生命保険・損害保険の世界市場規模調査&予測、保険タイプ別(生命保険、損害保険)、流通チャネル別(ダイレクト、代理店、銀行、その他)、地域別分析、2022-2029年Global Life and Non-Life Insurance Market Size study & Forecast, by Insurance Type (Life Insurance, Non-Life Insurance) by Distribution Channel (Direct, Agency, Banks, Others), and Regional Analysis, 2022-2029 世界の生命保険・損害保険市場は、2021年に約○○億米ドルと評価され、予測期間2022-2029年には7%以上の健全な成長率で成長すると予測されています。生命保険は、保険契約の満期時または人の死後に特定の金額が支払... もっと見る
サマリー世界の生命保険・損害保険市場は、2021年に約○○億米ドルと評価され、予測期間2022-2029年には7%以上の健全な成長率で成長すると予測されています。生命保険は、保険契約の満期時または人の死後に特定の金額が支払われます。生命保険契約では、契約者は一定期間保険料を会社に支払う必要があり、契約書に記載された金額は、保険契約が満期を迎えたとき、または契約者が最終的に死亡したときに会社によって保証されます。損害保険では、契約者が健康上の問題を抱えたときや、資産に損害を受けたときに、会社が資金援助を行います。金融監督庁(FIN-FSA)の生命保険・損害保険部門は、企業の財務的ニーズの充足を確保するなど、保険セクターや業界の適切な運営を保証することを目的としています。デジタル技術と保険の融合、保険政策に関する政府の取り組み、保険分野への投資の増加が、市場の成長を促進する主な要因となっています。OECD機構によると、ほとんどの国で、生命保険会社は資本金の半分以上を手形や債券に直接投資していた。さらに、生命保険が行った投資の50%は債券への投資であった。スウェーデンとデンマークでは、生命保険会社のポートフォリオのうち、債券への投資が32.4%と34.2%を占め、株式は35%以上を占めている。保険セクターへの投資の増加は、市場の成長をさらに後押ししています。さらに、インド政府によると、2015年の保険法(改正)法により、外国の再保険会社がインドで支店を開設することが可能になりました。インドなど数カ国における政府の取り組みが増加していることが、生命保険・損害保険市場の成長の要因となっています。さらに、デジタル技術と保険の融合も市場の成長を促進する要因の一つです。世界各地で勃興するインシュアテック新興企業や生命保険に対する意識の高まりは、予測期間中に大きな市場機会を創出すると予想される要因です。しかし、生命保険と損害保険の認知度の低さが、2022-2029年の予測期間を通じて市場成長を阻害しています。 生命保険・損害保険の世界市場の調査対象地域は、アジア太平洋地域、北米、欧州、中南米、およびその他の地域です。北米は、保険に対する高い認知度と、この地域は州の規制が分かれているため、契約件数が増加しており、収益面で市場を支配しています。Jennifer Rudden(調査専門家)によると、2020年に米国で有効な保険は2億5,400万件以上であった。アジア太平洋地域は、生命保険に対する意識の高まりや、インドなどの国々における政府の取り組みの増加などの要因により、予測期間中に最も高いCAGRで成長すると予想されます。 本レポートに含まれる主な市場プレイヤーは以下の通りです: マサチューセッツ州生命保険会社 (Massachusetts Mutual Life Insurance Company ユナイテッドヘルスグループ・インコーポレイテッド バークシャー・ハサウェイ・インク(Berkshire Hathaway Inc. 中国平安保険(集団)有限公司(Ping An Insurance (Group) Company of China, Ltd. シグナ・コーポレーション 中国生命保険有限公司 アンセム社(Anthem, Inc. アエトナヘルスインシュアランス(タイランド)パブリックカンパニーリミテッド 中国人民保険会社(集団)有限公司 日本生命保険相互会社 市場における最近の動向: 2022年11月、ボストン・レッドソックスとマサチューセッツ相互生命保険会社(MassMutual)は、Fenway Park Learning Labでの効率化のためのコラボレーションまたは統合を行うために、10年間の関係を確立した。 2021年11月、インドのトップ民間生命保険会社の一つであるリライアンス・ニッポン生命保険株式会社は、最近、非課税で固定リターンの優れた個人貯蓄型生命保険プラン、リライアンス・ニッポン生命ニシチット・サムルディを導入しました。世界の生命保険・損害保険市場レポートスコープ: ヒストリカルデータ2019-2020-2021 推計基準年 2021年 予測期間 2022-2029 レポート対象 売上高予測、企業ランキング、競合状況、成長要因、トレンド 対象セグメント 保険タイプ、流通チャネル、地域 地域区分 北米、欧州、アジア太平洋、中南米、その他の地域 カスタマイズ範囲 レポート購入時に無料カスタマイズ(アナリストの作業時間8時間分まで)。国別、地域別、セグメント別スコープの追加・変更*。 本調査の目的は、近年における様々なセグメントおよび国の市場規模を定義し、今後数年間の値を予測することです。本レポートは、調査対象国において、業界の質的・量的な側面を取り入れるよう設計されています。 また、市場の将来的な成長を規定する推進要因や課題など、重要な側面に関する詳細情報も提供しています。さらに、主要企業の競争環境と製品提供の詳細な分析とともに、関係者が投資するためのミクロ市場での潜在的な機会も組み込んでいます。市場の詳細なセグメントとサブセグメントを以下に説明します: 保険タイプ別 生命保険 損害保険 流通チャネル別 ダイレクト エージェンシー バンクス その他 地域別 北アメリカ U.S. カナダ ヨーロッパ 連邦王国 ドイツ フランス スペイン イタリア ROE アジア太平洋 中国 インド 日本 オーストラリア 南朝鮮 ロアパック ラテンアメリカ ブラジル メキシコ その他の地域 目次Chapter 1. Executive Summary1.1. Market Snapshot 1.2. Global & Segmental Market Estimates & Forecasts, 2019-2029 (USD Billion) 1.2.1. Life and Non-Life Insurance Market, by Region, 2019-2029 (USD Billion) 1.2.2. Life and Non-Life Insurance Market, by Insurance Type, 2019-2029 (USD Billion) 1.2.3. Life and Non-Life Insurance Market, by Distribution Channel, 2019-2029 (USD Billion) 1.3. Key Trends 1.4. Estimation Methodology 1.5. Research Assumption Chapter 2. Global Life and Non-Life Insurance Market Definition and Scope 2.1. Objective of the Study 2.2. Market Definition & Scope 2.2.1. Scope of the Study 2.2.2. Industry Evolution 2.3. Years Considered for the Study 2.4. Currency Conversion Rates Chapter 3. Global Life and Non-Life Insurance Market Dynamics 3.1. Life and Non-Life Insurance Market Impact Analysis (2019-2029) 3.1.1. Market Drivers 3.1.1.1. Increasing Investments in the insurance sector 3.1.1.2. Government initiatives regarding Insurance policies 3.1.2. Market Challenges 3.1.2.1. Lack of awareness 3.1.3. Market Opportunities 3.1.3.1. Emerging InsurTech start-ups across the globe 3.1.3.2. Growing awareness for life insurance Chapter 4. Global Life and Non-Life Insurance Market Industry Analysis 4.1. Porter’s 5 Force Model 4.1.1. Bargaining Power of Suppliers 4.1.2. Bargaining Power of Buyers 4.1.3. Threat of New Entrants 4.1.4. Threat of Substitutes 4.1.5. Competitive Rivalry 4.2. Futuristic Approach to Porter’s 5 Force Model (2019-2029) 4.3. PEST Analysis 4.3.1. Political 4.3.2. Economical 4.3.3. Social 4.3.4. Technological 4.4. Investment Adoption Model 4.5. Analyst Recommendation & Conclusion 4.6. Top investment opportunity 4.7. Top winning strategies Chapter 5. Risk Assessment: COVID-19 Impact 5.1. Assessment of the overall impact of COVID-19 on the industry 5.2. Pre COVID-19 and post COVID-19 Market scenario Chapter 6. Global Life and Non-Life Insurance Market, by Insurance Type 6.1. Market Snapshot 6.2. Global Life and Non-Life Insurance Market by Insurance Type, Performance - Potential Analysis 6.3. Global Life and Non-Life Insurance Market Estimates & Forecasts by Insurance Type 2019-2029 (USD Billion) 6.4. Life and Non-Life Insurance Market, Sub Segment Analysis 6.4.1. Life Insurance 6.4.2. Non-Life Insurance Chapter 7. Global Life and Non-Life Insurance Market, by Distribution Channel 7.1. Market Snapshot 7.2. Global Life and Non-Life Insurance Market by Distribution Channel, Performance - Potential Analysis 7.3. Global Life and Non-Life Insurance Market Estimates & Forecasts by Channel 2019-2029 (USD Billion) 7.4. Life and Non-Life Insurance Market, Sub Segment Analysis 7.4.1. Direct 7.4.2. Agency 7.4.3. Banks 7.4.4. Others Chapter 8. Global Life and Non-Life Insurance Market, Regional Analysis 8.1. Life and Non-Life Insurance Market, Regional Market Snapshot 8.2. North America Life and Non-Life Insurance Market 8.2.1. U.S. Life and Non-Life Insurance Market 8.2.1.1. Insurance Type breakdown estimates & forecasts, 2019-2029 8.2.1.2. Distribution Channel breakdown estimates & forecasts, 2019-2029 8.2.2. Canada Life and Non-Life Insurance Market 8.3. Europe Life and Non-Life Insurance Market Snapshot 8.3.1. U.K. Life and Non-Life Insurance Market 8.3.2. Germany Life and Non-Life Insurance Market 8.3.3. France Life and Non-Life Insurance Market 8.3.4. Spain Life and Non-Life Insurance Market 8.3.5. Italy Life and Non-Life Insurance Market 8.3.6. Rest of Europe Life and Non-Life Insurance Market 8.4. Asia-Pacific Life and Non-Life Insurance Market Snapshot 8.4.1. China Life and Non-Life Insurance Market 8.4.2. India Life and Non-Life Insurance Market 8.4.3. Japan Life and Non-Life Insurance Market 8.4.4. Australia Life and Non-Life Insurance Market 8.4.5. South Korea Life and Non-Life Insurance Market 8.4.6. Rest of Asia Pacific Life and Non-Life Insurance Market 8.5. Latin America Life and Non-Life Insurance Market Snapshot 8.5.1. Brazil Life and Non-Life Insurance Market 8.5.2. Mexico Life and Non-Life Insurance Market 8.6. Rest of The World Life and Non-Life Insurance Market Chapter 9. Competitive Intelligence 9.1. Top Market Strategies 9.2. Company Profiles 9.2.1. Massachusetts Mutual Life Insurance Company 9.2.1.1. Key Information 9.2.1.2. Overview 9.2.1.3. Financial (Subject to Data Availability) 9.2.1.4. Product Summary 9.2.1.5. Recent Developments 9.2.2. Unitedhealth Group Incorporated 9.2.3. Berkshire Hathaway Inc. 9.2.4. Ping An Insurance (Group) Company of China, Ltd. 9.2.5. Cigna Corporation 9.2.6. CHINA LIFE INSURANCE COMPANY LIMITED 9.2.7. Anthem, Inc. 9.2.8. AETNA HEALTH INSURANCE (THAILAND) PUBLIC COMPANY LIMITED 9.2.9. The People's Insurance Company (Group) of China Limited 9.2.10. NIPPON LIFE INSURANCE COMPANY 9.2.11. Research Process 9.3. Research Process 9.3.1. Data Mining 9.3.2. Analysis 9.3.3. Market Estimation 9.3.4. Validation 9.3.5. Publishing 9.4. Research Attributes 9.5. Research Assumption
SummaryGlobal Life and Non-Life Insurance Market is valued at approximately USD XX billion in 2021 and is anticipated to grow with a healthy growth rate of more than 7% over the forecast period 2022-2029. A life insurance policy pays out a specific sum at the time the policy matures or after the person's demise. In a Life insurance policy, a policyholder needs to pay a premium amount to the company for a certain period and the amount mentioned in the policy is assured by the company either when the policy reaches its maturity or when the policyholder eventually dies. In Non-life insurance policies, the company offers financial aid to the policyholder at the time of health issues or resulting losses in case of asset damage. Life and non-life insurance division under Financial Supervisory Authority (FIN-FSA) include ensuring proper working of the insurance sector or industry such as ensuring the fulfilment of the financial needs of the companies. Integrating digital technologies with insurance, Government initiatives regarding Insurance policies and increasing investments in the insurance sector are the major factors driving the growth of the market. Table of ContentsChapter 1. Executive Summary1.1. Market Snapshot 1.2. Global & Segmental Market Estimates & Forecasts, 2019-2029 (USD Billion) 1.2.1. Life and Non-Life Insurance Market, by Region, 2019-2029 (USD Billion) 1.2.2. Life and Non-Life Insurance Market, by Insurance Type, 2019-2029 (USD Billion) 1.2.3. Life and Non-Life Insurance Market, by Distribution Channel, 2019-2029 (USD Billion) 1.3. Key Trends 1.4. Estimation Methodology 1.5. Research Assumption Chapter 2. Global Life and Non-Life Insurance Market Definition and Scope 2.1. Objective of the Study 2.2. Market Definition & Scope 2.2.1. Scope of the Study 2.2.2. Industry Evolution 2.3. Years Considered for the Study 2.4. Currency Conversion Rates Chapter 3. Global Life and Non-Life Insurance Market Dynamics 3.1. Life and Non-Life Insurance Market Impact Analysis (2019-2029) 3.1.1. Market Drivers 3.1.1.1. Increasing Investments in the insurance sector 3.1.1.2. Government initiatives regarding Insurance policies 3.1.2. Market Challenges 3.1.2.1. Lack of awareness 3.1.3. Market Opportunities 3.1.3.1. Emerging InsurTech start-ups across the globe 3.1.3.2. Growing awareness for life insurance Chapter 4. Global Life and Non-Life Insurance Market Industry Analysis 4.1. Porter’s 5 Force Model 4.1.1. Bargaining Power of Suppliers 4.1.2. Bargaining Power of Buyers 4.1.3. Threat of New Entrants 4.1.4. Threat of Substitutes 4.1.5. Competitive Rivalry 4.2. Futuristic Approach to Porter’s 5 Force Model (2019-2029) 4.3. PEST Analysis 4.3.1. Political 4.3.2. Economical 4.3.3. Social 4.3.4. Technological 4.4. Investment Adoption Model 4.5. Analyst Recommendation & Conclusion 4.6. Top investment opportunity 4.7. Top winning strategies Chapter 5. Risk Assessment: COVID-19 Impact 5.1. Assessment of the overall impact of COVID-19 on the industry 5.2. Pre COVID-19 and post COVID-19 Market scenario Chapter 6. Global Life and Non-Life Insurance Market, by Insurance Type 6.1. Market Snapshot 6.2. Global Life and Non-Life Insurance Market by Insurance Type, Performance - Potential Analysis 6.3. Global Life and Non-Life Insurance Market Estimates & Forecasts by Insurance Type 2019-2029 (USD Billion) 6.4. Life and Non-Life Insurance Market, Sub Segment Analysis 6.4.1. Life Insurance 6.4.2. Non-Life Insurance Chapter 7. Global Life and Non-Life Insurance Market, by Distribution Channel 7.1. Market Snapshot 7.2. Global Life and Non-Life Insurance Market by Distribution Channel, Performance - Potential Analysis 7.3. Global Life and Non-Life Insurance Market Estimates & Forecasts by Channel 2019-2029 (USD Billion) 7.4. Life and Non-Life Insurance Market, Sub Segment Analysis 7.4.1. Direct 7.4.2. Agency 7.4.3. Banks 7.4.4. Others Chapter 8. Global Life and Non-Life Insurance Market, Regional Analysis 8.1. Life and Non-Life Insurance Market, Regional Market Snapshot 8.2. North America Life and Non-Life Insurance Market 8.2.1. U.S. Life and Non-Life Insurance Market 8.2.1.1. Insurance Type breakdown estimates & forecasts, 2019-2029 8.2.1.2. Distribution Channel breakdown estimates & forecasts, 2019-2029 8.2.2. Canada Life and Non-Life Insurance Market 8.3. Europe Life and Non-Life Insurance Market Snapshot 8.3.1. U.K. Life and Non-Life Insurance Market 8.3.2. Germany Life and Non-Life Insurance Market 8.3.3. France Life and Non-Life Insurance Market 8.3.4. Spain Life and Non-Life Insurance Market 8.3.5. Italy Life and Non-Life Insurance Market 8.3.6. Rest of Europe Life and Non-Life Insurance Market 8.4. Asia-Pacific Life and Non-Life Insurance Market Snapshot 8.4.1. China Life and Non-Life Insurance Market 8.4.2. India Life and Non-Life Insurance Market 8.4.3. Japan Life and Non-Life Insurance Market 8.4.4. Australia Life and Non-Life Insurance Market 8.4.5. South Korea Life and Non-Life Insurance Market 8.4.6. Rest of Asia Pacific Life and Non-Life Insurance Market 8.5. Latin America Life and Non-Life Insurance Market Snapshot 8.5.1. Brazil Life and Non-Life Insurance Market 8.5.2. Mexico Life and Non-Life Insurance Market 8.6. Rest of The World Life and Non-Life Insurance Market Chapter 9. Competitive Intelligence 9.1. Top Market Strategies 9.2. Company Profiles 9.2.1. Massachusetts Mutual Life Insurance Company 9.2.1.1. Key Information 9.2.1.2. Overview 9.2.1.3. Financial (Subject to Data Availability) 9.2.1.4. Product Summary 9.2.1.5. Recent Developments 9.2.2. Unitedhealth Group Incorporated 9.2.3. Berkshire Hathaway Inc. 9.2.4. Ping An Insurance (Group) Company of China, Ltd. 9.2.5. Cigna Corporation 9.2.6. CHINA LIFE INSURANCE COMPANY LIMITED 9.2.7. Anthem, Inc. 9.2.8. AETNA HEALTH INSURANCE (THAILAND) PUBLIC COMPANY LIMITED 9.2.9. The People's Insurance Company (Group) of China Limited 9.2.10. NIPPON LIFE INSURANCE COMPANY 9.2.11. Research Process 9.3. Research Process 9.3.1. Data Mining 9.3.2. Analysis 9.3.3. Market Estimation 9.3.4. Validation 9.3.5. Publishing 9.4. Research Attributes 9.5. Research Assumption
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