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米国ヘルスケアクラウドコンピューティング市場規模調査:製品別(ヘルスケアプロバイダーソリューション、ヘルスケアペイヤーソリューション)、コンポーネント別、導入モデル別(プライベートクラウド、ハイブリッドクラウド、パブリッククラウド)、価格モデル別、サービスモデル別(SaaS、Platform-as-a-Service、Infrastructure-as-a-Service)、エンドユーザー別予測:2022年~2032年


US Healthcare Cloud Computing Market Size study, by Products (Healthcare Provider Solutions, Healthcare Payer Solutions), by Component, by Deployment model (Private cloud, Hybrid cloud, Public cloud), by Pricing Model, by Service Model (Software-as-a-service, Platform-as-a-service, Infrastructure-as-a-service), by End User Forecasts 2022-2032

米国の医療クラウドコンピューティング市場は、2023年に約90億1,000万米ドルと評価され、予測期間2024年から2032年にかけて19.85%以上の健全な成長率で成長すると予測されている。ヘルスケアクラウドコンピューテ... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
Bizwit Research & Consulting LLP
ビズウィットリサーチ&コンサルティング
2024年6月10日 US$4,950
シングルユーザライセンス(印刷不可)
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200 英語

 

サマリー

米国の医療クラウドコンピューティング市場は、2023年に約90億1,000万米ドルと評価され、予測期間2024年から2032年にかけて19.85%以上の健全な成長率で成長すると予測されている。ヘルスケアクラウドコンピューティングは、ヘルスケアデータの保存、管理、分析、ヘルスケアサービスの提供にクラウドコンピューティングサービス、プラットフォーム、インフラストラクチャを活用するものである。この方法は、従来のオンプレミスシステムと比較して、拡張性、費用対効果、柔軟性、セキュリティの強化など、数多くのメリットをもたらす。また、多くの医療機関では、オンプレミスのインフラにパブリッククラウドとプライベートクラウドサービスを組み合わせたハイブリッドクラウドソリューションが採用されている。このアプローチにより、組織はパブリッククラウドの拡張性とコスト効率を活用する一方で、プライベートクラウドやオンプレミスのソリューションを通じて機密データを管理することができる。

さらに、クラウド・コンピューティングは医療提供者に拡張性と柔軟性を提供し、需要に応じてリソースを調整できるようにします。これは、ピーク時や新たな医療イニシアチブの導入時など、変動するワークロードを管理する上で特に有益です。さらに、遠隔医療や遠隔患者モニタリング・ソリューションの採用が増加していることや、高度な分析とAIが拡大していることも、市場の成長を支える要因となっている。しかし、データセキュリティとプライバシーに関する懸念の高まりや、クラウドデータセンターを管理する複雑な規制の増加は、予測期間2024-2032年のヘルスケアクラウドコンピューティング市場の成長を妨げると予想される。

本レポートに含まれる主な市場プレイヤーは以下の通りです:
Amazon Web Services, Inc.
マイクロソフト
インターナショナル・ビジネス・マシーンズ・コーポレーション
4社
5社
6社目
7社目
8社目
9社目
10社

市場の詳細なセグメントとサブセグメントを以下に説明する:

製品別
医療提供者向けソリューション
医療費支払者ソリューション

コンポーネント別
サービス
ソフトウェア

導入モデル別
プライベートクラウド
ハイブリッド・クラウド
パブリッククラウド

価格モデル別
従量課金
スポット価格

サービスモデル別
サービス型ソフトウェア
プラットフォーム・アズ・ア・サービス
インフラストラクチャー・アズ・ア・サービス

エンドユーザー別
医療プロバイダー
医療費支払者


調査対象年は以下の通り:
過去年 - 2022年
基準年 - 2023年
予測期間 - 2024年から2032年

主な要点
2022年から2032年までの10年間の市場推定と予測。
各市場セグメントの年換算収益と国レベル分析。
主要地域の国レベル分析による地理的状況の詳細分析。
市場の主要プレーヤーに関する情報を含む競争状況。
主要事業戦略の分析と今後の市場アプローチに関する提言。
市場の競争構造の分析
市場の需要側と供給側の分析

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目次

第1章.米国ヘルスケアクラウドコンピューティング市場の定義と調査前提
1.1.調査目的
1.2.市場の定義
1.3.調査の前提
1.3.1.包含と除外
1.3.2.限界
1.3.3.供給サイドの分析
1.3.3.1.入手可能性
1.3.3.2.インフラ
1.3.3.3.規制環境
1.3.3.4.市場競争
1.3.3.5.経済性(消費者の視点)
1.3.4.需要サイド分析
1.3.4.1.規制の枠組み
1.3.4.2.技術の進歩
1.3.4.3.環境への配慮
1.3.4.4.消費者の意識と受容
1.4.推定方法
1.5.調査対象年
1.6.通貨換算レート

第2章.要旨
2.1.米国ヘルスケアクラウドコンピューティング市場規模・予測(2022年~2032年)
2.2.セグメント別サマリー
2.2.1.製品別
2.2.2.コンポーネント別
2.2.3.展開モデル別
2.2.4.価格モデル別
2.2.5.サービスモデル別
2.2.6.エンドユーザー別
2.3.主要動向
2.4.不況の影響
2.5.アナリストの推奨と結論
第3章.米国ヘルスケアクラウドコンピューティング市場ダイナミクス
3.1.市場促進要因
3.2.市場の課題
3.3.市場機会
第4章.米国ヘルスケアクラウドコンピューティング市場産業分析
4.1.ポーターの5フォースモデル
4.1.1.サプライヤーの交渉力
4.1.2.買い手の交渉力
4.1.3.新規参入者の脅威
4.1.4.代替品の脅威
4.1.5.競合他社との競争
4.1.6.ポーターの5フォースモデルへの未来的アプローチ
4.1.7.ポーター5フォースの影響分析
4.2.PESTEL分析
4.2.1.政治的要因
4.2.2.経済的
4.2.3.社会
4.2.4.技術的
4.2.5.環境
4.2.6.法律
4.3.最高の投資機会
4.4.トップ勝ち組戦略
4.5.破壊的トレンド
4.6.業界専門家の視点
4.7.アナリストの推奨と結論
第5章 米国医療クラウドコンピューティング市場米国医療クラウドコンピューティング市場:製品別市場規模・予測 2022-2032
5.1.ヘルスケアプロバイダーソリューション
5.2.医療機関向けソリューション
第6章 米国医療クラウドコンピューティング市場米国ヘルスケアクラウドコンピューティング市場 コンポーネント別市場規模・予測 2022-2032
6.1.サービス
6.2.ソフトウェア
第7章 医療クラウドコンピューティング米国の医療クラウドコンピューティング市場規模推移と予測:展開モデル別 2022-2032
7.1.プライベートクラウド
7.2.ハイブリッドクラウド
7.3.パブリッククラウド
第8章 医療クラウドコンピューティング米国の医療クラウドコンピューティング市場規模・予測:価格モデル別 2022-2032
8.1.従量課金
8.2.スポット価格
第9章 米国医療クラウドコンピューティング市場米国の医療クラウドコンピューティング市場規模と予測 サービスモデル 2022-2032
9.1.ソフトウェア・アズ・ア・サービス
9.2.プラットフォーム・アズ・ア・サービス
9.3.インフラストラクチャー・アズ・ア・サービス
第10章 医療クラウドコンピューティング米国医療クラウドコンピューティング市場 エンドユーザー別規模・予測 2022-2032
10.1.医療プロバイダー
10.2.医療費支払者
第11章.競合他社のインテリジェンス
11.1.主要企業のSWOT分析
11.1.1.企業1
11.1.2.企業2
11.1.3.会社3
11.2.トップ市場戦略
11.3.企業プロフィール
11.3.1.アマゾン・ウェブ・サービス
11.3.1.1.主要情報
11.3.1.2.概要
11.3.1.3.財務(データの入手可能性による)
11.3.1.4.製品概要
11.3.1.5.市場戦略
11.3.2.マイクロソフト株式会社
11.3.3.インターナショナル・ビジネス・マシーンズ・コーポレーション
11.3.4.4社
11.3.5.5社目
11.3.6.6社
11.3.7.7社
11.3.8.8社
11.3.9.9社
11.3.10.10社
第12章.研究プロセス
12.1.研究プロセス
12.1.1.データマイニング
12.1.2.分析
12.1.3.市場推定
12.1.4.バリデーション
12.1.5.出版
12.2.研究属性

 

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Summary

US Healthcare Cloud Computing Market is valued at approximately USD 9.01 billion in 2023 and is anticipated to grow with a healthy growth rate of more than 19.85 % over the forecast period 2024-2032. Healthcare cloud computing involves leveraging cloud computing services, platforms, and infrastructure for storing, managing, and analyzing healthcare data, as well as delivering healthcare services. This method presents numerous benefits compared to traditional on-premises systems, such as scalability, cost-effectiveness, flexibility, and heightened security. Also, many healthcare organizations were adopting hybrid cloud solutions, which combine public and private cloud services along with on-premises infrastructure. This approach allows organizations to leverage the scalability and cost-effectiveness of public clouds while maintaining control over sensitive data through private clouds or on-premises solutions which is anticipated to support the growth of Healthcare Cloud Computing Market.

Moreover, Cloud computing provides scalability and flexibility to healthcare providers, allowing them to adjust resources based on demand. This is particularly beneficial for managing fluctuating workloads, such as during peak times or when implementing new healthcare initiatives. Additionally, other factors that support the market growth are the increasing adoption of telemedicine and remote patient monitoring solutions and growing advanced analytics and AI. However, the rising data security and privacy concerns and growing complex regulations governing cloud data centers are expected to hinder the growth of Healthcare Cloud Computing Market during the forecast period 2024-2032.

Major market player included in this report are:
Amazon Web Services, Inc.
Microsoft Corporation
International Business Machines Corporation
Company 4
Company 5
Company 6
Company 7
Company 8
Company 9
Company 10

The detailed segments and sub-segment of the market are explained below:

By Products
Healthcare Provider Solutions
Healthcare Payer Solutions

By Component
Services
Software

By Deployment model
Private cloud
Hybrid cloud
Public cloud

By Pricing Model
Pay-as-you-go
Spot pricing

By Service Model
Software-as-a-service
Platform-as-a-service
Infrastructure-as-a-service

By End User
Healthcare providers
Healthcare payers


Years considered for the study are as follows:
Historical year – 2022
Base year – 2023
Forecast period – 2024 to 2032

Key Takeaways:
Market Estimates & Forecast for 10 years from 2022 to 2032.
Annualized revenues and Country level analysis for each market segment.
Detailed analysis of geographical landscape with Country level analysis of major regions.
Competitive landscape with information on major players in the market.
Analysis of key business strategies and recommendations on future market approach.
Analysis of competitive structure of the market.
Demand side and supply side analysis of the market



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Table of Contents

Chapter 1. US Healthcare Cloud Computing Market Definition and Research Assumptions
1.1. Research Objective
1.2. Market Definition
1.3. Research Assumptions
1.3.1. Inclusion & Exclusion
1.3.2. Limitations
1.3.3. Supply Side Analysis
1.3.3.1. Availability
1.3.3.2. Infrastructure
1.3.3.3. Regulatory Environment
1.3.3.4. Market Competition
1.3.3.5. Economic Viability (Consumer’s Perspective)
1.3.4. Demand Side Analysis
1.3.4.1. Regulatory frameworks
1.3.4.2. Technological Advancements
1.3.4.3. Environmental Considerations
1.3.4.4. Consumer Awareness & Acceptance
1.4. Estimation Methodology
1.5. Years Considered for the Study
1.6. Currency Conversion Rates

Chapter 2. Executive Summary
2.1. US Healthcare Cloud Computing Market Size & Forecast (2022- 2032)
2.2. Segmental Summary
2.2.1. By Products
2.2.2. By Component
2.2.3. By Deployment model
2.2.4. By Pricing Model
2.2.5. By Service Model
2.2.6. By End User
2.3. Key Trends
2.4. Recession Impact
2.5. Analyst Recommendation & Conclusion
Chapter 3. US Healthcare Cloud Computing Market Dynamics
3.1. Market Drivers
3.2. Market Challenges
3.3. Market Opportunities
Chapter 4. US Healthcare Cloud Computing Market Industry Analysis
4.1. Porter’s 5 Force Model
4.1.1. Bargaining Power of Suppliers
4.1.2. Bargaining Power of Buyers
4.1.3. Threat of New Entrants
4.1.4. Threat of Substitutes
4.1.5. Competitive Rivalry
4.1.6. Futuristic Approach to Porter’s 5 Force Model
4.1.7. Porter’s 5 Force Impact Analysis
4.2. PESTEL Analysis
4.2.1. Political
4.2.2. Economical
4.2.3. Social
4.2.4. Technological
4.2.5. Environmental
4.2.6. Legal
4.3. Top investment opportunity
4.4. Top winning strategies
4.5. Disruptive Trends
4.6. Industry Expert Perspective
4.7. Analyst Recommendation & Conclusion
Chapter 5. US Healthcare Cloud Computing Market Size & Forecasts by Products 2022-2032
5.1. Healthcare Provider Solutions
5.2. Healthcare Payer Solutions
Chapter 6. US Healthcare Cloud Computing Market Size & Forecasts by Component 2022-2032
6.1. Services
6.2. Software
Chapter 7. US Healthcare Cloud Computing Market Size & Forecasts by Deployment model 2022-2032
7.1. Private cloud
7.2. Hybrid cloud
7.3. Public cloud
Chapter 8. US Healthcare Cloud Computing Market Size & Forecasts by Pricing Model 2022-2032
8.1. Pay-as-you-go
8.2. Spot pricing
Chapter 9. US Healthcare Cloud Computing Market Size & Forecasts Service Model 2022-2032
9.1. Software-as-a-service
9.2. Platform-as-a-service
9.3. Infrastructure-as-a-service
Chapter 10. US Healthcare Cloud Computing Market Size & Forecasts by End User 2022-2032
10.1. Healthcare providers
10.2. Healthcare payers
Chapter 11. Competitive Intelligence
11.1. Key Company SWOT Analysis
11.1.1. Company 1
11.1.2. Company 2
11.1.3. Company 3
11.2. Top Market Strategies
11.3. Company Profiles
11.3.1. Amazon Web Services, Inc.
11.3.1.1. Key Information
11.3.1.2. Overview
11.3.1.3. Financial (Subject to Data Availability)
11.3.1.4. Product Summary
11.3.1.5. Market Strategies
11.3.2. Microsoft Corporation
11.3.3. International Business Machines Corporation
11.3.4. Company 4
11.3.5. Company 5
11.3.6. Company 6
11.3.7. Company 7
11.3.8. Company 8
11.3.9. Company 9
11.3.10. Company 10
Chapter 12. Research Process
12.1. Research Process
12.1.1. Data Mining
12.1.2. Analysis
12.1.3. Market Estimation
12.1.4. Validation
12.1.5. Publishing
12.2. Research Attributes

 

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