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大判プリンタの世界市場規模調査、技術別(インクベース技術、トナーベース技術)、提供サービス別(プリンタ、RIPソフトウェア、アフターサービス)、接続性別(有線、無線)、インクタイプ別(水性、溶剤、紫外線硬化、ラテックス、昇華)、用途別(アパレル・テキスタイル、装飾、サイン・広告、CAD・技術印刷)、地域予測 2022-2028


世界の大判プリンター市場は、2021年に約XX億米ドルと評価され、予測期間2022-2028年にはXX%以上の健全な成長率で成長すると予測されています。 大判プリンターは、最大プリントロール幅に対応したコンピュー... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
Bizwit Research & Consulting LLP
ビズウィットリサーチ&コンサルティング
2022年4月28日 US$4,950
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サマリー

世界の大判プリンター市場は、2021年に約XX億米ドルと評価され、予測期間2022-2028年にはXX%以上の健全な成長率で成長すると予測されています。

大判プリンターは、最大プリントロール幅に対応したコンピューター制御の印刷機です。これらのプリンターは、主に1枚の紙ではなく、大きな1枚の紙に印刷するために使用されます。大判プリンターは、アパレル&テキスタイル、看板&広告、装飾品、CAD&技術印刷など、さまざまな用途で大きな支持を得ています。広告、パッケージ、テキスタイル業界における大判プリンターのニーズの高まり、ワイヤレス大判プリンターの使用の増加、屋外広告、コンピュータ支援設計(CAD)、技術印刷アプリケーションにおける紫外線硬化型インクの採用の増加が、世界市場の需要を促進しています。例えば、Statistaによると、インドの繊維産業は2018年に1404億米ドルを記録し、2021年には金額が増加し2230億米ドルに達しました。したがって、繊維産業の成長は、大判プリンタの需要を煽り、ひいては世界中の市場成長を加速させると考えられます。しかし、初期投資や運用コストが高く、デジタル広告媒体の普及が進んでいることが、2022-2028年の予測期間における市場の成長を阻害しています。また、家庭用装飾品、家具、車両ラッピング用途での大判プリンタの使用増加や、商業印刷用途での大判プリンタの採用拡大が、予測期間中の市場需要の触媒として作用すると予想されます。

大判プリンタの世界市場調査において考慮した主要地域は、アジア太平洋地域、北米、欧州、中南米、およびその他の地域です。北米は、昇華型印刷の普及とともに、広告・サイネージ分野の成長が著しいことから、市場シェアの面で世界の主要地域となっています。一方、アジア太平洋地域は、予測期間2022-2028年にかけて最も高いCAGRを示すと予測されています。インドや中国のような発展途上国の成長や、市場の主役の存在などの要因が、アジア太平洋地域の大判プリンター市場に有利な成長見通しを生み出すと考えられます。

本レポートに含まれる主な市場プレイヤーは以下の通りです:
ヒューレット・パッカード(HP)
キヤノン株式会社
株式会社DILLI イラストレート
セイコーエプソン株式会社
ゼロックス株式会社
富士フイルムホールディングス株式会社
京セラ株式会社
ローランド株式会社
ミマキエンジニアリング株式会社沖電気工業株式会社
沖電気工業株式会社沖電気工業株式会社

本調査の目的は、近年における様々なセグメント&国の市場規模を定義し、今後8年間の値を予測することです。本レポートは、本調査の対象である各地域・国において、産業の質的・量的な側面を取り込むよう設計されています。さらに、市場の将来的な成長を規定する推進要因や課題など、重要な側面に関する詳細な情報も提供しています。さらに、本レポートでは、主要企業の競争環境と技術提供の詳細な分析とともに、関係者が投資するためのミクロ市場での利用可能な機会も組み込んでいます。市場の詳細なセグメントとサブセグメントを以下に説明します:
技術別
インクベース技術
トナーベース技術
提供することで:
プリンター
RIPソフトウェア
アフターサービス
接続性別で見る
有線
ワイヤレス
インクの種類別
水性
溶媒
紫外線硬化型
ラテックス
昇華型
アプリケーション別
アパレル・テキスタイル
装飾品
サイネージ・広告
CAD&テクニカルプリンティング
地域別
北アメリカ
U.S.
カナダ
ヨーロッパ
連邦王国
ドイツ
フランス
スペイン
イタリア
ROE

アジア太平洋
中国
インド
日本
オーストラリア
南朝鮮
ロアパック
ラテンアメリカ
ブラジル
メキシコ
その他の地域

さらに、本調査で考慮した年は以下の通りです:

歴史的年号-2018年、2019年、2020年
基準年 - 2021年
予測期間 - 2022年~2028年

市場調査における世界の大判プリンター市場のターゲットオーディエンス:

主なコンサルティング会社・アドバイザーのご紹介
大企業・中堅企業・中小企業
ベンチャーキャピタル
付加価値再販業者(VAR)
サードパーティナレッジプロバイダー
投資銀行家
投資家の皆様へ








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目次

Chapter 1. Executive Summary
1.1. Market Snapshot
1.2. Global & Segmental Market Estimates & Forecasts, 2020-2028 (USD Billion)
1.2.1. Global Large Format Printer Market, by Region, 2020-2028 (USD Billion)
1.2.2. Global Large Format Printer Market, by Technology, 2020-2028 (USD Billion)
1.2.3. Global Large Format Printer Market, by Offering, 2020-2028 (USD Billion)
1.2.4. Global Large Format Printer Market, by Connectivity, 2020-2028 (USD Billion)
1.2.5. Global Large Format Printer Market, by Ink Type, 2020-2028 (USD Billion)
1.2.6. Global Large Format Printer Market, by Application, 2020-2028 (USD Billion)
1.3. Key Trends
1.4. Estimation Methodology
1.5. Research Assumption
Chapter 2. Global Large Format Printer Market Definition and Scope
2.1. Objective of the Study
2.2. Market Definition & Scope
2.2.1. Scope of the Study
2.2.2. Industry Evolution
2.3. Years Considered for the Study
2.4. Currency Conversion Rates
Chapter 3. Global Large Format Printer Market Dynamics
3.1. Large Format Printer Market Impact Analysis (2020-2028)
3.1.1. Market Drivers
3.1.1.1. Growing demand for large format printers in textiles, advertising, and packaging industries
3.1.1.2. Increasing adoption of UV curable inks in computer-aided design (CAD), outdoor advertising, and technical printing applications
3.1.2. Market Challenges
3.1.2.1. High initial capital investment and operating cost required
3.1.2.2. Rising popularity of digital advertising media
3.1.3. Market Opportunities
3.1.3.1. Increasing use of large format printers in home decor, furnishing, and vehicle wrap applications
3.1.3.2. Growing adoption of wide-format printers in commercial printing applications
Chapter 4. Global Large Format Printer Market Industry Analysis
4.1. Porter’s 5 Force Model
4.1.1. Bargaining Power of Suppliers
4.1.2. Bargaining Power of Buyers
4.1.3. Threat of New Entrants
4.1.4. Threat of Substitutes
4.1.5. Competitive Rivalry
4.1.6. Futuristic Approach to Porter’s 5 Force Model (2018-2028)
4.2. PEST Analysis
4.2.1. Political
4.2.2. Economical
4.2.3. Social
4.2.4. Technological
4.3. Investment Adoption Model
4.4. Analyst Recommendation & Conclusion
4.5. Top investment opportunity
4.6. Top winning strategies
Chapter 5. Risk Assessment: COVID-19 Impact
5.1.1. Assessment of the overall impact of COVID-19 on the industry
5.1.2. Pre COVID-19 and post COVID-19 market scenario
Chapter 6. Global Large Format Printer Market, by Technology
6.1. Market Snapshot
6.2. Global Large Format Printer Market by Technology, Performance - Potential Analysis
6.3. Global Large Format Printer Market Estimates & Forecasts by Technology 2018-2028 (USD Billion)
6.4. Large Format Printer Market, Sub Segment Analysis
6.4.1. Ink-based Technology
6.4.2. Toner-based Technology
Chapter 7. Global Large Format Printer Market, by Offering
7.1. Market Snapshot
7.2. Global Large Format Printer Market by Offering, Performance - Potential Analysis
7.3. Global Large Format Printer Market Estimates & Forecasts by Offering 2018-2028 (USD Billion)
7.4. Large Format Printer Market, Sub Segment Analysis
7.4.1. Printers
7.4.2. RIP Software
7.4.3. After-sales Services
Chapter 8. Global Large Format Printer Market, by Connectivity
8.1. Market Snapshot
8.2. Global Large Format Printer Market by Connectivity, Performance - Potential Analysis
8.3. Global Large Format Printer Market Estimates & Forecasts by Connectivity 2018-2028 (USD Billion)
8.4. Large Format Printer Market, Sub Segment Analysis
8.4.1. Wired
8.4.2. Wireless
Chapter 9. Global Large Format Printer Market, by Ink Type
9.1. Market Snapshot
9.2. Global Large Format Printer Market by Ink Type, Performance - Potential Analysis
9.3. Global Large Format Printer Market Estimates & Forecasts by Ink Type 2018-2028 (USD Billion)
9.4. Large Format Printer Market, Sub Segment Analysis
9.4.1. Aqueous
9.4.2. Solvent
9.4.3. UV cured
9.4.4. Latex
9.4.5. Dye Sublimation
Chapter 10. Global Large Format Printer Market, by Application
10.1. Market Snapshot
10.2. Global Large Format Printer Market by Application, Performance - Potential Analysis
10.3. Global Large Format Printer Market Estimates & Forecasts by Application 2018-2028 (USD Billion)
10.4. Large Format Printer Market, Sub Segment Analysis
10.4.1. Apparel & Textile
10.4.2. Décor
10.4.3. Signage & Advertising
10.4.4. CAD & Technical Printing
Chapter 11. Global Large Format Printer Market, Regional Analysis
11.1. Large Format Printer Market, Regional Market Snapshot
11.2. North America Large Format Printer Market
11.2.1. U.S. Large Format Printer Market
11.2.1.1. Technology estimates & forecasts, 2018-2028
11.2.1.2. Offering estimates & forecasts, 2018-2028
11.2.1.3. Connectivity estimates & forecasts, 2018-2028
11.2.1.4. Ink Type estimates & forecasts, 2018-2028
11.2.1.5. Application estimates & forecasts, 2018-2028
11.2.2. Canada Large Format Printer Market
11.3. Europe Large Format Printer Market Snapshot
11.3.1. U.K. Large Format Printer Market
11.3.2. Germany Large Format Printer Market
11.3.3. France Large Format Printer Market
11.3.4. Spain Large Format Printer Market
11.3.5. Italy Large Format Printer Market
11.3.6. Rest of Europe Large Format Printer Market
11.4. Asia-Pacific Large Format Printer Market Snapshot
11.4.1. China Large Format Printer Market
11.4.2. India Large Format Printer Market
11.4.3. Japan Large Format Printer Market
11.4.4. Australia Large Format Printer Market
11.4.5. South Korea Large Format Printer Market
11.4.6. Rest of Asia Pacific Large Format Printer Market
11.5. Latin America Large Format Printer Market Snapshot
11.5.1. Brazil Large Format Printer Market
11.5.2. Mexico Large Format Printer Market
11.6. Rest of The World Large Format Printer Market
Chapter 12. Competitive Intelligence
12.1. Top Market Strategies
12.2. Company Profiles
12.2.1. Hewlett-Packard (HP)
12.2.1.1. Key Information
12.2.1.2. Overview
12.2.1.3. Financial (Subject to Data Availability)
12.2.1.4. Technology Summary
12.2.1.5. Recent Developments
12.2.2. Canon Inc.
12.2.3. DILLI Illustrate Inc.
12.2.4. Seiko Epson Corporation
12.2.5. Xerox Corporation
12.2.6. Fujifilm Holdings Corporation
12.2.7. Kyocera Corporation
12.2.8. Roland Corporation
12.2.9. Mimaki Engineering Co. Ltd.
12.2.10. Oki Electric Industry Co. Ltd.
Chapter 13. Research Process
13.1. Research Process
13.1.1. Data Mining
13.1.2. Analysis
13.1.3. Market Estimation
13.1.4. Validation
13.1.5. Publishing
13.2. Research Attributes
13.3. Research Assumption

 

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