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IoT接続のためのオペレーター戦略:コスト削減


Operator strategies for IoT connectivity: reducing costs

オペレーターのIoT収益の成長は、IoT接続数が2桁の成長を続けているにもかかわらず、鈍化しています。   この接続数あたりの収益(ARPC)の減少は、収益性に大きく影響しています。IoT収益が予想... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
Analysys Mason
アナリシスメイソン
2021年6月29日 US$1,499
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サマリー

オペレーターのIoT収益の成長は、IoT接続数が2桁の成長を続けているにもかかわらず、鈍化しています。
 
この接続数あたりの収益(ARPC)の減少は、収益性に大きく影響しています。IoT収益が予想を下回っている原因の一つは、接続破壊者との競争や、これらの破壊者が導入した新しいビジネスモデルにあります。その結果、事業者はコストベースに注意を払い始めています。
 
レポートに含まれる内容
  • 営業プロセスをデジタル化し、IoT接続を提供するコストを削減するために、オペレータが採用したさまざまなアプローチの分析
  • 販売コストとプラットフォームコストを削減するためのオペレーターの取り組みの例
  • コストベースに対処し、接続性のマージンを守ることを望むオペレーターのための洞察


 

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Summary

この調査レポートでは、通信事業者の販売コスト削減のための取り組みや、IoT接続を提供するための新しいプラットフォームの導入について検証しています。
 
掲載内容
  • IoT接続を提供するコストを削減するためのオペレータが採用したアプローチの分析
  • 販売コストとプラットフォームコストを削減する取り組みの例
  • コストベースに対処し、接続性のマージンを守ることを望むオペレーターのための洞察
 
Report Summary
 
"Operators are increasingly focusing on IoT connectivity profitability because IoT revenue growth has slowed and margins are being squeezed."
 
Operator IoT revenue growth has slowed, even though the number of IoT connections continues to experience double-digit growth. This decrease in revenue per connection (ARPC) is significantly affecting profitability. Competition from connectivity disruptors and the new business models introduced by these disruptors are partly responsible for the lower-than-anticipated IoT revenue. Operators are starting to pay more attention to their cost base as a result.
 
This report provides:
  • analysis of the different approaches that operators have adopted to digitise their sales processes and lower the cost of delivering IoT connectivity
  • examples of operator initiatives to lower sales and platform costs
  • insights for operators that wish to address their cost base and defend their connectivity margins.


 

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