世界各国のリアルタイムなデータ・インテリジェンスで皆様をお手伝い

小児用テレヘルス市場 - グローバルな展望と予測 2022-2027


Pediatric Telehealth Market - Global Outlook & Forecast 2022-2027

世界の小児用遠隔医療市場は、2022年から2027年にかけて23.40%のCAGRで成長すると予測されています。 市場展望 小児医療において、遠隔医療サービスを利用することは、近年の重要なステップの1つと見なされ... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
Arizton Advisory & Intelligence
アリズトンアドバイザリー&インテリジェンス
2022年10月20日 US$3,750
シングルユーザライセンス(印刷不可)
ライセンス・価格情報・注文方法はこちら
305 英語

 

サマリー

世界の小児用遠隔医療市場は、2022年から2027年にかけて23.40%のCAGRで成長すると予測されています。

市場展望

小児医療において、遠隔医療サービスを利用することは、近年の重要なステップの1つと見なされている。小児患者の遠隔医療プラットフォームへのアクセスと質を向上させることは、最良の解決策の1つである。すべての子どもたちは、経済的資源、健康状態、地理的条件に関係なく、質の高い医療を受ける資格があります。過去数十年にわたる改善と強化にもかかわらず、小児医療の分野では深刻な、あるいは中程度の格差が存在しています。小児医療における地理的偏在やプライマリーケア小児科医の経済的要因などの制約により、小児医療のサブスペシャリティの利用が制限されています。現在、小児遠隔医療市場のプラットフォームは、従来の技術から先進技術へとステップアップし、小児医療を提供するためのリモートアクセスを提供する黄金のソリューションです。最近、小児遠隔医療プラットフォームに対する高い需要が主に行動健康分野で増加しました。3歳から17歳の子供の約22%が感情、精神、行動、発達の状態に苦しんでいます。

小児遠隔医療プラットフォームは、小児医療提供システムを大きく変化させました。小児人口の増加とほとんどの国の小児科医不足が、小児遠隔医療の採用を促進しています。遠隔医療技術の応用は、プライマリケア小児科医、小児外科専門医、小児医療サブスペシャリストの間ですでに見られ、これは小児科診療を大きく変える可能性を持っています。小児科医の努力と小児医療へのアクセスを改善し、医師の労働力不足に対処している。

テレヘルスなどの遠隔医療プラットフォーム利用を支援する政府機関

- 米国では、保健福祉省(HHS)が、小児医療における遠隔医療を統合し、小児精神医療を拡大するために、米国救済計画の権限から約1420万米ドルを利用できることを発表し、小児遠隔医療市場を後押ししています。
- 2021年、米国省HHSは、小児遠隔医療サービスを統合するために、アメリカン・レスキュー・プラン(バイデン政権)から1070万米ドルの資金を授与することを発表した。米国のNCATS権限は、米国内の小児医療を強化するためのネットワークに資金を提供し、2022年には、SPROUT- Supporting Pediatric Research on Outcomes and Utilization of Telehealthの研究チームに360万ドルの資本金を授与したばかりである。

市場トレンドとドライバー

1.小児遠隔医療市場は、病院訪問を最小限に抑え、小児患者の待ち時間や小児の病院感染率を減らし、患者に与える身体的不快感を減少させるため、ヘルスケア産業に革命をもたらしています。また、医療費の増加に伴い、医療業界の重要なステークホルダーによるIT化が近年の市場成長に寄与しています。遠隔医療市場は、医療システムと通信を統合するための投資の増加を必要としています。
2.医療現場における遠隔医療2020年3月のSARS-COV-2出現により、患者だけでなく、小児科医、医療専門家、小児介護士、看護師などの間で遠隔医療サービスの受け入れが増加しました。国家政府当局は小児遠隔医療提供のための新しいガイドラインの導入を開始し、小児遠隔医療市場において緊急時の使用、医療システム、革新、新しい遠隔医療プラットフォームに関する規制が行われた。
3.パンデミック前、小児科医の遠隔医療導入はパンデミック中、後と比較して非常に低かった。2020年3月以降、小児科医は社会的距離を取りやすくし、ケアへのアクセスを維持するために、迅速に遠隔医療プラットフォームへ移行した。また、小児科医の負担を軽減し、小児科医不足のような大きな課題を克服するのに役立った。2020年3月から2020年10月にかけて、遠隔医療サービスに対する需要の高まりに対応した。遠隔医療ソリューションの有効性と効果により、結果的に病院、保育所、学校など多くの小児医療システムで遠隔医療サービスの導入が促進されました。
4."学校ベースの遠隔健康プログラム "は、常に小児遠隔健康ソリューションの採用を推進する重要な要因である。しかし、将来的には、COVID-19危機後の教育システムのいくつかの変化により、徐々に増加すると予想されます。パンデミック期間中、教育サービスが教室からデジタルプラットフォームとデジタルスクリーンに移行したことで、より良い機会が提供されました。学校ベースの遠隔健康プログラムの増加や子供たちのデジタルスクリーン導入の増加は、今後3〜4年の間に遠隔健康サービスの急激な摂取を増加させるでしょう。主要な市場参加者は、遠隔医療導入のための学校ベースのプログラムに注目することができます。
5.2020年、大規模な変化は、米国でテレヘルスのために占めている。HHSレポート2021の通り、テレヘルスによるメディケアの訪問は、2019年の84万回の訪問から2020年の5270万回まで、約63倍に増加しました。近年取り組まれている遠隔医療プラットフォーム提供の大きな変化には、遠隔医療が「Platform-as-a-Service」モデルへとシフトしていることが含まれます。現在、ほとんどの医療提供事業者は、幅広いシナリオを受け入れ、いくつかの遠隔医療サービスを共通/単一のプラットフォームに統合することを選択しつつあります。"Platform-as-a-Service "とは、すべての遠隔医療の利点を単一の、設定可能で、カスタマイズ可能なパッケージで提供することを意味します。遠隔医療platform-as-a-serviceは、ヘルスケアサービスの未来となるでしょう。

市場細分化

コンポーネント別インサイト

小児テレヘルス市場は、コンポーネント別にサービス、ハードウェア&ソフトウェアセグメントに区分される。2021年、世界の小児テレヘルス市場において、サービスセグメントはより高い市場シェアの50.09%を占め、ハードウェア&ソフトウェアセグメントを抑えて市場を支配している。近年、Platform-as-a-Services(PaaS)が業界に新しい形を与えました。ハードウェアとソフトウェアを個別に提供することは、費用対効果と時間がかかるため、ほとんどの市場参加者は、高いセグメント成長を加速させる新しいサービスとしてのプラットフォームを考え出しました。

コンポーネント別セグメント
- サービス
- ハードウェア
- ソフトウェア

モダリティ別インサイト

リアルタイムバーチャルヘルス、リモート患者モニタリング、ストア&フォワードの3つが小児遠隔医療市場のモダリティ別主要セグメントである。リアルタイムバーチャルヘルスモダリティは最も重要な業界シェアを占め、他の2つのセグメントを支配しています。リアルタイムの仮想訪問には、ビデオ訪問、音声訪問、チャット相談が含まれます。ビデオ訪問または仮想ビデオ訪問は、ラップトップ、タブレット、スマートフォン、デスクトップなどの個人用デバイスを使用して行われます。患者や患者の状態をリアルタイムで確認できるため、優れた医療を提供することができます。また、専門家が利用できることで、患者集団の遠隔医療サービスに対する姿勢が高まります。

モダリティ別セグメント
- リアルタイム・バーチャル・ヘルス
- 遠隔患者モニタリング
- ストア&フォワード

配信モード別インサイト

小児用遠隔医療市場は、配信モードを基本に、ウェブ/アプリベース、クラウドベース、オンプレミスに区分される。遠隔医療プラットフォームのウェブ/アプリベースの配信モードは、最も高い業界シェアを占めた。子供の親や小児科医などの成人層によるスマートフォン使用の増加、インターネット接続性の向上、手頃な価格などが、ウェブ/アプリベースのセグメント的な成長を促進する要因となっています。

配信形態別セグメンテーション
- ウェブ/アプリベース
- オンプレミス

アプリケーション別インサイト

アプリケーション別に、世界の小児テレヘルス市場は、呼吸器、消化器、風邪&インフルエンザ、発熱、行動健康、皮膚科(アレルギー、発疹、手足口病)、その他(歯科、ENT、肥満、糖尿病、スポーツ障害、CVD、てんかん、など)にセグメント化されています。2021年、世界の小児テレヘルス市場において、呼吸器疾患用途セグメントはより高い市場シェアの19.66%を占め、他のセグメントを支配しています。小児テレヘルスにおいて、呼吸器セグメントの相談内容は、喘息、COPD、炎症、肺炎、気管支炎、RSV感染症、百日咳の治療などである。喘息は、小児人口において最も多く扱われている症状です。

アプリケーション別セグメント
- 呼吸器系
- 風邪、インフルエンザ、発熱
- 胃腸病学
- 行動健康学
- 皮膚科学
- その他

地理的状況

- 北米は、2021年の市場シェア44.15%を占める世界の小児遠隔医療市場をリードしている。この地域は、小児医療のための遠隔医療プラットフォームの高い展開を実現する、確立された医療システムと関連するITシステムにより、遠隔医療サービスの採用でリードしています。認知度と技術導入率の向上、コビド19流行懸念、事前健康診断などの地理的要因は、この地域の小児遠隔医療市場の成長を積極的に促進するいくつかの要因である。北米では、もっぱら小児遠隔医療サービスの米国国高採用。米国では、遠隔医療サービスの高い普及率の背景には、高い支出能力、発達したITシステム、高いインターネット普及率、低い農村人口、医療サービスや両親による技術の受容があります。
- 欧州は、小児分野における遠隔医療サービス導入の主要地域の1つです。ヨーロッパでは、2021年に英国が高い業界シェア(18.56%)を占め、予測期間中に大きな成長を遂げるだろう。ヨーロッパには、小児用遠隔医療市場の成長を可能にする多くのポジティブな特性があります。これらの特性には、高い識字率、頻繁な医療ケアを必要とする子供、高いレベルの社会経済的発展、サービスが行き届いていない農村地域などが含まれます。
- APAC地域では、日本、中国、オーストラリアが高い市場シェアを占めています。日本は技術的に発展しており、医療システムと患者のために小児遠隔医療サービスのインフラを提供しています。アジアの私立病院は最も先進的な医療分野であり、多くの病院拠点があります。例えば、アポロ病院はすでに遠隔医療キオスクに投資しています。例えば、Apollo 病院はすでに遠隔医療キオスクに投資しており、インド全土に複数のキオスク を設置し、小児遠隔医療相談を行うための一つのプラットフォームとして利用し、この地域の小児 遠隔医療市場を活性化させている。

地域別セグメント

- APAC
o 中国
o 日本
o インド
o 韓国
o オーストラリア
- 北アメリカ
o 米国
o カナダ
- ヨーロッパ
o ドイツ
o フランス
o 英国
o イタリア
o スペイン
o ロシア
- ラテンアメリカ
o ブラジル
o メキシコ
o アルゼンチン
- 中近東・アフリカ
o トルコ
o サウジアラビア
o 南アフリカ
o UAE

競争環境

1.KiddierX, SparkMD, Pediatric Associates, Anytime Pediatrics, Science Soft USA Corp, MDLIVE, Tytocareなどの企業が小児遠隔医療システムに積極的に取り組んでおり、市場の高い競争力を誘発する要因となっている。
2.専門的なソフトウェアやソリューションプロバイダーとの競争により、大手ベンダーの価格圧力が続くと思われます。このシナリオは、特定の製品セグメントにおいて価格下落をもたらす可能性が高く、主要ベンダーの売上高、収益性、業界シェアに悪影響を与える可能性があります。
3.ベンダーは、統合されたテクノロジープラットフォーム、高品質のプロバイダーネットワーク、洗練された消費者エンゲージメント戦略、定着した販売チャネルを開発しています。彼らは、世界的に主要な小児遠隔医療プラットフォームとなるために、強いブランドイメージと顧客との関係を作ろうとしています。様々な主要技術の進歩が、世界中の遠隔医療市場に革命を起こしています。
4.Amwellは、遠隔医療サービスを提供することで、小児医療における主要な市場プレイヤーの1つです。同社は、小児遠隔医療プラットフォームにより、プロバイダー不足を克服し、小児医療へのアクセス機会を増やし、小児医療の継続性を維持するために、最高の小児遠隔医療サービスを提供しています。
5.AMD Telemedicine は、特殊医療機器、遠隔医療カートおよびシステム、エンカウンター管理ソフトウェアなど、完全な遠隔医療ソリューションを提供する大手サプライヤーの一つです。26年以上にわたり、高品質な製品と最先端の遠隔医療ソリューションを提供しています。

主要ベンダ
- AMDグローバルテレメディシン
- アメリカンウェル
- フィリップス
- KiddieRX
- Teladoc Health
- Vivify Health

その他の主要ベンダ
- エニタイム・ペディアトリクス
- A&D社
- AT&T
- アテナヘルス
- アルファメディカル
- CHIヘルス
- ドクターオンデマンド
- エッジメッドヘルスケア
- eVisit
- ゲノムメディカル
- ヘルスタップ
- iCliniq
- メドトロニック
- MDLIVE
- ペディティカル・アソシエイツ
- レメディーコネクト
- sparkMD(ブルーベリー小児科)
- サイエンスソフトUSA
- タイトケア
- ウォルマート・ヘルス・バーチャル・ケア

主な質問と回答
1.小児遠隔医療市場の世界的な成長予測は?
2.世界の小児用遠隔医療市場の成長率は?
3.世界の小児用遠隔医療市場のキープレイヤーは?
4.世界の小児用遠隔医療市場のシェアを独占している地域はどこか?
5.世界の小児用遠隔医療市場の最新動向は?


ページTOPに戻る


目次

1 RESEARCH METHODOLOGY
2 RESEARCH OBJECTIVES
3 RESEARCH PROCESS

4 SCOPE & COVERAGE
4.1 MARKET DEFINITION
4.1.1 INCLUSIONS
4.1.2 EXCLUSIONS
4.1.3 MARKET ESTIMATION CAVEATS
4.2 BASE YEAR
4.3 SCOPE OF THE STUDY
4.3.1 MARKET BY COMPONENT
4.3.2 MARKET SEGMENTATION BY MODALITY
4.3.3 MARKET SEGMENTATION BY DELIVERY MODE
4.3.4 MARKET SEGMENTATION BY APPLICATION
4.3.5 MARKET SEGMENTATION BY GEOGRAPHY

5 REPORT ASSUMPTIONS & CAVEATS
5.1 KEY CAVEATS
5.2 CURRENCY CONVERSION
5.3 MARKET DERIVATION

6 MARKET AT A GLANCE
7 INTRODUCTION
7.1 OVERVIEW

8 PREMIUM INSIGHTS
9 MARKET OPPORTUNITIES & TRENDS
9.1 PEDIATRIC TELEHEALTH EXPANSION IN RESPONSE TO COVID-19
9.2 TELEHEALTH SHIFTING TOWARD PLATFORM-AS-A-SERVICE (PAAS)
9.3 USE OF VIRTUAL VISIT CONSULTATIONS IN PEDIATRIC TREATMENTS

10 MARKET GROWTH ENABLERS
10.1 INCREASING GOVERNMENT SUPPORT & FUNDING
10.2 SHIFT FROM TRADITIONAL TO HYBRID MODEL
10.3 LAUNCH OF SCHOOL-BASED TELEHEALTH PROGRAMS
10.4 PROVIDER SHORTAGES IN PEDIATRICS

11 MARKET RESTRAINTS
11.1 BARRIERS IN PEDIATRIC TELEHEALTH IMPLEMENTATION
11.2 UNCERTAINTY OVER REGULATORY FRAMEWORKS & LEGAL BARRIERS
11.3 LACK OF ACCESS TO FIXED INTERNET SERVICES

12 MARKET LANDSCAPE
12.1 MARKET OVERVIEW
12.2 MARKET SIZE & FORECAST
12.2.1 GEOGRAPHY INSIGHTS
12.2.2 COMPONENT INSIGHTS
12.2.3 MODALITY INSIGHTS
12.2.4 DELIVERY MODE INSIGHTS
12.2.5 APPLICATION INSIGHTS
12.3 FIVE FORCES ANALYSIS
12.3.1 THREAT OF NEW ENTRANTS
12.3.2 BARGAINING POWER OF SUPPLIERS
12.3.3 BARGAINING POWER OF BUYERS
12.3.4 THREAT OF SUBSTITUTES
12.3.5 COMPETITIVE RIVALRY

13 COMPONENT
13.1 MARKET SNAPSHOT & GROWTH ENGINE
13.2 MARKET OVERVIEW
13.3 SERVICES
13.3.1 BUSINESS OVERVIEW
13.3.2 MARKET SIZE & FORECAST
13.3.3 MARKET BY GEOGRAPHY
13.4 HARDWARE
13.4.1 MARKET OVERVIEW
13.4.2 MARKET SIZE & FORECAST
13.4.3 MARKET BY GEOGRAPHY
13.5 SOFTWARE
13.5.1 MARKET OVERVIEW
13.5.2 MARKET SIZE & FORECAST
13.5.3 MARKET BY GEOGRAPHY

14 MODALITY
14.1 MARKET SNAPSHOT & GROWTH ENGINE
14.2 MARKET OVERVIEW
14.3 REAL-TIME VIRTUAL HEALTH
14.3.1 MARKET OVERVIEW
14.3.2 MARKET SIZE & FORECAST
14.3.3 MARKET BY GEOGRAPHY
14.4 REMOTE PATIENT MONITORING (RPM)
14.4.1 MARKET OVERVIEW
14.4.2 MARKET SIZE & FORECAST
14.4.3 MARKET BY GEOGRAPHY
14.5 STORE & FORWARD
14.5.1 BUSINESS OVERVIEW
14.5.2 MARKET SIZE & FORECAST
14.5.3 MARKET BY GEOGRAPHY

15 DELIVERY MODE
15.1 MARKET SNAPSHOT & GROWTH ENGINE
15.2 MARKET OVERVIEW
15.3 WEB/APP-BASED
15.3.1 MARKET OVERVIEW
15.3.2 MARKET SIZE & FORECAST
15.3.3 MARKET BY GEOGRAPHY
15.4 ON-PREMISES
15.4.1 MARKET OVERVIEW
15.4.2 MARKET SIZE & FORECAST
15.4.3 MARKET BY GEOGRAPHY

16 APPLICATION
16.1 MARKET SNAPSHOT & GROWTH ENGINE
16.2 MARKET OVERVIEW
16.3 RESPIRATORY DISEASES
16.3.1 MARKET OVERVIEW
16.3.2 MARKET SIZE & FORECAST
16.3.3 MARKET BY GEOGRAPHY
16.4 COLD, FLU & FEVER
16.4.1 MARKET OVERVIEW
16.4.2 MARKET SIZE & FORECAST
16.4.3 MARKET BY GEOGRAPHY
16.5 GASTROENTEROLOGY
16.5.1 MARKET OVERVIEW
16.5.2 MARKET SIZE & FORECAST
16.5.3 MARKET BY GEOGRAPHY
16.6 BEHAVIORAL HEALTH
16.6.1 MARKET OVERVIEW
16.6.2 MARKET SIZE & FORECAST
16.6.3 MARKET BY GEOGRAPHY
16.7 DERMATOLOGY
16.7.1 MARKET OVERVIEW
16.7.2 MARKET SIZE & FORECAST
16.7.3 MARKET BY GEOGRAPHY
16.8 OTHERS
16.8.1 MARKET OVERVIEW
16.8.2 MARKET SIZE & FORECAST
16.8.3 MARKET BY GEOGRAPHY

17 GEOGRAPHY
17.1 MARKET SNAPSHOT & GROWTH ENGINE
17.2 GEOGRAPHIC OVERVIEW

18 NORTH AMERICA
18.1 MARKET OVERVIEW
18.2 MARKET SIZE & FORECAST
18.3 COMPONENT
18.3.1 MARKET SIZE & FORECAST
18.4 MODALITY
18.4.1 MARKET SIZE & FORECAST
18.5 DELIVERY MODE
18.5.1 MARKET SIZE & FORECAST
18.6 APPLICATION
18.6.1 MARKET SIZE & FORECAST
18.7 KEY COUNTRIES
18.7.1 US: MARKET SIZE & FORECAST
18.7.2 CANADA: MARKET SIZE & FORECAST

19 EUROPE
19.1 MARKET OVERVIEW
19.2 MARKET SIZE & FORECAST
19.3 COMPONENT
19.3.1 MARKET SIZE & FORECAST
19.4 MODALITY
19.4.1 MARKET SIZE & FORECAST
19.5 DELIVERY MODE
19.5.1 MARKET SIZE & FORECAST
19.6 APPLICATION
19.6.1 MARKET SIZE & FORECAST
19.7 KEY COUNTRIES
19.7.1 UK: MARKET SIZE & FORECAST
19.7.2 FRANCE: MARKET SIZE & FORECAST
19.7.3 GERMANY: MARKET SIZE & FORECAST
19.7.4 ITALY: MARKET SIZE & FORECAST
19.7.5 SPAIN: MARKET SIZE & FORECAST

20 APAC
20.1 MARKET OVERVIEW
20.2 MARKET SIZE & FORECAST
20.3 COMPONENT
20.3.1 MARKET SIZE & FORECAST
20.4 MODALITY
20.4.1 MARKET SIZE & FORECAST
20.5 DELIVERY MODE
20.5.1 MARKET SIZE & FORECAST
20.6 APPLICATION
20.6.1 MARKET SIZE & FORECAST
20.7 KEY COUNTRIES
20.7.1 JAPAN: MARKET SIZE & FORECAST
20.7.2 CHINA: MARKET SIZE & FORECAST
20.7.3 AUSTRALIA: MARKET SIZE & FORECAST
20.7.4 SOUTH KOREA: MARKET SIZE & FORECAST
20.7.5 INDIA: MARKET SIZE & FORECAST

21 LATIN AMERICA
21.1 MARKET OVERVIEW
21.2 MARKET SIZE & FORECAST
21.3 COMPONENT
21.3.1 MARKET SIZE & FORECAST
21.4 MODALITY
21.4.1 MARKET SIZE & FORECAST
21.5 DELIVERY MODE
21.5.1 MARKET SIZE & FORECAST
21.6 APPLICATION
21.6.1 MARKET SIZE & FORECAST
21.7 KEY COUNTRIES
21.7.1 BRAZIL: MARKET SIZE & FORECAST
21.7.2 MEXICO: MARKET SIZE & FORECAST
21.7.3 ARGENTINA: MARKET SIZE & FORECAST

22 MIDDLE EAST & AFRICA
22.1 MARKET OVERVIEW
22.2 MARKET SIZE & FORECAST
22.3 COMPONENT
22.3.1 MARKET SIZE & FORECAST
22.4 MODALITY
22.4.1 MARKET SIZE & FORECAST
22.5 DELIVERY MODE
22.5.1 MARKET SIZE & FORECAST
22.6 APPLICATION
22.6.1 MARKET SIZE & FORECAST
22.7 KEY COUNTRIES
22.7.1 TURKEY: MARKET SIZE & FORECAST
22.7.2 SOUTH AFRICA: MARKET SIZE & FORECAST
22.7.3 SAUDI ARABIA: MARKET SIZE & FORECAST
22.7.4 UAE: MARKET SIZE & FORECAST

23 COMPETITIVE LANDSCAPE
23.1 COMPETITION OVERVIEW
23.2 MARKET SHARE ANALYSIS
23.2.1 AMD GLOBAL TELEMEDICINE
23.2.2 AMWELL
23.2.3 PHILIPS
23.2.4 KIDDIERX
23.2.5 TELADOC HEALTH
23.2.6 VIVIFY HEALTH

24 KEY COMPANY PROFILES
24.1 AMD GLOBAL TELEMEDICINE
24.1.1 BUSINESS OVERVIEW
24.1.2 PRODUCT OFFERINGS
24.1.3 KEY STRATEGIES
24.1.4 KEY STRENGTHS
24.1.5 KEY OPPORTUNITIES
24.2 AMWELL
24.2.1 BUSINESS OVERVIEW
24.2.2 PRODUCT OFFERINGS
24.2.3 KEY STRATEGIES
24.2.4 KEY STRENGTH
24.2.5 KEY OPPORTUNITIES
24.3 PHILIPS
24.3.1 BUSINESS OVERVIEW
24.3.2 PRODUCT OFFERINGS
24.3.3 KEY STRATEGIES
24.3.4 KEY STRENGTHS
24.3.5 KEY OPPORTUNITIES
24.4 KIDDIERX
24.4.1 BUSINESS OVERVIEW
24.4.2 PRODUCT OFFERINGS
24.4.3 KEY STRATEGIES
24.4.4 KEY STRENGTHS
24.4.5 KEY OPPORTUNITIES
24.5 TELADOC HEALTH
24.5.1 BUSINESS OVERVIEW
24.5.2 PRODUCT OFFERINGS
24.5.3 KEY STRATEGIES
24.5.4 KEY STRENGTHS
24.5.5 KEY OPPORTUNITIES
24.6 VIVIFY HEALTH
24.6.1 BUSINESS OVERVIEW
24.6.2 PRODUCT OFFERINGS
24.6.3 KEY STRATEGIES
24.6.4 KEY STRENGTHS
24.6.5 KEY OPPORTUNITIES

25 OTHER PROMINENT VENDORS
25.1 ANYTIME PEDIATRICS
25.1.1 BUSINESS OVERVIEW
25.1.2 PRODUCT OFFERINGS
25.2 A&D COMPANY
25.2.1 BUSINESS OVERVIEW
25.2.2 PRODUCT OFFERING
25.3 AT&T
25.3.1 BUSINESS OVERVIEW
25.3.2 PRODUCT OFFERINGS
25.4 ATHENAHEALTH
25.4.1 BUSINESS OVERVIEW
25.4.2 PRODUCT OFFERINGS
25.5 ALPHA MEDICAL
25.5.1 BUSINESS OVERVIEW
25.5.2 PRODUCT OFFERINGS
25.6 CHI HEALTH
25.6.1 BUSINESS OVERVIEW
25.6.2 PRODUCT OFFERINGS
25.7 DOCTOR ON DEMAND
25.7.1 BUSINESS OVERVIEW
25.7.2 PRODUCT OFFERINGS
25.8 EDGEMED HEALTHCARE
25.8.1 BUSINESS OVERVIEW
25.8.2 PRODUCT OFFERINGS
25.9 EVISIT
25.9.1 BUSINESS OVERVIEW
25.9.2 PRODUCT OFFERINGS
25.10 GENOME MEDICAL
25.10.1 BUSINESS OVERVIEW
25.10.2 PRODUCT OFFERINGS
25.11 HEALTHTAP
25.11.1 BUSINESS OVERVIEW
25.11.2 PRODUCT OFFERINGS
25.12 ICLINIQ
25.12.1 BUSINESS OVERVIEW
25.12.2 PRODUCT OFFERINGS
25.13 MEDTRONIC
25.13.1 BUSINESS OVERVIEW
25.13.2 PRODUCT OFFERINGS
25.14 MDLIVE
25.14.1 BUSINESS OVERVIEW
25.14.2 PRODUCT OFFERINGS
25.15 PEDIATRIC ASSOCIATES
25.15.1 BUSINESS OVERVIEW
25.15.2 PRODUCT OFFERINGS
25.16 REMEDY CONNECT
25.16.1 BUSINESS OVERVIEW
25.16.2 PRODUCT OFFERINGS
25.17 SPARKMD (BLUEBERRY PEDIATRICS)
25.17.1 BUSINESS OVERVIEW
25.17.2 PRODUCT OFFERINGS
25.18 SCIENCESOFT
25.18.1 BUSINESS OVERVIEW
25.18.2 PRODUCT OFFERINGS
25.19 TYTOCARE
25.19.1 BUSINESS OVERVIEW
25.19.2 PRODUCT OFFERINGS
25.20 WALMART HEALTH VIRTUAL CARE
25.20.1 BUSINESS OVERVIEW
25.20.2 PRODUCT OFFERINGS

26 REPORT SUMMARY
26.1 KEY TAKEAWAYS
26.2 STRATEGIC RECOMMENDATIONS

27 QUANTITATIVE SUMMARY
27.1 MARKET BY GEOGRAPHY
27.2 MARKET BY COMPONENT
27.3 MARKET BY MODALITY
27.4 MARKET BY DELIVERY MODE
27.5 MARKET BY APPLICATION
27.6 MARKET BY COMPONENT
27.6.1 SERVICES: GEOGRAPHY
27.6.2 HARDWARE: GEOGRAPHY
27.6.3 SOFTWARE: GEOGRAPHY
27.7 MARKET BY MODALITY
27.7.1 REAL-TIME VIRTUAL HEALTH: GEOGRAPHY
27.7.2 REMOTE PATIENT MONITORING: GEOGRAPHY
27.7.3 STORE & FORWARD: GEOGRAPHY
27.8 MARKET BY DELIVERY MODE
27.8.1 WEB/APP-BASED: GEOGRAPHY
27.8.2 ON-PREMISE: GEOGRAPHY
27.9 MARKET BY APPLICATION
27.9.1 RESPIRATORY DISEASES: GEOGRAPHY
27.9.2 COLD, FLU & FEVER: GEOGRAPHY
27.9.3 GASTROENTEROLOGY: GEOGRAPHY
27.9.4 BEHAVIORAL HEALTH: GEOGRAPHY
27.9.5 DERMATOLOGY: GEOGRAPHY
27.9.6 OTHER APPLICATIONS: GEOGRAPHY

28 APPENDIX
28.1 ABBREVIATIONS

 

ページTOPに戻る


 

Summary

The global pediatric telehealth market is expected to grow at a CAGR of 23.40% during 2022-2027.

MARKET OUTLOOK

In pediatric care, using telehealth services is seen as one of the significant steps in recent years. Improving the access and quality of pediatric patients’ telehealth platforms is one of the best solutions. All children deserve quality health care regardless of their financial resources, health conditions, and geographical locations. Despite improvement and enhancement over the past decades, severe to moderate disparities are present in the healthcare segment of the pediatric population. The restrictions in pediatric care, such as geographic maldistribution, & economic factors of primary care pediatricians, limited the availability of children's medical subspecialties. Currently, the pediatric telehealth market platform is a golden solution that provides remote access to deliver pediatric care by stepping out from traditional to advanced technology. Recently the high demand for pediatric telehealth platforms increased mainly in the behavioral health segment. Around 22% of kids aged 3 to 17 suffer from emotional, mental, behavioral, and developmental conditions.

The pediatric telehealth platform significantly changed pediatric care delivery systems. The increasing pediatric population and shortage of pediatricians in most countries are driving the adoption of pediatric telehealth. The applications of telehealth technologies are already seen among primary care pediatricians, pediatric surgical specialists, and pediatric medical subspecialists; this has the potential to change pediatric practices significantly. It has improved pediatricians' efforts and pediatric care access and handled the physician workforce shortage.

Government Authorities Support To Using Remote Care Platforms Such As Telehealth

• In the U.S., the Department of Health & Human Services (HHS) announced the availability of around USD 14.2 million from the authority of the American Rescue Plan for the expansion of pediatric mental health care with the help of the integration of telehealth in primary pediatric care to boost the pediatric telehealth market.
• In 2021, the U.S. Department HHS announced awarding USD 10.7 million in funding from the American Rescue plan (Biden Administration) to integrate pediatric telehealth services. The NCATS authority of the U.S. funds network to enhance pediatric care in the U.S. In 2022, the NCATS was recently awarded to the team of researchers in SPROUT- Supporting Pediatric Research on Outcomes and Utilization of Telehealth with $3.6 million capital funding.

MARKET TRENDS & DRIVERS

1. The pediatric telehealth market is revolutionizing the healthcare industry as it minimizes hospital visits, reduces pediatric patient wait time, and hospital infection rate in children, and decreases the physical discomfort caused to patients. Further, with the increasing higher expenditure on healthcare, IT by significant stakeholders in the healthcare industry is contributing to the market growth in recent years. The telehealth market demands increased investments to integrate telecommunications with the healthcare system.
2. Telehealth in the healthcare settings: Due to SARS-COV-2 emergence in March 2020, the acceptance of telehealth services not only increased among patients but also by pediatricians, medical professionals, pediatric caretakers, nurses, and others. National government authorities started implementing new guidelines for pediatric telehealth delivery; regulations for emergency use, healthcare systems, innovations, and new telehealth platforms were made in the pediatric telehealth market.
3. Before the pandemic, the adoption of telehealth among pediatricians was very low compared to during and after the pandemic. From March 2020, pediatricians quickly transitioned to telehealth platforms to facilitate social distancing and maintain access to care. It also reduced the burden on pediatricians and helped them to overcome significant challenges like the shortage of pediatricians. The higher demand for telehealth services was addressed from March 2020 to October 2020. The effectiveness and efficacy of telehealth solutions have consequently facilitated the implementation of telehealth services in many pediatric care systems such as hospitals, childcare centers, and schools.
4. “School-based Telehealth Programs” is a significant factor that constantly drives the pediatric telehealth solution adoption. But in the future, it is expected to increase gradually due to several changes in education systems after the COVID-19 crisis. During the pandemic, the shift in the education services from classroom to digital platforms and digital screens has provided better opportunities. Increased school-based telehealth programs and increasing digital screen adoption by children will increase the sharp intake of telehealth services in the next 3 to 4 years. The key market players can focus on the school-based program for telehealth adoption.
5. In 2020, the massive change accounted in the U.S. for telehealth. As per the HHS report 2021, Medicare visits through telehealth increased around 63 folds, from 840,000 visits in 2019 to 52.7 million in 2020. The significant change in telehealth platform delivery addressed in recent years includes telehealth shifting towards the “Platform-as-a-Service” model. Currently, most healthcare delivery providers are increasingly embracing the broad scenario and choosing to consolidate several telehealth services into a common/single platform, such as platform-as-a-service, which means all telehealth advantages in a single, configurable, and customizable package. Telehealth platform-as-a-service will be the future of healthcare services.

MARKET SEGMENTATION

INSIGHTS BY COMPONENT

The pediatric telehealth market is segmented by component into services, hardware & software segments. In 2021, the services segment accounted for 50.09% of the higher market share in the global pediatric telehealth market and dominated the market over the hardware and software segment. In recent years, platform-as-a-services (PaaS) gave a new shape to the industry. Delivering hardware and software individually is cost-effective and time-consuming, so most market players came up with a new platform as a service mode that accelerates high segmental growth.

Segmentation by Component
• Service
• Hardware
• Software

INSIGHTS BY MODALITY

Real-time virtual health, remote patient monitoring, and store & forward segment are the key segments by modality for the pediatric telehealth market. Real-time virtual health modality holds the most significant industry share and dominates over the two other segments. Real-time virtual visits include video visits, audio visits, and chat consultations. Video visits or virtual video visits are conducted using personal devices such as laptops, tablets, smartphones, and desktops. A real-time view of a patient and patient condition gives excellent care delivery. Also, the availability of professionals boosts the attitude of the patient population towards telehealth services.

Segmentation by Modality
• Real-Time Virtual Health
• Remote Patient Monitoring
• Store & Forward

INSIGHTS BY DELIVERY MODE

The pediatric telehealth market segments into web/app-based, cloud-based, and on-premises on the basics of delivery mode. The telehealth platform's web/app-based delivery mode accounted for the highest industry share. Increasing smartphone use by the adult population, such as children’s parents and pediatric population, growing internet connectivity, and affordable price are some factors driving the growth of web/app-based segmental.

Segmentation by Delivery Mode
• Web/App-based
• On-premise

INSIGHTS BY APPLICATION

By application, the global pediatric telehealth market segments into respiratory, gastroenterology, cold & flu, fever, behavioural health, dermatology (allergy, rashes, hand, foot & mouth diseases), others (dental, ENT, obesity, diabetes, sports injury, CVD, epilepsy, etc.,). In 2021, the respiratory disease application segment accounted for 19.66% of the higher market share in the global pediatric telehealth market and dominated the other segments. In pediatric telehealth, consultations for the respiratory segment include treating asthma, COPD, inflammation, pneumonia, bronchitis, RSV infectious, and whooping cough. Asthma is the most addressed condition in the pediatric population.

Segmentation by Application
• Respiratory
• Cold, Flu & Fever
• Gastroenterology
• Behavioural Health
• Dermatology
• Other

GEOGRAPHICAL LANDSCAPE

• North America is a leading global pediatric telehealth market accounting for 44.15% market share in 2021. The region is leading in adopting telehealth services with well-established healthcare systems and associated IT systems that deliver high deployment of telehealth platforms for pediatric care. The geographical factors such as increasing awareness and technology adoption rate, covid-19 pandemic concern, and pre-healthcare check-ups are some factors that positively fuel the pediatric telehealth market growth in the region. In North America, solely the U.S. country high adoption of pediatric telehealth services. The reasons behind the high adoption of telehealth services in the U.S. are high expenditure capacity, well-developed IT system, high internet penetration, lower rural population and acceptance of technology by health services and parents.
• Europe is one of the leading regions for telehealth services adoption in the pediatric segment. In Europe, the UK accounted for a higher industry share (18.56%) in 2021 and will account for significant growth during the forecast period. Europe has many positive characteristics that enable the pediatric telehealth market to grow. These characteristics include a high literacy rate, kids needing frequent medical care, high levels of socioeconomic development, and underserved rural communities.
• Japan, China, and Australia account for a higher market share in the APAC region. Japan is well developed in technology which gives an infrastructure for pediatric telehealth services for healthcare systems and the patient population. Private hospitals in Asia are the most advanced healthcare sector with many hospital bases. For instance, Apollo hospital has already invested in telehealth kiosks. It has installed multiple kiosks across India, which are used as one platform to conduct pediatric telehealth consultations boosting the pediatric telehealth market in the region.

Segmentation by Geography

• APAC
o China
o Japan
o India
o South Korea
o Australia
• North America
o US
o Canada
• Europe
o Germany
o France
o UK
o Italy
o Spain
o Russia
• Latin America
o Brazil
o Mexico
o Argentina
• Middle East & Africa
o Turkey
o Saudi Arabia
o South Africa
o UAE

COMPETITIVE LANDSCAPE

1. Some players such as KiddierX, SparkMD, Pediatric Associates, Anytime Pediatrics, Science Soft USA Corp, MDLIVE, Tytocare, and others are explicitly working on pediatric telehealth systems and triggering the high competitiveness in the market.
2. Competition from specialized software and solution providers will result in continued pricing pressures for the major vendors. This scenario will likely result in price declines in specific product segments, which could negatively impact the key vendor's sales, profitability, and industry share.
3. Vendors are developing integrated technology platforms, high-quality provider networks, sophisticated consumer engagement strategies, and entrenched distribution channels. They are trying to create a strong brand image and relationships with clients to become the leading pediatric telehealth platform globally. Various key technological advancements have revolutionized the telehealth market around the world.
4. Amwell is one of the leading market players in pediatric care by delivering telehealth services. The company offers the best pediatric telemedicine services to overcome the provider shortage, increase pediatric care access chances, and maintain the continuity of children’s care with the pediatric telehealth platform.
5. AMD Telemedicine is one of the leading suppliers of complete telehealth solutions, including Specialized Medical Devices, Telemedicine Carts & Systems, and Encounter Management Software. It has been offering high-quality products and cutting-edge telehealth solutions for more than 26 years.

Key Vendors
• AMD Global Telemedicine
• American Well
• Koninklijke Philips
• KiddieRX
• Teladoc Health
• Vivify Health

Other Prominent Vendors
• Anytime Pediatrics
• A&D Company
• AT&T
• athenahealth
• Alpha Medical
• CHI Health
• Doctor On Demand
• edgeMED Healthcare
• eVisit
• Genome Medical
• HealthTap
• iCliniq
• Medtronic
• MDLIVE
• Pediatric Associates
• Remedy Connect
• sparkMD (Blueberry Pediatrics)
• ScienceSoft USA
• TytoCare
• Walmart Health Virtual Care

KEY QUESTIONS ANSWERED
1. What is the expected growth of the global pediatric telehealth market?
2. What is the growth rate of the global pediatric telehealth market?
3. Who are the key players in the global pediatric telehealth market?
4. Which region dominates the global pediatric telehealth market share?
5. What are the latest trends in the global pediatric telehealth market?



ページTOPに戻る


Table of Contents

1 RESEARCH METHODOLOGY
2 RESEARCH OBJECTIVES
3 RESEARCH PROCESS

4 SCOPE & COVERAGE
4.1 MARKET DEFINITION
4.1.1 INCLUSIONS
4.1.2 EXCLUSIONS
4.1.3 MARKET ESTIMATION CAVEATS
4.2 BASE YEAR
4.3 SCOPE OF THE STUDY
4.3.1 MARKET BY COMPONENT
4.3.2 MARKET SEGMENTATION BY MODALITY
4.3.3 MARKET SEGMENTATION BY DELIVERY MODE
4.3.4 MARKET SEGMENTATION BY APPLICATION
4.3.5 MARKET SEGMENTATION BY GEOGRAPHY

5 REPORT ASSUMPTIONS & CAVEATS
5.1 KEY CAVEATS
5.2 CURRENCY CONVERSION
5.3 MARKET DERIVATION

6 MARKET AT A GLANCE
7 INTRODUCTION
7.1 OVERVIEW

8 PREMIUM INSIGHTS
9 MARKET OPPORTUNITIES & TRENDS
9.1 PEDIATRIC TELEHEALTH EXPANSION IN RESPONSE TO COVID-19
9.2 TELEHEALTH SHIFTING TOWARD PLATFORM-AS-A-SERVICE (PAAS)
9.3 USE OF VIRTUAL VISIT CONSULTATIONS IN PEDIATRIC TREATMENTS

10 MARKET GROWTH ENABLERS
10.1 INCREASING GOVERNMENT SUPPORT & FUNDING
10.2 SHIFT FROM TRADITIONAL TO HYBRID MODEL
10.3 LAUNCH OF SCHOOL-BASED TELEHEALTH PROGRAMS
10.4 PROVIDER SHORTAGES IN PEDIATRICS

11 MARKET RESTRAINTS
11.1 BARRIERS IN PEDIATRIC TELEHEALTH IMPLEMENTATION
11.2 UNCERTAINTY OVER REGULATORY FRAMEWORKS & LEGAL BARRIERS
11.3 LACK OF ACCESS TO FIXED INTERNET SERVICES

12 MARKET LANDSCAPE
12.1 MARKET OVERVIEW
12.2 MARKET SIZE & FORECAST
12.2.1 GEOGRAPHY INSIGHTS
12.2.2 COMPONENT INSIGHTS
12.2.3 MODALITY INSIGHTS
12.2.4 DELIVERY MODE INSIGHTS
12.2.5 APPLICATION INSIGHTS
12.3 FIVE FORCES ANALYSIS
12.3.1 THREAT OF NEW ENTRANTS
12.3.2 BARGAINING POWER OF SUPPLIERS
12.3.3 BARGAINING POWER OF BUYERS
12.3.4 THREAT OF SUBSTITUTES
12.3.5 COMPETITIVE RIVALRY

13 COMPONENT
13.1 MARKET SNAPSHOT & GROWTH ENGINE
13.2 MARKET OVERVIEW
13.3 SERVICES
13.3.1 BUSINESS OVERVIEW
13.3.2 MARKET SIZE & FORECAST
13.3.3 MARKET BY GEOGRAPHY
13.4 HARDWARE
13.4.1 MARKET OVERVIEW
13.4.2 MARKET SIZE & FORECAST
13.4.3 MARKET BY GEOGRAPHY
13.5 SOFTWARE
13.5.1 MARKET OVERVIEW
13.5.2 MARKET SIZE & FORECAST
13.5.3 MARKET BY GEOGRAPHY

14 MODALITY
14.1 MARKET SNAPSHOT & GROWTH ENGINE
14.2 MARKET OVERVIEW
14.3 REAL-TIME VIRTUAL HEALTH
14.3.1 MARKET OVERVIEW
14.3.2 MARKET SIZE & FORECAST
14.3.3 MARKET BY GEOGRAPHY
14.4 REMOTE PATIENT MONITORING (RPM)
14.4.1 MARKET OVERVIEW
14.4.2 MARKET SIZE & FORECAST
14.4.3 MARKET BY GEOGRAPHY
14.5 STORE & FORWARD
14.5.1 BUSINESS OVERVIEW
14.5.2 MARKET SIZE & FORECAST
14.5.3 MARKET BY GEOGRAPHY

15 DELIVERY MODE
15.1 MARKET SNAPSHOT & GROWTH ENGINE
15.2 MARKET OVERVIEW
15.3 WEB/APP-BASED
15.3.1 MARKET OVERVIEW
15.3.2 MARKET SIZE & FORECAST
15.3.3 MARKET BY GEOGRAPHY
15.4 ON-PREMISES
15.4.1 MARKET OVERVIEW
15.4.2 MARKET SIZE & FORECAST
15.4.3 MARKET BY GEOGRAPHY

16 APPLICATION
16.1 MARKET SNAPSHOT & GROWTH ENGINE
16.2 MARKET OVERVIEW
16.3 RESPIRATORY DISEASES
16.3.1 MARKET OVERVIEW
16.3.2 MARKET SIZE & FORECAST
16.3.3 MARKET BY GEOGRAPHY
16.4 COLD, FLU & FEVER
16.4.1 MARKET OVERVIEW
16.4.2 MARKET SIZE & FORECAST
16.4.3 MARKET BY GEOGRAPHY
16.5 GASTROENTEROLOGY
16.5.1 MARKET OVERVIEW
16.5.2 MARKET SIZE & FORECAST
16.5.3 MARKET BY GEOGRAPHY
16.6 BEHAVIORAL HEALTH
16.6.1 MARKET OVERVIEW
16.6.2 MARKET SIZE & FORECAST
16.6.3 MARKET BY GEOGRAPHY
16.7 DERMATOLOGY
16.7.1 MARKET OVERVIEW
16.7.2 MARKET SIZE & FORECAST
16.7.3 MARKET BY GEOGRAPHY
16.8 OTHERS
16.8.1 MARKET OVERVIEW
16.8.2 MARKET SIZE & FORECAST
16.8.3 MARKET BY GEOGRAPHY

17 GEOGRAPHY
17.1 MARKET SNAPSHOT & GROWTH ENGINE
17.2 GEOGRAPHIC OVERVIEW

18 NORTH AMERICA
18.1 MARKET OVERVIEW
18.2 MARKET SIZE & FORECAST
18.3 COMPONENT
18.3.1 MARKET SIZE & FORECAST
18.4 MODALITY
18.4.1 MARKET SIZE & FORECAST
18.5 DELIVERY MODE
18.5.1 MARKET SIZE & FORECAST
18.6 APPLICATION
18.6.1 MARKET SIZE & FORECAST
18.7 KEY COUNTRIES
18.7.1 US: MARKET SIZE & FORECAST
18.7.2 CANADA: MARKET SIZE & FORECAST

19 EUROPE
19.1 MARKET OVERVIEW
19.2 MARKET SIZE & FORECAST
19.3 COMPONENT
19.3.1 MARKET SIZE & FORECAST
19.4 MODALITY
19.4.1 MARKET SIZE & FORECAST
19.5 DELIVERY MODE
19.5.1 MARKET SIZE & FORECAST
19.6 APPLICATION
19.6.1 MARKET SIZE & FORECAST
19.7 KEY COUNTRIES
19.7.1 UK: MARKET SIZE & FORECAST
19.7.2 FRANCE: MARKET SIZE & FORECAST
19.7.3 GERMANY: MARKET SIZE & FORECAST
19.7.4 ITALY: MARKET SIZE & FORECAST
19.7.5 SPAIN: MARKET SIZE & FORECAST

20 APAC
20.1 MARKET OVERVIEW
20.2 MARKET SIZE & FORECAST
20.3 COMPONENT
20.3.1 MARKET SIZE & FORECAST
20.4 MODALITY
20.4.1 MARKET SIZE & FORECAST
20.5 DELIVERY MODE
20.5.1 MARKET SIZE & FORECAST
20.6 APPLICATION
20.6.1 MARKET SIZE & FORECAST
20.7 KEY COUNTRIES
20.7.1 JAPAN: MARKET SIZE & FORECAST
20.7.2 CHINA: MARKET SIZE & FORECAST
20.7.3 AUSTRALIA: MARKET SIZE & FORECAST
20.7.4 SOUTH KOREA: MARKET SIZE & FORECAST
20.7.5 INDIA: MARKET SIZE & FORECAST

21 LATIN AMERICA
21.1 MARKET OVERVIEW
21.2 MARKET SIZE & FORECAST
21.3 COMPONENT
21.3.1 MARKET SIZE & FORECAST
21.4 MODALITY
21.4.1 MARKET SIZE & FORECAST
21.5 DELIVERY MODE
21.5.1 MARKET SIZE & FORECAST
21.6 APPLICATION
21.6.1 MARKET SIZE & FORECAST
21.7 KEY COUNTRIES
21.7.1 BRAZIL: MARKET SIZE & FORECAST
21.7.2 MEXICO: MARKET SIZE & FORECAST
21.7.3 ARGENTINA: MARKET SIZE & FORECAST

22 MIDDLE EAST & AFRICA
22.1 MARKET OVERVIEW
22.2 MARKET SIZE & FORECAST
22.3 COMPONENT
22.3.1 MARKET SIZE & FORECAST
22.4 MODALITY
22.4.1 MARKET SIZE & FORECAST
22.5 DELIVERY MODE
22.5.1 MARKET SIZE & FORECAST
22.6 APPLICATION
22.6.1 MARKET SIZE & FORECAST
22.7 KEY COUNTRIES
22.7.1 TURKEY: MARKET SIZE & FORECAST
22.7.2 SOUTH AFRICA: MARKET SIZE & FORECAST
22.7.3 SAUDI ARABIA: MARKET SIZE & FORECAST
22.7.4 UAE: MARKET SIZE & FORECAST

23 COMPETITIVE LANDSCAPE
23.1 COMPETITION OVERVIEW
23.2 MARKET SHARE ANALYSIS
23.2.1 AMD GLOBAL TELEMEDICINE
23.2.2 AMWELL
23.2.3 PHILIPS
23.2.4 KIDDIERX
23.2.5 TELADOC HEALTH
23.2.6 VIVIFY HEALTH

24 KEY COMPANY PROFILES
24.1 AMD GLOBAL TELEMEDICINE
24.1.1 BUSINESS OVERVIEW
24.1.2 PRODUCT OFFERINGS
24.1.3 KEY STRATEGIES
24.1.4 KEY STRENGTHS
24.1.5 KEY OPPORTUNITIES
24.2 AMWELL
24.2.1 BUSINESS OVERVIEW
24.2.2 PRODUCT OFFERINGS
24.2.3 KEY STRATEGIES
24.2.4 KEY STRENGTH
24.2.5 KEY OPPORTUNITIES
24.3 PHILIPS
24.3.1 BUSINESS OVERVIEW
24.3.2 PRODUCT OFFERINGS
24.3.3 KEY STRATEGIES
24.3.4 KEY STRENGTHS
24.3.5 KEY OPPORTUNITIES
24.4 KIDDIERX
24.4.1 BUSINESS OVERVIEW
24.4.2 PRODUCT OFFERINGS
24.4.3 KEY STRATEGIES
24.4.4 KEY STRENGTHS
24.4.5 KEY OPPORTUNITIES
24.5 TELADOC HEALTH
24.5.1 BUSINESS OVERVIEW
24.5.2 PRODUCT OFFERINGS
24.5.3 KEY STRATEGIES
24.5.4 KEY STRENGTHS
24.5.5 KEY OPPORTUNITIES
24.6 VIVIFY HEALTH
24.6.1 BUSINESS OVERVIEW
24.6.2 PRODUCT OFFERINGS
24.6.3 KEY STRATEGIES
24.6.4 KEY STRENGTHS
24.6.5 KEY OPPORTUNITIES

25 OTHER PROMINENT VENDORS
25.1 ANYTIME PEDIATRICS
25.1.1 BUSINESS OVERVIEW
25.1.2 PRODUCT OFFERINGS
25.2 A&D COMPANY
25.2.1 BUSINESS OVERVIEW
25.2.2 PRODUCT OFFERING
25.3 AT&T
25.3.1 BUSINESS OVERVIEW
25.3.2 PRODUCT OFFERINGS
25.4 ATHENAHEALTH
25.4.1 BUSINESS OVERVIEW
25.4.2 PRODUCT OFFERINGS
25.5 ALPHA MEDICAL
25.5.1 BUSINESS OVERVIEW
25.5.2 PRODUCT OFFERINGS
25.6 CHI HEALTH
25.6.1 BUSINESS OVERVIEW
25.6.2 PRODUCT OFFERINGS
25.7 DOCTOR ON DEMAND
25.7.1 BUSINESS OVERVIEW
25.7.2 PRODUCT OFFERINGS
25.8 EDGEMED HEALTHCARE
25.8.1 BUSINESS OVERVIEW
25.8.2 PRODUCT OFFERINGS
25.9 EVISIT
25.9.1 BUSINESS OVERVIEW
25.9.2 PRODUCT OFFERINGS
25.10 GENOME MEDICAL
25.10.1 BUSINESS OVERVIEW
25.10.2 PRODUCT OFFERINGS
25.11 HEALTHTAP
25.11.1 BUSINESS OVERVIEW
25.11.2 PRODUCT OFFERINGS
25.12 ICLINIQ
25.12.1 BUSINESS OVERVIEW
25.12.2 PRODUCT OFFERINGS
25.13 MEDTRONIC
25.13.1 BUSINESS OVERVIEW
25.13.2 PRODUCT OFFERINGS
25.14 MDLIVE
25.14.1 BUSINESS OVERVIEW
25.14.2 PRODUCT OFFERINGS
25.15 PEDIATRIC ASSOCIATES
25.15.1 BUSINESS OVERVIEW
25.15.2 PRODUCT OFFERINGS
25.16 REMEDY CONNECT
25.16.1 BUSINESS OVERVIEW
25.16.2 PRODUCT OFFERINGS
25.17 SPARKMD (BLUEBERRY PEDIATRICS)
25.17.1 BUSINESS OVERVIEW
25.17.2 PRODUCT OFFERINGS
25.18 SCIENCESOFT
25.18.1 BUSINESS OVERVIEW
25.18.2 PRODUCT OFFERINGS
25.19 TYTOCARE
25.19.1 BUSINESS OVERVIEW
25.19.2 PRODUCT OFFERINGS
25.20 WALMART HEALTH VIRTUAL CARE
25.20.1 BUSINESS OVERVIEW
25.20.2 PRODUCT OFFERINGS

26 REPORT SUMMARY
26.1 KEY TAKEAWAYS
26.2 STRATEGIC RECOMMENDATIONS

27 QUANTITATIVE SUMMARY
27.1 MARKET BY GEOGRAPHY
27.2 MARKET BY COMPONENT
27.3 MARKET BY MODALITY
27.4 MARKET BY DELIVERY MODE
27.5 MARKET BY APPLICATION
27.6 MARKET BY COMPONENT
27.6.1 SERVICES: GEOGRAPHY
27.6.2 HARDWARE: GEOGRAPHY
27.6.3 SOFTWARE: GEOGRAPHY
27.7 MARKET BY MODALITY
27.7.1 REAL-TIME VIRTUAL HEALTH: GEOGRAPHY
27.7.2 REMOTE PATIENT MONITORING: GEOGRAPHY
27.7.3 STORE & FORWARD: GEOGRAPHY
27.8 MARKET BY DELIVERY MODE
27.8.1 WEB/APP-BASED: GEOGRAPHY
27.8.2 ON-PREMISE: GEOGRAPHY
27.9 MARKET BY APPLICATION
27.9.1 RESPIRATORY DISEASES: GEOGRAPHY
27.9.2 COLD, FLU & FEVER: GEOGRAPHY
27.9.3 GASTROENTEROLOGY: GEOGRAPHY
27.9.4 BEHAVIORAL HEALTH: GEOGRAPHY
27.9.5 DERMATOLOGY: GEOGRAPHY
27.9.6 OTHER APPLICATIONS: GEOGRAPHY

28 APPENDIX
28.1 ABBREVIATIONS

 

ページTOPに戻る

ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。

webからのご注文・お問合せはこちらのフォームから承ります


よくあるご質問


Arizton Advisory & Intelligence社はどのような調査会社ですか?


Arizton Advisory & Intelligenceは世界の広範な市場を調査しています。   主な調査カテゴリ   ◇ 消費財&小売  ◇ 自動車&モビリティ  ◇ スマートテクノロ... もっと見る


調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?


在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
但し、一部の調査レポートでは、発注を受けた段階で内容更新をして納品をする場合もあります。
発注をする前のお問合せをお願いします。


注文の手続きはどのようになっていますか?


1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
2)見積書やサンプルの提示をいたします。
3)お客様指定、もしくは弊社の発注書をメール添付にて発送してください。
4)データリソース社からレポート発行元の調査会社へ納品手配します。
5) 調査会社からお客様へ納品されます。最近は、pdfにてのメール納品が大半です。


お支払方法の方法はどのようになっていますか?


納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
お客様よりデータリソース社へ(通常は円払い)の御振り込みをお願いします。
請求書は、納品日の日付で発行しますので、翌月最終営業日までの当社指定口座への振込みをお願いします。振込み手数料は御社負担にてお願いします。
お客様の御支払い条件が60日以上の場合は御相談ください。
尚、初めてのお取引先や個人の場合、前払いをお願いすることもあります。ご了承のほど、お願いします。


データリソース社はどのような会社ですか?


当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
世界各国の「市場・技術・法規制などの」実情を調査・収集される時には、データリソース社にご相談ください。
お客様の御要望にあったデータや情報を抽出する為のレポート紹介や調査のアドバイスも致します。



詳細検索

このレポートへのお問合せ

03-3582-2531

電話お問合せもお気軽に

 

2024/07/04 10:27

162.47 円

175.74 円

209.86 円

ページTOPに戻る