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アクティブ包装の世界市場規模調査・予測、タイプ別(脱酸素剤、賞味期限検知、時間温度インジケータ、吸湿剤、その他)、用途別(食品・飲料、ヘルスケア、医薬品、パーソナルケア、その他)、地域別分析、2023-2030年


Global Active Packaging Market Size study & Forecast, by Type (Oxygen Scavenger, Shelf-life sensing, Time Temperature Indicator, Moisture Absorber, Others), by Application (Food and Beverage, Healthcare, Pharmaceutical, Personal Care, Others) and Regional Analysis, 2023-2030

アクティブパッケージングの世界市場は、2022年に約238億7000万米ドルと評価され、予測期間2023-2030年には9.49%以上の健全な成長率で成長すると予測されている。アクティブ・パッケージングは、含まれる食品の... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
Bizwit Research & Consulting LLP
ビズウィットリサーチ&コンサルティング
2024年4月13日 US$4,950
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200 英語

 

サマリー

アクティブパッケージングの世界市場は、2022年に約238億7000万米ドルと評価され、予測期間2023-2030年には9.49%以上の健全な成長率で成長すると予測されている。アクティブ・パッケージングは、含まれる食品の栄養価、官能特性、一般的な品質を効果的に維持し、潜在的に強化し、それによって保存期間を延長するために考案された包装技術である。この斬新なアプローチは、現代の消費者の嗜好の進化に呼応して生まれたもので、すぐに入手できる新鮮な製品(多くの場合、部分的に調理されたもの)にますます惹かれるようになっている。新鮮で消費しやすく、持ち運びに便利な食品を求める都市部や有職者の嗜好が高まっていることが、アクティブ・パッケージング・ソリューションの必要性を大きく後押ししている。さらに、食品・飲料や医薬品などの分野では、特定の品目の詳細をパッケージに記載する必要があり、アクティブ・パッケージング市場の需要をさらに刺激している。

都市化は多くの地域で制御不能な現象であり、人々のライフスタイルの大幅なシフトとそれに続く食習慣の進化につながっている。Eating Betterが2020年に実施したReady Meals Snapshot Surveyによると、英国では成人の88%が朝食や夕食、調理済み食品を定期的に摂取しており、5人に2人が毎週パック入りの食事を選んでいることが分かった。予測期間中、世界のアクティブ・パッケージング・システム市場は、追跡時間の短縮と製品モニタリングの有効性向上から生じる機会から利益を得る態勢が整っている。売り手と消費者の双方による、持続可能で耐久性のある製品に対する要望の高まりは、予測期間中の大きな成長機会を示している。とはいえ、アクティブ・パッケージングによって包装された長期保存食品を消費することによる潜在的な悪影響は、健康志向の消費者に脅威を与えている。この基準の欠如が、予測期間2022~2030年の市場成長を阻害している。

アクティブ包装の世界市場調査で考慮した主要地域には、アジア太平洋、北米、欧州、中南米、中東・アフリカが含まれる。北米は2022年に市場を支配した。高度な包装技術におけるスマートラベルとセンサーの利用が、この地域の大幅な市場シェアに寄与する主な要因となっている。アジア太平洋地域は、食品廃棄物に対する関心の高まり、持続可能なパッケージングソリューションの必要性、都市化による消費者の食習慣の変化などの要因から、予測期間を通じて大きく成長すると見られている。

本レポートに含まれる主な市場プレイヤーは以下の通り:
エイブリー・デニソン・コーポレーション
アムコールPLC
アメリカン・サーマル・インスツルメンツ社
Temptime Corporation
スマートラックN.V.
BASF SE
シンフィルム・エレクトロニクスASA
Stora Enso
インターナショナルペーパー
エマソン・エレクトリック

市場における最近の動き
 2023年9月、Avery Dennison社はプラスチック代替品のAD Pure RFIDインレイとタグを市場に投入した。この最近の技術革新はリサイクル性を高め、同時に二酸化炭素排出量と廃棄物発生量を減少させる。
 2024年2月、AmcorはStonyfield OrganicおよびCheer Pck North Americaと提携し、ポリエチレン(PE)だけで構成された初のスパウト付きパウチを発売。この先駆的なソリューションは、性能に妥協することなく持続可能なパッケージングオプションを提供する。
 2022年12月、BASFとStePacは生鮮食品の賞味期限延長を目的とした持続可能なパッケージング・ソリューションを創出するためにパートナーシップを結んだ。このパートナーシップは、環境に優しいことと、無駄のないプラスチックフィルムを使用した生鮮食品の効果的な保存とのバランスを取ることを目的としている。


世界のアクティブパッケージング市場レポート範囲:
 過去データ - 2020 - 2021
 推計基準年 - 2022年
 予測期間 - 2023-2030
 レポート対象 - 売上予測、企業ランキング、競合環境、成長要因、動向
 対象セグメント - タイプ、用途、地域
 地域範囲 - 北米; 欧州; アジア太平洋; 中南米; 中東 & アフリカ
 カスタマイズ範囲 - レポートのカスタマイズは無料(アナリストの作業時間8時間分まで)。国、地域、セグメントスコープ*の追加または変更

本調査の目的は、近年における様々なセグメントおよび国の市場規模を定義し、今後数年間の市場価値を予測することです。本レポートは、調査対象国における産業の質的・量的側面の両方を盛り込むよう設計されています。

また、市場の将来的な成長を規定する推進要因や課題などの重要な側面に関する詳細情報も提供しています。さらに、主要企業の競争環境と製品提供の詳細な分析とともに、利害関係者が投資するためのミクロ市場における潜在的な機会も組み込んでいます。市場の詳細なセグメントとサブセグメントを以下に説明する:


タイプ別
脱酸素剤
賞味期限検知
時間温度インジケーター
水分吸収剤
その他

用途別
食品・飲料
ヘルスケア
医薬品
パーソナルケア
その他

地域別

北米
米国
カナダ

ヨーロッパ
英国
ドイツ
フランス
スペイン
イタリア
ROE

アジア太平洋
中国
インド
日本
オーストラリア
韓国
RoAPAC

ラテンアメリカ
ブラジル
メキシコ

中東・アフリカ
サウジアラビア
南アフリカ
その他の中東・アフリカ

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目次

第1章.要旨
1.1.市場概要
1.2.世界市場およびセグメント別市場予測、2020~2030年 (億米ドル)
1.2.1.アクティブパッケージング市場、地域別、2020年〜2030年(USD Billion)
1.2.2.アクティブ包装市場:タイプ別、2020〜2030年(10億米ドル)
1.2.3.アクティブ包装市場:用途別、2020〜2030年(10億米ドル)
1.3.主要動向
1.4.推計方法
1.5.調査の前提
第2章.世界のアクティブパッケージング市場の定義と範囲
2.1.調査の目的
2.2.市場の定義と範囲
2.2.1.業界の進化
2.2.2.調査範囲
2.3.調査対象年
2.4.通貨換算レート
第3章.アクティブパッケージングの世界市場ダイナミクス
3.1.アクティブパッケージング市場のインパクト分析(2020~2030年)
3.1.1.市場促進要因
3.1.1.1.調理済み食品の需要
3.1.1.2.パッケージへの情報記載ニーズ
3.1.2.市場の課題
3.1.2.1.標準的な規制がないため、不健全な製造工程が発生する。
3.1.2.2.高い原材料費が市場拡大を抑制する。
3.1.3.市場機会
3.1.3.1.製品の効果的な追跡とモニタリングの必要性
3.1.3.2.持続可能で耐久性のある製品に対する需要の高まり
第4章.アクティブパッケージングの世界市場産業分析
4.1.ポーターの5フォースモデル
4.1.1.サプライヤーの交渉力
4.1.2.買い手の交渉力
4.1.3.新規参入者の脅威
4.1.4.代替品の脅威
4.1.5.競争上のライバル
4.2.ポーターの5フォース影響分析
4.3.PEST分析
4.3.1.政治的
4.3.2.経済的
4.3.3.社会
4.3.4.技術
4.3.5.環境
4.3.6.法律
4.4.最高の投資機会
4.5.トップ勝ち組戦略
4.6.COVID-19インパクト分析
4.7.破壊的トレンド
4.8.業界専門家の視点
4.9.アナリストの推奨と結論
第5章.アクティブパッケージングの世界市場、タイプ別
5.1.市場スナップショット
5.2.能動包装の世界市場:タイプ別、業績-潜在能力分析
5.3.アクティブパッケージングの世界市場:タイプ別推計・予測 2020-2030 (億米ドル)
5.4.アクティブパッケージングの世界市場、サブセグメント別分析
5.4.1.脱酸素剤
5.4.2.シェルフライフ・センシング
5.4.3.時間温度インジケーター
5.4.4.水分吸収装置
5.4.5.その他
第6章.活性包装の世界市場、用途別
6.1.市場スナップショット
6.2.アクティブパッケージングの世界市場、用途別、業績-潜在能力分析
6.3.アクティブパッケージングの世界市場 2020-2030年用途別推計・予測 (億米ドル)
6.4.アクティブパッケージングの世界市場、サブセグメント別分析
6.4.1.食品と飲料
6.4.2.ヘルスケア
6.4.3.医薬品
6.4.4.パーソナルケア
6.4.5.その他
第7章.アクティブパッケージングの世界市場、地域分析
7.1.上位主要国
7.2.新興国トップ
7.3.アクティブパッケージング市場、地域別市場スナップショット
7.4.北米のアクティブパッケージング市場
7.4.1.アメリカのアクティブパッケージング市場
7.4.1.1.タイプ別の推定と予測、2020〜2030年
7.4.1.2.アプリケーションの内訳の推定と予測、2020-2030年
7.4.2.カナダのアクティブパッケージング市場
7.5.欧州のアクティブパッケージング市場のスナップショット
7.5.1.イギリスのアクティブパッケージング市場
7.5.2.ドイツのアクティブパッケージング市場
7.5.3.フランスのアクティブ包装市場
7.5.4.スペインのアクティブ包装市場
7.5.5.イタリアのアクティブ包装市場
7.5.6.その他のヨーロッパのアクティブパッケージング市場
7.6.アジア太平洋アクティブ包装市場のスナップショット
7.6.1.中国アクティブ包装市場
7.6.2.インドのアクティブパッケージング市場
7.6.3.日本のアクティブ包装市場
7.6.4.オーストラリア能動包装市場
7.6.5.韓国アクティブ包装市場
7.6.6.その他のアジア太平洋地域活性包装市場
7.7.ラテンアメリカのアクティブパッケージング市場のスナップショット
7.7.1.ブラジルのアクティブパッケージング市場
7.7.2.メキシコのアクティブパッケージング市場
7.8.中東・アフリカのアクティブパッケージング市場
7.8.1.サウジアラビアの能動包装市場
7.8.2.南アフリカのアクティブ包装市場
7.8.3.その他の中東・アフリカ地域活性包装市場
第8章.競合他社の動向
8.1.主要企業のSWOT分析
8.1.1.企業1
8.1.2.企業2
8.1.3.会社3
8.2.トップ市場戦略
8.3.企業プロフィール
8.3.1.エイブリー・デニソン・コーポレーション
8.3.1.1.主要情報
8.3.1.2.概要
8.3.1.3.財務(データの入手可能性による)
8.3.1.4.製品概要
8.3.1.5.最近の動向
8.3.2.アムコーPLC
8.3.3.アメリカン・サーマル・インスツルメンツ
8.3.4.テンプタイム・コーポレーション
8.3.5.スマートラックN.V.
8.3.6.BASF SE
8.3.7.シンフィルム・エレクトロニクスASA
8.3.8.Stora Enso
8.3.9.インターナショナルペーパー
8.3.10.エマソン・エレクトリック
第9章.研究プロセス
9.1.研究プロセス
9.1.1.データマイニング
9.1.2.分析
9.1.3.市場推定
9.1.4.バリデーション
9.1.5.出版
9.2.研究属性
9.3.研究の前提

 

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Summary

Global Active Packaging Market is valued at approximately USD 23.87 billion in 2022 and is anticipated to grow with a healthy growth rate of more than 9.49% during the forecast period 2023-2030. Active packaging is a packaging technique crafted to proficiently maintain and potentially augment the nutritional value, sensory properties, and general quality of the contained food products, thereby extending their storage duration. This novel approach has arisen in reaction to the evolving tastes of modern consumers, who are increasingly drawn to readily available, fresh products, often partially prepared. The rising preference among urban and employed populations for fresh, easily consumable, and conveniently transportable food items substantially drives the need for active packaging solutions. Additionally, sectors such as Food & Beverage and Pharmaceuticals require specific item details to be included on the packaging, further stimulating demand for the Active Packaging Market.

Urbanization has been an uncontrollable phenomenon in numerous regions, leading to significant shifts in people's lifestyles and subsequent evolution of eating habits. Based on the Ready Meals Snapshot Survey conducted by Eating Better, in 2020, it was found that 88% of adults in the United Kingdom regularly consume ready breakfasts, dinners, or ready-to-cook food items, with two out of five individuals opting for packaged meals every week. Over the forecast period, the global Active Packaging Systems Market is poised to benefit from opportunities arising from shorter tracking durations and improved effectiveness in product monitoring. The increasing desire for sustainable and durable products, driven by both sellers and consumers, represents a significant growth opportunity during the forecast period. Nonetheless, the potential adverse effects of consuming long-preserved food packaged via active packaging pose a threat to health-conscious consumers, attributed to the absence of market standards. This lack of standards impedes market growth during the projected period 2022-2030.

The key regions considered for the Global Active Packaging Market study include Asia Pacific, North America, Europe, Latin America, and Middle East & Africa. North America dominated the market in 2022 The utilization of smart labels and sensors within advanced packaging technology stands as the primary factor contributing to the substantial market share of this region. Asia Pacific is expected to grow significantly over the forecast period, owing to factors such as growing concern for food waste, the need for sustainable packaging solutions, and changes in the eating habits of the consumers due to urbanization are considered to be factors of growth for this region throughout the forecast period.

Major market player included in this report are:
Avery Dennison Corporation
Amcor PLC
American Thermal Instruments, Inc.
Temptime Corporation
Smartrac N.V.
BASF SE
Thin Film Electronics ASA
Stora Enso
International Paper
Emerson Electric Co.

Recent Developments in the Market:
 In September 2023, Avery Dennison introduced AD Pure RFID inlays and tags, which are plastic-free alternatives, into the market. This recent innovation enhances recyclability, concurrently diminishing carbon footprint and waste generation.
 In February 2024, Amcor partners with Stonyfield Organic and Cheer Pck North America to introduce the inaugural spouted pouch composed entirely of polyethylene (PE). This pioneering solution offers a sustainable packaging option without compromising performance.
 In December 2022, BASF and StePac formed a partnership to create sustainable packaging solutions aimed at extending the shelf life of fresh produce. This partnership aims to balance eco-friendliness with the effective preservation of fresh produce using lean plastic films.


Global Active Packaging Market Report Scope:
 Historical Data – 2020 - 2021
 Base Year for Estimation – 2022
 Forecast period - 2023-2030
 Report Coverage - Revenue forecast, Company Ranking, Competitive Landscape, Growth factors, and Trends
 Segments Covered – Type, Application, Region
 Regional Scope - North America; Europe; Asia Pacific; Latin America; Middle East & Africa
 Customization Scope - Free report customization (equivalent up to 8 analyst’s working hours) with purchase. Addition or alteration to country, regional & segment scope*

The objective of the study is to define market sizes of different segments & countries in recent years and to forecast the values to the coming years. The report is designed to incorporate both qualitative and quantitative aspects of the industry within countries involved in the study.

The report also caters detailed information about the crucial aspects such as driving factors & challenges which will define the future growth of the market. Additionally, it also incorporates potential opportunities in micro markets for stakeholders to invest along with the detailed analysis of competitive landscape and product offerings of key players. The detailed segments and sub-segment of the market are explained below:


By Type:
Oxygen Scavenger
Shelf-life sensing
Time Temperature Indicator
Moisture Absorber
Others

By Application:
Food and Beverage
Healthcare
Pharmaceutical
Personal Care
Others

By Region:

North America
U.S.
Canada

Europe
UK
Germany
France
Spain
Italy
ROE

Asia Pacific
China
India
Japan
Australia
South Korea
RoAPAC

Latin America
Brazil
Mexico

Middle East & Africa
Saudi Arabia
South Africa
Rest of Middle East & Africa



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Table of Contents

Chapter 1. Executive Summary
1.1. Market Snapshot
1.2. Global & Segmental Market Estimates & Forecasts, 2020-2030 (USD Billion)
1.2.1. Active Packaging Market, by Region, 2020-2030 (USD Billion)
1.2.2. Active Packaging Market, by Type, 2020-2030 (USD Billion)
1.2.3. Active Packaging Market, by Application, 2020-2030 (USD Billion)
1.3. Key Trends
1.4. Estimation Methodology
1.5. Research Assumption
Chapter 2. Global Active Packaging Market Definition and Scope
2.1. Objective of the Study
2.2. Market Definition & Scope
2.2.1. Industry Evolution
2.2.2. Scope of the Study
2.3. Years Considered for the Study
2.4. Currency Conversion Rates
Chapter 3. Global Active Packaging Market Dynamics
3.1. Active Packaging Market Impact Analysis (2020-2030)
3.1.1. Market Drivers
3.1.1.1. Demand for ready-to-eat food items
3.1.1.2. Need for information to be mentioned on the package
3.1.2. Market Challenges
3.1.2.1. Lack of standard regulations give rise to unhealthy manufacturing process.
3.1.2.2. High Raw Material costs restrains the expansion of the market
3.1.3. Market Opportunities
3.1.3.1. Requirement for effective tracking and monitoring of products
3.1.3.2. Growing demand for sustainable and durable products
Chapter 4. Global Active Packaging Market Industry Analysis
4.1. Porter’s 5 Force Model
4.1.1. Bargaining Power of Suppliers
4.1.2. Bargaining Power of Buyers
4.1.3. Threat of New Entrants
4.1.4. Threat of Substitutes
4.1.5. Competitive Rivalry
4.2. Porter’s 5 Force Impact Analysis
4.3. PEST Analysis
4.3.1. Political
4.3.2. Economical
4.3.3. Social
4.3.4. Technological
4.3.5. Environmental
4.3.6. Legal
4.4. Top investment opportunity
4.5. Top winning strategies
4.6. COVID-19 Impact Analysis
4.7. Disruptive Trends
4.8. Industry Expert Perspective
4.9. Analyst Recommendation & Conclusion
Chapter 5. Global Active Packaging Market, by Type
5.1. Market Snapshot
5.2. Global Active Packaging Market by Type, Performance - Potential Analysis
5.3. Global Active Packaging Market Estimates & Forecasts by Type 2020-2030 (USD Billion)
5.4. Active Packaging Market, Sub Segment Analysis
5.4.1. Oxygen Scavenger
5.4.2. Shelf-life sensing
5.4.3. Time Temperature Indicator
5.4.4. Moisture Absorber
5.4.5. Others
Chapter 6. Global Active Packaging Market, by Application
6.1. Market Snapshot
6.2. Global Active Packaging Market by Application, Performance - Potential Analysis
6.3. Global Active Packaging Market Estimates & Forecasts by Application 2020-2030 (USD Billion)
6.4. Active Packaging Market, Sub Segment Analysis
6.4.1. Food and Beverage
6.4.2. Healthcare
6.4.3. Pharmaceutical
6.4.4. Personal Care
6.4.5. Others
Chapter 7. Global Active Packaging Market, Regional Analysis
7.1. Top Leading Countries
7.2. Top Emerging Countries
7.3. Active Packaging Market, Regional Market Snapshot
7.4. North America Active Packaging Market
7.4.1. U.S. Active Packaging Market
7.4.1.1. Type breakdown estimates & forecasts, 2020-2030
7.4.1.2. Application breakdown estimates & forecasts, 2020-2030
7.4.2. Canada Active Packaging Market
7.5. Europe Active Packaging Market Snapshot
7.5.1. U.K. Active Packaging Market
7.5.2. Germany Active Packaging Market
7.5.3. France Active Packaging Market
7.5.4. Spain Active Packaging Market
7.5.5. Italy Active Packaging Market
7.5.6. Rest of Europe Active Packaging Market
7.6. Asia-Pacific Active Packaging Market Snapshot
7.6.1. China Active Packaging Market
7.6.2. India Active Packaging Market
7.6.3. Japan Active Packaging Market
7.6.4. Australia Active Packaging Market
7.6.5. South Korea Active Packaging Market
7.6.6. Rest of Asia Pacific Active Packaging Market
7.7. Latin America Active Packaging Market Snapshot
7.7.1. Brazil Active Packaging Market
7.7.2. Mexico Active Packaging Market
7.8. Middle East & Africa Active Packaging Market
7.8.1. Saudi Arabia Active Packaging Market
7.8.2. South Africa Active Packaging Market
7.8.3. Rest of Middle East & Africa Active Packaging Market
Chapter 8. Competitive Intelligence
8.1. Key Company SWOT Analysis
8.1.1. Company 1
8.1.2. Company 2
8.1.3. Company 3
8.2. Top Market Strategies
8.3. Company Profiles
8.3.1. Avery Dennison Corporation
8.3.1.1. Key Information
8.3.1.2. Overview
8.3.1.3. Financial (Subject to Data Availability)
8.3.1.4. Product Summary
8.3.1.5. Recent Developments
8.3.2. Amcor PLC
8.3.3. American Thermal Instruments, Inc.
8.3.4. Temptime Corporation
8.3.5. Smartrac N.V.
8.3.6. BASF SE
8.3.7. Thin Film Electronics ASA
8.3.8. Stora Enso
8.3.9. International Paper
8.3.10. Emerson Electric Co.
Chapter 9. Research Process
9.1. Research Process
9.1.1. Data Mining
9.1.2. Analysis
9.1.3. Market Estimation
9.1.4. Validation
9.1.5. Publishing
9.2. Research Attributes
9.3. Research Assumption

 

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