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シングルユースパッケージングの世界市場規模調査・予測、素材タイプ別(紙・板紙、プラスチック、ガラス、その他素材タイプ)、エンドユーザー産業別(食品、飲料、パーソナルケア、医薬品、その他エンドユーザー産業)、地域別分析、2023-2030年


Global Single-use Packaging Market Size study & Forecast, by Material Type (Paper and Paperboard, Plastic, Glass, Other Material Types), by End-user Industry (Food, Beverage, Personal Care, Pharmaceutical, Other End-user Industries) and Regional Analysis, 2023-2030

世界のシングルユースパッケージング市場は、2022年に約XX億米ドルと評価され、予測期間2023年から2030年にかけてXX%以上の健全な成長率で成長すると予測されています。世界のシングルユースパッケージング市場... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
Bizwit Research & Consulting LLP
ビズウィットリサーチ&コンサルティング
2023年10月4日 US$4,950
シングルユーザライセンス(印刷不可)
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200 英語

 

サマリー

世界のシングルユースパッケージング市場は、2022年に約XX億米ドルと評価され、予測期間2023年から2030年にかけてXX%以上の健全な成長率で成長すると予測されています。世界のシングルユースパッケージング市場とは、1回限りまたは限定的な使用のために設計された包装材料の生産、流通、消費を包含する市場を指します。シングルユースパッケージングは通常、1回の使用または短期間だけ製品を包装・保護するために使用され、その後は廃棄される。世界の使い捨て包装市場の成長は、人口増加、都市化、消費者の嗜好の変化、利便性重視のライフスタイル、オンラインショッピングの台頭など、いくつかの要因の影響を受けている。しかし、使い捨て包装から発生する廃棄物に関する持続可能性や環境問題への注目も高まっている。

炭酸飲料用の使い捨てボトルと再利用可能ボトルの環境への影響を調査した分析によると、リサイクル率が40%~60%のPETボトルを使用することで、バージン材料から作られたボトルと比較して32%~48%の排出量削減につながる可能性があることが明らかになった。その結果、この市場の企業は、規制を遵守し、クローズドループリサイクルシステムを確立するために、PET使い捨て包装のリサイクル性を高めることに重点を置いています。こうした素材のリサイクル重視の高まりは、PET使い捨て包装の成長機会を生み出すと予想される。2021年2月、Coca-ColaはCoke、Diet Coke、Coke Zero Sugar、Coca-Cola Flavorsなどの商標ブランド用に100%再生PET(rPET)プラスチックのみで作られた13.2オンスボトルを発売した。当初はカリフォルニア州、フロリダ州、北東部の一部の州で発売され、夏には他のスパークリング飲料ブランドも追随する予定だ。このイニシアチブは、パッケージにリサイクル素材を取り入れ、持続可能な慣行を推進するという業界のコミットメントを強調するものである。しかし、シングルユース包装はコストが高いため、2023~2030年の予測期間を通じて市場の成長が阻害される。

シングルユースパッケージングの世界市場調査において考慮した主要地域は、アジア太平洋、北米、欧州、中南米、中東・アフリカである。北米は、食品・飲料、ヘルスケア、eコマースなどの確立された産業の存在によって、シングルユースパッケージング市場で大きな市場シェアを占めている。同地域では、便利で持ち運びに便利な包装ソリューションへの需要が高まっている。また、持続可能な包装慣行やリサイクル可能な材料の使用を促進する規制が重視されるようになっている。アジア太平洋地域は、人口増加、都市化、消費者のライフスタイルの変化などの要因により、使い捨て包装市場で最も速い成長を経験している。中間層の増加、包装食品・飲料の採用増加などが、使い捨て包装ソリューションの需要を促進している。持続可能性に対する意識が高まり、環境に優しい代替包装の開発と採用につながっている。

本レポートに含まれる主な市場プレイヤー
Amcor Plc
ベリーグローバルグループ
シールドエアー社
フタマキグループ
ソノコ・プロダクツ・カンパニー
テトラパック・インターナショナルS.A.
DS Smith Plc
コンスタンチア・フレキシブル・グループ
モンディ・グループ
ベミス・カンパニー・インク(現アムコー傘下)

市場における最近の動き
 2022年1月、AmcorはAmFiberと呼ばれる新しいパッケージング製品ラインを発表した。このプラットフォームは紙ベースのパッケージングを大きく進化させるもので、消費者の進化するニーズによりよく応えるため、より幅広い機能と機能的利点を提供する。AmFiberのイノベーションは、従来の紙パッケージの機能を再定義し、より包括的な利点を提供することを目指している。

世界のシングルユースパッケージング市場レポート範囲:
 過去データ - 2020 - 2021
 推計基準年 - 2022年
 予測期間 - 2023-2030
 レポート対象 - 売上予測、企業ランキング、競合環境、成長要因、動向
 対象セグメント - 素材タイプ, エンドユーザー産業, 地域
 対象地域 - 北米; 欧州; アジア太平洋; 中南米; 中東 & アフリカ
 カスタマイズ範囲 - レポートのカスタマイズは無料(アナリストの作業時間8時間分まで)。国、地域、セグメントスコープの追加または変更*。

本調査の目的は、近年における様々なセグメントおよび国の市場規模を定義し、今後数年間の市場価値を予測することです。本レポートは、調査対象国における産業の質的・量的側面の両方を盛り込むよう設計されています。

また、市場の将来的な成長を規定する推進要因や課題などの重要な側面に関する詳細情報も提供しています。さらに、主要企業の競争環境と材料タイプの提供物の詳細な分析とともに、利害関係者が投資するためのミクロ市場における潜在的な機会も組み込んでいます。市場の詳細なセグメントとサブセグメントを以下に説明する:

素材タイプ別
紙と板紙
プラスチック
ガラス
その他の素材(金属、木材)

エンドユーザー産業別
食品
飲料
パーソナルケア
医薬品
その他のエンドユーザー産業

地域別

北米
アメリカ
カナダ

ヨーロッパ
英国
ドイツ
フランス
スペイン
イタリア
ROE

アジア太平洋
中国
インド
日本
オーストラリア
韓国
RoAPAC

ラテンアメリカ
ブラジル
メキシコ

中東・アフリカ
サウジアラビア
南アフリカ
その他の中東・アフリカ

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目次

Chapter 1. Executive Summary
1.1. Market Snapshot
1.2. Global & Segmental Market Estimates & Forecasts, 2020-2030 (USD Billion)
1.2.1. Single-use Packaging Market, by Region, 2020-2030 (USD Billion)
1.2.2. Single-use Packaging Market, by Material Type, 2020-2030 (USD Billion)
1.2.3. Single-use Packaging Market, by End-user Industry, 2020-2030 (USD Billion)
1.3. Key Trends
1.4. Estimation Methodology
1.5. Research Assumption
Chapter 2. Global Single-use Packaging Market Definition and Scope
2.1. Objective of the Study
2.2. Market Definition & Scope
2.2.1. Industry Evolution
2.2.2. Scope of the Study
2.3. Years Considered for the Study
2.4. Currency Conversion Rates
Chapter 3. Global Single-use Packaging Market Dynamics
3.1. Single-use Packaging Market Impact Analysis (2020-2030)
3.1.1. Market Drivers
3.1.1.1. Increasing urbanization
3.1.1.2. Rising online shopping
3.1.1.3. Changing consumer preference
3.1.2. Market Challenges
3.1.2.1. High Cost of Single-use Packaging
3.1.3. Market Opportunities
3.1.3.1. Growing environmental concerns
3.1.3.2. Rising investment in research and development
Chapter 4. Global Single-use Packaging Market Industry Analysis
4.1. Porter’s 5 Force Model
4.1.1. Bargaining Power of Suppliers
4.1.2. Bargaining Power of Buyers
4.1.3. Threat of New Entrants
4.1.4. Threat of Substitutes
4.1.5. Competitive Rivalry
4.2. Porter’s 5 Force Impact Analysis
4.3. PEST Analysis
4.3.1. Political
4.3.2. Economical
4.3.3. Social
4.3.4. Technological
4.3.5. Environmental
4.3.6. Legal
4.4. Top investment opportunity
4.5. Top winning strategies
4.6. COVID-19 Impact Analysis
4.7. Disruptive Trends
4.8. Industry Expert Perspective
4.9. Analyst Recommendation & Conclusion
Chapter 5. Global Single-use Packaging Market, by Material Type
5.1. Market Snapshot
5.2. Global Single-use Packaging Market by Material Type, Performance - Potential Analysis
5.3. Global Single-use Packaging Market Estimates & Forecasts by Material Type 2020-2030 (USD Billion)
5.4. Single-use Packaging Market, Sub Segment Analysis
5.4.1. Paper and Paperboard
5.4.2. Plastic
5.4.3. Glass
5.4.4. Other Material Types (Metals and Wood)
Chapter 6. Global Single-use Packaging Market, by End-user Industry
6.1. Market Snapshot
6.2. Global Single-use Packaging Market by End-user Industry, Performance - Potential Analysis
6.3. Global Single-use Packaging Market Estimates & Forecasts by End-user Industry2020-2030 (USD Billion)
6.4. Single-use Packaging Market, Sub Segment Analysis
6.4.1. Food
6.4.2. Beverage
6.4.3. Personal Care
6.4.4. Pharmaceutical
6.4.5. Other End-user Industries
Chapter 7. Global Single-use Packaging Market, Regional Analysis
7.1. Top Leading Countries
7.2. Top Emerging Countries
7.3. Single-use Packaging Market, Regional Market Snapshot
7.4. North America Single-use Packaging Market
7.4.1. U.S. Single-use Packaging Market
7.4.1.1. Material Type breakdown estimates & forecasts, 2020-2030
7.4.1.2. End-user Industry breakdown estimates & forecasts, 2020-2030
7.4.2. Canada Single-use Packaging Market
7.5. Europe Single-use Packaging Market Snapshot
7.5.1. U.K. Single-use Packaging Market
7.5.2. Germany Single-use Packaging Market
7.5.3. France Single-use Packaging Market
7.5.4. Spain Single-use Packaging Market
7.5.5. Italy Single-use Packaging Market
7.5.6. Rest of Europe Single-use Packaging Market
7.6. Asia-Pacific Single-use Packaging Market Snapshot
7.6.1. China Single-use Packaging Market
7.6.2. India Single-use Packaging Market
7.6.3. Japan Single-use Packaging Market
7.6.4. Australia Single-use Packaging Market
7.6.5. South Korea Single-use Packaging Market
7.6.6. Rest of Asia Pacific Single-use Packaging Market
7.7. Latin America Single-use Packaging Market Snapshot
7.7.1. Brazil Single-use Packaging Market
7.7.2. Mexico Single-use Packaging Market
7.8. Middle East & Africa Single-use Packaging Market
7.8.1. Saudi Arabia Single-use Packaging Market
7.8.2. South Africa Single-use Packaging Market
7.8.3. Rest of Middle East & Africa Single-use Packaging Market

Chapter 8. Competitive Intelligence
8.1. Key Company SWOT Analysis
8.1.1. Company 1
8.1.2. Company 2
8.1.3. Company 3
8.2. Top Market Strategies
8.3. Company Profiles
8.3.1. Amcor Plc
8.3.1.1. Key Information
8.3.1.2. Overview
8.3.1.3. Financial (Subject to Data Availability)
8.3.1.4. Product Summary
8.3.1.5. Recent Developments
8.3.2. Berry Global Group Inc.
8.3.3. Sealed Air Corporation
8.3.4. Huhtamaki Group
8.3.5. Sonoco Products Company
8.3.6. Tetra Pak International S.A.
8.3.7. DS Smith Plc
8.3.8. Constantia Flexibles Group GmbH
8.3.9. Mondi Group
8.3.10. Bemis Company Inc. (now part of Amcor)
Chapter 9. Research Process
9.1. Research Process
9.1.1. Data Mining
9.1.2. Analysis
9.1.3. Market Estimation
9.1.4. Validation
9.1.5. Publishing
9.2. Research Attributes
9.3. Research Assumption

 

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Summary

Global Single-use Packaging Market is valued at approximately USD XX billion in 2022 and is anticipated to grow with a healthy growth rate of more than XX% over the forecast period 2023-2030. The global Single-use Packaging Market refers to the market that encompasses the production, distribution, and consumption of packaging materials designed for one-time or limited use. Single-use packaging is typically used to package and protect products for a single use or a short duration, after which it is disposed of. The growth of the global single-use packaging market is influenced by several factors, including population growth, urbanization, changing consumer preferences, convenience-driven lifestyles, and the rise of online shopping. However, there is also an increasing focus on sustainability and environmental concerns related to the disposal and waste generated by single-use packaging.

An analysis studying the environmental impact of single-use and reusable bottles for carbonated soft drinks has revealed that using PET bottles with a recycled content of 40%-60% may lead to emissions reductions of 32%-48% compared to bottles made from virgin materials. As a result, companies in the market are placing a strong focus on enhancing the recyclability of PET single-use packaging to comply with regulations and establish a closed-loop recycling system. The growing emphasis on recycling these materials is expected to create growth opportunities for PET single-use packaging. In February 2021, Coca-Cola introduced a 13.2-oz. bottle made entirely from 100% recycled PET (rPET) plastic for its trademark brands such as Coke, Diet Coke, Coke Zero Sugar, and Coca-Cola Flavors. Initially launched in California, Florida, and select states in the Northeast, other sparkling beverage brands are set to follow suit in the summer. This initiative highlights the industry's commitment to incorporating recycled materials into packaging and promoting sustainable practices. However, the high cost of Single-use Packaging stifles market growth throughout the forecast period of 2023-2030.

The key regions considered for the Global Single-use Packaging Market study includes Asia Pacific, North America, Europe, Latin America, and Middle East & Africa. North America has a significant market share in the single-use packaging market, driven by the presence of established industries such as food and beverages, healthcare, and e-commerce. The region is witnessing a growing demand for convenient and on-the-go packaging solutions. There is also increasing emphasis on sustainable packaging practices and regulations promoting the use of recyclable materials. The Asia-Pacific region is experiencing fastest growth in the single-use packaging market due to factors such as population growth, urbanization, and changing consumer lifestyles. The rise of the middle class and the increasing adoption of packaged food and beverages are driving the demand for single-use packaging solutions. There is a growing awareness of sustainability, leading to the development and adoption of environmentally friendly packaging alternatives.

Major market player included in this report are:
Amcor Plc
Berry Global Group Inc.
Sealed Air Corporation
Huhtamaki Group
Sonoco Products Company
Tetra Pak International S.A.
DS Smith Plc
Constantia Flexibles Group GmbH
Mondi Group
Bemis Company Inc. (now part of Amcor)

Recent Developments in the Market:
 In January 2022, Amcor introduced a new line of packaging products called AmFiber. This platform represents a significant advancement in paper-based packaging, offering a wider array of features and functional benefits to better meet the evolving needs of consumers. AmFiber innovations seek to redefine the capabilities of conventional paper packaging, providing a more comprehensive range of advantages.

Global Single-use Packaging Market Report Scope:
 Historical Data – 2020 - 2021
 Base Year for Estimation – 2022
 Forecast period - 2023-2030
 Report Coverage - Revenue forecast, Company Ranking, Competitive Landscape, Growth factors, and Trends
 Segments Covered - Material Type, End-user Industry, Region
 Regional Scope - North America; Europe; Asia Pacific; Latin America; Middle East & Africa
 Customization Scope - Free report customization (equivalent up to 8 analyst’s working hours) with purchase. Addition or alteration to country, regional & segment scope*

The objective of the study is to define market sizes of different segments & countries in recent years and to forecast the values to the coming years. The report is designed to incorporate both qualitative and quantitative aspects of the industry within countries involved in the study.

The report also caters detailed information about the crucial aspects such as driving factors & challenges which will define the future growth of the market. Additionally, it also incorporates potential opportunities in micro markets for stakeholders to invest along with the detailed analysis of competitive landscape and Material Type offerings of key players. The detailed segments and sub-segment of the market are explained below:

By Material Type:
Paper and Paperboard
Plastic
Glass
Other Material Types (Metals and Wood)

By End-user Industry:
Food
Beverage
Personal Care
Pharmaceutical
Other End-user Industries

By Region:

North America
U.S.
Canada

Europe
UK
Germany
France
Spain
Italy
ROE

Asia Pacific
China
India
Japan
Australia
South Korea
RoAPAC

Latin America
Brazil
Mexico

Middle East & Africa
Saudi Arabia
South Africa
Rest of Middle East & Africa



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Table of Contents

Chapter 1. Executive Summary
1.1. Market Snapshot
1.2. Global & Segmental Market Estimates & Forecasts, 2020-2030 (USD Billion)
1.2.1. Single-use Packaging Market, by Region, 2020-2030 (USD Billion)
1.2.2. Single-use Packaging Market, by Material Type, 2020-2030 (USD Billion)
1.2.3. Single-use Packaging Market, by End-user Industry, 2020-2030 (USD Billion)
1.3. Key Trends
1.4. Estimation Methodology
1.5. Research Assumption
Chapter 2. Global Single-use Packaging Market Definition and Scope
2.1. Objective of the Study
2.2. Market Definition & Scope
2.2.1. Industry Evolution
2.2.2. Scope of the Study
2.3. Years Considered for the Study
2.4. Currency Conversion Rates
Chapter 3. Global Single-use Packaging Market Dynamics
3.1. Single-use Packaging Market Impact Analysis (2020-2030)
3.1.1. Market Drivers
3.1.1.1. Increasing urbanization
3.1.1.2. Rising online shopping
3.1.1.3. Changing consumer preference
3.1.2. Market Challenges
3.1.2.1. High Cost of Single-use Packaging
3.1.3. Market Opportunities
3.1.3.1. Growing environmental concerns
3.1.3.2. Rising investment in research and development
Chapter 4. Global Single-use Packaging Market Industry Analysis
4.1. Porter’s 5 Force Model
4.1.1. Bargaining Power of Suppliers
4.1.2. Bargaining Power of Buyers
4.1.3. Threat of New Entrants
4.1.4. Threat of Substitutes
4.1.5. Competitive Rivalry
4.2. Porter’s 5 Force Impact Analysis
4.3. PEST Analysis
4.3.1. Political
4.3.2. Economical
4.3.3. Social
4.3.4. Technological
4.3.5. Environmental
4.3.6. Legal
4.4. Top investment opportunity
4.5. Top winning strategies
4.6. COVID-19 Impact Analysis
4.7. Disruptive Trends
4.8. Industry Expert Perspective
4.9. Analyst Recommendation & Conclusion
Chapter 5. Global Single-use Packaging Market, by Material Type
5.1. Market Snapshot
5.2. Global Single-use Packaging Market by Material Type, Performance - Potential Analysis
5.3. Global Single-use Packaging Market Estimates & Forecasts by Material Type 2020-2030 (USD Billion)
5.4. Single-use Packaging Market, Sub Segment Analysis
5.4.1. Paper and Paperboard
5.4.2. Plastic
5.4.3. Glass
5.4.4. Other Material Types (Metals and Wood)
Chapter 6. Global Single-use Packaging Market, by End-user Industry
6.1. Market Snapshot
6.2. Global Single-use Packaging Market by End-user Industry, Performance - Potential Analysis
6.3. Global Single-use Packaging Market Estimates & Forecasts by End-user Industry2020-2030 (USD Billion)
6.4. Single-use Packaging Market, Sub Segment Analysis
6.4.1. Food
6.4.2. Beverage
6.4.3. Personal Care
6.4.4. Pharmaceutical
6.4.5. Other End-user Industries
Chapter 7. Global Single-use Packaging Market, Regional Analysis
7.1. Top Leading Countries
7.2. Top Emerging Countries
7.3. Single-use Packaging Market, Regional Market Snapshot
7.4. North America Single-use Packaging Market
7.4.1. U.S. Single-use Packaging Market
7.4.1.1. Material Type breakdown estimates & forecasts, 2020-2030
7.4.1.2. End-user Industry breakdown estimates & forecasts, 2020-2030
7.4.2. Canada Single-use Packaging Market
7.5. Europe Single-use Packaging Market Snapshot
7.5.1. U.K. Single-use Packaging Market
7.5.2. Germany Single-use Packaging Market
7.5.3. France Single-use Packaging Market
7.5.4. Spain Single-use Packaging Market
7.5.5. Italy Single-use Packaging Market
7.5.6. Rest of Europe Single-use Packaging Market
7.6. Asia-Pacific Single-use Packaging Market Snapshot
7.6.1. China Single-use Packaging Market
7.6.2. India Single-use Packaging Market
7.6.3. Japan Single-use Packaging Market
7.6.4. Australia Single-use Packaging Market
7.6.5. South Korea Single-use Packaging Market
7.6.6. Rest of Asia Pacific Single-use Packaging Market
7.7. Latin America Single-use Packaging Market Snapshot
7.7.1. Brazil Single-use Packaging Market
7.7.2. Mexico Single-use Packaging Market
7.8. Middle East & Africa Single-use Packaging Market
7.8.1. Saudi Arabia Single-use Packaging Market
7.8.2. South Africa Single-use Packaging Market
7.8.3. Rest of Middle East & Africa Single-use Packaging Market

Chapter 8. Competitive Intelligence
8.1. Key Company SWOT Analysis
8.1.1. Company 1
8.1.2. Company 2
8.1.3. Company 3
8.2. Top Market Strategies
8.3. Company Profiles
8.3.1. Amcor Plc
8.3.1.1. Key Information
8.3.1.2. Overview
8.3.1.3. Financial (Subject to Data Availability)
8.3.1.4. Product Summary
8.3.1.5. Recent Developments
8.3.2. Berry Global Group Inc.
8.3.3. Sealed Air Corporation
8.3.4. Huhtamaki Group
8.3.5. Sonoco Products Company
8.3.6. Tetra Pak International S.A.
8.3.7. DS Smith Plc
8.3.8. Constantia Flexibles Group GmbH
8.3.9. Mondi Group
8.3.10. Bemis Company Inc. (now part of Amcor)
Chapter 9. Research Process
9.1. Research Process
9.1.1. Data Mining
9.1.2. Analysis
9.1.3. Market Estimation
9.1.4. Validation
9.1.5. Publishing
9.2. Research Attributes
9.3. Research Assumption

 

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