世界各国のリアルタイムなデータ・インテリジェンスで皆様をお手伝い

エネルギーと電力


Energy & Power

世界の暖房機器市場の紹介 世界の暖房機器市場は著しい成長を遂げており、中でもアジア太平洋地域は暖房機器技術の導入と進歩においてリードしている。持続可能性への世界的なシフトは、世界の暖房機器市場の... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
BIS Research
ビーアイエスリサーチ
2024年3月7日 US$4,950
1-3ユーザライセンス
ライセンス・価格情報・注文方法はこちら
153 英語

 

サマリー

世界の暖房機器市場の紹介

世界の暖房機器市場は著しい成長を遂げており、中でもアジア太平洋地域は暖房機器技術の導入と進歩においてリードしている。持続可能性への世界的なシフトは、世界の暖房機器市場の主要な推進力であり、暖房機器ソリューションの革新と投資の両方を促進している。これには、炉やボイラーなどの伝統的な暖房システムの改善や、ヒートポンプや太陽熱暖房などの代替オプションの出現が含まれる。エネルギー効率と環境の持続可能性が重視されるようになったことで、高効率暖房機器の採用に有利な規制やインセンティブが実施されるようになった。このため、特にエネルギー基準の厳しい地域では、より新しくて効率的な暖房システムへの需要が刺激されている。

世界各国の政府は、再生可能な暖房機器ソリューションを促進するための政策やインセンティブを実施している。2023年12月、米国ブリティッシュコロンビア州(BC州)は、CleanBC Roadmap to 2030に示された、暖房と給湯のための最高効率機器基準(HEES)の制定を目指した政策の策定に着手した。2030年に施行されるこれらの基準は、ブリティッシュコロンビア州全域の住宅、中小規模の商業施設、施設において、高効率で低炭素な機器を広く採用するための触媒となる。

世界の暖房機器市場は、2023年の1,109億3,910万ドルから2033年には2,065億500万ドルに達し、予測期間2023~2033年のCAGRは6.41%で成長すると予測される。

産業への影響

Carrier、Johnson Controls、DAIKIN INDUSTRIES, Ltd.、日立製作所、LG Electronicsは、暖房機器市場における世界的な大手企業である。Vornado Air, LLC、ダイソン、富士通ゼネラルは、暖房機器市場でここ数年脚光を浴びている新興企業の一部である。

暖房機器メーカーが採用する戦略には、新製品の発売、事業拡大、M&A、パートナーシップ、提携などがある。

M&A、パートナーシップ、コラボレーションは、市場で最も好まれている戦略である。暖房機器システムの電動化は、特に再生可能エネルギー源のシェア拡大により発電がクリーンになっている地域で勢いを増すと予想される。電気ヒートポンプは、効率の向上とコストの低下により、大きな成長を遂げる可能性がある。気候変動への懸念と二酸化炭素排出量削減への要望から、暖房用エネルギー源は再生可能エネルギーへとシフトし続けるだろう。

市場の細分化:

セグメンテーション1:用途別
- 住宅用
- 商業用
- 産業用

世界の暖房機器市場を支配する住宅用アプリケーション(アプリケーション別)

世界的にエネルギー効率に関する規制がますます厳しくなっているため、住宅所有者は古くて効率の悪い暖房器具を、より効率の良い新しいモデルに買い換えるようになっている。この傾向は、政府がエネルギー効率の高い機器のアップグレードに対して奨励金やリベートを提供している地域で特に顕著である。

消費者は、家庭用の暖房機器を選ぶ際に、快適性、利便性、環境の持続可能性を優先するようになっている。このような嗜好の変化により、遠隔操作や他のホームオートメーションシステムとの統合が可能な、スマートでコネクテッドな暖房機器ソリューションへの需要が高まっている。

また、既存の住宅に最新の暖房機器を導入する改築や改修も、市場の成長を後押ししている。

セグメンテーション2:製品タイプ別
- ヒートポンプ
- 炉
- ボイラー
- その他

ヒートポンプが世界の暖房機器市場を支配(製品タイプ別)

ヒートポンプは、炉やボイラーといった従来の暖房システムと比べてエネルギー効率が高いことで知られている。ヒートポンプは、空気、地面、水源から熱を取り出すことができるため、家庭や建物を暖めるための、より持続可能な選択肢となる。

気候変動に対する意識が高まり、二酸化炭素排出量を削減する必要性が高まる中、環境に優しい暖房機器ソリューションへの需要が高まっています。ヒートポンプは、化石燃料を使用する暖房システムと比べて温室効果ガスの排出量が少なく、環境意識の高い消費者や政策立案者にとって魅力的な選択肢となっています。

ヒートポンプ技術の進歩により、効率、性能、信頼性が向上しています。最新のヒートポンプは寒冷地でも効果的に作動するため、より幅広い用途に適しています。

セグメンテーション3:燃料タイプ別
- 天然ガス
- 石油
- 電気
- その他

暖房機器の世界市場は天然ガスが支配的(燃料タイプ別)

天然ガスは、石油や電気などの他の燃料タイプに比べて費用対効果が高いことが多く、特に天然ガスが豊富で比較的安価な地域では、暖房機器の魅力的な選択肢となっている。

多くの地域では、天然ガス配給のためのインフラがすでに整備されており、消費者が暖房目的で天然ガスを利用することがより簡単で便利になっている。このように確立されたインフラが、天然ガス暖房機器の採用を後押ししている。

セグメンテーション4:地域別
- 北米:米国、カナダ、メキシコ
- 欧州 - ドイツ、フランス、英国、イタリア、その他の欧州諸国
- アジア太平洋 - 日本、中国、インド、韓国、アジア太平洋地域以外
- その他の地域 - 南米、中東、アフリカ

アジア太平洋地域の暖房機器市場は、都市化、経済発展、エネルギー効率に対する政府の支援、技術の進歩に後押しされ、安定した成長を続けると予想される。

アジア太平洋地域では急速な都市化と工業化が進んでおり、住宅、商業、工業の各分野で暖房機器の需要が増加している。より多くの人々が都市部に移り住み、産業が拡大するにつれて、ビルや工場、その他のインフラの暖房システムへのニーズが大幅に高まっている。

中国、インド、日本、韓国、東南アジア諸国などの経済成長により、可処分所得水準が上昇し、建設活動が活発化している。このため、オフィス、ホテル、モール、集合住宅など、住宅と商業の両分野で暖房機器の需要が高まっている。

メーカー各社は、特定の気候条件に合わせた高性能システムなど、この地域の多様なニーズを満たす暖房機器の技術革新にますます力を注いでいる。

世界の暖房機器市場の最新動向

- 2023年7月、ハンガリーのブダペストでMidea Building Technologiesの新製品発表会が開催された。次世代のMサーマルR290ネイチャー・シリーズ・ヒートポンプがMidea Building Technologiesによって発表され、同社の技術革新と持続可能な開発への継続的な献身が示された。
- 2023年6月、レムシャイトに本社を置く暖房機器技術サプライヤーであるヴァイラント・グループは、2022年にヒートポンプ事業が大きく成長し、売上高が75%以上増加したことを明らかにした。その結果、同社は欧州市場全体を大幅に上回るペースで拡大し、業界における地位を強化した。現在、欧州でヒートポンプを供給する上位3社のうちの1社がヴァイラント・グループである。ヴァイラント・グループは、中国と欧州で市場シェアを獲得する一方、一般的に落ち込んでいた市場でガス焚きボイラーの売上を6%増加させた。
- 2021年12月、三菱電機は、新開発の効果的な水対水ヒートポンプであるEcodan Hydrodanを発表した。このプラグ&プレイ・ソリューションは、暖房機器と温水に対する住宅用アパートのニーズを満たすために特別に作られ、同時に、次世代ヒートネットワークが提供する持続可能な大幅なエネルギー節約を最大化する。さらに、環境への悪影響を最小限に抑えるため、少量の低GWP R32冷媒を使用している。
- 2023年6月、Rheem Manufacturing CompanyからTriton Super and Light Duty給湯器が発表された。この業務用ユニットは、給湯器の問題を未然に発見・防止し、最大98%の熱効率でダウンタイムをなくすことができる。中小企業のオーナーを念頭に設計されたTriton Light Dutyは、通常のユニットよりもインテリジェントで耐久性のあるオプションを提供します。しかし、最大限の給湯能力を必要とする組織には、トリトンスーパーデューティの能力アップが有効です。ライトデューティーとトリトンスーパーは、ヘビーデューティーモデルで構成される現在のリームマニュファクチャリングカンパニーのトリトンのラインナップを補完するものです。現在、長期的な需要が生産能力を上回っており、持続可能な暖房機器分野のリーダーとして位置づけられている。

需要 - 推進要因、課題、機会

市場の需要促進要因世界の建設プロジェクトの急拡大

世界の建設業界は、経済成長、都市化、インフラ投資の増加に後押しされ、大幅な拡大を経験している。この広範な発展は、暖房機器市場にとって重要な触媒となっており、住宅、商業、工業の各分野で最先端の暖房ソリューションに対する需要を促進している。

例えば、特に新興国では住宅建設ブームが起きており、新しい住宅開発のニーズを満たすために効率的な暖房システムの導入が必要となっている。ロバート・ボッシュGmbHやレノックス・インターナショナルInc.などの企業は、この急成長市場に対応するエネルギー効率の高いボイラーやヒートポンプを含む製品群を拡大している。これらのシステムは、環境への影響を最小限に抑えながら最適な熱を供給するよう設計されており、持続可能性に向けた世界的な推進に合致している。

市場の課題初期投資額の高さ

初期資本支出の高さは、暖房機器市場における大きな阻害要因であり、導入と技術進歩の両面で障壁となっている。これは特に最先端のシステムの場合に顕著であり、長期的な運用コスト削減と環境面でのメリットがあるにもかかわらず、多額の初期投資が必要となる。

例えば、地中熱ヒートポンプは、長期的にはかなりのエネルギー節約をもたらすが、その初期設置には資本集約的である。大がかりな地下配管や掘削工程が必要なため、多くの住宅所有者や中小企業にとってはコスト高になりかねない。

高効率で優れた制御を提供する可変冷媒フロー(VRF)システムなどの大型暖房システムは、多額の設置費用と材料費がかかる。これは、設置やメンテナンスに専門的な労働力やトレーニングが必要なことによって、さらに悪化することもある。

市場機会:持続可能でエネルギー効率の高い暖房機器製品への投資

持続可能でエネルギー効率の高い暖房機器製品への投資は、暖房機器業界に大きな市場機会をもたらしている。持続可能性に向けた世界的な推進力と、二酸化炭素排出量削減への関心の高まりにより、消費者と企業の両方が、より環境に優しくエネルギー効率の高い暖房機器ソリューションを求めるようになっている。

このような需要の変化は、技術革新を促進し、この分野の成長に新たな道を開いている。この傾向の代表的な例として、ヒートポンプ技術への投資の増加が挙げられる。ヒートポンプは、電気を利用して空気や地面から建物に熱を移動させることで、従来の暖房システムに代わるクリーンな代替手段を提供する。

本レポートは組織にどのような価値をもたらすのか?

製品/イノベーション戦略:製品セグメントは、読者が市場で入手可能な暖房機器製品のさまざまな用途を理解するのに役立ちます。この市場は、継続的な技術の進歩、投資の増加、持続可能な暖房機器ソリューションに対する意識の高まりにより、大きく拡大する態勢を整えています。したがって、暖房機器事業は高投資・高収益モデルである。

成長/マーケティング戦略:世界の暖房機器市場は急速なペースで成長している。同市場は、既存および新興の市場プレーヤーに莫大な機会を提供している。このセグメントで取り上げる戦略には、M&A、製品投入、提携・協力、事業拡大、投資などがある。企業が市場での地位を維持・強化するために好む戦略には、主にパートナーシップや提携が含まれる。

競争戦略:本調査で分析・プロファイリングした暖房機器市場の主要企業には、暖房機器メーカーが含まれる。さらに、パートナーシップ、協定、提携などの包括的な競争環境は、市場の未開拓の収益ポケットを理解する上で読者を支援することが期待される。

調査方法

データ予測とモデリングの要因

- 本レポートの対象範囲は暖房機器に限定している。
- 市場分析で考慮した基本通貨は米ドルである。米ドル以外の通貨は、その年の平均為替レートを考慮し、すべての統計計算で米ドルに換算している。
- 通貨換算レートはOANDAウェブサイトの過去の為替レートを使用した。
- 本調査研究では、2021 年 1 月から 2023 年 12 月までのほぼすべての最近の動向を考慮した。
- 本レポートに記載された情報は、綿密な一次インタビュー、調査、二次分析の結果である。
- 関連情報が入手できない場合は、代理指標と外挿を採用した。
- 将来のいかなる景気後退も、市場の推定と予測には考慮されていない。
- 現在使用されている技術は、大きな技術的ブレークスルーがない限り、予測期間中存続すると予想される。

市場の推定と予測

この調査研究では、世界の暖房機器市場に関する広範かつ技術的、市場志向的、商業的な調査のために、公認出版物、著名な著者による記事、白書、企業の年次報告書、ディレクトリ、主要データベースなどの広範な二次情報源を使用して、有用かつ効果的な情報を収集します。

市場工学のプロセスには、市場統計の計算、市場規模の推定、市場予測、市場分解、データの三角測量などが含まれます(このような定量データプロセスの方法論については、さらに詳しいセクションで説明します)。一次調査は、市場の主要プレイヤーのセグメンテーションタイプや業界動向に関する情報を収集し、市場数を検証するために実施されました。

一次調査

一次情報源には、暖房機器市場の業界専門家やエコシステムの様々な利害関係者を含む。最高経営責任者(CEO)、副社長、マーケティング責任者、技術・イノベーション責任者などの回答者にインタビューを行い、本調査研究の質的・量的側面の両方を入手・検証している。

一次資料から得られた主なデータは以下の通りである:

- すべての数値とグラフの検証と三角測量
- レポートのセグメンテーションと主要な定性的調査結果の検証
- 競合状況の把握
- 市場タイプ別の各種市場数の検証
- 地域別分析における個別市場の割合

二次調査

この調査研究では、広範な二次調査、ディレクトリ、企業のウェブサイト、年次報告書を使用する。また、Hoovers、Bloomberg、Businessweek、Factivaなどのデータベースを活用し、世界市場の広範かつ技術的、市場志向的、商業的な調査に役立つ効果的な情報を収集している。前述のデータソースに加え、GFIやデルフト工科大学など、他のデータソースやウェブサイトの協力も得て研究を進めている。

セカンダリーリサーチは、業界のバリューチェーン、収益モデル、市場の貨幣連鎖、主要プレイヤーの総体、現在および潜在的な使用例と用途に関する重要な情報を得るために行われた。

二次調査から得られた主なデータは以下の通り:

- セグメンテーションとパーセンテージシェア
- 市場価値のデータ
- 市場トッププレーヤーの主要業界動向
- 市場の様々な側面、主要トレンド、イノベーションの新たな領域に関する定性的洞察
- 数学的・統計的計算のための定量的データ

主要市場プレーヤーと競合の概要

プロフィールに掲載されている企業は、一次専門家から収集したインプットと、企業カバレッジ、製品ポートフォリオ、暖房機器市場の浸透度の分析に基づいて選定されています。

世界の暖房機器市場における著名企業は以下の通り:

- キャリア
- 大金工業株式会社
- ジョンソンコントロールズ
- ミデアグループ
- レノックス・インターナショナル

上記以外の企業も、本レポートのさまざまなセクションで紹介している(該当する場合)。

ページTOPに戻る


目次

エグゼクティブ・サマリー
範囲と定義
1 市場
1.1 トレンド現在と将来の影響評価
1.1.1 トレンド概要
1.1.2 IoT対応暖房機器市場への注目の高まり
1.1.3 エネルギー効率の重視
1.2 サプライチェーンの概要
1.2.1 バリューチェーン分析
1.2.2 市場マップ
1.3 研究開発レビュー
1.3.1 特許出願動向(国別、年度別)
1.4 規制情勢
1.5 市場ダイナミクス概要
1.5.1 市場促進要因
1.5.1.1 世界的な建設プロジェクトの急拡大
1.5.1.2 温室効果による環境への影響
1.5.1.3 再生可能エネルギー源の導入
1.5.2 市場の阻害要因
1.5.2.1 高い初期資本支出
1.5.2.2 エネルギーコストの変動
1.5.3 市場機会
1.5.3.1 持続可能でエネルギー効率の高い暖房機器製品への投資
1.5.3.2 世界的なパートナーシップとコラボレーションの増加
2 アプリケーション
2.1 アプリケーションの細分化
2.2 アプリケーションの概要
2.3 暖房機器の世界市場(用途別)
2.3.1 用途
2.3.1.1 住宅用
2.3.1.2 商業用
2.3.1.3 工業用
3 製品
3.1 製品区分
3.2 製品概要
3.3 暖房機器の世界市場(製品タイプ別)
3.3.1 製品タイプ
3.3.1.1 ヒートポンプ
3.3.1.2 炉
3.3.1.3 ボイラー
3.3.1.4 その他
3.4 暖房機器の世界市場(燃料タイプ別)
3.4.1 燃料タイプ
3.4.1.1 天然ガス
3.4.1.2 石油
3.4.1.3 電気
3.4.1.4 その他
4 地域
4.1 地域の概要
4.2 推進要因と抑制要因
4.3 北米
4.3.1 地域概要
4.3.2 市場成長の促進要因
4.3.3 市場の課題要因
4.3.4 用途
4.3.5 製品
4.3.6 北米(国別)
4.3.6.1 米国
4.3.6.2 カナダ
4.3.6.3 メキシコ
4.4 ヨーロッパ
4.4.1 地域概要
4.4.2 市場成長の推進要因
4.4.3 市場の課題要因
4.4.4 用途
4.4.5 製品
4.4.6 ヨーロッパ(国別)
4.4.6.1 フランス
4.4.6.2 ドイツ
4.4.6.3 イギリス
4.4.6.4 イタリア
4.4.6.5 欧州外
4.5 アジア太平洋
4.5.1 地域概要
4.5.2 市場成長の推進要因
4.5.3 市場の課題要因
4.5.4 アプリケーション
4.5.5 製品
4.5.6 アジア太平洋地域(国別)
4.5.6.1 中国
4.5.6.2 インド
4.5.6.3 日本
4.5.6.4 韓国
4.5.6.5 アジア太平洋地域の休養地
4.6 世界の休息地
4.6.1 地域概要
4.6.2 市場成長の推進要因
4.6.3 市場の課題要因
4.6.4 用途
4.6.5 製品
4.6.6 世界の残り(地域別)
4.6.6.1 南米
4.6.6.2 中東・アフリカ
5 市場-競合ベンチマーキングと企業プロフィール
5.1 ネクスト・フロンティア
5.2 地理的評価
5.2.1 大金工業株式会社
5.2.1.1 概要
5.2.1.2 主要製品/製品ポートフォリオ
5.2.1.3 競合他社
5.2.1.4 ターゲット顧客
5.2.1.5 キーパーソン
5.2.1.6 アナリストの見解
5.2.1.7 市場シェア、2022年
5.2.2 ジョンソンコントロールズ
5.2.2.1 概要
5.2.2.2 主要製品/製品ポートフォリオ
5.2.2.3 競合他社
5.2.2.4 ターゲット顧客
5.2.2.5 キーパーソン
5.2.2.6 アナリストの見解
5.2.2.7 市場シェア、2022年
5.2.3 LGエレクトロニクス
5.2.3.1 概要
5.2.3.2 主要製品/製品ポートフォリオ
5.2.3.3 競合他社
5.2.3.4 ターゲット顧客
5.2.3.5 キーパーソン
5.2.3.6 アナリストの見解
5.2.4 ロバート・ボッシュGmbH
5.2.4.1 概要
5.2.4.2 主要製品/製品ポートフォリオ
5.2.4.3 競合他社
5.2.4.4 顧客ターゲット
5.2.4.5 キーパーソン
5.2.4.6 アナリストの見解
5.2.5 サムスン電子株式会社
5.2.5.1 概要
5.2.5.2 主要製品/製品ポートフォリオ
5.2.5.3 競合他社
5.2.5.4 ターゲット顧客
5.2.5.5 キーパーソン
5.2.5.6 アナリストの見解
5.2.5.7 市場シェア、2022年
5.2.6 日立製作所
5.2.6.1 概要
5.2.6.2 主要製品/製品ポートフォリオ
5.2.6.3 競合他社
5.2.6.4 ターゲット顧客
5.2.6.5 キーパーソン
5.2.6.6 アナリストの見解
5.2.7 富士通ゼネラル
5.2.7.1 概要
5.2.7.2 主要製品/製品ポートフォリオ
5.2.7.3 競合他社
5.2.7.4 ターゲット顧客
5.2.7.5 キーパーソン
5.2.7.6 アナリストの見解
5.2.8 キャリア
5.2.8.1 概要
5.2.8.2 主要製品/製品ポートフォリオ
5.2.8.3 競合他社
5.2.8.4 ターゲット顧客
5.2.8.5 キーパーソン
5.2.8.6 アナリストの見解
5.2.8.7 市場シェア、2022年
5.2.9 ミデアグループ
5.2.9.1 概要
5.2.9.2 主要製品/製品ポートフォリオ
5.2.9.3 トップ・コンペティター
5.2.9.4 ターゲット顧客
5.2.9.5 キーパーソン
5.2.9.6 アナリストの見解
5.2.10 レノックス・インターナショナル
5.2.10.1 概要
5.2.10.2 主要製品/製品ポートフォリオ
5.2.10.3 競合他社
5.2.10.4 顧客ターゲット
5.2.10.5 キーパーソン
5.2.10.6 アナリストの見解
5.2.11 インガソール・ランド
5.2.11.1 概要
5.2.11.2 主要製品/製品ポートフォリオ
5.2.11.3 競合他社
5.2.11.4 顧客ターゲット
5.2.11.5 キーパーソン
5.2.11.6 アナリストの見解
5.2.12 エマソン・エレクトリック
5.2.12.1 概要
5.2.12.2 主要製品/製品ポートフォリオ
5.2.12.3 競争相手
5.2.12.4 顧客ターゲット
5.2.12.5 キーパーソン
5.2.12.6 アナリストの見解
5.2.13 三菱電機株式会社
5.2.13.1 概要
5.2.13.2 主要製品/製品ポートフォリオ
5.2.13.3 競合他社
5.2.13.4 顧客ターゲット
5.2.13.5 キーパーソン
5.2.13.6 アナリストの見解
5.2.14 ヴァイラント・グループ・インターナショナルGmbH
5.2.14.1 概要
5.2.14.2 主要製品/製品ポートフォリオ
5.2.14.3 競合他社
5.2.14.4 顧客ターゲット
5.2.14.5 キーパーソン
5.2.14.6 アナリストの見解
5.2.15 リーム・マニュファクチャリング・カンパニー
5.2.15.1 概要
5.2.15.2 主要製品/製品ポートフォリオ
5.2.15.3 競合企業
5.2.15.4 顧客ターゲット
5.2.15.5 キーパーソン
5.2.15.6 アナリストの見解
6 調査方法
6.1 データソース
6.1.1 一次データソース
6.1.2 セカンダリー・データ・ソース
6.1.3 データ三角測量
6.2 市場の推定と予測
図表一覧
図1:市場シェア最大の地域(2022年、2026年、2033年
図2:暖房機器の世界市場(用途別)、2022年、2026年、2033年
図3:暖房機器の世界市場(製品タイプ別)、2022年、2026年、2033年
図4:暖房機器の世界市場(燃料タイプ別):2022年、2026年、2033年
図5:暖房機器市場、最近の動向
図6:サプライチェーンとサプライチェーン内のリスク
図7:バリューチェーン分析
図8: 特許分析(国別)、2020年1月~2023年12月
図9: 特許分析(年度別)、2020年1月~2023年12月
図10: 市場波及要因の影響分析(2023年~2033年
図11: 2019/2020年の建築物建設とエネルギー効率投資
図12:年間エネルギーコスト(米ドル)
図13:原油価格(ドル/バレル)
図14:米国の暖房機器市場, 百万ドル, 2022-2033
図15: カナダ暖房機器市場、百万ドル、2022-2033年
図16:メキシコ暖房機器市場、百万ドル、2022-2033年
図17:フランス暖房機器市場、百万ドル、2022-2033年
図18:ドイツの暖房機器市場、百万ドル、2022-2033年
図19:イギリスの暖房機器市場、百万ドル、2022-2033年
図20:イタリアの暖房機器市場、百万ドル、2022-2033年
図21:欧州以外の地域の水素燃料電池市場、百万ドル、2022-2033年
図22:中国暖房機器市場、百万ドル、2022-2033年
図23:インドの暖房機器市場、百万ドル、2022-2033年
図24:日本の暖房機器市場、百万ドル、2022-2033年
図25:韓国の暖房機器市場、百万ドル、2022-2033年
図26:アジア太平洋地域以外の暖房機器市場、百万ドル、2022-2033年
図27:南米の暖房機器市場、百万ドル、2022-2033年
図28:中東・アフリカ暖房機器市場、百万ドル、2022-2033年
図29:戦略的取り組み、2020-2023年
図30:戦略的イニシアチブのシェア
図31:データの三角測量
図32:トップダウンアプローチとボトムアップアプローチ
図33:仮定と限界
表一覧
表1:市場スナップショット
表2:暖房機器市場、機会
表3:トレンド:概要
表4:暖房機器の世界市場(地域別):千台、2022-2033年
表5:暖房機器の世界市場(地域別)、百万ドル、2022-2033年
表6:北米暖房機器市場(用途別)、千台、2022-2033年
表7:北米暖房機器市場(用途別)、100万ドル、2022-2033年
表8:北米暖房機器市場(製品タイプ別)、千台、2022-2033年
表9:北米暖房機器市場(製品タイプ別)、100万ドル、2022-2033年
表10:北米暖房機器市場(燃料タイプ別)、千台、2022-2033年
表11:北米暖房機器市場(燃料タイプ別)、百万ドル、2022-2033年
表12:米国の暖房機器市場(用途別):千台、2022-2033年
表13:米国の暖房機器市場(用途別)、100万ドル、2022-2033年
表14:米国の暖房機器市場(製品タイプ別)、千台、2022-2033年
表15:米国の暖房機器市場(製品タイプ別)、100万ドル、2022-2033年
表16:米国の暖房機器市場(燃料タイプ別)、千台、2022-2033年
表17:米国の暖房機器市場(燃料タイプ別)、百万ドル、2022-2033年
表18:カナダの暖房機器市場(用途別):千台、2022-2033年
表19:カナダの暖房機器市場(用途別)、100万ドル、2022-2033年
表20:カナダの暖房機器市場(製品タイプ別)、千台、2022-2033年
表21:カナダの暖房機器市場(製品タイプ別)、100万ドル、2022-2033年
表22:カナダの暖房機器市場(燃料タイプ別)、千台、2022-2033年
表23:カナダの暖房機器市場(燃料タイプ別)、100万ドル、2022-2033年
表24:メキシコ暖房機器市場(用途別)、千台、2022-2033年
表25:メキシコの暖房機器市場(用途別メキシコ暖房機器市場(用途別)、100万ドル、2022-2033年
表26:メキシコの暖房機器市場(製品別メキシコ暖房機器市場(製品タイプ別):千台、2022-2033年
表27:メキシコの暖房機器市場(製品タイプ別メキシコ暖房機器市場(製品タイプ別)、100万ドル、2022-2033年
表28:メキシコ暖房機器市場(燃料タイプ別):千台、2022-2033年
表29:メキシコの暖房機器市場(燃料タイプ別メキシコ暖房機器市場(燃料タイプ別)、100万ドル、2022-2033年
表30:欧州暖房機器市場(用途別):千台、2022-2033年
表31:欧州暖房機器市場(用途別欧州暖房機器市場(用途別)、100万ドル、2022-2033年
表32:欧州の暖房機器市場(製品別欧州暖房機器市場(製品タイプ別):千台、2022-2033年
表33:欧州の暖房機器市場(製品タイプ別欧州暖房機器市場(製品タイプ別)、100万ドル、2022-2033年
表34:暖房機器のヨーロッパ市場(燃料タイプ別):千台、2022-2033年
表35:欧州暖房機器市場(燃料タイプ別暖房機器のヨーロッパ市場(燃料タイプ別)、100万ドル、2022-2033年
表36:フランス暖房機器市場(用途別フランス暖房機器市場(用途別):千台、2022-2033年
表37:フランス暖房機器市場(用途別フランス暖房機器市場(用途別):百万ドル、2022-2033年
表38:フランスの暖房機器市場(製品別フランス暖房機器市場(製品タイプ別):千台、2022-2033年
表39:フランスの暖房機器市場(製品タイプ別フランスの暖房機器市場(製品タイプ別)、100万ドル、2022-2033年
表40:フランス暖房機器市場(燃料タイプ別):千台、2022-2033年
表41:フランスの暖房機器市場(燃料タイプ別フランスの暖房機器市場(燃料タイプ別)、100万ドル、2022-2033年
表42:ドイツの暖房機器市場(用途別):千台、2022-2033年
表43:ドイツの暖房機器市場(用途別ドイツの暖房機器市場(用途別)、100万ドル、2022-2033年
表44:ドイツの暖房機器市場(製品別ドイツの暖房機器市場(製品タイプ別):千台、2022-2033年
表45:ドイツの暖房機器市場(製品タイプ別ドイツの暖房機器市場(製品タイプ別)、100万ドル、2022-2033年
表46:ドイツの暖房機器市場(製品タイプ別ドイツの暖房機器市場(燃料タイプ別):千台、2022-2033年
表47:ドイツの暖房機器市場(燃料タイプ別ドイツの暖房機器市場(燃料タイプ別)、100万ドル、2022-2033年
表 48:イギリスの暖房機器市場(用途別):千台、2022-2033年
表49:英国の暖房機器市場(用途別英国の暖房機器市場(用途別)、100万ドル、2022-2033年
表50:イギリスの暖房機器市場(製品タイプ別)、千台、2022-2033年
表51:イギリスの暖房機器市場(製品タイプ別)、100万ドル、2022-2033年
表52:イギリスの暖房機器市場(燃料タイプ別):千台、2022-2033年
表53:英国暖房機器市場暖房機器市場(燃料タイプ別)、百万ドル、2022-2033年
表54:イタリアの暖房機器市場(用途別):千台、2022-2033年
表55:イタリアの暖房機器市場(用途別イタリアの暖房機器市場(用途別)、100万ドル、2022-2033年
表56:イタリアの暖房機器市場(製品別イタリアの暖房機器市場(製品タイプ別):千台、2022-2033年
表57:イタリアの暖房機器市場(製品タイプ別イタリアの暖房機器市場(製品タイプ別)、100万ドル、2022-2033年
表58:イタリアの暖房機器市場(燃料タイプ別):千台、2022-2033年
表59:イタリアの暖房機器市場(燃料タイプ別イタリアの暖房機器市場(燃料タイプ別)、100万ドル、2022-2033年
表60:欧州以外の暖房機器市場(用途別)、千台、2022-2033年
表 61:欧州地域暖房機器市場(用途別)、100万ドル、2022-2033年
表62:欧州暖房機器市場(製品タイプ別):千台、2022-2033年
表63:欧州暖房機器市場(製品タイプ別)、100万ドル、2022-2033年
表 64:欧州暖房機器市場(燃料タイプ別):千台、2022-2033年
表 65:ヨーロッパの暖房機器市場(燃料タイプ別)、100万ドル、2022-2033年
表 66:アジア太平洋地域の暖房機器市場(用途別):千台、2022-2033年
表 67:アジア太平洋地域の暖房機器市場(用途別)、100万ドル、2022-2033年
表 68:アジア太平洋地域の暖房機器市場(製品タイプ別):千台、2022-2033年
表 69:アジア太平洋地域の暖房機器市場(製品タイプ別)、100万ドル、2022-2033年
表70:アジア太平洋地域の暖房機器市場(燃料タイプ別):千台、2022-2033年
表71:アジア太平洋地域の暖房機器市場(燃料タイプ別)、100万ドル、2022-2033年
表72:中国の暖房機器市場(用途別):千台、2022-2033年
表73:中国の暖房機器市場(用途別中国の暖房機器市場(用途別)、100万ドル、2022-2033年
表74:中国の暖房機器市場(製品別中国の暖房機器市場(製品タイプ別):千台、2022-2033年
表75:中国の暖房機器市場(製品タイプ別中国の暖房機器市場(製品タイプ別)、100万ドル、2022-2033年
表 76:中国の暖房機器市場(燃料タイプ別):千台、2022-2033年
表77:中国の暖房機器市場(燃料タイプ別)、100万ドル、2022-2033年
表78:インド暖房機器市場(用途別インドの暖房機器市場(用途別):千台、2022-2033年
表79:インドの暖房機器市場(用途別インドの暖房機器市場(用途別)、100万ドル、2022-2033年
表80:インドの暖房機器市場(製品タイプ別)、万台、2022-2033年
表81:インドの暖房機器市場(製品タイプ別)、100万ドル、2022-2033年
表82:インドの暖房機器市場(燃料タイプ別)、千台、2022-2033年
表83:インドの暖房機器市場(燃料タイプ別)、100万ドル、2022-2033年
表84:日本の暖房機器市場(用途別):千台、2022-2033年
表85:日本の暖房機器市場(用途別日本の暖房機器市場(用途別)、100万ドル、2022-2033年
表86:日本の暖房機器市場(製品タイプ別)、千台、2022-2033年
表87:日本の暖房機器市場(製品タイプ別日本の暖房機器市場(製品タイプ別)、100万ドル、2022-2033年
表88:日本の暖房機器市場(製品タイプ別暖房機器の日本市場(燃料タイプ別):千台、2022-2033年
表89:暖房機器の日本市場(燃料タイプ別)、百万ドル、2022-2033年
表90:韓国の暖房機器市場(用途別):千台、2022-2033年
表91:韓国の暖房機器市場(用途別)、100万ドル、2022-2033年
表92:韓国の暖房機器市場(製品タイプ別)、万台、2022-2033年
表93:韓国の暖房機器市場(製品タイプ別)、100万ドル、2022-2033年
表 94:韓国の暖房機器市場(燃料タイプ別):千台、2022-2033年
表 95:韓国の暖房機器市場(燃料タイプ別)、100万ドル、2022-2033年
表96:アジア太平洋地域の暖房機器市場(用途別):千台、2022年~2033年
表 97:アジア太平洋地域の暖房機器市場(用途別)、100万ドル、2022年~2033年
表 98:アジア太平洋地域の暖房機器市場(製品タイプ別)、千台、2022年~2033年
表 99:アジア太平洋地域の暖房機器市場(製品タイプ別)、100万ドル、2022-2033年
表100:アジア太平洋地域の暖房機器市場(燃料タイプ別)、千台、2022-2033年
表101:アジア太平洋地域の暖房機器市場(燃料タイプ別)、100万ドル、2022-2033年
表 102:世界の暖房機器市場(用途別)、千台、2022-2033年
表103:暖房機器の世界市場(用途別)、百万ドル、2022年~2033年
表104:暖房機器の世界市場(製品タイプ別)、千台、2022-2033年
表105:暖房機器の世界市場(製品タイプ別)、100万ドル、2022年~2033年
表106:暖房機器の世界市場(燃料タイプ別):千台、2022-2033年
表107:暖房機器の世界市場(燃料タイプ別)、100万ドル、2022年~2033年
表108:南米の暖房機器市場(用途別):千台、2022-2033年
表109:南米の暖房機器市場(用途別)、100万ドル、2022年~2033年
表110:南米の暖房機器市場(製品タイプ別)、千台、2022-2033年
表111:南米の暖房機器市場(製品タイプ別)、100万ドル、2022-2033年
表112:南米の暖房機器市場(燃料タイプ別)、千台、2022-2033年
表113:南米の暖房機器市場(燃料タイプ別)、百万ドル、2022-2033年
表 114:中東・アフリカ暖房機器市場(用途別):千台、2022-2033年
表115:中東・アフリカ暖房機器市場(用途別)、100万ドル、2022年~2033年
表116:中東・アフリカ暖房機器市場(用途別中東・アフリカ暖房機器市場(製品タイプ別):千台、2022-2033年
表117:中東・アフリカ暖房機器市場(製品タイプ別)、100万ドル、2022年~2033年
表118:中東・アフリカ暖房機器市場(燃料タイプ別)、千台、2022-2033年
表119:中東・アフリカ暖房機器市場(燃料タイプ別)、百万ドル、2022年~2033年

ページTOPに戻る


プレスリリース

世界の暖房機器市場は2033年までに2065億ドルに達すると推定されることが、BISリサーチのプレミアム市場インテリジェンス調査で明らかになった。この調査レポートはまた、市場が予測期間2023-2033年に6.41%のCAGRを目撃すると強調している。

よりエネルギー効率が高く環境に優しいシステムの開発など、暖房技術の進歩が市場成長を促進している。これには、炉やボイラーといった従来の暖房システムの改良に加え、ヒートポンプや太陽熱暖房といった代替オプションの出現も含まれる。エネルギー効率と環境の持続可能性が重視されるようになったことで、高効率暖房機器の採用を奨励する規制やインセンティブが実施されるようになった。このため、特にエネルギー基準の厳しい地域では、より新しく効率の高い暖房システムへの需要が刺激されている。

アナリストの視点

BISリサーチの主席アナリスト、Debraj Chakraborty氏によると、「世界の暖房機器市場は、持続可能な暖房機器ソリューションへの需要が急速に高まっているため、今後数年間で数倍に成長する可能性が高い。この関心の高まりは、環境意識の高まり、消費者の嗜好の変化、バイオテクノロジーの進歩に合致しており、暖房機器産業の広範な受け入れと拡大に有利な状況を作り出している。さらに、暖房機器市場への大規模な投資は、その成長の可能性をさらに強化する。投資家が再生可能な暖房ソリューションの経済的・環境的メリットを認識しているため、資金提供の増加が研究・開発・生産プロセスの拡大を促進している。同市場は今後数年間で大きな成長が見込まれており、同市場の主要プレーヤーは市場での存在感を拡大し、製品提供を強化するため、戦略的パートナーシップ、提携、合併、買収に注力している。"

市場で活動する主要企業

本調査で分析・プロファイリングした暖房機器市場の主要企業には、暖房機器メーカーなどが含まれる。さらに、パートナーシップ、協定、提携などの包括的な競争環境は、市場の未開拓の収益ポケットを理解する上で読者を支援することが期待される。

本レポートでプロファイリングされている主要企業は、DAIKIN INDUSTRIES, Ltd.、Johnson Controls、LG Electronics、Robert Bosch GmbH、SAMSUNG ELECTRONICS CO., LTD.、日立製作所、富士通ゼネラル、Carrier、Midea Group、Lennox International Inc.、Ingersoll Rand、Emerson Electric Co.、三菱電機株式会社、Vaillant Group International GmbH、Rheem Manufacturing Companyなどである。

本レポートの主な質問

- 暖房機器市場の成長を促進する主な要因は何か?
- 暖房機器市場のサプライチェーンはどのように機能しているのか?
- 予測期間2023-2033年に市場をリードすると予想される用途と製品は?
- 暖房機器システムの需要に対応しているプレーヤーは?
- 暖房機器市場の競争環境は?
- 暖房機器製品市場における著名企業の主な製品とは?
- 暖房機器システムの需要でリードしている地域と国はどこか、また2023-2033年に高い需要成長が見込まれる地域と国はどこか?
- 暖房機器市場における各国の特許出願動向は?
- 暖房機器の成長性という観点からの将来展望は?

 

ページTOPに戻る


 

Summary

Introduction to the Global Heating Equipment Market

The global heating equipment market has experienced remarkable growth, with Asia-Pacific taking the lead in adopting and advancing the heating equipment technology. The global shift toward sustainability is a key driver in the global heating equipment market, driving both innovation and investment in heating equipment solutions. This includes improvements in traditional heating systems such as furnaces and boilers, as well as the emergence of alternative options such as heat pumps and solar heating. Increasing emphasis on energy efficiency and environmental sustainability has led to the implementation of regulations and incentives favoring the adoption of high-efficiency heating equipment. This has stimulated demand for newer, more efficient heating systems, particularly in regions with stringent energy standards.

Governments worldwide are implementing policies and incentives to promote renewable heating equipment solutions. In December 2023, the Province of British Columbia (B.C.), U.S., embarked on the development of a policy aimed at enacting the Highest Efficiency Equipment Standards (HEES) for space and water heating commitment as delineated in the CleanBC Roadmap to 2030. Upon their implementation in 2030, these standards will serve as catalysts for the widespread adoption of high-efficiency, low-carbon equipment within residential, small-to-medium commercial, and institutional buildings across British Columbia.

The global heating equipment market is projected to reach $206,505.0 million by 2033 from $110,939.1 million in 2023, growing at a CAGR of 6.41% during the forecast period 2023-2033.

Industrial Impact

Carrier, Johnson Controls, DAIKIN INDUSTRIES, Ltd., Hitachi, Ltd., and LG Electronics are some of the leading players globally in the heating equipment market. Vornado Air, LLC, Dyson, and FUJITSU GENERAL are some of the emerging companies that have remained in the limelight for the last few years in the heating equipment market.

Some of the strategies adopted by heating equipment manufacturers are new product launches, business expansions, mergers and acquisitions, partnerships, and collaborations.

Mergers and acquisitions, partnerships, and collaborations have been the most preferred strategies in the market. The electrification of heating equipment systems is expected to gain momentum, especially in regions where electricity generation is becoming cleaner due to the growing share of renewable energy sources. Electric heat pumps could see significant growth as efficiency improves and costs decrease. There's likely to be a continued shift toward renewable energy sources for heating, driven by concerns about climate change and the desire to reduce carbon emissions.

Market Segmentation:

Segmentation 1: by Application
• Residential
• Commercial
• Industrial

Residential Application to Dominate the Global Heating Equipment Market (by Application)

Increasingly stringent energy efficiency regulations worldwide have driven homeowners to replace older, less efficient heating equipment with newer, more efficient models. This trend is particularly evident in regions where governments offer incentives or rebates for upgrading energy-efficient appliances.

Consumers are increasingly prioritizing comfort, convenience, and environmental sustainability when choosing heating equipment for their homes. This shift in preferences has led to greater demand for smart, connected heating equipment solutions that can be controlled remotely and integrated with other home automation systems.

The renovation and retrofitting of existing residential buildings with modern heating equipment have also fueled market growth.

Segmentation 2: by Product Type
• Heat Pumps
• Furnaces
• Boilers
• Others

Heat Pumps to Dominate the Global Heating Equipment Market (by Product Type)

Heat pumps are known for their high energy efficiency compared to traditional heating systems such as furnaces or boilers. They can extract heat from the air, ground, or water sources, making them a more sustainable option for heating homes and buildings.

With increasing awareness of climate change and the need to reduce carbon emissions, there's a growing demand for eco-friendly heating equipment solutions. Heat pumps produce fewer greenhouse gas emissions compared to fossil fuel-based heating systems, making them an attractive choice for environmentally conscious consumers and policymakers.

Advances in heat pump technology have led to improvements in efficiency, performance, and reliability. Modern heat pumps can operate effectively even in colder climates, making them suitable for a broader range of applications.

Segmentation 3: by Fuel Type
• Natural Gas
• Oil
• Electricity
• Others

Natural Gas to Dominate the Global Heating Equipment Market (by Fuel Type)

Natural gas is often more cost-effective compared to other fuel types, such as oil or electricity, making it an attractive option for heating equipment, especially in regions where natural gas is abundant and relatively cheap.

In many regions, there is already an existing infrastructure for natural gas distribution, making it easier and more convenient for consumers to access natural gas for heating purposes. This established infrastructure encourages the adoption of natural gas heating equipment.

Segmentation 4: by Region
• North America - U.S., Canada, Mexico
• Europe - Germany, France, U.K., Italy, and Rest-of-Europe
• Asia-Pacific - Japan, China, India, South Korea, and Rest-of-Asia-Pacific
• Rest-of-the-World - South America and Middle East and Africa

The heating equipment market in the Asia-Pacific region is expected to continue growing steadily, fueled by urbanization, economic development, government support for energy efficiency, and technological advancements.

The Asia-Pacific region has been undergoing rapid urbanization and industrialization, leading to increased demand for heating equipment in residential, commercial, and industrial sectors. As more people move to urban areas and industries expand, the need for heating systems for buildings, factories, and other infrastructure has grown substantially.

Economic growth in countries such as China, India, Japan, South Korea, and Southeast Asian nations has resulted in rising disposable income levels and increased construction activities. This has fueled demand for heating equipment in both residential and commercial sectors, including offices, hotels, malls, and residential complexes.

Manufacturers are increasingly focusing on innovating heating equipment to meet the region's diverse needs, including high-performance systems tailored to specific climatic conditions.

Recent Developments in the Global Heating Equipment Market

• In July 2023, Budapest, Hungary, hosted the Midea Building Technologies New Product Launch. The next-generation M thermal R290 Nature Series Heat Pump was unveiled by Midea Building Technologies, showcasing the company's ongoing dedication to innovation and sustainable development.
• In June 2023, the Vaillant Group, a heating equipment technology supplier based in Remscheid, revealed that the company saw significant growth in its heat pump business in 2022, with sales rising by more than 75%. As a consequence, the company has expanded considerably faster than the European market as a whole, thus strengthening its position in the industry. Currently, one of the top three providers of heat pumps in Europe is the Vaillant Group. The Vaillant Group achieved market shares in China and Europe while increasing its sales of gas-fired boilers by 6% in a market that was typically falling.
• In December 2021, Mitsubishi Electric Corporation introduced Ecodan Hydrodan, a newly developed, effective water-to-water heat pump. The packed plug & play solution is made especially to meet residential apartment needs for heating equipment and hot water while maximizing the considerable sustainable energy savings that the upcoming generation of heat networks offers. Additionally, it uses a small amount of low-GWP R32 refrigerant in order to minimize its negative effects on the environment.
• In June 2023, the Triton Super and Light Duty water heaters were introduced by Rheem Manufacturing Company. The commercial units can identify and stop water heater issues before they arise, eliminating downtime with up to 98% thermal efficiency. Triton Light Duty, designed with small business owners in mind, provides a more intelligent and durable option than regular units. However, organizations that require maximum hot water supply capacity can benefit from Triton Super Duty's increased capacity. Light Duty and Triton Super complement the current Rheem Manufacturing Company’s Triton lineup, which consists of heavy-duty models. The long-term demand currently surpasses production capabilities, positioning them as leaders in the sustainable heating equipment sector.

Demand - Drivers, Challenges, and Opportunities

Market Demand Drivers: Rapid Expansion of Global Construction Projects

The global construction industry is experiencing a substantial expansion, buoyed by economic growth, urbanization, and increased infrastructure investment. This broad-scale development serves as a significant catalyst for the heating equipment market, driving demand for state-of-the-art heating solutions across residential, commercial, and industrial sectors.

For instance, the residential construction boom, particularly in emerging economies, necessitates the deployment of efficient heating systems to meet the needs of new housing developments. Companies such as Robert Bosch GmbH and Lennox International Inc. are expanding their product ranges to include energy-efficient boilers and heat pumps that cater to this burgeoning market. These systems are designed to provide optimal thermal heat with minimal environmental impact, aligning with the global push toward sustainability.

Market Challenges: High Initial Capital Expenditure

High initial capital expenditure constitutes a significant restraint in the heating equipment market, posing a barrier to both adoption and technological advancement. This is particularly evident in the case of state-of-the-art systems, which, despite their long-term operational savings and environmental benefits, require substantial upfront investment.

For example, while geothermal heat pumps offer considerable energy savings over time, their initial installation is capital-intensive. The requirement for extensive underground piping and the drilling process can be cost-prohibitive for many homeowners and small businesses.

Large-scale heating systems, such as variable refrigerant flow (VRF) systems, which are highly efficient and offer superior control, are associated with hefty installation and material costs. This is sometimes exacerbated by the need for specialized labor and training for installation and maintenance.

Market Opportunities: Investment in Sustainable and Energy Efficient Heating Equipment Products

Investment in sustainable and energy-efficient heating products is creating substantial market opportunities within the heating equipment industry. The global push toward sustainability and the increasing focus on reducing carbon emissions are prompting both consumers and businesses to seek out greener, more energy-efficient heating equipment solutions.

This shift in demand is catalyzing innovation and opening new avenues for growth in the sector. One prime example of this trend is the rising investment in heat pump technology. Heat pumps offer a cleaner alternative to traditional heating systems by utilizing electricity to move heat from the air or ground into buildings.

How can this report add value to an organization?

Product/Innovation Strategy: The product segment helps the reader understand the different applications of the heating equipment products available in the market, which is poised for significant expansion with ongoing technological advancements, increased investments, and growing awareness of sustainable heating equipment solutions. Therefore, the heating equipment business is a high-investment and high-revenue generating model.

Growth/Marketing Strategy: The global heating equipment market has been growing at a rapid pace. The market offers enormous opportunities for existing and emerging market players. Some of the strategies covered in this segment are mergers and acquisitions, product launches, partnerships and collaborations, business expansions, and investments. The strategies preferred by companies to maintain and strengthen their market position primarily include partnerships and collaborations.

Competitive Strategy: The key players in the heating equipment market analyzed and profiled in the study include heating equipment manufacturers. Additionally, a comprehensive competitive landscape such as partnerships, agreements, and collaborations are expected to aid the reader in understanding the untapped revenue pockets in the market.

Research Methodology

Factors for Data Prediction and Modeling

• The scope of this report has been focused on heating equipment only.
• The base currency considered for the market analysis is US$. Currencies other than the US$ have been converted to the US$ for all statistical calculations, considering the average conversion rate for that particular year.
• The currency conversion rate has been taken from the historical exchange rate of the Oanda website.
• Nearly all the recent developments from January 2021 to December 2023 have been considered in this research study.
• The information rendered in the report is a result of in-depth primary interviews, surveys, and secondary analysis.
• Where relevant information was unavailable, proxy indicators and extrapolation were employed.
• Any economic downturn in the future has not been taken into consideration for the market estimation and forecast.
• Technologies currently used are expected to persist through the forecast with no major technological breakthroughs.

Market Estimation and Forecast

This research study involves the usage of extensive secondary sources, such as certified publications, articles from recognized authors, white papers, annual reports of companies, directories, and major databases to collect useful and effective information for an extensive, technical, market-oriented, and commercial study of the global heating equipment market.

The process of market engineering involves the calculation of the market statistics, market size estimation, market forecast, market crackdown, and data triangulation (the methodology for such quantitative data processes is explained in further sections). The primary research study has been undertaken to gather information and validate the market numbers for segmentation types and industry trends of the key players in the market.

Primary Research

The primary sources involve industry experts from the heating equipment market and various stakeholders in the ecosystem. Respondents such as CEOs, vice presidents, marketing directors, and technology and innovation directors have been interviewed to obtain and verify both qualitative and quantitative aspects of this research study.

The key data points taken from primary sources include:

• validation and triangulation of all the numbers and graphs
• validation of reports segmentation and key qualitative findings
• understanding the competitive landscape
• validation of the numbers of various markets for market type
• percentage split of individual markets for geographical analysis

Secondary Research

This research study involves the usage of extensive secondary research, directories, company websites, and annual reports. It also makes use of databases, such as Hoovers, Bloomberg, Businessweek, and Factiva, to collect useful and effective information for an extensive, technical, market-oriented, and commercial study of the global market. In addition to the aforementioned data sources, the study has been undertaken with the help of other data sources and websites, such as GFI and Delft University of Technology.

Secondary research was done to obtain crucial information about the industry’s value chain, revenue models, the market’s monetary chain, the total pool of key players, and the current and potential use cases and applications.

The key data points taken from secondary research include:

• segmentations and percentage shares
• data for market value
• key industry trends of the top players of the market
• qualitative insights into various aspects of the market, key trends, and emerging areas of innovation
• quantitative data for mathematical and statistical calculations

Key Market Players and Competition Synopsis

The companies that are profiled have been selected based on inputs gathered from primary experts and analyzing company coverage, product portfolio, and heating equipment market penetration.

Some of the prominent names in thie global heating equipment market are:

• Carrier
• DAIKIN INDUSTRIES, Ltd.
• Johnson Controls
• Midea Group
• Lennox International Inc.

Companies that are not a part of the aforementioned pool have been well represented across different sections of the report (wherever applicable).



ページTOPに戻る


Table of Contents

Executive Summary
Scope and Definition
1 Markets
1.1 Trends: Current and Future Impact Assessment
1.1.1 Trends: Overview
1.1.2 Rising Focus on IoT- Enabled Heating Equipment Market
1.1.3 Focus on Energy Efficiency
1.2 Supply Chain Overview
1.2.1 Value Chain Analysis
1.2.2 Market Map
1.3 Research and Development Review
1.3.1 Patent Filing Trend (by Country, by Year)
1.4 Regulatory Landscape
1.5 Market Dynamics: Overview
1.5.1 Market Drivers
1.5.1.1 Rapid Expansion of Global Construction Projects
1.5.1.2 Environmental Consequences of the Greenhouse Effect
1.5.1.3 Incorporation of Renewable Energy Sources
1.5.2 Market Restraints
1.5.2.1 High Initial Capital Expenditure
1.5.2.2 Fluctuations in Energy Costs
1.5.3 Market Opportunities
1.5.3.1 Investment in Sustainable and Energy Efficient Heating Equipment Products
1.5.3.2 Rise in Partnerships and Collaborations Globally
2 Application
2.1 Application Segmentation
2.2 Application Summary
2.3 Global Heating Equipment Market (by Application)
2.3.1 Applications
2.3.1.1 Residential
2.3.1.2 Commercial
2.3.1.3 Industrial
3 Products
3.1 Product Segmentation
3.2 Product Summary
3.3 Global Heating Equipment Market (by Product Type)
3.3.1 Product Types
3.3.1.1 Heat Pumps
3.3.1.2 Furnaces
3.3.1.3 Boilers
3.3.1.4 Others
3.4 Global Heating Equipment Market (by Fuel Type)
3.4.1 Fuel Types
3.4.1.1 Natural Gas
3.4.1.2 Oil
3.4.1.3 Electricity
3.4.1.4 Others
4 Regions
4.1 Regional Summary
4.2 Drivers and Restraints
4.3 North America
4.3.1 Regional Overview
4.3.2 Driving Factors for Market Growth
4.3.3 Factors Challenging the Market
4.3.4 Application
4.3.5 Product
4.3.6 North America (by Country)
4.3.6.1 U.S.
4.3.6.2 Canada
4.3.6.3 Mexico
4.4 Europe
4.4.1 Regional Overview
4.4.2 Driving Factors for Market Growth
4.4.3 Factors Challenging the Market
4.4.4 Application
4.4.5 Product
4.4.6 Europe (by Country)
4.4.6.1 France
4.4.6.2 Germany
4.4.6.3 U.K.
4.4.6.4 Italy
4.4.6.5 Rest-of-Europe
4.5 Asia-Pacific
4.5.1 Regional Overview
4.5.2 Driving Factors for Market Growth
4.5.3 Factors Challenging the Market
4.5.4 Application
4.5.5 Product
4.5.6 Asia-Pacific (by Country)
4.5.6.1 China
4.5.6.2 India
4.5.6.3 Japan
4.5.6.4 South Korea
4.5.6.5 Rest-of-Asia-Pacific
4.6 Rest-of-the-World
4.6.1 Regional Overview
4.6.2 Driving Factors for Market Growth
4.6.3 Factors Challenging the Market
4.6.4 Application
4.6.5 Product
4.6.6 Rest-of-the-World (by Region)
4.6.6.1 South America
4.6.6.2 Middle East and Africa
5 Markets - Competitive Benchmarking & Company Profiles
5.1 Next Frontiers
5.2 Geographic Assessment
5.2.1 DAIKIN INDUSTRIES, Ltd.
5.2.1.1 Overview
5.2.1.2 Top Products/Product Portfolio
5.2.1.3 Top Competitors
5.2.1.4 Target Customers
5.2.1.5 Key Personnel
5.2.1.6 Analyst View
5.2.1.7 Market Share, 2022
5.2.2 Johnson Controls
5.2.2.1 Overview
5.2.2.2 Top Products/Product Portfolio
5.2.2.3 Top Competitors
5.2.2.4 Target Customers
5.2.2.5 Key Personnel
5.2.2.6 Analyst View
5.2.2.7 Market Share, 2022
5.2.3 LG Electronics
5.2.3.1 Overview
5.2.3.2 Top Products/Product Portfolio
5.2.3.3 Top Competitors
5.2.3.4 Target Customers
5.2.3.5 Key Personnel
5.2.3.6 Analyst View
5.2.4 Robert Bosch GmbH
5.2.4.1 Overview
5.2.4.2 Top Products/Product Portfolio
5.2.4.3 Top Competitors
5.2.4.4 Target Customers
5.2.4.5 Key Personnel
5.2.4.6 Analyst View
5.2.5 SAMSUNG ELECTRONICS CO., LTD.
5.2.5.1 Overview
5.2.5.2 Top Products/Product Portfolio
5.2.5.3 Top Competitors
5.2.5.4 Target Customers
5.2.5.5 Key Personnel
5.2.5.6 Analyst View
5.2.5.7 Market Share, 2022
5.2.6 Hitachi, Ltd.
5.2.6.1 Overview
5.2.6.2 Top Products/Product Portfolio
5.2.6.3 Top Competitors
5.2.6.4 Target Customers
5.2.6.5 Key Personnel
5.2.6.6 Analyst View
5.2.7 FUJITSU GENERAL
5.2.7.1 Overview
5.2.7.2 Top Products/Product Portfolio
5.2.7.3 Top Competitors
5.2.7.4 Target Customers
5.2.7.5 Key Personnel
5.2.7.6 Analyst View
5.2.8 Carrier
5.2.8.1 Overview
5.2.8.2 Top Products/Product Portfolio
5.2.8.3 Top Competitors
5.2.8.4 Target Customers
5.2.8.5 Key Personnel
5.2.8.6 Analyst View
5.2.8.7 Market Share, 2022
5.2.9 Midea Group
5.2.9.1 Overview
5.2.9.2 Top Products/Product Portfolio
5.2.9.3 Top Competitors
5.2.9.4 Target Customers
5.2.9.5 Key Personnel
5.2.9.6 Analyst View
5.2.10 Lennox International Inc.
5.2.10.1 Overview
5.2.10.2 Top Products/Product Portfolio
5.2.10.3 Top Competitors
5.2.10.4 Target Customers
5.2.10.5 Key Personnel
5.2.10.6 Analyst View
5.2.11 Ingersoll Rand
5.2.11.1 Overview
5.2.11.2 Top Products/Product Portfolio
5.2.11.3 Top Competitors
5.2.11.4 Target Customers
5.2.11.5 Key Personnel
5.2.11.6 Analyst View
5.2.12 Emerson Electric Co.
5.2.12.1 Overview
5.2.12.2 Top Products/Product Portfolio
5.2.12.3 Top Competitors
5.2.12.4 Target Customers
5.2.12.5 Key Personnel
5.2.12.6 Analyst View
5.2.13 Mitsubishi Electric Corporation
5.2.13.1 Overview
5.2.13.2 Top Products/Product Portfolio
5.2.13.3 Top Competitors
5.2.13.4 Target Customers
5.2.13.5 Key Personnel
5.2.13.6 Analyst View
5.2.14 Vaillant Group International GmbH
5.2.14.1 Overview
5.2.14.2 Top Products/Product Portfolio
5.2.14.3 Top Competitors
5.2.14.4 Target Customers
5.2.14.5 Key Personnel
5.2.14.6 Analyst View
5.2.15 Rheem Manufacturing Company
5.2.15.1 Overview
5.2.15.2 Top Products/Product Portfolio
5.2.15.3 Top Competitors
5.2.15.4 Target Customers
5.2.15.5 Key Personnel
5.2.15.6 Analyst View
6 Research Methodology
6.1 Data Sources
6.1.1 Primary Data Sources
6.1.2 Secondary Data Sources
6.1.3 Data Triangulation
6.2 Market Estimation and Forecast
List of Figures
Figure 1: Region with Largest Share of Market, 2022, 2026, and 2033
Figure 2: Global Heating Equipment Market (by Application), 2022, 2026, and 2033
Figure 3: Global Heating Equipment Market (by Product Type), 2022, 2026, and 2033
Figure 4: Global Heating Equipment Market (by Fuel Type), 2022, 2026, and 2033
Figure 5: Heating Equipment Market, Recent Developments
Figure 6: Supply Chain and Risks within the Supply Chain
Figure 7: Value Chain Analysis
Figure 8: Patent Analysis (by Country), January 2020-December 2023
Figure 9: Patent Analysis (by Year), January 2020-December 2023
Figure 10: Impact Analysis of Market Navigating Factors, 2023-2033
Figure 11: Building construction and energy efficiency investments in 2019/2020
Figure 12: Annual Energy Cost (US$)
Figure 13: Crude Oil Prices ($/Barrel)
Figure 14: U.S. Heating Equipment Market, $Million, 2022-2033
Figure 15: Canada Heating Equipment Market, $Million, 2022-2033
Figure 16: Mexico Heating Equipment Market, $Million, 2022-2033
Figure 17: France Heating Equipment Market, $Million, 2022-2033
Figure 18: Germany Heating Equipment Market, $Million, 2022-2033
Figure 19: U.K. Heating Equipment Market, $Million, 2022-2033
Figure 20: Italy Heating Equipment Market, $Million, 2022-2033
Figure 21: Rest-of-Europe Hydrogen Fuel Cell Market, $Million, 2022-2033
Figure 22: China Heating Equipment Market, $Million, 2022-2033
Figure 23: India Heating Equipment Market, $Million, 2022-2033
Figure 24: Japan Heating Equipment Market, $Million, 2022-2033
Figure 25: South Korea Heating Equipment Market, $Million, 2022-2033
Figure 26: Rest-of-Asia-Pacific Heating Equipment Market, $Million, 2022-2033
Figure 27: South America Heating Equipment Market, $Million, 2022-2033
Figure 28: Middle East and Africa Heating Equipment Market, $Million, 2022-2033
Figure 29: Strategic Initiatives, 2020-2023
Figure 30: Share of Strategic Initiatives
Figure 31: Data Triangulation
Figure 32: Top-Down and Bottom-Up Approach
Figure 33: Assumptions and Limitations
List of Tables
Table 1: Market Snapshot
Table 2: Heating Equipment Market, Opportunities
Table 3: Trends: Overview
Table 4: Global Heating Equipment Market (by Region), Thousand Units, 2022-2033
Table 5: Global Heating Equipment Market (by Region), $Million, 2022-2033
Table 6: North America Heating Equipment Market (by Application), Thousand Units, 2022-2033
Table 7: North America Heating Equipment Market (by Application), $Million, 2022-2033
Table 8: North America Heating Equipment Market (by Product Type), Thousand Units, 2022-2033
Table 9: North America Heating Equipment Market (by Product Type), $Million, 2022-2033
Table 10: North America Heating Equipment Market (by Fuel Type), Thousand Units, 2022-2033
Table 11: North America Heating Equipment Market (by Fuel Type), $Million, 2022-2033
Table 12: U.S. Heating Equipment Market (by Application), Thousand Units, 2022-2033
Table 13: U.S. Heating Equipment Market (by Application), $Million, 2022-2033
Table 14: U.S. Heating Equipment Market (by Product Type), Thousand Units, 2022-2033
Table 15: U.S. Heating Equipment Market (by Product Type), $Million, 2022-2033
Table 16: U.S. Heating Equipment Market (by Fuel Type), Thousand Units, 2022-2033
Table 17: U.S. Heating Equipment Market (by Fuel Type), $Million, 2022-2033
Table 18: Canada Heating Equipment Market (by Application), Thousand Units, 2022-2033
Table 19: Canada Heating Equipment Market (by Application), $Million, 2022-2033
Table 20: Canada Heating Equipment Market (by Product Type), Thousand Units, 2022-2033
Table 21: Canada Heating Equipment Market (by Product Type), $Million, 2022-2033
Table 22: Canada Heating Equipment Market (by Fuel Type), Thousand Units, 2022-2033
Table 23: Canada Heating Equipment Market (by Fuel Type), $Million, 2022-2033
Table 24: Mexico Heating Equipment Market (by Application), Thousand Units, 2022-2033
Table 25: Mexico Heating Equipment Market (by Application), $Million, 2022-2033
Table 26: Mexico Heating Equipment Market (by Product Type), Thousand Units, 2022-2033
Table 27: Mexico Heating Equipment Market (by Product Type), $Million, 2022-2033
Table 28: Mexico Heating Equipment Market (by Fuel Type), Thousand Units, 2022-2033
Table 29: Mexico Heating Equipment Market (by Fuel Type), $Million, 2022-2033
Table 30: Europe Heating Equipment Market (by Application), Thousand Units, 2022-2033
Table 31: Europe Heating Equipment Market (by Application), $Million, 2022-2033
Table 32: Europe Heating Equipment Market (by Product Type), Thousand Units, 2022-2033
Table 33: Europe Heating Equipment Market (by Product Type), $Million, 2022-2033
Table 34: Europe Heating Equipment Market (by Fuel Type), Thousand Units, 2022-2033
Table 35: Europe Heating Equipment Market (by Fuel Type), $Million, 2022-2033
Table 36: France Heating Equipment Market (by Application), Thousand Units, 2022-2033
Table 37: France Heating Equipment Market (by Application), $Million, 2022-2033
Table 38: France Heating Equipment Market (by Product Type), Thousand Units, 2022-2033
Table 39: France Heating Equipment Market (by Product Type), $Million, 2022-2033
Table 40: France Heating Equipment Market (by Fuel Type), Thousand Units, 2022-2033
Table 41: France Heating Equipment Market (by Fuel Type), $Million, 2022-2033
Table 42: Germany Heating Equipment Market (by Application), Thousand Units, 2022-2033
Table 43: Germany Heating Equipment Market (by Application), $Million, 2022-2033
Table 44: Germany Heating Equipment Market (by Product Type), Thousand Units, 2022-2033
Table 45: Germany Heating Equipment Market (by Product Type), $Million, 2022-2033
Table 46: Germany Heating Equipment Market (by Fuel Type), Thousand Units, 2022-2033
Table 47: Germany Heating Equipment Market (by Fuel Type), $Million, 2022-2033
Table 48: U.K. Heating Equipment Market (by Application), Thousand Units, 2022-2033
Table 49: U.K. Heating Equipment Market (by Application), $Million, 2022-2033
Table 50: U.K. Heating Equipment Market (by Product Type), Thousand Units, 2022-2033
Table 51: U.K. Heating Equipment Market (by Product Type), $Million, 2022-2033
Table 52: U.K. Heating Equipment Market (by Fuel Type), Thousand Units, 2022-2033
Table 53: U.K. Heating Equipment Market (by Fuel Type), $Million, 2022-2033
Table 54: Italy Heating Equipment Market (by Application), Thousand Units, 2022-2033
Table 55: Italy Heating Equipment Market (by Application), $Million, 2022-2033
Table 56: Italy Heating Equipment Market (by Product Type), Thousand Units, 2022-2033
Table 57: Italy Heating Equipment Market (by Product Type), $Million, 2022-2033
Table 58: Italy Heating Equipment Market (by Fuel Type), Thousand Units, 2022-2033
Table 59: Italy Heating Equipment Market (by Fuel Type), $Million, 2022-2033
Table 60: Rest-of-Europe Heating Equipment Market (by Application), Thousand Units, 2022-2033
Table 61: Rest-of-Europe Heating Equipment Market (by Application), $Million, 2022-2033
Table 62: Rest-of-Europe Heating Equipment Market (by Product Type), Thousand Units, 2022-2033
Table 63: Rest-of-Europe Heating Equipment Market (by Product Type), $Million, 2022-2033
Table 64: Rest-of-Europe Heating Equipment Market (by Fuel Type), Thousand Units, 2022-2033
Table 65: Rest-of-Europe Heating Equipment Market (by Fuel Type), $Million, 2022-2033
Table 66: Asia-Pacific Heating Equipment Market (by Application), Thousand Units, 2022-2033
Table 67: Asia-Pacific Heating Equipment Market (by Application), $Million, 2022-2033
Table 68: Asia-Pacific Heating Equipment Market (by Product Type), Thousand Units, 2022-2033
Table 69: Asia-Pacific Heating Equipment Market (by Product Type), $Million, 2022-2033
Table 70: Asia-Pacific Heating Equipment Market (by Fuel Type), Thousand Units, 2022-2033
Table 71: Asia-Pacific Heating Equipment Market (by Fuel Type), $Million, 2022-2033
Table 72: China Heating Equipment Market (by Application), Thousand Units, 2022-2033
Table 73: China Heating Equipment Market (by Application), $Million, 2022-2033
Table 74: China Heating Equipment Market (by Product Type), Thousand Units, 2022-2033
Table 75: China Heating Equipment Market (by Product Type), $Million, 2022-2033
Table 76: China Heating Equipment Market (by Fuel Type), Thousand Units, 2022-2033
Table 77: China Heating Equipment Market (by Fuel Type), $Million, 2022-2033
Table 78: India Heating Equipment Market (by Application), Thousand Units, 2022-2033
Table 79: India Heating Equipment Market (by Application), $Million, 2022-2033
Table 80: India Heating Equipment Market (by Product Type), Thousand Units, 2022-2033
Table 81: India Heating Equipment Market (by Product Type), $Million, 2022-2033
Table 82: India Heating Equipment Market (by Fuel Type), Thousand Units, 2022-2033
Table 83: India Heating Equipment Market (by Fuel Type), $Million, 2022-2033
Table 84: Japan Heating Equipment Market (by Application), Thousand Units, 2022-2033
Table 85: Japan Heating Equipment Market (by Application), $Million, 2022-2033
Table 86: Japan Heating Equipment Market (by Product Type), Thousand Units, 2022-2033
Table 87: Japan Heating Equipment Market (by Product Type), $Million, 2022-2033
Table 88: Japan Heating Equipment Market (by Fuel Type), Thousand Units, 2022-2033
Table 89: Japan Heating Equipment Market (by Fuel Type), $Million, 2022-2033
Table 90: South Korea Heating Equipment Market (by Application), Thousand Units, 2022-2033
Table 91: South Korea Heating Equipment Market (by Application), $Million, 2022-2033
Table 92: South Korea Heating Equipment Market (by Product Type), Thousand Units, 2022-2033
Table 93: South Korea Heating Equipment Market (by Product Type), $Million, 2022-2033
Table 94: South Korea Heating Equipment Market (by Fuel Type), Thousand Units, 2022-2033
Table 95: South Korea Heating Equipment Market (by Fuel Type), $Million, 2022-2033
Table 96: Rest-of-Asia-Pacific Heating Equipment Market (by Application), Thousand Units, 2022-2033
Table 97: Rest-of-Asia-Pacific Heating Equipment Market (by Application), $Million, 2022-2033
Table 98: Rest-of-Asia-Pacific Heating Equipment Market (by Product Type), Thousand Units, 2022-2033
Table 99: Rest-of-Asia-Pacific Heating Equipment Market (by Product Type), $Million, 2022-2033
Table 100: Rest-of-Asia-Pacific Heating Equipment Market (by Fuel Type), Thousand Units, 2022-2033
Table 101: Rest-of-Asia-Pacific Heating Equipment Market (by Fuel Type), $Million, 2022-2033
Table 102: Rest-of-the-World Heating Equipment Market (by Application), Thousand Units, 2022-2033
Table 103: Rest-of-the-World Heating Equipment Market (by Application), $Million, 2022-2033
Table 104: Rest-of-the-World Heating Equipment Market (by Product Type), Thousand Units, 2022-2033
Table 105: Rest-of-the-World Heating Equipment Market (by Product Type), $Million, 2022-2033
Table 106: Rest-of-the-World Heating Equipment Market (by Fuel Type), Thousand Units, 2022-2033
Table 107: Rest-of-the-World Heating Equipment Market (by Fuel Type), $Million, 2022-2033
Table 108: South America Heating Equipment Market (by Application), Thousand Units, 2022-2033
Table 109: South America Heating Equipment Market (by Application), $Million, 2022-2033
Table 110: South America Heating Equipment Market (by Product Type), Thousand Units, 2022-2033
Table 111: South America Heating Equipment Market (by Product Type), $Million, 2022-2033
Table 112: South America Heating Equipment Market (by Fuel Type), Thousand Units, 2022-2033
Table 113: South America Heating Equipment Market (by Fuel Type), $Million, 2022-2033
Table 114: Middle East and Africa Heating Equipment Market (by Application), Thousand Units, 2022-2033
Table 115: Middle East and Africa Heating Equipment Market (by Application), $Million, 2022-2033
Table 116: Middle East and Africa Heating Equipment Market (by Product Type), Thousand Units, 2022-2033
Table 117: Middle East and Africa Heating Equipment Market (by Product Type), $Million, 2022-2033
Table 118: Middle East and Africa Heating Equipment Market (by Fuel Type), Thousand Units, 2022-2033
Table 119: Middle East and Africa Heating Equipment Market (by Fuel Type), $Million, 2022-2033

ページTOPに戻る


Press Release

The global heating equipment market is estimated to reach $206.50 billion by 2033, reveals the premium market intelligence study by BIS Research. The study also highlights that the market is set to witness a CAGR of 6.41% during the forecast period 2023-2033.

Advancements in heating technology, including the development of more energy-efficient and environment-friendly systems, have been driving market growth. This includes improvements in traditional heating systems, such as furnaces and boilers, as well as the emergence of alternative options, such as heat pumps and solar heating. Increasing emphasis on energy efficiency and environmental sustainability has led to the implementation of regulations and incentives favoring the adoption of high-efficiency heating equipment. This has stimulated demand for newer, more efficient heating systems, particularly in regions with stringent energy standards.

Analyst Perspective

According to Debraj Chakraborty, Principal Analyst, BIS Research, “The global heating equipment market is likely to grow multi-fold in the coming years, owing to the rapidly growing demand for sustainable heating equipment solutions. This increased interest aligns with increasing environmental awareness, shifting consumer preferences, and advancements in biotechnology, creating a favorable landscape for the widespread acceptance and expansion of the heating equipment industry. Moreover, substantial investments in the heating equipment market further reinforce its growth potential. As investors recognize the economic and environmental benefits of renewable heating solutions, increased funding is facilitating research, development, and scaling of production processes. The market is expected to witness significant growth in the coming years, and the key players in the market are focused on strategic partnerships, collaborations, mergers, and acquisitions to expand their market presence and enhance their product offerings.”

Key Companies Operating in The Market

The key players in the heating equipment market analyzed and profiled in the study include heating equipment manufacturers. Additionally, a comprehensive competitive landscape such as partnerships, agreements, and collaborations are expected to aid the reader in understanding the untapped revenue pockets in the market.

The key players profiled in the report include DAIKIN INDUSTRIES, Ltd., Johnson Controls, LG Electronics, Robert Bosch GmbH, SAMSUNG ELECTRONICS CO., LTD., Hitachi, Ltd., FUJITSU GENERAL, Carrier, Midea Group, Lennox International Inc., Ingersoll Rand, Emerson Electric Co., Mitsubishi Electric Corporation, Vaillant Group International GmbH, and Rheem Manufacturing Company

Key Questions Answered in the Report

• What are the main factors driving the growth of the heating equipment market?
• How does the supply chain function in the heating equipment market?
• Which application and product are expected to lead the market over the forecast period 2023-2033?
• Which are the players that are catering to the demand for heating equipment systems?
• What is the competitive landscape in the heating equipment market?
• What are the key offerings of the prominent companies in the market for heating equipment products?
• Which regions and countries are leading in terms of demand for heating equipment systems, and which of them are expected to witness high demand growth during 2023-2033?
• What is the trend of patent filing by the countries in the heating equipment market?
• What is the futuristic outlook for heating equipment in terms of growth potential?

 

ページTOPに戻る

ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。

webからのご注文・お問合せはこちらのフォームから承ります

本レポートと同じKEY WORD(energy)の最新刊レポート


よくあるご質問


BIS Research社はどのような調査会社ですか?


多数のアナリストチームと大規模な業界専門家のネットワークを擁するBISリサーチは、市場に影響を与える革新的な技術に関して、高度なマーケットインテリジェンスを提供しています。特に、新興テクノロジーに関す... もっと見る


調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?


在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
但し、一部の調査レポートでは、発注を受けた段階で内容更新をして納品をする場合もあります。
発注をする前のお問合せをお願いします。


注文の手続きはどのようになっていますか?


1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
2)見積書やサンプルの提示をいたします。
3)お客様指定、もしくは弊社の発注書をメール添付にて発送してください。
4)データリソース社からレポート発行元の調査会社へ納品手配します。
5) 調査会社からお客様へ納品されます。最近は、pdfにてのメール納品が大半です。


お支払方法の方法はどのようになっていますか?


納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
お客様よりデータリソース社へ(通常は円払い)の御振り込みをお願いします。
請求書は、納品日の日付で発行しますので、翌月最終営業日までの当社指定口座への振込みをお願いします。振込み手数料は御社負担にてお願いします。
お客様の御支払い条件が60日以上の場合は御相談ください。
尚、初めてのお取引先や個人の場合、前払いをお願いすることもあります。ご了承のほど、お願いします。


データリソース社はどのような会社ですか?


当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
世界各国の「市場・技術・法規制などの」実情を調査・収集される時には、データリソース社にご相談ください。
お客様の御要望にあったデータや情報を抽出する為のレポート紹介や調査のアドバイスも致します。



詳細検索

このレポートへのお問合せ

03-3582-2531

電話お問合せもお気軽に

 

2024/07/04 10:27

162.47 円

175.74 円

209.86 円

ページTOPに戻る