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サーフェスコンピューティング市場 - 世界および地域別分析:用途、製品、地域にフォーカスした分析と予測、2024年~2033年


Surface Computing Market - A Global and Regional Analysis: Focus on Application, Product, and Region - Analysis and Forecast, 2024-2033

サーフェスコンピューティング市場概要 サーフェスコンピューティングの世界市場は、2023年の552億5,000万ドルから2033年には98億3,305万2,400万ドルに達すると予測され、予測期間2024-2033年のCAGRは33.24%で... もっと見る

 

 

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BIS Research
ビーアイエスリサーチ
2024年6月6日 US$4,950
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172 英語

 

サマリー

サーフェスコンピューティング市場概要

サーフェスコンピューティングの世界市場は、2023年の552億5,000万ドルから2033年には98億3,305万2,400万ドルに達すると予測され、予測期間2024-2033年のCAGRは33.24%で成長する。サーフェスコンピューティング市場は、継続的な技術の進歩、ユーザーフレンドリーなインターフェイスへの需要の高まり、さまざまな分野への広範な導入に後押しされ、大きな成長を遂げている。技術への投資とブレークスルーが、この市場の技術革新と製品開発を促進している。よりインタラクティブで直感的なユーザー体験を創造することが重視されるようになり、小売、教育、ヘルスケア、自動車などの新しい分野への拡大につながっている。テクノロジーがユーザーとデジタルコンテンツとの関わり方を再構築する中、サーフェスコンピューティング市場は、シームレスで自然なコンピューティング環境を提供するために適応しており、多様なアプリケーションにおいてユーザーエンゲージメントと業務効率を高めるという業界のコミットメントを反映しています。

サーフェスコンピューティング入門

サーフェスコンピューティング技術は、タッチやジェスチャーを通じてデジタルコンテンツを直接操作するための自然なユーザーインターフェースを採用し、人間とコンピュータの相互作用に対する画期的なアプローチを示しています。インタラクティブなサーフェス上で動作するこれらのシステムは、日常的なオブジェクトとのインタラクションのシンプルさを再現することを目的としています。小売業、ヘルスケア、エンターテインメント、教育など、さまざまな業界で応用され、特定のユーザーのニーズに合わせたソリューションを提供し、エンゲージメントとコラボレーションを促進している。技術の進歩とユーザーフレンドリーなインターフェイスへの注力に後押しされ、サーフェス・コンピューティング市場は顕著な成長を遂げている。デジタル・インタラクションのイノベーションを推進しながら、ユーザー体験、生産性、アクセシビリティを向上させることに重点を置いていることが、この市場を際立たせている。この市場が進展するにつれ、サーフェスコンピューティングはデジタル技術の境界を再定義し、より直感的で、より多くの人々がアクセスできるようにする可能性を秘めています。

市場紹介

サーフェスコンピューティング市場は、技術の進歩、小売、医療、教育などの分野での広範な応用、インタラクティブなユーザー体験への欲求の高まりによって大きな変化を遂げつつある。マルチタッチスクリーン、タンジブルインターフェース、ジェスチャー認識などの機能を活用したこの技術は、デジタルインタラクションに革命をもたらし、より直感的で没入感のあるものにしている。現実的には、サーフェス・コンピューティング市場は、技術革新と没入型技術への需要のバランスを見極めながら、大きく成長する態勢を整えている。技術、プライバシー、コストの課題を克服することが、この市場の発展には不可欠である。これらの障害への対処と規制当局の支援に後押しされた市場の進化は、サーフェス・コンピューティングを日常生活にシームレスに統合することを約束する。サーフェス・コンピューティングが成熟するにつれ、新たなアプリケーションや洗練された技術によるダイナミックな拡大が予想され、ユーザーとのインタラクションを豊かにし、物理的領域とデジタル領域の間に革新的なつながりをもたらすことが期待される。

産業への影響

サーフェスコンピューティングは、従来のインタラクションモードに革命をもたらし、ユーザーエクスペリエンスと業務効率の大幅な向上を促すなど、さまざまな業界に大きな影響を与えています。小売業界では、サーフェスコンピューティングによって没入型のパーソナライズされたショッピング体験が可能になり、顧客はバーチャルで商品と対話しながら、十分な情報に基づいた購買決定を下すことができます。ヘルスケアでは、医療記録、診断画像、治療計画への直感的なアクセスを容易にし、医療専門家間のコラボレーションを促進し、診断精度を向上させることで、患者のケアを強化します。さらに教育分野では、サーフェスコンピューティングが教室をダイナミックな学習環境に変え、インタラクティブな授業や共同作業を通じて生徒の意欲を高めます。さらに、サーフェスコンピューティングは、リアルタイムのデータ可視化と分析を促進し、生産ワークフローを最適化し、予知保全を可能にすることで、製造プロセスに革命をもたらしています。全体として、サーフェスコンピューティングが業界に与える影響は甚大であり、さまざまな分野に影響を及ぼし、ビジネスの運営方法、顧客との関わり方、製品やサービスの提供方法を再構築しています。

市場区分

セグメンテーション1:アプリケーション別
- エンターテインメント産業
- 小売業界
- ホスピタリティ産業
- ヘルスケア産業
- 商業産業
- 自動車産業
- 教育・官公庁

市場をリードする小売業界(アプリケーション別)

小売業界は、最先端技術を活用して顧客とのインタラクションや全体的なショッピング体験を強化することで、世界のサーフェスコンピューティング市場をリードしている。サーフェスコンピューティングは、デジタルと物理的な世界をシームレスに融合させ、没入型のインタラクティブな体験を可能にします。このイノベーションにより、エンゲージメントが高まり、売上が増加し、ブランド・ロイヤルティが強化されます。小売業者はサーフェス コンピューティングを活用して、革新的な商品の展示、パーソナライズされたショッピング体験の提供、チェックアウト プロセスの合理化を行い、業務効率と顧客満足度を向上させています。サーフェスコンピューティングの積極的な導入は、業界がイノベーションと顧客中心主義に重点を置いていることを浮き彫りにし、市場での成長を後押ししています。サーフェスコンピューティング技術が進化するにつれ、小売環境はインタラクティブで魅力的な空間へとさらに変貌を遂げ、この分野の世界的な主導的地位を確固たるものにすると期待されている。

セグメンテーション2:タイプ別
- フラットディスプレイ
- 曲面ディスプレイ

市場で最大のシェアを占めるフラットディスプレイ(タイプ別)

フラットディスプレイは、さまざまな分野で広く採用され汎用性があるため、世界のサーフェスコンピューティング市場を支配している。そのユーザーフレンドリーな性質と、小売、医療、教育などの環境へのシームレスな統合が、優位性の一因となっている。優れた視覚的明瞭さ、タッチ応答性、耐久性を提供するフラットディスプレイは、インタラクティブなキオスク、デジタルサイネージ、教育ツールに好まれている。そのスリムなプロファイルと審美的な魅力は、現代的な環境に適しています。マルチタッチ機能やジェスチャー認識などの高度な機能の統合は、その実用性と需要を高め続けている。フラット・ディスプレイは、デジタル・インタラクションやユーザー・エクスペリエンスの未来を形作る上で極めて重要であり、サーフェス・コンピューティング市場におけるリーダーシップの継続を確実なものにしている。

セグメンテーション3:タッチ別
- シングルタッチ
- マルチタッチ
- マルチユーザー
- その他

マルチタッチが市場をリードする(タッチ別)

マルチタッチ技術は世界のサーフェス・コンピューティング市場の最前線に位置し、さまざまな業界のデジタルコンテンツとユーザーとのインタラクションを変革しています。複数の接触点を同時に認識し処理する能力により、直感的で魅力的な体験を提供します。マルチタッチスクリーンは、ピンチやスワイプなどのジェスチャーを可能にし、クリエイティブ、教育、ゲーム、共同作業などの場面で複雑なインタラクションを促進します。その適応性とエンゲージメント強化の可能性により、サーフェス・コンピューティングへの広範な採用とイノベーションが推進されています。感度と精度の向上により、より没入感のあるアプリケーションの登場が期待され、マルチタッチ技術は市場でのリーダーシップを確固たるものとし、デジタル領域における影響力を拡大しています。

セグメンテーション4:ビジョン別
- 二次元
- 三次元

市場で最大のシェアを占める二次元(ビジョン別)

二次元ビジョン技術は、その汎用性とインタラクティブなユーザーインターフェースの作成における基礎的な役割により、世界のサーフェスコンピューティング市場をリードしている。スマートフォンからインタラクティブなキオスク端末まで、タップやスワイプといった直感的な操作を可能にする。その優位性は、容易な統合、費用対効果、ユーザーフレンドリーな体験に起因する。二次元ビジョンは、小売業やヘルスケアなどの分野にわたるサーフェス・コンピューティング・アプリケーションの開発を推進し、没入型デジタル体験の需要を満たします。その継続的な技術革新は、正確さと応答性を保証し、市場でのリーダーシップを確保し、インタラクティブ技術の進化を推進しています。

セグメンテーション5:フォームファクター別
- デスクトップ
- デタッチャブル・タブレット
- ノートブック
- スレート型タブレット

市場をリードするノートブック(フォームファクター別)

ノートPCは、その適応性、携帯性、堅牢なコンピューティング能力により、世界のサーフェスコンピューティング市場における主要なフォームファクターとして台頭してきている。最新のノートPCはマルチタッチ機能を備えており、ビジネス、教育、エンターテインメントなどさまざまな領域でユーザー体験を向上させるために、幅広いジェスチャーやインタラクションを可能にしている。取り外しや折り畳みが可能なタッチスクリーン、スタイラスのサポート、ジェスチャー認識などの進化により、ノートブックは生産性とタブレットの利便性をシームレスに融合しています。継続的な技術革新により、ノートブックは高性能を維持しながら、より薄く、より軽く、よりエネルギー効率に優れたものとなっており、サーフェスコンピューティング市場での優位性を維持し続けています。ノートブックは、サーフェスコンピューティングがいかに日常生活にシームレスに溶け込み、機能性とユーザーエクスペリエンスの洗練されたバランスを提供し、技術的進歩を促進するかを例証しています。

セグメンテーション6:地域別
- 北米
- 欧州
- アジア太平洋
- その他の地域

市場をリードする北米地域

北米は、強力な技術インフラ、研究開発への多額の投資、イノベーションを重視する文化により、世界のサーフェスコンピューティング市場をリードしている。このリーダーシップは、サーフェスコンピューティング技術の急速な進歩を推進する主要テクノロジー企業とダイナミックな新興企業の存在によって強化されている。北米の競争環境は、小売、医療、教育、企業セクターで迅速に採用される先進的なハードウェアとソフトウェア・ソリューションの創出を促進している。没入型体験に対する消費者の嗜好の変化も、人々がますますインタラクティブ技術を求めるようになり、市場の成長に寄与している。サーフェス・コンピューティングとIoT、AI、クラウド・コンピューティングなどの最先端技術との統合は、ユーザー体験をさらに向上させ、新たな機会を開く。技術に精通した人口と支持的な政府政策により、北米は世界のサーフェスコンピューティング市場における優位性を維持する好位置にある。

サーフェスコンピューティング世界市場の最新動向

- 2022年10月、Microsoft CorporationはSurface Pro 9を正式に発表し、Surface Laptop 5、Surface Studio 2+、その他のアクセサリとともに発表した。
- 2023年11月、ViewSonic Corporationは、教室での共同作業の改善を目的としたインタラクティブな4Kディスプレイを搭載したViewBoardsを発表した。
- 2022年5月、Ideum, Inc.は新しい75インチPro Touch Tableを発表した。

需要 - 推進要因、阻害要因、機会

市場牽引要因

ナチュラル・ユーザー・インターフェース(NUI)とサーフェス・コンピューティングの融合は、デジタル機器との直感的なインタラクションを提供し、人間とコンピュータのインタラクションを大きく進化させている。ジェスチャー、タッチ、音声コマンドを組み込んだNUIは、従来の入力デバイスから脱却する。平面上のインタラクティブ・ディスプレイを利用するサーフェス・コンピューティングは、マルチタッチとマルチユーザ・エンゲージメントを強化します。この統合は、ユーザーの期待、アクセシビリティ・ニーズ、コラボレーション要件、ビジネス・イノベーションによってもたらされる、よりシンプルで効率的なインタラクションへの要求に応えるものです。数十年にわたる研究の結果、タッチスクリーンはスマートフォンやタブレットに搭載されるようになり、実用化に至りました。今後の進化により、さらにシームレスなユーザー体験が約束され、小売、教育、ヘルスケア、ホスピタリティ、自動車など、あらゆる分野での応用が広がります。大手企業がサーフェス・コンピューティングに注力するようになったことで、投資が活発化し、技術革新が促進され、採用が拡大し、市場拡大が促進されている。この戦略的重点化は競争を促進し、急速な進歩と幅広いアクセシビリティを後押しし、最終的には、デジタルインタラクションがより直感的でユーザー中心のものとなる未来を業界全体で形作ることになる。

市場の阻害要因

サーフェスコンピューティング市場は、技術的制約や相互運用性の課題といった大きなハードルに直面しており、その採用と幅広い成長の妨げとなっている。技術的な障害には、タッチやジェスチャー認識の精度や感度の問題、ディスプレイ解像度の制限、ハードウェアコストの高さなどがある。相互運用性の課題は、普遍的な標準の不在、断片化されたソフトウェア・エコシステム、データ共有とセキュリティに関する懸念に起因する。ユーザーによる採用は、直感的なインタラクションの約束によって推進されるが、学習曲線、コストへの影響、互換性の問題、変化への抵抗といった課題に直面する。こうした制約を克服する戦略としては、ユーザー教育、費用対効果の高いソリューション、互換性の強化、成功事例やケーススタディによるサーフェスコンピューティングの価値の実証などがある。このような取り組みにより、さまざまな業界でサーフェスコンピューティング技術の採用と適応が促進されることを目指しています。

市場機会

サーフェスコンピューティングは、物理的な世界とデジタルの世界を融合させ、自然な動作を通じてデジタルコンテンツとのインタラクションを強化することで、ビジネスオペレーションを変革しました。このイノベーションは、小売、医療、教育などの業界において、顧客エンゲージメント、売上、ブランド・ロイヤルティを促進します。小売業では、インタラクティブなディスプレイがパーソナライズされたショッピング体験を提供し、ヘルスケアではインタラクティブなカルテが利益をもたらす。企業では、コラボレーションと生産性を促進するスマートなワークスペースが利益をもたらす。サーフェス・コンピューティングへの投資は、技術の進歩とコストの低下により増加しており、企業が競争優位に立つための有利な機会をもたらしている。IoTやAIとの統合はサーフェス・コンピューティングの能力を増幅し、よりスマートな環境と予測的なユーザー体験を可能にする。スマートホームや都市では、インタラクティブなサーフェスが照明やセキュリティシステムを制御し、企業ではAI搭載デバイスがリアルタイムのデータ分析と自動化を提供する。ヘルスケア分野では、リアルタイムのデータ分析と予測的な健康分析を通じて、患者ケアの向上が見られる。このような統合により、イノベーション、効率性、成長の道が開かれ、デジタルトランスフォーメーションの次の波が押し寄せている。

本レポートは組織にどのような価値をもたらすのか?

製品/イノベーション戦略:本レポートは、サーフェスコンピューティング市場の包括的な製品/イノベーション戦略を提供し、市場参入、技術採用、持続的成長の機会を特定します。企業がサーフェスコンピューティングを活用して環境基準を満たし、競争力を高め、さまざまな産業で高まる環境に優しいソリューションの需要を活用できるよう、実用的な洞察を提供しています。

成長/マーケティング戦略:本レポートは、サーフェスコンピューティング市場に特化して設計された包括的な成長戦略およびマーケティング戦略を提供します。特化した市場セグメントを特定し、競争優位性を確立し、市場シェアと財務業績の最適化を目指した創造的なマーケティングイニシアチブを実施するための的を絞ったアプローチを提示しています。これらの戦略的提言を活用することで、企業は市場での存在感を高め、新たな展望をつかみ、収益拡大を効率的に推進することができます。

競争戦略本レポートは、サーフェスコンピューティング市場に合わせた強力な競争戦略を構築します。市場のライバルを評価し、際立つための方法を提案し、競争力を維持するための指針を提供します。これらの戦略的指示を遵守することで、企業は市場競争に直面しても効果的なポジションを確立し、持続的な繁栄と収益性を確保することができます。

調査方法

データ予測とモデリングの要因

- 本レポートの対象範囲は、数種類のサーフェスコンピューティングアプリケーションと製品に焦点を当てている。
- 市場分析で考慮した基本通貨は米ドルである。米ドル以外の通貨は、その年の平均換算レートを考慮し、すべての統計計算で米ドルに換算している。
- 通貨換算レートは、Oanda ウェブサイトの過去の為替レートから取得している。
- 本調査研究では、2020 年 1 月から 2024 年 1 月までのほぼすべての最近の動向を考慮した。
- 本レポートに記載された情報は、綿密な一次インタビュー、調査、二次分析の結果である。
- 関連情報が入手できない場合は、代理指標と外挿を採用した。
- 将来の景気後退は、市場の推定と予測には考慮されていない。
- 現在使用されている技術は、予測期間中、大きなブレークスルーもなく存続すると予想される。

市場の推定と予測

この調査研究では、世界のサーフェスコンピューティング市場に関する広範かつ技術的、市場志向的、商業的な調査のために、公認出版物、著名な著者による記事、ホワイトペーパー、企業の年次報告書、ディレクトリ、主要データベースなどの広範な二次情報源を使用して、有用かつ効果的な情報を収集します。

市場工学のプロセスには、市場統計の計算、市場規模の推定、市場予測、市場分解、データの三角測量などが含まれます(このような定量データプロセスの方法論については、さらに詳しいセクションで説明します)。一次調査は、市場の主要企業のセグメンテーションタイプや業界動向に関する情報を収集し、市場数を検証するために実施しました。

一次調査

一次情報源には、サーフェスコンピューティング市場の業界専門家やエコシステムの様々な利害関係者を含む。CEO、副社長、マーケティングディレクター、技術・イノベーションディレクターなどの回答者にインタビューを行い、本調査研究の質的・量的側面の両方を入手・検証した。

一次資料から得られた主なデータは以下の通りである:

- すべての数値とグラフの検証と三角測量
- レポートのセグメンテーションと主要な定性的調査結果の検証
- 競合状況の把握
- 市場タイプ別の各種市場数の検証
- 地域別分析における個別市場の割合

二次調査

サーフェスコンピューティング市場に関するこの調査研究では、広範な二次調査、ディレクトリ、企業ウェブサイト、年次報告書を使用しています。また、ITU、Hoovers、Bloomberg、Businessweek、Factivaなどのデータベースを活用し、世界市場の広範かつ技術的、市場志向的、商業的な調査に役立つ効果的な情報を収集します。

二次調査は、業界のバリューチェーン、収益モデル、市場の金銭的連鎖、主要プレイヤーの総体、現在および潜在的な使用事例とアプリケーションに関する重要な情報を得るために行われた。

二次調査から得られた主なデータは以下の通り:

- セグメンテーションとパーセンテージシェア
- 市場価値のデータ
- 市場トッププレーヤーの主要業界動向
- 市場の様々な側面、主要トレンド、イノベーションの新たな領域に関する定性的洞察
- 数学的・統計的計算のための定量的データ

主要市場プレーヤーと競合の概要

サーフェスコンピューティングの世界市場でプロファイリングされている企業は、主要な専門家から収集した情報に基づいて選択されており、企業のカバレッジ、製品ポートフォリオ、市場浸透度を分析しています。

この市場で著名な企業は以下の通りです:

- マイクロソフト
- デル
- サムスン
- プラナー・システムズ
- レノボ
- アップル
- ビューソニック株式会社
- HP Development Company, L.P.
- LGエレクトロニクス
- 日本エイサー株式会社
- 株式会社センシータッチ
- 株式会社イデウム
- ベルティゴ・システムズGmbH
- 富士通
- タッチマジックス・メディア社

上記のプールに含まれない企業も、本レポートのさまざまなセクション(該当する場合)で紹介している。

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目次

エグゼクティブ・サマリー
範囲と定義
1 市場
1.1 トレンド現在と将来の影響評価
1.1.1 傾向:現在と将来への影響評価
1.1.1.1 インタラクティブ体験に対する需要の高まり
1.1.1.2 拡張現実(AR)の統合
1.1.1.3 カスタマイズとパーソナライゼーション
1.2 サプライチェーンの概要
1.2.1 市場マップ
1.2.1.1 世界のサーフェスコンピューティング市場-フォームファクター別
1.2.1.1.1 デスクトップ
1.2.1.1.2 着脱式タブレット
1.2.1.1.3 ノートブック
1.2.1.1.4 スレートタブレット
1.3 研究開発レビュー
1.3.1 特許出願動向(国別・企業別)
1.4 レギュラトリーランドスケープ
1.4.1 コンソーシアムと協会
1.5 世界の主要イベントのインパクト分析COVID-19
1.6 市場ダイナミクス概要
1.6.1 市場促進要因
1.6.1.1 強化された直感的なインタラクション - 自然なユーザーインターフェース(NUI)
1.6.1.2 産業分野での応用拡大
1.6.1.3 大手企業によるサーフェスコンピュータ開発への注力の高まりが市場成長を牽引すると予測される
1.6.2 市場の阻害要因
1.6.2.1 技術的限界と相互運用性の問題
1.6.2.2 ユーザーの採用と適応
1.6.3 市場機会
1.6.3.1 サーフェスコンピュータ:企業の成長と市場拡大の起爆剤
1.6.3.2 IoTやAIとの統合
2 アプリケーション
2.1 アプリケーション区分
2.2 アプリケーション概要
2.3 サーフェスコンピューティングの世界市場(用途別)
2.3.1 エンターテインメント産業
2.3.2 小売業界
2.3.3 ホスピタリティ産業
2.3.4 ヘルスケア産業
2.3.5 商業産業
2.3.6 自動車産業
2.3.7 教育・官公庁
3 製品
3.1 製品区分
3.2 製品概要
3.3 サーフェスコンピューティングの世界市場(タイプ別)
3.3.1 フラットディスプレイ
3.3.2 曲面ディスプレイ
3.4 製品セグメント
3.5 製品概要
3.6 サーフェスコンピューティングの世界市場(タッチ別)
3.6.1 シングルタッチ
3.6.2 マルチタッチ
3.6.3 マルチユーザー
3.6.4 その他
3.7 製品セグメント
3.8 製品概要
3.9 サーフェスコンピューティングの世界市場(ビジョン別)
3.9.1 二次元
3.9.2 三次元
3.1 製品セグメント
3.11 製品概要
3.12 サーフェスコンピューティングの世界市場(フォームファクター別)
3.12.1 デスクトップ
3.12.2 着脱式タブレット
3.12.3 ノートブック
3.12.4 スレートタブレット
4 地域
4.1 地域別概要
4.2 推進要因と抑制要因
4.3 北米
4.3.1 地域の概要
4.3.2 市場成長の促進要因
4.3.3 市場の課題要因
4.3.4 用途
4.3.5 製品
4.3.6 米国
4.3.6.1 用途
4.3.6.2 製品
4.3.7 カナダ
4.3.7.1 用途
4.3.7.2 製品
4.3.8 メキシコ
4.3.8.1 用途
4.3.8.2 製品
4.4 ヨーロッパ
4.4.1 地域概要
4.4.2 市場成長の推進要因
4.4.3 市場の課題要因
4.4.3.1 アプリケーション
4.4.3.2 製品
4.4.4 ドイツ
4.4.4.1 用途
4.4.4.2 製品
4.4.5 フランス
4.4.5.1 用途
4.4.5.2 製品
4.4.6 イタリア
4.4.6.1 用途
4.4.6.2 製品
4.4.7 スペイン
4.4.7.1 用途
4.4.7.2 製品
4.4.8 イギリス
4.4.8.1 用途
4.4.8.2 製品
4.4.9 ヨーロッパ
4.4.9.1 用途
4.4.9.2 製品
4.5 アジア太平洋
4.5.1 地域概要
4.5.2 市場成長の促進要因
4.5.3 市場の課題要因
4.5.3.1 アプリケーション
4.5.3.2 製品
4.5.4 中国
4.5.4.1 用途
4.5.4.2 製品
4.5.5 日本
4.5.5.1 用途
4.5.5.2 製品
4.5.6 韓国
4.5.6.1 用途
4.5.6.2 製品
4.5.7 インド
4.5.7.1 用途
4.5.7.2 製品
4.5.8 アジア太平洋地域
4.5.8.1 用途
4.5.8.2 製品
4.6 世界の休息地
4.6.1 地域概要
4.6.2 市場成長の促進要因
4.6.3 市場の課題要因
4.6.3.1 アプリケーション
4.6.3.2 製品
4.6.4 中東・アフリカ(MEA)
4.6.4.1 用途
4.6.4.2 製品
4.6.5 南米
4.6.5.1 用途
4.6.5.2 製品
5 市場-競合ベンチマーキングと企業プロフィール
5.1 ネクスト・フロンティア
5.2 地理的評価
5.2.1 マイクロソフト
5.2.1.1 概要
5.2.1.2 主要製品/製品ポートフォリオ
5.2.1.3 競合他社
5.2.1.4 ターゲット顧客
5.2.1.5 キーパーソン
5.2.1.6 アナリストの見解
5.2.1.7 市場シェア、2022年
5.2.2 デル
5.2.2.1 概要
5.2.2.2 主要製品/製品ポートフォリオ
5.2.2.3 競合他社
5.2.2.4 ターゲット顧客
5.2.2.5 キーパーソン
5.2.2.6 アナリストの見解
5.2.2.7 市場シェア、2022年
5.2.3 サムスン
5.2.3.1 概要
5.2.3.2 主要製品/製品ポートフォリオ
5.2.3.3 競合他社
5.2.3.4 ターゲット顧客
5.2.3.5 キーパーソン
5.2.3.6 アナリストの見解
5.2.3.7 市場シェア、2022年
5.2.4 プラナー・システムズ社
5.2.4.1 概要
5.2.4.2 主要製品/製品ポートフォリオ
5.2.4.3 競合他社
5.2.4.4 ターゲット顧客
5.2.4.5 キーパーソン
5.2.4.6 アナリストの見解
5.2.5 レノボ
5.2.5.1 概要
5.2.5.2 主要製品/製品ポートフォリオ
5.2.5.3 トップ・コンペティター
5.2.5.4 ターゲット顧客
5.2.5.5 キーパーソン
5.2.5.6 アナリストの見解
5.2.5.7 市場シェア、2022年
5.2.6 アップル社
5.2.6.1 概要
5.2.6.2 主要製品/製品ポートフォリオ
5.2.6.3 競合他社
5.2.6.4 ターゲット顧客
5.2.6.5 キーパーソン
5.2.6.6 アナリストの見解
5.2.6.7 市場シェア、2022年
5.2.7 ビューソニック株式会社
5.2.7.1 概要
5.2.7.2 主要製品/製品ポートフォリオ
5.2.7.3 競合他社
5.2.7.4 ターゲット顧客
5.2.7.5 キーパーソン
5.2.7.6 アナリストの見解
5.2.8 HP Development Company, L.P.
5.2.8.1 概要
5.2.8.2 主要製品/製品ポートフォリオ
5.2.8.3 競合他社
5.2.8.4 顧客ターゲット
5.2.8.5 キーパーソン
5.2.8.6 アナリストの見解
5.2.8.7 市場シェア、2022年
5.2.9 LGエレクトロニクス
5.2.9.1 概要
5.2.9.2 主要製品/製品ポートフォリオ
5.2.9.3 競合他社
5.2.9.4 ターゲット顧客
5.2.9.5 キーパーソン
5.2.9.6 アナリストの見解
5.2.9.7 市場シェア、2022年
5.2.10 エイサー
5.2.10.1 概要
5.2.10.2 主要製品/製品ポートフォリオ
5.2.10.3 競合他社
5.2.10.4 ターゲット顧客
5.2.10.5 キーパーソン
5.2.10.6 アナリストの見解
5.2.10.7 市場シェア、2022年
5.2.11 SensyTouch Inc.
5.2.11.1 概要
5.2.11.2 主要製品/製品ポートフォリオ
5.2.11.3 競合他社
5.2.11.4 ターゲット顧客
5.2.11.5 キーパーソン
5.2.11.6 アナリストの見解
5.2.12 イデアム
5.2.12.1 概要
5.2.12.2 主要製品/製品ポートフォリオ
5.2.12.3 競合他社
5.2.12.4 ターゲット顧客
5.2.12.5 キーパーソン
5.2.12.6 アナリストの見解
5.2.13 ヴァーティゴ・システムズGmbH
5.2.13.1 概要
5.2.13.2 主要製品/製品ポートフォリオ
5.2.13.3 競合他社
5.2.13.4 ターゲット顧客
5.2.13.5 キーパーソン
5.2.13.6 アナリストの見解
5.2.14 富士通
5.2.14.1 概要
5.2.14.2 主要製品/製品ポートフォリオ
5.2.14.3 競合他社
5.2.14.4 ターゲット顧客
5.2.14.5 キーパーソン
5.2.14.6 アナリストの見解
5.2.14.7 市場シェア、2022年
5.2.15 TouchMagix Media Pvt.
5.2.15.1 概要
5.2.15.2 主要製品/製品ポートフォリオ
5.2.15.3 競合他社
5.2.15.4 ターゲット顧客
5.2.15.5 キーパーソン
5.2.15.6 アナリストの見解
6 調査方法
6.1 データソース
6.1.1 一次データソース
6.1.2 セカンダリー・データ・ソース
6.1.3 データ三角測量
6.2 市場の推定と予測
図表一覧
図1:サーフェスコンピューティングの世界市場(地域別)、2023年、2027年、2033年
図2:サーフェスコンピューティングの世界市場(用途別)、2023年、2027年、2033年
図3:サーフェスコンピューティングの世界市場(タイプ別)、2023年、2027年、2033年
図4:サーフェスコンピューティングの世界市場(タッチ別):2023年、2027年、2033年
図5:サーフェスコンピューティングの世界市場(視覚別):2023年、2027年、2033年
図6:サーフェスコンピューティングの世界市場(フォームファクター別):2023年、2027年、2033年
図7: サーフェスコンピューティングの世界市場、最近の動向
図8: サプライチェーンとサプライチェーン内のリスク
図9: 特許分析(国別)、2020年1月~2023年12月
図10: 特許分析(企業別)、2020年1月~2023年12月
図11: 市場波及要因の影響分析、2024年~2033年
図12: 米国のサーフェスコンピューティング市場、百万ドル、2023-2033年
図13: カナダのサーフェスコンピューティング市場、百万ドル、2023-2033年
図14: メキシコのサーフェスコンピューティング市場、百万ドル、2023-2033年
図15: ドイツのサーフェスコンピューティング市場、百万ドル、2023-2033年
図16: フランスのサーフェスコンピューティング市場、百万ドル、2023-2033年
図17: イタリアのサーフェスコンピューティング市場、百万ドル、2023-2033年
図18: スペインのサーフェスコンピューティング市場、百万ドル、2023-2033年
図19: 英国サーフェスコンピューティング市場、百万ドル、2023~2033年
図20: 欧州以外のサーフェスコンピューティング市場、百万ドル、2023-2033年
図21: 中国のサーフェスコンピューティング市場、百万ドル、2023-2033年
図22: 日本のサーフェスコンピューティング市場、百万ドル、2023-2033年
図23: 韓国のサーフェスコンピューティング市場、百万ドル、2023-2033年
図24: インドのサーフェスコンピューティング市場、百万ドル、2023-2033年
図25:アジア太平洋地域のサーフェスコンピューティング市場、百万ドル、2023-2033年
図26:中東およびアフリカのサーフェスコンピューティング市場、百万ドル、2023-2033年
図27:南米のサーフェスコンピューティング市場、百万ドル、2023-2033年
図28:戦略的取り組み、2021-2023年
図29:戦略的イニシアチブのシェア、2021~2023年
図30:データの三角測量
図31:トップダウンアプローチとボトムアップアプローチ
図32:仮定と限界
表一覧
表1:市場スナップショット
表2:サーフェスコンピューティングの世界市場、機会
表3: サーフェス コンピューティングの世界市場 (地域別), 100万ドル, 2023-2033
表4:北米のサーフェスコンピューティング市場(用途別)、百万ドル、2023-2033年
表5:北米サーフェスコンピューティング市場(タイプ別)、100万ドル、2023-2033年
表6:北米サーフェスコンピューティング市場(タッチ別)、百万ドル、2023-2033年
表7:北米サーフェスコンピューティング市場(ビジョン別)、百万ドル、2023-2033年
表8:北米サーフェスコンピューティング市場(フォームファクター別)、百万ドル、2023-2033年
表9: 米国サーフェスコンピューティング市場(用途別)、百万ドル、2023-2033年
表10:米国のサーフェスコンピューティング市場(タイプ別)、百万ドル、2023-2033年
表11:米国のサーフェスコンピューティング市場(タッチ別)、百万ドル、2023-2033年
表12:米国のサーフェスコンピューティング市場(ビジョン別)、百万ドル、2023-2033年
表13:米国のサーフェスコンピューティング市場(フォームファクター別)、百万ドル、2023-2033年
表14:カナダのサーフェスコンピューティング市場(用途別)、百万ドル、2023-2033年
表15:カナダのサーフェスコンピューティング市場(タイプ別)、100万ドル、2023-2033年
表16:カナダのサーフェスコンピューティング市場(タッチ別)、100万ドル、2023-2033年
表17:カナダのサーフェスコンピューティング市場(ビジョン別)、100万ドル、2023-2033年
表18:カナダのサーフェスコンピューティング市場(フォームファクター別)、100万ドル、2023-2033年
表19:メキシコのサーフェスコンピューティング市場(用途別)、100万ドル、2023-2033年
表20:メキシコのサーフェスコンピューティング市場(タイプ別)、100万ドル、2023-2033年
表21:メキシコのサーフェスコンピューティング市場(タッチ別)、100万ドル、2023-2033年
表22:メキシコのサーフェスコンピューティング市場(ビジョン別)、100万ドル、2023-2033年
表23:メキシコのサーフェスコンピューティング市場(フォームファクタ別)、100万ドル、2023-2033年
表24:ヨーロッパのサーフェスコンピューティング市場(用途別)、100万ドル、2023-2033年
表25:欧州サーフェスコンピューティング市場(タイプ別)、100万ドル、2023-2033年
表26:欧州サーフェスコンピューティング市場(タッチ別)、100万ドル、2023-2033年
表27:サーフェスコンピューティングの欧州市場(ビジョン別)、100万ドル、2023-2033年
表28:欧州サーフェスコンピューティング市場(フォームファクター別)、100万ドル、2023-2033年
表29:ドイツのサーフェスコンピューティング市場(用途別)、100万ドル、2023-2033年
表30: ドイツのサーフェスコンピューティング市場ドイツのサーフェスコンピューティング市場(タイプ別)、100万ドル、2023-2033年
表31:ドイツのサーフェスコンピューティング市場ドイツのサーフェスコンピューティング市場(タッチ別)、100万ドル、2023-2033年
表32:ドイツのサーフェスコンピューティング市場(視覚別)、100万ドル、2023-2033年
表33:ドイツのサーフェスコンピューティング市場ドイツのサーフェスコンピューティング市場(フォームファクター別)、100万ドル、2023-2033年
表34:フランスのサーフェスコンピューティング市場(用途別)、100万ドル、2023-2033年
表35:フランスのサーフェスコンピューティング市場フランスのサーフェスコンピューティング市場(タイプ別)、100万ドル、2023-2033年
表36:フランスのサーフェスコンピューティング市場フランスのサーフェスコンピューティング市場(タッチ別)、100万ドル、2023-2033年
表37:フランスのサーフェスコンピューティング市場フランスのサーフェスコンピューティング市場(視覚別)、100万ドル、2023-2033年
表38:フランスのサーフェスコンピューティング市場フランスのサーフェスコンピューティング市場(フォームファクター別)、100万ドル、2023-2033年
表39:イタリアのサーフェスコンピューティング市場イタリアのサーフェスコンピューティング市場(用途別)、100万ドル、2023-2033年
表40:イタリアのサーフェスコンピューティング市場イタリアのサーフェスコンピューティング市場(タイプ別)、100万ドル、2023-2033年
表41:イタリアのサーフェスコンピューティング市場イタリアのサーフェスコンピューティング市場(タッチ別)、100万ドル、2023-2033年
表42:イタリアのサーフェスコンピューティング市場(視覚別)、100万ドル、2023-2033年
表43:イタリアのサーフェスコンピューティング市場イタリアのサーフェスコンピューティング市場(フォームファクター別)、100万ドル、2023-2033年
表44:スペインのサーフェスコンピューティング市場スペインのサーフェスコンピューティング市場(用途別)、100万ドル、2023-2033年
表45:スペインのサーフェスコンピューティング市場スペインのサーフェスコンピューティング市場(タイプ別)、100万ドル、2023-2033年
表46:スペインのサーフェスコンピューティング市場スペインのサーフェスコンピューティング市場(タッチ別)、100万ドル、2023-2033年
表47:スペインのサーフェスコンピューティング市場スペインのサーフェスコンピューティング市場(視覚別)、100万ドル、2023-2033年
表48:スペインのサーフェスコンピューティング市場スペインのサーフェスコンピューティング市場(フォームファクター別)、100万ドル、2023-2033年
表49:スペインのサーフェスコンピューティング市場イギリスのサーフェスコンピューティング市場(用途別)、百万ドル、2023-2033年
表50:イギリスのサーフェスコンピューティング市場(タイプ別)、100万ドル、2023-2033年
表51:イギリスのサーフェスコンピューティング市場(タッチ別)、百万ドル、2023-2033年
表 52:イギリスのサーフェスコンピューティング市場(視覚別)、百万ドル、2023-2033年
表53:イギリスのサーフェスコンピューティング市場(フォームファクター別)、百万ドル、2023-2033年
表54:欧州以外のサーフェスコンピューティング市場(アプリケーション別)、百万ドル、2023-2033年
表55:欧州以外の地域のサーフェスコンピューティング市場(タイプ別)、100万ドル、2023-2033年
表 56:欧州サーフェスコンピューティング市場(タッチ別)、百万ドル、2023-2033年
表 57:サーフェスコンピューティングの欧州地域市場(ビジョン別)、100万ドル、2023-2033年
表 58:欧州サーフェスコンピューティング市場(フォームファクター別)、100万ドル、2023-2033年
表59:アジア太平洋地域のサーフェスコンピューティング市場(アプリケーション別)、百万ドル、2023-2033年
表60:アジア太平洋地域のサーフェスコンピューティング市場(タイプ別)、100万ドル、2023-2033年
表61:アジア太平洋地域のサーフェスコンピューティング市場(タッチ別)、100万ドル、2023-2033年
表62:アジア太平洋地域のサーフェスコンピューティング市場(視覚別)、百万ドル、2023-2033年
表63:アジア太平洋地域のサーフェスコンピューティング市場(フォームファクター別)、100万ドル、2023-2033年
表64:中国のサーフェスコンピューティング市場(用途別)、100万ドル、2023-2033年
表65:中国のサーフェスコンピューティング市場(タイプ別)、100万ドル、2023-2033年
表66:中国のサーフェスコンピューティング市場中国のサーフェスコンピューティング市場(タッチ別)、100万ドル、2023-2033年
表67:中国のサーフェスコンピューティング市場中国のサーフェスコンピューティング市場(視覚別)、100万ドル、2023-2033年
表68:中国のサーフェスコンピューティング市場中国のサーフェスコンピューティング市場(フォームファクター別)、100万ドル、2023-2033年
表69:日本のサーフェスコンピューティング市場日本のサーフェスコンピューティング市場(アプリケーション別)、100万ドル、2023-2033年
表70:日本のサーフェスコンピューティング市場日本のサーフェスコンピューティング市場(タイプ別)、100万ドル、2023-2033年
表71:日本のサーフェスコンピューティング市場日本のサーフェスコンピューティング市場(タッチ別)、百万ドル、2023-2033年
表72:日本のサーフェスコンピューティング市場(視覚別)、百万ドル、2023-2033年
表73:日本のサーフェスコンピューティング市場日本のサーフェスコンピューティング市場(フォームファクター別)、100万ドル、2023-2033年
表74:韓国のサーフェスコンピューティング市場韓国のサーフェスコンピューティング市場(用途別)、100万ドル、2023-2033年
表75:韓国のサーフェスコンピューティング市場韓国のサーフェスコンピューティング市場(タイプ別)、100万ドル、2023-2033年
表 76:韓国のサーフェスコンピューティング市場(タッチ別)、100万ドル、2023-2033年
表77:韓国のサーフェスコンピューティング市場(視覚別)、100万ドル、2023-2033年
表78:韓国のサーフェスコンピューティング市場韓国のサーフェスコンピューティング市場(フォームファクター別)、100万ドル、2023-2033年
表79:インドのサーフェスコンピューティング市場インドのサーフェスコンピューティング市場(用途別)、100万ドル、2023-2033年
表80:インドのサーフェスコンピューティング市場(タイプ別)、100万ドル、2023-2033年
表81:インドのサーフェスコンピューティング市場(タッチ別)、100万ドル、2023-2033年
表82:インドのサーフェスコンピューティング市場(ビジョン別)、100万ドル、2023-2033年
表83:インドのサーフェスコンピューティング市場(フォームファクター別)、100万ドル、2023-2033年
表84:アジア太平洋地域のサーフェスコンピューティング市場(用途別)、100万ドル、2023-2033年
表85:アジア太平洋地域のサーフェスコンピューティング市場(タイプ別)、100万ドル、2023-2033年
表86:アジア太平洋地域のサーフェスコンピューティング市場(タッチ別)、百万ドル、2023-2033年
表87:アジア太平洋地域のサーフェスコンピューティング市場(視覚別)、百万ドル、2023-2033年
表88:アジア太平洋地域のサーフェスコンピューティング市場(フォームファクター別)、百万ドル、2023-2033年
表89:世界のサーフェスコンピューティング市場(アプリケーション別)、百万ドル、2023-2033年
表90:サーフェスコンピューティングの世界市場(タイプ別)、100万ドル、2023-2033年
表91:サーフェスコンピューティングの世界市場(タッチ別)、百万ドル、2023-2033年
表92:サーフェスコンピューティングの世界市場(視覚別)、百万ドル、2023-2033年
表93:サーフェスコンピューティングの世界市場(フォームファクター別)、百万ドル、2023-2033年
表94:中東およびアフリカのサーフェスコンピューティング市場(用途別)、100万ドル、2023-2033年
表95:中東およびアフリカのサーフェスコンピューティング市場中東およびアフリカのサーフェスコンピューティング市場(タイプ別)、100万ドル、2023-2033年
表96:中東・アフリカのサーフェスコンピューティング市場中東およびアフリカのサーフェスコンピューティング市場(タッチ別)、100万ドル、2023-2033年
表97:中東およびアフリカのサーフェスコンピューティング市場(視覚別)、100万ドル、2023-2033年
表98:中東およびアフリカのサーフェスコンピューティング市場(フォームファクター別)、100万ドル、2023-2033年
表99:南米のサーフェスコンピューティング市場(用途別)、100万ドル、2023-2033年
表100:南米のサーフェスコンピューティング市場(タイプ別)、100万ドル、2023-2033年
表101:南米のサーフェスコンピューティング市場(タッチ別)、100万ドル、2023-2033年
表102:南米のサーフェスコンピューティング市場(視覚別)、百万ドル、2023-2033年
表103:南米のサーフェスコンピューティング市場(フォームファクター別)、100万ドル、2023-2033年
表104:市場シェア、2022年

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プレスリリース

世界のサーフェスコンピューティング市場は、2033年までに9,830億5,000万ドルに達すると推定されることが、BISリサーチのプレミアムマーケットインテリジェンス調査で明らかになった。また、予測期間2024-2033年のCAGRは33.24%になると予測している。

世界のサーフェスコンピューティング市場は、技術の進歩、小売、医療、教育などの分野にわたる多様なアプリケーション、インタラクティブなユーザー体験に対する需要の高まりによって、大きな変革期を迎えている。この技術は、マルチタッチスクリーン、タンジブルインターフェース、ジェスチャー認識を通じて、デジタルインタラクションを再定義し、より直感的で没入感のあるものにしている。

本レポートのUSP

- 世界のサーフェスコンピューティング市場で事業展開する主要企業が採用するトレンドに焦点を当てた専門セクション
- サーフェスコンピューティング市場の全体像を提供するエコシステムで事業を展開する企業の競争状況
- サーフェスコンピューティング市場の地域別、国別、用途別、製品セグメント別の定性・定量分析
- サプライチェーンとバリューチェーン分析

アナリストの視点

BISリサーチの主席アナリスト、Debraj Chakraborty氏によると、「世界のサーフェスコンピューティング市場は、変革的成長の計り知れない可能性を示している。自然なユーザーインターフェースとサーフェスコンピューティング技術の融合は、デジタルコンテンツとのインタラクションが実世界の体験を反映する未来を予告している。技術的な制約や相互運用性の課題といったハードルはあるものの、直感的で没入感のあるユーザー体験に対する需要の高まりにより、市場は拡大の態勢を維持しています。サーフェス・コンピューティングをIoTやAIと統合することで、その能力はさらに増幅され、小売、医療、企業環境など、さまざまな分野でのビジネスチャンスが広がる。投資が急増し、技術的進歩が続いていることから、アナリストは、タッチおよびジェスチャー認識技術の強化とタッチ対応ディスプレイのコスト低下に後押しされ、市場が飛躍的に成長すると予測しています。業務効率と顧客エンゲージメントを促進するサーフェスコンピューティングの価値を認識する企業が増えるにつれ、同市場は、デジタルインタラクションとユーザーエクスペリエンスの未来を業界全体で形成する上で極めて重要な役割を果たすことになるでしょう。"

主要企業

本レポートに掲載されている主要企業には、Microsoft Corporation、Dell Inc.、SAMSUNG、Planar Systems, Inc.、Lenovo、Apple Inc.、ViewSonic Corporation、HP Development Company, L.P.、LG Electronics Inc.、Acer Inc.、SensyTouch Inc.、Ideum Inc.、Vertigo Systems GmbH、富士通、TouchMagix Media Pvt. Ltd.などが含まれる。

本レポートでお答えする主な質問

- サーフェスコンピューティングの急速な普及に向けた主要アプリケーションは?
- 各国におけるサーフェスコンピューティングの最新動向は?
- サーフェスコンピューティングの採用を増加させたさまざまな政府規制/イニシアティブとは?
- サーフェスコンピューティング技術の採用は、予測期間中に各国のサーフェスコンピューティング需要にどのような影響を与えるのか?
- サーフェスコンピューティングの世界市場において、主要かつ急成長が見込まれるセグメントは?
- サーフェスコンピューティングの世界市場で企業が出願した主な特許は?
- サーフェスコンピューティング市場ネットワークの開発に取り組んでいる著名企業はどこか、また、その主要製品は何か?
- サーフェスコンピューティングの需要をリードすると予測される用途別・製品別のセグメントと、2024~2033年に高い需要成長が見込まれるセグメントは?
- サーフェスコンピューティングの消費でリードしているのはどの地域と国で、2024~2033年に高い需要成長が見込まれるのはどの地域と国か?

 

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Summary

Surface Computing Market Overview

The global surface computing market is projected to reach $9,83,052.4 million by 2033 from $55,250.0 million in 2023, growing at a CAGR of 33.24% during the forecast period 2024-2033. The surface computing market is experiencing significant growth propelled by ongoing technological advancements, growing demand for user-friendly interfaces, and widespread adoption across various sectors. Investments and breakthroughs in technology are driving innovation and product development in this market. There's a growing emphasis on creating more interactive and intuitive user experiences, leading to expansion into new sectors such as retail, education, healthcare, and automotive. As technology reshapes how users interact with digital content, the surface computing market is adapting to deliver seamless and natural computing environments, reflecting the industry's commitment to enhancing user engagement and operational efficiency across diverse applications.

Introduction to Surface Computing

Surface computing technologies represent a groundbreaking approach to human-computer interaction, employing natural user interfaces for direct manipulation of digital content through touch and gestures. These systems, operating on interactive surfaces, aim to replicate the simplicity of interacting with everyday objects. They are being applied across various industries, such as retail, healthcare, entertainment, and education, offering tailored solutions to meet specific user needs and promoting engagement and collaboration. Fueled by technological advancements and a focus on user-friendly interfaces, the surface computing market is experiencing notable growth. Its focus on enhancing user experience, productivity, and accessibility while driving innovation in digital interactions sets it apart. As this market progresses, surface computing has the potential to redefine digital technology boundaries, making it more intuitive and accessible to a broader audience.

Market Introduction

The surface computing market is undergoing significant changes driven by advancements in technology, its wide-ranging applications in sectors such as retail, healthcare, and education, and the increasing desire for interactive user experiences. This technology, utilizing features such as multi touch screens, tangible interfaces, and gesture recognition, is revolutionizing digital interaction, making it more intuitive and immersive. Realistically, the surface computing market is poised for considerable growth, finding a balance between innovation and the demand for immersive technologies. Overcoming technical, privacy, and cost challenges is vital for its progress. The market's evolution, fueled by addressing these obstacles and regulatory support, holds the promise of seamlessly integrating surface computing into daily lives. As it matures, dynamic expansion with new applications and refined technologies can be anticipated, enriching user interaction and forging innovative connections between the physical and digital realms.

Industrial Impact

Surface computing has a profound impact across various industries, revolutionizing traditional modes of interaction and driving significant advancements in user experience and operational efficiency. In retail, surface computing enables immersive and personalized shopping experiences, allowing customers to interact with products virtually and make informed purchasing decisions. In healthcare, it enhances patient care by facilitating intuitive access to medical records, diagnostic imaging, and treatment plans, fostering collaboration among healthcare professionals, and improving diagnostic accuracy. Moreover, in education, surface computing transforms classrooms into dynamic learning environments, fostering student engagement through interactive lessons and collaborative activities. Additionally, surface computing is revolutionizing manufacturing processes by facilitating real-time data visualization and analysis, optimizing production workflows, and enabling predictive maintenance. Overall, the industry impact of surface computing is profound, touching upon diverse sectors and reshaping how businesses operate, engage with customers, and deliver products and services.

Market Segmentation

Segmentation 1: by Application
• Entertainment Industry
• Retail Industry
• Hospitality Sector
• Healthcare Industry
• Commercial Industry
• Automotive Industry
• Education and Government Sector

Retail Industry to Lead the Market (by Application)

The retail industry leads in the global surface computing market by utilizing cutting-edge technology to enhance customer interactions and the overall shopping experience. Surface computing enables immersive and interactive experiences, blending digital and physical worlds seamlessly. This innovation boosts engagement, increases sales, and strengthens brand loyalty. Retailers leverage surface computing to showcase products innovatively, offer personalized shopping experiences, and streamline the checkout process, improving operational efficiency and customer satisfaction. The proactive adoption of surface computing highlights the industry's focus on innovation and customer-centricity, driving its growth in the market. As surface computing technology evolves, it is expected to further transform retail environments into interactive and engaging spaces, solidifying the sector's leading position globally.

Segmentation 2: by Type
• Flat Display
• Curved Display

Flat Display to Hold the Largest Share in the Market (by Type)

Flat displays dominate the global surface computing market due to their widespread adoption and versatility across various sectors. Their user-friendly nature and seamless integration into environments such as retail, healthcare, and education contribute to their dominance. Offering superior visual clarity, touch responsiveness, and durability, flat displays are preferred for interactive kiosks, digital signage, and educational tools. Their slim profile and aesthetic appeal suit modern settings. Integration of advanced features such as multi touch capabilities and gesture recognition continues to enhance their utility and demand. Flat displays are crucial in shaping the future of digital interactions and user experiences, ensuring their continued leadership in the surface computing market.

Segmentation 3: by Touch
• Single Touch
• Multi Touch
• Multi User
• Others

Multi Touch to Lead the Market (by Touch)

Multi touch technology is at the forefront of the global surface computing market, transforming user interactions with digital content across various industries. Its ability to recognize and process multiple points of contact simultaneously provides an intuitive and engaging experience. Multi touch screens enable gestures such as pinching and swiping, facilitating complex interactions in creative, educational, gaming, and collaborative settings. Its adaptability and potential for enhanced engagement drive its widespread adoption and innovation in surface computing. Advancements in sensitivity and accuracy promise even more immersive applications, solidifying multi touch technology's leadership in the market and expanding its impact in the digital realm.

Segmentation 4: by Vision
• Two Dimensional
• Three Dimensional

Two Dimensional to Hold the Largest Share in the Market (by Vision)

Two-dimensional vision technology is leading the global surface computing market due to its versatility and foundational role in creating interactive user interfaces. It enables intuitive operations such as tapping and swiping on devices ranging from smartphones to interactive kiosks. Its dominance is attributed to easy integration, cost-effectiveness, and user-friendly experience. Two-dimensional vision drives the development of surface computing applications across sectors such as retail and healthcare, meeting the demand for immersive digital experiences. Its continuous innovation ensures accuracy and responsiveness, securing its leadership in the market and driving the evolution of interactive technologies.

Segmentation 5: by Form Factor
• Desktop
• Detachable Tablet
• Notebook
• Slate Tablet

Notebook to Lead the Market (by Form Factor)

Notebooks are emerging as the primary form factor in the global surface computing market due to their adaptability, portability, and robust computing capabilities. Modern notebooks feature multi touch functionalities, allowing for a wide range of gestures and interactions to enhance user experiences across various domains such as business, education, and entertainment. With advancements such as detachable or foldable touchscreens, stylus support, and gesture recognition, notebooks seamlessly blend productivity with the convenience of tablets. Ongoing innovation focuses on making notebooks thinner, lighter, and more energy-efficient while maintaining high performance, ensuring their continued dominance in the surface computing market. Notebooks exemplify how surface computing seamlessly integrates into daily life, offering a sophisticated balance of functionality and user experience, driving technological advancement.

Segmentation 6: by Region
• North America
• Europe
• Asia-Pacific
• Rest-of-the-World

North America Region to Lead the Market

North America leads the global surface computing market due to its strong technological infrastructure, substantial investment in research and development, and a culture focused on innovation. This leadership is bolstered by the presence of key technology firms and dynamic startups, driving rapid progress in surface computing technologies. The competitive landscape in North America promotes the creation of advanced hardware and software solutions, quickly adopted across retail, healthcare, education, and corporate sectors. Changing consumer preferences for immersive experiences also contribute to market growth as people increasingly seek interactive technologies. The integration of surface computing with cutting-edge technologies such as IoT, AI, and cloud computing further enhances user experiences and opens new opportunities. With a tech-savvy population and supportive government policies, North America is well-positioned to maintain its dominance in the global surface computing market.

Recent Developments in the Global Surface Computing Market

• In October 2022, Microsoft Corporation officially announced the Surface Pro 9, unveiling it alongside the Surface Laptop 5, Surface Studio 2+, and several other accessories.
• In November 2023, ViewSonic Corporation introduced ViewBoards, featuring interactive 4K displays aimed at improving classroom collaboration.
• In May 2022, Ideum, Inc. launched the new 75” Pro Touch Table, which stands out as one of the first commercially accessible 8K systems.

Demand - Drivers, Restraints, and Opportunities

Market Drivers

The convergence of Natural User Interfaces (NUI) and surface computing is driving significant evolution in human-computer interaction, offering intuitive interactions with digital devices. NUI, incorporating gestures, touch, and voice commands, moves away from traditional input devices. Surface computing, utilizing interactive displays on flat surfaces, enhances multi touch and multi user engagement. This integration meets demands for simpler, more efficient interactions driven by user expectations, accessibility needs, collaboration requirements, and business innovation. Decades of research have led to commercialization, with touchscreens becoming prevalent in smartphones and tablets. Future advancements promise even more seamless user experiences, expanding applications across retail, education, healthcare, hospitality, automotive, and other sectors. Leading companies' increased focus on surface computing is boosting investment, driving technological innovation, broadening adoption, and fostering market expansion. This strategic emphasis fosters competition, pushing for rapid advancements and wider accessibility, ultimately shaping a future where digital interactions are more intuitive and user-centric across industries.

Market Restraints

The surface computing market faces significant hurdles in technical constraints and interoperability challenges, hindering its adoption and broader growth. Technical obstacles include accuracy and sensitivity issues in touch and gesture recognition, display resolution limitations, and high hardware costs. Interoperability challenges stem from the absence of universal standards, fragmented software ecosystems, and concerns about data sharing and security. User adoption is driven by the promise of intuitive interactions but faces challenges such as learning curves, cost implications, compatibility issues, and resistance to change. Strategies to overcome these restraints include user education, cost-effective solutions, enhanced compatibility, and demonstrating the value of surface computing through success stories and case studies. These efforts aim to foster greater adoption and adaptation of surface computing technologies across various industries.

Market Opportunities

Surface computing has transformed business operations by merging physical and digital worlds, enhancing interactions with digital content through natural motions. This innovation drives customer engagement, sales, and brand loyalty across industries such as retail, healthcare, and education. In retail, interactive displays offer personalized shopping experiences, while healthcare benefits from interactive medical records. Corporate settings benefit from smart workspaces fostering collaboration and productivity. Investment in surface computing is rising, driven by technological advancements, and decreasing costs, presenting lucrative opportunities for businesses to gain a competitive edge. Integration with IoT and AI amplifies surface computing's capabilities, enabling smarter environments and predictive user experiences. In smart homes and cities, interactive surfaces control lighting and security systems, while in the corporate world, AI-equipped devices offer real-time data analysis and automation. The healthcare sector sees improved patient care through real-time data analysis and predictive health analytics. This integration opens avenues for innovation, efficiency, and growth, driving the next wave of digital transformation.

How can this report add value to an organization?

Product/Innovation Strategy: This report provides a comprehensive product/innovation strategy for the surface computing market, identifying opportunities for market entry, technology adoption, and sustainable growth. It offers actionable insights, helping organizations leverage surface computing to meet environmental standards, gain a competitive edge, and capitalize on the increasing demand for eco-friendly solutions in various industries.

Growth/Marketing Strategy: This report offers a comprehensive growth and marketing strategy designed specifically for the surface computing market. It presents a targeted approach to identifying specialized market segments, establishing a competitive advantage, and implementing creative marketing initiatives aimed at optimizing market share and financial performance. By harnessing these strategic recommendations, organizations can elevate their market presence, seize emerging prospects, and efficiently propel revenue expansion.

Competitive Strategy: This report crafts a strong competitive strategy tailored to the surface computing market. It evaluates market rivals, suggests methods to stand out, and offers guidance for maintaining a competitive edge. By adhering to these strategic directives, companies can position themselves effectively in the face of market competition, ensuring sustained prosperity and profitability.

Research Methodology

Factors for Data Prediction and Modeling

• The scope of this report focuses on several types of surface computing applications and products.
• The base currency considered for the market analysis is US$. Currencies other than the US$ have been converted to the US$ for all statistical calculations, considering the average conversion rate for that particular year.
• The currency conversion rate has been taken from the historical exchange rate of the Oanda website.
• Nearly all the recent developments from January 2020 to January 2024 have been considered in this research study.
• The information rendered in the report is a result of in-depth primary interviews, surveys, and secondary analysis.
• Where relevant information was not available, proxy indicators and extrapolation were employed.
• Any economic downturn in the future has not been taken into consideration for the market estimation and forecast.
• Technologies currently used are expected to persist through the forecast with no major breakthroughs in technology.

Market Estimation and Forecast

This research study involves the usage of extensive secondary sources, such as certified publications, articles from recognized authors, white papers, annual reports of companies, directories, and major databases to collect useful and effective information for an extensive, technical, market-oriented, and commercial study of the global surface computing market.

The process of market engineering involves the calculation of the market statistics, market size estimation, market forecast, market crackdown, and data triangulation (the methodology for such quantitative data processes is explained in further sections). The primary research study has been undertaken to gather information and validate the market numbers for segmentation types and industry trends of the key players in the market.

Primary Research

The primary sources involve industry experts from the surface computing market and various stakeholders in the ecosystem. Respondents such as CEOs, vice presidents, marketing directors, and technology and innovation directors have been interviewed to obtain and verify both qualitative and quantitative aspects of this research study.

The key data points taken from primary sources include:

• validation and triangulation of all the numbers and graphs
• validation of reports segmentation and key qualitative findings
• understanding the competitive landscape
• validation of the numbers of various markets for market type
• percentage split of individual markets for geographical analysis

Secondary Research

This research study of the surface computing market involves the usage of extensive secondary research, directories, company websites, and annual reports. It also makes use of databases, such as ITU, Hoovers, Bloomberg, Businessweek, and Factiva, to collect useful and effective information for an extensive, technical, market-oriented, and commercial study of the global market.

Secondary research was done in order to obtain crucial information about the industry’s value chain, revenue models, the market’s monetary chain, the total pool of key players, and the current and potential use cases and applications.

The key data points taken from secondary research include:

• segmentations and percentage shares
• data for market value
• key industry trends of the top players of the market
• qualitative insights into various aspects of the market, key trends, and emerging areas of innovation
• quantitative data for mathematical and statistical calculations

Key Market Players and Competition Synopsis

The companies that are profiled in the global surface computing market have been selected based on input gathered from primary experts and analyzing company coverage, product portfolio, and market penetration.

Some of the prominent names in this market are:

• Microsoft Corporation
• Dell Inc.
• SAMSUNG
• Planar Systems, Inc.
• Lenovo
• Apple Inc.
• ViewSonic Corporation
• HP Development Company, L.P.
• LG Electronics Inc.
• Acer Inc.
• SensyTouch Inc.
• Ideum Inc.
• Vertigo Systems GmbH
• Fujitsu
• TouchMagix Media Pvt. Ltd.

Companies that are not a part of the aforementioned pool have been well represented across different sections of the report (wherever applicable).



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Table of Contents

Executive Summary
Scope and Definition
1 Markets
1.1 Trends: Current and Future Impact Assessment
1.1.1 Trends: Current and Future Impact Assessment
1.1.1.1 Rising Demand for Interactive Experiences
1.1.1.2 Augmented Reality (AR) Integration
1.1.1.3 Customization and Personalization
1.2 Supply Chain Overview
1.2.1 Market Map
1.2.1.1 Global Surface Computing Market– by Form Factor
1.2.1.1.1 Desktop
1.2.1.1.2 Detachable Tablet
1.2.1.1.3 Notebook
1.2.1.1.4 Slate Tablet
1.3 Research and Development Review
1.3.1 Patent Filing Trend (by Country and Company)
1.4 Regulatory Landscape
1.4.1 Consortiums and Associations
1.5 Impact Analysis for Key Global Events: COVID-19
1.6 Market Dynamics: Overview
1.6.1 Market Drivers
1.6.1.1 Enhanced and Intuitive Interaction - Natural User Interfaces (NUI)
1.6.1.2 Expanding Applications across Industries
1.6.1.3 Increasing Focus of Leading Companies on Surface Computer Development Anticipated to Drive Market Growth
1.6.2 Market Restraints
1.6.2.1 Technical Limitations and Interoperability Issues
1.6.2.2 User Adoption and Adaptation
1.6.3 Market Opportunities
1.6.3.1 Surface Computer: A Catalyst for Corporate Growth and Market Expansion
1.6.3.2 Integration with IoT and AI
2 Application
2.1 Application Segmentation
2.2 Application Summary
2.3 Global Surface Computing Market (by Application)
2.3.1 Entertainment Industry
2.3.2 Retail Industry
2.3.3 Hospitality Sector
2.3.4 Healthcare Industry
2.3.5 Commercial Industry
2.3.6 Automotive Industry
2.3.7 Education and Government Sector
3 Products
3.1 Product Segmentation
3.2 Product Summary
3.3 Global Surface Computing Market (by Type)
3.3.1 Flat Display
3.3.2 Curved Display
3.4 Product Segmentation
3.5 Product Summary
3.6 Global Surface Computing Market (by Touch)
3.6.1 Single Touch
3.6.2 Multi Touch
3.6.3 Multi User
3.6.4 Others
3.7 Product Segmentation
3.8 Product Summary
3.9 Global Surface Computing Market (by Vision)
3.9.1 Two Dimensional
3.9.2 Three Dimensional
3.1 Product Segmentation
3.11 Product Summary
3.12 Global Surface Computing Market (by Form Factor)
3.12.1 Desktop
3.12.2 Detachable Tablet
3.12.3 Notebook
3.12.4 Slate Tablet
4 Regions
4.1 Regional Summary
4.2 Drivers and Restraints
4.3 North America
4.3.1 Regional Overview
4.3.2 Driving Factors for Market Growth
4.3.3 Factors Challenging the Market
4.3.4 Application
4.3.5 Product
4.3.6 U.S.
4.3.6.1 Application
4.3.6.2 Product
4.3.7 Canada
4.3.7.1 Application
4.3.7.2 Product
4.3.8 Mexico
4.3.8.1 Application
4.3.8.2 Product
4.4 Europe
4.4.1 Regional Overview
4.4.2 Driving Factors for Market Growth
4.4.3 Factors Challenging the Market
4.4.3.1 Application
4.4.3.2 Product
4.4.4 Germany
4.4.4.1 Application
4.4.4.2 Product
4.4.5 France
4.4.5.1 Application
4.4.5.2 Product
4.4.6 Italy
4.4.6.1 Application
4.4.6.2 Product
4.4.7 Spain
4.4.7.1 Application
4.4.7.2 Product
4.4.8 U.K.
4.4.8.1 Application
4.4.8.2 Product
4.4.9 Rest-of-Europe
4.4.9.1 Application
4.4.9.2 Product
4.5 Asia-Pacific
4.5.1 Regional Overview
4.5.2 Driving Factors for Market Growth
4.5.3 Factors Challenging the Market
4.5.3.1 Application
4.5.3.2 Product
4.5.4 China
4.5.4.1 Application
4.5.4.2 Product
4.5.5 Japan
4.5.5.1 Application
4.5.5.2 Product
4.5.6 South Korea
4.5.6.1 Application
4.5.6.2 Product
4.5.7 India
4.5.7.1 Application
4.5.7.2 Product
4.5.8 Rest-of-Asia-Pacific
4.5.8.1 Application
4.5.8.2 Product
4.6 Rest-of-the-World
4.6.1 Regional Overview
4.6.2 Driving Factors for Market Growth
4.6.3 Factors Challenging the Market
4.6.3.1 Application
4.6.3.2 Product
4.6.4 Middle East and Africa (MEA)
4.6.4.1 Application
4.6.4.2 Product
4.6.5 South America
4.6.5.1 Application
4.6.5.2 Product
5 Markets - Competitive Benchmarking & Company Profiles
5.1 Next Frontiers
5.2 Geographic Assessment
5.2.1 Microsoft Corporation
5.2.1.1 Overview
5.2.1.2 Top Products/Product Portfolio
5.2.1.3 Top Competitors
5.2.1.4 Target Customers
5.2.1.5 Key Personnel
5.2.1.6 Analyst View
5.2.1.7 Market Share, 2022
5.2.2 Dell Inc.
5.2.2.1 Overview
5.2.2.2 Top Products/Product Portfolio
5.2.2.3 Top Competitors
5.2.2.4 Target Customers
5.2.2.5 Key Personnel
5.2.2.6 Analyst View
5.2.2.7 Market Share, 2022
5.2.3 SAMSUNG
5.2.3.1 Overview
5.2.3.2 Top Products/Product Portfolio
5.2.3.3 Top Competitors
5.2.3.4 Target Customers
5.2.3.5 Key Personnel
5.2.3.6 Analyst View
5.2.3.7 Market Share, 2022
5.2.4 Planar Systems, Inc.
5.2.4.1 Overview
5.2.4.2 Top Products/Product Portfolio
5.2.4.3 Top Competitors
5.2.4.4 Target Customers
5.2.4.5 Key Personnel
5.2.4.6 Analyst View
5.2.5 Lenovo
5.2.5.1 Overview
5.2.5.2 Top Products/Product Portfolio
5.2.5.3 Top Competitors
5.2.5.4 Target Customers
5.2.5.5 Key Personnel
5.2.5.6 Analyst View
5.2.5.7 Market Share, 2022
5.2.6 Apple Inc.
5.2.6.1 Overview
5.2.6.2 Top Products/Product Portfolio
5.2.6.3 Top Competitors
5.2.6.4 Target Customers
5.2.6.5 Key Personnel
5.2.6.6 Analyst View
5.2.6.7 Market Share, 2022
5.2.7 ViewSonic Corporation
5.2.7.1 Overview
5.2.7.2 Top Products/Product Portfolio
5.2.7.3 Top Competitors
5.2.7.4 Target Customers
5.2.7.5 Key Personnel
5.2.7.6 Analyst View
5.2.8 HP Development Company, L.P.
5.2.8.1 Overview
5.2.8.2 Top Products/Product Portfolio
5.2.8.3 Top Competitors
5.2.8.4 Target Customers
5.2.8.5 Key Personnel
5.2.8.6 Analyst View
5.2.8.7 Market Share, 2022
5.2.9 LG Electronics Inc.
5.2.9.1 Overview
5.2.9.2 Top Products/Product Portfolio
5.2.9.3 Top Competitors
5.2.9.4 Target Customers
5.2.9.5 Key Personnel
5.2.9.6 Analyst View
5.2.9.7 Market Share, 2022
5.2.10 Acer Inc.
5.2.10.1 Overview
5.2.10.2 Top Products/Product Portfolio
5.2.10.3 Top Competitors
5.2.10.4 Target Customers
5.2.10.5 Key Personnel
5.2.10.6 Analyst View
5.2.10.7 Market Share, 2022
5.2.11 SensyTouch Inc.
5.2.11.1 Overview
5.2.11.2 Top Products/Product Portfolio
5.2.11.3 Top Competitors
5.2.11.4 Target Customers
5.2.11.5 Key Personnel
5.2.11.6 Analyst View
5.2.12 Ideum Inc.
5.2.12.1 Overview
5.2.12.2 Top Products/Product Portfolio
5.2.12.3 Top Competitors
5.2.12.4 Target Customers
5.2.12.5 Key Personnel
5.2.12.6 Analyst View
5.2.13 Vertigo Systems GmbH
5.2.13.1 Overview
5.2.13.2 Top Products/Product Portfolio
5.2.13.3 Top Competitors
5.2.13.4 Target Customers
5.2.13.5 Key Personnel
5.2.13.6 Analyst View
5.2.14 Fujitsu
5.2.14.1 Overview
5.2.14.2 Top Products/Product Portfolio
5.2.14.3 Top Competitors
5.2.14.4 Target Customers
5.2.14.5 Key Personnel
5.2.14.6 Analyst View
5.2.14.7 Market Share, 2022
5.2.15 TouchMagix Media Pvt. Ltd.
5.2.15.1 Overview
5.2.15.2 Top Products/Product Portfolio
5.2.15.3 Top Competitors
5.2.15.4 Target Customers
5.2.15.5 Key Personnel
5.2.15.6 Analyst View
6 Research Methodology
6.1 Data Sources
6.1.1 Primary Data Sources
6.1.2 Secondary Data Sources
6.1.3 Data Triangulation
6.2 Market Estimation and Forecast
List of Figures
Figure 1: Global Surface Computing Market (by Region), 2023, 2027, and 2033
Figure 2: Global Surface Computing Market (by Application), 2023, 2027, and 2033
Figure 3: Global Surface Computing Market (by Type), 2023, 2027, and 2033
Figure 4: Global Surface Computing Market (by Touch), 2023, 2027, and 2033
Figure 5: Global Surface Computing Market (by Vision), 2023, 2027, and 2033
Figure 6: Global Surface Computing Market (by Form Factor), 2023, 2027, and 2033
Figure 7: Global Surface Computing Market, Recent Developments
Figure 8: Supply Chain and Risks within the Supply Chain
Figure 9: Patent Analysis (by Country), January 2020-December 2023
Figure 10: Patent Analysis (by Company), January 2020-December 2023
Figure 11: Impact Analysis of Market Navigating Factors, 2024-2033
Figure 12: U.S. Surface Computing Market, $Million, 2023-2033
Figure 13: Canada Surface Computing Market, $Million, 2023-2033
Figure 14: Mexico Surface Computing Market, $Million, 2023-2033
Figure 15: Germany Surface Computing Market, $Million, 2023-2033
Figure 16: France Surface Computing Market, $Million, 2023-2033
Figure 17: Italy Surface Computing Market, $Million, 2023-2033
Figure 18: Spain Surface Computing Market, $Million, 2023-2033
Figure 19: U.K. Surface Computing Market, $Million, 2023-2033
Figure 20: Rest-of-Europe Surface Computing Market, $Million, 2023-2033
Figure 21: China Surface Computing Market, $Million, 2023-2033
Figure 22: Japan Surface Computing Market, $Million, 2023-2033
Figure 23: South Korea Surface Computing Market, $Million, 2023-2033
Figure 24: India Surface Computing Market, $Million, 2023-2033
Figure 25: Rest-of-Asia-Pacific Surface Computing Market, $Million, 2023-2033
Figure 26: Middle East and Africa Surface Computing Market, $Million, 2023-2033
Figure 27: South America Surface Computing Market, $Million, 2023-2033
Figure 28: Strategic Initiatives, 2021-2023
Figure 29: Share of Strategic Initiatives, 2021-2023
Figure 30: Data Triangulation
Figure 31: Top-Down and Bottom-Up Approach
Figure 32: Assumptions and Limitations
List of Tables
Table 1: Market Snapshot
Table 2: Global Surface Computing Market, Opportunities
Table 3: Global Surface Computing Market (by Region), $Million, 2023-2033
Table 4: North America Surface Computing Market (by Application), $Million, 2023-2033
Table 5: North America Surface Computing Market (by Type), $Million, 2023-2033
Table 6: North America Surface Computing Market (by Touch), $Million, 2023-2033
Table 7: North America Surface Computing Market (by Vision), $Million, 2023-2033
Table 8: North America Surface Computing Market (by Form Factor), $Million, 2023-2033
Table 9: U.S. Surface Computing Market (by Application), $Million, 2023-2033
Table 10: U.S. Surface Computing Market (by Type), $Million, 2023-2033
Table 11: U.S. Surface Computing Market (by Touch), $Million, 2023-2033
Table 12: U.S. Surface Computing Market (by Vision), $Million, 2023-2033
Table 13: U.S. Surface Computing Market (by Form Factor), $Million, 2023-2033
Table 14: Canada Surface Computing Market (by Application), $Million, 2023-2033
Table 15: Canada Surface Computing Market (by Type), $Million, 2023-2033
Table 16: Canada Surface Computing Market (by Touch), $Million, 2023-2033
Table 17: Canada Surface Computing Market (by Vision), $Million, 2023-2033
Table 18: Canada Surface Computing Market (by Form Factor), $Million, 2023-2033
Table 19: Mexico Surface Computing Market (by Application), $Million, 2023-2033
Table 20: Mexico Surface Computing Market (by Type), $Million, 2023-2033
Table 21: Mexico Surface Computing Market (by Touch), $Million, 2023-2033
Table 22: Mexico Surface Computing Market (by Vision), $Million, 2023-2033
Table 23: Mexico Surface Computing Market (by Form Factor), $Million, 2023-2033
Table 24: Europe Surface Computing Market (by Application), $Million, 2023-2033
Table 25: Europe Surface Computing Market (by Type), $Million, 2023-2033
Table 26: Europe Surface Computing Market (by Touch), $Million, 2023-2033
Table 27: Europe Surface Computing Market (by Vision), $Million, 2023-2033
Table 28: Europe Surface Computing Market (by Form Factor), $Million, 2023-2033
Table 29: Germany Surface Computing Market (by Application), $Million, 2023-2033
Table 30: Germany Surface Computing Market (by Type), $Million, 2023-2033
Table 31: Germany Surface Computing Market (by Touch), $Million, 2023-2033
Table 32: Germany Surface Computing Market (by Vision), $Million, 2023-2033
Table 33: Germany Surface Computing Market (by Form Factor), $Million, 2023-2033
Table 34: France Surface Computing Market (by Application), $Million, 2023-2033
Table 35: France Surface Computing Market (by Type), $Million, 2023-2033
Table 36: France Surface Computing Market (by Touch), $Million, 2023-2033
Table 37: France Surface Computing Market (by Vision), $Million, 2023-2033
Table 38: France Surface Computing Market (by Form Factor), $Million, 2023-2033
Table 39: Italy Surface Computing Market (by Application), $Million, 2023-2033
Table 40: Italy Surface Computing Market (by Type), $Million, 2023-2033
Table 41: Italy Surface Computing Market (by Touch), $Million, 2023-2033
Table 42: Italy Surface Computing Market (by Vision), $Million, 2023-2033
Table 43: Italy Surface Computing Market (by Form Factor), $Million, 2023-2033
Table 44: Spain Surface Computing Market (by Application), $Million, 2023-2033
Table 45: Spain Surface Computing Market (by Type), $Million, 2023-2033
Table 46: Spain Surface Computing Market (by Touch), $Million, 2023-2033
Table 47: Spain Surface Computing Market (by Vision), $Million, 2023-2033
Table 48: Spain Surface Computing Market (by Form Factor), $Million, 2023-2033
Table 49: U.K. Surface Computing Market (by Application), $Million, 2023-2033
Table 50: U.K. Surface Computing Market (by Type), $Million, 2023-2033
Table 51: U.K. Surface Computing Market (by Touch), $Million, 2023-2033
Table 52: U.K. Surface Computing Market (by Vision), $Million, 2023-2033
Table 53: U.K. Surface Computing Market (by Form Factor), $Million, 2023-2033
Table 54: Rest-of-Europe Surface Computing Market (by Application), $Million, 2023-2033
Table 55: Rest-of-Europe Surface Computing Market (by Type), $Million, 2023-2033
Table 56: Rest-of-Europe Surface Computing Market (by Touch), $Million, 2023-2033
Table 57: Rest-of-Europe Surface Computing Market (by Vision), $Million, 2023-2033
Table 58: Rest-of-Europe Surface Computing Market (by Form Factor), $Million, 2023-2033
Table 59: Asia-Pacific Surface Computing Market (by Application), $Million, 2023-2033
Table 60: Asia-Pacific Surface Computing Market (by Type), $Million, 2023-2033
Table 61: Asia-Pacific Surface Computing Market (by Touch), $Million, 2023-2033
Table 62: Asia-Pacific Surface Computing Market (by Vision), $Million, 2023-2033
Table 63: Asia-Pacific Surface Computing Market (by Form Factor), $Million, 2023-2033
Table 64: China Surface Computing Market (by Application), $Million, 2023-2033
Table 65: China Surface Computing Market (by Type), $Million, 2023-2033
Table 66: China Surface Computing Market (by Touch), $Million, 2023-2033
Table 67: China Surface Computing Market (by Vision), $Million, 2023-2033
Table 68: China Surface Computing Market (by Form Factor), $Million, 2023-2033
Table 69: Japan Surface Computing Market (by Application), $Million, 2023-2033
Table 70: Japan Surface Computing Market (by Type), $Million, 2023-2033
Table 71: Japan Surface Computing Market (by Touch), $Million, 2023-2033
Table 72: Japan Surface Computing Market (by Vision), $Million, 2023-2033
Table 73: Japan Surface Computing Market (by Form Factor), $Million, 2023-2033
Table 74: South Korea Surface Computing Market (by Application), $Million, 2023-2033
Table 75: South Korea Surface Computing Market (by Type), $Million, 2023-2033
Table 76: South Korea Surface Computing Market (by Touch), $Million, 2023-2033
Table 77: South Korea Surface Computing Market (by Vision), $Million, 2023-2033
Table 78: South Korea Surface Computing Market (by Form Factor), $Million, 2023-2033
Table 79: India Surface Computing Market (by Application), $Million, 2023-2033
Table 80: India Surface Computing Market (by Type), $Million, 2023-2033
Table 81: India Surface Computing Market (by Touch), $Million, 2023-2033
Table 82: India Surface Computing Market (by Vision), $Million, 2023-2033
Table 83: India Surface Computing Market (by Form Factor), $Million, 2023-2033
Table 84: Rest-of-Asia-Pacific Surface Computing Market (by Application), $Million, 2023-2033
Table 85: Rest-of-Asia-Pacific Surface Computing Market (by Type), $Million, 2023-2033
Table 86: Rest-of-Asia-Pacific Surface Computing Market (by Touch), $Million, 2023-2033
Table 87: Rest-of-Asia-Pacific Surface Computing Market (by Vision), $Million, 2023-2033
Table 88: Rest-of-Asia-Pacific Surface Computing Market (by Form Factor), $Million, 2023-2033
Table 89: Rest-of-the-World Surface Computing Market (by Application), $Million, 2023-2033
Table 90: Rest-of-the-World Surface Computing Market (by Type), $Million, 2023-2033
Table 91: Rest-of-the-World Surface Computing Market (by Touch), $Million, 2023-2033
Table 92: Rest-of-the-World Surface Computing Market (by Vision), $Million, 2023-2033
Table 93: Rest-of-the-World Surface Computing Market (by Form Factor), $Million, 2023-2033
Table 94: Middle East and Africa Surface Computing Market (by Application), $Million, 2023-2033
Table 95: Middle East and Africa Surface Computing Market (by Type), $Million, 2023-2033
Table 96: Middle East and Africa Surface Computing Market (by Touch), $Million, 2023-2033
Table 97: Middle East and Africa Surface Computing Market (by Vision), $Million, 2023-2033
Table 98: Middle East and Africa Surface Computing Market (by Form Factor), $Million, 2023-2033
Table 99: South America Surface Computing Market (by Application), $Million, 2023-2033
Table 100: South America Surface Computing Market (by Type), $Million, 2023-2033
Table 101: South America Surface Computing Market (by Touch), $Million, 2023-2033
Table 102: South America Surface Computing Market (by Vision), $Million, 2023-2033
Table 103: South America Surface Computing Market (by Form Factor), $Million, 2023-2033
Table 104: Market Share, 2022

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Press Release

The global surface computing market is estimated to reach $983.05 billion by 2033, reveals the premium market intelligence study by BIS Research. The study also highlights that the market is set to witness a CAGR of 33.24% during the forecast period 2024-2033.

The global surface computing market is undergoing significant transformation, driven by technological advances, diverse applications across sectors such as retail, healthcare, and education, and a rising demand for interactive user experiences. This technology, through multi touch screens, tangible interfaces, and gesture recognition, is redefining digital interaction, making it more intuitive and immersive.

USPs of this report

• A dedicated section focusing on the trends adopted by the key players operating in the global surface computing market
• Competitive landscape of the companies operating in the ecosystem offering a holistic view of the surface computing market landscape
• Qualitative and quantitative analysis of the surface computing market at the region and country level and granularity by application and product segments
• Supply chain and value chain analysis

Analyst Perspective

According to Debraj Chakraborty, Principal Analyst, BIS Research, “The global surface computing market demonstrates immense potential for transformative growth. The convergence of natural user interfaces and surface computing technology heralds a future where interactions with digital content mirror real-world experiences. Despite encountering hurdles such as technical constraints and interoperability challenges, the market remains poised for expansion driven by increasing demand for intuitive and immersive user experiences. Integrating surface computing with IoT and AI further amplifies its capabilities, unlocking opportunities across various sectors, including retail, healthcare, and corporate environments. With investments surging and technological advancements continuing, analysts foresee exponential market growth, propelled by enhanced touch and gesture recognition technologies and decreasing costs of touch-enabled displays. As businesses increasingly recognize the value of surface computing in driving operational efficiency and customer engagement, the market is set to play a pivotal role in shaping the future of digital interaction and user experience across industries.”

Key Companies Profiled

The key players profiled in the report include Microsoft Corporation, Dell Inc., SAMSUNG, Planar Systems, Inc., Lenovo, Apple Inc., ViewSonic Corporation, HP Development Company, L.P., LG Electronics Inc., Acer Inc., SensyTouch Inc., Ideum Inc., Vertigo Systems GmbH, Fujitsu, and TouchMagix Media Pvt. Ltd.

Key Questions Answered in the Report

• Which are the leading applications that are working toward the rapid adoption of surface computing?
• What are the latest developments in surface computing in various countries?
• What are the various governmental regulations/initiatives that have increased the adoption of surface computing?
• How will the adoption of surface computing technology affect the demand for surface computing during the forecast period in different countries?
• Which is expected to be the leading and fastest-growing segment in the global surface computing market?
• What are the major patents filed by the companies in the global surface computing market?
• Which are the prominent players working on the development of surface computing market networks, and what are the key offerings?
• Which segments by application and product are projected to lead in terms of demand for surface computing, and which of them are expected to witness high demand growth during 2024-2033?
• Which regions and countries are leading in terms of consumption of surface computing, and which of them are expected to witness high demand growth during 2024-2033?

 

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2024/07/04 10:27

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