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ソーシャル・ビジネス・インテリジェンスの世界市場分析と予測 2024-2030


Global Social Business Intelligence Market Analysis and Forecast 2024-2030

概要 ソーシャル・ビジネス・インテリジェンスは、ソーシャルメディアからのデータを利用し、ビッグデータ分析を用いてデータを分析することで、市場に関する重要なビジネスインサイトを得る。また、商品の市場... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 図表数 言語
APO Research
エーピーオーリサーチ
2024年8月2日 US$4,950
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208 201 英語

 

サマリー

概要
ソーシャル・ビジネス・インテリジェンスは、ソーシャルメディアからのデータを利用し、ビッグデータ分析を用いてデータを分析することで、市場に関する重要なビジネスインサイトを得る。また、商品の市場評価を知るためにも使用される。ソーシャル・ビジネス・インテリジェンスは、ビジネス・インテリジェンス、ナレッジ・マネジメント、ソーシャル・ネットワーキング、プロジェクト管理、コラボレーション、ソーシャルメディア・モニタリング、アナリティクスといった複数のビジネス・ツールを統合し、企業がビジネス環境をより深く理解するための新しいインターフェースを提供する。ソーシャル・ビジネス・インテリジェンスは、信頼性の高いデータを提供し、従来のビジネス・インテリジェンスよりも迅速かつ優れた方法で、企業が新規顧客とつながり、業務上の対立を解決できるよう支援する。ソーシャル・ビジネス・インテリジェンスの需要は、広範なソーシャル・ネットワーキング・サービスの導入、競争の激化、ビジネス・プロセスのグローバル化、デジタル化、情報の流れの分散化によって引き起こされた。

APOリサーチによると、ソーシャルビジネスインテリジェンスの世界市場は、予測期間中に年平均成長率(CAGR)%で、2024年の100万米ドルから2030年には100万米ドルに成長すると予測されている。

ソーシャルビジネスインテリジェンスの米国とカナダ市場は、2025年から2030年の予測期間中に年平均成長率(CAGR)%で2024年の百万米ドルから2030年には百万米ドルに達すると推定される。

アジア太平洋地域のソーシャルビジネスインテリジェンス市場は、2024年の100万ドルから2030年には100万ドルに達すると予測され、2025年から2030年までの予測期間中のCAGRは%である。

ソーシャルビジネスインテリジェンスの中国市場は、2024年の100万ドルから2025年から2030年までの予測期間に年平均成長率%で増加し、2030年には100万ドルに達すると予測される。

ソーシャルビジネスインテリジェンスのヨーロッパ市場は、2024年の100万ドルから2025年から2030年までの予測期間に年平均成長率%で増加し、2030年には100万ドルに達すると予測される。

ソーシャルビジネスインテリジェンスの主な世界企業には、IBM、オラクル、SAP、SAS Institute、アドビシステムズ、Attensity Group、Beevolve、Clarabridge、Crimson Hexagonなどがある。2023年には、世界のトップ3ベンダーが売上高の約 %を占めている。

レポートの内容
ソーシャルビジネスインテリジェンスの世界市場の概要、市場規模を紹介します。2019年~2023年の過去の市場収益データ、2024年の予測、2030年までのCAGR予測による世界市場動向の分析。

ソーシャルビジネスインテリジェンスの主要生産者を調査し、主要地域・国の収益も掲載しています。ソーシャルビジネスインテリジェンスの今後の市場ポテンシャルと、この市場を様々なセグメントとサブセグメントに予測するための主要地域や国に焦点を当てます。米国、カナダ、メキシコ、ブラジル、中国、日本、韓国、東南アジア、インド、ドイツ、英国、イタリア、中東、アフリカ、その他の国々の国別データと市場価値分析。

本レポートでは、ソーシャルビジネスインテリジェンスの収益、市場シェア、主要メーカーの業界ランキングに焦点を当て、2019年から2024年までのデータを掲載しています。世界のソーシャルビジネスインテリジェンス市場における主要な利害関係者を特定し、その競争環境と市場ポジショニングを最近の動向とセグメント別の収益に基づいて分析します。本レポートは、利害関係者が競争状況を理解し、より多くの洞察を得て、より良い方法で事業と市場戦略を位置づけるのに役立ちます。

本レポートでは、2019年から2030年までのタイプ別、用途別のセグメントデータ、収益、成長率を分析しています。ソーシャルビジネスインテリジェンスの収益、予測成長動向、生産技術、用途、エンドユーザー産業の市場規模を評価・予測します。

ソーシャルビジネスインテリジェンスの企業別セグメント
IBM
オラクル
SAP
SAS Institute
アドビシステムズ
アテンシティ・グループ
ビヴォルブ
クララブリッジ
クリムゾン・ヘキサゴン
エボルブ24
グーグル
HP
カパウ・ソフトウェア/ Kofax
リチウムテクノロジー
NetBase ソリューション
ラディアン6/セールスフォース
シソモス
シビジョン

ソーシャルビジネスインテリジェンスのタイプ別セグメント
オンプレミス
クラウド

ソーシャル・ビジネス・インテリジェンスの用途別セグメント
中小企業
大企業
政府機関

ソーシャル・ビジネス・インテリジェンスの地域別セグメント
北米
米国
カナダ
欧州
ドイツ
フランス
英国
イタリア
ロシア
アジア太平洋
中国
日本
韓国
インド
オーストラリア
中国 台湾
インドネシア
タイ
マレーシア
ラテンアメリカ
メキシコ
ブラジル
アルゼンチン
中東・アフリカ
トルコ
サウジアラビア
アラブ首長国連邦

調査目的
1.成長率(CAGR)、市場シェア、歴史、予測を含む、世界の現状と将来予測を分析・調査する。
2.主要プレイヤー、収益、市場シェア、および最近の動向を紹介する。
3.地域別、タイプ別、メーカー別、用途別にデータを分割する。
4.世界と主要地域の市場の可能性と優位性、機会と課題、阻害要因とリスクを分析する。
5.世界と地域における重要なトレンド、促進要因、影響要因を特定する。
6.市場における事業拡大、契約、新製品発売、買収などの競争上の動きを分析する。

本レポートを購入する理由
1.本レポートは、読者が潜在的な利益を高めるために、業界内の競争と競争環境の戦略を理解するのに役立ちます。また、世界のソーシャルビジネスインテリジェンス市場の競争環境に焦点を当て、主要企業の市場シェア、業界ランキング、競合エコシステム、市場実績、新製品開発、経営状況、事業拡大、買収などを詳細に紹介し、読者が主要な競合企業を特定し、市場の競争パターンを深く理解するのに役立ちます。
2.本レポートは、関係者がソーシャルビジネスインテリジェンスの世界的な産業状況と動向を理解するのに役立ち、主要な市場促進要因、阻害要因、課題、機会に関する情報を提供します。
3.本レポートは、関係者が競合他社をよりよく理解し、ビジネスにおける地位を強化するためのより多くの洞察を得るのに役立ちます。競争環境のセクションには、市場シェアと順位(市場規模)、競合のエコシステム、新製品開発、拡大、買収などが含まれます。
4.本レポートは、斬新な技術統合、機能、市場の最新動向を常に更新しています。
5.本レポートは、ステークホルダーが世界的にどの地域をターゲットとすべきかを洞察するのに役立ちます。
6.本レポートは、関係者がソーシャルビジネスインテリジェンスの採用に関するエンドユーザーの認識について洞察するのに役立ちます。
7.本レポートは、関係者が市場の主要プレイヤーを特定し、その価値ある貢献を理解するのに役立ちます。

各章の概要
第1章: レポートの対象範囲、各市場セグメント(製品タイプ、用途など)の市場規模、今後の発展可能性などのエグゼクティブサマリーを紹介。市場の現状と、短期・中期・長期的にどのような進化を遂げるかについて、ハイレベルな見解を提供します。
第2章:市場ダイナミクス、市場の最新動向、市場の促進要因と制限要因、業界メーカーが直面する課題とリスク、業界の関連政策の分析を紹介します。
第3章 ソーシャルビジネスインテリジェンスの世界・地域別売上高各地域とその主要国の市場規模と発展の可能性を定量的に分析し、世界各国の市場発展、今後の発展見通し、市場空間、生産能力などを紹介しています。
第4章:ソーシャルビジネスインテリジェンス企業の競争環境、売上高、市場シェア、業界ランキング、最新開発計画、合併・買収情報などを詳細に分析。
第5章:様々な市場セグメントを種類別に分析し、各市場セグメントの収益、発展の可能性を網羅し、読者が様々な市場セグメントにおけるブルーオーシャン市場を見つけるのに役立つ。
第6章:読者が異なる川下市場におけるブルーオーシャン市場を見つけるのを助けるために、各市場セグメントの収益、発展の可能性をカバーする、アプリケーション別の様々な市場セグメントの分析を提供します。
第7章:主要企業のプロフィールを提供し、製品の説明と仕様、ソーシャルビジネスインテリジェンスの収益、粗利益率、最近の開発など、市場の主要企業の基本的な状況を詳しく紹介する。
第8章 北米(米国・カナダ):タイプ別、用途別、国別、セグメント別収益。
第9章:ヨーロッパ:タイプ別、アプリケーション別、国別、セグメント別収益。
第10章:中国 タイプ別、用途別、セグメント別収益。
第11章:アジア(中国を除く)タイプ、用途別、地域別、セグメント別収益。
第12章:中東、アフリカ、中南米タイプ、用途別、国別、セグメント別収益。
第13章:本レポートの主な結論。


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目次

1 市場概要
1.1 製品の定義
1.2 ソーシャルビジネスインテリジェンスのタイプ別市場
1.2.1 ソーシャルビジネスインテリジェンスの世界市場規模:タイプ別、2019年 VS 2023年 VS 2030年
1.2.2 オンプレミス
1.2.3 クラウド
1.3 ソーシャルビジネスインテリジェンスの用途別市場
1.3.1 ソーシャルビジネスインテリジェンスの世界市場規模:用途別、2019年 VS 2023年 VS 2030年
1.3.2 中小企業
1.3.3 大企業
1.3.4 政府機関
1.4 前提条件と限界
1.5 調査目標と目的

2 ソーシャルビジネスインテリジェンスの市場動向
2.1 ソーシャルビジネスインテリジェンス業界の動向
2.2 ソーシャルビジネスインテリジェンス産業の促進要因
2.3 ソーシャルビジネスインテリジェンス産業の機会と課題
2.4 ソーシャルビジネスインテリジェンス業界の阻害要因

3 世界の成長展望
3.1 ソーシャルビジネスインテリジェンスの世界市場展望(2019年~2030年)
3.2 ソーシャルビジネスインテリジェンスの世界地域別成長動向
3.2.1 ソーシャルビジネスインテリジェンスの世界地域別市場規模:2019年VS2023年VS2030年
3.2.2 ソーシャルビジネスインテリジェンスの世界市場規模:地域別(2019-2024)
3.2.3 ソーシャルビジネスインテリジェンスの世界市場規模:地域別(2025年~2030年)
4 プレーヤー別の競争状況
4.1 世界のソーシャルビジネスインテリジェンスのプレイヤー別収益
4.1.1 世界のソーシャルビジネスインテリジェンスのプレイヤー別収益(2019-2024)
4.1.2 世界のソーシャルビジネスインテリジェンスのプレイヤー別収益市場シェア(2019-2024)
4.1.3 2023年における世界のソーシャル・ビジネス・インテリジェンス・プレーヤーの収入シェア上位10位および上位5位
4.2 世界のソーシャルビジネスインテリジェンス主要プレイヤーランキング、2022年 VS 2023年 VS 2024年
4.3 ソーシャルビジネスインテリジェンスの世界主要プレイヤー本社・地域
4.4 ソーシャルビジネスインテリジェンスの世界主要企業、製品タイプ&用途
4.5 世界のソーシャルビジネスインテリジェンスプレイヤーの商品化時期
4.6 市場競争分析
4.6.1 ソーシャルビジネスインテリジェンスの世界市場CR5とHHI
4.6.2 2023年ソーシャルビジネスインテリジェンス世界市場 売上高トップ5と10社シェア
4.6.3 2023 ソーシャルビジネスインテリジェンスのティア1、ティア2、ティア3

5 ソーシャルビジネスインテリジェンスのタイプ別市場規模
5.1 世界のソーシャルビジネスインテリジェンスのタイプ別収益(2019年 VS 2023年 VS 2030年)
5.2 ソーシャルビジネスインテリジェンスの世界タイプ別売上高(2019年~2030年)
5.3 世界のソーシャルビジネスインテリジェンスのタイプ別収益市場シェア(2019~2030年)

6 ソーシャルビジネスインテリジェンスの用途別市場規模
6.1 世界のソーシャルビジネスインテリジェンスの用途別収益(2019年 VS 2023年 VS 2030年)
6.2 世界のソーシャルビジネスインテリジェンスのアプリケーション別収益(2019-2030)
6.3 世界のソーシャルビジネスインテリジェンスの用途別収益市場シェア(2019~2030年)

7 企業プロファイル
7.1 IBM
7.1.1 IBM 企業情報
7.1.2 IBMの事業概要
7.1.3 IBM ソーシャル・ビジネス・インテリジェンスの売上高とグロス・マージン(2019-2024)
7.1.4 IBMソーシャル・ビジネス・インテリジェンス製品ポートフォリオ
7.1.5 IBMの最近の動向
7.2 オラクル
7.2.1 オラクル企業情報
7.2.2 オラクルの事業概要
7.2.3 オラクル・ソーシャル・ビジネス・インテリジェンスの売上高とグロス・マージン(2019-2024)
7.2.4 オラクルのソーシャルビジネスインテリジェンス製品ポートフォリオ
7.2.5 オラクルの最近の動向
7.3 SAP
7.3.1 SAPの企業情報
7.3.2 SAPの事業概要
7.3.3 SAP ソーシャルビジネスインテリジェンスの売上高と売上総利益率(2019-2024)
7.3.4 SAPソーシャルビジネスインテリジェンス製品ポートフォリオ
7.3.5 SAPの最近の動向
7.4 SASインスティテュート
7.4.1 SAS Instituteの企業情報
7.4.2 SAS Instituteの事業概要
7.4.3 SAS Institute ソーシャルビジネスインテリジェンスの売上高と売上総利益率(2019-2024)
7.4.4 SAS Institute ソーシャルビジネスインテリジェンス製品ポートフォリオ
7.4.5 SAS Instituteの最近の動向
7.5 アドビシステムズ
7.5.1 アドビシステムズの企業情報
7.5.2 アドビシステムズの事業概要
7.5.3 アドビシステムズ ソーシャルビジネスインテリジェンスの売上高とグロスマージン(2019-2024)
7.5.4 アドビシステムズのソーシャルビジネスインテリジェンス製品ポートフォリオ
7.5.5 アドビシステムズの最近の動向
7.6 Attensity Group
7.6.1 Attensity Groupの会社情報
7.6.2 Attensity Groupの事業概要
7.6.3 Attensity Group ソーシャルビジネスインテリジェンスの売上高と売上総利益率 (2019-2024)
7.6.4 Attensity Groupのソーシャルビジネスインテリジェンス製品ポートフォリオ
7.6.5 Attensity Groupの最近の動向
7.7 ビーブ
7.7.1 Beevolveの企業情報
7.7.2 Beevolveの事業概要
7.7.3 Beevolve ソーシャルビジネスインテリジェンスの売上高とグロスマージン(2019-2024)
7.7.4 Beevolve ソーシャルビジネスインテリジェンス製品ポートフォリオ
7.7.5 Beevolveの最近の動向
7.8 クララブリッジ
7.8.1 クララブリッジの企業情報
7.8.2 クララブリッジの事業概要
7.8.3 クララブリッジ ソーシャルビジネスインテリジェンスの売上高と売上総利益率(2019-2024)
7.8.4 クララブリッジ ソーシャルビジネスインテリジェンス製品ポートフォリオ
7.8.5 クララブリッジの最近の動向
7.9 クリムゾンヘキサゴン
7.9.1 クリムゾンヘキサゴン企業情報
7.9.2 クリムゾンヘキサゴンの事業概要
7.9.3 クリムゾンヘキサゴン・ソーシャルビジネスインテリジェンスの売上高とグロスマージン(2019-2024)
7.9.4 クリムゾンヘキサゴンのソーシャルビジネスインテリジェンス製品ポートフォリオ
7.9.5 クリムゾンヘキサゴンの最近の動向
7.10 エボルブ24
7.10.1 Evolve24の企業情報
7.10.2 エボルブ24の事業概要
7.10.3 エボルブ24 ソーシャルビジネスインテリジェンスの売上高と売上総利益率 (2019-2024)
7.10.4 エボルブ24のソーシャルビジネスインテリジェンス製品ポートフォリオ
7.10.5 エボルブ24の最近の動向
7.11 グーグル
7.11.1 グーグルの企業情報
7.11.2 グーグルの事業概要
7.11.3 グーグル・ソーシャルビジネスインテリジェンスの売上高とグロスマージン(2019-2024)
7.11.4 グーグルのソーシャルビジネスインテリジェンス製品ポートフォリオ
7.11.5 グーグルの最近の動向
7.12 HP
7.12.1 HP社情報
7.12.2 HPの事業概要
7.12.3 HP ソーシャル・ビジネス・インテリジェンスの売上高とグロス・マージン(2019-2024)
7.12.4 HP ソーシャルビジネスインテリジェンス製品ポートフォリオ
7.12.5 HPの最近の動向
7.13 カパウ・ソフトウェア/ Kofax
7.13.1 Kapow Software/ Kofaxの会社情報
7.13.2 Kapow Software/ Kofaxの事業概要
7.13.3 Kapow Software/ Kofax ソーシャル・ビジネス・インテリジェンスの売上高とグロス・マージン (2019-2024)
7.13.4 Kapow Software/ Kofax ソーシャルビジネスインテリジェンス製品ポートフォリオ
7.13.5 Kapow Software/ Kofax の最近の動向
7.14 リチウム・テクノロジーズ
7.14.1 リチウム・テクノロジーズの会社情報
7.14.2 リチウム・テクノロジーズの事業概要
7.14.3 リチウム・テクノロジーズ ソーシャル・ビジネス・インテリジェンスの売上高とグロス・マージン (2019-2024)
7.14.4 リチウム・テクノロジーズのソーシャル・ビジネス・インテリジェンス製品ポートフォリオ
7.14.5 リチウム・テクノロジーズの最近の動向
7.15 ネットベース・ソリューションズ
7.15.1 ネットベース・ソリューションズの会社情報
7.15.2 ネットベース・ソリューションズの事業概要
7.15.3 ネットベース・ソリューションズのソーシャル・ビジネス・インテリジェンス収益と売上総利益率 (2019-2024)
7.15.4 ネットベース・ソリューションズのソーシャルビジネスインテリジェンス製品ポートフォリオ
7.15.5 ネットベース・ソリューションズの最近の動向
7.16 ラディアン6/セールスフォース
7.16.1 Radian6/Salesforceの会社情報
7.16.2 Radian6/Salesforceの事業概要
7.16.3 Radian6/Salesforceソーシャルビジネスインテリジェンスの売上高と売上総利益率 (2019-2024)
7.16.4 Radian6/Salesforceソーシャルビジネスインテリジェンス製品ポートフォリオ
7.16.5 Radian6/Salesforceの最近の動向
7.17 シソモス
7.17.1 シソモス企業情報
7.17.2 シソモスの事業概要
7.17.3 シソモス ソーシャルビジネスインテリジェンスの売上高と売上総利益率 (2019-2024)
7.17.4 シソモスのソーシャルビジネスインテリジェンス製品ポートフォリオ
7.17.5 Sysomosの最近の動向
7.18 シジョン
7.18.1 シジョンの会社情報
7.18.2 シジョンの事業概要
7.18.3 Cision ソーシャルビジネスインテリジェンスの売上高とグロスマージン (2019-2024)
7.18.4 Cision ソーシャルビジネスインテリジェンス製品ポートフォリオ
7.18.5 Cisionの最近の動向
8 北米
8.1 北米ソーシャルビジネスインテリジェンスの収益(2019-2030)
8.2 北米 ソーシャルビジネスインテリジェンスのタイプ別収益(2019-2030)
8.2.1 北米ソーシャルビジネスインテリジェンスのタイプ別収益(2019-2024)
8.2.2 北米ソーシャルビジネスインテリジェンスのタイプ別収益(2025-2030)
8.3 北米ソーシャルビジネスインテリジェンスのタイプ別売上シェア(2019-2030)
8.4 北米ソーシャルビジネスインテリジェンスの用途別収益(2019-2030)
8.4.1 北米ソーシャルビジネスインテリジェンスの用途別収益(2019-2024)
8.4.2 北米ソーシャルビジネスインテリジェンス アプリケーション別収益(2025-2030)
8.5 北米ソーシャルビジネスインテリジェンス アプリケーション別収入シェア(2019-2030)
8.6 北米ソーシャルビジネスインテリジェンス国別収益
8.6.1 北米ソーシャルビジネスインテリジェンスの国別収益(2019年 VS 2023年 VS 2030年)
8.6.2 北米ソーシャルビジネスインテリジェンスの国別収益(2019-2024)
8.6.3 北米ソーシャルビジネスインテリジェンスの国別収益(2025年~2030年)
8.6.4 米国
8.6.5 カナダ

9 欧州
9.1 欧州 ソーシャルビジネスインテリジェンスの収益(2019-2030)
9.2 欧州ソーシャルビジネスインテリジェンスのタイプ別収益(2019-2030)
9.2.1 欧州ソーシャルビジネスインテリジェンスのタイプ別収益(2019-2024)
9.2.2 欧州ソーシャルビジネスインテリジェンス タイプ別収益(2025-2030)
9.3 欧州ソーシャルビジネスインテリジェンス タイプ別収益シェア(2019-2030)
9.4 欧州ソーシャルビジネスインテリジェンス アプリケーション別収益(2019-2030)
9.4.1 欧州ソーシャルビジネスインテリジェンス アプリケーション別収益(2019-2024)
9.4.2 欧州ソーシャルビジネスインテリジェンス アプリケーション別収益(2025-2030)
9.5 欧州ソーシャルビジネスインテリジェンス アプリケーション別収益シェア(2019-2030)
9.6 欧州ソーシャルビジネスインテリジェンス国別収益
9.6.1 欧州ソーシャルビジネスインテリジェンス国別収益(2019年 VS 2023年 VS 2030年)
9.6.2 欧州ソーシャルビジネスインテリジェンス国別収益(2019-2024)
9.6.3 欧州ソーシャルビジネスインテリジェンス 国別収益(2025年~2030年)
9.6.4 ドイツ
9.6.5 フランス
9.6.6 イギリス
9.6.7 イタリア
9.6.8 ロシア

10 中国
10.1 中国のソーシャルビジネスインテリジェンスの収益(2019-2030年)
10.2 中国のソーシャルビジネスインテリジェンスのタイプ別収益(2019-2030)
10.2.1 中国のソーシャルビジネスインテリジェンスのタイプ別収益(2019-2024)
10.2.2 中国のソーシャルビジネスインテリジェンスのタイプ別収益(2025~2030年)
10.3 中国のソーシャルビジネスインテリジェンスのタイプ別収益シェア(2019-2030)
10.4 中国のソーシャルビジネスインテリジェンスの用途別収益(2019-2030)
10.4.1 中国のソーシャルビジネスインテリジェンスの用途別収益(2019-2024)
10.4.2 中国のソーシャルビジネスインテリジェンスの用途別収益(2025-2030年)
10.5 中国のソーシャルビジネスインテリジェンスの用途別収益シェア(2019-2030)

11 アジア(中国を除く)
11.1 アジア ソーシャルビジネスインテリジェンス収益(2019-2030)
11.2 アジア ソーシャルビジネスインテリジェンスのタイプ別収益(2019-2030)
11.2.1 アジアソーシャルビジネスインテリジェンスのタイプ別収益(2019-2024)
11.2.2 アジア ソーシャルビジネスインテリジェンス タイプ別収益(2025-2030)
11.3 アジアソーシャルビジネスインテリジェンス タイプ別収益シェア(2019-2030)
11.4 アジア ソーシャルビジネスインテリジェンス アプリケーション別収益(2019-2030)
11.4.1 アジア ソーシャルビジネスインテリジェンス アプリケーション別収益(2019-2024)
11.4.2 アジア ソーシャルビジネスインテリジェンス アプリケーション別収益(2025-2030)
11.5 アジア ソーシャルビジネスインテリジェンス アプリケーション別収益シェア(2019-2030)
11.6 アジアソーシャルビジネスインテリジェンス 国別売上高
11.6.1 アジアソーシャルビジネスインテリジェンス国別収益(2019年 VS 2023年 VS 2030年)
11.6.2 アジアソーシャルビジネスインテリジェンス国別収益(2019-2024)
11.6.3 アジアソーシャルビジネスインテリジェンス 国別収益(2025年~2030年)
11.6.4 日本
11.6.5 韓国
11.6.6 インド
11.6.7 オーストラリア
11.6.8 中国 台湾
11.6.9 東南アジア

12 中東、アフリカ、ラテンアメリカ
12.1 MEALAソーシャルビジネスインテリジェンスの収益(2019-2030年)
12.2 MEALA ソーシャルビジネスインテリジェンスのタイプ別収益(2019-2030)
12.2.1 MEALAソーシャルビジネスインテリジェンスのタイプ別収益(2019-2024)
12.2.2 MEALAソーシャルビジネスインテリジェンス タイプ別収益(2025-2030年)
12.3 MEALAソーシャルビジネスインテリジェンス タイプ別収益シェア(2019-2030)
12.4 MEALAソーシャルビジネスインテリジェンス アプリケーション別収益(2019-2030)
12.4.1 MEALAソーシャルビジネスインテリジェンス アプリケーション別収益(2019-2024)
12.4.2 MEALAソーシャルビジネスインテリジェンス アプリケーション別収益(2025-2030年)
12.5 MEALA ソーシャルビジネスインテリジェンス アプリケーション別収益シェア(2019-2030)
12.6 MEALA ソーシャルビジネスインテリジェンス 国別収益
12.6.1 MEALAソーシャルビジネスインテリジェンスの国別売上収益(2019年 VS 2023年 VS 2030年)
12.6.2 MEALAソーシャルビジネスインテリジェンスの国別収益(2019-2024)
12.6.3 MEALAソーシャルビジネスインテリジェンスの国別収益(2025年-2030年)
12.6.4 メキシコ
12.6.5 ブラジル
12.6.6 イスラエル
12.6.7 アルゼンチン
12.6.8 コロンビア
12.6.9 トルコ
12.6.10 サウジアラビア
12.6.11 アラブ首長国連邦

13 まとめ
14 付録
14.1 調査の理由
14.2 調査方法
14.3 調査プロセス
14.4 本報告書の執筆者リスト
14.5 データソース
14.5.1 二次情報源
14.5.2 一次情報源
14.6 免責事項

 

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Summary

Summary
Social business intelligence uses data from social media and analyzes the data using big data analytics to obtain important business insights on the market. It is also used to know the market reputation for products. It unifies several business tools such as business intelligence, knowledge management, social networking, project management, collaboration, social media monitoring, and analytics to give a new interface for organizations to understand their business environment more thoroughly. It provides reliable data and aids enterprises to connect with new customers and resolve operational conflicts in a faster and better way than traditional business intelligence does. The demand for Social Business Intelligence was triggered by the introduction of a wide range of social networking services, increased competition, and globalization of business process, digitalization, and decentralization of information flow.

According to APO Research, The global Social Business Intelligence market is projected to grow from US$ million in 2024 to US$ million by 2030, at a Compound Annual Growth Rate (CAGR) of % during the forecast period.

The US & Canada market for Social Business Intelligence is estimated to increase from $ million in 2024 to reach $ million by 2030, at a CAGR of % during the forecast period of 2025 through 2030.

Asia-Pacific market for Social Business Intelligence is estimated to increase from $ million in 2024 to reach $ million by 2030, at a CAGR of % during the forecast period of 2025 through 2030.

The China market for Social Business Intelligence is estimated to increase from $ million in 2024 to reach $ million by 2030, at a CAGR of % during the forecast period of 2025 through 2030.

Europe market for Social Business Intelligence is estimated to increase from $ million in 2024 to reach $ million by 2030, at a CAGR of % during the forecast period of 2025 through 2030.

The major global companies of Social Business Intelligence include IBM, Oracle, SAP, SAS Institute, Adobe Systems, Attensity Group, Beevolve, Clarabridge and Crimson Hexagon, etc. In 2023, the world's top three vendors accounted for approximately % of the revenue.

Report Includes
This report presents an overview of global market for Social Business Intelligence, market size. Analyses of the global market trends, with historic market revenue data for 2019 - 2023, estimates for 2024, and projections of CAGR through 2030.

This report researches the key producers of Social Business Intelligence, also provides the revenue of main regions and countries. Of the upcoming market potential for Social Business Intelligence, and key regions or countries of focus to forecast this market into various segments and sub-segments. Country specific data and market value analysis for the U.S., Canada, Mexico, Brazil, China, Japan, South Korea, Southeast Asia, India, Germany, the U.K., Italy, Middle East, Africa, and Other Countries.

This report focuses on the Social Business Intelligence revenue, market share and industry ranking of main manufacturers, data from 2019 to 2024. Identification of the major stakeholders in the global Social Business Intelligence market, and analysis of their competitive landscape and market positioning based on recent developments and segmental revenues. This report will help stakeholders to understand the competitive landscape and gain more insights and position their businesses and market strategies in a better way.

This report analyzes the segments data by Type and by Application, revenue, and growth rate, from 2019 to 2030. Evaluation and forecast the market size for Social Business Intelligence revenue, projected growth trends, production technology, application and end-user industry.

Social Business Intelligence segment by Company
IBM
Oracle
SAP
SAS Institute
Adobe Systems
Attensity Group
Beevolve
Clarabridge
Crimson Hexagon
Evolve24
Google
HP
Kapow Software/ Kofax
Lithium Technologies
NetBase Solutions
Radian6/Salesforce
Sysomos
Cision

Social Business Intelligence segment by Type
On-Premises
Cloud

Social Business Intelligence segment by Application
SMEs
Large Enterprises
Government Organizations

Social Business Intelligence segment by Region
North America
U.S.
Canada
Europe
Germany
France
U.K.
Italy
Russia
Asia-Pacific
China
Japan
South Korea
India
Australia
China Taiwan
Indonesia
Thailand
Malaysia
Latin America
Mexico
Brazil
Argentina
Middle East & Africa
Turkey
Saudi Arabia
UAE

Study Objectives
1. To analyze and research the global status and future forecast, involving growth rate (CAGR), market share, historical and forecast.
2. To present the key players, revenue, market share, and Recent Developments.
3. To split the breakdown data by regions, type, manufacturers, and Application.
4. To analyze the global and key regions market potential and advantage, opportunity and challenge, restraints, and risks.
5. To identify significant trends, drivers, influence factors in global and regions.
6. To analyze competitive developments such as expansions, agreements, new product launches, and acquisitions in the market.

Reasons to Buy This Report
1. This report will help the readers to understand the competition within the industries and strategies for the competitive environment to enhance the potential profit. The report also focuses on the competitive landscape of the global Social Business Intelligence market, and introduces in detail the market share, industry ranking, competitor ecosystem, market performance, new product development, operation situation, expansion, and acquisition. etc. of the main players, which helps the readers to identify the main competitors and deeply understand the competition pattern of the market.
2. This report will help stakeholders to understand the global industry status and trends of Social Business Intelligence and provides them with information on key market drivers, restraints, challenges, and opportunities.
3. This report will help stakeholders to understand competitors better and gain more insights to strengthen their position in their businesses. The competitive landscape section includes the market share and rank (in market size), competitor ecosystem, new product development, expansion, and acquisition.
4. This report stays updated with novel technology integration, features, and the latest developments in the market.
5. This report helps stakeholders to gain insights into which regions to target globally.
6. This report helps stakeholders to gain insights into the end-user perception concerning the adoption of Social Business Intelligence.
7. This report helps stakeholders to identify some of the key players in the market and understand their valuable contribution.

Chapter Outline
Chapter 1: Introduces the report scope of the report, executive summary of different market segments (product type, application, etc), including the market size of each market segment, future development potential, and so on. It offers a high-level view of the current state of the market and its likely evolution in the short to mid-term, and long term.
Chapter 2: Introduces the market dynamics, latest developments of the market, the driving factors and restrictive factors of the market, the challenges and risks faced by manufacturers in the industry, and the analysis of relevant policies in the industry.
Chapter 3: Revenue of Social Business Intelligence in global and regional level. It provides a quantitative analysis of the market size and development potential of each region and its main countries and introduces the market development, future development prospects, market space, and capacity of each country in the world.
Chapter 4: Detailed analysis of Social Business Intelligence company competitive landscape, revenue, market share and industry ranking, latest development plan, merger, and acquisition information, etc.
Chapter 5: Provides the analysis of various market segments by type, covering the revenue, and development potential of each market segment, to help readers find the blue ocean market in different market segments.
Chapter 6: Provides the analysis of various market segments by application, covering the revenue, and development potential of each market segment, to help readers find the blue ocean market in different downstream markets.
Chapter 7: Provides profiles of key companies, introducing the basic situation of the main companies in the market in detail, including product descriptions and specifications, Social Business Intelligence revenue, gross margin, and recent development, etc.
Chapter 8: North America (US & Canada) by type, by application and by country, revenue for each segment.
Chapter 9: Europe by type, by application and by country, revenue for each segment.
Chapter 10: China type, by application, revenue for each segment.
Chapter 11: Asia (excluding China) type, by application and by region, revenue for each segment.
Chapter 12: Middle East, Africa, and Latin America type, by application and by country, revenue for each segment.
Chapter 13: The main concluding insights of the report.



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Table of Contents

1 Market Overview
1.1 Product Definition
1.2 Social Business Intelligence Market by Type
1.2.1 Global Social Business Intelligence Market Size by Type, 2019 VS 2023 VS 2030
1.2.2 On-Premises
1.2.3 Cloud
1.3 Social Business Intelligence Market by Application
1.3.1 Global Social Business Intelligence Market Size by Application, 2019 VS 2023 VS 2030
1.3.2 SMEs
1.3.3 Large Enterprises
1.3.4 Government Organizations
1.4 Assumptions and Limitations
1.5 Study Goals and Objectives

2 Social Business Intelligence Market Dynamics
2.1 Social Business Intelligence Industry Trends
2.2 Social Business Intelligence Industry Drivers
2.3 Social Business Intelligence Industry Opportunities and Challenges
2.4 Social Business Intelligence Industry Restraints

3 Global Growth Perspective
3.1 Global Social Business Intelligence Market Perspective (2019-2030)
3.2 Global Social Business Intelligence Growth Trends by Region
3.2.1 Global Social Business Intelligence Market Size by Region: 2019 VS 2023 VS 2030
3.2.2 Global Social Business Intelligence Market Size by Region (2019-2024)
3.2.3 Global Social Business Intelligence Market Size by Region (2025-2030)
4 Competitive Landscape by Players
4.1 Global Social Business Intelligence Revenue by Players
4.1.1 Global Social Business Intelligence Revenue by Players (2019-2024)
4.1.2 Global Social Business Intelligence Revenue Market Share by Players (2019-2024)
4.1.3 Global Social Business Intelligence Players Revenue Share Top 10 and Top 5 in 2023
4.2 Global Social Business Intelligence Key Players Ranking, 2022 VS 2023 VS 2024
4.3 Global Social Business Intelligence Key Players Headquarters & Area Served
4.4 Global Social Business Intelligence Players, Product Type & Application
4.5 Global Social Business Intelligence Players Commercialization Time
4.6 Market Competitive Analysis
4.6.1 Global Social Business Intelligence Market CR5 and HHI
4.6.2 Global Top 5 and 10 Social Business Intelligence Players Market Share by Revenue in 2023
4.6.3 2023 Social Business Intelligence Tier 1, Tier 2, and Tier 3

5 Social Business Intelligence Market Size by Type
5.1 Global Social Business Intelligence Revenue by Type (2019 VS 2023 VS 2030)
5.2 Global Social Business Intelligence Revenue by Type (2019-2030)
5.3 Global Social Business Intelligence Revenue Market Share by Type (2019-2030)

6 Social Business Intelligence Market Size by Application
6.1 Global Social Business Intelligence Revenue by Application (2019 VS 2023 VS 2030)
6.2 Global Social Business Intelligence Revenue by Application (2019-2030)
6.3 Global Social Business Intelligence Revenue Market Share by Application (2019-2030)

7 Company Profiles
7.1 IBM
7.1.1 IBM Comapny Information
7.1.2 IBM Business Overview
7.1.3 IBM Social Business Intelligence Revenue and Gross Margin (2019-2024)
7.1.4 IBM Social Business Intelligence Product Portfolio
7.1.5 IBM Recent Developments
7.2 Oracle
7.2.1 Oracle Comapny Information
7.2.2 Oracle Business Overview
7.2.3 Oracle Social Business Intelligence Revenue and Gross Margin (2019-2024)
7.2.4 Oracle Social Business Intelligence Product Portfolio
7.2.5 Oracle Recent Developments
7.3 SAP
7.3.1 SAP Comapny Information
7.3.2 SAP Business Overview
7.3.3 SAP Social Business Intelligence Revenue and Gross Margin (2019-2024)
7.3.4 SAP Social Business Intelligence Product Portfolio
7.3.5 SAP Recent Developments
7.4 SAS Institute
7.4.1 SAS Institute Comapny Information
7.4.2 SAS Institute Business Overview
7.4.3 SAS Institute Social Business Intelligence Revenue and Gross Margin (2019-2024)
7.4.4 SAS Institute Social Business Intelligence Product Portfolio
7.4.5 SAS Institute Recent Developments
7.5 Adobe Systems
7.5.1 Adobe Systems Comapny Information
7.5.2 Adobe Systems Business Overview
7.5.3 Adobe Systems Social Business Intelligence Revenue and Gross Margin (2019-2024)
7.5.4 Adobe Systems Social Business Intelligence Product Portfolio
7.5.5 Adobe Systems Recent Developments
7.6 Attensity Group
7.6.1 Attensity Group Comapny Information
7.6.2 Attensity Group Business Overview
7.6.3 Attensity Group Social Business Intelligence Revenue and Gross Margin (2019-2024)
7.6.4 Attensity Group Social Business Intelligence Product Portfolio
7.6.5 Attensity Group Recent Developments
7.7 Beevolve
7.7.1 Beevolve Comapny Information
7.7.2 Beevolve Business Overview
7.7.3 Beevolve Social Business Intelligence Revenue and Gross Margin (2019-2024)
7.7.4 Beevolve Social Business Intelligence Product Portfolio
7.7.5 Beevolve Recent Developments
7.8 Clarabridge
7.8.1 Clarabridge Comapny Information
7.8.2 Clarabridge Business Overview
7.8.3 Clarabridge Social Business Intelligence Revenue and Gross Margin (2019-2024)
7.8.4 Clarabridge Social Business Intelligence Product Portfolio
7.8.5 Clarabridge Recent Developments
7.9 Crimson Hexagon
7.9.1 Crimson Hexagon Comapny Information
7.9.2 Crimson Hexagon Business Overview
7.9.3 Crimson Hexagon Social Business Intelligence Revenue and Gross Margin (2019-2024)
7.9.4 Crimson Hexagon Social Business Intelligence Product Portfolio
7.9.5 Crimson Hexagon Recent Developments
7.10 Evolve24
7.10.1 Evolve24 Comapny Information
7.10.2 Evolve24 Business Overview
7.10.3 Evolve24 Social Business Intelligence Revenue and Gross Margin (2019-2024)
7.10.4 Evolve24 Social Business Intelligence Product Portfolio
7.10.5 Evolve24 Recent Developments
7.11 Google
7.11.1 Google Comapny Information
7.11.2 Google Business Overview
7.11.3 Google Social Business Intelligence Revenue and Gross Margin (2019-2024)
7.11.4 Google Social Business Intelligence Product Portfolio
7.11.5 Google Recent Developments
7.12 HP
7.12.1 HP Comapny Information
7.12.2 HP Business Overview
7.12.3 HP Social Business Intelligence Revenue and Gross Margin (2019-2024)
7.12.4 HP Social Business Intelligence Product Portfolio
7.12.5 HP Recent Developments
7.13 Kapow Software/ Kofax
7.13.1 Kapow Software/ Kofax Comapny Information
7.13.2 Kapow Software/ Kofax Business Overview
7.13.3 Kapow Software/ Kofax Social Business Intelligence Revenue and Gross Margin (2019-2024)
7.13.4 Kapow Software/ Kofax Social Business Intelligence Product Portfolio
7.13.5 Kapow Software/ Kofax Recent Developments
7.14 Lithium Technologies
7.14.1 Lithium Technologies Comapny Information
7.14.2 Lithium Technologies Business Overview
7.14.3 Lithium Technologies Social Business Intelligence Revenue and Gross Margin (2019-2024)
7.14.4 Lithium Technologies Social Business Intelligence Product Portfolio
7.14.5 Lithium Technologies Recent Developments
7.15 NetBase Solutions
7.15.1 NetBase Solutions Comapny Information
7.15.2 NetBase Solutions Business Overview
7.15.3 NetBase Solutions Social Business Intelligence Revenue and Gross Margin (2019-2024)
7.15.4 NetBase Solutions Social Business Intelligence Product Portfolio
7.15.5 NetBase Solutions Recent Developments
7.16 Radian6/Salesforce
7.16.1 Radian6/Salesforce Comapny Information
7.16.2 Radian6/Salesforce Business Overview
7.16.3 Radian6/Salesforce Social Business Intelligence Revenue and Gross Margin (2019-2024)
7.16.4 Radian6/Salesforce Social Business Intelligence Product Portfolio
7.16.5 Radian6/Salesforce Recent Developments
7.17 Sysomos
7.17.1 Sysomos Comapny Information
7.17.2 Sysomos Business Overview
7.17.3 Sysomos Social Business Intelligence Revenue and Gross Margin (2019-2024)
7.17.4 Sysomos Social Business Intelligence Product Portfolio
7.17.5 Sysomos Recent Developments
7.18 Cision
7.18.1 Cision Comapny Information
7.18.2 Cision Business Overview
7.18.3 Cision Social Business Intelligence Revenue and Gross Margin (2019-2024)
7.18.4 Cision Social Business Intelligence Product Portfolio
7.18.5 Cision Recent Developments
8 North America
8.1 North America Social Business Intelligence Revenue (2019-2030)
8.2 North America Social Business Intelligence Revenue by Type (2019-2030)
8.2.1 North America Social Business Intelligence Revenue by Type (2019-2024)
8.2.2 North America Social Business Intelligence Revenue by Type (2025-2030)
8.3 North America Social Business Intelligence Revenue Share by Type (2019-2030)
8.4 North America Social Business Intelligence Revenue by Application (2019-2030)
8.4.1 North America Social Business Intelligence Revenue by Application (2019-2024)
8.4.2 North America Social Business Intelligence Revenue by Application (2025-2030)
8.5 North America Social Business Intelligence Revenue Share by Application (2019-2030)
8.6 North America Social Business Intelligence Revenue by Country
8.6.1 North America Social Business Intelligence Revenue by Country (2019 VS 2023 VS 2030)
8.6.2 North America Social Business Intelligence Revenue by Country (2019-2024)
8.6.3 North America Social Business Intelligence Revenue by Country (2025-2030)
8.6.4 U.S.
8.6.5 Canada

9 Europe
9.1 Europe Social Business Intelligence Revenue (2019-2030)
9.2 Europe Social Business Intelligence Revenue by Type (2019-2030)
9.2.1 Europe Social Business Intelligence Revenue by Type (2019-2024)
9.2.2 Europe Social Business Intelligence Revenue by Type (2025-2030)
9.3 Europe Social Business Intelligence Revenue Share by Type (2019-2030)
9.4 Europe Social Business Intelligence Revenue by Application (2019-2030)
9.4.1 Europe Social Business Intelligence Revenue by Application (2019-2024)
9.4.2 Europe Social Business Intelligence Revenue by Application (2025-2030)
9.5 Europe Social Business Intelligence Revenue Share by Application (2019-2030)
9.6 Europe Social Business Intelligence Revenue by Country
9.6.1 Europe Social Business Intelligence Revenue by Country (2019 VS 2023 VS 2030)
9.6.2 Europe Social Business Intelligence Revenue by Country (2019-2024)
9.6.3 Europe Social Business Intelligence Revenue by Country (2025-2030)
9.6.4 Germany
9.6.5 France
9.6.6 U.K.
9.6.7 Italy
9.6.8 Russia

10 China
10.1 China Social Business Intelligence Revenue (2019-2030)
10.2 China Social Business Intelligence Revenue by Type (2019-2030)
10.2.1 China Social Business Intelligence Revenue by Type (2019-2024)
10.2.2 China Social Business Intelligence Revenue by Type (2025-2030)
10.3 China Social Business Intelligence Revenue Share by Type (2019-2030)
10.4 China Social Business Intelligence Revenue by Application (2019-2030)
10.4.1 China Social Business Intelligence Revenue by Application (2019-2024)
10.4.2 China Social Business Intelligence Revenue by Application (2025-2030)
10.5 China Social Business Intelligence Revenue Share by Application (2019-2030)

11 Asia (Excluding China)
11.1 Asia Social Business Intelligence Revenue (2019-2030)
11.2 Asia Social Business Intelligence Revenue by Type (2019-2030)
11.2.1 Asia Social Business Intelligence Revenue by Type (2019-2024)
11.2.2 Asia Social Business Intelligence Revenue by Type (2025-2030)
11.3 Asia Social Business Intelligence Revenue Share by Type (2019-2030)
11.4 Asia Social Business Intelligence Revenue by Application (2019-2030)
11.4.1 Asia Social Business Intelligence Revenue by Application (2019-2024)
11.4.2 Asia Social Business Intelligence Revenue by Application (2025-2030)
11.5 Asia Social Business Intelligence Revenue Share by Application (2019-2030)
11.6 Asia Social Business Intelligence Revenue by Country
11.6.1 Asia Social Business Intelligence Revenue by Country (2019 VS 2023 VS 2030)
11.6.2 Asia Social Business Intelligence Revenue by Country (2019-2024)
11.6.3 Asia Social Business Intelligence Revenue by Country (2025-2030)
11.6.4 Japan
11.6.5 South Korea
11.6.6 India
11.6.7 Australia
11.6.8 China Taiwan
11.6.9 Southeast Asia

12 Middle East, Africa, Latin America
12.1 MEALA Social Business Intelligence Revenue (2019-2030)
12.2 MEALA Social Business Intelligence Revenue by Type (2019-2030)
12.2.1 MEALA Social Business Intelligence Revenue by Type (2019-2024)
12.2.2 MEALA Social Business Intelligence Revenue by Type (2025-2030)
12.3 MEALA Social Business Intelligence Revenue Share by Type (2019-2030)
12.4 MEALA Social Business Intelligence Revenue by Application (2019-2030)
12.4.1 MEALA Social Business Intelligence Revenue by Application (2019-2024)
12.4.2 MEALA Social Business Intelligence Revenue by Application (2025-2030)
12.5 MEALA Social Business Intelligence Revenue Share by Application (2019-2030)
12.6 MEALA Social Business Intelligence Revenue by Country
12.6.1 MEALA Social Business Intelligence Revenue by Country (2019 VS 2023 VS 2030)
12.6.2 MEALA Social Business Intelligence Revenue by Country (2019-2024)
12.6.3 MEALA Social Business Intelligence Revenue by Country (2025-2030)
12.6.4 Mexico
12.6.5 Brazil
12.6.6 Israel
12.6.7 Argentina
12.6.8 Colombia
12.6.9 Turkey
12.6.10 Saudi Arabia
12.6.11 UAE

13 Concluding Insights
14 Appendix
14.1 Reasons for Doing This Study
14.2 Research Methodology
14.3 Research Process
14.4 Authors List of This Report
14.5 Data Source
14.5.1 Secondary Sources
14.5.2 Primary Sources
14.6 Disclaimer

 

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