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生命保険・損害保険の世界市場規模調査&予測、保険タイプ別(生命保険、損害保険)、流通チャネル別(ダイレクト、代理店、銀行、その他)、地域別分析、2022-2029年


Global Life and Non-Life Insurance Market Size study & Forecast, by Insurance Type (Life Insurance, Non-Life Insurance) by Distribution Channel (Direct, Agency, Banks, Others), and Regional Analysis, 2022-2029

世界の生命保険・損害保険市場は、2021年に約○○億米ドルと評価され、予測期間2022-2029年には7%以上の健全な成長率で成長すると予測されています。生命保険は、保険契約の満期時または人の死後に特定の金額が支払... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
Bizwit Research & Consulting LLP
ビズウィットリサーチ&コンサルティング
2023年3月20日 US$4,950
シングルユーザライセンス(印刷不可)
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200 英語

 

サマリー

世界の生命保険・損害保険市場は、2021年に約○○億米ドルと評価され、予測期間2022-2029年には7%以上の健全な成長率で成長すると予測されています。生命保険は、保険契約の満期時または人の死後に特定の金額が支払われます。生命保険契約では、契約者は一定期間保険料を会社に支払う必要があり、契約書に記載された金額は、保険契約が満期を迎えたとき、または契約者が最終的に死亡したときに会社によって保証されます。損害保険では、契約者が健康上の問題を抱えたときや、資産に損害を受けたときに、会社が資金援助を行います。金融監督庁(FIN-FSA)の生命保険・損害保険部門は、企業の財務的ニーズの充足を確保するなど、保険セクターや業界の適切な運営を保証することを目的としています。デジタル技術と保険の融合、保険政策に関する政府の取り組み、保険分野への投資の増加が、市場の成長を促進する主な要因となっています。

OECD機構によると、ほとんどの国で、生命保険会社は資本金の半分以上を手形や債券に直接投資していた。さらに、生命保険が行った投資の50%は債券への投資であった。スウェーデンとデンマークでは、生命保険会社のポートフォリオのうち、債券への投資が32.4%と34.2%を占め、株式は35%以上を占めている。保険セクターへの投資の増加は、市場の成長をさらに後押ししています。さらに、インド政府によると、2015年の保険法(改正)法により、外国の再保険会社がインドで支店を開設することが可能になりました。インドなど数カ国における政府の取り組みが増加していることが、生命保険・損害保険市場の成長の要因となっています。さらに、デジタル技術と保険の融合も市場の成長を促進する要因の一つです。世界各地で勃興するインシュアテック新興企業や生命保険に対する意識の高まりは、予測期間中に大きな市場機会を創出すると予想される要因です。しかし、生命保険と損害保険の認知度の低さが、2022-2029年の予測期間を通じて市場成長を阻害しています。

生命保険・損害保険の世界市場の調査対象地域は、アジア太平洋地域、北米、欧州、中南米、およびその他の地域です。北米は、保険に対する高い認知度と、この地域は州の規制が分かれているため、契約件数が増加しており、収益面で市場を支配しています。Jennifer Rudden(調査専門家)によると、2020年に米国で有効な保険は2億5,400万件以上であった。アジア太平洋地域は、生命保険に対する意識の高まりや、インドなどの国々における政府の取り組みの増加などの要因により、予測期間中に最も高いCAGRで成長すると予想されます。

本レポートに含まれる主な市場プレイヤーは以下の通りです:
マサチューセッツ州生命保険会社 (Massachusetts Mutual Life Insurance Company

ユナイテッドヘルスグループ・インコーポレイテッド

バークシャー・ハサウェイ・インク(Berkshire Hathaway Inc.

中国平安保険(集団)有限公司(Ping An Insurance (Group) Company of China, Ltd.

シグナ・コーポレーション

中国生命保険有限公司

アンセム社(Anthem, Inc.

アエトナヘルスインシュアランス(タイランド)パブリックカンパニーリミテッド

中国人民保険会社(集団)有限公司

日本生命保険相互会社
市場における最近の動向:
 2022年11月、ボストン・レッドソックスとマサチューセッツ相互生命保険会社(MassMutual)は、Fenway Park Learning Labでの効率化のためのコラボレーションまたは統合を行うために、10年間の関係を確立した。
 2021年11月、インドのトップ民間生命保険会社の一つであるリライアンス・ニッポン生命保険株式会社は、最近、非課税で固定リターンの優れた個人貯蓄型生命保険プラン、リライアンス・ニッポン生命ニシチット・サムルディを導入しました。世界の生命保険・損害保険市場レポートスコープ:
ヒストリカルデータ2019-2020-2021
推計基準年 2021年
予測期間 2022-2029
レポート対象 売上高予測、企業ランキング、競合状況、成長要因、トレンド
対象セグメント 保険タイプ、流通チャネル、地域
地域区分 北米、欧州、アジア太平洋、中南米、その他の地域
カスタマイズ範囲 レポート購入時に無料カスタマイズ(アナリストの作業時間8時間分まで)。国別、地域別、セグメント別スコープの追加・変更*。

本調査の目的は、近年における様々なセグメントおよび国の市場規模を定義し、今後数年間の値を予測することです。本レポートは、調査対象国において、業界の質的・量的な側面を取り入れるよう設計されています。

また、市場の将来的な成長を規定する推進要因や課題など、重要な側面に関する詳細情報も提供しています。さらに、主要企業の競争環境と製品提供の詳細な分析とともに、関係者が投資するためのミクロ市場での潜在的な機会も組み込んでいます。市場の詳細なセグメントとサブセグメントを以下に説明します:
保険タイプ別
生命保険
損害保険

流通チャネル別
ダイレクト
エージェンシー
バンクス
その他

地域別
北アメリカ
U.S.
カナダ
ヨーロッパ
連邦王国
ドイツ
フランス
スペイン
イタリア
ROE
アジア太平洋
中国
インド
日本
オーストラリア
南朝鮮
ロアパック
ラテンアメリカ
ブラジル
メキシコ
その他の地域

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目次

Chapter 1. Executive Summary
1.1. Market Snapshot
1.2. Global & Segmental Market Estimates & Forecasts, 2019-2029 (USD Billion)
1.2.1. Life and Non-Life Insurance Market, by Region, 2019-2029 (USD Billion)
1.2.2. Life and Non-Life Insurance Market, by Insurance Type, 2019-2029 (USD Billion)
1.2.3. Life and Non-Life Insurance Market, by Distribution Channel, 2019-2029 (USD Billion)
1.3. Key Trends
1.4. Estimation Methodology
1.5. Research Assumption
Chapter 2. Global Life and Non-Life Insurance Market Definition and Scope
2.1. Objective of the Study
2.2. Market Definition & Scope
2.2.1. Scope of the Study
2.2.2. Industry Evolution
2.3. Years Considered for the Study
2.4. Currency Conversion Rates
Chapter 3. Global Life and Non-Life Insurance Market Dynamics
3.1. Life and Non-Life Insurance Market Impact Analysis (2019-2029)
3.1.1. Market Drivers
3.1.1.1. Increasing Investments in the insurance sector
3.1.1.2. Government initiatives regarding Insurance policies
3.1.2. Market Challenges
3.1.2.1. Lack of awareness
3.1.3. Market Opportunities
3.1.3.1. Emerging InsurTech start-ups across the globe
3.1.3.2. Growing awareness for life insurance
Chapter 4. Global Life and Non-Life Insurance Market Industry Analysis
4.1. Porter’s 5 Force Model
4.1.1. Bargaining Power of Suppliers
4.1.2. Bargaining Power of Buyers
4.1.3. Threat of New Entrants
4.1.4. Threat of Substitutes
4.1.5. Competitive Rivalry
4.2. Futuristic Approach to Porter’s 5 Force Model (2019-2029)
4.3. PEST Analysis
4.3.1. Political
4.3.2. Economical
4.3.3. Social
4.3.4. Technological
4.4. Investment Adoption Model
4.5. Analyst Recommendation & Conclusion
4.6. Top investment opportunity
4.7. Top winning strategies
Chapter 5. Risk Assessment: COVID-19 Impact
5.1. Assessment of the overall impact of COVID-19 on the industry
5.2. Pre COVID-19 and post COVID-19 Market scenario
Chapter 6. Global Life and Non-Life Insurance Market, by Insurance Type
6.1. Market Snapshot
6.2. Global Life and Non-Life Insurance Market by Insurance Type, Performance - Potential Analysis
6.3. Global Life and Non-Life Insurance Market Estimates & Forecasts by Insurance Type 2019-2029 (USD Billion)
6.4. Life and Non-Life Insurance Market, Sub Segment Analysis
6.4.1. Life Insurance
6.4.2. Non-Life Insurance
Chapter 7. Global Life and Non-Life Insurance Market, by Distribution Channel
7.1. Market Snapshot
7.2. Global Life and Non-Life Insurance Market by Distribution Channel, Performance - Potential Analysis
7.3. Global Life and Non-Life Insurance Market Estimates & Forecasts by Channel 2019-2029 (USD Billion)
7.4. Life and Non-Life Insurance Market, Sub Segment Analysis
7.4.1. Direct
7.4.2. Agency
7.4.3. Banks
7.4.4. Others
Chapter 8. Global Life and Non-Life Insurance Market, Regional Analysis
8.1. Life and Non-Life Insurance Market, Regional Market Snapshot
8.2. North America Life and Non-Life Insurance Market
8.2.1. U.S. Life and Non-Life Insurance Market
8.2.1.1. Insurance Type breakdown estimates & forecasts, 2019-2029
8.2.1.2. Distribution Channel breakdown estimates & forecasts, 2019-2029
8.2.2. Canada Life and Non-Life Insurance Market
8.3. Europe Life and Non-Life Insurance Market Snapshot
8.3.1. U.K. Life and Non-Life Insurance Market
8.3.2. Germany Life and Non-Life Insurance Market
8.3.3. France Life and Non-Life Insurance Market
8.3.4. Spain Life and Non-Life Insurance Market
8.3.5. Italy Life and Non-Life Insurance Market
8.3.6. Rest of Europe Life and Non-Life Insurance Market
8.4. Asia-Pacific Life and Non-Life Insurance Market Snapshot
8.4.1. China Life and Non-Life Insurance Market
8.4.2. India Life and Non-Life Insurance Market
8.4.3. Japan Life and Non-Life Insurance Market
8.4.4. Australia Life and Non-Life Insurance Market
8.4.5. South Korea Life and Non-Life Insurance Market
8.4.6. Rest of Asia Pacific Life and Non-Life Insurance Market
8.5. Latin America Life and Non-Life Insurance Market Snapshot
8.5.1. Brazil Life and Non-Life Insurance Market
8.5.2. Mexico Life and Non-Life Insurance Market
8.6. Rest of The World Life and Non-Life Insurance Market

Chapter 9. Competitive Intelligence
9.1. Top Market Strategies
9.2. Company Profiles
9.2.1. Massachusetts Mutual Life Insurance Company
9.2.1.1. Key Information
9.2.1.2. Overview
9.2.1.3. Financial (Subject to Data Availability)
9.2.1.4. Product Summary
9.2.1.5. Recent Developments
9.2.2. Unitedhealth Group Incorporated
9.2.3. Berkshire Hathaway Inc.
9.2.4. Ping An Insurance (Group) Company of China, Ltd.
9.2.5. Cigna Corporation
9.2.6. CHINA LIFE INSURANCE COMPANY LIMITED
9.2.7. Anthem, Inc.
9.2.8. AETNA HEALTH INSURANCE (THAILAND) PUBLIC COMPANY LIMITED
9.2.9. The People's Insurance Company (Group) of China Limited
9.2.10. NIPPON LIFE INSURANCE COMPANY
9.2.11. Research Process
9.3. Research Process
9.3.1. Data Mining
9.3.2. Analysis
9.3.3. Market Estimation
9.3.4. Validation
9.3.5. Publishing
9.4. Research Attributes
9.5. Research Assumption

 

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Summary

Global Life and Non-Life Insurance Market is valued at approximately USD XX billion in 2021 and is anticipated to grow with a healthy growth rate of more than 7% over the forecast period 2022-2029. A life insurance policy pays out a specific sum at the time the policy matures or after the person's demise. In a Life insurance policy, a policyholder needs to pay a premium amount to the company for a certain period and the amount mentioned in the policy is assured by the company either when the policy reaches its maturity or when the policyholder eventually dies. In Non-life insurance policies, the company offers financial aid to the policyholder at the time of health issues or resulting losses in case of asset damage. Life and non-life insurance division under Financial Supervisory Authority (FIN-FSA) include ensuring proper working of the insurance sector or industry such as ensuring the fulfilment of the financial needs of the companies. Integrating digital technologies with insurance, Government initiatives regarding Insurance policies and increasing investments in the insurance sector are the major factors driving the growth of the market.

According to the OECD Organization, in most nations, life insurance companies directly invested more than half of their capital in bills and bonds. Moreover, 50% of the investments made by life insurance were in bonds. In Sweden and Denmark, investments in bonds made up 32.4% and 34.2% of life insurers' portfolios, while equities made up over 35% of their holdings. Increasing investments in the insurance sector are further driving market growth. Additionally, According to Indian Government, the Insurance Laws (Amendment) Act, of 2015 allowed Foreign reinsurers to open branches in India. Increasing government initiatives in several countries such as India are responsible for the growth of the Life and Non-Life Insurance Market. Furthermore, integrating digital technologies with insurance is another factor driving the growth of the market. Emerging Insurtech start-ups across the globe and Growing awareness for life insurance are the factors expected to create major market opportunities in the forecast period. However, the lack of awareness of Life and Non-Life Insurance stifles market growth throughout the forecast period of 2022-2029.

The key regions considered for the Global Life and Non-Life Insurance Market study includes Asia Pacific, North America, Europe, Latin America, and Rest of the World. North America dominated the market in terms of revenue, owing to the high awareness of insurance and the region's separate state regulations, increasing the number of policies. According to Jennifer Rudden (research expert), there were more than 254 million insurances in effect in the United States in 2020. Asia Pacific is expected to grow with the highest CAGR during the forecast period, owing to factors such as rising awareness of life insurance, and increasing government initiatives in countries such as India.

Major market player included in this report are:
Massachusetts Mutual Life Insurance Company

Unitedhealth Group Incorporated

Berkshire Hathaway Inc.

Ping An Insurance (Group) Company of China, Ltd.

Cigna Corporation

CHINA LIFE INSURANCE COMPANY LIMITED

Anthem, Inc.

AETNA HEALTH INSURANCE (THAILAND) PUBLIC COMPANY LIMITED

The People's Insurance Company (Group) of China Limited

NIPPON LIFE INSURANCE COMPANY
Recent Developments in the Market:
 In November 2022, the Boston Red Sox and Massachusetts Mutual Life Insurance Company (MassMutual) established a 10-year relationship, in order to collaborate or integrate their efficiency on Fenway Park Learning Lab.
 In November 2021, One of India's top private life insurance companies, Reliance Nippon Life Insurance Company Limited, recently introduced Reliance Nippon Life Nishchit Samrudhi, a superior, tax-free, fixed return individual savings life insurance plan. Global Life and Non-Life Insurance Market Report Scope:
Historical Data 2019-2020-2021
Base Year for Estimation 2021
Forecast period 2022-2029
Report Coverage Revenue forecast, Company Ranking, Competitive Landscape, Growth factors, and Trends
Segments Covered Insurance Type, Distribution Channel, Region
Regional Scope North America; Europe; Asia Pacific; Latin America; Rest of the World
Customization Scope Free report customization (equivalent up to 8 analyst’s working hours) with purchase. Addition or alteration to country, regional & segment scope*

The objective of the study is to define market sizes of different segments & countries in recent years and to forecast the values to the coming years. The report is designed to incorporate both qualitative and quantitative aspects of the industry within countries involved in the study.

The report also caters detailed information about the crucial aspects such as driving factors & challenges which will define the future growth of the market. Additionally, it also incorporates potential opportunities in micro markets for stakeholders to invest along with the detailed analysis of competitive landscape and product offerings of key players. The detailed segments and sub-segment of the market are explained below:
By Insurance Type:
Life Insurance
Non-Life Insurance

By Distribution Channel:
Direct
Agency
Banks
Others

By Region:
North America
U.S.
Canada
Europe
UK
Germany
France
Spain
Italy
ROE
Asia Pacific
China
India
Japan
Australia
South Korea
RoAPAC
Latin America
Brazil
Mexico
Rest of the World



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Table of Contents

Chapter 1. Executive Summary
1.1. Market Snapshot
1.2. Global & Segmental Market Estimates & Forecasts, 2019-2029 (USD Billion)
1.2.1. Life and Non-Life Insurance Market, by Region, 2019-2029 (USD Billion)
1.2.2. Life and Non-Life Insurance Market, by Insurance Type, 2019-2029 (USD Billion)
1.2.3. Life and Non-Life Insurance Market, by Distribution Channel, 2019-2029 (USD Billion)
1.3. Key Trends
1.4. Estimation Methodology
1.5. Research Assumption
Chapter 2. Global Life and Non-Life Insurance Market Definition and Scope
2.1. Objective of the Study
2.2. Market Definition & Scope
2.2.1. Scope of the Study
2.2.2. Industry Evolution
2.3. Years Considered for the Study
2.4. Currency Conversion Rates
Chapter 3. Global Life and Non-Life Insurance Market Dynamics
3.1. Life and Non-Life Insurance Market Impact Analysis (2019-2029)
3.1.1. Market Drivers
3.1.1.1. Increasing Investments in the insurance sector
3.1.1.2. Government initiatives regarding Insurance policies
3.1.2. Market Challenges
3.1.2.1. Lack of awareness
3.1.3. Market Opportunities
3.1.3.1. Emerging InsurTech start-ups across the globe
3.1.3.2. Growing awareness for life insurance
Chapter 4. Global Life and Non-Life Insurance Market Industry Analysis
4.1. Porter’s 5 Force Model
4.1.1. Bargaining Power of Suppliers
4.1.2. Bargaining Power of Buyers
4.1.3. Threat of New Entrants
4.1.4. Threat of Substitutes
4.1.5. Competitive Rivalry
4.2. Futuristic Approach to Porter’s 5 Force Model (2019-2029)
4.3. PEST Analysis
4.3.1. Political
4.3.2. Economical
4.3.3. Social
4.3.4. Technological
4.4. Investment Adoption Model
4.5. Analyst Recommendation & Conclusion
4.6. Top investment opportunity
4.7. Top winning strategies
Chapter 5. Risk Assessment: COVID-19 Impact
5.1. Assessment of the overall impact of COVID-19 on the industry
5.2. Pre COVID-19 and post COVID-19 Market scenario
Chapter 6. Global Life and Non-Life Insurance Market, by Insurance Type
6.1. Market Snapshot
6.2. Global Life and Non-Life Insurance Market by Insurance Type, Performance - Potential Analysis
6.3. Global Life and Non-Life Insurance Market Estimates & Forecasts by Insurance Type 2019-2029 (USD Billion)
6.4. Life and Non-Life Insurance Market, Sub Segment Analysis
6.4.1. Life Insurance
6.4.2. Non-Life Insurance
Chapter 7. Global Life and Non-Life Insurance Market, by Distribution Channel
7.1. Market Snapshot
7.2. Global Life and Non-Life Insurance Market by Distribution Channel, Performance - Potential Analysis
7.3. Global Life and Non-Life Insurance Market Estimates & Forecasts by Channel 2019-2029 (USD Billion)
7.4. Life and Non-Life Insurance Market, Sub Segment Analysis
7.4.1. Direct
7.4.2. Agency
7.4.3. Banks
7.4.4. Others
Chapter 8. Global Life and Non-Life Insurance Market, Regional Analysis
8.1. Life and Non-Life Insurance Market, Regional Market Snapshot
8.2. North America Life and Non-Life Insurance Market
8.2.1. U.S. Life and Non-Life Insurance Market
8.2.1.1. Insurance Type breakdown estimates & forecasts, 2019-2029
8.2.1.2. Distribution Channel breakdown estimates & forecasts, 2019-2029
8.2.2. Canada Life and Non-Life Insurance Market
8.3. Europe Life and Non-Life Insurance Market Snapshot
8.3.1. U.K. Life and Non-Life Insurance Market
8.3.2. Germany Life and Non-Life Insurance Market
8.3.3. France Life and Non-Life Insurance Market
8.3.4. Spain Life and Non-Life Insurance Market
8.3.5. Italy Life and Non-Life Insurance Market
8.3.6. Rest of Europe Life and Non-Life Insurance Market
8.4. Asia-Pacific Life and Non-Life Insurance Market Snapshot
8.4.1. China Life and Non-Life Insurance Market
8.4.2. India Life and Non-Life Insurance Market
8.4.3. Japan Life and Non-Life Insurance Market
8.4.4. Australia Life and Non-Life Insurance Market
8.4.5. South Korea Life and Non-Life Insurance Market
8.4.6. Rest of Asia Pacific Life and Non-Life Insurance Market
8.5. Latin America Life and Non-Life Insurance Market Snapshot
8.5.1. Brazil Life and Non-Life Insurance Market
8.5.2. Mexico Life and Non-Life Insurance Market
8.6. Rest of The World Life and Non-Life Insurance Market

Chapter 9. Competitive Intelligence
9.1. Top Market Strategies
9.2. Company Profiles
9.2.1. Massachusetts Mutual Life Insurance Company
9.2.1.1. Key Information
9.2.1.2. Overview
9.2.1.3. Financial (Subject to Data Availability)
9.2.1.4. Product Summary
9.2.1.5. Recent Developments
9.2.2. Unitedhealth Group Incorporated
9.2.3. Berkshire Hathaway Inc.
9.2.4. Ping An Insurance (Group) Company of China, Ltd.
9.2.5. Cigna Corporation
9.2.6. CHINA LIFE INSURANCE COMPANY LIMITED
9.2.7. Anthem, Inc.
9.2.8. AETNA HEALTH INSURANCE (THAILAND) PUBLIC COMPANY LIMITED
9.2.9. The People's Insurance Company (Group) of China Limited
9.2.10. NIPPON LIFE INSURANCE COMPANY
9.2.11. Research Process
9.3. Research Process
9.3.1. Data Mining
9.3.2. Analysis
9.3.3. Market Estimation
9.3.4. Validation
9.3.5. Publishing
9.4. Research Attributes
9.5. Research Assumption

 

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