通信事業者のマネタイズ機能におけるSaaSモデル:ユニークな採用の軌跡SaaS models in telecoms monetisation functions: a unique adoption trajectory SaaS(Software-as-a-Service)は、将来のデリバリーモデルと考えられており、小売業や企業などの業界で広く採用されています。通信サービスプロバイダー(CSP)の中には、SaaSモデルを用いたマネタイズ機能を... もっと見る
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サマリー
SaaS(Software-as-a-Service)は、将来のデリバリーモデルと考えられており、小売業や企業などの業界で広く採用されています。通信サービスプロバイダー(CSP)の中には、SaaSモデルを用いたマネタイズ機能を評価・導入する企業が増えていますが、カスタマーエクスペリエンスなど他のBSS分野と比較すると、このようなモデルの採用は限られています。
レポートに含まれる内容
Summary
この調査レポートは、通信事業者のマネタイズ機能におけるSaaSモデルについて詳細に調査・分析しています。
掲載内容
Overview
"CSPs and vendors have been slow in adopting SaaS models for monetisation platforms due to uncertainty and risk."
Software-as-a-service (SaaS) is considered to be the delivery model of the future and has been widely adopted in industries such as retail and enterprise. A growing number of communications service providers (CSPs) are evaluating and deploying monetisation functions using a SaaS model, but the adoption of such models has been limited compared to that in other BSS segments such as customer experience. This is due to concerns related to performance and disruption.
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