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欧州HVAC市場 - 産業の展望と予測 2023-2028


Europe HVAC Market - Industry Outlook and Forecast 2023-2028

欧州のHVAC市場は、2022-2027年の間に年平均成長率2.64%で成長すると予測されています。 市場概要 HVAC製品とIoT技術の統合が進み、より革新的で利用しやすくなったことで、市場は驚異的な変化を遂げてい... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
Arizton Advisory & Intelligence
アリズトンアドバイザリー&インテリジェンス
2022年12月7日 US$4,200
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250 英語

 

サマリー

欧州のHVAC市場は、2022-2027年の間に年平均成長率2.64%で成長すると予測されています。

市場概要

HVAC製品とIoT技術の統合が進み、より革新的で利用しやすくなったことで、市場は驚異的な変化を遂げている。エネルギー効率を達成するために、HVACを含む建物のエコシステム内の複数のセンサーを接続することが重視されるようになりました。

インフラ建設の成長は、2021年以降に大きく加速することが予想されます。欧州におけるこれらのインフラストラクチャープロジェクトは、2040年までに完了する見込みの約14兆8000億ドルの総投資額に達すると推定され、欧州のこれらの場所でHVACの大規模な需要を生み出し、欧州HVAC市場の成長をさらに後押ししています。2022年、ヨーロッパ諸国は年間を通じて急激な気候の変化を目撃しました。気温の上昇と熱波は、室内の気候条件を制御するために、商業ビルや住宅のHVACシステムを増加させています。したがって、そのような要因は、予測期間のHVACシステムの売上を推進しています。
さらに、競争の激しい業界であるため、欧州のHVAC市場におけるR&D投資は限られており、主に著名なベンダーから多額の投資が行われています。さらに、市場投入までの時間が短く、新技術の受け入れが狭いことが、HVACベンダーにとっての課題を増やしています。研究開発投資は、新製品開発ではなく、生産プロセスのコスト削減や付加価値向上のための既存製品技術の改良が中心となっている。

市場トレンドとドライバー
既存設備のエネルギー効率に優れた製品への置き換え

- 2020年は、ホテル&モーテル業界やスポーツ&コンベンションセンターなどのハードヒットにより、商業セクターの落ち込みが最も激しかった。2021年以降、経済の再開に伴い、商業セクターは一定の成長を遂げている。住宅や商業ビル向けのエネルギー効率の高いHVAC技術は、欧州HVAC市場において環境と経済的なメリットをもたらす可能性があります。エネルギー効率の高いHVAC技術の最適化と適切な設置計画により、最大40%の省エネポテンシャルに到達することができます。したがって、既存の設備をエネルギー効率の高いHVAC技術に置き換えることで、今後1年間はHAVCシステムの成長が促進されるでしょう。
成長するVRFシステム
- VRFエアコンは、最も急速に成長しているマルチスプリットエアコンの1つです。VRF(Variable Refrigerant Flow)空調システムは、室外機と室内機を冷媒配管で接続し、各ゾーンに冷房・暖房を供給するシステムです。ヨーロッパ諸国では、都市部、特に商業施設においてVRFシステムの導入が進んでいます。
- ドイツでは、冷凍機やVRFシステムによる集中型空調ソリューションの需要が伸びています。しかし、多くの場所でVRFシステムがチラーに取って代わりつつあります。VRFは運用コストの節約に役立つため、世界的なトレンドに合わせて売上が増加すると予想されます。英国の業界は、欧州のビジネストレンドと強く結びついており、ロンドンの建設活動に牽引されています。したがって、VRFシステムは欧州のHVAC市場において重要な役割を果たすことになるでしょう。

セグメント別インサイト
機器別インサイト

HVACは一般的に、商業施設、住宅、産業施設、公共施設などで使用される暖房、換気、冷房、集合暖房、冷房技術を指します。欧州のHVAC市場は、機能性によって暖房、換気、空調の3つに分類される。暖房機器の欧州HVAC市場は、予測期間中にCAGR6%以上で成長しています。暖房機器業界は、同地域の寒冷な気候条件下で高い牽引力を持つため、激しい競争が特徴的です。暖房器具は一般的にかさばるため、業界には地元や国内のベンダーが多く存在します。さらに、これらの機器に必要なサービスやメンテナンスも高収益をもたらします。

空調業界は、多くの国内および多国籍ベンダーが存在し、季節性があり、近代的な技術によって特徴づけられている。CACとRACは空調の重要な部分を構成しています。空調の欧州HVAC市場は、2022年に226億6,000万米ドルと評価されました。フランス、ドイツ、イタリア、イギリス、スペインは、このカテゴリにおけるヨーロッパの最も顕著な需要創出国であり、予測期間中に成長を目撃することが期待される。

機器別セグメント
- 暖房
o ヒートポンプ
o ボイラー
o ファーネス
その他
- 空調機器
o RAC
o CAC
チラー
熱交換器
その他
- 換気装置
o エアハンドリングユニット
o エアフィルター
o の加湿器及び除湿器
o ファンコイルユニット
o その他

アプリケーション別インサイト

欧州のHVAC市場は、最終用途別に住宅分野と商業分野に分類されます。2022年の住宅分野の需要は、欧州各国の建設業の高騰により拡大することが予想されます。消費者が不要不急の買い物を控えようとするため、新規設備や買い替えの需要に影響が出ることが予想されます。欧州の住宅分野別HVAC市場は、予測期間中にCAGR5.43%で成長する。

商業分野では、より広いスペースにHVACが使用されます。商業分野別の欧州HVAC市場は、2022年に251億2,000万米ドルと評価されました。商業部門の値ごろ感は高く、主にライフサイクルコストの高さとエネルギー効率に起因しています。COVID-19の普及がプロジェクトのタイムラインに悪影響を与えているため、新築の建物の需要は打撃を受けると予想されます。

用途別セグメント
- 住宅用
- 商業施設
o 空港・公共施設
o オフィススペース
o ホスピタリティー
o ホスピタル
o 産業およびその他

地域別インサイト

北欧や中欧のいくつかの国は、ほぼ一年中厳しい寒さに満たされています。気象条件の変化や空気の質の維持不良は、欧州のHVAC市場の成長における重要な要因である。西ヨーロッパ地域は、ヨーロッパのHVAC市場の中で最も重要なシェアを占めており、2022年には342億6000万USドル(約3兆円)となりました。需要面では、公害や都市化、その他同様の要因で都市部の気温が上昇するため、西ヨーロッパでは空調システムが業界をリードしています。

中欧・東欧のHVAC産業は2022年に86.5億米ドルと評価され、この地域の産業は暖房システムと空調システムの両方が牽引している。CEE諸国では、設置が非常に一般的になりつつあります。新しいHVAC技術は、エネルギー効率が高く、環境に優しいため、採用が進んでいます。空気または水のヒートポンプは、CEE諸国において従来のボイラーユニットと同様に目覚ましい成長を見せています。市場特性はCEE諸国によって異なり、それに応じて機器の需要も変化します。中・東欧のHVAC業界では、中間層の購買力向上と建設分野への民間投資が主な推進要因となっています。

地域別セグメント

- 西ヨーロッパ
o 英国
o ドイツ
o フランス
o イタリア
o オランダ
- 北欧
o ノルウェー
o デンマーク
o スウェーデン
その他
- 中欧・東欧
o ロシア
o ポーランド・オーストリア
その他のCEE諸国

競争環境

COVID-19発生前の空調業界は、主に3つの面(規制、技術の激変、各国の建設業界のリバウンド)で転換期を迎えていました。COVID-19の発生後、業界は財政的な混乱を目の当たりにしています。効率的なHVACの必要性は、主にEUの方向性、目的、目標によって、この地域で高まっています。各国および機器カテゴリに多くの市場参加者が存在することが、欧州HVAC市場を特徴づけています。この業界は、炭素排出目標やその他の気候変動抑制策を達成するという政府の目標に合わせて、エンドユーザーに対する政府の多額の奨励措置の恩恵を受けているのです。

欧州HVAC市場の主要企業の1つであるシステムエア社の換気製品およびシステムは、Frico、Fantech、Menergaなどのブランドで販売されています。Menergaは、スイミングプール、精密換気、産業用途のエアハンドリングユニットにおいて、この地域を代表するブランドの1つです。ドイツはMenerga製品の欧州最大の産業であり、Fricoは同地域で空気加熱とエアカーテンを提供しています。住宅や商業施設における室内気候のためのソリューションを提供しています。さらに、ヨーロッパのHVAC市場は非常に断片化されており、地域、国、および地元のプレーヤーによる高い競争が目撃されています。したがって、ジョンソンコントロールズは、業界で強力な足場を持つために、効果的な価格帯で住宅や商業分野のHVACシステムの効果的な設計の開発に焦点を当てています。

主要企業プロフィール
- システムエア
- ジョンソンコントロールズ
- Zehnder
- オストベルグ
- アルデス
- ボッシュ
- ダイキン
- サムスン
- 三菱電機

その他の主要ベンダー
- LG
- パナソニック
- キャリア
- ミディア
- リーガル
- レイセオンテクノロジーズ
- ハネウェル
- Flaktグループ
- Beijer Ref
- フレキシット
- グルンドフォス
- スウェゴン
- VTS
- Nuaire
- ノルテック
- アルファ・ラバル
- 日立
- Lu-Ve
- ヴェントアクシア
- ローゼンバーグ
- エス・アンド・ピー
- WOLF
- 国際協力機構
- AL-KO
- DynAIR
- ダンフォス
- レノックス
- バッカースプリングフィールド
- ダンハム・ブッシュ
- TCL
- TROX
- Vaillantグループ
- インガーソル・ランド
- カムフィル

回答された主な質問

1.欧州HVAC市場の規模は?
2.欧州のHVAC市場の成長率は?
3.欧州HVAC市場の成長を促進する主な要因は?
4.欧州HVAC市場のキープレイヤーは?
5.予測期間中のイギリスHVAC市場の成長率は?
6.住宅用欧州HVACの市場規模は?


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目次

1 RESEARCH METHODOLOGY
2 RESEARCH OBJECTIVES
3 RESEARCH PROCESS

4 SCOPE & COVERAGE
4.1 MARKET DEFINITION
4.1.1 INCLUSIONS
4.1.2 EXCLUSIONS
4.1.3 MARKET ESTIMATION CAVEATS
4.2 BASE YEAR
4.3 SCOPE OF THE STUDY
4.4 MARKET SEGMENTATION
4.4.1 MARKET SEGMENTATION BY EQUIPMENT TYPE
4.4.2 MARKET SEGMENTATION BY HEATING
4.4.3 MARKET SEGMENTATION BY AIR CONDITIONER
4.4.4 MARKET SEGMENTATION BY VENTILATION EQUIPMENT
4.4.5 MARKET SEGMENTATION BY APPLICATION
4.4.6 MARKET SEGMENTATION BY GEOGRAPHY

5 REPORT ASSUMPTIONS & CAVEATS
5.1 KEY CAVEATS
5.2 CURRENCY CONVERSION
5.3 MARKET DERIVATION

6 PREMIUM INSIGHTS
7 MARKET AT A GLANCE

8 INTRODUCTION
8.1 OVERVIEW
8.1.1 ADVANTAGES OF SMART HVAC SYSTEM
8.1.2 DISADVANTAGES OF SMART HVAC SYSTEM
8.1.3 RISK MANAGEMENT
8.1.4 PROFIT MARGINS
8.1.5 MERGER & ACQUISITIONS AND PRODUCT DEVELOPMENT
8.1.6 ENVIRONMENTALLY FRIENDLY HVAC
8.1.7 RESIDENTIAL CONSTRUCTIONS
8.1.8 NON-RESIDENTIAL CONSTRUCTIONS
8.2 VALUE CHAIN
8.2.1 RAW MATERIAL SUPPLIERS & COMPONENTS
8.2.2 MANUFACTURERS
8.2.3 DEALERS /DISTRIBUTOR
8.2.4 RETAILERS
8.2.5 END-USERS
8.3 IMPACT OF COVID-19

9 MARKET OPPORTUNITY & TRENDS
9.1 REPLACEMENT OF EXISTING EQUIPMENT WITH ENERGY-EFFICIENT PRODUCTS
9.2 EMERGENCE OF IOT AND PRODUCT INNOVATIONS TO AID REPLACEMENTS
9.3 CLIMATIC CONDITIONS AND HEATWAVES PROPEL DEMAND FOR HVAC SYSTEM

10 MARKET GROWTH ENABLERS
10.1 RISING CONSTRUCTION INDUSTRY
10.2 AIRPORT MODERNIZATION
10.3 GROWING VRF SYSTEMS

11 MARKET RESTRAINTS
11.1 LACK OF SKILLED LABOR
11.2 STRINGENCY IN REGULATIONS
11.3 VULNERABILITY TO COVID-19

12 MARKET LANDSCAPE
12.1 MARKET OVERVIEW
12.1.1 KEY INSIGHTS
12.2 MARKET SIZE & FORECAST
12.2.1 VALUE
12.3 FIVE FORCES ANALYSIS
12.3.1 THREAT OF NEW ENTRANTS
12.3.2 BARGAINING POWER OF SUPPLIERS
12.3.3 BARGAINING POWER OF BUYERS
12.3.4 THREAT OF SUBSTITUTES
12.3.5 COMPETITIVE RIVALRY

13 EQUIPMENT
13.1 MARKET SNAPSHOT & GROWTH ENGINE
13.2 MARKET OVERVIEW
13.2.1 KEY INSIGHTS
13.3 HEATING
13.3.1 MARKET OVERVIEW
13.3.2 MARKET SIZE & FORECAST
13.3.3 MARKET BY GEOGRAPHY
13.3.4 HEAT PUMP: MARKET SIZE & FORECAST
13.3.5 BOILER UNIT: MARKET SIZE & FORECAST
13.3.6 FURNACE: MARKET SIZE & FORECAST
13.3.7 OTHERS: MARKET SIZE & FORECAST
13.4 AIR CONDITIONING
13.4.1 MARKET OVERVIEW
13.4.2 KEY TAKEAWAYS
13.4.3 MARKET SIZE & FORECAST
13.4.4 MARKET BY GEOGRAPHY
13.4.5 RAC: MARKET SIZE & FORECAST
13.4.6 CAC: MARKET SIZE & FORECAST
13.4.7 CHILLERS: MARKET SIZE & FORECAST
13.4.8 HEAT EXCHANGER: MARKET SIZE & FORECAST (INCLUDES COOLING TOWER)
13.4.9 OTHERS: MARKET SIZE & FORECAST
13.5 VENTILATION
13.5.1 MARKET OVERVIEW
13.5.2 MARKET SIZE & FORECAST
13.5.3 MARKET BY GEOGRAPHY
13.5.4 AIR HANDLING UNITS: MARKET SIZE & FORECAST
13.5.5 AIR FILTERS: MARKET SIZE & FORECAST
13.5.6 HUMIDIFIER & DEHUMIDIFIERS: MARKET SIZE & FORECAST
13.5.7 FAN COIL UNIT: MARKET SIZE & FORECAST
13.5.8 OTHERS: MARKET SIZE & FORECAST

14 END-USER
14.1 MARKET SNAPSHOT & GROWTH ENGINE (VALUE)
14.2 MARKET OVERVIEW
14.3 RESIDENTIAL
14.3.1 MARKET OVERVIEW
14.3.2 MARKET SIZE & FORECAST
14.3.3 MARKET BY GEOGRAPHY
14.4 COMMERCIAL
14.4.1 MARKET OVERVIEW
14.4.2 MARKET SIZE & FORECAST
14.4.3 MARKET BY GEOGRAPHY
14.4.4 OFFICE SPACES: MARKET SIZE & FORECAST
14.4.5 AIRPORT & PUBLIC UTILITIES: MARKET SIZE & FORECAST
14.4.6 HOSPITALITY: MARKET SIZE & FORECAST
14.4.7 HOSPITALS: MARKET SIZE & FORECAST
14.4.8 INDUSTRIAL AND OTHERS: MARKET SIZE & FORECAST

15 GEOGRAPHY
15.1 MARKET SNAPSHOT & GROWTH ENGINE (VALUE)
15.2 GEOGRAPHY OVERVIEW

16 WESTERN EUROPE
16.1 MARKET OVERVIEW
16.2 MARKET SIZE & FORECAST
16.3 EQUIPMENT
16.3.1 MARKET SIZE & FORECAST
16.4 END-USER
16.4.1 MARKET SIZE & FORECAST
16.5 KEY COUNTRIES
16.5.1 GERMANY: MARKET SIZE & FORECAST
16.5.2 FRANCE: MARKET SIZE & FORECAST
16.5.3 UK: MARKET SIZE & FORECAST
16.5.4 ITALY: MARKET SIZE & FORECAST
16.5.5 NETHERLANDS: MARKET SIZE & FORECAST

17 NORDIC
17.1 MARKET OVERVIEW
17.2 MARKET SIZE & FORECAST
17.3 EQUIPMENT
17.3.1 MARKET SIZE & FORECAST
17.4 END-USER
17.4.1 MARKET SIZE & FORECAST
17.5 KEY COUNTRIES
17.5.1 NORWAY: MARKET SIZE & FORECAST
17.5.2 DENMARK: MARKET SIZE & FORECAST
17.5.3 SWEDEN: MARKET SIZE & FORECAST
17.5.4 OTHER COUNTRIES IN NORDIC: MARKET SIZE & FORECAST

18 CENTRAL & EASTERN EUROPE (CEE)
18.1 MARKET OVERVIEW
18.2 MARKET SIZE & FORECAST
18.3 EQUIPMENT
18.3.1 MARKET SIZE & FORECAST
18.4 END-USER
18.4.1 MARKET SIZE & FORECAST
18.5 KEY COUNTRIES
18.5.1 RUSSIA: MARKET SIZE & FORECAST
18.5.2 POLAND & AUSTRIA: MARKET SIZE & FORECAST
18.5.3 OTHER CEE COUNTRIES: MARKET SIZE & FORECAST

19 COMPETITIVE LANDSCAPE
19.1 COMPETITION OVERVIEW

20 KEY COMPANY PROFILES
20.1 SYSTEMAIR
20.1.1 BUSINESS OVERVIEW
20.1.2 PRODUCT OFFERINGS
20.1.3 KEY STRATEGIES
20.1.4 KEY STRENGTHS
20.1.5 KEY OPPORTUNITIES
20.2 JOHNSON CONTROLS
20.2.1 BUSINESS OVERVIEW
20.2.2 PRODUCT OFFERINGS
20.2.3 KEY STRATEGIES
20.2.4 KEY STRENGTHS
20.2.5 KEY OPPORTUNITIES
20.3 ZEHNDER
20.3.1 BUSINESS OVERVIEW
20.3.2 PRODUCT OFFERINGS
20.3.3 KEY STRATEGIES
20.3.4 KEY STRENGTHS
20.3.5 KEY OPPORTUNITIES
20.4 OSTBERG
20.4.1 BUSINESS OVERVIEW
20.4.2 PRODUCT OFFERINGS
20.4.3 KEY STRATEGIES
20.4.4 KEY STRENGTHS
20.4.5 KEY OPPORTUNITIES
20.5 ALDES
20.5.1 BUSINESS OVERVIEW
20.5.2 PRODUCT OFFERINGS
20.5.3 KEY STRATEGIES
20.5.4 KEY STRENGTHS
20.5.5 KEY OPPORTUNITIES
20.6 BOSCH
20.6.1 BUSINESS OVERVIEW
20.6.2 PRODUCT OFFERINGS
20.6.3 KEY STRATEGIES
20.6.4 KEY STRENGTHS
20.6.5 KEY OPPORTUNITIES
20.7 DAIKIN
20.7.1 BUSINESS OVERVIEW
20.7.2 PRODUCT OFFERINGS
20.7.3 KEY STRATEGIES
20.7.4 EY STRENGTHS
20.7.5 KEY OPPORTUNITIES
20.8 SAMSUNG
20.8.1 BUSINESS OVERVIEW
20.8.2 PRODUCT OFFERINGS
20.8.3 KEY STRATEGIES
20.8.4 KEY STRENGTHS
20.8.5 KEY OPPORTUNITIES
20.9 MITSUBISHI ELECTRIC
20.9.1 BUSINESS OVERVIEW
20.9.2 PRODUCT OFFERINGS
20.9.3 KEY STRATEGIES
20.9.4 KEY STRENGTHS
20.9.5 KEY OPPORTUNITIES

21 OTHER PROMINENT VENDORS
21.1 LG
21.1.1 BUSINESS OVERVIEW
21.1.2 PRODUCT OFFERINGS
21.2 PANASONIC
21.2.1 BUSINESS OVERVIEW
21.2.2 PRODUCT OFFERINGS
21.3 CARRIER
21.3.1 BUSINESS OVERVIEW
21.3.2 PRODUCT OFFERINGS
21.4 MIDEA
21.4.1 BUSINESS OVERVIEW
21.4.2 PRODUCT OFFERINGS
21.5 REGAL
21.5.1 BUSINESS OVERVIEW
21.5.2 PRODUCT OFFERINGS
21.6 RAYTHEON TECHNOLOGIES
21.6.1 BUSINESS OVERVIEW
21.6.2 PRODUCT OFFERINGS
21.7 HONEYWELL
21.7.1 BUSINESS OVERVIEW
21.7.2 PRODUCT OFFERINGS
21.8 FLAKT GROUP
21.8.1 BUSINESS OVERVIEW
21.8.2 PRODUCT OFFERINGS
21.9 BEIJER REF
21.9.1 BUSINESS OVERVIEW
21.9.2 PRODUCT OFFERINGS
21.10 FLEXIT
21.10.1 BUSINESS OVERVIEW
21.10.2 PRODUCT OFFERINGS
21.11 GRUNDFOS
21.11.1 BUSINESS OVERVIEW
21.11.2 PRODUCT OFFERINGS
21.12 SWEGON
21.12.1 BUSINESS OVERVIEW
21.12.2 PRODUCT OFFERINGS
21.13 VTS
21.13.1 BUSINESS OVERVIEW
21.13.2 PRODUCT OFFERINGS
21.14 NUAIRE
21.14.1 BUSINESS OVERVIEW
21.14.2 PRODUCT OFFERINGS
21.15 NORTEK
21.15.1 BUSINESS OVERVIEW
21.15.2 PRODUCT OFFERINGS
21.16 ALFA LAVAL
21.16.1 BUSINESS OVERVIEW
21.16.2 PRODUCT OFFERINGS
21.17 HITACHI
21.17.1 BUSINESS OVERVIEW
21.17.2 PRODUCT OFFERINGS
21.18 LU-VE
21.18.1 BUSINESS OVERVIEW
21.18.2 PRODUCT OFFERINGS
21.19 VENT-AXIA
21.19.1 BUSINESS OVERVIEW
21.19.2 PRODUCT OFFERINGS
21.20 ROSENBERG
21.20.1 BUSINESS OVERVIEW
21.20.2 PRODUCT OFFERINGS
21.21 S & P
21.21.1 BUSINESS OVERVIEW
21.21.2 PRODUCT OFFERINGS
21.22 WOLF
21.22.1 BUSINESS OVERVIEW
21.22.2 PRODUCT OFFERINGS
21.23 CIAT
21.23.1 BUSINESS OVERVIEW
21.23.2 PRODUCT OFFERINGS
21.24 AL-KO
21.24.1 BUSINESS OVERVIEW
21.24.2 PRODUCT OFFERINGS
21.25 DYNAIR
21.25.1 BUSINESS OVERVIEW
21.25.2 PRODUCT OFFERINGS
21.26 DANFOSS
21.26.1 BUSINESS OVERVIEW
21.26.2 PRODUCT OFFERINGS
21.27 LENNOX
21.27.1 BUSINESS OVERVIEW
21.27.2 PRODUCT OFFERINGS
21.28 BACKER SPRINGFIELD
21.28.1 BUSINESS OVERVIEW
21.28.2 PRODUCT OFFERINGS
21.29 DUNHAM BUSH
21.29.1 BUSINESS OVERVIEW
21.29.2 PRODUCT OFFERINGS
21.30 TCL
21.30.1 BUSINESS OVERVIEW
21.30.2 PRODUCT OFFERINGS
21.31 TROX
21.31.1 BUSINESS OVERVIEW
21.31.2 PRODUCT OFFERINGS
21.32 VAILLANT GROUP
21.32.1 BUSINESS OVERVIEW
21.32.2 PRODUCT OFFERINGS
21.33 INGERSOLL RAND
21.33.1 BUSINESS OVERVIEW
21.33.2 PRODUCT OFFERINGS
21.34 CAMFIL
21.34.1 BUSINESS OVERVIEW
21.34.2 PRODUCT OFFERINGS

22 REPORT SUMMARY
22.1 KEY TAKEAWAYS
22.2 STRATEGIC RECOMMENDATIONS

23 QUANTITATIVE SUMMARY
23.1 MARKET BY GEOGRAPHY
23.1.1 MARKET SIZE & FORECAST
23.2 MARKET BY WESTERN EUROPE
23.2.1 MARKET SIZE & FORECAST BY EQUIPMENT
23.2.2 MARKET SIZE & FORECAST BY END-USER
23.3 MARKET BY NORDIC
23.3.1 MARKET SIZE & FORECAST BY EQUIPMENT
23.3.2 MARKET SIZE & FORECAST BY END-USER
23.4 MARKET BY CEE
23.4.1 MARKET SIZE & FORECAST BY EQUIPMENT
23.4.2 MARKET SIZE & FORECAST BY END-USER
23.5 MARKET BY EQUIPMENT
23.5.1 MARKET SIZE & FORECAST
23.6 MARKET BY EQUIPMENT
23.6.1 MARKET SIZE & FORECAST
23.7 MARKET BY EQUIPMENT
23.7.1 MARKET SIZE & FORECAST
23.8 MARKET BY END-USER
23.8.1 MARKET SIZE & FORECAST
23.9 MARKET BY COMMERCIAL APPLICATION
23.9.1 MARKET SIZE & FORECAST

24 APPENDIX
24.1 ABBREVIATIONS

 

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Summary

The Europe HVAC market is expected to grow at a CAGR of 2.64% during 2022-2027.

MARKET OVERVIEW

The market is undergoing tremendous modifications due to the increasing integration of IoT technology with HVAC products, making them more innovative and accessible. The emphasis on connecting several sensors within building ecosystems, including HVAC, has grown for achieving energy efficiency.

The growth of infrastructural construction is set to speed up significantly post-2021. These infrastructural projects in Europe are estimated to reach a total investment of about USD 14.8 trillion, expected to be completed by 2040, creating a massive demand for HVAC at these locations in Europe, further propelling the growth of the Europe HVAC market. In 2022, European countries witnessed drastic climate changes throughout the year. Rising temperatures and heat waves have increased HVAC systems in commercial and residential buildings to control indoor climate conditions. Hence such factors propel the sales of the HVAC systems in the forecast period.
Further, because of the highly competitive industry, R&D investments in the Europe HVAC market are limited and have substantial investments, mainly from prominent vendors. Moreover, the short time-to-market and narrow acceptance of new technologies add to the challenges for HVAC vendors. R&D investments are primarily on cost reduction of the production process and improvement of the existing product technology for value addition instead of developing new products.

MARKET TRENDS & DRIVERS
Replacement of Existing Equipment with Energy Efficient Product

• In 2020, there was the steepest decline in the commercial sector due to the hard-hit hotel & motel industry and sports & convention centers. The commercial sector has been witnessing constant growth since 2021 with the reopening of the economy. Energy-efficient HVAC technologies for residential and commercial buildings have the potential to provide environmental and economic benefits in the Europe HVAC market. Optimizing energy-efficient HVAC technologies and proper installation planning helps to reach energy-saving potential by up to 40%. Therefore, replacing existing equipment with energy-efficient HVAC technologies will boost the growth of HAVC systems in the upcoming year.
Growing VRF Systems
• VRF air conditioners are one of the fastest-growing multi-split air conditioners. Variable Refrigerant Flow (VRF) HVAC systems consist of outdoor units connected to various indoor units via refrigerant piping to give cooling and heating to individual zones. VRF system installations are increasing in European countries, with urban areas being the major demand generators, especially the commercial sector.
• In Germany, centralized air conditioning solutions are growing in demand through chillers and VRF systems. However, in many places, VRF systems are replacing chillers. VRF sales are expected to rise in tune with global trends as they help save operational costs. The UK industry is strongly connected to the business trends of Europe and driven by construction activities in London. Hence, the VRF system will play a vital role in the Europe HVAC market.

SEGMENTATION INSIGHTS
INSIGHTS BY EQUIPMENT

HVAC commonly refers to heating, ventilation, cooling, collective heating, and cooling technologies used at commercial, residential, industrial, and public utility buildings. The Europe HVAC market can be divided into three categories based on functionality: heating, ventilation, and air conditioning. The Europe HVAC market in heating equipment is growing at a CAGR of over 6% during the forecast period. The heating equipment industry is characterized by intense competition, as the same has high traction in the cold climatic conditions of the region. The heating equipment is generally bulky; hence, the industry is characterized by many local/domestic vendors. Moreover, the service and maintenance required for these tools also bring in high revenue.

The air conditioning industry is characterized by the presence of many domestic and multi-national vendors, and the industry is seasonal in nature and characterized by modern technology. The CAC and RAC constitute a significant part of air conditioning. The Europe HVAC market in air conditioning was valued at USD 22.66 billion in 2022. France, Germany, Italy, the UK, and Spain are Europe's most prominent demand generators in the category and are expected to witness growth during the forecast period.

Segmentation by Equipment
• Heating
o Heat Pump
o Boiler Units
o Furnaces
o Others
• Air Conditioning
o RAC
o CAC
o Chillers
o Heat Exchangers
o Others
• Ventilation
o Air Handling Units
o Air filters
o Humidifiers & Dehumidifiers
o Fan Coil Units
o Others

INSIGHTS BY APPLICATION

The Europe HVAC market by end-use can be categorized as residential and commercial sectors. The residential sector demand in 2022 is expected to grow due to the construction industry skyrocketing in European countries. The demand for new equipment and replacement is expected to be impacted as consumers seek to cut down on non-essential purchases. Europe HVAC market by residential sector is growing at a CAGR of 5.43% during the forecast period.

The commercial sector involves the use of HVAC for larger spaces. The Europe HVAC market by commercial sector was valued at USD 25.12 billion in 2022. The commercial sector affordability is high and is mainly driven by higher lifecycle costs and energy efficiency. The demand for newly constructed buildings is expected to take a hit, as the COVID-19 spread has adversely impacted the project timelines.

Segmentation by Application
• Residential
• Commercial
o Airports &Public
o Office Spaces
o Hospitality
o Hospitals
o Industrial & Others

REGIONAL INSIGHTS

Several countries in Northern and Central Europe have been filled with harsh cold weather for almost all the year. Changing weather conditions and poor air quality maintenance are significant factors in the growth of the Europe HVAC market. The Western Europe region held the most important of Europe’s HVAC market share and was valued at US 34.26 billion in 2022. From a demand perspective, air conditioning systems lead the industry in Western Europe as the temperature rise in urban cities because of pollution, urbanization, and other similar factors.

The HVAC industry in Central & Eastern Europe was valued at USD 8.65 billion in 2022; the region’s industry is driven by both heating and air conditioning systems. The installation is becoming very common in CEE countries. The new HVAC technologies are being adopted as they are energy efficient and eco-friendly. The air or water heat pumps have shown impressive growth as traditional boiler units in the CEE countries. The market characteristics vary across CEE, and the demand for the equipment changes accordingly. The growing middle-class purchasing power and private investments in the construction sector are the major driving factors in the HVAC industry in Central & Eastern Europe.

Segmentation by Geography

• Western Europe
o UK
o Germany
o France
o Italy
o Netherlands
• Nordic
o Norway
o Denmark
o Sweden
o Others
• Central & Eastern Europe
o Russia
o Poland & Austria
o Other CEE Countries

COMPETITIVE LANDSCAPE

The HVAC industry, prior to the outbreak of COVID-19, was undergoing a transition, mainly on three fronts – regulations, technological upheaval, and the construction industry rebound in many countries. Post the COVID-19 outbreak, the industry is witnessing financial turmoil. The need for efficient HVAC has increased in the region, primarily driven by EU directions, objectives, and targets. The presence of many market participants in each country and equipment category characterizes the Europe HVAC market. The industry is a beneficiary of the government's large incentives to the end-users in tune with government objectives of meeting carbon emission targets and other climate change control measures.

One of the key players in the Europe HVAC market, Systemair’s ventilation products and systems are marketed under brands such as Frico, Fantech, and Menerga. Menerga is one of the leading brands in the region for air handling units in the segment comprising swimming pools, precision ventilation, and industrial applications. Germany is the largest European industry for Menerga’s products, and Frico offers airborne heating and air curtains in the region. It provides solutions for the indoor climate in residential and commercial sectors. Further, the Europe HVAC market is highly fragmented, and high competition is witnessed in the region due to regional, national, and local players. Therefore, Johnson Controls focuses on developing effective designs of HVAC systems in the residential and commercial sectors at effective price ranges to have a strong foothold in the industry.

Key Company Profiles
• Systemair
• Johnson Controls
• Zehnder
• Ostberg
• Aldes
• Bosch
• Daikin
• Samsung
• Mitsubishi Electric

Other Prominent Vendors
• LG
• Panasonic
• Carrier
• Midea
• Regal
• Raytheon Technologies
• Honeywell
• Flakt Group
• Beijer Ref
• Flexit
• Grundfos
• Swegon
• VTS
• Nuaire
• Nortek
• Alfa Laval
• Hitachi
• Lu-Ve
• Vent-Axia
• Rosenberg
• S & P
• WOLF
• CIAT
• AL-KO
• DynAIR
• Danfoss
• Lennox
• Backer Springfield
• Dunham-Bush
• TCL
• TROX
• Vaillant Group
• Ingersoll Rand
• Camfil

KEY QUESTIONS ANSWERED

1. How big is the Europe HVAC market?
2. What is the growth rate of the Europe HVAC market?
3. What are the major factors driving the growth of the Europe HVAC market?
4. Who are the key players in the Europe HVAC market?
5. What is the growth rate of the UK HVAC market during the forecast period?
6. What is the market size of the Residential Europe HVAC market?



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Table of Contents

1 RESEARCH METHODOLOGY
2 RESEARCH OBJECTIVES
3 RESEARCH PROCESS

4 SCOPE & COVERAGE
4.1 MARKET DEFINITION
4.1.1 INCLUSIONS
4.1.2 EXCLUSIONS
4.1.3 MARKET ESTIMATION CAVEATS
4.2 BASE YEAR
4.3 SCOPE OF THE STUDY
4.4 MARKET SEGMENTATION
4.4.1 MARKET SEGMENTATION BY EQUIPMENT TYPE
4.4.2 MARKET SEGMENTATION BY HEATING
4.4.3 MARKET SEGMENTATION BY AIR CONDITIONER
4.4.4 MARKET SEGMENTATION BY VENTILATION EQUIPMENT
4.4.5 MARKET SEGMENTATION BY APPLICATION
4.4.6 MARKET SEGMENTATION BY GEOGRAPHY

5 REPORT ASSUMPTIONS & CAVEATS
5.1 KEY CAVEATS
5.2 CURRENCY CONVERSION
5.3 MARKET DERIVATION

6 PREMIUM INSIGHTS
7 MARKET AT A GLANCE

8 INTRODUCTION
8.1 OVERVIEW
8.1.1 ADVANTAGES OF SMART HVAC SYSTEM
8.1.2 DISADVANTAGES OF SMART HVAC SYSTEM
8.1.3 RISK MANAGEMENT
8.1.4 PROFIT MARGINS
8.1.5 MERGER & ACQUISITIONS AND PRODUCT DEVELOPMENT
8.1.6 ENVIRONMENTALLY FRIENDLY HVAC
8.1.7 RESIDENTIAL CONSTRUCTIONS
8.1.8 NON-RESIDENTIAL CONSTRUCTIONS
8.2 VALUE CHAIN
8.2.1 RAW MATERIAL SUPPLIERS & COMPONENTS
8.2.2 MANUFACTURERS
8.2.3 DEALERS /DISTRIBUTOR
8.2.4 RETAILERS
8.2.5 END-USERS
8.3 IMPACT OF COVID-19

9 MARKET OPPORTUNITY & TRENDS
9.1 REPLACEMENT OF EXISTING EQUIPMENT WITH ENERGY-EFFICIENT PRODUCTS
9.2 EMERGENCE OF IOT AND PRODUCT INNOVATIONS TO AID REPLACEMENTS
9.3 CLIMATIC CONDITIONS AND HEATWAVES PROPEL DEMAND FOR HVAC SYSTEM

10 MARKET GROWTH ENABLERS
10.1 RISING CONSTRUCTION INDUSTRY
10.2 AIRPORT MODERNIZATION
10.3 GROWING VRF SYSTEMS

11 MARKET RESTRAINTS
11.1 LACK OF SKILLED LABOR
11.2 STRINGENCY IN REGULATIONS
11.3 VULNERABILITY TO COVID-19

12 MARKET LANDSCAPE
12.1 MARKET OVERVIEW
12.1.1 KEY INSIGHTS
12.2 MARKET SIZE & FORECAST
12.2.1 VALUE
12.3 FIVE FORCES ANALYSIS
12.3.1 THREAT OF NEW ENTRANTS
12.3.2 BARGAINING POWER OF SUPPLIERS
12.3.3 BARGAINING POWER OF BUYERS
12.3.4 THREAT OF SUBSTITUTES
12.3.5 COMPETITIVE RIVALRY

13 EQUIPMENT
13.1 MARKET SNAPSHOT & GROWTH ENGINE
13.2 MARKET OVERVIEW
13.2.1 KEY INSIGHTS
13.3 HEATING
13.3.1 MARKET OVERVIEW
13.3.2 MARKET SIZE & FORECAST
13.3.3 MARKET BY GEOGRAPHY
13.3.4 HEAT PUMP: MARKET SIZE & FORECAST
13.3.5 BOILER UNIT: MARKET SIZE & FORECAST
13.3.6 FURNACE: MARKET SIZE & FORECAST
13.3.7 OTHERS: MARKET SIZE & FORECAST
13.4 AIR CONDITIONING
13.4.1 MARKET OVERVIEW
13.4.2 KEY TAKEAWAYS
13.4.3 MARKET SIZE & FORECAST
13.4.4 MARKET BY GEOGRAPHY
13.4.5 RAC: MARKET SIZE & FORECAST
13.4.6 CAC: MARKET SIZE & FORECAST
13.4.7 CHILLERS: MARKET SIZE & FORECAST
13.4.8 HEAT EXCHANGER: MARKET SIZE & FORECAST (INCLUDES COOLING TOWER)
13.4.9 OTHERS: MARKET SIZE & FORECAST
13.5 VENTILATION
13.5.1 MARKET OVERVIEW
13.5.2 MARKET SIZE & FORECAST
13.5.3 MARKET BY GEOGRAPHY
13.5.4 AIR HANDLING UNITS: MARKET SIZE & FORECAST
13.5.5 AIR FILTERS: MARKET SIZE & FORECAST
13.5.6 HUMIDIFIER & DEHUMIDIFIERS: MARKET SIZE & FORECAST
13.5.7 FAN COIL UNIT: MARKET SIZE & FORECAST
13.5.8 OTHERS: MARKET SIZE & FORECAST

14 END-USER
14.1 MARKET SNAPSHOT & GROWTH ENGINE (VALUE)
14.2 MARKET OVERVIEW
14.3 RESIDENTIAL
14.3.1 MARKET OVERVIEW
14.3.2 MARKET SIZE & FORECAST
14.3.3 MARKET BY GEOGRAPHY
14.4 COMMERCIAL
14.4.1 MARKET OVERVIEW
14.4.2 MARKET SIZE & FORECAST
14.4.3 MARKET BY GEOGRAPHY
14.4.4 OFFICE SPACES: MARKET SIZE & FORECAST
14.4.5 AIRPORT & PUBLIC UTILITIES: MARKET SIZE & FORECAST
14.4.6 HOSPITALITY: MARKET SIZE & FORECAST
14.4.7 HOSPITALS: MARKET SIZE & FORECAST
14.4.8 INDUSTRIAL AND OTHERS: MARKET SIZE & FORECAST

15 GEOGRAPHY
15.1 MARKET SNAPSHOT & GROWTH ENGINE (VALUE)
15.2 GEOGRAPHY OVERVIEW

16 WESTERN EUROPE
16.1 MARKET OVERVIEW
16.2 MARKET SIZE & FORECAST
16.3 EQUIPMENT
16.3.1 MARKET SIZE & FORECAST
16.4 END-USER
16.4.1 MARKET SIZE & FORECAST
16.5 KEY COUNTRIES
16.5.1 GERMANY: MARKET SIZE & FORECAST
16.5.2 FRANCE: MARKET SIZE & FORECAST
16.5.3 UK: MARKET SIZE & FORECAST
16.5.4 ITALY: MARKET SIZE & FORECAST
16.5.5 NETHERLANDS: MARKET SIZE & FORECAST

17 NORDIC
17.1 MARKET OVERVIEW
17.2 MARKET SIZE & FORECAST
17.3 EQUIPMENT
17.3.1 MARKET SIZE & FORECAST
17.4 END-USER
17.4.1 MARKET SIZE & FORECAST
17.5 KEY COUNTRIES
17.5.1 NORWAY: MARKET SIZE & FORECAST
17.5.2 DENMARK: MARKET SIZE & FORECAST
17.5.3 SWEDEN: MARKET SIZE & FORECAST
17.5.4 OTHER COUNTRIES IN NORDIC: MARKET SIZE & FORECAST

18 CENTRAL & EASTERN EUROPE (CEE)
18.1 MARKET OVERVIEW
18.2 MARKET SIZE & FORECAST
18.3 EQUIPMENT
18.3.1 MARKET SIZE & FORECAST
18.4 END-USER
18.4.1 MARKET SIZE & FORECAST
18.5 KEY COUNTRIES
18.5.1 RUSSIA: MARKET SIZE & FORECAST
18.5.2 POLAND & AUSTRIA: MARKET SIZE & FORECAST
18.5.3 OTHER CEE COUNTRIES: MARKET SIZE & FORECAST

19 COMPETITIVE LANDSCAPE
19.1 COMPETITION OVERVIEW

20 KEY COMPANY PROFILES
20.1 SYSTEMAIR
20.1.1 BUSINESS OVERVIEW
20.1.2 PRODUCT OFFERINGS
20.1.3 KEY STRATEGIES
20.1.4 KEY STRENGTHS
20.1.5 KEY OPPORTUNITIES
20.2 JOHNSON CONTROLS
20.2.1 BUSINESS OVERVIEW
20.2.2 PRODUCT OFFERINGS
20.2.3 KEY STRATEGIES
20.2.4 KEY STRENGTHS
20.2.5 KEY OPPORTUNITIES
20.3 ZEHNDER
20.3.1 BUSINESS OVERVIEW
20.3.2 PRODUCT OFFERINGS
20.3.3 KEY STRATEGIES
20.3.4 KEY STRENGTHS
20.3.5 KEY OPPORTUNITIES
20.4 OSTBERG
20.4.1 BUSINESS OVERVIEW
20.4.2 PRODUCT OFFERINGS
20.4.3 KEY STRATEGIES
20.4.4 KEY STRENGTHS
20.4.5 KEY OPPORTUNITIES
20.5 ALDES
20.5.1 BUSINESS OVERVIEW
20.5.2 PRODUCT OFFERINGS
20.5.3 KEY STRATEGIES
20.5.4 KEY STRENGTHS
20.5.5 KEY OPPORTUNITIES
20.6 BOSCH
20.6.1 BUSINESS OVERVIEW
20.6.2 PRODUCT OFFERINGS
20.6.3 KEY STRATEGIES
20.6.4 KEY STRENGTHS
20.6.5 KEY OPPORTUNITIES
20.7 DAIKIN
20.7.1 BUSINESS OVERVIEW
20.7.2 PRODUCT OFFERINGS
20.7.3 KEY STRATEGIES
20.7.4 EY STRENGTHS
20.7.5 KEY OPPORTUNITIES
20.8 SAMSUNG
20.8.1 BUSINESS OVERVIEW
20.8.2 PRODUCT OFFERINGS
20.8.3 KEY STRATEGIES
20.8.4 KEY STRENGTHS
20.8.5 KEY OPPORTUNITIES
20.9 MITSUBISHI ELECTRIC
20.9.1 BUSINESS OVERVIEW
20.9.2 PRODUCT OFFERINGS
20.9.3 KEY STRATEGIES
20.9.4 KEY STRENGTHS
20.9.5 KEY OPPORTUNITIES

21 OTHER PROMINENT VENDORS
21.1 LG
21.1.1 BUSINESS OVERVIEW
21.1.2 PRODUCT OFFERINGS
21.2 PANASONIC
21.2.1 BUSINESS OVERVIEW
21.2.2 PRODUCT OFFERINGS
21.3 CARRIER
21.3.1 BUSINESS OVERVIEW
21.3.2 PRODUCT OFFERINGS
21.4 MIDEA
21.4.1 BUSINESS OVERVIEW
21.4.2 PRODUCT OFFERINGS
21.5 REGAL
21.5.1 BUSINESS OVERVIEW
21.5.2 PRODUCT OFFERINGS
21.6 RAYTHEON TECHNOLOGIES
21.6.1 BUSINESS OVERVIEW
21.6.2 PRODUCT OFFERINGS
21.7 HONEYWELL
21.7.1 BUSINESS OVERVIEW
21.7.2 PRODUCT OFFERINGS
21.8 FLAKT GROUP
21.8.1 BUSINESS OVERVIEW
21.8.2 PRODUCT OFFERINGS
21.9 BEIJER REF
21.9.1 BUSINESS OVERVIEW
21.9.2 PRODUCT OFFERINGS
21.10 FLEXIT
21.10.1 BUSINESS OVERVIEW
21.10.2 PRODUCT OFFERINGS
21.11 GRUNDFOS
21.11.1 BUSINESS OVERVIEW
21.11.2 PRODUCT OFFERINGS
21.12 SWEGON
21.12.1 BUSINESS OVERVIEW
21.12.2 PRODUCT OFFERINGS
21.13 VTS
21.13.1 BUSINESS OVERVIEW
21.13.2 PRODUCT OFFERINGS
21.14 NUAIRE
21.14.1 BUSINESS OVERVIEW
21.14.2 PRODUCT OFFERINGS
21.15 NORTEK
21.15.1 BUSINESS OVERVIEW
21.15.2 PRODUCT OFFERINGS
21.16 ALFA LAVAL
21.16.1 BUSINESS OVERVIEW
21.16.2 PRODUCT OFFERINGS
21.17 HITACHI
21.17.1 BUSINESS OVERVIEW
21.17.2 PRODUCT OFFERINGS
21.18 LU-VE
21.18.1 BUSINESS OVERVIEW
21.18.2 PRODUCT OFFERINGS
21.19 VENT-AXIA
21.19.1 BUSINESS OVERVIEW
21.19.2 PRODUCT OFFERINGS
21.20 ROSENBERG
21.20.1 BUSINESS OVERVIEW
21.20.2 PRODUCT OFFERINGS
21.21 S & P
21.21.1 BUSINESS OVERVIEW
21.21.2 PRODUCT OFFERINGS
21.22 WOLF
21.22.1 BUSINESS OVERVIEW
21.22.2 PRODUCT OFFERINGS
21.23 CIAT
21.23.1 BUSINESS OVERVIEW
21.23.2 PRODUCT OFFERINGS
21.24 AL-KO
21.24.1 BUSINESS OVERVIEW
21.24.2 PRODUCT OFFERINGS
21.25 DYNAIR
21.25.1 BUSINESS OVERVIEW
21.25.2 PRODUCT OFFERINGS
21.26 DANFOSS
21.26.1 BUSINESS OVERVIEW
21.26.2 PRODUCT OFFERINGS
21.27 LENNOX
21.27.1 BUSINESS OVERVIEW
21.27.2 PRODUCT OFFERINGS
21.28 BACKER SPRINGFIELD
21.28.1 BUSINESS OVERVIEW
21.28.2 PRODUCT OFFERINGS
21.29 DUNHAM BUSH
21.29.1 BUSINESS OVERVIEW
21.29.2 PRODUCT OFFERINGS
21.30 TCL
21.30.1 BUSINESS OVERVIEW
21.30.2 PRODUCT OFFERINGS
21.31 TROX
21.31.1 BUSINESS OVERVIEW
21.31.2 PRODUCT OFFERINGS
21.32 VAILLANT GROUP
21.32.1 BUSINESS OVERVIEW
21.32.2 PRODUCT OFFERINGS
21.33 INGERSOLL RAND
21.33.1 BUSINESS OVERVIEW
21.33.2 PRODUCT OFFERINGS
21.34 CAMFIL
21.34.1 BUSINESS OVERVIEW
21.34.2 PRODUCT OFFERINGS

22 REPORT SUMMARY
22.1 KEY TAKEAWAYS
22.2 STRATEGIC RECOMMENDATIONS

23 QUANTITATIVE SUMMARY
23.1 MARKET BY GEOGRAPHY
23.1.1 MARKET SIZE & FORECAST
23.2 MARKET BY WESTERN EUROPE
23.2.1 MARKET SIZE & FORECAST BY EQUIPMENT
23.2.2 MARKET SIZE & FORECAST BY END-USER
23.3 MARKET BY NORDIC
23.3.1 MARKET SIZE & FORECAST BY EQUIPMENT
23.3.2 MARKET SIZE & FORECAST BY END-USER
23.4 MARKET BY CEE
23.4.1 MARKET SIZE & FORECAST BY EQUIPMENT
23.4.2 MARKET SIZE & FORECAST BY END-USER
23.5 MARKET BY EQUIPMENT
23.5.1 MARKET SIZE & FORECAST
23.6 MARKET BY EQUIPMENT
23.6.1 MARKET SIZE & FORECAST
23.7 MARKET BY EQUIPMENT
23.7.1 MARKET SIZE & FORECAST
23.8 MARKET BY END-USER
23.8.1 MARKET SIZE & FORECAST
23.9 MARKET BY COMMERCIAL APPLICATION
23.9.1 MARKET SIZE & FORECAST

24 APPENDIX
24.1 ABBREVIATIONS

 

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