小児用テレヘルス市場 - グローバルな展望と予測 2022-2027Pediatric Telehealth Market - Global Outlook & Forecast 2022-2027 世界の小児用遠隔医療市場は、2022年から2027年にかけて23.40%のCAGRで成長すると予測されています。 市場展望 小児医療において、遠隔医療サービスを利用することは、近年の重要なステップの1つと見なされ... もっと見る
サマリー世界の小児用遠隔医療市場は、2022年から2027年にかけて23.40%のCAGRで成長すると予測されています。市場展望 小児医療において、遠隔医療サービスを利用することは、近年の重要なステップの1つと見なされている。小児患者の遠隔医療プラットフォームへのアクセスと質を向上させることは、最良の解決策の1つである。すべての子どもたちは、経済的資源、健康状態、地理的条件に関係なく、質の高い医療を受ける資格があります。過去数十年にわたる改善と強化にもかかわらず、小児医療の分野では深刻な、あるいは中程度の格差が存在しています。小児医療における地理的偏在やプライマリーケア小児科医の経済的要因などの制約により、小児医療のサブスペシャリティの利用が制限されています。現在、小児遠隔医療市場のプラットフォームは、従来の技術から先進技術へとステップアップし、小児医療を提供するためのリモートアクセスを提供する黄金のソリューションです。最近、小児遠隔医療プラットフォームに対する高い需要が主に行動健康分野で増加しました。3歳から17歳の子供の約22%が感情、精神、行動、発達の状態に苦しんでいます。 小児遠隔医療プラットフォームは、小児医療提供システムを大きく変化させました。小児人口の増加とほとんどの国の小児科医不足が、小児遠隔医療の採用を促進しています。遠隔医療技術の応用は、プライマリケア小児科医、小児外科専門医、小児医療サブスペシャリストの間ですでに見られ、これは小児科診療を大きく変える可能性を持っています。小児科医の努力と小児医療へのアクセスを改善し、医師の労働力不足に対処している。 テレヘルスなどの遠隔医療プラットフォーム利用を支援する政府機関 - 米国では、保健福祉省(HHS)が、小児医療における遠隔医療を統合し、小児精神医療を拡大するために、米国救済計画の権限から約1420万米ドルを利用できることを発表し、小児遠隔医療市場を後押ししています。 - 2021年、米国省HHSは、小児遠隔医療サービスを統合するために、アメリカン・レスキュー・プラン(バイデン政権)から1070万米ドルの資金を授与することを発表した。米国のNCATS権限は、米国内の小児医療を強化するためのネットワークに資金を提供し、2022年には、SPROUT- Supporting Pediatric Research on Outcomes and Utilization of Telehealthの研究チームに360万ドルの資本金を授与したばかりである。 市場トレンドとドライバー 1.小児遠隔医療市場は、病院訪問を最小限に抑え、小児患者の待ち時間や小児の病院感染率を減らし、患者に与える身体的不快感を減少させるため、ヘルスケア産業に革命をもたらしています。また、医療費の増加に伴い、医療業界の重要なステークホルダーによるIT化が近年の市場成長に寄与しています。遠隔医療市場は、医療システムと通信を統合するための投資の増加を必要としています。 2.医療現場における遠隔医療2020年3月のSARS-COV-2出現により、患者だけでなく、小児科医、医療専門家、小児介護士、看護師などの間で遠隔医療サービスの受け入れが増加しました。国家政府当局は小児遠隔医療提供のための新しいガイドラインの導入を開始し、小児遠隔医療市場において緊急時の使用、医療システム、革新、新しい遠隔医療プラットフォームに関する規制が行われた。 3.パンデミック前、小児科医の遠隔医療導入はパンデミック中、後と比較して非常に低かった。2020年3月以降、小児科医は社会的距離を取りやすくし、ケアへのアクセスを維持するために、迅速に遠隔医療プラットフォームへ移行した。また、小児科医の負担を軽減し、小児科医不足のような大きな課題を克服するのに役立った。2020年3月から2020年10月にかけて、遠隔医療サービスに対する需要の高まりに対応した。遠隔医療ソリューションの有効性と効果により、結果的に病院、保育所、学校など多くの小児医療システムで遠隔医療サービスの導入が促進されました。 4."学校ベースの遠隔健康プログラム "は、常に小児遠隔健康ソリューションの採用を推進する重要な要因である。しかし、将来的には、COVID-19危機後の教育システムのいくつかの変化により、徐々に増加すると予想されます。パンデミック期間中、教育サービスが教室からデジタルプラットフォームとデジタルスクリーンに移行したことで、より良い機会が提供されました。学校ベースの遠隔健康プログラムの増加や子供たちのデジタルスクリーン導入の増加は、今後3〜4年の間に遠隔健康サービスの急激な摂取を増加させるでしょう。主要な市場参加者は、遠隔医療導入のための学校ベースのプログラムに注目することができます。 5.2020年、大規模な変化は、米国でテレヘルスのために占めている。HHSレポート2021の通り、テレヘルスによるメディケアの訪問は、2019年の84万回の訪問から2020年の5270万回まで、約63倍に増加しました。近年取り組まれている遠隔医療プラットフォーム提供の大きな変化には、遠隔医療が「Platform-as-a-Service」モデルへとシフトしていることが含まれます。現在、ほとんどの医療提供事業者は、幅広いシナリオを受け入れ、いくつかの遠隔医療サービスを共通/単一のプラットフォームに統合することを選択しつつあります。"Platform-as-a-Service "とは、すべての遠隔医療の利点を単一の、設定可能で、カスタマイズ可能なパッケージで提供することを意味します。遠隔医療platform-as-a-serviceは、ヘルスケアサービスの未来となるでしょう。 市場細分化 コンポーネント別インサイト 小児テレヘルス市場は、コンポーネント別にサービス、ハードウェア&ソフトウェアセグメントに区分される。2021年、世界の小児テレヘルス市場において、サービスセグメントはより高い市場シェアの50.09%を占め、ハードウェア&ソフトウェアセグメントを抑えて市場を支配している。近年、Platform-as-a-Services(PaaS)が業界に新しい形を与えました。ハードウェアとソフトウェアを個別に提供することは、費用対効果と時間がかかるため、ほとんどの市場参加者は、高いセグメント成長を加速させる新しいサービスとしてのプラットフォームを考え出しました。 コンポーネント別セグメント - サービス - ハードウェア - ソフトウェア モダリティ別インサイト リアルタイムバーチャルヘルス、リモート患者モニタリング、ストア&フォワードの3つが小児遠隔医療市場のモダリティ別主要セグメントである。リアルタイムバーチャルヘルスモダリティは最も重要な業界シェアを占め、他の2つのセグメントを支配しています。リアルタイムの仮想訪問には、ビデオ訪問、音声訪問、チャット相談が含まれます。ビデオ訪問または仮想ビデオ訪問は、ラップトップ、タブレット、スマートフォン、デスクトップなどの個人用デバイスを使用して行われます。患者や患者の状態をリアルタイムで確認できるため、優れた医療を提供することができます。また、専門家が利用できることで、患者集団の遠隔医療サービスに対する姿勢が高まります。 モダリティ別セグメント - リアルタイム・バーチャル・ヘルス - 遠隔患者モニタリング - ストア&フォワード 配信モード別インサイト 小児用遠隔医療市場は、配信モードを基本に、ウェブ/アプリベース、クラウドベース、オンプレミスに区分される。遠隔医療プラットフォームのウェブ/アプリベースの配信モードは、最も高い業界シェアを占めた。子供の親や小児科医などの成人層によるスマートフォン使用の増加、インターネット接続性の向上、手頃な価格などが、ウェブ/アプリベースのセグメント的な成長を促進する要因となっています。 配信形態別セグメンテーション - ウェブ/アプリベース - オンプレミス アプリケーション別インサイト アプリケーション別に、世界の小児テレヘルス市場は、呼吸器、消化器、風邪&インフルエンザ、発熱、行動健康、皮膚科(アレルギー、発疹、手足口病)、その他(歯科、ENT、肥満、糖尿病、スポーツ障害、CVD、てんかん、など)にセグメント化されています。2021年、世界の小児テレヘルス市場において、呼吸器疾患用途セグメントはより高い市場シェアの19.66%を占め、他のセグメントを支配しています。小児テレヘルスにおいて、呼吸器セグメントの相談内容は、喘息、COPD、炎症、肺炎、気管支炎、RSV感染症、百日咳の治療などである。喘息は、小児人口において最も多く扱われている症状です。 アプリケーション別セグメント - 呼吸器系 - 風邪、インフルエンザ、発熱 - 胃腸病学 - 行動健康学 - 皮膚科学 - その他 地理的状況 - 北米は、2021年の市場シェア44.15%を占める世界の小児遠隔医療市場をリードしている。この地域は、小児医療のための遠隔医療プラットフォームの高い展開を実現する、確立された医療システムと関連するITシステムにより、遠隔医療サービスの採用でリードしています。認知度と技術導入率の向上、コビド19流行懸念、事前健康診断などの地理的要因は、この地域の小児遠隔医療市場の成長を積極的に促進するいくつかの要因である。北米では、もっぱら小児遠隔医療サービスの米国国高採用。米国では、遠隔医療サービスの高い普及率の背景には、高い支出能力、発達したITシステム、高いインターネット普及率、低い農村人口、医療サービスや両親による技術の受容があります。 - 欧州は、小児分野における遠隔医療サービス導入の主要地域の1つです。ヨーロッパでは、2021年に英国が高い業界シェア(18.56%)を占め、予測期間中に大きな成長を遂げるだろう。ヨーロッパには、小児用遠隔医療市場の成長を可能にする多くのポジティブな特性があります。これらの特性には、高い識字率、頻繁な医療ケアを必要とする子供、高いレベルの社会経済的発展、サービスが行き届いていない農村地域などが含まれます。 - APAC地域では、日本、中国、オーストラリアが高い市場シェアを占めています。日本は技術的に発展しており、医療システムと患者のために小児遠隔医療サービスのインフラを提供しています。アジアの私立病院は最も先進的な医療分野であり、多くの病院拠点があります。例えば、アポロ病院はすでに遠隔医療キオスクに投資しています。例えば、Apollo 病院はすでに遠隔医療キオスクに投資しており、インド全土に複数のキオスク を設置し、小児遠隔医療相談を行うための一つのプラットフォームとして利用し、この地域の小児 遠隔医療市場を活性化させている。 地域別セグメント - APAC o 中国 o 日本 o インド o 韓国 o オーストラリア - 北アメリカ o 米国 o カナダ - ヨーロッパ o ドイツ o フランス o 英国 o イタリア o スペイン o ロシア - ラテンアメリカ o ブラジル o メキシコ o アルゼンチン - 中近東・アフリカ o トルコ o サウジアラビア o 南アフリカ o UAE 競争環境 1.KiddierX, SparkMD, Pediatric Associates, Anytime Pediatrics, Science Soft USA Corp, MDLIVE, Tytocareなどの企業が小児遠隔医療システムに積極的に取り組んでおり、市場の高い競争力を誘発する要因となっている。 2.専門的なソフトウェアやソリューションプロバイダーとの競争により、大手ベンダーの価格圧力が続くと思われます。このシナリオは、特定の製品セグメントにおいて価格下落をもたらす可能性が高く、主要ベンダーの売上高、収益性、業界シェアに悪影響を与える可能性があります。 3.ベンダーは、統合されたテクノロジープラットフォーム、高品質のプロバイダーネットワーク、洗練された消費者エンゲージメント戦略、定着した販売チャネルを開発しています。彼らは、世界的に主要な小児遠隔医療プラットフォームとなるために、強いブランドイメージと顧客との関係を作ろうとしています。様々な主要技術の進歩が、世界中の遠隔医療市場に革命を起こしています。 4.Amwellは、遠隔医療サービスを提供することで、小児医療における主要な市場プレイヤーの1つです。同社は、小児遠隔医療プラットフォームにより、プロバイダー不足を克服し、小児医療へのアクセス機会を増やし、小児医療の継続性を維持するために、最高の小児遠隔医療サービスを提供しています。 5.AMD Telemedicine は、特殊医療機器、遠隔医療カートおよびシステム、エンカウンター管理ソフトウェアなど、完全な遠隔医療ソリューションを提供する大手サプライヤーの一つです。26年以上にわたり、高品質な製品と最先端の遠隔医療ソリューションを提供しています。 主要ベンダ - AMDグローバルテレメディシン - アメリカンウェル - フィリップス - KiddieRX - Teladoc Health - Vivify Health その他の主要ベンダ - エニタイム・ペディアトリクス - A&D社 - AT&T - アテナヘルス - アルファメディカル - CHIヘルス - ドクターオンデマンド - エッジメッドヘルスケア - eVisit - ゲノムメディカル - ヘルスタップ - iCliniq - メドトロニック - MDLIVE - ペディティカル・アソシエイツ - レメディーコネクト - sparkMD(ブルーベリー小児科) - サイエンスソフトUSA - タイトケア - ウォルマート・ヘルス・バーチャル・ケア 主な質問と回答 1.小児遠隔医療市場の世界的な成長予測は? 2.世界の小児用遠隔医療市場の成長率は? 3.世界の小児用遠隔医療市場のキープレイヤーは? 4.世界の小児用遠隔医療市場のシェアを独占している地域はどこか? 5.世界の小児用遠隔医療市場の最新動向は? 目次1 RESEARCH METHODOLOGY2 RESEARCH OBJECTIVES 3 RESEARCH PROCESS 4 SCOPE & COVERAGE 4.1 MARKET DEFINITION 4.1.1 INCLUSIONS 4.1.2 EXCLUSIONS 4.1.3 MARKET ESTIMATION CAVEATS 4.2 BASE YEAR 4.3 SCOPE OF THE STUDY 4.3.1 MARKET BY COMPONENT 4.3.2 MARKET SEGMENTATION BY MODALITY 4.3.3 MARKET SEGMENTATION BY DELIVERY MODE 4.3.4 MARKET SEGMENTATION BY APPLICATION 4.3.5 MARKET SEGMENTATION BY GEOGRAPHY 5 REPORT ASSUMPTIONS & CAVEATS 5.1 KEY CAVEATS 5.2 CURRENCY CONVERSION 5.3 MARKET DERIVATION 6 MARKET AT A GLANCE 7 INTRODUCTION 7.1 OVERVIEW 8 PREMIUM INSIGHTS 9 MARKET OPPORTUNITIES & TRENDS 9.1 PEDIATRIC TELEHEALTH EXPANSION IN RESPONSE TO COVID-19 9.2 TELEHEALTH SHIFTING TOWARD PLATFORM-AS-A-SERVICE (PAAS) 9.3 USE OF VIRTUAL VISIT CONSULTATIONS IN PEDIATRIC TREATMENTS 10 MARKET GROWTH ENABLERS 10.1 INCREASING GOVERNMENT SUPPORT & FUNDING 10.2 SHIFT FROM TRADITIONAL TO HYBRID MODEL 10.3 LAUNCH OF SCHOOL-BASED TELEHEALTH PROGRAMS 10.4 PROVIDER SHORTAGES IN PEDIATRICS 11 MARKET RESTRAINTS 11.1 BARRIERS IN PEDIATRIC TELEHEALTH IMPLEMENTATION 11.2 UNCERTAINTY OVER REGULATORY FRAMEWORKS & LEGAL BARRIERS 11.3 LACK OF ACCESS TO FIXED INTERNET SERVICES 12 MARKET LANDSCAPE 12.1 MARKET OVERVIEW 12.2 MARKET SIZE & FORECAST 12.2.1 GEOGRAPHY INSIGHTS 12.2.2 COMPONENT INSIGHTS 12.2.3 MODALITY INSIGHTS 12.2.4 DELIVERY MODE INSIGHTS 12.2.5 APPLICATION INSIGHTS 12.3 FIVE FORCES ANALYSIS 12.3.1 THREAT OF NEW ENTRANTS 12.3.2 BARGAINING POWER OF SUPPLIERS 12.3.3 BARGAINING POWER OF BUYERS 12.3.4 THREAT OF SUBSTITUTES 12.3.5 COMPETITIVE RIVALRY 13 COMPONENT 13.1 MARKET SNAPSHOT & GROWTH ENGINE 13.2 MARKET OVERVIEW 13.3 SERVICES 13.3.1 BUSINESS OVERVIEW 13.3.2 MARKET SIZE & FORECAST 13.3.3 MARKET BY GEOGRAPHY 13.4 HARDWARE 13.4.1 MARKET OVERVIEW 13.4.2 MARKET SIZE & FORECAST 13.4.3 MARKET BY GEOGRAPHY 13.5 SOFTWARE 13.5.1 MARKET OVERVIEW 13.5.2 MARKET SIZE & FORECAST 13.5.3 MARKET BY GEOGRAPHY 14 MODALITY 14.1 MARKET SNAPSHOT & GROWTH ENGINE 14.2 MARKET OVERVIEW 14.3 REAL-TIME VIRTUAL HEALTH 14.3.1 MARKET OVERVIEW 14.3.2 MARKET SIZE & FORECAST 14.3.3 MARKET BY GEOGRAPHY 14.4 REMOTE PATIENT MONITORING (RPM) 14.4.1 MARKET OVERVIEW 14.4.2 MARKET SIZE & FORECAST 14.4.3 MARKET BY GEOGRAPHY 14.5 STORE & FORWARD 14.5.1 BUSINESS OVERVIEW 14.5.2 MARKET SIZE & FORECAST 14.5.3 MARKET BY GEOGRAPHY 15 DELIVERY MODE 15.1 MARKET SNAPSHOT & GROWTH ENGINE 15.2 MARKET OVERVIEW 15.3 WEB/APP-BASED 15.3.1 MARKET OVERVIEW 15.3.2 MARKET SIZE & FORECAST 15.3.3 MARKET BY GEOGRAPHY 15.4 ON-PREMISES 15.4.1 MARKET OVERVIEW 15.4.2 MARKET SIZE & FORECAST 15.4.3 MARKET BY GEOGRAPHY 16 APPLICATION 16.1 MARKET SNAPSHOT & GROWTH ENGINE 16.2 MARKET OVERVIEW 16.3 RESPIRATORY DISEASES 16.3.1 MARKET OVERVIEW 16.3.2 MARKET SIZE & FORECAST 16.3.3 MARKET BY GEOGRAPHY 16.4 COLD, FLU & FEVER 16.4.1 MARKET OVERVIEW 16.4.2 MARKET SIZE & FORECAST 16.4.3 MARKET BY GEOGRAPHY 16.5 GASTROENTEROLOGY 16.5.1 MARKET OVERVIEW 16.5.2 MARKET SIZE & FORECAST 16.5.3 MARKET BY GEOGRAPHY 16.6 BEHAVIORAL HEALTH 16.6.1 MARKET OVERVIEW 16.6.2 MARKET SIZE & FORECAST 16.6.3 MARKET BY GEOGRAPHY 16.7 DERMATOLOGY 16.7.1 MARKET OVERVIEW 16.7.2 MARKET SIZE & FORECAST 16.7.3 MARKET BY GEOGRAPHY 16.8 OTHERS 16.8.1 MARKET OVERVIEW 16.8.2 MARKET SIZE & FORECAST 16.8.3 MARKET BY GEOGRAPHY 17 GEOGRAPHY 17.1 MARKET SNAPSHOT & GROWTH ENGINE 17.2 GEOGRAPHIC OVERVIEW 18 NORTH AMERICA 18.1 MARKET OVERVIEW 18.2 MARKET SIZE & FORECAST 18.3 COMPONENT 18.3.1 MARKET SIZE & FORECAST 18.4 MODALITY 18.4.1 MARKET SIZE & FORECAST 18.5 DELIVERY MODE 18.5.1 MARKET SIZE & FORECAST 18.6 APPLICATION 18.6.1 MARKET SIZE & FORECAST 18.7 KEY COUNTRIES 18.7.1 US: MARKET SIZE & FORECAST 18.7.2 CANADA: MARKET SIZE & FORECAST 19 EUROPE 19.1 MARKET OVERVIEW 19.2 MARKET SIZE & FORECAST 19.3 COMPONENT 19.3.1 MARKET SIZE & FORECAST 19.4 MODALITY 19.4.1 MARKET SIZE & FORECAST 19.5 DELIVERY MODE 19.5.1 MARKET SIZE & FORECAST 19.6 APPLICATION 19.6.1 MARKET SIZE & FORECAST 19.7 KEY COUNTRIES 19.7.1 UK: MARKET SIZE & FORECAST 19.7.2 FRANCE: MARKET SIZE & FORECAST 19.7.3 GERMANY: MARKET SIZE & FORECAST 19.7.4 ITALY: MARKET SIZE & FORECAST 19.7.5 SPAIN: MARKET SIZE & FORECAST 20 APAC 20.1 MARKET OVERVIEW 20.2 MARKET SIZE & FORECAST 20.3 COMPONENT 20.3.1 MARKET SIZE & FORECAST 20.4 MODALITY 20.4.1 MARKET SIZE & FORECAST 20.5 DELIVERY MODE 20.5.1 MARKET SIZE & FORECAST 20.6 APPLICATION 20.6.1 MARKET SIZE & FORECAST 20.7 KEY COUNTRIES 20.7.1 JAPAN: MARKET SIZE & FORECAST 20.7.2 CHINA: MARKET SIZE & FORECAST 20.7.3 AUSTRALIA: MARKET SIZE & FORECAST 20.7.4 SOUTH KOREA: MARKET SIZE & FORECAST 20.7.5 INDIA: MARKET SIZE & FORECAST 21 LATIN AMERICA 21.1 MARKET OVERVIEW 21.2 MARKET SIZE & FORECAST 21.3 COMPONENT 21.3.1 MARKET SIZE & FORECAST 21.4 MODALITY 21.4.1 MARKET SIZE & FORECAST 21.5 DELIVERY MODE 21.5.1 MARKET SIZE & FORECAST 21.6 APPLICATION 21.6.1 MARKET SIZE & FORECAST 21.7 KEY COUNTRIES 21.7.1 BRAZIL: MARKET SIZE & FORECAST 21.7.2 MEXICO: MARKET SIZE & FORECAST 21.7.3 ARGENTINA: MARKET SIZE & FORECAST 22 MIDDLE EAST & AFRICA 22.1 MARKET OVERVIEW 22.2 MARKET SIZE & FORECAST 22.3 COMPONENT 22.3.1 MARKET SIZE & FORECAST 22.4 MODALITY 22.4.1 MARKET SIZE & FORECAST 22.5 DELIVERY MODE 22.5.1 MARKET SIZE & FORECAST 22.6 APPLICATION 22.6.1 MARKET SIZE & FORECAST 22.7 KEY COUNTRIES 22.7.1 TURKEY: MARKET SIZE & FORECAST 22.7.2 SOUTH AFRICA: MARKET SIZE & FORECAST 22.7.3 SAUDI ARABIA: MARKET SIZE & FORECAST 22.7.4 UAE: MARKET SIZE & FORECAST 23 COMPETITIVE LANDSCAPE 23.1 COMPETITION OVERVIEW 23.2 MARKET SHARE ANALYSIS 23.2.1 AMD GLOBAL TELEMEDICINE 23.2.2 AMWELL 23.2.3 PHILIPS 23.2.4 KIDDIERX 23.2.5 TELADOC HEALTH 23.2.6 VIVIFY HEALTH 24 KEY COMPANY PROFILES 24.1 AMD GLOBAL TELEMEDICINE 24.1.1 BUSINESS OVERVIEW 24.1.2 PRODUCT OFFERINGS 24.1.3 KEY STRATEGIES 24.1.4 KEY STRENGTHS 24.1.5 KEY OPPORTUNITIES 24.2 AMWELL 24.2.1 BUSINESS OVERVIEW 24.2.2 PRODUCT OFFERINGS 24.2.3 KEY STRATEGIES 24.2.4 KEY STRENGTH 24.2.5 KEY OPPORTUNITIES 24.3 PHILIPS 24.3.1 BUSINESS OVERVIEW 24.3.2 PRODUCT OFFERINGS 24.3.3 KEY STRATEGIES 24.3.4 KEY STRENGTHS 24.3.5 KEY OPPORTUNITIES 24.4 KIDDIERX 24.4.1 BUSINESS OVERVIEW 24.4.2 PRODUCT OFFERINGS 24.4.3 KEY STRATEGIES 24.4.4 KEY STRENGTHS 24.4.5 KEY OPPORTUNITIES 24.5 TELADOC HEALTH 24.5.1 BUSINESS OVERVIEW 24.5.2 PRODUCT OFFERINGS 24.5.3 KEY STRATEGIES 24.5.4 KEY STRENGTHS 24.5.5 KEY OPPORTUNITIES 24.6 VIVIFY HEALTH 24.6.1 BUSINESS OVERVIEW 24.6.2 PRODUCT OFFERINGS 24.6.3 KEY STRATEGIES 24.6.4 KEY STRENGTHS 24.6.5 KEY OPPORTUNITIES 25 OTHER PROMINENT VENDORS 25.1 ANYTIME PEDIATRICS 25.1.1 BUSINESS OVERVIEW 25.1.2 PRODUCT OFFERINGS 25.2 A&D COMPANY 25.2.1 BUSINESS OVERVIEW 25.2.2 PRODUCT OFFERING 25.3 AT&T 25.3.1 BUSINESS OVERVIEW 25.3.2 PRODUCT OFFERINGS 25.4 ATHENAHEALTH 25.4.1 BUSINESS OVERVIEW 25.4.2 PRODUCT OFFERINGS 25.5 ALPHA MEDICAL 25.5.1 BUSINESS OVERVIEW 25.5.2 PRODUCT OFFERINGS 25.6 CHI HEALTH 25.6.1 BUSINESS OVERVIEW 25.6.2 PRODUCT OFFERINGS 25.7 DOCTOR ON DEMAND 25.7.1 BUSINESS OVERVIEW 25.7.2 PRODUCT OFFERINGS 25.8 EDGEMED HEALTHCARE 25.8.1 BUSINESS OVERVIEW 25.8.2 PRODUCT OFFERINGS 25.9 EVISIT 25.9.1 BUSINESS OVERVIEW 25.9.2 PRODUCT OFFERINGS 25.10 GENOME MEDICAL 25.10.1 BUSINESS OVERVIEW 25.10.2 PRODUCT OFFERINGS 25.11 HEALTHTAP 25.11.1 BUSINESS OVERVIEW 25.11.2 PRODUCT OFFERINGS 25.12 ICLINIQ 25.12.1 BUSINESS OVERVIEW 25.12.2 PRODUCT OFFERINGS 25.13 MEDTRONIC 25.13.1 BUSINESS OVERVIEW 25.13.2 PRODUCT OFFERINGS 25.14 MDLIVE 25.14.1 BUSINESS OVERVIEW 25.14.2 PRODUCT OFFERINGS 25.15 PEDIATRIC ASSOCIATES 25.15.1 BUSINESS OVERVIEW 25.15.2 PRODUCT OFFERINGS 25.16 REMEDY CONNECT 25.16.1 BUSINESS OVERVIEW 25.16.2 PRODUCT OFFERINGS 25.17 SPARKMD (BLUEBERRY PEDIATRICS) 25.17.1 BUSINESS OVERVIEW 25.17.2 PRODUCT OFFERINGS 25.18 SCIENCESOFT 25.18.1 BUSINESS OVERVIEW 25.18.2 PRODUCT OFFERINGS 25.19 TYTOCARE 25.19.1 BUSINESS OVERVIEW 25.19.2 PRODUCT OFFERINGS 25.20 WALMART HEALTH VIRTUAL CARE 25.20.1 BUSINESS OVERVIEW 25.20.2 PRODUCT OFFERINGS 26 REPORT SUMMARY 26.1 KEY TAKEAWAYS 26.2 STRATEGIC RECOMMENDATIONS 27 QUANTITATIVE SUMMARY 27.1 MARKET BY GEOGRAPHY 27.2 MARKET BY COMPONENT 27.3 MARKET BY MODALITY 27.4 MARKET BY DELIVERY MODE 27.5 MARKET BY APPLICATION 27.6 MARKET BY COMPONENT 27.6.1 SERVICES: GEOGRAPHY 27.6.2 HARDWARE: GEOGRAPHY 27.6.3 SOFTWARE: GEOGRAPHY 27.7 MARKET BY MODALITY 27.7.1 REAL-TIME VIRTUAL HEALTH: GEOGRAPHY 27.7.2 REMOTE PATIENT MONITORING: GEOGRAPHY 27.7.3 STORE & FORWARD: GEOGRAPHY 27.8 MARKET BY DELIVERY MODE 27.8.1 WEB/APP-BASED: GEOGRAPHY 27.8.2 ON-PREMISE: GEOGRAPHY 27.9 MARKET BY APPLICATION 27.9.1 RESPIRATORY DISEASES: GEOGRAPHY 27.9.2 COLD, FLU & FEVER: GEOGRAPHY 27.9.3 GASTROENTEROLOGY: GEOGRAPHY 27.9.4 BEHAVIORAL HEALTH: GEOGRAPHY 27.9.5 DERMATOLOGY: GEOGRAPHY 27.9.6 OTHER APPLICATIONS: GEOGRAPHY 28 APPENDIX 28.1 ABBREVIATIONS
SummaryThe global pediatric telehealth market is expected to grow at a CAGR of 23.40% during 2022-2027. Table of Contents1 RESEARCH METHODOLOGY2 RESEARCH OBJECTIVES 3 RESEARCH PROCESS 4 SCOPE & COVERAGE 4.1 MARKET DEFINITION 4.1.1 INCLUSIONS 4.1.2 EXCLUSIONS 4.1.3 MARKET ESTIMATION CAVEATS 4.2 BASE YEAR 4.3 SCOPE OF THE STUDY 4.3.1 MARKET BY COMPONENT 4.3.2 MARKET SEGMENTATION BY MODALITY 4.3.3 MARKET SEGMENTATION BY DELIVERY MODE 4.3.4 MARKET SEGMENTATION BY APPLICATION 4.3.5 MARKET SEGMENTATION BY GEOGRAPHY 5 REPORT ASSUMPTIONS & CAVEATS 5.1 KEY CAVEATS 5.2 CURRENCY CONVERSION 5.3 MARKET DERIVATION 6 MARKET AT A GLANCE 7 INTRODUCTION 7.1 OVERVIEW 8 PREMIUM INSIGHTS 9 MARKET OPPORTUNITIES & TRENDS 9.1 PEDIATRIC TELEHEALTH EXPANSION IN RESPONSE TO COVID-19 9.2 TELEHEALTH SHIFTING TOWARD PLATFORM-AS-A-SERVICE (PAAS) 9.3 USE OF VIRTUAL VISIT CONSULTATIONS IN PEDIATRIC TREATMENTS 10 MARKET GROWTH ENABLERS 10.1 INCREASING GOVERNMENT SUPPORT & FUNDING 10.2 SHIFT FROM TRADITIONAL TO HYBRID MODEL 10.3 LAUNCH OF SCHOOL-BASED TELEHEALTH PROGRAMS 10.4 PROVIDER SHORTAGES IN PEDIATRICS 11 MARKET RESTRAINTS 11.1 BARRIERS IN PEDIATRIC TELEHEALTH IMPLEMENTATION 11.2 UNCERTAINTY OVER REGULATORY FRAMEWORKS & LEGAL BARRIERS 11.3 LACK OF ACCESS TO FIXED INTERNET SERVICES 12 MARKET LANDSCAPE 12.1 MARKET OVERVIEW 12.2 MARKET SIZE & FORECAST 12.2.1 GEOGRAPHY INSIGHTS 12.2.2 COMPONENT INSIGHTS 12.2.3 MODALITY INSIGHTS 12.2.4 DELIVERY MODE INSIGHTS 12.2.5 APPLICATION INSIGHTS 12.3 FIVE FORCES ANALYSIS 12.3.1 THREAT OF NEW ENTRANTS 12.3.2 BARGAINING POWER OF SUPPLIERS 12.3.3 BARGAINING POWER OF BUYERS 12.3.4 THREAT OF SUBSTITUTES 12.3.5 COMPETITIVE RIVALRY 13 COMPONENT 13.1 MARKET SNAPSHOT & GROWTH ENGINE 13.2 MARKET OVERVIEW 13.3 SERVICES 13.3.1 BUSINESS OVERVIEW 13.3.2 MARKET SIZE & FORECAST 13.3.3 MARKET BY GEOGRAPHY 13.4 HARDWARE 13.4.1 MARKET OVERVIEW 13.4.2 MARKET SIZE & FORECAST 13.4.3 MARKET BY GEOGRAPHY 13.5 SOFTWARE 13.5.1 MARKET OVERVIEW 13.5.2 MARKET SIZE & FORECAST 13.5.3 MARKET BY GEOGRAPHY 14 MODALITY 14.1 MARKET SNAPSHOT & GROWTH ENGINE 14.2 MARKET OVERVIEW 14.3 REAL-TIME VIRTUAL HEALTH 14.3.1 MARKET OVERVIEW 14.3.2 MARKET SIZE & FORECAST 14.3.3 MARKET BY GEOGRAPHY 14.4 REMOTE PATIENT MONITORING (RPM) 14.4.1 MARKET OVERVIEW 14.4.2 MARKET SIZE & FORECAST 14.4.3 MARKET BY GEOGRAPHY 14.5 STORE & FORWARD 14.5.1 BUSINESS OVERVIEW 14.5.2 MARKET SIZE & FORECAST 14.5.3 MARKET BY GEOGRAPHY 15 DELIVERY MODE 15.1 MARKET SNAPSHOT & GROWTH ENGINE 15.2 MARKET OVERVIEW 15.3 WEB/APP-BASED 15.3.1 MARKET OVERVIEW 15.3.2 MARKET SIZE & FORECAST 15.3.3 MARKET BY GEOGRAPHY 15.4 ON-PREMISES 15.4.1 MARKET OVERVIEW 15.4.2 MARKET SIZE & FORECAST 15.4.3 MARKET BY GEOGRAPHY 16 APPLICATION 16.1 MARKET SNAPSHOT & GROWTH ENGINE 16.2 MARKET OVERVIEW 16.3 RESPIRATORY DISEASES 16.3.1 MARKET OVERVIEW 16.3.2 MARKET SIZE & FORECAST 16.3.3 MARKET BY GEOGRAPHY 16.4 COLD, FLU & FEVER 16.4.1 MARKET OVERVIEW 16.4.2 MARKET SIZE & FORECAST 16.4.3 MARKET BY GEOGRAPHY 16.5 GASTROENTEROLOGY 16.5.1 MARKET OVERVIEW 16.5.2 MARKET SIZE & FORECAST 16.5.3 MARKET BY GEOGRAPHY 16.6 BEHAVIORAL HEALTH 16.6.1 MARKET OVERVIEW 16.6.2 MARKET SIZE & FORECAST 16.6.3 MARKET BY GEOGRAPHY 16.7 DERMATOLOGY 16.7.1 MARKET OVERVIEW 16.7.2 MARKET SIZE & FORECAST 16.7.3 MARKET BY GEOGRAPHY 16.8 OTHERS 16.8.1 MARKET OVERVIEW 16.8.2 MARKET SIZE & FORECAST 16.8.3 MARKET BY GEOGRAPHY 17 GEOGRAPHY 17.1 MARKET SNAPSHOT & GROWTH ENGINE 17.2 GEOGRAPHIC OVERVIEW 18 NORTH AMERICA 18.1 MARKET OVERVIEW 18.2 MARKET SIZE & FORECAST 18.3 COMPONENT 18.3.1 MARKET SIZE & FORECAST 18.4 MODALITY 18.4.1 MARKET SIZE & FORECAST 18.5 DELIVERY MODE 18.5.1 MARKET SIZE & FORECAST 18.6 APPLICATION 18.6.1 MARKET SIZE & FORECAST 18.7 KEY COUNTRIES 18.7.1 US: MARKET SIZE & FORECAST 18.7.2 CANADA: MARKET SIZE & FORECAST 19 EUROPE 19.1 MARKET OVERVIEW 19.2 MARKET SIZE & FORECAST 19.3 COMPONENT 19.3.1 MARKET SIZE & FORECAST 19.4 MODALITY 19.4.1 MARKET SIZE & FORECAST 19.5 DELIVERY MODE 19.5.1 MARKET SIZE & FORECAST 19.6 APPLICATION 19.6.1 MARKET SIZE & FORECAST 19.7 KEY COUNTRIES 19.7.1 UK: MARKET SIZE & FORECAST 19.7.2 FRANCE: MARKET SIZE & FORECAST 19.7.3 GERMANY: MARKET SIZE & FORECAST 19.7.4 ITALY: MARKET SIZE & FORECAST 19.7.5 SPAIN: MARKET SIZE & FORECAST 20 APAC 20.1 MARKET OVERVIEW 20.2 MARKET SIZE & FORECAST 20.3 COMPONENT 20.3.1 MARKET SIZE & FORECAST 20.4 MODALITY 20.4.1 MARKET SIZE & FORECAST 20.5 DELIVERY MODE 20.5.1 MARKET SIZE & FORECAST 20.6 APPLICATION 20.6.1 MARKET SIZE & FORECAST 20.7 KEY COUNTRIES 20.7.1 JAPAN: MARKET SIZE & FORECAST 20.7.2 CHINA: MARKET SIZE & FORECAST 20.7.3 AUSTRALIA: MARKET SIZE & FORECAST 20.7.4 SOUTH KOREA: MARKET SIZE & FORECAST 20.7.5 INDIA: MARKET SIZE & FORECAST 21 LATIN AMERICA 21.1 MARKET OVERVIEW 21.2 MARKET SIZE & FORECAST 21.3 COMPONENT 21.3.1 MARKET SIZE & FORECAST 21.4 MODALITY 21.4.1 MARKET SIZE & FORECAST 21.5 DELIVERY MODE 21.5.1 MARKET SIZE & FORECAST 21.6 APPLICATION 21.6.1 MARKET SIZE & FORECAST 21.7 KEY COUNTRIES 21.7.1 BRAZIL: MARKET SIZE & FORECAST 21.7.2 MEXICO: MARKET SIZE & FORECAST 21.7.3 ARGENTINA: MARKET SIZE & FORECAST 22 MIDDLE EAST & AFRICA 22.1 MARKET OVERVIEW 22.2 MARKET SIZE & FORECAST 22.3 COMPONENT 22.3.1 MARKET SIZE & FORECAST 22.4 MODALITY 22.4.1 MARKET SIZE & FORECAST 22.5 DELIVERY MODE 22.5.1 MARKET SIZE & FORECAST 22.6 APPLICATION 22.6.1 MARKET SIZE & FORECAST 22.7 KEY COUNTRIES 22.7.1 TURKEY: MARKET SIZE & FORECAST 22.7.2 SOUTH AFRICA: MARKET SIZE & FORECAST 22.7.3 SAUDI ARABIA: MARKET SIZE & FORECAST 22.7.4 UAE: MARKET SIZE & FORECAST 23 COMPETITIVE LANDSCAPE 23.1 COMPETITION OVERVIEW 23.2 MARKET SHARE ANALYSIS 23.2.1 AMD GLOBAL TELEMEDICINE 23.2.2 AMWELL 23.2.3 PHILIPS 23.2.4 KIDDIERX 23.2.5 TELADOC HEALTH 23.2.6 VIVIFY HEALTH 24 KEY COMPANY PROFILES 24.1 AMD GLOBAL TELEMEDICINE 24.1.1 BUSINESS OVERVIEW 24.1.2 PRODUCT OFFERINGS 24.1.3 KEY STRATEGIES 24.1.4 KEY STRENGTHS 24.1.5 KEY OPPORTUNITIES 24.2 AMWELL 24.2.1 BUSINESS OVERVIEW 24.2.2 PRODUCT OFFERINGS 24.2.3 KEY STRATEGIES 24.2.4 KEY STRENGTH 24.2.5 KEY OPPORTUNITIES 24.3 PHILIPS 24.3.1 BUSINESS OVERVIEW 24.3.2 PRODUCT OFFERINGS 24.3.3 KEY STRATEGIES 24.3.4 KEY STRENGTHS 24.3.5 KEY OPPORTUNITIES 24.4 KIDDIERX 24.4.1 BUSINESS OVERVIEW 24.4.2 PRODUCT OFFERINGS 24.4.3 KEY STRATEGIES 24.4.4 KEY STRENGTHS 24.4.5 KEY OPPORTUNITIES 24.5 TELADOC HEALTH 24.5.1 BUSINESS OVERVIEW 24.5.2 PRODUCT OFFERINGS 24.5.3 KEY STRATEGIES 24.5.4 KEY STRENGTHS 24.5.5 KEY OPPORTUNITIES 24.6 VIVIFY HEALTH 24.6.1 BUSINESS OVERVIEW 24.6.2 PRODUCT OFFERINGS 24.6.3 KEY STRATEGIES 24.6.4 KEY STRENGTHS 24.6.5 KEY OPPORTUNITIES 25 OTHER PROMINENT VENDORS 25.1 ANYTIME PEDIATRICS 25.1.1 BUSINESS OVERVIEW 25.1.2 PRODUCT OFFERINGS 25.2 A&D COMPANY 25.2.1 BUSINESS OVERVIEW 25.2.2 PRODUCT OFFERING 25.3 AT&T 25.3.1 BUSINESS OVERVIEW 25.3.2 PRODUCT OFFERINGS 25.4 ATHENAHEALTH 25.4.1 BUSINESS OVERVIEW 25.4.2 PRODUCT OFFERINGS 25.5 ALPHA MEDICAL 25.5.1 BUSINESS OVERVIEW 25.5.2 PRODUCT OFFERINGS 25.6 CHI HEALTH 25.6.1 BUSINESS OVERVIEW 25.6.2 PRODUCT OFFERINGS 25.7 DOCTOR ON DEMAND 25.7.1 BUSINESS OVERVIEW 25.7.2 PRODUCT OFFERINGS 25.8 EDGEMED HEALTHCARE 25.8.1 BUSINESS OVERVIEW 25.8.2 PRODUCT OFFERINGS 25.9 EVISIT 25.9.1 BUSINESS OVERVIEW 25.9.2 PRODUCT OFFERINGS 25.10 GENOME MEDICAL 25.10.1 BUSINESS OVERVIEW 25.10.2 PRODUCT OFFERINGS 25.11 HEALTHTAP 25.11.1 BUSINESS OVERVIEW 25.11.2 PRODUCT OFFERINGS 25.12 ICLINIQ 25.12.1 BUSINESS OVERVIEW 25.12.2 PRODUCT OFFERINGS 25.13 MEDTRONIC 25.13.1 BUSINESS OVERVIEW 25.13.2 PRODUCT OFFERINGS 25.14 MDLIVE 25.14.1 BUSINESS OVERVIEW 25.14.2 PRODUCT OFFERINGS 25.15 PEDIATRIC ASSOCIATES 25.15.1 BUSINESS OVERVIEW 25.15.2 PRODUCT OFFERINGS 25.16 REMEDY CONNECT 25.16.1 BUSINESS OVERVIEW 25.16.2 PRODUCT OFFERINGS 25.17 SPARKMD (BLUEBERRY PEDIATRICS) 25.17.1 BUSINESS OVERVIEW 25.17.2 PRODUCT OFFERINGS 25.18 SCIENCESOFT 25.18.1 BUSINESS OVERVIEW 25.18.2 PRODUCT OFFERINGS 25.19 TYTOCARE 25.19.1 BUSINESS OVERVIEW 25.19.2 PRODUCT OFFERINGS 25.20 WALMART HEALTH VIRTUAL CARE 25.20.1 BUSINESS OVERVIEW 25.20.2 PRODUCT OFFERINGS 26 REPORT SUMMARY 26.1 KEY TAKEAWAYS 26.2 STRATEGIC RECOMMENDATIONS 27 QUANTITATIVE SUMMARY 27.1 MARKET BY GEOGRAPHY 27.2 MARKET BY COMPONENT 27.3 MARKET BY MODALITY 27.4 MARKET BY DELIVERY MODE 27.5 MARKET BY APPLICATION 27.6 MARKET BY COMPONENT 27.6.1 SERVICES: GEOGRAPHY 27.6.2 HARDWARE: GEOGRAPHY 27.6.3 SOFTWARE: GEOGRAPHY 27.7 MARKET BY MODALITY 27.7.1 REAL-TIME VIRTUAL HEALTH: GEOGRAPHY 27.7.2 REMOTE PATIENT MONITORING: GEOGRAPHY 27.7.3 STORE & FORWARD: GEOGRAPHY 27.8 MARKET BY DELIVERY MODE 27.8.1 WEB/APP-BASED: GEOGRAPHY 27.8.2 ON-PREMISE: GEOGRAPHY 27.9 MARKET BY APPLICATION 27.9.1 RESPIRATORY DISEASES: GEOGRAPHY 27.9.2 COLD, FLU & FEVER: GEOGRAPHY 27.9.3 GASTROENTEROLOGY: GEOGRAPHY 27.9.4 BEHAVIORAL HEALTH: GEOGRAPHY 27.9.5 DERMATOLOGY: GEOGRAPHY 27.9.6 OTHER APPLICATIONS: GEOGRAPHY 28 APPENDIX 28.1 ABBREVIATIONS
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よくあるご質問Arizton Advisory & Intelligence社はどのような調査会社ですか?Arizton Advisory & Intelligenceは世界の広範な市場を調査しています。 主な調査カテゴリ ◇ 消費財&小売 ◇ 自動車&モビリティ ◇ スマートテクノロ... もっと見る 調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
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