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通信事業者のマネタイズ機能におけるSaaSモデル:ユニークな採用の軌跡


SaaS models in telecoms monetisation functions: a unique adoption trajectory

SaaS(Software-as-a-Service)は、将来のデリバリーモデルと考えられており、小売業や企業などの業界で広く採用されています。通信サービスプロバイダー(CSP)の中には、SaaSモデルを用いたマネタイズ機能を... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
Analysys Mason
アナリシスメイソン
2021年3月19日 US$1,499
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サマリー

SaaS(Software-as-a-Service)は、将来のデリバリーモデルと考えられており、小売業や企業などの業界で広く採用されています。通信サービスプロバイダー(CSP)の中には、SaaSモデルを用いたマネタイズ機能を評価・導入する企業が増えていますが、カスタマーエクスペリエンスなど他のBSS分野と比較すると、このようなモデルの採用は限られています。
 
レポートに含まれる内容
  • 通信事業者のマネタイズプラットフォーム分野におけるSaaSモデルの採用状況
  • マネタイズプラットフォーム分野のどのセグメントが採用を促進するか
  • マネタイズ機能のSaaS採用曲線が他のBSS機能とどのように異なるか
  • SaaSベースのマネタイズプラットフォームを選択する際に考慮すべき主要な特性


 

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Summary

この調査レポートは、通信事業者のマネタイズ機能におけるSaaSモデルについて詳細に調査・分析しています。
 
掲載内容
  • 通信事業者のマネタイズプラットフォーム分野
  • マネタイズプラットフォーム分野
  • マネタイズ機能のSaaS採用曲線と他のBSS機能
  • SaaSベースのマネタイズプラットフォーム
 
Overview
"CSPs and vendors have been slow in adopting SaaS models for monetisation platforms due to uncertainty and risk."
 
Software-as-a-service (SaaS) is considered to be the delivery model of the future and has been widely adopted in industries such as retail and enterprise. A growing number of communications service providers (CSPs) are evaluating and deploying monetisation functions using a SaaS model, but the adoption of such models has been limited compared to that in other BSS segments such as customer experience. This is due to concerns related to performance and disruption.
 
This report provides:
  • an overview of the adoption of SaaS models in the telecoms monetisation platforms segment
  • insight into which segments within the monetisation platforms sector will drive adoption
  • a discussion of how the SaaS adoption curve for monetisation function differs from that for other BSS functions
  • a discussion of the key characteristics to consider when selecting a SaaS-based monetisation platform.


 

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