世界各国のリアルタイムなデータ・インテリジェンスで皆様をお手伝い

高級包装の世界市場規模調査・予測、素材別(板紙、ガラス、金属、その他素材タイプ)、エンドユーザー産業別(化粧品・フレグランス、菓子、時計・宝飾品、高級飲料、その他エンドユーザー産業)、地域別分析、2023-2030年


Global Luxury Packaging Market Size study & Forecast, by Material (Paperboard, Glass, Metal, Other Material Types), by End-User Industry (Cosmetics and Fragrances, Confectionery, Watches and Jewelry, Premium Beverages, Other End-User Industries), and Regional Analysis, 2023-2030

世界の高級包装市場は、2022年に約163.6億米ドルと評価され、予測期間2023-2030年には4.20%以上の健全な成長率で成長すると予測されている。ラグジュアリーパッケージングとは、高級品や高価値の製品を包装する... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
Bizwit Research & Consulting LLP
ビズウィットリサーチ&コンサルティング
2023年10月4日 US$4,950
シングルユーザライセンス(印刷不可)
ライセンス・価格情報・注文方法はこちら
200 英語

 

サマリー

世界の高級包装市場は、2022年に約163.6億米ドルと評価され、予測期間2023-2030年には4.20%以上の健全な成長率で成長すると予測されている。ラグジュアリーパッケージングとは、高級品や高価値の製品を包装するために使用されるハイエンドでプレミアムなパッケージングデザインと素材のことである。高級包装の主な目的は、全体的なプレゼンテーションとそれが含まれている製品の知覚価値を高めることである。顧客にユニークで思い出に残る開封体験を提供し、ブランドイメージを高め、製品を高級で特別なものに感じさせる。世界の高級品包装市場の主な推進要因は、高級品に対する需要の増加と、ブランドの差別化と消費者の体験に関する意識の高まりである。さらに、電子商取引の成長とカスタマイズやパーソナライゼーションに対する需要の高まりは、予測期間にわたって市場に有利な成長機会を生み出している。

eコマースの助けを借りて、顧客は市場で入手可能な高級包装にアクセスできるようになる。したがって、これはいくつかのメーカーが様々なソーシャルメディアやeコマースプラットフォーム上で市場の成長を促進するように促している主要な要因である。最大の電子商取引消費者調査を行ったドイツ電子商取引・通信販売事業連邦協会(bevh)によると、2019年の電子商取引売上高は2018年と比較してなんと11%も増加した。これとともに、Statistaによると、米国では今後数年間、小売eコマースの売上が増加し、2021年の約4700億ドルから2025年には5600億ドル以上になると予想されている。しかし、ラグジュアリーパッケージの製造コストが高いため、2023~2030年の予測期間を通じて市場の成長が阻害される。

ラグジュアリー包装の世界市場調査において考慮した主要地域は、アジア太平洋、北米、ヨーロッパ、ラテンアメリカ、中東&アフリカである。北米は、高級ブランドの存在とプレミアム製品に対する消費者の需要に牽引され、2022年の高級包装市場を支配している。米国とカナダは、持続可能で革新的なパッケージング・ソリューションに注力しており、同市場への主要貢献国である。アジア太平洋地域は、中産階級の増加、都市化、消費者の消費力の増加により、高級包装市場の急速な成長を経験している。中国、日本、韓国、インドがこの市場に大きく貢献している。アジア太平洋地域の高級包装は文化的要素を取り入れることが多く、伝統的な職人技と現代的なデザインが組み合わされている。

本レポートに含まれる主な市場プレイヤーは以下の通り:
DSスミス
アムコアPLC
インターナショナル・ペーパー・カンパニー
スマーフィット・カッパ・グループ
ウェストロック社
モンディグループ
オロラ・リミテッド
セダ・インターナショナル・パッケージング・グループ
ダナパック・パッケージング
アーダー・グループ

市場における最近の動き
 2022年8月、ハイエンド・パッケージング・ソリューションのプロバイダーであるデルタ・グローバル社は、企業の持続可能性の実践を評価する組織であるEcoVadisから金賞を受賞した。EcoVadisは、企業の評価を決定する際に、環境、労働、人権、倫理的慣行、持続可能な調達への取り組みなど、さまざまな側面を評価する。デルタ・グローバルは、これらの分野における持続可能性への取り組みが評価され、EcoVadisから栄誉ある金賞を受賞しました。

世界の高級包装市場レポートスコープ
 過去データ - 2020 - 2021
 推計基準年 - 2022年
 予測期間 - 2023-2030
 レポート対象 - 売上予測、企業ランキング、競合環境、成長要因、動向
 対象セグメント - 素材, エンドユーザー産業, 地域
 地域範囲 - 北米; 欧州; アジア太平洋; 中南米; 中東 & アフリカ
 カスタマイズ範囲 - レポートのカスタマイズは無料(アナリストの作業時間8時間分まで)。国、地域、セグメントスコープの追加または変更*。

本調査の目的は、近年における様々なセグメントおよび国の市場規模を定義し、今後数年間の市場価値を予測することです。本レポートは、調査対象国における産業の質的・量的側面の両方を盛り込むよう設計されています。

また、市場の将来的な成長を規定する推進要因や課題などの重要な側面に関する詳細情報も提供しています。さらに、主要企業の競争環境と製品提供の詳細な分析とともに、利害関係者が投資するためのミクロ市場における潜在的な機会も組み込んでいます。市場の詳細なセグメントとサブセグメントを以下に説明する:

素材別
板紙
ガラス
金属
その他の素材

エンドユーザー産業別
化粧品・香料
菓子
時計・宝飾品
プレミアム飲料
その他のエンドユーザー産業

地域別

北米
米国
カナダ

ヨーロッパ
英国
ドイツ
フランス
スペイン
イタリア
ROE

アジア太平洋
中国
インド
日本
オーストラリア
韓国
RoAPAC

ラテンアメリカ
ブラジル
メキシコ

中東・アフリカ
サウジアラビア
南アフリカ
その他の中東・アフリカ

ページTOPに戻る


目次

Chapter 1. Executive Summary
1.1. Market Snapshot
1.2. Global & Segmental Market Estimates & Forecasts, 2020-2030 (USD Billion)
1.2.1. Luxury Packaging Market, by Region, 2020-2030 (USD Billion)
1.2.2. Luxury Packaging Market, by Material, 2020-2030 (USD Billion)
1.2.3. Luxury Packaging Market, by End-User Industry, 2020-2030 (USD Billion)
1.3. Key Trends
1.4. Estimation Methodology
1.5. Research Assumption
Chapter 2. Global Luxury Packaging Market Definition and Scope
2.1. Objective of the Study
2.2. Market Definition & Scope
2.2.1. Industry Evolution
2.2.2. Scope of the Study
2.3. Years Considered for the Study
2.4. Currency Conversion Rates
Chapter 3. Global Luxury Packaging Market Dynamics
3.1. Luxury Packaging Market Impact Analysis (2020-2030)
3.1.1. Market Drivers
3.1.1.1. Increasing Demand for Luxury Goods
3.1.1.2. Brand Differentiation and Consumer Experience
3.1.1.3. Increasing consumer spending power
3.1.2. Market Challenges
3.1.2.1. High Manufacturing Cost of Luxury Packaging
3.1.3. Market Opportunities
3.1.3.1. E-commerce Growth
3.1.3.2. Rising demand for customization
Chapter 4. Global Luxury Packaging Market Industry Analysis
4.1. Porter’s 5 Force Model
4.1.1. Bargaining Power of Suppliers
4.1.2. Bargaining Power of Buyers
4.1.3. Threat of New Entrants
4.1.4. Threat of Substitutes
4.1.5. Competitive Rivalry
4.2. Porter’s 5 Force Impact Analysis
4.3. PEST Analysis
4.3.1. Political
4.3.2. Economical
4.3.3. Social
4.3.4. Technological
4.3.5. Environmental
4.3.6. Legal
4.4. Top investment opportunity
4.5. Top winning strategies
4.6. COVID-19 Impact Analysis
4.7. Disruptive Trends
4.8. Industry Expert Perspective
4.9. Analyst Recommendation & Conclusion
Chapter 5. Global Luxury Packaging Market, by Material
5.1. Market Snapshot
5.2. Global Luxury Packaging Market by Material, Performance - Potential Analysis
5.3. Global Luxury Packaging Market Estimates & Forecasts by Material 2020-2030 (USD Billion)
5.4. Luxury Packaging Market, Sub Segment Analysis
5.4.1. Paperboard
5.4.2. Glass
5.4.3. Metal
5.4.4. Other Material Types
Chapter 6. Global Luxury Packaging Market, by End-User Industry
6.1. Market Snapshot
6.2. Global Luxury Packaging Market by End-User Industry, Performance - Potential Analysis
6.3. Global Luxury Packaging Market Estimates & Forecasts by End-User Industry 2020-2030 (USD Billion)
6.4. Luxury Packaging Market, Sub Segment Analysis
6.4.1. Cosmetics and Fragrances
6.4.2. Confectionery
6.4.3. Watches and Jewelry
6.4.4. Premium Beverages
6.4.5. Other End-User Industries
Chapter 7. Global Luxury Packaging Market, Regional Analysis
7.1. Top Leading Countries
7.2. Top Emerging Countries
7.3. Luxury Packaging Market, Regional Market Snapshot
7.4. North America Luxury Packaging Market
7.4.1. U.S. Luxury Packaging Market
7.4.1.1. Material breakdown estimates & forecasts, 2020-2030
7.4.1.2. End-User Industry breakdown estimates & forecasts, 2020-2030
7.4.2. Canada Luxury Packaging Market
7.5. Europe Luxury Packaging Market Snapshot
7.5.1. U.K. Luxury Packaging Market
7.5.2. Germany Luxury Packaging Market
7.5.3. France Luxury Packaging Market
7.5.4. Spain Luxury Packaging Market
7.5.5. Italy Luxury Packaging Market
7.5.6. Rest of Europe Luxury Packaging Market
7.6. Asia-Pacific Luxury Packaging Market Snapshot
7.6.1. China Luxury Packaging Market
7.6.2. India Luxury Packaging Market
7.6.3. Japan Luxury Packaging Market
7.6.4. Australia Luxury Packaging Market
7.6.5. South Korea Luxury Packaging Market
7.6.6. Rest of Asia Pacific Luxury Packaging Market
7.7. Latin America Luxury Packaging Market Snapshot
7.7.1. Brazil Luxury Packaging Market
7.7.2. Mexico Luxury Packaging Market
7.8. Middle East & Africa Luxury Packaging Market
7.8.1. Saudi Arabia Luxury Packaging Market
7.8.2. South Africa Luxury Packaging Market
7.8.3. Rest of Middle East & Africa Luxury Packaging Market

Chapter 8. Competitive Intelligence
8.1. Key Company SWOT Analysis
8.1.1. Company 1
8.1.2. Company 2
8.1.3. Company 3
8.2. Top Market Strategies
8.3. Company Profiles
8.3.1. DS Smith
8.3.1.1. Key Information
8.3.1.2. Overview
8.3.1.3. Financial (Subject to Data Availability)
8.3.1.4. Product Summary
8.3.1.5. Recent Developments
8.3.2. Amcor Plc
8.3.3. International Paper Company
8.3.4. Smurfit Kappa Group
8.3.5. WestRock Company
8.3.6. Mondi Group
8.3.7. Orora Limited
8.3.8. Seda International Packaging Group
8.3.9. Dunapack Packaging
8.3.10. Ardagh Group
Chapter 9. Research Process
9.1. Research Process
9.1.1. Data Mining
9.1.2. Analysis
9.1.3. Market Estimation
9.1.4. Validation
9.1.5. Publishing
9.2. Research Attributes
9.3. Research Assumption

 

ページTOPに戻る


 

Summary

Global Luxury Packaging Market is valued at approximately USD 16.36 billion in 2022 and is anticipated to grow with a healthy growth rate of more than 4.20% over the forecast period 2023-2030. Luxury packaging is high-end, premium packaging designs and materials used to package luxury or high-value products. The primary purpose of luxury packaging is to enhance the overall presentation and perceived value of the product it contains. It creates a unique and memorable unboxing experience for customers, elevating the brand image and making the product feel exclusive and special.. The major driving factors for the Global Luxury Packaging Market are increasing demand for luxury goods and rising awareness regarding brand differentiation and consumer experience. Moreover, e-commerce growth and rising demand for customization and personalization are creating lucrative growth opportunities for the market over the forecast period.

With the help of e-commerce, customers would able gain access to luxury packaging available in the market. Thus, this is the major factor that has prompted several manufacturers to promote the growth of the market on various social media and e-commerce platforms. The Federal Association of German E-Commerce and Mail Order Business (bevh), which performed the largest e-commerce consumer study, found that e-commerce sales increased by a whopping 11% in 2019 compared to 2018. Along with this, according to Statista, Sales of retail e-commerce are expected to increase in the United States during the next few years, from around 470 billion dollars in 2021 to more than 560 billion dollars in 2025. However, the high manufacturing cost of Luxury Packaging stifles market growth throughout the forecast period of 2023-2030.

The key regions considered for the Global Luxury Packaging Market study includes Asia Pacific, North America, Europe, Latin America, and Middle East & Africa. North America is dominating the market for luxury packaging, in 2022, driven by the presence of luxury brands and consumer demand for premium products. The United States and Canada are key contributors to the market, with a focus on sustainable and innovative packaging solutions. The Asia-Pacific region is experiencing rapid growth in the luxury packaging market due to the rising middle class, urbanization, and increased consumer spending power. China, Japan, South Korea, and India are major contributors to the market. Luxury packaging in Asia-Pacific often incorporates cultural elements and combines traditional craftsmanship with modern design.

Major market player included in this report are:
DS Smith
Amcor PLC
International Paper Company
Smurfit Kappa Group
WestRock Company
Mondi Group
Orora Limited
Seda International Packaging Group
Dunapack Packaging
Ardagh Group

Recent Developments in the Market:
 In August 2022, Delta Global, a provider of high-end packaging solutions, was honoured with a Gold Award by EcoVadis, an organization that evaluates the sustainability practices of companies. EcoVadis assesses various aspects such as a company's commitment to the environment, labor and human rights, ethical practices, and sustainable procurement in determining their ratings. Delta Global's sustainability efforts in these areas contributed to their achievement of the prestigious Gold Award from EcoVadis.

Global Luxury Packaging Market Report Scope:
 Historical Data – 2020 - 2021
 Base Year for Estimation – 2022
 Forecast period - 2023-2030
 Report Coverage - Revenue forecast, Company Ranking, Competitive Landscape, Growth factors, and Trends
 Segments Covered - Material, End-User Industry, Region
 Regional Scope - North America; Europe; Asia Pacific; Latin America; Middle East & Africa
 Customization Scope - Free report customization (equivalent up to 8 analyst’s working hours) with purchase. Addition or alteration to country, regional & segment scope*

The objective of the study is to define market sizes of different segments & countries in recent years and to forecast the values to the coming years. The report is designed to incorporate both qualitative and quantitative aspects of the industry within countries involved in the study.

The report also caters detailed information about the crucial aspects such as driving factors & challenges which will define the future growth of the market. Additionally, it also incorporates potential opportunities in micro markets for stakeholders to invest along with the detailed analysis of competitive landscape and product offerings of key players. The detailed segments and sub-segment of the market are explained below:

By Material:
Paperboard
Glass
Metal
Other Material Types

By End-User Industry:
Cosmetics and Fragrances
Confectionery
Watches and Jewelry
Premium Beverages
Other End-User Industries

By Region:

North America
U.S.
Canada

Europe
UK
Germany
France
Spain
Italy
ROE

Asia Pacific
China
India
Japan
Australia
South Korea
RoAPAC

Latin America
Brazil
Mexico

Middle East & Africa
Saudi Arabia
South Africa
Rest of Middle East & Africa



ページTOPに戻る


Table of Contents

Chapter 1. Executive Summary
1.1. Market Snapshot
1.2. Global & Segmental Market Estimates & Forecasts, 2020-2030 (USD Billion)
1.2.1. Luxury Packaging Market, by Region, 2020-2030 (USD Billion)
1.2.2. Luxury Packaging Market, by Material, 2020-2030 (USD Billion)
1.2.3. Luxury Packaging Market, by End-User Industry, 2020-2030 (USD Billion)
1.3. Key Trends
1.4. Estimation Methodology
1.5. Research Assumption
Chapter 2. Global Luxury Packaging Market Definition and Scope
2.1. Objective of the Study
2.2. Market Definition & Scope
2.2.1. Industry Evolution
2.2.2. Scope of the Study
2.3. Years Considered for the Study
2.4. Currency Conversion Rates
Chapter 3. Global Luxury Packaging Market Dynamics
3.1. Luxury Packaging Market Impact Analysis (2020-2030)
3.1.1. Market Drivers
3.1.1.1. Increasing Demand for Luxury Goods
3.1.1.2. Brand Differentiation and Consumer Experience
3.1.1.3. Increasing consumer spending power
3.1.2. Market Challenges
3.1.2.1. High Manufacturing Cost of Luxury Packaging
3.1.3. Market Opportunities
3.1.3.1. E-commerce Growth
3.1.3.2. Rising demand for customization
Chapter 4. Global Luxury Packaging Market Industry Analysis
4.1. Porter’s 5 Force Model
4.1.1. Bargaining Power of Suppliers
4.1.2. Bargaining Power of Buyers
4.1.3. Threat of New Entrants
4.1.4. Threat of Substitutes
4.1.5. Competitive Rivalry
4.2. Porter’s 5 Force Impact Analysis
4.3. PEST Analysis
4.3.1. Political
4.3.2. Economical
4.3.3. Social
4.3.4. Technological
4.3.5. Environmental
4.3.6. Legal
4.4. Top investment opportunity
4.5. Top winning strategies
4.6. COVID-19 Impact Analysis
4.7. Disruptive Trends
4.8. Industry Expert Perspective
4.9. Analyst Recommendation & Conclusion
Chapter 5. Global Luxury Packaging Market, by Material
5.1. Market Snapshot
5.2. Global Luxury Packaging Market by Material, Performance - Potential Analysis
5.3. Global Luxury Packaging Market Estimates & Forecasts by Material 2020-2030 (USD Billion)
5.4. Luxury Packaging Market, Sub Segment Analysis
5.4.1. Paperboard
5.4.2. Glass
5.4.3. Metal
5.4.4. Other Material Types
Chapter 6. Global Luxury Packaging Market, by End-User Industry
6.1. Market Snapshot
6.2. Global Luxury Packaging Market by End-User Industry, Performance - Potential Analysis
6.3. Global Luxury Packaging Market Estimates & Forecasts by End-User Industry 2020-2030 (USD Billion)
6.4. Luxury Packaging Market, Sub Segment Analysis
6.4.1. Cosmetics and Fragrances
6.4.2. Confectionery
6.4.3. Watches and Jewelry
6.4.4. Premium Beverages
6.4.5. Other End-User Industries
Chapter 7. Global Luxury Packaging Market, Regional Analysis
7.1. Top Leading Countries
7.2. Top Emerging Countries
7.3. Luxury Packaging Market, Regional Market Snapshot
7.4. North America Luxury Packaging Market
7.4.1. U.S. Luxury Packaging Market
7.4.1.1. Material breakdown estimates & forecasts, 2020-2030
7.4.1.2. End-User Industry breakdown estimates & forecasts, 2020-2030
7.4.2. Canada Luxury Packaging Market
7.5. Europe Luxury Packaging Market Snapshot
7.5.1. U.K. Luxury Packaging Market
7.5.2. Germany Luxury Packaging Market
7.5.3. France Luxury Packaging Market
7.5.4. Spain Luxury Packaging Market
7.5.5. Italy Luxury Packaging Market
7.5.6. Rest of Europe Luxury Packaging Market
7.6. Asia-Pacific Luxury Packaging Market Snapshot
7.6.1. China Luxury Packaging Market
7.6.2. India Luxury Packaging Market
7.6.3. Japan Luxury Packaging Market
7.6.4. Australia Luxury Packaging Market
7.6.5. South Korea Luxury Packaging Market
7.6.6. Rest of Asia Pacific Luxury Packaging Market
7.7. Latin America Luxury Packaging Market Snapshot
7.7.1. Brazil Luxury Packaging Market
7.7.2. Mexico Luxury Packaging Market
7.8. Middle East & Africa Luxury Packaging Market
7.8.1. Saudi Arabia Luxury Packaging Market
7.8.2. South Africa Luxury Packaging Market
7.8.3. Rest of Middle East & Africa Luxury Packaging Market

Chapter 8. Competitive Intelligence
8.1. Key Company SWOT Analysis
8.1.1. Company 1
8.1.2. Company 2
8.1.3. Company 3
8.2. Top Market Strategies
8.3. Company Profiles
8.3.1. DS Smith
8.3.1.1. Key Information
8.3.1.2. Overview
8.3.1.3. Financial (Subject to Data Availability)
8.3.1.4. Product Summary
8.3.1.5. Recent Developments
8.3.2. Amcor Plc
8.3.3. International Paper Company
8.3.4. Smurfit Kappa Group
8.3.5. WestRock Company
8.3.6. Mondi Group
8.3.7. Orora Limited
8.3.8. Seda International Packaging Group
8.3.9. Dunapack Packaging
8.3.10. Ardagh Group
Chapter 9. Research Process
9.1. Research Process
9.1.1. Data Mining
9.1.2. Analysis
9.1.3. Market Estimation
9.1.4. Validation
9.1.5. Publishing
9.2. Research Attributes
9.3. Research Assumption

 

ページTOPに戻る

ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。

webからのご注文・お問合せはこちらのフォームから承ります

本レポートと同じKEY WORD(industry)の最新刊レポート


よくあるご質問


Bizwit Research & Consulting LLP社はどのような調査会社ですか?


Bizwit Research & Consulting (Bizwit Research & Consulting LLP)は世界の多様なマクロおよびマイクロ経済の動向を継続的に調査しています。 ... もっと見る


調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?


在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
但し、一部の調査レポートでは、発注を受けた段階で内容更新をして納品をする場合もあります。
発注をする前のお問合せをお願いします。


注文の手続きはどのようになっていますか?


1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
2)見積書やサンプルの提示をいたします。
3)お客様指定、もしくは弊社の発注書をメール添付にて発送してください。
4)データリソース社からレポート発行元の調査会社へ納品手配します。
5) 調査会社からお客様へ納品されます。最近は、pdfにてのメール納品が大半です。


お支払方法の方法はどのようになっていますか?


納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
お客様よりデータリソース社へ(通常は円払い)の御振り込みをお願いします。
請求書は、納品日の日付で発行しますので、翌月最終営業日までの当社指定口座への振込みをお願いします。振込み手数料は御社負担にてお願いします。
お客様の御支払い条件が60日以上の場合は御相談ください。
尚、初めてのお取引先や個人の場合、前払いをお願いすることもあります。ご了承のほど、お願いします。


データリソース社はどのような会社ですか?


当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
世界各国の「市場・技術・法規制などの」実情を調査・収集される時には、データリソース社にご相談ください。
お客様の御要望にあったデータや情報を抽出する為のレポート紹介や調査のアドバイスも致します。



詳細検索

このレポートへのお問合せ

03-3582-2531

電話お問合せもお気軽に

 

2024/07/05 10:26

162.17 円

175.82 円

209.73 円

ページTOPに戻る