ジェネリック医薬品の世界市場規模調査&予測、タイプ別(シンプルジェネリック、スペシャリティジェネリック、バイオシミラー)、用途別(中枢神経疾患、呼吸器疾患、ホルモン・関連疾患、消化器疾患、心血管疾患、感染症、その他)、製品別(低分子、高分子)、投与経路別(経口、注射、吸入、その他)、流通チャネル別(オンライン薬局、病院薬局、小売薬局)、地域別分析、2023-2030年Global Generic Pharmaceuticals Market Size study & Forecast, by Type ( Simple Generics, Specialty Generics, Biosimilars), by Application ( Central Nervous System Disorders, Respiratory Diseases, Hormones & Related Diseases, Gastrointestinal Diseases, Cardiovascular Diseases, Infectious Diseases and Others), by Product (Small Molecule, Large Molecule), By Route of Administration (Oral, Injectable, Inhalable and Others), by Distribution Channel (Online Pharmacies, Hospitals Pharmacies, Retail Pharmacies)and Regional Analysis, 2023-2030 世界のジェネリック医薬品市場は、2022年に約3617億米ドルと評価され、予測期間2022-2029年には8.3%以上の健全な成長率で成長すると予測されています。ジェネリック医薬品は、用量、安全性、強さ、投与経路、品質... もっと見る
サマリー世界のジェネリック医薬品市場は、2022年に約3617億米ドルと評価され、予測期間2022-2029年には8.3%以上の健全な成長率で成長すると予測されています。ジェネリック医薬品は、用量、安全性、強さ、投与経路、品質、使用目的などの点で、先発医薬品と同一、または生物学的に同等な医薬品である。ジェネリック医薬品は、先発医薬品の特許が切れた後に製造されます。このため、他の製薬会社は、新薬の製造に必要な高額な研究開発に投資する必要がないため、同じ薬をより安価に製造・販売することができます。ジェネリック医薬品市場は、ANDA承認やジェネリック製品の発売の増加、ジェネリック医薬品の使用を促進する政府の取り組みなどの要因によって拡大しています。ANDA承認数とジェネリック医薬品製品発売数の増加が市場成長の要因であり、米国FDAのジェネリック医薬品年次報告書によると、ANDA承認数は2020年の948から2021年の776に増加しました。さらに、同じソースから、2021年末までに全体で100のANDAが承認されたと報告されています。各国政府は、ジェネリック医薬品の重要なプレーヤーが医薬品への支出を削減するための様々な機会を提供するプログラムを実施しています。例として、2021年にジェネリック医薬品を使用することで、米国政府は医薬品コストを3億7300万米ドル削減しました。AAM Generic Drug & Biosimilars Access & Savings Report 2021によると、処方箋の91%はジェネリック医薬品で満たされており、処方箋医薬品コストの18.2%を占めています。また、疾病負担の増加や老年人口の増加が、市場に有利な成長をもたらしています。しかし、ジェネリック医薬品の実際の価格に関する透明性の欠如が、市場の成長を妨げています。 ジェネリック医薬品の世界市場調査において考慮した主な地域は、アジア太平洋、北米、欧州、中南米、およびその他の地域です。北米は、主要な市場成長の存在と、この地域の疾患有病率の増加により、収益面で市場を支配しており、これらの増加する有利な政府の取り組みと、製品発売数の増加やジェネリック医薬品への需要が、この地域の市場成長を促進しています。一方、アジア太平洋地域は、予測期間中に最も高いCAGRで成長すると予想されています。これは、老年人口および対象人口の増加、製品開発のための共同研究の増加、主要企業の地理的拡大、政府および非営利団体の市場空間への積極的な参加などの要因によります。 本レポートに含まれる主な市場プレイヤーは以下の通りです: Teva Pharmaceutical Industries Ltd. Viatris Inc. ノバルティスAG サン・ファーマシューティカル・インダストリーズ・リミテッド ルパン アッヴィー社(アラガン社) アストラゼネカ 沢井製薬株式会社 ヒグマ・ファーマシューティカルズPLC ドクター・レディーズ・ラボラトリーズLtd. 市場の最近の動向 2022年1月、Mark Cuban Cost Plus Drugs Company(MCCPDC)は、オンライン薬局の開設を発表した。この薬局では、約100種類以上のジェネリック医薬品を患者に安価で提供することになる。 世界のジェネリック医薬品の市場レポートスコープ: 過去データ - 2020年 - 2021年 推計の基準年 - 2022年 予測期間 - 2023年~2030年 レポート対象 - 収益予測、企業ランキング、競争環境、成長要因、トレンド 対象となるセグメント - タイプ、アプリケーション、製品、用途、投与経路、流通チャネル、地域 地域範囲 - 北米、欧州、アジア太平洋、中南米、中東・アフリカ カスタマイズ範囲 - レポートのカスタマイズは無料(アナリストの作業時間8時間分まで)です(購入時)。国別、地域別、セグメント別スコープの追加・変更*。 本調査の目的は、近年におけるさまざまなセグメント&国の市場規模を定義し、今後数年間の値を予測することです。本レポートは、調査対象国において、業界の質的・量的な側面を取り入れるよう設計されています。 また、市場の将来的な成長を規定する推進要因や課題など、重要な側面に関する詳細情報も提供しています。さらに、主要企業の競争環境と製品提供の詳細な分析とともに、関係者が投資するためのミクロ市場での潜在的な機会も組み込んでいます。市場の詳細なセグメントとサブセグメントを以下に説明します: タイプ別 単純なジェネリック医薬品 スペシャリティジェネリック バイオシミラー 用途別 中枢神経系疾患 呼吸器系疾患 ホルモン・関連疾患 消化器系疾患 循環器系疾患 感染症 その他 製品別 低分子化合物 分子量別 投与経路別 経口 注射剤 吸入剤 その他 販売チャネル オンラインファーマシー 病院内薬局 小売店 地域別 北アメリカ 米国 カナダ 欧州 英国 ドイツ フランス スペイン イタリア ROE アジア・パシフィック 中国 インド 日本 オーストラリア 韓国 ロアパック ラテンアメリカ ブラジル メキシコ RoLA 中東・アフリカ サウジアラビア 南アフリカ共和国 その他の中東・アフリカ 目次Chapter 1. Executive Summary1.1. Market Snapshot 1.2. Global & Segmental Market Estimates & Forecasts, 2020-2030 (USD Billion) 1.2.1. Generic Pharmaceuticals Market, by Region, 2020-2030 (USD Billion) 1.2.2. Generic Pharmaceuticals Market, by Type, 2020-2030 (USD Billion) 1.2.3. Generic Pharmaceuticals Market, by Application, 2020-2030 (USD Billion) 1.2.4. Generic Pharmaceuticals Market, by Product, 2020-2030 (USD Billion) 1.2.5. Generic Pharmaceuticals Market, by Route of Administration, 2020-2030 (USD Billion) 1.2.6. Generic Pharmaceuticals Market, by Distribution Channel, 2020-2030 (USD Billion) 1.3. Key Trends 1.4. Estimation Methodology 1.5. Research Assumption Chapter 2. Global Generic Pharmaceuticals Market Definition and Scope 2.1. Objective of the Study 2.2. Market Definition & Scope 2.2.1. Industry Evolution 2.2.2. Scope of the Study 2.3. Years Considered for the Study 2.4. Currency Conversion Rates Chapter 3. Global Generic Pharmaceuticals Market Dynamics 3.1. Generic Pharmaceuticals Market Impact Analysis (2020-2030) 3.1.1. Market Drivers 3.1.1.1. Increasing ANDA approval and Generic Product Launches 3.1.1.2. Government initiatives to promote usage of generics 3.1.2. Market Challenges 3.1.2.1. High Cost of Generic Pharmaceuticals 3.1.2.2. Pricing issues 3.1.3. Market Opportunities 3.1.3.1. Increasing Disease Burden 3.1.3.2. Rising Geriatric Population Chapter 4. Global Generic Pharmaceuticals Market Industry Analysis 4.1. Porter’s 5 Force Model 4.1.1. Bargaining Power of Suppliers 4.1.2. Bargaining Power of Buyers 4.1.3. Threat of New Entrants 4.1.4. Threat of Substitutes 4.1.5. Competitive Rivalry 4.2. Porter’s 5 Force Impact Analysis 4.3. PEST Analysis 4.3.1. Political 4.3.2. Economical 4.3.3. Social 4.3.4. Technological 4.3.5. Environmental 4.3.6. Legal 4.4. Top investment opportunity 4.5. Top winning strategies 4.6. COVID-19 Impact Analysis 4.7. Disruptive Trends 4.8. Industry Expert Perspective 4.9. Analyst Recommendation & Conclusion Chapter 5. Global Generic Pharmaceuticals Market, by Type 5.1. Market Snapshot 5.2. Global Generic Pharmaceuticals Market by Type, Performance - Potential Analysis 5.3. Global Generic Pharmaceuticals Market Estimates & Forecasts by Type 2020-2030 (USD Billion) 5.4. Generic Pharmaceuticals Market, Sub Segment Analysis 5.4.1. Simple Generics 5.4.2. Specialty Generics 5.4.3. Biosimilars Chapter 6. Global Generic Pharmaceuticals Market, by Application 6.1. Market Snapshot 6.2. Global Generic Pharmaceuticals Market by Application, Performance - Potential Analysis 6.3. Global Generic Pharmaceuticals Market Estimates & Forecasts by Application 2020-2030 (USD Billion) 6.4. Generic Pharmaceuticals Market, Sub Segment Analysis 6.4.1. Central Nervous System Disorders 6.4.2. Respiratory Diseases 6.4.3. Hormones & Related Diseases 6.4.4. Gastrointestinal Diseases 6.4.5. Cardiovascular Diseases 6.4.6. Infectious Diseases 6.4.7. Others Chapter 7. Global Generic Pharmaceuticals Market, by Product 7.1. Market Snapshot 7.2. Global Generic Pharmaceuticals Market by Product, Performance - Potential Analysis 7.3. Global Generic Pharmaceuticals Market Estimates & Forecasts by Product 2020-2030 (USD Billion) 7.4. Generic Pharmaceuticals Market, Sub Segment Analysis 7.4.1. Small Molecule 7.4.2. Large Molecule Chapter 8. Global Generic Pharmaceuticals Market, by Route of Administration 8.1. Market Snapshot 8.2. Global Generic Pharmaceuticals Market by Route of Administration, Performance - Potential Analysis 8.3. Global Generic Pharmaceuticals Market Estimates & Forecasts by Route of Administration 2020-2030 (USD Billion) 8.4. Generic Pharmaceuticals Market, Sub Segment Analysis 8.4.1. Oral 8.4.2. Injectable 8.4.3. Inhalable 8.4.4. Others Chapter 9. Global Generic Pharmaceuticals Market, by Distribution Channel 9.1. Market Snapshot 9.2. Global Generic Pharmaceuticals Market by Distribution Channel, Performance - Potential Analysis 9.3. Global Generic Pharmaceuticals Market Estimates & Forecasts by Distribution channel 2020-2030 (USD Billion) 9.4. Generic Pharmaceuticals Market, Sub Segment Analysis 9.4.1. Online Pharmacies 9.4.2. Retail Pharmacies 9.4.3. Hospital Pharmacies Chapter 10. Global Generic Pharmaceuticals Market, Regional Analysis 10.1. Top Leading Countries 10.2. Top Emerging Countries 10.3. Generic Pharmaceuticals Market, Regional Market Snapshot 10.4. North America Generic Pharmaceuticals Market 10.4.1. U.S. Generic Pharmaceuticals Market 10.4.1.1. Type breakdown estimates & forecasts, 2020-2030 10.4.1.2. Application breakdown estimates & forecasts, 2020-2030 10.4.1.3. Product breakdown estimates & forecasts, 2020-2030 10.4.1.4. Route of Administration breakdown estimates & forecasts, 2020-2030 10.4.1.5. Distribution Channel breakdown estimates & forecasts, 2020-2030 10.4.2. Canada Generic Pharmaceuticals Market 10.5. Europe Generic Pharmaceuticals Market Snapshot 10.5.1. U.K. Generic Pharmaceuticals Market 10.5.2. Germany Generic Pharmaceuticals Market 10.5.3. France Generic Pharmaceuticals Market 10.5.4. Spain Generic Pharmaceuticals Market 10.5.5. Italy Generic Pharmaceuticals Market 10.5.6. Rest of Europe Generic Pharmaceuticals Market 10.6. Asia-Pacific Generic Pharmaceuticals Market Snapshot 10.6.1. China Generic Pharmaceuticals Market 10.6.2. India Generic Pharmaceuticals Market 10.6.3. Japan Generic Pharmaceuticals Market 10.6.4. Australia Generic Pharmaceuticals Market 10.6.5. South Korea Generic Pharmaceuticals Market 10.6.6. Rest of Asia Pacific Generic Pharmaceuticals Market 10.7. Latin America Generic Pharmaceuticals Market Snapshot 10.7.1. Brazil Generic Pharmaceuticals Market 10.7.2. Mexico Generic Pharmaceuticals Market 10.8. Rest of The World Generic Pharmaceuticals Market Chapter 11. Competitive Intelligence 11.1. Key Company SWOT Analysis 11.1.1. Company 1 11.1.2. Company 2 11.1.3. Company 3 11.2. Top Market Strategies 11.3. Company Profiles 11.3.1. Teva Pharmaceutical Industries Ltd. 11.3.1.1. Key Information 11.3.1.2. Overview 11.3.1.3. Financial (Subject to Data Availability) 11.3.1.4. Product Summary 11.3.1.5. Recent Developments 11.3.2. Viatris Inc. 11.3.3. Novartis AG 11.3.4. Sun Pharmaceutical Industries Ltd. 11.3.5. LUPIN 11.3.6. AbbVie Inc. (Allergan) 11.3.7. AstraZeneca 11.3.8. Sawai Pharmaceutical Co., Ltd. 11.3.9. Hikma Pharmaceuticals PLC 11.3.10. Dr. Reddy’s Laboratories Ltd. Chapter 12. Research Process 12.1. Research Process 12.1.1. Data Mining 12.1.2. Analysis 12.1.3. Market Estimation 12.1.4. Validation 12.1.5. Publishing 12.2. Research Attributes 12.3. Research Assumption
SummaryGlobal Generic Pharmaceuticals Market is valued at approximately USD 361.7 billion in 2022 and is anticipated to grow with a healthy growth rate of more than 8.3% over the forecast period 2022-2029. Generic pharmaceuticals are medications that are identical, or bioequivalent, to brand-name drugs in terms of dosage, safety, strength, route of administration, quality, and intended use. Generic drugs are produced after the patent for the original brand-name drug has expired. This allows other pharmaceutical companies to manufacture and sell the same medication at a lower cost because they do not need to invest in the costly research and development that is required to create a new drug. The Generic Pharmaceuticals market is expanding because of factors such as rising, increasing ANDA approval and generic product launches and government initiatives to promote the usage of generics. Table of ContentsChapter 1. Executive Summary1.1. Market Snapshot 1.2. Global & Segmental Market Estimates & Forecasts, 2020-2030 (USD Billion) 1.2.1. Generic Pharmaceuticals Market, by Region, 2020-2030 (USD Billion) 1.2.2. Generic Pharmaceuticals Market, by Type, 2020-2030 (USD Billion) 1.2.3. Generic Pharmaceuticals Market, by Application, 2020-2030 (USD Billion) 1.2.4. Generic Pharmaceuticals Market, by Product, 2020-2030 (USD Billion) 1.2.5. Generic Pharmaceuticals Market, by Route of Administration, 2020-2030 (USD Billion) 1.2.6. Generic Pharmaceuticals Market, by Distribution Channel, 2020-2030 (USD Billion) 1.3. Key Trends 1.4. Estimation Methodology 1.5. Research Assumption Chapter 2. Global Generic Pharmaceuticals Market Definition and Scope 2.1. Objective of the Study 2.2. Market Definition & Scope 2.2.1. Industry Evolution 2.2.2. Scope of the Study 2.3. Years Considered for the Study 2.4. Currency Conversion Rates Chapter 3. Global Generic Pharmaceuticals Market Dynamics 3.1. Generic Pharmaceuticals Market Impact Analysis (2020-2030) 3.1.1. Market Drivers 3.1.1.1. Increasing ANDA approval and Generic Product Launches 3.1.1.2. Government initiatives to promote usage of generics 3.1.2. Market Challenges 3.1.2.1. High Cost of Generic Pharmaceuticals 3.1.2.2. Pricing issues 3.1.3. Market Opportunities 3.1.3.1. Increasing Disease Burden 3.1.3.2. Rising Geriatric Population Chapter 4. Global Generic Pharmaceuticals Market Industry Analysis 4.1. Porter’s 5 Force Model 4.1.1. Bargaining Power of Suppliers 4.1.2. Bargaining Power of Buyers 4.1.3. Threat of New Entrants 4.1.4. Threat of Substitutes 4.1.5. Competitive Rivalry 4.2. Porter’s 5 Force Impact Analysis 4.3. PEST Analysis 4.3.1. Political 4.3.2. Economical 4.3.3. Social 4.3.4. Technological 4.3.5. Environmental 4.3.6. Legal 4.4. Top investment opportunity 4.5. Top winning strategies 4.6. COVID-19 Impact Analysis 4.7. Disruptive Trends 4.8. Industry Expert Perspective 4.9. Analyst Recommendation & Conclusion Chapter 5. Global Generic Pharmaceuticals Market, by Type 5.1. Market Snapshot 5.2. Global Generic Pharmaceuticals Market by Type, Performance - Potential Analysis 5.3. Global Generic Pharmaceuticals Market Estimates & Forecasts by Type 2020-2030 (USD Billion) 5.4. Generic Pharmaceuticals Market, Sub Segment Analysis 5.4.1. Simple Generics 5.4.2. Specialty Generics 5.4.3. Biosimilars Chapter 6. Global Generic Pharmaceuticals Market, by Application 6.1. Market Snapshot 6.2. Global Generic Pharmaceuticals Market by Application, Performance - Potential Analysis 6.3. Global Generic Pharmaceuticals Market Estimates & Forecasts by Application 2020-2030 (USD Billion) 6.4. Generic Pharmaceuticals Market, Sub Segment Analysis 6.4.1. Central Nervous System Disorders 6.4.2. Respiratory Diseases 6.4.3. Hormones & Related Diseases 6.4.4. Gastrointestinal Diseases 6.4.5. Cardiovascular Diseases 6.4.6. Infectious Diseases 6.4.7. Others Chapter 7. Global Generic Pharmaceuticals Market, by Product 7.1. Market Snapshot 7.2. Global Generic Pharmaceuticals Market by Product, Performance - Potential Analysis 7.3. Global Generic Pharmaceuticals Market Estimates & Forecasts by Product 2020-2030 (USD Billion) 7.4. Generic Pharmaceuticals Market, Sub Segment Analysis 7.4.1. Small Molecule 7.4.2. Large Molecule Chapter 8. Global Generic Pharmaceuticals Market, by Route of Administration 8.1. Market Snapshot 8.2. Global Generic Pharmaceuticals Market by Route of Administration, Performance - Potential Analysis 8.3. Global Generic Pharmaceuticals Market Estimates & Forecasts by Route of Administration 2020-2030 (USD Billion) 8.4. Generic Pharmaceuticals Market, Sub Segment Analysis 8.4.1. Oral 8.4.2. Injectable 8.4.3. Inhalable 8.4.4. Others Chapter 9. Global Generic Pharmaceuticals Market, by Distribution Channel 9.1. Market Snapshot 9.2. Global Generic Pharmaceuticals Market by Distribution Channel, Performance - Potential Analysis 9.3. Global Generic Pharmaceuticals Market Estimates & Forecasts by Distribution channel 2020-2030 (USD Billion) 9.4. Generic Pharmaceuticals Market, Sub Segment Analysis 9.4.1. Online Pharmacies 9.4.2. Retail Pharmacies 9.4.3. Hospital Pharmacies Chapter 10. Global Generic Pharmaceuticals Market, Regional Analysis 10.1. Top Leading Countries 10.2. Top Emerging Countries 10.3. Generic Pharmaceuticals Market, Regional Market Snapshot 10.4. North America Generic Pharmaceuticals Market 10.4.1. U.S. Generic Pharmaceuticals Market 10.4.1.1. Type breakdown estimates & forecasts, 2020-2030 10.4.1.2. Application breakdown estimates & forecasts, 2020-2030 10.4.1.3. Product breakdown estimates & forecasts, 2020-2030 10.4.1.4. Route of Administration breakdown estimates & forecasts, 2020-2030 10.4.1.5. Distribution Channel breakdown estimates & forecasts, 2020-2030 10.4.2. Canada Generic Pharmaceuticals Market 10.5. Europe Generic Pharmaceuticals Market Snapshot 10.5.1. U.K. Generic Pharmaceuticals Market 10.5.2. Germany Generic Pharmaceuticals Market 10.5.3. France Generic Pharmaceuticals Market 10.5.4. Spain Generic Pharmaceuticals Market 10.5.5. Italy Generic Pharmaceuticals Market 10.5.6. Rest of Europe Generic Pharmaceuticals Market 10.6. Asia-Pacific Generic Pharmaceuticals Market Snapshot 10.6.1. China Generic Pharmaceuticals Market 10.6.2. India Generic Pharmaceuticals Market 10.6.3. Japan Generic Pharmaceuticals Market 10.6.4. Australia Generic Pharmaceuticals Market 10.6.5. South Korea Generic Pharmaceuticals Market 10.6.6. Rest of Asia Pacific Generic Pharmaceuticals Market 10.7. Latin America Generic Pharmaceuticals Market Snapshot 10.7.1. Brazil Generic Pharmaceuticals Market 10.7.2. Mexico Generic Pharmaceuticals Market 10.8. Rest of The World Generic Pharmaceuticals Market Chapter 11. Competitive Intelligence 11.1. Key Company SWOT Analysis 11.1.1. Company 1 11.1.2. Company 2 11.1.3. Company 3 11.2. Top Market Strategies 11.3. Company Profiles 11.3.1. Teva Pharmaceutical Industries Ltd. 11.3.1.1. Key Information 11.3.1.2. Overview 11.3.1.3. Financial (Subject to Data Availability) 11.3.1.4. Product Summary 11.3.1.5. Recent Developments 11.3.2. Viatris Inc. 11.3.3. Novartis AG 11.3.4. Sun Pharmaceutical Industries Ltd. 11.3.5. LUPIN 11.3.6. AbbVie Inc. (Allergan) 11.3.7. AstraZeneca 11.3.8. Sawai Pharmaceutical Co., Ltd. 11.3.9. Hikma Pharmaceuticals PLC 11.3.10. Dr. Reddy’s Laboratories Ltd. Chapter 12. Research Process 12.1. Research Process 12.1.1. Data Mining 12.1.2. Analysis 12.1.3. Market Estimation 12.1.4. Validation 12.1.5. Publishing 12.2. Research Attributes 12.3. Research Assumption
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