持続可能な包装の世界市場規模調査・予測、素材タイプ別(紙・板紙、プラスチック、アルミニウム、その他)、包装タイプ別(硬質包装、軟包装)、最終用途別(食品・飲料、パーソナルケア、ヘルスケア・医薬品、その他)、地域別分析、2023-2030年Global Sustainable Packaging Market Size study & Forecast, by Material Type (Paper and Paperboard, Plastics, Aluminum, Others) by Packaging Type (Rigid Packaging, Flexible Packaging), by End Use (Food and Beverage, Personal Care, Healthcare and Pharmaceuticals, Others) and Regional Analysis, 2023-2030 世界の持続可能な包装市場は、2022年に約XX億米ドルと評価され、予測期間2023-2030年にはXX%以上の健全な成長率で成長すると予測されている。持続可能な包装とは、ライフサイクルを通じて環境への影響を最小限に... もっと見る
サマリー世界の持続可能な包装市場は、2022年に約XX億米ドルと評価され、予測期間2023-2030年にはXX%以上の健全な成長率で成長すると予測されている。持続可能な包装とは、ライフサイクルを通じて環境への影響を最小限に抑える素材や設計技術の使用を指す。目標は、資源消費、エネルギー使用、廃棄物発生などの要因を考慮し、パッケージングの環境フットプリントを削減することである。持続可能な包装は、包装の必要性と環境責任のバランスをとることを目指し、包装業界への環境に優しいアプローチを推進している。市場成長を促進する主な要因は、持続可能な包装に向けた政府の団結した取り組み、リサイクル可能で環境に優しい素材への消費者の嗜好の変化、気候変動、汚染、プラスチック廃棄物などの環境問題に対する意識と懸念の高まりであり、これらは予測期間2023-2030年に市場の有利な需要を創出すると予測されている。さらに、持続可能な包装に対する意識の高まりは、持続可能な包装市場の成長を促進する上で重要な役割を果たしている。プラスチック汚染や気候変動などの環境問題に対する意識が高まるにつれ、消費者の購買に対する意識も高まっている。環境に優しい包装の製品への需要が高まっている。消費者の意識に後押しされたこの需要は、環境意識の高い消費者の嗜好に応えるため、企業が持続可能なパッケージング・ソリューションを採用することを促している。最近の2021年グローバル・バイイング・グリーン・レポートによると、回答者の半数以上(54%)が製品を選ぶ際に持続可能な包装を考慮しており、この傾向を牽引しているのは若い消費者(44歳以下)である。顧客全体の70%と比較すると、その年齢層の83%が、持続可能な包装が施された製品により高い金額を支払ってもよいと回答している。その結果、持続可能な包装に対する意識の高まりが市場の成長を後押しすると予想される。さらに、電子商取引業界の成長と、技術や材料科学の進歩は、市場に有利な機会を生み出すと予想される。しかし、リサイクルのためのインフラ設備が貧弱で、リサイクルにかかるコストが高いことが、2023~2030年の予測期間を通じて市場の成長を阻害している。 持続可能な包装の世界市場調査において考慮した主要地域は、アジア太平洋、北米、欧州、中南米、中東・アフリカである。北米は、消費者の意識の高まり、企業の持続可能性イニシアチブの採用の高まり、持続可能な包装材料における継続的な研究開発、主要な市場プレイヤーの存在により、2022年の市場を支配した。一方、アジア太平洋地域は、環境問題に対する意識の高まり、環境に優しい製品に対する消費者の需要の高まり、電子商取引の急成長、包装材料の技術革新などの要因により、予測期間中に最も速い成長率で成長すると予想される。 本レポートに含まれる主な市場プレイヤーは以下の通り: モンディ DSスミス アムコー クラウンホールディングス BASF SE ウェストロック・カンパニー ソノコ・プロダクツ・カンパニー ボール・コーポレーション ナンパック スマーフィット・カッパ・グループPLC 市場における最近の動き 2022年4月、DSスミスは医療機器の電子商取引輸送専用に設計された段ボール箱を発表した。この革新的なパッケージング・ソリューションは単一素材設計を利用しており、糊付けされたパッケージングや使い捨てプラスチック・インサートの必要性を排除している。 世界の持続可能な包装市場レポートスコープ: 過去データ - 2020 - 2021 推計基準年 - 2022年 予測期間 - 2023-2030 レポート対象 - 売上予測、企業ランキング、競合環境、成長要因、動向 対象セグメント - 素材タイプ、包装タイプ、最終用途、地域 対象地域 - 北米; 欧州; アジア太平洋; 中南米; 中東 & アフリカ カスタマイズ範囲 - レポートのカスタマイズは無料(アナリストの作業時間8時間分まで)。国、地域、セグメントスコープの追加または変更*。 本調査の目的は、近年における様々なセグメントおよび国の市場規模を定義し、今後数年間の市場価値を予測することです。本レポートは、調査対象国における産業の質的・量的側面の両方を盛り込むよう設計されています。 また、市場の将来的な成長を規定する推進要因や課題などの重要な側面に関する詳細情報も提供しています。さらに、主要企業の競争環境と製品提供の詳細な分析とともに、利害関係者が投資するためのミクロ市場における潜在的な機会も組み込んでいます。市場の詳細なセグメントとサブセグメントを以下に説明する: 素材タイプ別 紙と板紙 プラスチック アルミニウム その他 包装タイプ別 硬包装 軟包装 最終用途別 食品・飲料 パーソナルケア ヘルスケアと医薬品 その他 地域別 北米 米国 カナダ ヨーロッパ 英国 ドイツ フランス スペイン イタリア ROE アジア太平洋 中国 インド 日本 オーストラリア 韓国 RoAPAC ラテンアメリカ ブラジル メキシコ 中東・アフリカ サウジアラビア 南アフリカ その他の中東・アフリカ 目次Chapter 1. Executive Summary1.1. Market Snapshot 1.2. Global & Segmental Market Estimates & Forecasts, 2020-2030 (USD Billion) 1.2.1. Sustainable Packaging Market, by Region, 2020-2030 (USD Billion) 1.2.2. Sustainable Packaging Market, by Material Type, 2020-2030 (USD Billion) 1.2.3. Sustainable Packaging Market, by Packaging Type, 2020-2030 (USD Billion) 1.2.4. Sustainable Packaging Market, by End Use, 2020-2030 (USD Billion) 1.3. Key Trends 1.4. Estimation Methodology 1.5. Research Assumption Chapter 2. Global Sustainable Packaging Market Definition and Scope 2.1. Objective of the Study 2.2. Market Definition & Scope 2.2.1. Industry Evolution 2.2.2. Scope of the Study 2.3. Years Considered for the Study 2.4. Currency Conversion Rates Chapter 3. Global Sustainable Packaging Market Dynamics 3.1. Sustainable Packaging Market Impact Analysis (2020-2030) 3.1.1. Market Drivers 3.1.1.1. Cohesive government initiatives towards sustainable packaging 3.1.1.2. Shift in consumer preferences towards recyclable and eco-friendly materials 3.1.1.3. Growing awareness and concern about environmental issues 3.1.2. Market Challenges 3.1.2.1. Poor infrastructure facilities for recycling 3.1.2.2. High cost of recycling 3.1.3. Market Opportunities 3.1.3.1. Growing E-commerce industry 3.1.3.2. Ongoing advancements in technology and material science Chapter 4. Global Sustainable Packaging Market Industry Analysis 4.1. Porter’s 5 Force Model 4.1.1. Bargaining Power of Suppliers 4.1.2. Bargaining Power of Buyers 4.1.3. Threat of New Entrants 4.1.4. Threat of Substitutes 4.1.5. Competitive Rivalry 4.2. Porter’s 5 Force Impact Analysis 4.3. PEST Analysis 4.3.1. Political 4.3.2. Economical 4.3.3. Social 4.3.4. Technological 4.3.5. Environmental 4.3.6. Legal 4.4. Top investment opportunity 4.5. Top winning strategies 4.6. COVID-19 Impact Analysis 4.7. Disruptive Trends 4.8. Industry Expert Perspective 4.9. Analyst Recommendation & Conclusion Chapter 5. Global Sustainable Packaging Market, by Material Type 5.1. Market Snapshot 5.2. Global Sustainable Packaging Market by Material Type, Performance - Potential Analysis 5.3. Global Sustainable Packaging Market Estimates & Forecasts by Material Type 2020-2030 (USD Billion) 5.4. Sustainable Packaging Market, Sub Segment Analysis 5.4.1. Paper and Paperboard 5.4.2. Plastics 5.4.3. Aluminum 5.4.4. Others Chapter 6. Global Sustainable Packaging Market, by Packaging Type 6.1. Market Snapshot 6.2. Global Sustainable Packaging Market by Packaging Type, Performance - Potential Analysis 6.3. Global Sustainable Packaging Market Estimates & Forecasts by Packaging Type 2020-2030 (USD Billion) 6.4. Sustainable Packaging Market, Sub Segment Analysis 6.4.1. Rigid Packaging 6.4.2. Flexible Packaging Chapter 7. Global Sustainable Packaging Market, by End Use 7.1. Market Snapshot 7.2. Global Sustainable Packaging Market by End Use, Performance - Potential Analysis 7.3. Global Sustainable Packaging Market Estimates & Forecasts by End Use 2020-2030 (USD Billion) 7.4. Sustainable Packaging Market, Sub Segment Analysis 7.4.1. Food and Beverage 7.4.2. Personal Care 7.4.3. Healthcare and Pharmaceuticals 7.4.4. Others Chapter 8. Global Sustainable Packaging Market, Regional Analysis 8.1. Top Leading Countries 8.2. Top Emerging Countries 8.3. Sustainable Packaging Market, Regional Market Snapshot 8.4. North America Sustainable Packaging Market 8.4.1. U.S. Sustainable Packaging Market 8.4.1.1. Material Type breakdown estimates & forecasts, 2020-2030 8.4.1.2. Packaging Type breakdown estimates & forecasts, 2020-2030 8.4.1.3. End Use breakdown estimates & forecasts, 2020-2030 8.4.2. Canada Sustainable Packaging Market 8.5. Europe Sustainable Packaging Market Snapshot 8.5.1. U.K. Sustainable Packaging Market 8.5.2. Germany Sustainable Packaging Market 8.5.3. France Sustainable Packaging Market 8.5.4. Spain Sustainable Packaging Market 8.5.5. Italy Sustainable Packaging Market 8.5.6. Rest of Europe Sustainable Packaging Market 8.6. Asia-Pacific Sustainable Packaging Market Snapshot 8.6.1. China Sustainable Packaging Market 8.6.2. India Sustainable Packaging Market 8.6.3. Japan Sustainable Packaging Market 8.6.4. Australia Sustainable Packaging Market 8.6.5. South Korea Sustainable Packaging Market 8.6.6. Rest of Asia Pacific Sustainable Packaging Market 8.7. Latin America Sustainable Packaging Market Snapshot 8.7.1. Brazil Sustainable Packaging Market 8.7.2. Mexico Sustainable Packaging Market 8.8. Middle East & Africa Sustainable Packaging Market 8.8.1. Saudi Arabia Sustainable Packaging Market 8.8.2. South Africa Sustainable Packaging Market 8.8.3. Rest of Middle East & Africa Sustainable Packaging Market Chapter 9. Competitive Intelligence 9.1. Key Company SWOT Analysis 9.1.1. Company 1 9.1.2. Company 2 9.1.3. Company 3 9.2. Top Market Strategies 9.3. Company Profiles 9.3.1. Mondi plc 9.3.1.1. Key Information 9.3.1.2. Overview 9.3.1.3. Financial (Subject to Data Availability) 9.3.1.4. Product Summary 9.3.1.5. Recent Developments 9.3.2. DS Smith plc 9.3.3. Amcor plc 9.3.4. Crown Holdings, Inc. 9.3.5. BASF SE 9.3.6. WestRock Company 9.3.7. Sonoco Products Company 9.3.8. Ball Corporation 9.3.9. Nampak Ltd. 9.3.10. Smurfit Kappa Group PLC Chapter 10. Research Process 10.1. Research Process 10.1.1. Data Mining 10.1.2. Analysis 10.1.3. Market Estimation 10.1.4. Validation 10.1.5. Publishing 10.2. Research Attributes 10.3. Research Assumption
SummaryGlobal Sustainable Packaging Market is valued at approximately USD XX billion in 2022 and is anticipated to grow with a healthy growth rate of more than XX% during the forecast period 2023-2030. Sustainable packaging refers to the use of materials and design techniques that have a minimal impact on the environment throughout their life cycle. The goal is to reduce the environmental footprint of packaging, considering factors such as resource consumption, energy use, and waste generation. Sustainable packaging aims to balance the need for packaging with environmental responsibility, promoting an eco-friendly approach to the packaging industry. The key factors driving the market growth are cohesive government initiatives towards sustainable packaging, a shift in consumer preferences towards recyclable and eco-friendly materials, and growing awareness and concern about environmental issues, such as climate change, pollution, and plastic waste that are anticipated to create the lucrative demand for the market during the forecast period 2023-2030. Table of ContentsChapter 1. Executive Summary1.1. Market Snapshot 1.2. Global & Segmental Market Estimates & Forecasts, 2020-2030 (USD Billion) 1.2.1. Sustainable Packaging Market, by Region, 2020-2030 (USD Billion) 1.2.2. Sustainable Packaging Market, by Material Type, 2020-2030 (USD Billion) 1.2.3. Sustainable Packaging Market, by Packaging Type, 2020-2030 (USD Billion) 1.2.4. Sustainable Packaging Market, by End Use, 2020-2030 (USD Billion) 1.3. Key Trends 1.4. Estimation Methodology 1.5. Research Assumption Chapter 2. Global Sustainable Packaging Market Definition and Scope 2.1. Objective of the Study 2.2. Market Definition & Scope 2.2.1. Industry Evolution 2.2.2. Scope of the Study 2.3. Years Considered for the Study 2.4. Currency Conversion Rates Chapter 3. Global Sustainable Packaging Market Dynamics 3.1. Sustainable Packaging Market Impact Analysis (2020-2030) 3.1.1. Market Drivers 3.1.1.1. Cohesive government initiatives towards sustainable packaging 3.1.1.2. Shift in consumer preferences towards recyclable and eco-friendly materials 3.1.1.3. Growing awareness and concern about environmental issues 3.1.2. Market Challenges 3.1.2.1. Poor infrastructure facilities for recycling 3.1.2.2. High cost of recycling 3.1.3. Market Opportunities 3.1.3.1. Growing E-commerce industry 3.1.3.2. Ongoing advancements in technology and material science Chapter 4. Global Sustainable Packaging Market Industry Analysis 4.1. Porter’s 5 Force Model 4.1.1. Bargaining Power of Suppliers 4.1.2. Bargaining Power of Buyers 4.1.3. Threat of New Entrants 4.1.4. Threat of Substitutes 4.1.5. Competitive Rivalry 4.2. Porter’s 5 Force Impact Analysis 4.3. PEST Analysis 4.3.1. Political 4.3.2. Economical 4.3.3. Social 4.3.4. Technological 4.3.5. Environmental 4.3.6. Legal 4.4. Top investment opportunity 4.5. Top winning strategies 4.6. COVID-19 Impact Analysis 4.7. Disruptive Trends 4.8. Industry Expert Perspective 4.9. Analyst Recommendation & Conclusion Chapter 5. Global Sustainable Packaging Market, by Material Type 5.1. Market Snapshot 5.2. Global Sustainable Packaging Market by Material Type, Performance - Potential Analysis 5.3. Global Sustainable Packaging Market Estimates & Forecasts by Material Type 2020-2030 (USD Billion) 5.4. Sustainable Packaging Market, Sub Segment Analysis 5.4.1. Paper and Paperboard 5.4.2. Plastics 5.4.3. Aluminum 5.4.4. Others Chapter 6. Global Sustainable Packaging Market, by Packaging Type 6.1. Market Snapshot 6.2. Global Sustainable Packaging Market by Packaging Type, Performance - Potential Analysis 6.3. Global Sustainable Packaging Market Estimates & Forecasts by Packaging Type 2020-2030 (USD Billion) 6.4. Sustainable Packaging Market, Sub Segment Analysis 6.4.1. Rigid Packaging 6.4.2. Flexible Packaging Chapter 7. Global Sustainable Packaging Market, by End Use 7.1. Market Snapshot 7.2. Global Sustainable Packaging Market by End Use, Performance - Potential Analysis 7.3. Global Sustainable Packaging Market Estimates & Forecasts by End Use 2020-2030 (USD Billion) 7.4. Sustainable Packaging Market, Sub Segment Analysis 7.4.1. Food and Beverage 7.4.2. Personal Care 7.4.3. Healthcare and Pharmaceuticals 7.4.4. Others Chapter 8. Global Sustainable Packaging Market, Regional Analysis 8.1. Top Leading Countries 8.2. Top Emerging Countries 8.3. Sustainable Packaging Market, Regional Market Snapshot 8.4. North America Sustainable Packaging Market 8.4.1. U.S. Sustainable Packaging Market 8.4.1.1. Material Type breakdown estimates & forecasts, 2020-2030 8.4.1.2. Packaging Type breakdown estimates & forecasts, 2020-2030 8.4.1.3. End Use breakdown estimates & forecasts, 2020-2030 8.4.2. Canada Sustainable Packaging Market 8.5. Europe Sustainable Packaging Market Snapshot 8.5.1. U.K. Sustainable Packaging Market 8.5.2. Germany Sustainable Packaging Market 8.5.3. France Sustainable Packaging Market 8.5.4. Spain Sustainable Packaging Market 8.5.5. Italy Sustainable Packaging Market 8.5.6. Rest of Europe Sustainable Packaging Market 8.6. Asia-Pacific Sustainable Packaging Market Snapshot 8.6.1. China Sustainable Packaging Market 8.6.2. India Sustainable Packaging Market 8.6.3. Japan Sustainable Packaging Market 8.6.4. Australia Sustainable Packaging Market 8.6.5. South Korea Sustainable Packaging Market 8.6.6. Rest of Asia Pacific Sustainable Packaging Market 8.7. Latin America Sustainable Packaging Market Snapshot 8.7.1. Brazil Sustainable Packaging Market 8.7.2. Mexico Sustainable Packaging Market 8.8. Middle East & Africa Sustainable Packaging Market 8.8.1. Saudi Arabia Sustainable Packaging Market 8.8.2. South Africa Sustainable Packaging Market 8.8.3. Rest of Middle East & Africa Sustainable Packaging Market Chapter 9. Competitive Intelligence 9.1. Key Company SWOT Analysis 9.1.1. Company 1 9.1.2. Company 2 9.1.3. Company 3 9.2. Top Market Strategies 9.3. Company Profiles 9.3.1. Mondi plc 9.3.1.1. Key Information 9.3.1.2. Overview 9.3.1.3. Financial (Subject to Data Availability) 9.3.1.4. Product Summary 9.3.1.5. Recent Developments 9.3.2. DS Smith plc 9.3.3. Amcor plc 9.3.4. Crown Holdings, Inc. 9.3.5. BASF SE 9.3.6. WestRock Company 9.3.7. Sonoco Products Company 9.3.8. Ball Corporation 9.3.9. Nampak Ltd. 9.3.10. Smurfit Kappa Group PLC Chapter 10. Research Process 10.1. Research Process 10.1.1. Data Mining 10.1.2. Analysis 10.1.3. Market Estimation 10.1.4. Validation 10.1.5. Publishing 10.2. Research Attributes 10.3. Research Assumption
ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。本レポートと同分野の最新刊レポート
Bizwit Research & Consulting LLP社のパッケージング分野での最新刊レポート
本レポートと同じKEY WORD()の最新刊レポート
よくあるご質問Bizwit Research & Consulting LLP社はどのような調査会社ですか?Bizwit Research & Consulting (Bizwit Research & Consulting LLP)は世界の多様なマクロおよびマイクロ経済の動向を継続的に調査しています。 ... もっと見る 調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
注文の手続きはどのようになっていますか?1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
お支払方法の方法はどのようになっていますか?納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
データリソース社はどのような会社ですか?当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
|
詳細検索
2024/12/04 10:27 150.82 円 158.84 円 193.81 円 |