欧州HVAC市場 - 産業の展望と予測 2023-2028Europe HVAC Market - Industry Outlook and Forecast 2023-2028 欧州のHVAC市場は、2022-2027年の間に年平均成長率2.64%で成長すると予測されています。 市場概要 HVAC製品とIoT技術の統合が進み、より革新的で利用しやすくなったことで、市場は驚異的な変化を遂げてい... もっと見る
サマリー欧州のHVAC市場は、2022-2027年の間に年平均成長率2.64%で成長すると予測されています。市場概要 HVAC製品とIoT技術の統合が進み、より革新的で利用しやすくなったことで、市場は驚異的な変化を遂げている。エネルギー効率を達成するために、HVACを含む建物のエコシステム内の複数のセンサーを接続することが重視されるようになりました。 インフラ建設の成長は、2021年以降に大きく加速することが予想されます。欧州におけるこれらのインフラストラクチャープロジェクトは、2040年までに完了する見込みの約14兆8000億ドルの総投資額に達すると推定され、欧州のこれらの場所でHVACの大規模な需要を生み出し、欧州HVAC市場の成長をさらに後押ししています。2022年、ヨーロッパ諸国は年間を通じて急激な気候の変化を目撃しました。気温の上昇と熱波は、室内の気候条件を制御するために、商業ビルや住宅のHVACシステムを増加させています。したがって、そのような要因は、予測期間のHVACシステムの売上を推進しています。 さらに、競争の激しい業界であるため、欧州のHVAC市場におけるR&D投資は限られており、主に著名なベンダーから多額の投資が行われています。さらに、市場投入までの時間が短く、新技術の受け入れが狭いことが、HVACベンダーにとっての課題を増やしています。研究開発投資は、新製品開発ではなく、生産プロセスのコスト削減や付加価値向上のための既存製品技術の改良が中心となっている。 市場トレンドとドライバー 既存設備のエネルギー効率に優れた製品への置き換え - 2020年は、ホテル&モーテル業界やスポーツ&コンベンションセンターなどのハードヒットにより、商業セクターの落ち込みが最も激しかった。2021年以降、経済の再開に伴い、商業セクターは一定の成長を遂げている。住宅や商業ビル向けのエネルギー効率の高いHVAC技術は、欧州HVAC市場において環境と経済的なメリットをもたらす可能性があります。エネルギー効率の高いHVAC技術の最適化と適切な設置計画により、最大40%の省エネポテンシャルに到達することができます。したがって、既存の設備をエネルギー効率の高いHVAC技術に置き換えることで、今後1年間はHAVCシステムの成長が促進されるでしょう。 成長するVRFシステム - VRFエアコンは、最も急速に成長しているマルチスプリットエアコンの1つです。VRF(Variable Refrigerant Flow)空調システムは、室外機と室内機を冷媒配管で接続し、各ゾーンに冷房・暖房を供給するシステムです。ヨーロッパ諸国では、都市部、特に商業施設においてVRFシステムの導入が進んでいます。 - ドイツでは、冷凍機やVRFシステムによる集中型空調ソリューションの需要が伸びています。しかし、多くの場所でVRFシステムがチラーに取って代わりつつあります。VRFは運用コストの節約に役立つため、世界的なトレンドに合わせて売上が増加すると予想されます。英国の業界は、欧州のビジネストレンドと強く結びついており、ロンドンの建設活動に牽引されています。したがって、VRFシステムは欧州のHVAC市場において重要な役割を果たすことになるでしょう。 セグメント別インサイト 機器別インサイト HVACは一般的に、商業施設、住宅、産業施設、公共施設などで使用される暖房、換気、冷房、集合暖房、冷房技術を指します。欧州のHVAC市場は、機能性によって暖房、換気、空調の3つに分類される。暖房機器の欧州HVAC市場は、予測期間中にCAGR6%以上で成長しています。暖房機器業界は、同地域の寒冷な気候条件下で高い牽引力を持つため、激しい競争が特徴的です。暖房器具は一般的にかさばるため、業界には地元や国内のベンダーが多く存在します。さらに、これらの機器に必要なサービスやメンテナンスも高収益をもたらします。 空調業界は、多くの国内および多国籍ベンダーが存在し、季節性があり、近代的な技術によって特徴づけられている。CACとRACは空調の重要な部分を構成しています。空調の欧州HVAC市場は、2022年に226億6,000万米ドルと評価されました。フランス、ドイツ、イタリア、イギリス、スペインは、このカテゴリにおけるヨーロッパの最も顕著な需要創出国であり、予測期間中に成長を目撃することが期待される。 機器別セグメント - 暖房 o ヒートポンプ o ボイラー o ファーネス その他 - 空調機器 o RAC o CAC チラー 熱交換器 その他 - 換気装置 o エアハンドリングユニット o エアフィルター o の加湿器及び除湿器 o ファンコイルユニット o その他 アプリケーション別インサイト 欧州のHVAC市場は、最終用途別に住宅分野と商業分野に分類されます。2022年の住宅分野の需要は、欧州各国の建設業の高騰により拡大することが予想されます。消費者が不要不急の買い物を控えようとするため、新規設備や買い替えの需要に影響が出ることが予想されます。欧州の住宅分野別HVAC市場は、予測期間中にCAGR5.43%で成長する。 商業分野では、より広いスペースにHVACが使用されます。商業分野別の欧州HVAC市場は、2022年に251億2,000万米ドルと評価されました。商業部門の値ごろ感は高く、主にライフサイクルコストの高さとエネルギー効率に起因しています。COVID-19の普及がプロジェクトのタイムラインに悪影響を与えているため、新築の建物の需要は打撃を受けると予想されます。 用途別セグメント - 住宅用 - 商業施設 o 空港・公共施設 o オフィススペース o ホスピタリティー o ホスピタル o 産業およびその他 地域別インサイト 北欧や中欧のいくつかの国は、ほぼ一年中厳しい寒さに満たされています。気象条件の変化や空気の質の維持不良は、欧州のHVAC市場の成長における重要な要因である。西ヨーロッパ地域は、ヨーロッパのHVAC市場の中で最も重要なシェアを占めており、2022年には342億6000万USドル(約3兆円)となりました。需要面では、公害や都市化、その他同様の要因で都市部の気温が上昇するため、西ヨーロッパでは空調システムが業界をリードしています。 中欧・東欧のHVAC産業は2022年に86.5億米ドルと評価され、この地域の産業は暖房システムと空調システムの両方が牽引している。CEE諸国では、設置が非常に一般的になりつつあります。新しいHVAC技術は、エネルギー効率が高く、環境に優しいため、採用が進んでいます。空気または水のヒートポンプは、CEE諸国において従来のボイラーユニットと同様に目覚ましい成長を見せています。市場特性はCEE諸国によって異なり、それに応じて機器の需要も変化します。中・東欧のHVAC業界では、中間層の購買力向上と建設分野への民間投資が主な推進要因となっています。 地域別セグメント - 西ヨーロッパ o 英国 o ドイツ o フランス o イタリア o オランダ - 北欧 o ノルウェー o デンマーク o スウェーデン その他 - 中欧・東欧 o ロシア o ポーランド・オーストリア その他のCEE諸国 競争環境 COVID-19発生前の空調業界は、主に3つの面(規制、技術の激変、各国の建設業界のリバウンド)で転換期を迎えていました。COVID-19の発生後、業界は財政的な混乱を目の当たりにしています。効率的なHVACの必要性は、主にEUの方向性、目的、目標によって、この地域で高まっています。各国および機器カテゴリに多くの市場参加者が存在することが、欧州HVAC市場を特徴づけています。この業界は、炭素排出目標やその他の気候変動抑制策を達成するという政府の目標に合わせて、エンドユーザーに対する政府の多額の奨励措置の恩恵を受けているのです。 欧州HVAC市場の主要企業の1つであるシステムエア社の換気製品およびシステムは、Frico、Fantech、Menergaなどのブランドで販売されています。Menergaは、スイミングプール、精密換気、産業用途のエアハンドリングユニットにおいて、この地域を代表するブランドの1つです。ドイツはMenerga製品の欧州最大の産業であり、Fricoは同地域で空気加熱とエアカーテンを提供しています。住宅や商業施設における室内気候のためのソリューションを提供しています。さらに、ヨーロッパのHVAC市場は非常に断片化されており、地域、国、および地元のプレーヤーによる高い競争が目撃されています。したがって、ジョンソンコントロールズは、業界で強力な足場を持つために、効果的な価格帯で住宅や商業分野のHVACシステムの効果的な設計の開発に焦点を当てています。 主要企業プロフィール - システムエア - ジョンソンコントロールズ - Zehnder - オストベルグ - アルデス - ボッシュ - ダイキン - サムスン - 三菱電機 その他の主要ベンダー - LG - パナソニック - キャリア - ミディア - リーガル - レイセオンテクノロジーズ - ハネウェル - Flaktグループ - Beijer Ref - フレキシット - グルンドフォス - スウェゴン - VTS - Nuaire - ノルテック - アルファ・ラバル - 日立 - Lu-Ve - ヴェントアクシア - ローゼンバーグ - エス・アンド・ピー - WOLF - 国際協力機構 - AL-KO - DynAIR - ダンフォス - レノックス - バッカースプリングフィールド - ダンハム・ブッシュ - TCL - TROX - Vaillantグループ - インガーソル・ランド - カムフィル 回答された主な質問 1.欧州HVAC市場の規模は? 2.欧州のHVAC市場の成長率は? 3.欧州HVAC市場の成長を促進する主な要因は? 4.欧州HVAC市場のキープレイヤーは? 5.予測期間中のイギリスHVAC市場の成長率は? 6.住宅用欧州HVACの市場規模は? 目次1 RESEARCH METHODOLOGY2 RESEARCH OBJECTIVES 3 RESEARCH PROCESS 4 SCOPE & COVERAGE 4.1 MARKET DEFINITION 4.1.1 INCLUSIONS 4.1.2 EXCLUSIONS 4.1.3 MARKET ESTIMATION CAVEATS 4.2 BASE YEAR 4.3 SCOPE OF THE STUDY 4.4 MARKET SEGMENTATION 4.4.1 MARKET SEGMENTATION BY EQUIPMENT TYPE 4.4.2 MARKET SEGMENTATION BY HEATING 4.4.3 MARKET SEGMENTATION BY AIR CONDITIONER 4.4.4 MARKET SEGMENTATION BY VENTILATION EQUIPMENT 4.4.5 MARKET SEGMENTATION BY APPLICATION 4.4.6 MARKET SEGMENTATION BY GEOGRAPHY 5 REPORT ASSUMPTIONS & CAVEATS 5.1 KEY CAVEATS 5.2 CURRENCY CONVERSION 5.3 MARKET DERIVATION 6 PREMIUM INSIGHTS 7 MARKET AT A GLANCE 8 INTRODUCTION 8.1 OVERVIEW 8.1.1 ADVANTAGES OF SMART HVAC SYSTEM 8.1.2 DISADVANTAGES OF SMART HVAC SYSTEM 8.1.3 RISK MANAGEMENT 8.1.4 PROFIT MARGINS 8.1.5 MERGER & ACQUISITIONS AND PRODUCT DEVELOPMENT 8.1.6 ENVIRONMENTALLY FRIENDLY HVAC 8.1.7 RESIDENTIAL CONSTRUCTIONS 8.1.8 NON-RESIDENTIAL CONSTRUCTIONS 8.2 VALUE CHAIN 8.2.1 RAW MATERIAL SUPPLIERS & COMPONENTS 8.2.2 MANUFACTURERS 8.2.3 DEALERS /DISTRIBUTOR 8.2.4 RETAILERS 8.2.5 END-USERS 8.3 IMPACT OF COVID-19 9 MARKET OPPORTUNITY & TRENDS 9.1 REPLACEMENT OF EXISTING EQUIPMENT WITH ENERGY-EFFICIENT PRODUCTS 9.2 EMERGENCE OF IOT AND PRODUCT INNOVATIONS TO AID REPLACEMENTS 9.3 CLIMATIC CONDITIONS AND HEATWAVES PROPEL DEMAND FOR HVAC SYSTEM 10 MARKET GROWTH ENABLERS 10.1 RISING CONSTRUCTION INDUSTRY 10.2 AIRPORT MODERNIZATION 10.3 GROWING VRF SYSTEMS 11 MARKET RESTRAINTS 11.1 LACK OF SKILLED LABOR 11.2 STRINGENCY IN REGULATIONS 11.3 VULNERABILITY TO COVID-19 12 MARKET LANDSCAPE 12.1 MARKET OVERVIEW 12.1.1 KEY INSIGHTS 12.2 MARKET SIZE & FORECAST 12.2.1 VALUE 12.3 FIVE FORCES ANALYSIS 12.3.1 THREAT OF NEW ENTRANTS 12.3.2 BARGAINING POWER OF SUPPLIERS 12.3.3 BARGAINING POWER OF BUYERS 12.3.4 THREAT OF SUBSTITUTES 12.3.5 COMPETITIVE RIVALRY 13 EQUIPMENT 13.1 MARKET SNAPSHOT & GROWTH ENGINE 13.2 MARKET OVERVIEW 13.2.1 KEY INSIGHTS 13.3 HEATING 13.3.1 MARKET OVERVIEW 13.3.2 MARKET SIZE & FORECAST 13.3.3 MARKET BY GEOGRAPHY 13.3.4 HEAT PUMP: MARKET SIZE & FORECAST 13.3.5 BOILER UNIT: MARKET SIZE & FORECAST 13.3.6 FURNACE: MARKET SIZE & FORECAST 13.3.7 OTHERS: MARKET SIZE & FORECAST 13.4 AIR CONDITIONING 13.4.1 MARKET OVERVIEW 13.4.2 KEY TAKEAWAYS 13.4.3 MARKET SIZE & FORECAST 13.4.4 MARKET BY GEOGRAPHY 13.4.5 RAC: MARKET SIZE & FORECAST 13.4.6 CAC: MARKET SIZE & FORECAST 13.4.7 CHILLERS: MARKET SIZE & FORECAST 13.4.8 HEAT EXCHANGER: MARKET SIZE & FORECAST (INCLUDES COOLING TOWER) 13.4.9 OTHERS: MARKET SIZE & FORECAST 13.5 VENTILATION 13.5.1 MARKET OVERVIEW 13.5.2 MARKET SIZE & FORECAST 13.5.3 MARKET BY GEOGRAPHY 13.5.4 AIR HANDLING UNITS: MARKET SIZE & FORECAST 13.5.5 AIR FILTERS: MARKET SIZE & FORECAST 13.5.6 HUMIDIFIER & DEHUMIDIFIERS: MARKET SIZE & FORECAST 13.5.7 FAN COIL UNIT: MARKET SIZE & FORECAST 13.5.8 OTHERS: MARKET SIZE & FORECAST 14 END-USER 14.1 MARKET SNAPSHOT & GROWTH ENGINE (VALUE) 14.2 MARKET OVERVIEW 14.3 RESIDENTIAL 14.3.1 MARKET OVERVIEW 14.3.2 MARKET SIZE & FORECAST 14.3.3 MARKET BY GEOGRAPHY 14.4 COMMERCIAL 14.4.1 MARKET OVERVIEW 14.4.2 MARKET SIZE & FORECAST 14.4.3 MARKET BY GEOGRAPHY 14.4.4 OFFICE SPACES: MARKET SIZE & FORECAST 14.4.5 AIRPORT & PUBLIC UTILITIES: MARKET SIZE & FORECAST 14.4.6 HOSPITALITY: MARKET SIZE & FORECAST 14.4.7 HOSPITALS: MARKET SIZE & FORECAST 14.4.8 INDUSTRIAL AND OTHERS: MARKET SIZE & FORECAST 15 GEOGRAPHY 15.1 MARKET SNAPSHOT & GROWTH ENGINE (VALUE) 15.2 GEOGRAPHY OVERVIEW 16 WESTERN EUROPE 16.1 MARKET OVERVIEW 16.2 MARKET SIZE & FORECAST 16.3 EQUIPMENT 16.3.1 MARKET SIZE & FORECAST 16.4 END-USER 16.4.1 MARKET SIZE & FORECAST 16.5 KEY COUNTRIES 16.5.1 GERMANY: MARKET SIZE & FORECAST 16.5.2 FRANCE: MARKET SIZE & FORECAST 16.5.3 UK: MARKET SIZE & FORECAST 16.5.4 ITALY: MARKET SIZE & FORECAST 16.5.5 NETHERLANDS: MARKET SIZE & FORECAST 17 NORDIC 17.1 MARKET OVERVIEW 17.2 MARKET SIZE & FORECAST 17.3 EQUIPMENT 17.3.1 MARKET SIZE & FORECAST 17.4 END-USER 17.4.1 MARKET SIZE & FORECAST 17.5 KEY COUNTRIES 17.5.1 NORWAY: MARKET SIZE & FORECAST 17.5.2 DENMARK: MARKET SIZE & FORECAST 17.5.3 SWEDEN: MARKET SIZE & FORECAST 17.5.4 OTHER COUNTRIES IN NORDIC: MARKET SIZE & FORECAST 18 CENTRAL & EASTERN EUROPE (CEE) 18.1 MARKET OVERVIEW 18.2 MARKET SIZE & FORECAST 18.3 EQUIPMENT 18.3.1 MARKET SIZE & FORECAST 18.4 END-USER 18.4.1 MARKET SIZE & FORECAST 18.5 KEY COUNTRIES 18.5.1 RUSSIA: MARKET SIZE & FORECAST 18.5.2 POLAND & AUSTRIA: MARKET SIZE & FORECAST 18.5.3 OTHER CEE COUNTRIES: MARKET SIZE & FORECAST 19 COMPETITIVE LANDSCAPE 19.1 COMPETITION OVERVIEW 20 KEY COMPANY PROFILES 20.1 SYSTEMAIR 20.1.1 BUSINESS OVERVIEW 20.1.2 PRODUCT OFFERINGS 20.1.3 KEY STRATEGIES 20.1.4 KEY STRENGTHS 20.1.5 KEY OPPORTUNITIES 20.2 JOHNSON CONTROLS 20.2.1 BUSINESS OVERVIEW 20.2.2 PRODUCT OFFERINGS 20.2.3 KEY STRATEGIES 20.2.4 KEY STRENGTHS 20.2.5 KEY OPPORTUNITIES 20.3 ZEHNDER 20.3.1 BUSINESS OVERVIEW 20.3.2 PRODUCT OFFERINGS 20.3.3 KEY STRATEGIES 20.3.4 KEY STRENGTHS 20.3.5 KEY OPPORTUNITIES 20.4 OSTBERG 20.4.1 BUSINESS OVERVIEW 20.4.2 PRODUCT OFFERINGS 20.4.3 KEY STRATEGIES 20.4.4 KEY STRENGTHS 20.4.5 KEY OPPORTUNITIES 20.5 ALDES 20.5.1 BUSINESS OVERVIEW 20.5.2 PRODUCT OFFERINGS 20.5.3 KEY STRATEGIES 20.5.4 KEY STRENGTHS 20.5.5 KEY OPPORTUNITIES 20.6 BOSCH 20.6.1 BUSINESS OVERVIEW 20.6.2 PRODUCT OFFERINGS 20.6.3 KEY STRATEGIES 20.6.4 KEY STRENGTHS 20.6.5 KEY OPPORTUNITIES 20.7 DAIKIN 20.7.1 BUSINESS OVERVIEW 20.7.2 PRODUCT OFFERINGS 20.7.3 KEY STRATEGIES 20.7.4 EY STRENGTHS 20.7.5 KEY OPPORTUNITIES 20.8 SAMSUNG 20.8.1 BUSINESS OVERVIEW 20.8.2 PRODUCT OFFERINGS 20.8.3 KEY STRATEGIES 20.8.4 KEY STRENGTHS 20.8.5 KEY OPPORTUNITIES 20.9 MITSUBISHI ELECTRIC 20.9.1 BUSINESS OVERVIEW 20.9.2 PRODUCT OFFERINGS 20.9.3 KEY STRATEGIES 20.9.4 KEY STRENGTHS 20.9.5 KEY OPPORTUNITIES 21 OTHER PROMINENT VENDORS 21.1 LG 21.1.1 BUSINESS OVERVIEW 21.1.2 PRODUCT OFFERINGS 21.2 PANASONIC 21.2.1 BUSINESS OVERVIEW 21.2.2 PRODUCT OFFERINGS 21.3 CARRIER 21.3.1 BUSINESS OVERVIEW 21.3.2 PRODUCT OFFERINGS 21.4 MIDEA 21.4.1 BUSINESS OVERVIEW 21.4.2 PRODUCT OFFERINGS 21.5 REGAL 21.5.1 BUSINESS OVERVIEW 21.5.2 PRODUCT OFFERINGS 21.6 RAYTHEON TECHNOLOGIES 21.6.1 BUSINESS OVERVIEW 21.6.2 PRODUCT OFFERINGS 21.7 HONEYWELL 21.7.1 BUSINESS OVERVIEW 21.7.2 PRODUCT OFFERINGS 21.8 FLAKT GROUP 21.8.1 BUSINESS OVERVIEW 21.8.2 PRODUCT OFFERINGS 21.9 BEIJER REF 21.9.1 BUSINESS OVERVIEW 21.9.2 PRODUCT OFFERINGS 21.10 FLEXIT 21.10.1 BUSINESS OVERVIEW 21.10.2 PRODUCT OFFERINGS 21.11 GRUNDFOS 21.11.1 BUSINESS OVERVIEW 21.11.2 PRODUCT OFFERINGS 21.12 SWEGON 21.12.1 BUSINESS OVERVIEW 21.12.2 PRODUCT OFFERINGS 21.13 VTS 21.13.1 BUSINESS OVERVIEW 21.13.2 PRODUCT OFFERINGS 21.14 NUAIRE 21.14.1 BUSINESS OVERVIEW 21.14.2 PRODUCT OFFERINGS 21.15 NORTEK 21.15.1 BUSINESS OVERVIEW 21.15.2 PRODUCT OFFERINGS 21.16 ALFA LAVAL 21.16.1 BUSINESS OVERVIEW 21.16.2 PRODUCT OFFERINGS 21.17 HITACHI 21.17.1 BUSINESS OVERVIEW 21.17.2 PRODUCT OFFERINGS 21.18 LU-VE 21.18.1 BUSINESS OVERVIEW 21.18.2 PRODUCT OFFERINGS 21.19 VENT-AXIA 21.19.1 BUSINESS OVERVIEW 21.19.2 PRODUCT OFFERINGS 21.20 ROSENBERG 21.20.1 BUSINESS OVERVIEW 21.20.2 PRODUCT OFFERINGS 21.21 S & P 21.21.1 BUSINESS OVERVIEW 21.21.2 PRODUCT OFFERINGS 21.22 WOLF 21.22.1 BUSINESS OVERVIEW 21.22.2 PRODUCT OFFERINGS 21.23 CIAT 21.23.1 BUSINESS OVERVIEW 21.23.2 PRODUCT OFFERINGS 21.24 AL-KO 21.24.1 BUSINESS OVERVIEW 21.24.2 PRODUCT OFFERINGS 21.25 DYNAIR 21.25.1 BUSINESS OVERVIEW 21.25.2 PRODUCT OFFERINGS 21.26 DANFOSS 21.26.1 BUSINESS OVERVIEW 21.26.2 PRODUCT OFFERINGS 21.27 LENNOX 21.27.1 BUSINESS OVERVIEW 21.27.2 PRODUCT OFFERINGS 21.28 BACKER SPRINGFIELD 21.28.1 BUSINESS OVERVIEW 21.28.2 PRODUCT OFFERINGS 21.29 DUNHAM BUSH 21.29.1 BUSINESS OVERVIEW 21.29.2 PRODUCT OFFERINGS 21.30 TCL 21.30.1 BUSINESS OVERVIEW 21.30.2 PRODUCT OFFERINGS 21.31 TROX 21.31.1 BUSINESS OVERVIEW 21.31.2 PRODUCT OFFERINGS 21.32 VAILLANT GROUP 21.32.1 BUSINESS OVERVIEW 21.32.2 PRODUCT OFFERINGS 21.33 INGERSOLL RAND 21.33.1 BUSINESS OVERVIEW 21.33.2 PRODUCT OFFERINGS 21.34 CAMFIL 21.34.1 BUSINESS OVERVIEW 21.34.2 PRODUCT OFFERINGS 22 REPORT SUMMARY 22.1 KEY TAKEAWAYS 22.2 STRATEGIC RECOMMENDATIONS 23 QUANTITATIVE SUMMARY 23.1 MARKET BY GEOGRAPHY 23.1.1 MARKET SIZE & FORECAST 23.2 MARKET BY WESTERN EUROPE 23.2.1 MARKET SIZE & FORECAST BY EQUIPMENT 23.2.2 MARKET SIZE & FORECAST BY END-USER 23.3 MARKET BY NORDIC 23.3.1 MARKET SIZE & FORECAST BY EQUIPMENT 23.3.2 MARKET SIZE & FORECAST BY END-USER 23.4 MARKET BY CEE 23.4.1 MARKET SIZE & FORECAST BY EQUIPMENT 23.4.2 MARKET SIZE & FORECAST BY END-USER 23.5 MARKET BY EQUIPMENT 23.5.1 MARKET SIZE & FORECAST 23.6 MARKET BY EQUIPMENT 23.6.1 MARKET SIZE & FORECAST 23.7 MARKET BY EQUIPMENT 23.7.1 MARKET SIZE & FORECAST 23.8 MARKET BY END-USER 23.8.1 MARKET SIZE & FORECAST 23.9 MARKET BY COMMERCIAL APPLICATION 23.9.1 MARKET SIZE & FORECAST 24 APPENDIX 24.1 ABBREVIATIONS
SummaryThe Europe HVAC market is expected to grow at a CAGR of 2.64% during 2022-2027. Table of Contents1 RESEARCH METHODOLOGY2 RESEARCH OBJECTIVES 3 RESEARCH PROCESS 4 SCOPE & COVERAGE 4.1 MARKET DEFINITION 4.1.1 INCLUSIONS 4.1.2 EXCLUSIONS 4.1.3 MARKET ESTIMATION CAVEATS 4.2 BASE YEAR 4.3 SCOPE OF THE STUDY 4.4 MARKET SEGMENTATION 4.4.1 MARKET SEGMENTATION BY EQUIPMENT TYPE 4.4.2 MARKET SEGMENTATION BY HEATING 4.4.3 MARKET SEGMENTATION BY AIR CONDITIONER 4.4.4 MARKET SEGMENTATION BY VENTILATION EQUIPMENT 4.4.5 MARKET SEGMENTATION BY APPLICATION 4.4.6 MARKET SEGMENTATION BY GEOGRAPHY 5 REPORT ASSUMPTIONS & CAVEATS 5.1 KEY CAVEATS 5.2 CURRENCY CONVERSION 5.3 MARKET DERIVATION 6 PREMIUM INSIGHTS 7 MARKET AT A GLANCE 8 INTRODUCTION 8.1 OVERVIEW 8.1.1 ADVANTAGES OF SMART HVAC SYSTEM 8.1.2 DISADVANTAGES OF SMART HVAC SYSTEM 8.1.3 RISK MANAGEMENT 8.1.4 PROFIT MARGINS 8.1.5 MERGER & ACQUISITIONS AND PRODUCT DEVELOPMENT 8.1.6 ENVIRONMENTALLY FRIENDLY HVAC 8.1.7 RESIDENTIAL CONSTRUCTIONS 8.1.8 NON-RESIDENTIAL CONSTRUCTIONS 8.2 VALUE CHAIN 8.2.1 RAW MATERIAL SUPPLIERS & COMPONENTS 8.2.2 MANUFACTURERS 8.2.3 DEALERS /DISTRIBUTOR 8.2.4 RETAILERS 8.2.5 END-USERS 8.3 IMPACT OF COVID-19 9 MARKET OPPORTUNITY & TRENDS 9.1 REPLACEMENT OF EXISTING EQUIPMENT WITH ENERGY-EFFICIENT PRODUCTS 9.2 EMERGENCE OF IOT AND PRODUCT INNOVATIONS TO AID REPLACEMENTS 9.3 CLIMATIC CONDITIONS AND HEATWAVES PROPEL DEMAND FOR HVAC SYSTEM 10 MARKET GROWTH ENABLERS 10.1 RISING CONSTRUCTION INDUSTRY 10.2 AIRPORT MODERNIZATION 10.3 GROWING VRF SYSTEMS 11 MARKET RESTRAINTS 11.1 LACK OF SKILLED LABOR 11.2 STRINGENCY IN REGULATIONS 11.3 VULNERABILITY TO COVID-19 12 MARKET LANDSCAPE 12.1 MARKET OVERVIEW 12.1.1 KEY INSIGHTS 12.2 MARKET SIZE & FORECAST 12.2.1 VALUE 12.3 FIVE FORCES ANALYSIS 12.3.1 THREAT OF NEW ENTRANTS 12.3.2 BARGAINING POWER OF SUPPLIERS 12.3.3 BARGAINING POWER OF BUYERS 12.3.4 THREAT OF SUBSTITUTES 12.3.5 COMPETITIVE RIVALRY 13 EQUIPMENT 13.1 MARKET SNAPSHOT & GROWTH ENGINE 13.2 MARKET OVERVIEW 13.2.1 KEY INSIGHTS 13.3 HEATING 13.3.1 MARKET OVERVIEW 13.3.2 MARKET SIZE & FORECAST 13.3.3 MARKET BY GEOGRAPHY 13.3.4 HEAT PUMP: MARKET SIZE & FORECAST 13.3.5 BOILER UNIT: MARKET SIZE & FORECAST 13.3.6 FURNACE: MARKET SIZE & FORECAST 13.3.7 OTHERS: MARKET SIZE & FORECAST 13.4 AIR CONDITIONING 13.4.1 MARKET OVERVIEW 13.4.2 KEY TAKEAWAYS 13.4.3 MARKET SIZE & FORECAST 13.4.4 MARKET BY GEOGRAPHY 13.4.5 RAC: MARKET SIZE & FORECAST 13.4.6 CAC: MARKET SIZE & FORECAST 13.4.7 CHILLERS: MARKET SIZE & FORECAST 13.4.8 HEAT EXCHANGER: MARKET SIZE & FORECAST (INCLUDES COOLING TOWER) 13.4.9 OTHERS: MARKET SIZE & FORECAST 13.5 VENTILATION 13.5.1 MARKET OVERVIEW 13.5.2 MARKET SIZE & FORECAST 13.5.3 MARKET BY GEOGRAPHY 13.5.4 AIR HANDLING UNITS: MARKET SIZE & FORECAST 13.5.5 AIR FILTERS: MARKET SIZE & FORECAST 13.5.6 HUMIDIFIER & DEHUMIDIFIERS: MARKET SIZE & FORECAST 13.5.7 FAN COIL UNIT: MARKET SIZE & FORECAST 13.5.8 OTHERS: MARKET SIZE & FORECAST 14 END-USER 14.1 MARKET SNAPSHOT & GROWTH ENGINE (VALUE) 14.2 MARKET OVERVIEW 14.3 RESIDENTIAL 14.3.1 MARKET OVERVIEW 14.3.2 MARKET SIZE & FORECAST 14.3.3 MARKET BY GEOGRAPHY 14.4 COMMERCIAL 14.4.1 MARKET OVERVIEW 14.4.2 MARKET SIZE & FORECAST 14.4.3 MARKET BY GEOGRAPHY 14.4.4 OFFICE SPACES: MARKET SIZE & FORECAST 14.4.5 AIRPORT & PUBLIC UTILITIES: MARKET SIZE & FORECAST 14.4.6 HOSPITALITY: MARKET SIZE & FORECAST 14.4.7 HOSPITALS: MARKET SIZE & FORECAST 14.4.8 INDUSTRIAL AND OTHERS: MARKET SIZE & FORECAST 15 GEOGRAPHY 15.1 MARKET SNAPSHOT & GROWTH ENGINE (VALUE) 15.2 GEOGRAPHY OVERVIEW 16 WESTERN EUROPE 16.1 MARKET OVERVIEW 16.2 MARKET SIZE & FORECAST 16.3 EQUIPMENT 16.3.1 MARKET SIZE & FORECAST 16.4 END-USER 16.4.1 MARKET SIZE & FORECAST 16.5 KEY COUNTRIES 16.5.1 GERMANY: MARKET SIZE & FORECAST 16.5.2 FRANCE: MARKET SIZE & FORECAST 16.5.3 UK: MARKET SIZE & FORECAST 16.5.4 ITALY: MARKET SIZE & FORECAST 16.5.5 NETHERLANDS: MARKET SIZE & FORECAST 17 NORDIC 17.1 MARKET OVERVIEW 17.2 MARKET SIZE & FORECAST 17.3 EQUIPMENT 17.3.1 MARKET SIZE & FORECAST 17.4 END-USER 17.4.1 MARKET SIZE & FORECAST 17.5 KEY COUNTRIES 17.5.1 NORWAY: MARKET SIZE & FORECAST 17.5.2 DENMARK: MARKET SIZE & FORECAST 17.5.3 SWEDEN: MARKET SIZE & FORECAST 17.5.4 OTHER COUNTRIES IN NORDIC: MARKET SIZE & FORECAST 18 CENTRAL & EASTERN EUROPE (CEE) 18.1 MARKET OVERVIEW 18.2 MARKET SIZE & FORECAST 18.3 EQUIPMENT 18.3.1 MARKET SIZE & FORECAST 18.4 END-USER 18.4.1 MARKET SIZE & FORECAST 18.5 KEY COUNTRIES 18.5.1 RUSSIA: MARKET SIZE & FORECAST 18.5.2 POLAND & AUSTRIA: MARKET SIZE & FORECAST 18.5.3 OTHER CEE COUNTRIES: MARKET SIZE & FORECAST 19 COMPETITIVE LANDSCAPE 19.1 COMPETITION OVERVIEW 20 KEY COMPANY PROFILES 20.1 SYSTEMAIR 20.1.1 BUSINESS OVERVIEW 20.1.2 PRODUCT OFFERINGS 20.1.3 KEY STRATEGIES 20.1.4 KEY STRENGTHS 20.1.5 KEY OPPORTUNITIES 20.2 JOHNSON CONTROLS 20.2.1 BUSINESS OVERVIEW 20.2.2 PRODUCT OFFERINGS 20.2.3 KEY STRATEGIES 20.2.4 KEY STRENGTHS 20.2.5 KEY OPPORTUNITIES 20.3 ZEHNDER 20.3.1 BUSINESS OVERVIEW 20.3.2 PRODUCT OFFERINGS 20.3.3 KEY STRATEGIES 20.3.4 KEY STRENGTHS 20.3.5 KEY OPPORTUNITIES 20.4 OSTBERG 20.4.1 BUSINESS OVERVIEW 20.4.2 PRODUCT OFFERINGS 20.4.3 KEY STRATEGIES 20.4.4 KEY STRENGTHS 20.4.5 KEY OPPORTUNITIES 20.5 ALDES 20.5.1 BUSINESS OVERVIEW 20.5.2 PRODUCT OFFERINGS 20.5.3 KEY STRATEGIES 20.5.4 KEY STRENGTHS 20.5.5 KEY OPPORTUNITIES 20.6 BOSCH 20.6.1 BUSINESS OVERVIEW 20.6.2 PRODUCT OFFERINGS 20.6.3 KEY STRATEGIES 20.6.4 KEY STRENGTHS 20.6.5 KEY OPPORTUNITIES 20.7 DAIKIN 20.7.1 BUSINESS OVERVIEW 20.7.2 PRODUCT OFFERINGS 20.7.3 KEY STRATEGIES 20.7.4 EY STRENGTHS 20.7.5 KEY OPPORTUNITIES 20.8 SAMSUNG 20.8.1 BUSINESS OVERVIEW 20.8.2 PRODUCT OFFERINGS 20.8.3 KEY STRATEGIES 20.8.4 KEY STRENGTHS 20.8.5 KEY OPPORTUNITIES 20.9 MITSUBISHI ELECTRIC 20.9.1 BUSINESS OVERVIEW 20.9.2 PRODUCT OFFERINGS 20.9.3 KEY STRATEGIES 20.9.4 KEY STRENGTHS 20.9.5 KEY OPPORTUNITIES 21 OTHER PROMINENT VENDORS 21.1 LG 21.1.1 BUSINESS OVERVIEW 21.1.2 PRODUCT OFFERINGS 21.2 PANASONIC 21.2.1 BUSINESS OVERVIEW 21.2.2 PRODUCT OFFERINGS 21.3 CARRIER 21.3.1 BUSINESS OVERVIEW 21.3.2 PRODUCT OFFERINGS 21.4 MIDEA 21.4.1 BUSINESS OVERVIEW 21.4.2 PRODUCT OFFERINGS 21.5 REGAL 21.5.1 BUSINESS OVERVIEW 21.5.2 PRODUCT OFFERINGS 21.6 RAYTHEON TECHNOLOGIES 21.6.1 BUSINESS OVERVIEW 21.6.2 PRODUCT OFFERINGS 21.7 HONEYWELL 21.7.1 BUSINESS OVERVIEW 21.7.2 PRODUCT OFFERINGS 21.8 FLAKT GROUP 21.8.1 BUSINESS OVERVIEW 21.8.2 PRODUCT OFFERINGS 21.9 BEIJER REF 21.9.1 BUSINESS OVERVIEW 21.9.2 PRODUCT OFFERINGS 21.10 FLEXIT 21.10.1 BUSINESS OVERVIEW 21.10.2 PRODUCT OFFERINGS 21.11 GRUNDFOS 21.11.1 BUSINESS OVERVIEW 21.11.2 PRODUCT OFFERINGS 21.12 SWEGON 21.12.1 BUSINESS OVERVIEW 21.12.2 PRODUCT OFFERINGS 21.13 VTS 21.13.1 BUSINESS OVERVIEW 21.13.2 PRODUCT OFFERINGS 21.14 NUAIRE 21.14.1 BUSINESS OVERVIEW 21.14.2 PRODUCT OFFERINGS 21.15 NORTEK 21.15.1 BUSINESS OVERVIEW 21.15.2 PRODUCT OFFERINGS 21.16 ALFA LAVAL 21.16.1 BUSINESS OVERVIEW 21.16.2 PRODUCT OFFERINGS 21.17 HITACHI 21.17.1 BUSINESS OVERVIEW 21.17.2 PRODUCT OFFERINGS 21.18 LU-VE 21.18.1 BUSINESS OVERVIEW 21.18.2 PRODUCT OFFERINGS 21.19 VENT-AXIA 21.19.1 BUSINESS OVERVIEW 21.19.2 PRODUCT OFFERINGS 21.20 ROSENBERG 21.20.1 BUSINESS OVERVIEW 21.20.2 PRODUCT OFFERINGS 21.21 S & P 21.21.1 BUSINESS OVERVIEW 21.21.2 PRODUCT OFFERINGS 21.22 WOLF 21.22.1 BUSINESS OVERVIEW 21.22.2 PRODUCT OFFERINGS 21.23 CIAT 21.23.1 BUSINESS OVERVIEW 21.23.2 PRODUCT OFFERINGS 21.24 AL-KO 21.24.1 BUSINESS OVERVIEW 21.24.2 PRODUCT OFFERINGS 21.25 DYNAIR 21.25.1 BUSINESS OVERVIEW 21.25.2 PRODUCT OFFERINGS 21.26 DANFOSS 21.26.1 BUSINESS OVERVIEW 21.26.2 PRODUCT OFFERINGS 21.27 LENNOX 21.27.1 BUSINESS OVERVIEW 21.27.2 PRODUCT OFFERINGS 21.28 BACKER SPRINGFIELD 21.28.1 BUSINESS OVERVIEW 21.28.2 PRODUCT OFFERINGS 21.29 DUNHAM BUSH 21.29.1 BUSINESS OVERVIEW 21.29.2 PRODUCT OFFERINGS 21.30 TCL 21.30.1 BUSINESS OVERVIEW 21.30.2 PRODUCT OFFERINGS 21.31 TROX 21.31.1 BUSINESS OVERVIEW 21.31.2 PRODUCT OFFERINGS 21.32 VAILLANT GROUP 21.32.1 BUSINESS OVERVIEW 21.32.2 PRODUCT OFFERINGS 21.33 INGERSOLL RAND 21.33.1 BUSINESS OVERVIEW 21.33.2 PRODUCT OFFERINGS 21.34 CAMFIL 21.34.1 BUSINESS OVERVIEW 21.34.2 PRODUCT OFFERINGS 22 REPORT SUMMARY 22.1 KEY TAKEAWAYS 22.2 STRATEGIC RECOMMENDATIONS 23 QUANTITATIVE SUMMARY 23.1 MARKET BY GEOGRAPHY 23.1.1 MARKET SIZE & FORECAST 23.2 MARKET BY WESTERN EUROPE 23.2.1 MARKET SIZE & FORECAST BY EQUIPMENT 23.2.2 MARKET SIZE & FORECAST BY END-USER 23.3 MARKET BY NORDIC 23.3.1 MARKET SIZE & FORECAST BY EQUIPMENT 23.3.2 MARKET SIZE & FORECAST BY END-USER 23.4 MARKET BY CEE 23.4.1 MARKET SIZE & FORECAST BY EQUIPMENT 23.4.2 MARKET SIZE & FORECAST BY END-USER 23.5 MARKET BY EQUIPMENT 23.5.1 MARKET SIZE & FORECAST 23.6 MARKET BY EQUIPMENT 23.6.1 MARKET SIZE & FORECAST 23.7 MARKET BY EQUIPMENT 23.7.1 MARKET SIZE & FORECAST 23.8 MARKET BY END-USER 23.8.1 MARKET SIZE & FORECAST 23.9 MARKET BY COMMERCIAL APPLICATION 23.9.1 MARKET SIZE & FORECAST 24 APPENDIX 24.1 ABBREVIATIONS
ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。本レポートと同分野(その他)の最新刊レポート
Arizton Advisory & Intelligence 社の最新刊レポート本レポートと同じKEY WORD(industry)の最新刊レポート
よくあるご質問Arizton Advisory & Intelligence社はどのような調査会社ですか?Arizton Advisory & Intelligenceは世界の広範な市場を調査しています。 主な調査カテゴリ ◇ 消費財&小売 ◇ 自動車&モビリティ ◇ スマートテクノロ... もっと見る 調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
注文の手続きはどのようになっていますか?1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
お支払方法の方法はどのようになっていますか?納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
データリソース社はどのような会社ですか?当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
|
詳細検索
2024/07/05 10:26 162.17 円 175.82 円 209.73 円 |