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トルクベクタリングの世界市場規模調査:クラッチ作動タイプ別(油圧クラッチ、電子クラッチ)、車両タイプ別(小型商用車、大型商用車、乗用車)、推進方式別(前輪駆動、後輪駆動、全輪駆動/四輪駆動)、技術別(アクティブトルクベクタリングシステム、パッシブトルクベクタリングシステム)、地域別予測:2022-2032年


Global Torque Vectoring Market Size study, by Clutch Actuation Type (Hydraulic Clutch, Electronic Clutch), by Vehicle Type (Light Commercial Vehicles, Heavy Commercial Vehicles, Passenger Car), by Propulsion (Front Wheel Drive, Rear Wheel Drive, All Wheel Drive/Four Wheel Drive), by Technology (Active Torque Vectoring System, Passive Torque Vectoring System) and Regional Forecasts 2022-2032

トルクベクタリングの世界市場は、2023年に約107億5,000万米ドルと評価され、2024年から2032年までの予測期間中に15.2%の堅調な複合年間成長率(CAGR)で成長すると予測されている。トルクベクタリング技術は、... もっと見る

 

 

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Bizwit Research & Consulting LLP
ビズウィットリサーチ&コンサルティング
2024年9月9日 US$4,950
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285 英語

 

サマリー

トルクベクタリングの世界市場は、2023年に約107億5,000万米ドルと評価され、2024年から2032年までの予測期間中に15.2%の堅調な複合年間成長率(CAGR)で成長すると予測されている。トルクベクタリング技術は、車両の車輪間のトルク配分をコンピュータ制御システムで管理するもので、特に電気自動車(EV)ではますます重要性を増している。市場の成長は、電気自動車の世界販売台数が大幅に増加していることに強く影響されており、2021年には過去最高の690万台(前年比107%増)に達しました。この急増は、車両の安定性、ハンドリング、安全性を高めるトルクベクタリングのような高度な自動車システムの需要を浮き彫りにしている。

トルクベクタリング市場の急拡大には、いくつかの要因が寄与している。主要な推進要因は、商用車と乗用車の両方、特に電気自動車(EV)とハイブリッド車の販売増加であり、持続可能性への注目の高まりと二酸化炭素排出量の削減を目的とした政府規制が後押ししている。さらに、ドライブライン技術と車両性能の向上を目指した自動車セクターの技術進歩や多額の投資も、この市場の利益となっている。しかし、トルクベクタリングシステムを自動車に統合することに関連する高いコストと、COVID-19パンデミックやロシア・ウクライナ紛争などの世界的な出来事によって引き起こされるサプライチェーンの混乱が、市場の成長に対する課題となっている。こうした課題にもかかわらず、トルクベクタリング市場は、電気自動車やハイブリッド車の採用を促進する政府の好意的な政策や、自動車技術の継続的な革新に支えられて、大きく成長する態勢を整えている。市場の将来は、優れたドライビング・ダイナミクスと安全機能を提供する自動車に対する消費者の需要の増加によってさらに強化され、トルク・ベクタリングは最新の自動車設計における重要なコンポーネントとして位置付けられています。

本調査では、アジア太平洋、北米、欧州、中南米、中東・アフリカを主要地域とした。アジア太平洋地域は、世界のトルクベクタリング市場で最も急速に成長し、支配的な地域である。この成長は主に、主要な自動車製造拠点である中国、日本、韓国のような国々で、先進的な自動車技術に対する需要が増加していることに起因している。性能とハンドリングを強化するためにトルクベクタリングシステムを組み込むことが多い電気自動車やハイブリッド車の採用が増加していることも、この地域の市場成長をさらに後押ししている。さらに、この地域の中間層の拡大と可処分所得の増加が、トルク・ベクタリング・システムを搭載したプレミアム自動車の販売増につながっている。電気自動車の導入を促進する政府の規制やインセンティブも、アジア太平洋地域の市場を牽引する重要な役割を果たしている。

本レポートに含まれる主な市場プレイヤー
ユニバンス株式会社
GKNオートモーティブ・リミテッド
コンチネンタルAG
ボッシュ株式会社
株式会社ジェイテクト
ボルグワーナー
イートン株式会社
ゼット・エフ・フリードリヒスハーフェンAG
ダナ・インコーポレイテッド
アメリカンアクスル&マニュファクチャリング
シェフラーグループ
リカルド plc
三菱電機株式会社
イートン株式会社
現代モービス株式会社

市場の詳細なセグメントとサブセグメントを以下に説明する:
クラッチ作動タイプ別
油圧クラッチ
電子クラッチ

車両タイプ別
小型商用車
大型商用車
乗用車

推進力別
前輪駆動(FF)
後輪駆動(FR)
全輪駆動/四輪駆動(AWD/4WD)

テクノロジー別
アクティブトルクベクタリングシステム(ATVS)
パッシブ・トルク・ベクタリング・システム(PTVS)

地域別
北米
米国
カナダ

欧州
ドイツ
英国
フランス
スペイン
イタリア
その他のヨーロッパ

アジア太平洋
中国
日本
インド
韓国
オーストラリア
その他のアジア太平洋地域

ラテンアメリカ
ブラジル
メキシコ
その他のラテンアメリカ

中東・アフリカ
サウジアラビア
南アフリカ
その他の中東・アフリカ


調査対象年は以下の通りである:
過去年 - 2022年
基準年 - 2023年
予測期間 - 2024年から2032年

主な要点
2022年から2032年までの10年間の市場推定と予測。
各市場セグメントの年換算収益と地域レベル分析。
主要地域の国レベル分析による地理的展望の詳細分析。
市場の主要プレーヤーに関する情報を含む競争状況。
主要事業戦略の分析と今後の市場アプローチに関する提言。
市場の競争構造の分析
市場の需要サイドと供給サイドの分析

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目次

第1章.トルクベクタリングの世界市場
1.1.トルクベクタリングの世界市場規模・予測(2022~2032年)
1.2.地域別概要
1.3.セグメント別概要
1.3.1.クラッチ作動タイプ別
1.3.2.車両タイプ別
1.3.3.推進力別
1.3.4.技術別
1.4.主要トレンド
1.5.景気後退の影響
1.6.アナリストの推奨と結論

第2章.トルクベクタリングの世界市場の定義と調査前提
2.1.調査目的
2.2.市場の定義
2.3.調査の前提
2.3.1.包含と除外
2.3.2.限界
2.3.3.供給サイドの分析
2.3.3.1.入手可能性
2.3.3.2.インフラ
2.3.3.3.規制環境
2.3.3.4.市場競争
2.3.3.5.経済性(消費者の視点)
2.3.4.需要サイド分析
2.3.4.1.規制の枠組み
2.3.4.2.技術の進歩
2.3.4.3.環境への配慮
2.3.4.4.消費者の意識と受容
2.4.推定方法
2.5.調査対象年
2.6.通貨換算レート

第3章.トルクベクタリングの世界市場ダイナミクス
3.1.市場促進要因
3.1.1.世界の電気自動車販売台数の増加
3.1.2.炭素排出に関する政府の厳しい規制
3.1.3.自動車技術の進歩
3.2.市場の課題
3.2.1.高い統合コスト
3.2.2.世界的な出来事によるサプライチェーンの混乱
3.3.市場機会
3.3.1.EV普及のための政府インセンティブ
3.3.2.ビークルダイナミクスの技術革新

第4章.トルクベクタリングの世界市場産業分析
4.1.ポーターの5フォースモデル
4.1.1.サプライヤーの交渉力
4.1.2.買い手の交渉力
4.1.3.新規参入者の脅威
4.1.4.代替品の脅威
4.1.5.競合他社との競争
4.1.6.ポーターの5フォースモデルへの未来的アプローチ
4.1.7.ポーター5フォースの影響分析
4.2.PESTEL分析
4.2.1.政治的要因
4.2.2.経済的
4.2.3.社会
4.2.4.技術的
4.2.5.環境
4.2.6.法律
4.3.最高の投資機会
4.4.トップ勝ち組戦略
4.5.破壊的トレンド
4.6.業界専門家の視点
4.7.アナリストの推奨と結論

第5章.トルクベクタリングの世界市場:クラッチアクチュエータイプ別2022-2032年市場規模・予測
5.1.セグメントダッシュボード
5.2.トルクベクタリングの世界市場クラッチアクチュエーションタイプ別売上動向分析、2022年〜2032年(億米ドル)
5.2.1.油圧クラッチ
5.2.2.電子クラッチ

第6章.トルクベクタリングの世界市場規模・予測(自動車タイプ別) 2022-2032
6.1.セグメントダッシュボード
6.2.トルクベクタリングの世界市場車両タイプ別売上動向分析、2022年〜2032年 (億米ドル)
6.2.1.小型商用車
6.2.2.大型商用車
6.2.3.乗用車

第7章.推進力別トルクベクタリングの世界市場規模・予測 2022-2032
7.1.セグメントダッシュボード
7.2.トルクベクタリングの世界市場推進力別収益動向分析、2022年~2032年(億米ドル)
7.2.1.前輪駆動(FF)
7.2.2.後輪駆動(RWD)
7.2.3.全輪駆動/四輪駆動(AWD/4WD)

第8章.トルクベクタリングの世界市場規模・技術別予測 2022-2032
8.1.セグメントダッシュボード
8.2.トルクベクタリングの世界市場技術別売上動向分析、2022年~2032年(億米ドル)
8.2.1.アクティブトルクベクタリングシステム(ATVS)
8.2.2.パッシブ・トルク・ベクタリング・システム(PTVS)

第9章.トルクベクタリングの世界市場規模・地域別予測 2022-2032
9.1.北米トルクベクタリング市場
9.1.1.米国のトルクベクタリング市場
9.1.1.1.クラッチアクチュエータイプの内訳規模・予測、2022~2032年
9.1.1.2.車両タイプの内訳サイズと予測、2022-2032年
9.1.1.3.推進力の内訳サイズと予測、2022-2032年
9.1.1.4.技術の内訳:市場規模&予測、2022-2032年
9.1.2.カナダのトルクベクタリング市場
9.1.2.1.クラッチアクチュエータイプの内訳サイズと予測、2022-2032年
9.1.2.2.車両タイプの内訳サイズと予測、2022年〜2032年
9.1.2.3.推進力の内訳サイズと予測、2022-2032年
9.1.2.4.技術の内訳:市場規模&予測、2022-2032年
9.1.3.メキシコのトルクベクタリング市場
9.1.3.1.クラッチアクチュエータイプの市場規模・予測、2022-2032年
9.1.3.2.車両タイプの内訳市場規模・予測、2022-2032年
9.1.3.3.推進力の内訳サイズと予測、2022-2032年
9.1.3.4.技術の内訳:市場規模&予測、2022-2032年

9.2.欧州トルクベクタリング市場
9.2.1.ドイツのトルクベクタリング市場
9.2.2.イギリスのトルクベクタリング市場
9.2.3.フランスのトルクベクタリング市場
9.2.4.スペインのトルクベクタリング市場
9.2.5.イタリアのトルクベクタリング市場
9.2.6.その他のヨーロッパのトルクベクタリング市場

9.3.アジア太平洋トルクベクタリング市場
9.3.1.中国トルクベクタリング市場
9.3.2.インドのトルクベクタリング市場
9.3.3.日本トルクベクタリング市場
9.3.4.オーストラリアのトルクベクタリング市場
9.3.5.韓国のトルクベクタリング市場
9.3.6.その他のアジア太平洋地域のトルクベクタリング市場

9.4.中南米のトルクベクタリング市場
9.4.1.ブラジルのトルクベクタリング市場
9.4.2.メキシコのトルクベクタリング市場
9.4.3.その他の中南米トルクベクタリング市場
9.5.中東・アフリカトルクベクタリング市場
9.5.1.サウジアラビアのトルクベクタリング市場
9.5.2.南アフリカのトルクベクタリング市場
9.5.3.その他の中東・アフリカトルクベクタリング市場

第10章.競合他社の動向
10.1.主要企業のSWOT分析
10.1.1.企業1
10.1.2.企業2
10.1.3.会社3
10.2.トップ市場戦略
10.3.企業プロフィール
10.3.1.ユニバンス株式会社
10.3.1.2.概要
10.3.1.3.財務(データ入手の条件あり)
10.3.1.4.製品概要
10.3.1.5.市場戦略
10.3.2.GKNオートモーティブ・リミテッド
10.3.3.コンチネンタルAG
10.3.4.ボッシュ
10.3.5.株式会社ジェイテクト
10.3.6.ボルグワーナー
10.3.7.イートン株式会社
10.3.8.ゼット・エフ・フリードリヒスハーフェン
10.3.9.ダナ・インコーポレイテッド
10.3.10.アメリカン・アクスル&マニュファクチャリング社
10.3.11.シェフラーグループ
10.3.12.リカルド plc
10.3.13.三菱電機株式会社
10.3.14.イートン株式会社
10.3.15.現代モービス株式会社
第11章.研究プロセス
11.1.研究プロセス
11.1.1.データマイニング
11.1.2.分析
11.1.3.市場推定
11.1.4.バリデーション
11.1.5.出版
11.2.研究属性

 

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Summary

The Global Torque Vectoring Market was valued at approximately USD 10.75 billion in 2023 and is projected to grow at a robust compound annual growth rate (CAGR) of 15.2% during the forecast period from 2024 to 2032. Torque vectoring technology, which involves a computer-controlled system managing the distribution of torque among the vehicle’s wheels, has become increasingly vital, particularly in electric vehicles (EVs). The market's growth is strongly influenced by the substantial rise in global electric vehicle sales, which reached a record-high of 6.9 million in 2021—a remarkable 107% increase from the previous year. This surge underscores the demand for advanced automotive systems like torque vectoring to enhance vehicle stability, handling, and safety.

Several factors contribute to the rapid expansion of the torque vectoring market. A key driver is the increase in sales of both commercial and passenger vehicles, particularly electric vehicles (EVs) and hybrid vehicles, driven by the growing focus on sustainability and government regulations aimed at reducing carbon emissions. Additionally, the market benefits from technological advancements and significant investments in the automotive sector aimed at improving driveline technologies and vehicle performance. However, the high costs associated with integrating torque vectoring systems into vehicles, coupled with supply chain disruptions caused by global events such as the COVID-19 pandemic and the Russia-Ukraine conflict, present challenges to the market's growth. Despite these challenges, the torque vectoring market is poised for significant growth, supported by favorable government policies promoting the adoption of electric and hybrid vehicles and continued innovation in automotive technologies. The market's future is further bolstered by increasing consumer demand for vehicles that offer superior driving dynamics and safety features, positioning torque vectoring as a critical component in modern automotive design.

The key regions considered in the study include Asia Pacific, North America, Europe, Latin America, and the Middle East and Africa. The Asia-Pacific region is the fastest-growing and dominating region in the global torque vectoring market. This growth is primarily driven by the increasing demand for advanced automotive technologies in countries like China, Japan, and South Korea, which are major automotive manufacturing hubs. The rising adoption of electric and hybrid vehicles, which often incorporate torque vectoring systems to enhance performance and handling, further fuels market growth in this region. Additionally, the region's expanding middle class and increasing disposable incomes are leading to higher sales of premium vehicles that are equipped with torque vectoring systems. Government regulations and incentives promoting the adoption of electric vehicles also play a significant role in driving the market in Asia-Pacific.

Major market player included in this report are:
Univance Corporation
GKN Automotive Limited
Continental AG
Bosch Ltd.
JTEKT Corporation
BorgWarner
Eaton Corporation
ZF Friedrichshafen AG
Dana Incorporated
American Axle & Manufacturing, Inc.
Schaeffler Group
Ricardo plc
Mitsubishi Electric Corporation
Eaton Corporation
Hyundai Mobis Co., Ltd.

The detailed segments and sub-segment of the market are explained below:
By Clutch Actuation Type:
Hydraulic Clutch
Electronic Clutch

By Vehicle Type:
Light Commercial Vehicles
Heavy Commercial Vehicles
Passenger Car

By Propulsion:
Front Wheel Drive (FWD)
Rear Wheel Drive (RWD)
All Wheel Drive/Four Wheel Drive (AWD/4WD)

By Technology:
Active Torque Vectoring System (ATVS)
Passive Torque Vectoring System (PTVS)

By Region:
North America
U.S.
Canada

Europe
Germany
UK
France
Spain
Italy
Rest of Europe

Asia-Pacific
China
Japan
India
South Korea
Australia
Rest of Asia-Pacific

Latin America
Brazil
Mexico
Rest of Latin America

Middle East and Africa
Saudi Arabia
South Africa
Rest of Middle East and Africa


Years considered for the study are as follows:
Historical year – 2022
Base year – 2023
Forecast period – 2024 to 2032

Key Takeaways:
Market Estimates & Forecast for 10 years from 2022 to 2032.
Annualized revenues and regional level analysis for each market segment.
Detailed analysis of geographical landscape with Country level analysis of major regions.
Competitive landscape with information on major players in the market.
Analysis of key business strategies and recommendations on future market approach.
Analysis of competitive structure of the market.
Demand side and supply side analysis of the market.



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Table of Contents

Chapter 1. Global Torque Vectoring Market Executive Summary
1.1. Global Torque Vectoring Market Size & Forecast (2022- 2032)
1.2. Regional Summary
1.3. Segmental Summary
1.3.1. By Clutch Actuation Type
1.3.2. By Vehicle Type
1.3.3. By Propulsion
1.3.4. By Technology
1.4. Key Trends
1.5. Recession Impact
1.6. Analyst Recommendation & Conclusion

Chapter 2. Global Torque Vectoring Market Definition and Research Assumptions
2.1. Research Objective
2.2. Market Definition
2.3. Research Assumptions
2.3.1. Inclusion & Exclusion
2.3.2. Limitations
2.3.3. Supply Side Analysis
2.3.3.1. Availability
2.3.3.2. Infrastructure
2.3.3.3. Regulatory Environment
2.3.3.4. Market Competition
2.3.3.5. Economic Viability (Consumer’s Perspective)
2.3.4. Demand Side Analysis
2.3.4.1. Regulatory frameworks
2.3.4.2. Technological Advancements
2.3.4.3. Environmental Considerations
2.3.4.4. Consumer Awareness & Acceptance
2.4. Estimation Methodology
2.5. Years Considered for the Study
2.6. Currency Conversion Rates

Chapter 3. Global Torque Vectoring Market Dynamics
3.1. Market Drivers
3.1.1. Increase in Global Electric Vehicle Sales
3.1.2. Stringent Government Regulations on Carbon Emissions
3.1.3. Advancements in Automotive Technologies
3.2. Market Challenges
3.2.1. High Costs of Integration
3.2.2. Supply Chain Disruptions Due to Global Events
3.3. Market Opportunities
3.3.1. Government Incentives for EV Adoption
3.3.2. Technological Innovations in Vehicle Dynamics

Chapter 4. Global Torque Vectoring Market Industry Analysis
4.1. Porter’s 5 Force Model
4.1.1. Bargaining Power of Suppliers
4.1.2. Bargaining Power of Buyers
4.1.3. Threat of New Entrants
4.1.4. Threat of Substitutes
4.1.5. Competitive Rivalry
4.1.6. Futuristic Approach to Porter’s 5 Force Model
4.1.7. Porter’s 5 Force Impact Analysis
4.2. PESTEL Analysis
4.2.1. Political
4.2.2. Economical
4.2.3. Social
4.2.4. Technological
4.2.5. Environmental
4.2.6. Legal
4.3. Top investment opportunity
4.4. Top winning strategies
4.5. Disruptive Trends
4.6. Industry Expert Perspective
4.7. Analyst Recommendation & Conclusion

Chapter 5. Global Torque Vectoring Market Size & Forecasts by Clutch Actuation Type 2022-2032
5.1. Segment Dashboard
5.2. Global Torque Vectoring Market: Clutch Actuation Type Revenue Trend Analysis, 2022-2032(USD Billion)
5.2.1. Hydraulic Clutch
5.2.2. Electronic Clutch

Chapter 6. Global Torque Vectoring Market Size & Forecasts by Vehicle Type 2022-2032
6.1. Segment Dashboard
6.2. Global Torque Vectoring Market: Vehicle Type Revenue Trend Analysis, 2022 - 2032 (USD Billion)
6.2.1. Light Commercial Vehicles
6.2.2. Heavy Commercial Vehicles
6.2.3. Passenger Car

Chapter 7. Global Torque Vectoring Market Size & Forecasts by Propulsion 2022-2032
7.1. Segment Dashboard
7.2. Global Torque Vectoring Market: Propulsion Revenue Trend Analysis, 2022-2032(USD Billion)
7.2.1. Front Wheel Drive (FWD)
7.2.2. Rear Wheel Drive (RWD)
7.2.3. All Wheel Drive/Four Wheel Drive (AWD/4WD)

Chapter 8. Global Torque Vectoring Market Size & Forecasts by Technology 2022-2032
8.1. Segment Dashboard
8.2. Global Torque Vectoring Market: Technology Revenue Trend Analysis, 2022-2032(USD Billion)
8.2.1. Active Torque Vectoring System (ATVS)
8.2.2. Passive Torque Vectoring System (PTVS)

Chapter 9. Global Torque Vectoring Market Size & Forecasts by Region 2022-2032
9.1. North America Torque Vectoring Market
9.1.1. U.S. Torque Vectoring Market
9.1.1.1. Clutch Actuation Type breakdown size & forecasts, 2022-2032
9.1.1.2. Vehicle Type breakdown size & forecasts, 2022-2032
9.1.1.3. Propulsion breakdown size & forecasts, 2022-2032
9.1.1.4. Technology breakdown size & forecasts, 2022-2032
9.1.2. Canada Torque Vectoring Market
9.1.2.1. Clutch Actuation Type breakdown size & forecasts, 2022-2032
9.1.2.2. Vehicle Type breakdown size & forecasts, 2022-2032
9.1.2.3. Propulsion breakdown size & forecasts, 2022-2032
9.1.2.4. Technology breakdown size & forecasts, 2022-2032
9.1.3. Mexico Torque Vectoring Market
9.1.3.1. Clutch Actuation Type breakdown size & forecasts, 2022-2032
9.1.3.2. Vehicle Type breakdown size & forecasts, 2022-2032
9.1.3.3. Propulsion breakdown size & forecasts, 2022-2032
9.1.3.4. Technology breakdown size & forecasts, 2022-2032

9.2. Europe Torque Vectoring Market
9.2.1. Germany Torque Vectoring Market
9.2.2. UK Torque Vectoring Market
9.2.3. France Torque Vectoring Market
9.2.4. Spain Torque Vectoring Market
9.2.5. Italy Torque Vectoring Market
9.2.6. Rest of Europe Torque Vectoring Market

9.3. Asia-Pacific Torque Vectoring Market
9.3.1. China Torque Vectoring Market
9.3.2. India Torque Vectoring Market
9.3.3. Japan Torque Vectoring Market
9.3.4. Australia Torque Vectoring Market
9.3.5. South Korea Torque Vectoring Market
9.3.6. Rest of Asia Pacific Torque Vectoring Market

9.4. Latin America Torque Vectoring Market
9.4.1. Brazil Torque Vectoring Market
9.4.2. Mexico Torque Vectoring Market
9.4.3. Rest of Latin America Torque Vectoring Market
9.5. Middle East and Africa Torque Vectoring Market
9.5.1. Saudi Arabia Torque Vectoring Market
9.5.2. South Africa Torque Vectoring Market
9.5.3. Rest of Middle East and Africa Torque Vectoring Market

Chapter 10. Competitive Intelligence
10.1. Key Company SWOT Analysis
10.1.1. Company 1
10.1.2. Company 2
10.1.3. Company 3
10.2. Top Market Strategies
10.3. Company Profiles
10.3.1. Univance Corporation
10.3.1.2. Overview
10.3.1.3. Financial (Subject to Data Availability)
10.3.1.4. Product Summary
10.3.1.5. Market Strategies
10.3.2. GKN Automotive Limited
10.3.3. Continental AG
10.3.4. Bosch Ltd.
10.3.5. JTEKT Corporation
10.3.6. BorgWarner
10.3.7. Eaton Corporation
10.3.8. ZF Friedrichshafen AG
10.3.9. Dana Incorporated
10.3.10. American Axle & Manufacturing, Inc.
10.3.11. Schaeffler Group
10.3.12. Ricardo plc
10.3.13. Mitsubishi Electric Corporation
10.3.14. Eaton Corporation
10.3.15. Hyundai Mobis Co., Ltd.
Chapter 11. Research Process
11.1. Research Process
11.1.1. Data Mining
11.1.2. Analysis
11.1.3. Market Estimation
11.1.4. Validation
11.1.5. Publishing
11.2. Research Attributes

 

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2024/11/22 10:26

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