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電気バンの世界市場規模調査:推進タイプ別(バッテリー電気自動車、ハイブリッド自動車)、航続距離別(100マイルまで、100-200マイル、200マイル以上)、バッテリー容量別(50kWhまで、50kWh以上)、コンポーネント別(トラクションバッテリーパック、パワートレイン、その他)、地域別予測:2022-2032年


Global Electric Van Market Size Study, by Propulsion Type (Battery Electric Vehicle, Hybrid Vehicle), by Range (Up to 100 Miles, 100-200 Miles, Above 200 Miles), by Battery Capacity (Up to 50 kWh, Above 50 kWh), by Component (Traction Battery Pack, Powertrain, Others) and Regional Forecasts 2022-2032

電動バンの世界市場は、2023年に296億5,000万米ドルと評価され、2024年から2032年にかけて年平均成長率(CAGR)13.1%で大きく成長する見通しである。同市場は、特にロジスティクス、電子商取引、公共交通機関な... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
Bizwit Research & Consulting LLP
ビズウィットリサーチ&コンサルティング
2024年10月14日 US$4,950
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285 英語

 

サマリー

電動バンの世界市場は、2023年に296億5,000万米ドルと評価され、2024年から2032年にかけて年平均成長率(CAGR)13.1%で大きく成長する見通しである。同市場は、特にロジスティクス、電子商取引、公共交通機関などの分野で、商用目的での電気バンの採用が増加していることが要因となっている。また、環境問題への懸念や厳しい排出規制を背景に、持続可能な輸送ソリューションへのシフトも市場の上昇軌道を加速させている。

電気バンは、その運用コストの低さ、環境面でのメリット、バッテリー技術の進歩により人気を集めている。これらの車両は、持続可能で効率的な商品配送を確保するため、食品・飲料、農業、医療を含む様々な産業でますます使用されるようになっている。電気バンの需要の高まりは、アマゾンがヨーロッパでの配送車両の電動化のために多額の支出を行うなど、大手企業による投資によってさらに支えられている。同様に、他の業界プレーヤーも戦略的パートナーシップを締結し、市場での地位を強化するために買収を行っている。しかし、この市場は、初期費用の高さ、走行距離の制限、大規模な充電インフラの必要性といった課題に直面している。こうしたハードルにもかかわらず、現在進行中の技術的進歩や政府のインセンティブがこうした課題を緩和し、市場成長をさらに促進すると期待されている。バッテリー容量の向上と車両コストの削減への注目の高まりは、これらの障壁を克服する上で重要な役割を果たすと予想され、それによって電気バンの採用が世界的に拡大する。

本調査では、アジア太平洋、北米、欧州、中南米、中東・アフリカを主要地域とした。アジア太平洋地域は、中国、日本、韓国などの国々における高い需要によって市場をリードしている。この地域の優位性は、急速な都市化、EV導入に対する政府の支援、多数のメーカーの存在に起因する。欧州と北米も、厳しい排ガス規制と持続可能な交通手段に対する消費者の嗜好の高まりに支えられ、大幅な成長が見込まれている。

本レポートに含まれる主な市場プレイヤーは以下の通り:
メルセデス・ベンツ・グループAG
BYD Company Ltd.
ゼネラルモーターズ
ルノー
フォルクスワーゲングループ
トヨタ自動車
現代自動車
本田技研工業株式会社
日産自動車株式会社日産自動車株式会社
トヨタ自動車株式会社
フォード・モーター・カンパニー
スズキ株式会社
リビアン・オートモーティブ
ジーバ
株式会社カヌー

市場の詳細なセグメントとサブセグメントを以下に説明する:
推進力タイプ別
バッテリー電気自動車(BEV)
ハイブリッド車(HEV)

航続距離別
100マイルまで
100-200マイル
200マイル以上

バッテリー容量
最大50 kWh
50kWh以上

コンポーネント別
トラクションバッテリーパック
パワートレイン
その他

地域別
北米
米国
カナダ

欧州
英国
ドイツ
フランス
スペイン
イタリア
その他のヨーロッパ

アジア太平洋
中国
インド
日本
オーストラリア
韓国
その他のアジア太平洋地域

ラテンアメリカ
ブラジル
メキシコ
その他のラテンアメリカ

中東・アフリカ
サウジアラビア
南アフリカ
その他の中東・アフリカ


調査対象年は以下の通り:
過去年 - 2022年
基準年 - 2023年
予測期間 - 2024年から2032年

主な要点
2022年から2032年までの10年間の市場推定と予測。
各市場セグメントの年換算収益と地域レベル分析。
主要地域の国レベル分析による地理的展望の詳細分析。
市場の主要プレーヤーに関する情報を含む競争状況。
主要事業戦略の分析と今後の市場アプローチに関する提言。
市場の競争構造の分析
市場の需要サイドと供給サイドの分析

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目次

第1章.電動バンの世界市場エグゼクティブサマリー
1.1.電動バンの世界市場規模・予測(2022-2032年)
1.2.地域別概要
1.3.セグメント別概要
1.3.1.推進力タイプ別
1.3.2.航続距離別
1.3.3.バッテリー容量別
1.3.4.コンポーネント別
1.4.主要動向
1.5.景気後退の影響
1.6.アナリストの推奨と結論

第2章.電動バンの世界市場の定義と調査前提
2.1.調査目的
2.2.市場の定義
2.3.調査の前提
2.3.1.包含と除外
2.3.2.限界
2.3.3.供給サイドの分析
2.3.3.1.入手可能性
2.3.3.2.インフラ
2.3.3.3.規制環境
2.3.3.4.市場競争
2.3.3.5.経済性(消費者の視点)
2.3.4.需要サイド分析
2.3.4.1.規制の枠組み
2.3.4.2.技術の進歩
2.3.4.3.環境への配慮
2.3.4.4.消費者の意識と受容
2.4.推定方法
2.5.調査対象年
2.6.通貨換算レート

第3章.電動バンの世界市場ダイナミクス
3.1.市場促進要因
3.1.1.物流と電子商取引における電気バンの需要増加
3.1.2.ラストワンマイル配送におけるEV採用の増加
3.1.3.電気バン部品の技術的進歩
3.2.市場の課題
3.2.1.電気バンに関連する高コスト
3.2.2.限られた走行距離と充電インフラ
3.3.市場機会
3.3.1.EV導入を促進する政府のインセンティブと政策
3.3.2.充電インフラの拡大
3.3.3.先進電池技術の開発

第4章.電動バンの世界市場産業分析
4.1.ポーターの5フォースモデル
4.1.1.サプライヤーの交渉力
4.1.2.買い手の交渉力
4.1.3.新規参入者の脅威
4.1.4.代替品の脅威
4.1.5.競合他社との競争
4.1.6.ポーターの5フォースモデルへの未来的アプローチ
4.1.7.ポーター5フォースの影響分析
4.2.PESTEL分析
4.2.1.政治的要因
4.2.2.経済的
4.2.3.社会
4.2.4.技術的
4.2.5.環境
4.2.6.法律
4.3.最高の投資機会
4.4.トップ勝ち組戦略
4.5.破壊的トレンド
4.6.業界専門家の視点
4.7.アナリストの推奨と結論

第5章 電気バンの世界市場電動バンの世界市場規模・予測:推進タイプ別 2022-2032
5.1.セグメントダッシュボード
5.2.電動バンの世界市場推進タイプ別収益動向分析、2022年および2032年 (億米ドル)
5.2.1.バッテリー電気自動車(BEV)
5.2.2.ハイブリッド車(HEV)

第6章.電気バンの世界市場規模と予測:走行距離別 2022-2032
6.1.セグメントダッシュボード
6.2.電動バンの世界市場レンジ別収益動向分析、2022年および2032年 (億米ドル)
6.2.1.100マイルまで
6.2.2.100~200マイル
6.2.3.200マイル以上

第7章.電動バンの世界市場規模・予測:バッテリー容量別 2022-2032
7.1.セグメントダッシュボード
7.2.電動バンの世界市場バッテリー容量別売上動向分析、2022年および2032年 (億米ドル)
7.2.1.50kWhまで
7.2.2.50kWh以上

第8章.電動バンの世界市場規模・予測(コンポーネント別) 2022-2032
8.1.セグメントダッシュボード
8.2.電動バンの世界市場コンポーネント別収益動向分析、2022年および2032年 (億米ドル)
8.2.1.トラクションバッテリーパック
8.2.2.パワートレイン
8.2.3.その他

第9章.電動バンの世界市場規模・地域別予測 2022-2032
9.1.北米の電動バン市場
9.1.1.米国の電動バン市場
9.1.1.1.推進タイプの内訳サイズと予測、2022〜2032年
9.1.1.2.航続距離の内訳と予測、2022-2032年
9.1.1.3.バッテリー容量の内訳、2022-2032年
9.1.1.4.コンポーネントの内訳サイズと予測、2022-2032年
9.1.2.カナダの電動バン市場
9.2.ヨーロッパの電動バン市場
9.2.1.イギリスの電動バン市場
9.2.2.ドイツの電動バン市場
9.2.3.フランスの電動バン市場
9.2.4.スペインの電動バン市場
9.2.5.イタリアの電動バン市場
9.2.6.その他のヨーロッパの電動バン市場
9.3.アジア太平洋地域の電動バン市場
9.3.1.中国の電動バン市場
9.3.2.インドの電動バン市場
9.3.3.日本の電動バン市場
9.3.4.オーストラリアの電動バン市場
9.3.5.韓国の電動バン市場
9.3.6.その他のアジア太平洋地域の電動バン市場
9.4.ラテンアメリカの電動バン市場
9.4.1.ブラジルの電動バン市場
9.4.2.メキシコの電動バン市場
9.4.3.その他のラテンアメリカの電動バン市場
9.5.中東・アフリカの電動バン市場
9.5.1.サウジアラビアの電動バン市場
9.5.2.南アフリカの電動バン市場
9.5.3.その他の中東・アフリカの電動バン市場

第10章.競合他社の情報
10.1.主要企業のSWOT分析
10.1.1.企業1
10.1.2.企業2
10.1.3.会社3
10.2.トップ市場戦略
10.3.企業プロフィール
10.3.1.メルセデス・ベンツ・グループAG
10.3.1.2.概要
10.3.1.3.財務(データの入手可能性による)
10.3.1.4.製品概要
10.3.1.5.市場戦略
10.3.2.BYD Company Ltd.
10.3.3.ゼネラルモーターズ
10.3.4.ルノー
10.3.5.フォルクスワーゲン・グループ
10.3.6.トヨタ自動車
10.3.7.現代自動車
10.3.8.本田技研工業
10.3.9.日産自動車日産自動車
10.3.10.ステランティス
10.3.11.フォード・モーター・カンパニー
10.3.12.スズキ株式会社
10.3.13.リビアン・オートモーティブ
10.3.14.ジーバ
10.3.15.カヌー
第11章.研究プロセス
11.1.研究プロセス
11.1.1.データマイニング
11.1.2.分析
11.1.3.市場推定
11.1.4.バリデーション
11.1.5.出版
11.2.研究属性

 

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Summary

The Global Electric Van Market was valued at USD 29.65 billion in 2023 and is poised to experience significant growth, at compound annual growth rate (CAGR) of 13.1% from 2024 to 2032. The market is fuelled by the increasing adoption of electric vans for commercial purposes, particularly in logistics, e-commerce, and public transportation sectors. The shift towards sustainable transportation solutions, driven by environmental concerns and stringent emission regulations, is also accelerating the market's upward trajectory.

Electric vans are gaining traction due to their lower operational costs, environmental benefits, and advancements in battery technology. These vehicles are increasingly being used across various industries, including food and beverages, agriculture, and healthcare, to ensure the sustainable and efficient delivery of goods. The rising demand for electric vans is further supported by investments from major corporations, such as Amazon's significant expenditure to electrify its delivery fleet in Europe. Similarly, other industry players are entering strategic partnerships and making acquisitions to strengthen their market position. However, the market faces challenges such as high upfront costs, limited driving range, and the need for extensive charging infrastructure. Despite these hurdles, ongoing technological advancements and government incentives are expected to mitigate these challenges and further propel market growth. The increasing focus on enhancing battery capacity and reducing vehicle costs is anticipated to play a crucial role in overcoming these barriers, thereby expanding the adoption of electric vans globally.

The key regions considered in the study include Asia Pacific, North America, Europe, Latin America, and the Middle East and Africa. Asia Pacific leads the market, driven by high demand in countries like China, Japan, and South Korea. The region's dominance is attributed to rapid urbanization, government support for EV adoption, and the presence of numerous manufacturers. Europe and North America are also expected to witness substantial growth, supported by stringent emission regulations and increasing consumer preference for sustainable transportation options.

Major market players included in this report are:
Mercedes-Benz Group AG
BYD Company Ltd.
General Motors
Renault
Volkswagen Group
Toyota Motor Corporation
Hyundai Motor Company
Honda Motor Company Ltd.
Nissan Motor Co. Ltd.
Stellantis N.V.
Ford Motor Company
Suzuki Motor Corporation
Rivian Automotive, Inc.
Zeeba
Canoo Inc.

The detailed segments and sub-segment of the market are explained below:
By Propulsion Type:
Battery Electric Vehicle (BEV)
Hybrid Vehicle (HEV)

By Range:
Up to 100 Miles
100-200 Miles
Above 200 Miles

By Battery Capacity:
Up to 50 kWh
Above 50 kWh

By Component:
Traction Battery Pack
Powertrain
Others

By Region:
North America
U.S.
Canada

Europe
UK
Germany
France
Spain
Italy
Rest of Europe

Asia Pacific
China
India
Japan
Australia
South Korea
Rest of Asia Pacific

Latin America
Brazil
Mexico
Rest of Latin America

Middle East & Africa
Saudi Arabia
South Africa
Rest of Middle East & Africa


Years considered for the study are as follows:
Historical year – 2022
Base year – 2023
Forecast period – 2024 to 2032

Key Takeaways:
Market Estimates & Forecast for 10 years from 2022 to 2032.
Annualized revenues and regional level analysis for each market segment.
Detailed analysis of geographical landscape with Country level analysis of major regions.
Competitive landscape with information on major players in the market.
Analysis of key business strategies and recommendations on future market approach.
Analysis of competitive structure of the market.
Demand side and supply side analysis of the market.



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Table of Contents

Chapter 1. Global Electric Van Market Executive Summary
1.1. Global Electric Van Market Size & Forecast (2022-2032)
1.2. Regional Summary
1.3. Segmental Summary
1.3.1. By Propulsion Type
1.3.2. By Range
1.3.3. By Battery Capacity
1.3.4. By Component
1.4. Key Trends
1.5. Recession Impact
1.6. Analyst Recommendation & Conclusion

Chapter 2. Global Electric Van Market Definition and Research Assumptions
2.1. Research Objective
2.2. Market Definition
2.3. Research Assumptions
2.3.1. Inclusion & Exclusion
2.3.2. Limitations
2.3.3. Supply Side Analysis
2.3.3.1. Availability
2.3.3.2. Infrastructure
2.3.3.3. Regulatory Environment
2.3.3.4. Market Competition
2.3.3.5. Economic Viability (Consumer’s Perspective)
2.3.4. Demand Side Analysis
2.3.4.1. Regulatory frameworks
2.3.4.2. Technological Advancements
2.3.4.3. Environmental Considerations
2.3.4.4. Consumer Awareness & Acceptance
2.4. Estimation Methodology
2.5. Years Considered for the Study
2.6. Currency Conversion Rates

Chapter 3. Global Electric Van Market Dynamics
3.1. Market Drivers
3.1.1. Rising demand for electric vans in logistics and e-commerce
3.1.2. Increasing adoption of EVs for last-mile delivery
3.1.3. Technological advancements in electric van components
3.2. Market Challenges
3.2.1. High costs associated with electric vans
3.2.2. Limited driving range and charging infrastructure
3.3. Market Opportunities
3.3.1. Government incentives and policies promoting EV adoption
3.3.2. Expansion of charging infrastructure
3.3.3. Development of advanced battery technologies

Chapter 4. Global Electric Van Market Industry Analysis
4.1. Porter’s 5 Force Model
4.1.1. Bargaining Power of Suppliers
4.1.2. Bargaining Power of Buyers
4.1.3. Threat of New Entrants
4.1.4. Threat of Substitutes
4.1.5. Competitive Rivalry
4.1.6. Futuristic Approach to Porter’s 5 Force Model
4.1.7. Porter’s 5 Force Impact Analysis
4.2. PESTEL Analysis
4.2.1. Political
4.2.2. Economical
4.2.3. Social
4.2.4. Technological
4.2.5. Environmental
4.2.6. Legal
4.3. Top investment opportunity
4.4. Top winning strategies
4.5. Disruptive Trends
4.6. Industry Expert Perspective
4.7. Analyst Recommendation & Conclusion

Chapter 5. Global Electric Van Market Size & Forecasts by Propulsion Type 2022-2032
5.1. Segment Dashboard
5.2. Global Electric Van Market: Propulsion Type Revenue Trend Analysis, 2022 & 2032 (USD Billion)
5.2.1. Battery Electric Vehicle (BEV)
5.2.2. Hybrid Vehicle (HEV)

Chapter 6. Global Electric Van Market Size & Forecasts by Range 2022-2032
6.1. Segment Dashboard
6.2. Global Electric Van Market: Range Revenue Trend Analysis, 2022 & 2032 (USD Billion)
6.2.1. Up to 100 Miles
6.2.2. 100-200 Miles
6.2.3. Above 200 Miles

Chapter 7. Global Electric Van Market Size & Forecasts by Battery Capacity 2022-2032
7.1. Segment Dashboard
7.2. Global Electric Van Market: Battery Capacity Revenue Trend Analysis, 2022 & 2032 (USD Billion)
7.2.1. Up to 50 kWh
7.2.2. Above 50 kWh

Chapter 8. Global Electric Van Market Size & Forecasts by Component 2022-2032
8.1. Segment Dashboard
8.2. Global Electric Van Market: Component Revenue Trend Analysis, 2022 & 2032 (USD Billion)
8.2.1. Traction Battery Pack
8.2.2. Powertrain
8.2.3. Others

Chapter 9. Global Electric Van Market Size & Forecasts by Region 2022-2032
9.1. North America Electric Van Market
9.1.1. U.S. Electric Van Market
9.1.1.1. Propulsion Type breakdown size & forecasts, 2022-2032
9.1.1.2. Range breakdown size & forecasts, 2022-2032
9.1.1.3. Battery Capacity breakdown size & forecasts, 2022-2032
9.1.1.4. Component breakdown size & forecasts, 2022-2032
9.1.2. Canada Electric Van Market
9.2. Europe Electric Van Market
9.2.1. U.K. Electric Van Market
9.2.2. Germany Electric Van Market
9.2.3. France Electric Van Market
9.2.4. Spain Electric Van Market
9.2.5. Italy Electric Van Market
9.2.6. Rest of Europe Electric Van Market
9.3. Asia-Pacific Electric Van Market
9.3.1. China Electric Van Market
9.3.2. India Electric Van Market
9.3.3. Japan Electric Van Market
9.3.4. Australia Electric Van Market
9.3.5. South Korea Electric Van Market
9.3.6. Rest of Asia Pacific Electric Van Market
9.4. Latin America Electric Van Market
9.4.1. Brazil Electric Van Market
9.4.2. Mexico Electric Van Market
9.4.3. Rest of Latin America Electric Van Market
9.5. Middle East & Africa Electric Van Market
9.5.1. Saudi Arabia Electric Van Market
9.5.2. South Africa Electric Van Market
9.5.3. Rest of Middle East & Africa Electric Van Market

Chapter 10. Competitive Intelligence
10.1. Key Company SWOT Analysis
10.1.1. Company 1
10.1.2. Company 2
10.1.3. Company 3
10.2. Top Market Strategies
10.3. Company Profiles
10.3.1. Mercedes-Benz Group AG
10.3.1.2. Overview
10.3.1.3. Financial (Subject to Data Availability)
10.3.1.4. Product Summary
10.3.1.5. Market Strategies
10.3.2. BYD Company Ltd.
10.3.3. General Motors
10.3.4. Renault
10.3.5. Volkswagen Group
10.3.6. Toyota Motor Corporation
10.3.7. Hyundai Motor Company
10.3.8. Honda Motor Company Ltd.
10.3.9. Nissan Motor Co. Ltd.
10.3.10. Stellantis N.V.
10.3.11. Ford Motor Company
10.3.12. Suzuki Motor Corporation
10.3.13. Rivian Automotive, Inc.
10.3.14. Zeeba
10.3.15. Canoo Inc.
Chapter 11. Research Process
11.1. Research Process
11.1.1. Data Mining
11.1.2. Analysis
11.1.3. Market Estimation
11.1.4. Validation
11.1.5. Publishing
11.2. Research Attributes

 

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