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エアレス包装の世界市場規模調査&予測、包装タイプ別(バッグ&パウチ、ボトル&ジャー、チューブ、その他)、素材タイプ別(プラスチック、ガラス、その他)、エンドユーザー別(パーソナルケア、ヘルスケア、ホームケア、食品&飲料)、地域別分析、2023-2030年


Global Airless Packaging Market Size study & Forecast, by Packaging Type (Bags and Pouches, Bottles and Jars, Tubes, Others), by Material Type (Plastics, Glass, Others), by End-User (Personal Care, Healthcare, Homecare, Food and Beverages) and Regional Analysis, 2023-2030

世界のエアレスパッケージング市場は、2022年に約53.9億米ドルと評価され、予測期間2023-2030年には4.90%以上の健全な成長率で成長すると予測されている。エアレス包装は、製品容器への空気の侵入を防ぐ包装設計... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
Bizwit Research & Consulting LLP
ビズウィットリサーチ&コンサルティング
2024年4月13日 US$4,950
シングルユーザライセンス(印刷不可)
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200 英語

 

サマリー

世界のエアレスパッケージング市場は、2022年に約53.9億米ドルと評価され、予測期間2023-2030年には4.90%以上の健全な成長率で成長すると予測されている。エアレス包装は、製品容器への空気の侵入を防ぐ包装設計の一種であり、製品の完全性、鮮度、賞味期限の維持に役立つ。特定の化粧品、スキンケア製品、医薬品、食品など、空気に触れることに敏感な製品には特に有益である。エアレスパッケージングの主な特徴は、容器に空気を戻すことなく製品を吐出できることである。さらに、高級製品に対する需要の増加、美容・パーソナルケア業界における需要の高まり、製品の保護と保存性に対する需要の高まり、予測期間2023-2030年に市場に有利な需要を生み出すと予測される電子商取引分野の台頭などがある。

さらに、美容・パーソナルケア産業はエアレスパッケージングの主要な消費者である。高級スキンケアや化粧品への需要と、繊細な製剤を保護するための効率的なパッケージングの必要性が相まって、この分野でのエアレスパッケージングの採用が増加している。このように、美容・パーソナルケア業界の成長は市場成長をサポートすると予測されている。Statistaによると、2019年、世界の美容・パーソナルケア産業は942億5,000万米ドルと評価され、2022年には1,438億5,000万米ドルと評価され、2025年には1,909億9,000万米ドルに達すると予測されている。その結果、同地域における美容・パーソナルケア産業の成長が市場の成長を支えるものと予想される。さらに、包装技術の革新とリサイクル可能なエアレスディスペンサーの導入は、市場に有利な機会を生み出すと予想される。しかし、製造コストが高く、製品の差別化レベルが低いことが、2023~2030年の予測期間を通じて市場の成長を阻害している。

エアレス包装の世界市場調査において考慮した主要地域には、アジア太平洋、北米、欧州、中南米、中東・アフリカが含まれる。北米は、消費者の意識の高まり、高級品や贅沢品への需要の高まり、持続可能な包装への注目の高まり、エアレス包装設計と製造プロセスにおける技術進歩の高まりにより、2022年の市場を支配した。一方、アジア太平洋地域は、Eコマース産業の台頭、高級品や贅沢品に対する需要の高まり、化粧品やパーソナルケア産業における需要の高まりなどの要因により、予測期間中に最も速い成長率で成長すると予想される。

本レポートに含まれる主な市場プレイヤーは以下の通り:
リボ化粧品株式会社
APackaging Group
Silgan Dispensing Systems
Raepak Ltd.
Albéa Beauty Holdings S.A.
クワッドパック・インダストリーズ
アプターグループ
ルムソンSPA
Hcpパッケージング(上海)有限公司
ABCパッケージング

市場における最近の動き
 2022年2月、Quadpackはスキンケアとメーキャップの両業界の用途に適した複数のチップを特徴とする斬新な詰め替え用エアレスペン、Light Me Upの発売を発表した。この詰め替えシステムは便利で使いやすく設計されており、全体的な使いやすさを高めている。

世界のエアレス包装市場レポート範囲:
 過去データ - 2020 - 2021
 推計基準年 - 2022年
 予測期間 - 2023-2030
 レポート対象 - 売上予測、企業ランキング、競合環境、成長要因、動向
 対象セグメント - 包装タイプ, 素材タイプ, エンドユーザー, 地域
 対象地域 - 北米; 欧州; アジア太平洋; 中南米; 中東 & アフリカ
 カスタマイズ範囲 - レポートのカスタマイズは無料(アナリストの作業時間8時間分まで)。国、地域、セグメントスコープの追加または変更*。

本調査の目的は、近年における様々なセグメントおよび国の市場規模を定義し、今後数年間の市場価値を予測することです。本レポートは、調査対象国における産業の質的・量的側面の両方を盛り込むよう設計されています。

また、市場の将来的な成長を規定する推進要因や課題などの重要な側面に関する詳細情報も提供しています。さらに、主要企業の競争環境と製品提供の詳細な分析とともに、利害関係者が投資するためのミクロ市場における潜在的な機会も組み込んでいます。市場の詳細なセグメントとサブセグメントを以下に説明する:

包装タイプ別
袋とパウチ
ボトルとジャー
チューブ
その他

素材タイプ別
プラスチック
ガラス
その他

エンドユーザー別
パーソナルケア
ヘルスケア
ホームケア
食品・飲料

地域別

北米
米国
カナダ

ヨーロッパ
英国
ドイツ
フランス
スペイン
イタリア
ROE

アジア太平洋
中国
インド
日本
オーストラリア
韓国
RoAPAC

ラテンアメリカ
ブラジル
メキシコ

中東・アフリカ
サウジアラビア
南アフリカ
その他の中東・アフリカ

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目次

第1章.要旨
1.1.市場概要
1.2.世界市場およびセグメント別市場予測、2020~2030年 (億米ドル)
1.2.1.エアレス包装市場、地域別、2020年~2030年(USD Billion)
1.2.2.エアレス包装市場:包装タイプ別、2020〜2030年(10億米ドル)
1.2.3.エアレス包装市場:素材タイプ別、2020〜2030年(10億米ドル)
1.2.4.エアレス包装市場:エンドユーザー別、2020〜2030年(10億米ドル)
1.3.主要動向
1.4.推計方法
1.5.調査の前提
第2章.世界のエアレス包装市場の定義と範囲
2.1.調査の目的
2.2.市場の定義と範囲
2.2.1.業界の進化
2.2.2.調査範囲
2.3.調査対象年
2.4.通貨換算レート
第3章.エアレス包装の世界市場ダイナミクス
3.1.エアレス包装市場のインパクト分析(2020~2030年)
3.1.1.市場促進要因
3.1.1.1.プレミアム製品に対する需要の増加
3.1.1.2.美容・パーソナルケア業界における需要の高まり
3.1.1.3.製品保護と保存性に対する需要の高まり
3.1.1.4.電子商取引分野の増加
3.1.2.市場の課題
3.1.2.1.製造コストの高騰
3.1.2.2.製品の差別化が低い
3.1.3.市場機会
3.1.3.1.包装技術の革新
3.1.3.2.リサイクル可能なエアレスディスペンサーの導入
第4章.世界のエアレス包装市場産業分析
4.1.ポーターの5フォースモデル
4.1.1.サプライヤーの交渉力
4.1.2.買い手の交渉力
4.1.3.新規参入者の脅威
4.1.4.代替品の脅威
4.1.5.競争上のライバル
4.2.ポーターの5フォース影響分析
4.3.PEST分析
4.3.1.政治的
4.3.2.経済的
4.3.3.社会
4.3.4.技術
4.3.5.環境
4.3.6.法律
4.4.最高の投資機会
4.5.トップ勝ち組戦略
4.6.COVID-19インパクト分析
4.7.破壊的トレンド
4.8.業界専門家の視点
4.9.アナリストの推奨と結論
第5章.エアレス包装の世界市場、包装タイプ別
5.1.市場スナップショット
5.2.エアレス包装の世界市場、包装タイプ別、性能-潜在能力分析
5.3.エアレス包装の世界市場:包装タイプ別 2020-2030年予測・予測 (億米ドル)
5.4.エアレス包装の世界市場、サブセグメント別分析
5.4.1.バッグとパウチ
5.4.2.ボトルとジャー
5.4.3.チューブ
5.4.4.その他
第6章.エアレス包装の世界市場、素材タイプ別
6.1.市場スナップショット
6.2.エアレス包装の世界市場、材料タイプ別、性能-潜在能力分析
6.3.エアレス包装の世界市場 2020-2030年 素材タイプ別推定・予測 (億米ドル)
6.4.エアレス包装の世界市場、サブセグメント別分析
6.4.1.プラスチック
6.4.2.ガラス
6.4.3.その他
第7章.エアレス包装の世界市場、エンドユーザー別
7.1.市場スナップショット
7.2.エアレス包装の世界市場:エンドユーザー別、業績-ポテンシャル分析
7.3.エアレス包装の世界市場:エンドユーザー別 2020-2030年予測・予測 (億米ドル)
7.4.エアレス包装の世界市場、サブセグメント分析
7.4.1.パーソナルケア
7.4.2.ヘルスケア
7.4.3.ホームケア
7.4.4.食品と飲料
第8章.エアレス包装の世界市場、地域分析
8.1.上位主要国
8.2.上位新興国
8.3.エアレス包装市場、地域別市場スナップショット
8.4.北米のエアレス包装市場
8.4.1.アメリカのエアレス包装市場
8.4.1.1.包装タイプの内訳推計と予測、2020〜2030年
8.4.1.2.材料タイプの内訳の推定と予測、2020~2030年
8.4.1.3.エンドユーザーの内訳の推定と予測、2020-2030年
8.4.2.カナダのエアレス包装市場
8.5.欧州エアレス包装市場のスナップショット
8.5.1.イギリスのエアレス包装市場
8.5.2.ドイツのエアレス包装市場
8.5.3.フランスのエアレス包装市場
8.5.4.スペインのエアレス包装市場
8.5.5.イタリアのエアレス包装市場
8.5.6.その他のヨーロッパエアレス包装市場
8.6.アジア太平洋エアレス包装市場のスナップショット
8.6.1.中国エアレス包装市場
8.6.2.インドのエアレス包装市場
8.6.3.日本のエアレス包装市場
8.6.4.オーストラリアのエアレス包装市場
8.6.5.韓国のエアレス包装市場
8.6.6.その他のアジア太平洋地域のエアレス包装市場
8.7.中南米のエアレス包装市場のスナップショット
8.7.1.ブラジルのエアレス包装市場
8.7.2.メキシコのエアレス包装市場
8.8.中東・アフリカのエアレス包装市場
8.8.1.サウジアラビアのエアレス包装市場
8.8.2.南アフリカのエアレス包装市場
8.8.3.その他の中東・アフリカのエアレス包装市場

第9章.競合他社の動向
9.1.主要企業のSWOT分析
9.1.1.企業1
9.1.2.企業2
9.1.3.会社3
9.2.トップ市場戦略
9.3.企業プロフィール
9.3.1.リボ化粧品株式会社
9.3.1.1.主要情報
9.3.1.2.概要
9.3.1.3.財務(データの入手可能性による)
9.3.1.4.製品概要
9.3.1.5.最近の動向
9.3.2.AP包装グループ
9.3.3.シルガンディスペンシングシステムズ
9.3.4.ラエパック社
9.3.5.アルベア・ビューティ・ホールディングス S.A.
9.3.6.クワッドパック・インダストリーズ
9.3.7.アプターグループ
9.3.8.ルムソンSPA
9.3.9.Hcp包装(上海)有限公司
9.3.10.ABCパッケージング
第10章.研究プロセス
10.1.研究プロセス
10.1.1.データマイニング
10.1.2.分析
10.1.3.市場推定
10.1.4.バリデーション
10.1.5.出版
10.2.研究属性
10.3.研究の前提

 

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Summary

Global Airless Packaging Market is valued at approximately USD 5.39 billion in 2022 and is anticipated to grow with a healthy growth rate of more than 4.90% over the forecast period 2023-2030. Airless packaging is a type of packaging design that prevents air from entering the product container, helping to maintain the product's integrity, freshness, and shelf life. It is particularly beneficial for products that are sensitive to air exposure, such as certain cosmetics, skincare products, pharmaceuticals, and food items. The key feature of airless packaging is its ability to dispense the product without letting air back into the container. Moreover, the increasing demand for premium products, rising demand in the beauty and personal care industry, growing demand for product protection and shelf life, and rising e-commerce sector that anticipated to create a lucrative demand for the market during the forecast period 2023-2030.

Additionally, the beauty and personal care industry is a major consumer of airless packaging. The demand for premium skincare and cosmetic products, coupled with the need for efficient packaging to protect sensitive formulations, has led to increased adoption of airless packaging in this sector. Thus, the growing beauty and personal care industry is anticipated to support the market growth. According to Statista, in 2019, globally the beauty and personal care industry was valued at USD 94.25 billion; in 2022 the industry was valued at USD 143.85 billion and it is anticipated to reach USD 190.99 billion by 2025. As a result, the growing beauty and personal care industry in the region is anticipated to support the market growth. Moreover, the innovations in packaging technology and the introduction of recyclable airless dispensers are anticipated to create lucrative opportunities for the market. However, the high cost of manufacturing and low level of product differentiation stifles market growth throughout the forecast period of 2023-2030.

The key regions considered for the Global Airless Packaging Market study includes Asia Pacific, North America, Europe, Latin America, and Middle East & Africa. North America dominated the market in 2022 owing to the growing awareness among consumers, rising demand for premium and luxury products, growing focus on sustainable packaging, and growing technological advancements in airless packaging design and manufacturing processes. Whereas, the Asia Pacific is expected to grow with the fastest growth rate over the forecast period, owing to factors such as the rise of the e-commerce industry, rising demand for premium and luxury products, and growing demand in the cosmetics and personal care industry.

Major market player included in this report are:
Libo Cosmetics Company, Ltd.
APackaging Group
Silgan Dispensing Systems
Raepak Ltd.
Albéa Beauty Holdings S.A.
Quadpack Industries
AptarGroup, Inc.
Lumson SPA
Hcp Packaging (Shanghai) Co. Ltd
ABC Packaging Ltd.

Recent Developments in the Market:
 In February 2022, Quadpack announced the introduction of Light Me Up, a novel refillable airless pen featuring multiple tips suitable for applications in both skincare and makeup industries. The refill system is designed to be convenient and user-friendly, enhancing overall ease of use.

Global Airless Packaging Market Report Scope:
 Historical Data – 2020 - 2021
 Base Year for Estimation – 2022
 Forecast period - 2023-2030
 Report Coverage - Revenue forecast, Company Ranking, Competitive Landscape, Growth factors, and Trends
 Segments Covered – Packaging Type, Material Type, End-User, Region
 Regional Scope - North America; Europe; Asia Pacific; Latin America; Middle East & Africa
 Customization Scope - Free report customization (equivalent up to 8 analyst’s working hours) with purchase. Addition or alteration to country, regional & segment scope*

The objective of the study is to define market sizes of different segments & countries in recent years and to forecast the values to the coming years. The report is designed to incorporate both qualitative and quantitative aspects of the industry within countries involved in the study.

The report also caters detailed information about the crucial aspects such as driving factors & challenges which will define the future growth of the market. Additionally, it also incorporates potential opportunities in micro markets for stakeholders to invest along with the detailed analysis of competitive landscape and product offerings of key players. The detailed segments and sub-segment of the market are explained below:

By Packaging Type:
Bags and Pouches
Bottles and Jars
Tubes
Others

By Material Type:
Plastics
Glass
Others

By End-User:
Personal Care
Healthcare
Homecare
Food and Beverages

By Region:

North America
U.S.
Canada

Europe
UK
Germany
France
Spain
Italy
ROE

Asia Pacific
China
India
Japan
Australia
South Korea
RoAPAC

Latin America
Brazil
Mexico

Middle East & Africa
Saudi Arabia
South Africa
Rest of Middle East & Africa



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Table of Contents

Chapter 1. Executive Summary
1.1. Market Snapshot
1.2. Global & Segmental Market Estimates & Forecasts, 2020-2030 (USD Billion)
1.2.1. Airless Packaging Market, by Region, 2020-2030 (USD Billion)
1.2.2. Airless Packaging Market, by Packaging Type, 2020-2030 (USD Billion)
1.2.3. Airless Packaging Market, by Material Type, 2020-2030 (USD Billion)
1.2.4. Airless Packaging Market, by End-User, 2020-2030 (USD Billion)
1.3. Key Trends
1.4. Estimation Methodology
1.5. Research Assumption
Chapter 2. Global Airless Packaging Market Definition and Scope
2.1. Objective of the Study
2.2. Market Definition & Scope
2.2.1. Industry Evolution
2.2.2. Scope of the Study
2.3. Years Considered for the Study
2.4. Currency Conversion Rates
Chapter 3. Global Airless Packaging Market Dynamics
3.1. Airless Packaging Market Impact Analysis (2020-2030)
3.1.1. Market Drivers
3.1.1.1. Increasing demand for premium products
3.1.1.2. Rising demand in beauty and personal care industry
3.1.1.3. Growing demand for product protection and shelf life
3.1.1.4. Rising e-commerce sector
3.1.2. Market Challenges
3.1.2.1. High cost of manufacturing
3.1.2.2. Low level of product differentiation
3.1.3. Market Opportunities
3.1.3.1. Innovations in packaging technology
3.1.3.2. Introduction of recyclable airless dispensers
Chapter 4. Global Airless Packaging Market Industry Analysis
4.1. Porter’s 5 Force Model
4.1.1. Bargaining Power of Suppliers
4.1.2. Bargaining Power of Buyers
4.1.3. Threat of New Entrants
4.1.4. Threat of Substitutes
4.1.5. Competitive Rivalry
4.2. Porter’s 5 Force Impact Analysis
4.3. PEST Analysis
4.3.1. Political
4.3.2. Economical
4.3.3. Social
4.3.4. Technological
4.3.5. Environmental
4.3.6. Legal
4.4. Top investment opportunity
4.5. Top winning strategies
4.6. COVID-19 Impact Analysis
4.7. Disruptive Trends
4.8. Industry Expert Perspective
4.9. Analyst Recommendation & Conclusion
Chapter 5. Global Airless Packaging Market, by Packaging Type
5.1. Market Snapshot
5.2. Global Airless Packaging Market by Packaging Type, Performance - Potential Analysis
5.3. Global Airless Packaging Market Estimates & Forecasts by Packaging Type 2020-2030 (USD Billion)
5.4. Airless Packaging Market, Sub Segment Analysis
5.4.1. Bags and Pouches
5.4.2. Bottles and Jars
5.4.3. Tubes
5.4.4. Others
Chapter 6. Global Airless Packaging Market, by Material Type
6.1. Market Snapshot
6.2. Global Airless Packaging Market by Material Type, Performance - Potential Analysis
6.3. Global Airless Packaging Market Estimates & Forecasts by Material Type 2020-2030 (USD Billion)
6.4. Airless Packaging Market, Sub Segment Analysis
6.4.1. Plastics
6.4.2. Glass
6.4.3. Others
Chapter 7. Global Airless Packaging Market, by End-User
7.1. Market Snapshot
7.2. Global Airless Packaging Market by End-User, Performance - Potential Analysis
7.3. Global Airless Packaging Market Estimates & Forecasts by End-User 2020-2030 (USD Billion)
7.4. Airless Packaging Market, Sub Segment Analysis
7.4.1. Personal Care
7.4.2. Healthcare
7.4.3. Homecare
7.4.4. Food and Beverages
Chapter 8. Global Airless Packaging Market, Regional Analysis
8.1. Top Leading Countries
8.2. Top Emerging Countries
8.3. Airless Packaging Market, Regional Market Snapshot
8.4. North America Airless Packaging Market
8.4.1. U.S. Airless Packaging Market
8.4.1.1. Packaging Type breakdown estimates & forecasts, 2020-2030
8.4.1.2. Material Type breakdown estimates & forecasts, 2020-2030
8.4.1.3. End-User breakdown estimates & forecasts, 2020-2030
8.4.2. Canada Airless Packaging Market
8.5. Europe Airless Packaging Market Snapshot
8.5.1. U.K. Airless Packaging Market
8.5.2. Germany Airless Packaging Market
8.5.3. France Airless Packaging Market
8.5.4. Spain Airless Packaging Market
8.5.5. Italy Airless Packaging Market
8.5.6. Rest of Europe Airless Packaging Market
8.6. Asia-Pacific Airless Packaging Market Snapshot
8.6.1. China Airless Packaging Market
8.6.2. India Airless Packaging Market
8.6.3. Japan Airless Packaging Market
8.6.4. Australia Airless Packaging Market
8.6.5. South Korea Airless Packaging Market
8.6.6. Rest of Asia Pacific Airless Packaging Market
8.7. Latin America Airless Packaging Market Snapshot
8.7.1. Brazil Airless Packaging Market
8.7.2. Mexico Airless Packaging Market
8.8. Middle East & Africa Airless Packaging Market
8.8.1. Saudi Arabia Airless Packaging Market
8.8.2. South Africa Airless Packaging Market
8.8.3. Rest of Middle East & Africa Airless Packaging Market

Chapter 9. Competitive Intelligence
9.1. Key Company SWOT Analysis
9.1.1. Company 1
9.1.2. Company 2
9.1.3. Company 3
9.2. Top Market Strategies
9.3. Company Profiles
9.3.1. Libo Cosmetics Company, Ltd.
9.3.1.1. Key Information
9.3.1.2. Overview
9.3.1.3. Financial (Subject to Data Availability)
9.3.1.4. Product Summary
9.3.1.5. Recent Developments
9.3.2. APackaging Group
9.3.3. Silgan Dispensing Systems
9.3.4. Raepak Ltd.
9.3.5. Albéa Beauty Holdings S.A.
9.3.6. Quadpack Industries
9.3.7. AptarGroup, Inc.
9.3.8. Lumson SPA
9.3.9. Hcp Packaging (Shanghai) Co. Ltd
9.3.10. ABC Packaging Ltd.
Chapter 10. Research Process
10.1. Research Process
10.1.1. Data Mining
10.1.2. Analysis
10.1.3. Market Estimation
10.1.4. Validation
10.1.5. Publishing
10.2. Research Attributes
10.3. Research Assumption

 

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