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非金融無形資産の世界市場規模調査、タイプ別(商標、特許、ブランド名、フランチャイズ契約)、モード別(オンライン、オフライン)、地域別予測 2022-2028年


Global Nonfinancial Intangible Assets Market Size study, By Type (Trademark, Patent, Brand Name, Franchise Agreement), and By Mode (Online and Offline), and Regional Forecasts 2022-2028

世界の非金融無形資産市場は、2021年に約○○億米ドルと評価され、予測期間2022-2028年には○○%以上の健全な成長率で成長すると予測されています。 非金融無形資産は、商標、特許、ブランド名、フランチャイズ契... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
Bizwit Research & Consulting LLP
ビズウィットリサーチ&コンサルティング
2022年10月14日 US$4,950
シングルユーザライセンス(印刷不可)
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200 英語

 

サマリー

世界の非金融無形資産市場は、2021年に約○○億米ドルと評価され、予測期間2022-2028年には○○%以上の健全な成長率で成長すると予測されています。

非金融無形資産は、商標、特許、ブランド名、フランチャイズ契約などで構成され、組織、個人事業主、パートナーシップなどの事業体が資産保有者にロイヤルティ支払いやライセンス料を支払うものである。これらの資産は、金融機関からの与信を確保する際の担保として利用することができる。収益と融資の源泉としてのリース採用の増加、特許リースへの傾斜の増加、および主要な市場プレイヤーの最近の戦略的イニシアティブは、世界市場の需要を加速させる要因となっています。例えば、2021年7月、中国政府は「知的財産権公約融資計画」を発表しました。この新しい計画の下、国は100以上の工業団地で知的財産(IP)誓約融資を展開し、2023年までに1万社の零細・中小企業にもIP誓約融資を提供する予定である。また、中国国家知識産権局によると、2020年、特許・商標権担保融資の総額は323.3億ドルに達し、前年比43.9%の成長を遂げた。さらに、主要な市場プレーヤー間の最近の戦略的パートナーシップは、予測期間において非金融無形資産市場の成長に影響を与えるでしょう。例えば、2021年5月、エリクソンとサムスンは、すべての携帯電話技術に関連する特許のグローバル特許ライセンスに関する複数年契約を締結しています。この新契約は、ネットワークインフラと携帯端末の販売を対象としています。また、金融分野におけるデジタル化の進展と、無形資産に関連する市場リスクの低減は、予測期間中の市場需要の触媒として作用すると予想されます。しかし、市場のセンチメントに基づく高い変動は、2022年から2028年の予測期間における市場の成長を阻害する。

世界の非金融無形資産市場の調査で考慮された主要地域は、アジア太平洋、北米、ヨーロッパ、ラテンアメリカ、およびその他の地域が含まれます。北米は、収益源としてリースの利用が拡大していることと、同地域に有力な市場プレーヤーが存在することから、市場シェアの面で世界の主要地域となっています。一方、アジア太平洋地域は、予測期間2022-2028年にかけて大きな成長率を示すと予想されています。非金融無形資産に対する意識の高まりや、同地域における大手市場プレイヤーの浸透の高まりなどの要因が、アジア太平洋地域の非金融無形資産市場に有利な成長見通しを生み出すと考えられます。

本レポートに含まれる主な市場参加者は以下の通りです。
IBM
マイクロソフト
テンセント
エリクソン
ノキア
アップル
アラムコ
アルファベット
アリババ
テスラ


本調査の目的は、近年における様々なセグメント&国の市場規模を定義し、今後8年間の値を予測することです。本レポートは、調査対象地域と国ごとに、業界の質的・量的な側面を盛り込むよう設計されています。さらに、市場の将来的な成長を規定する駆動因子や課題などの重要な側面に関する詳細な情報も提供しています。さらに、本レポートでは、主要企業の競争環境と製品提供の詳細な分析とともに、利害関係者が投資するためのミクロ市場で利用可能な機会も組み込まなければなりません。市場の詳細なセグメントとサブセグメントを以下に説明します。
タイプ別
商標
特許
ブランド名
フランチャイズ契約
モード別
オンライン
オフライン
地域別
北米
米国
カナダ
欧州
英国
ドイツ
フランス
スペイン
イタリア
ROE

アジア太平洋地域
中国
インド
日本
オーストラリア
韓国
ロアパック
ラテンアメリカ
ブラジル
メキシコ
その他の地域

さらに、調査のために考慮した年は以下の通りです。

過去年 - 2018年、2019年、2020年
基準年 - 2021年
予測期間 - 2022年~2028年

市場調査における世界の非金融無形資産市場のターゲットオーディエンス。

主要なコンサルティング会社・アドバイザーの方々
大企業、中堅企業、中小企業
ベンチャーキャピタル
付加価値再販業者(VAR)
サードパーティー・ナレッジ・プロバイダー
投資銀行家
投資家

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目次

Chapter 1. Executive Summary
1.1. Market Snapshot
1.2. Global & Segmental Market Estimates & Forecasts, 2020-2028 (USD Million)
1.2.1. Global Nonfinancial Intangible Assets Market, by Region, 2020-2028 (USD Million)
1.2.2. Global Nonfinancial Intangible Assets Market, by Type, 2020-2028 (USD Million)
1.2.3. Global Nonfinancial Intangible Assets Market, by Mode, 2020-2028 (USD Million)
1.3. Key Trends
1.4. Estimation Methodology
1.5. Research Assumption
Chapter 2. Global Nonfinancial Intangible Assets Market Definition and Scope
2.1. Objective of the Study
2.2. Market Definition & Scope
2.2.1. Scope of the Study
2.2.2. Industry Evolution
2.3. Years Considered for the Study
2.4. Currency Conversion Rates
Chapter 3. Global Nonfinancial Intangible Assets Market Dynamics
3.1. Nonfinancial Intangible Assets Market Impact Analysis (2020-2028)
3.1.1. Market Drivers
3.1.1.1. Rising adoption of leasing as a source of revenue & financing.
3.1.1.2. Increasing inclination towards patent leasing
3.1.1.3. Recent Strategic initiatives from leading market players.
3.1.2. Market Challenges
3.1.2.1. Higher fluctuation based on market sentiment
3.1.3. Market Opportunities
3.1.3.1. Growing digitalization in Finance Sector.
3.1.3.2. Lower market risk associated with intangible assets
Chapter 4. Global Nonfinancial Intangible Assets Market Industry Analysis
4.1. Porter’s 5 Force Model
4.1.1. Bargaining Power of Suppliers
4.1.2. Bargaining Power of Buyers
4.1.3. Threat of New Entrants
4.1.4. Threat of Substitutes
4.1.5. Competitive Rivalry
4.1.6. Futuristic Approach to Porter’s 5 Force Model (2018-2028)
4.2. PEST Analysis
4.2.1. Political
4.2.2. Economical
4.2.3. Social
4.2.4. Technological
4.3. Investment Adoption Model
4.4. Analyst Recommendation & Conclusion
4.5. Top investment opportunity
4.6. Top winning strategies
Chapter 5. Risk Assessment: COVID-19 Impact
5.1.1. Assessment of the overall impact of COVID-19 on the industry
5.1.2. Pre COVID-19 and post COVID-19 Market scenario
Chapter 6. Global Nonfinancial Intangible Assets Market, by Type
6.1. Market Snapshot
6.2. Global Nonfinancial Intangible Assets Market by Type, Performance - Potential Analysis
6.3. Global Nonfinancial Intangible Assets Market Estimates & Forecasts by Type 2018-2028 (USD Million)
6.4. Nonfinancial Intangible Assets Market, Sub Segment Analysis
6.4.1. Trademark
6.4.2. Patent
6.4.3. Brand Name
6.4.4. Franchise Agreement
Chapter 7. Global Nonfinancial Intangible Assets Market, by Mode
7.1. Market Snapshot
7.2. Global Nonfinancial Intangible Assets Market by Mode, Performance - Potential Analysis
7.3. Global Nonfinancial Intangible Assets Market Estimates & Forecasts by Mode 2018-2028 (USD Million)
7.4. Nonfinancial Intangible Assets Market, Sub Segment Analysis
7.4.1. Online
7.4.2. Offline
Chapter 8. Global Nonfinancial Intangible Assets Market, Regional Analysis
8.1. Nonfinancial Intangible Assets Market, Regional Market Snapshot
8.2. North America Nonfinancial Intangible Assets Market
8.2.1. U.S. Nonfinancial Intangible Assets Market
8.2.1.1. Type estimates & forecasts, 2018-2028
8.2.1.2. Mode estimates & forecasts, 2018-2028
8.2.2. Canada Nonfinancial Intangible Assets Market
8.3. Europe Nonfinancial Intangible Assets Market Snapshot
8.3.1. U.K. Nonfinancial Intangible Assets Market
8.3.2. Germany Nonfinancial Intangible Assets Market
8.3.3. France Nonfinancial Intangible Assets Market
8.3.4. Spain Nonfinancial Intangible Assets Market
8.3.5. Italy Nonfinancial Intangible Assets Market
8.3.6. Rest of Europe Nonfinancial Intangible Assets Market
8.4. Asia-Pacific Nonfinancial Intangible Assets Market Snapshot
8.4.1. China Nonfinancial Intangible Assets Market
8.4.2. India Nonfinancial Intangible Assets Market
8.4.3. Japan Nonfinancial Intangible Assets Market
8.4.4. Australia Nonfinancial Intangible Assets Market
8.4.5. South Korea Nonfinancial Intangible Assets Market
8.4.6. Rest of Asia Pacific Nonfinancial Intangible Assets Market
8.5. Latin America Nonfinancial Intangible Assets Market Snapshot
8.5.1. Brazil Nonfinancial Intangible Assets Market
8.5.2. Mexico Nonfinancial Intangible Assets Market
8.6. Rest of The World Nonfinancial Intangible Assets Market

Chapter 9. Competitive Intelligence
9.1. Top Market Strategies
9.2. Company Profiles
9.2.1. IBM
9.2.1.1. Key Information
9.2.1.2. Overview
9.2.1.3. Financial (Subject to Data Availability)
9.2.1.4. Product Summary
9.2.1.5. Recent Developments
9.2.2. Microsoft
9.2.3. Tencent
9.2.4. Ericsson
9.2.5. Nokia
9.2.6. Apple
9.2.7. Aramco
9.2.8. Alphabet
9.2.9. Alibaba
9.2.10. Tesla.
Chapter 10. Research Process
10.1. Research Process
10.1.1. Data Mining
10.1.2. Analysis
10.1.3. Market Estimation
10.1.4. Validation
10.1.5. Publishing
10.2. Research Attributes
10.3. Research Assumption

 

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Summary

Global Nonfinancial Intangible Assets Market is valued approximately USD XX million in 2021 and is anticipated to grow with a healthy growth rate of more than XX % over the forecast period 2022-2028.

The Nonfinancial Intangible Assets comprised of trademarks, patents, brand names, franchise agreements for which a royalty payment or licensing fee is paid to the asset holder by entities such as organizations, sole proprietorships, and partnerships. These assets can be used as collateral when securing credit from financial institutions. The rising adoption of leasing as a source of revenue and Financing and increasing inclination towards patent leasing as well as recent Strategic initiatives from leading market players are factors that are accelerating the global market demand. For instance, in July 2021, Government of China released an Intellectual Property Pledge Financing Plan. Under this new plan the country would roll out intellectual property (IP) pledge financing in over 100 industrial parks and would also offer IP pledge financing to 10,000 micro, small and medium‑sized firms by 2023. In addition, as per China National Intellectual Property Administration - In 2020, the total amount of patent and trademark pledge financing reached USD 32.33 billion, witnessing a year-over-year growth of 43.9%. Moreover, recent strategic partnership between leading market players would influence the growth of Nonfinancial Intangible Assets Market in the forecast period. For instance, in May 2021, Ericsson and Samsung have entered in a multi-year agreement on global patent licenses for patents relating to all cellular technologies. The new agreement covers sales of network infrastructure and handsets. Also, growing digitalization in Finance Sector coupled with lower market risk associated with intangible assets are anticipated to act as a catalyzing factor for the market demand during the forecast period. However, higher fluctuation based on market sentiment impedes the growth of the market over the forecast period of 2022-2028.

The key regions considered for the global Nonfinancial Intangible Assets Market study include Asia Pacific, North America, Europe, Latin America, and the Rest of the World. North America is the leading region across the world in terms of market share owing to the growing utilization of leasing as source of revenue and presence of leading market players in the region. Whereas, Asia Pacific is anticipated to exhibit a significant growth rate over the forecast period 2022-2028. Factors such as the rising awareness towards non-financial intangible assets and increasing penetration of leading market players in the region, would create lucrative growth prospects for the Nonfinancial Intangible Assets Market across the Asia Pacific region.

Major market players included in this report are:
IBM
Microsoft
Tencent
Ericsson
Nokia
Apple
Aramco
Alphabet
Alibaba
Tesla


The objective of the study is to define market sizes of different segments & countries in recent years and to forecast the values to the coming eight years. The report is designed to incorporate both qualitative and quantitative aspects of the industry within each of the regions and countries involved in the study. Furthermore, the report also caters the detailed information about the crucial aspects such as driving factors & challenges which will define the future growth of the market. Additionally, the report shall also incorporate available opportunities in micro markets for stakeholders to invest along with the detailed analysis of competitive landscape and product offerings of key players. The detailed segments and sub-segment of the market are explained below:
By Type
Trademark
Patent
Brand Name
Franchise Agreement
By Mode
Online
Offline
By Region:
North America
U.S.
Canada
Europe
UK
Germany
France
Spain
Italy
ROE

Asia Pacific
China
India
Japan
Australia
South Korea
RoAPAC
Latin America
Brazil
Mexico
Rest of the World

Furthermore, years considered for the study are as follows:

Historical year – 2018, 2019, 2020
Base year – 2021
Forecast period – 2022 to 2028

Target Audience of the Global Nonfinancial Intangible Assets Market in Market Study:

Key Consulting Companies & Advisors
Large, medium-sized, and small enterprises
Venture capitalists
Value-Added Resellers (VARs)
Third-party knowledge providers
Investment bankers
Investors



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Table of Contents

Chapter 1. Executive Summary
1.1. Market Snapshot
1.2. Global & Segmental Market Estimates & Forecasts, 2020-2028 (USD Million)
1.2.1. Global Nonfinancial Intangible Assets Market, by Region, 2020-2028 (USD Million)
1.2.2. Global Nonfinancial Intangible Assets Market, by Type, 2020-2028 (USD Million)
1.2.3. Global Nonfinancial Intangible Assets Market, by Mode, 2020-2028 (USD Million)
1.3. Key Trends
1.4. Estimation Methodology
1.5. Research Assumption
Chapter 2. Global Nonfinancial Intangible Assets Market Definition and Scope
2.1. Objective of the Study
2.2. Market Definition & Scope
2.2.1. Scope of the Study
2.2.2. Industry Evolution
2.3. Years Considered for the Study
2.4. Currency Conversion Rates
Chapter 3. Global Nonfinancial Intangible Assets Market Dynamics
3.1. Nonfinancial Intangible Assets Market Impact Analysis (2020-2028)
3.1.1. Market Drivers
3.1.1.1. Rising adoption of leasing as a source of revenue & financing.
3.1.1.2. Increasing inclination towards patent leasing
3.1.1.3. Recent Strategic initiatives from leading market players.
3.1.2. Market Challenges
3.1.2.1. Higher fluctuation based on market sentiment
3.1.3. Market Opportunities
3.1.3.1. Growing digitalization in Finance Sector.
3.1.3.2. Lower market risk associated with intangible assets
Chapter 4. Global Nonfinancial Intangible Assets Market Industry Analysis
4.1. Porter’s 5 Force Model
4.1.1. Bargaining Power of Suppliers
4.1.2. Bargaining Power of Buyers
4.1.3. Threat of New Entrants
4.1.4. Threat of Substitutes
4.1.5. Competitive Rivalry
4.1.6. Futuristic Approach to Porter’s 5 Force Model (2018-2028)
4.2. PEST Analysis
4.2.1. Political
4.2.2. Economical
4.2.3. Social
4.2.4. Technological
4.3. Investment Adoption Model
4.4. Analyst Recommendation & Conclusion
4.5. Top investment opportunity
4.6. Top winning strategies
Chapter 5. Risk Assessment: COVID-19 Impact
5.1.1. Assessment of the overall impact of COVID-19 on the industry
5.1.2. Pre COVID-19 and post COVID-19 Market scenario
Chapter 6. Global Nonfinancial Intangible Assets Market, by Type
6.1. Market Snapshot
6.2. Global Nonfinancial Intangible Assets Market by Type, Performance - Potential Analysis
6.3. Global Nonfinancial Intangible Assets Market Estimates & Forecasts by Type 2018-2028 (USD Million)
6.4. Nonfinancial Intangible Assets Market, Sub Segment Analysis
6.4.1. Trademark
6.4.2. Patent
6.4.3. Brand Name
6.4.4. Franchise Agreement
Chapter 7. Global Nonfinancial Intangible Assets Market, by Mode
7.1. Market Snapshot
7.2. Global Nonfinancial Intangible Assets Market by Mode, Performance - Potential Analysis
7.3. Global Nonfinancial Intangible Assets Market Estimates & Forecasts by Mode 2018-2028 (USD Million)
7.4. Nonfinancial Intangible Assets Market, Sub Segment Analysis
7.4.1. Online
7.4.2. Offline
Chapter 8. Global Nonfinancial Intangible Assets Market, Regional Analysis
8.1. Nonfinancial Intangible Assets Market, Regional Market Snapshot
8.2. North America Nonfinancial Intangible Assets Market
8.2.1. U.S. Nonfinancial Intangible Assets Market
8.2.1.1. Type estimates & forecasts, 2018-2028
8.2.1.2. Mode estimates & forecasts, 2018-2028
8.2.2. Canada Nonfinancial Intangible Assets Market
8.3. Europe Nonfinancial Intangible Assets Market Snapshot
8.3.1. U.K. Nonfinancial Intangible Assets Market
8.3.2. Germany Nonfinancial Intangible Assets Market
8.3.3. France Nonfinancial Intangible Assets Market
8.3.4. Spain Nonfinancial Intangible Assets Market
8.3.5. Italy Nonfinancial Intangible Assets Market
8.3.6. Rest of Europe Nonfinancial Intangible Assets Market
8.4. Asia-Pacific Nonfinancial Intangible Assets Market Snapshot
8.4.1. China Nonfinancial Intangible Assets Market
8.4.2. India Nonfinancial Intangible Assets Market
8.4.3. Japan Nonfinancial Intangible Assets Market
8.4.4. Australia Nonfinancial Intangible Assets Market
8.4.5. South Korea Nonfinancial Intangible Assets Market
8.4.6. Rest of Asia Pacific Nonfinancial Intangible Assets Market
8.5. Latin America Nonfinancial Intangible Assets Market Snapshot
8.5.1. Brazil Nonfinancial Intangible Assets Market
8.5.2. Mexico Nonfinancial Intangible Assets Market
8.6. Rest of The World Nonfinancial Intangible Assets Market

Chapter 9. Competitive Intelligence
9.1. Top Market Strategies
9.2. Company Profiles
9.2.1. IBM
9.2.1.1. Key Information
9.2.1.2. Overview
9.2.1.3. Financial (Subject to Data Availability)
9.2.1.4. Product Summary
9.2.1.5. Recent Developments
9.2.2. Microsoft
9.2.3. Tencent
9.2.4. Ericsson
9.2.5. Nokia
9.2.6. Apple
9.2.7. Aramco
9.2.8. Alphabet
9.2.9. Alibaba
9.2.10. Tesla.
Chapter 10. Research Process
10.1. Research Process
10.1.1. Data Mining
10.1.2. Analysis
10.1.3. Market Estimation
10.1.4. Validation
10.1.5. Publishing
10.2. Research Attributes
10.3. Research Assumption

 

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