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3Dモーションキャプチャシステム市場:タイプ別(ボディベース、画像ベース)、コンポーネント別(ハードウェア、ソフトウェア、サービス)、技術別、エンドユーザー別、地域別 - 2030年までの世界産業分析、機会、予測


3D Motion Capture System Market by Type (Body-based, Image-based), Component (Hardware, Software, Service), Technology, End User, and Geography - Global Industry Analysis, Opportunities and Forecast up to 2030

3Dモーションキャプチャシステム市場規模 世界の3Dモーションキャプチャシステム市場規模は、2024年に2億3,547万ドルと評価され、2030年には5億5,902万ドルに達すると予測され、予測期間中のCAGRは15.5%で成長す... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
Diligence Insights LLP
ディリジェンスインサイト
2024年8月1日 US$4,150
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178 英語

 

サマリー

3Dモーションキャプチャシステム市場規模
世界の3Dモーションキャプチャシステム市場規模は、2024年に2億3,547万ドルと評価され、2030年には5億5,902万ドルに達すると予測され、予測期間中のCAGRは15.5%で成長する。

3Dモーションキャプチャシステム市場概要
3Dモーションキャプチャシステムは、3次元空間における物体や生物の動きを記録・分析するための技術である。3Dモーションキャプチャシステムは、専用のカメラ、マーカー、ソフトウェアを使用し、これらのマーカーの正確な位置と向きを経時的にキャプチャする。複数のカメラの視点からマーカーの位置を三角測量することにより、システムはデジタル3Dモデルで動きを再構築し、バイオメカニクス研究、映画やビデオゲームのアニメーション、スポーツ分析、医療診断など様々な用途に使用できる。これらのシステムは、人間や動物の動きのダイナミクスを高い精度と詳細さで理解し、パフォーマンス、リハビリテーション、科学的研究に洞察を与えるために極めて重要です。

3Dモーションキャプチャシステム市場のダイナミクス
- 3Dモーションキャプチャシステム市場は、エンターテインメントやゲーム産業における高品質なアニメーション需要の増加、バイオメカニクスやスポーツ科学におけるモーションキャプチャ技術の採用の増加、仮想現実(VR)や拡張現実(AR)アプリケーションの成長により、今後大きな成長が見込まれる。
- さらに、センサーやカメラシステムの技術進歩、医療・ヘルスケア分野での用途拡大が、3Dモーションキャプチャシステム市場の成長を促す顕著な要因となっている。
- しかし、初期メンテナンスコストの高さ、多様なソフトウェアソリューションの統合の複雑さ、データプライバシーに関する懸念が市場成長を抑制している。
- 逆に、自律走行車での新たなアプリケーション、リアルタイムモーションキャプチャソリューションの可能性、高度な分析のためのAIの統合は、市場成長の機会を生み出している。

エンドユーザー別では、メディア&エンターテインメントセグメントが3Dモーションキャプチャシステム市場で最大セグメントになると予測されている。
メディア&エンターテインメント分野は、映画、テレビ、ゲームにおける視覚効果やリアリズムの強化に極めて重要な役割を果たすことから、予測期間中、3Dモーションキャプチャシステム市場で最大のセグメントとして浮上している。これらのシステムにより、映画製作者やゲーム開発者は、人間の動きを3次元空間で正確にキャプチャして再現することで、本物そっくりのアニメーションやキャラクターを作成することができます。この機能は、アニメーションの質を向上させるだけでなく、より没入感のあるストーリーテリングやゲームプレイ体験を可能にします。さらに、視聴者が高解像度のビジュアルやインタラクティブなコンテンツをますます求めるようになる中、3Dモーションキャプチャー技術は、制作時間とコストを削減しながら、スタジオにこれらの期待に応えるツールを提供します。このように、この技術的進歩は、メディアとエンターテインメントの分野でイノベーションを推進する上で不可欠なものとなっており、コンテンツ制作と配信のさまざまな側面で継続的な成長と普及に拍車をかけています。

地域別では、北米が市場収益で圧倒的な地位を占める
北米は、エンターテインメントとテクノロジー部門が盛んなため、市場収益で圧倒的なリードを維持している。この地域には、映画スタジオ、ゲーム会社、アニメーションスタジオなどの強力なエコシステムがあり、視覚効果とインタラクティブ体験の限界を押し広げようと絶えず努力しています。3Dモーション・キャプチャー・システムは、これらの産業が作品において比類ないレベルのリアリズムと没入感を実現し、ストーリーテリングを強化し、より深いレベルで観客を魅了することを可能にします。さらに、北米は研究開発に力を入れており、最先端技術への多額の投資と相まって、モーションキャプチャーのハードウェアとソフトウェアの進歩を後押ししてきました。この技術的リーダーシップにより、この地域はメディアとエンターテインメントにおける技術革新の世界的拠点としての地位をさらに強固なものとし、映画制作、ゲーム、バーチャルリアリティ、スポーツ分析など、さまざまな用途で3Dモーションキャプチャシステムの採用を促進している。業界の需要、技術力、支援的なイノベーション・エコシステムが組み合わさって、北米の3Dモーションキャプチャ市場の成長を後押しし続けている。

主なターゲットオーディエンス
- 映画スタジオおよび制作会社
- ビデオゲーム開発者
- アニメーションスタジオ
- バイオメカニクスとスポーツ科学の研究者
- バーチャルリアリティ(VR)および拡張現実(AR)開発者
- 医療・ヘルスケア関係者
- 教育およびトレーニング機関
- 防衛・航空宇宙分野

本レポートに掲載されている主要プレイヤーのリストは以下の通りです:
- モーション・アナリシス・コーポレーション
- モータスデジタル
- ムーブアイ
- モベラ社
- ナチュラルポイント社
- ノイトム
- ノラクソンUSA
- オプティトラック
- フェーズスペース社
- クオリシスAB
- バイコンモーションシステムズ

最近の動向
- 2024年2月、Motion Analysis CorporationはモーションキャプチャーカメラのThunderbirdシリーズを発売した。この新シリーズには、アクティブマーカーとパッシブマーカーの両方をサポートする5つの先進的なカメラが含まれ、モーションキャプチャープロセス全体を強化する比類のない汎用性を提供する。
- 2023年11月、オプティトラックは最新のイノベーションであるPrimeX 120、PrimeX 120W、SlimX 120モーションキャプチャーカメラを発表しました。これらの新機種は、解像度の向上と広い視野を特徴とし、多様なシミュレーションシナリオや広大な映画用バーチャルプロダクションスタジオに適した、より広いトラッキングエリアを可能にします。30,000台以上の3Dモーショントラッキングシステムが導入されているオプティトラックの新しいカメラは、これまで以上に多くのマーカーをより近くで、より遠くまで追跡することを容易にし、その結果、より大きな会場まで機能を拡張することができます。

市場細分化:
この調査レポートは、以下のセグメントについて、サイズ、シェア、予測を含む業界分析を詳細に掲載しています:

タイプ別市場
- ボディベース
- 画像ベース

コンポーネント別市場
- ハードウェア
- ソフトウェア
- サービス

技術別市場
- 光学システム
- 非光学システム

エンドユーザー別市場
- 教育
- ヘルスケア
- 産業/ロボット
- メディア/エンターテイメント
- スポーツ
- バーチャルリアリティ

地域別市場
この調査レポートは、3Dモーションキャプチャシステム市場の主要な地域と国についても分析しています。調査対象となる地域と国は以下の通りです:
- 北米(米国、カナダ、メキシコ)、市場予測、機会分析
- ヨーロッパ(ドイツ、フランス、イギリス、イタリア、スペイン、その他のヨーロッパ諸国):市場予測、予測、機会分析
- アジア太平洋地域(中国, 日本, インド, 韓国, オーストラリア, ニュージーランド, その他アジア太平洋地域)の市場予測, 予測, 機会分析
- 南米(ブラジル, アルゼンチン, チリ, 南米のその他地域)の市場予測、見通し、機会分析
- 中東&アフリカ(UAE, サウジアラビア, カタール, イラン, 南アフリカ, 中東&アフリカのその他地域)の市場予測、予測、機会分析

レポートの範囲
レポート「3Dモーションキャプチャシステムの世界市場:Diligence Insights社の調査レポート「3Dモーションキャプチャシステムの世界市場:2030年までの産業分析、機会、予測」は、調査枠組み内に概説されているように、世界と地域の両方の視点を包含し、すべての特定セグメントに関する市場推定と予測で、現在の市場と将来展望の詳細な分析を提供します。この調査には、2022年、2023年の過去の市場データが含まれ、2024年の収益予測、2025年から2030年にわたるプロジェクト予測を提供しています。市場動向、主要な業界参加者、サプライチェーンの発展、技術の進歩、重要なマイルストーン、将来的な戦略などの調査に重点を置いています。包括的な市場評価は、北米、欧州、アジア太平洋、南米、中東・アフリカを含む主要地域にわたって実施されています。そのため、本レポートは現在の業界関係者、この分野への新規参入者、潜在的な投資家にとって貴重な資料となります。

本調査では、バリューチェーン全体の業界専門家による洞察をもとに、詳細な市場分析を提供しています。特に、米国、カナダ、メキシコ、英国、ドイツ、スペイン、フランス、イタリア、中国、ブラジル、サウジアラビア、南アフリカなど25カ国に焦点を当てています。市場データは、広範な一次インタビューと包括的な二次調査によって綿密に収集されている。市場規模の決定は、調査範囲内で定義された、指定されたすべてのセグメントおよびサブセグメントにわたる売上から生み出された収益に根ざしています。市場規模分析には、データの検証および精度測定のためのトップダウンアプローチとボトムアップアプローチの両方が含まれます。

本レポートは以下の側面に関する洞察を提供します:
- 主要な市場動向、市場を牽引、抑制、脅かし、機会を提供する要因の分析。
- 市場の様々なセグメントとサブセグメントを特定することによる市場構造の分析。
- 北米、ヨーロッパ、アジア太平洋、南米、中東・アフリカ市場の収益予測の把握。
- 市場の高成長セグメント/収益ポケットの特定による機会分析。
- 市場における主要プレイヤーのプロファイルを理解し、そのビジネス戦略を分析する。
- 市場におけるジョイントベンチャー、提携、M&A、新製品発表などの競合の動向を理解する。


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目次

1 市場紹介
1.1 市場の定義
1.2 調査範囲とセグメンテーション
1.3 ステークホルダー
1.4 略語一覧

2 エグゼクティブサマリー

3 調査方法
3.1 データの特定
3.2 データ分析
3.3 検証
3.4 データソース
3.5 前提条件

4 市場ダイナミクス
4.1 市場促進要因
4.2 市場の抑制要因
4.3 市場機会
4.4 市場の課題

5 ポーターのファイブフォース分析
5.1 サプライヤーの交渉力
5.2 買い手の交渉力
5.3 新規参入の脅威
5.4 代替品の脅威
5.5 市場における競合関係

6 3Dモーションキャプチャシステムの世界市場:タイプ別
6.1 概要
6.2 ボディベース
6.3 画像ベース

7 3Dモーションキャプチャシステムの世界市場:コンポーネント別
7.1 概要
7.2 ハードウェア
7.2.1 アクセサリ
7.2.2 カメラ
7.2.3 通信機器
7.2.4 センサー
7.3 ソフトウェア
7.3.1 パッケージ・ソフトウェア
7.3.2 プラグイン・ソフトウェア
7.4 サービス
7.4.1 インストール
7.4.2 コンサルティングとプランニング
7.4.3 トレーニング、サポート、メンテナンス

8 3Dモーションキャプチャシステムの世界市場:技術別
8.1 概要
8.2 光学システム
8.2.1 アクティブマーカー
8.2.2 パッシブマーカー
8.3 非光学システム
8.3.1 磁気システム
8.3.2 慣性システム
8.3.3 電気機械システム

9 3Dモーションキャプチャシステムの世界市場:エンドユーザー別
9.1 概要
9.2 教育
9.3 ヘルスケア
9.4 産業/ロボット
9.5 メディア/エンターテイメント
9.6 スポーツ
9.7 バーチャルリアリティ

10 3Dモーションキャプチャシステムの世界市場:地域別
10.1 概要
10.2 北米
10.2.1 米国
10.2.2 カナダ
10.2.3 メキシコ
10.3 ヨーロッパ
10.3.1 ドイツ
10.3.2 フランス
10.3.3 イギリス
10.3.4 イタリア
10.3.5 スペイン
10.3.6 その他のヨーロッパ
10.4 アジア太平洋
10.4.1 中国
10.4.2 日本
10.4.3 インド
10.4.4 韓国
10.4.5 オーストラリア
10.4.6 ニュージーランド
10.4.7 その他のアジア太平洋地域
10.5 南米
10.5.1 ブラジル
10.5.2 アルゼンチン
10.5.3 チリ
10.5.4 その他の南米地域
10.6 中東・アフリカ
10.6.1 アラブ首長国連邦
10.6.2 サウジアラビア
10.6.3 カタール
10.6.4 イラン
10.6.5 南アフリカ
10.6.6 その他の中東・アフリカ

11 主要開発

12 会社プロファイル
12.1 モーションアナリシス株式会社
12.1.1 事業概要
12.1.2 製品/サービスの提供
12.1.3 財務概要
12.1.4 SWOT分析
12.1.5 主要な活動
12.2 モータスデジタル
12.3 ムーヴ・エイ・リミテッド
12.4 モベラ・インク
12.5 ナチュラルポイント
12.6 ノイトム・リミテッド
12.7 ノラクソンUSA
12.8 オプティトラック
12.9 フェーズスペース
12.10 Qualisys AB
12.11 ビコンモーションシステムズ

 

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Summary

3D Motion Capture System Market Size
The global 3D motion capture system market size was valued at $235.47 million in 2024 and is projected to reach $559.02 million by 2030, growing at a CAGR of 15.5% during the forecast period.

3D Motion Capture System Market Overview
A 3D motion capture system is a technology used to record and analyze the movements of objects or living beings in three-dimensional space. It employs specialized cameras, markers, and software to capture the precise positions and orientations of these markers over time. By triangulating the positions of markers from multiple camera perspectives, the system reconstructs the movements in a digital 3D model, which can be used for various applications such as biomechanical research, animation in films and video games, sports analysis, and medical diagnostics. These systems are crucial for understanding human and animal movement dynamics with high accuracy and detail, providing insights into performance, rehabilitation, and scientific study.

3D Motion Capture System Market Dynamics
• The 3D motion capture system market is expected to witness significant growth in the future due to increasing demand for high-quality animation in entertainment and gaming industries, rising adoption of motion capture technology in biomechanics and sports science, and the growth of virtual reality (VR) and augmented reality (AR) applications.
• Additionally, technological advancements in sensors and camera systems and the expansion of applications in medical and healthcare sectors are the prominent factors driving the growth of the 3D motion capture system market.
• However, high initial maintenance costs, complexity in integrating diverse software solutions, and the concerns over data privacy are restraining the market growth.
• On the contrary, the emerging applications in autonomous vehicles, potential for real-time motion capture solutions, and integration of AI for advanced analytics are creating opportunities for market growth.

By End User, the Media & Entertainment Segment is projected to be the Largest Segment in the 3D Motion Capture System Market
The media & entertainment segment emerges as the largest segment in the 3D motion capture system market during the forecast period due to their pivotal role in enhancing visual effects and realism in films, television, and gaming. These systems enable filmmakers and game developers to create lifelike animations and characters by accurately capturing and replicating human movements in three-dimensional space. This capability not only improves the quality of animations but also allows for more immersive storytelling and gameplay experiences. Moreover, as audiences increasingly demand high-definition visuals and interactive content, 3D motion capture technology provides studios with the tools to meet these expectations while reducing production time and costs. This technological advancement has thus become indispensable in driving innovation within the media and entertainment sector, fueling continued growth and adoption across various facets of content creation and delivery.

By Geography, North America Holds the Dominant Position in the Market Revenue
North America maintains a commanding lead in market revenue due to the region’s thriving entertainment and technology sectors. The region is home to a robust ecosystem of film studios, gaming companies, and animation studios that continually seek to push the boundaries of visual effects and interactive experiences. 3D motion capture systems enable these industries to achieve unparalleled levels of realism and immersion in their productions, enhancing storytelling and engaging audiences on a deeper level. Moreover, North America's strong emphasis on research and development, coupled with significant investments in cutting-edge technologies, has propelled advancements in motion capture hardware and software. This technological leadership further solidifies the region's position as a global hub for innovation in media and entertainment, driving the adoption of 3D motion capture systems across various applications, including film production, gaming, virtual reality, and sports analysis. The combination of industry demand, technological prowess, and a supportive innovation ecosystem continues to fuel the growth of the 3D motion capture market in North America.

Key Target Audience:
• Film Studios and Production Companies
• Video Game Developers
• Animation Studios
• Biomechanics and Sports Science Researchers
• Virtual Reality (VR) and Augmented Reality (AR) Developers
• Medical and Healthcare Professionals
• Education and Training Institutes
• Defense and Aerospace Sectors

List of the Key Players Profiled in the Report Includes:
• Motion Analysis Corporation
• Motus Digital
• Move Ai Ltd
• Movella Inc
• NaturalPoint, Inc
• Noitom Ltd
• Noraxon USA
• OptiTrack
• PhaseSpace, Inc
• Qualisys AB
• Vicon Motion Systems Ltd

Recent Developments:
• In February 2024, Motion Analysis Corporation launched the Thunderbird series of motion capture cameras. This new range includes five advanced cameras that support both active and passive markers, providing unmatched versatility to enhance the overall motion capture process.
• In November 2023, OptiTrack unveiled its latest innovations: the PrimeX 120, PrimeX 120W, and SlimX 120 motion-capture cameras. These new models feature enhanced resolution and a wider field of view, enabling larger tracking areas suitable for diverse simulation scenarios and expansive cinematic virtual-production studios. With over 30,000 3D motion-tracking systems deployed, OptiTrack's new cameras facilitate tracking more markers in closer proximity and across greater distances than ever before, thereby extending capabilities to larger venues.

Market Segmentation:
The research report includes in-depth coverage of the industry analysis with size, share, and forecast for the below segments:

Market by, Type:
• Body-based
• Image-based

Market by, Component:
• Hardware
• Software
• Service

Market by, Technology:
• Optical Systems
• Non-Optical System

Market by, End User:
• Education
• Healthcare
• Industrial/Robotics
• Media & Entertainment
• Sports
• Virtual Reality

Market by, Geography:
The 3D motion capture system market report also analyzes the major geographic regions and countries of the market. The regions and countries covered in the study include:
• North America (The United States, Canada, Mexico), Market Estimates, Forecast & Opportunity Analysis
• Europe (Germany, France, UK, Italy, Spain, Rest of Europe), Market Estimates, Forecast & Opportunity Analysis
• Asia Pacific (China, Japan, India, South Korea, Australia, New Zealand, Rest of Asia Pacific), Market Estimates, Forecast & Opportunity Analysis
• South America (Brazil, Argentina, Chile, Rest of South America), Market Estimates, Forecast & Opportunity Analysis
• Middle East & Africa (UAE, Saudi Arabia, Qatar, Iran, South Africa, Rest of Middle East & Africa), Market Estimates, Forecast & Opportunity Analysis

Scope of the Report:
The report “Global 3D Motion Capture System Market: Industry Analysis, Opportunities and Forecast up to 2030” by Diligence Insights provides a detailed analysis of the present market and future outlook with market estimates and forecasts for all specified segments, encompassing both global and regional perspectives as outlined within the research framework. The study includes historical market data for the years 2022, 2023 and offers revenue estimations for 2024, and project forecasts spanning from 2025 to 2030. It places significant emphasis on the examination of market trends, key industry participants, supply chain developments, technological advancements, pivotal milestones, and prospective strategies. Comprehensive market assessments are carried out across major geographic regions, including North America, Europe, Asia Pacific, South America, and Middle East & Africa. As such, this report constitutes a valuable resource for current industry stakeholders, newcomers to the field, and potential investors.

The study offers an in-depth market analysis, drawing insights from industry experts across the value chain. A special focus has been made on 25 countries, including the United States, Canada, Mexico, the United Kingdom, Germany, Spain, France, Italy, China, Brazil, Saudi Arabia, and South Africa, among others. The market data has been meticulously collected through extensive primary interviews and comprehensive secondary research. Market size determination is rooted in the revenue generated from sales across all the specified segments and sub-segments as defined within the research scope. The market sizing analysis includes both top-down and bottom-up approaches for data validation and accuracy measures.

The report offers insights into the following aspects:
• Analysis of major market trends, factors driving, restraining, threatening, and providing opportunities for the market.
• Analysis of the market structure by identifying various segments and sub-segments of the market.
• Understand the revenue forecast of the market for North America, Europe, Asia-Pacific, South America, and Middle East & Africa.
• Analysis of opportunities by identification of high-growth segments/revenue pockets in the market.
• Understand major player profiles in the market and analyze their business strategies.
• Understand competitive developments such as joint ventures, alliances, mergers and acquisitions, and new product launches in the market.



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Table of Contents

1 Market Introduction
1.1 Market Definition
1.2 Research Scope and Segmentation
1.3 Stakeholders
1.4 List of Abbreviations

2 Executive Summary

3 Research Methodology
3.1 Identification of Data
3.2 Data Analysis
3.3 Verification
3.4 Data Sources
3.5 Assumptions

4 Market Dynamics
4.1 Market Drivers
4.2 Market Restraints
4.3 Market Opportunities
4.4 Market Challenges

5 Porter's Five Force Analysis
5.1 Bargaining Power of Suppliers
5.2 Bargaining Power of Buyers
5.3 Threat of New Entrants
5.4 Threat of Substitutes
5.5 Competitive Rivalry in the Market

6 Global 3D Motion Capture System Market by, Type
6.1 Overview
6.2 Body-based
6.3 Image-based

7 Global 3D Motion Capture System Market by, Component
7.1 Overview
7.2 Hardware
7.2.1 Accessories
7.2.2 Cameras
7.2.3 Communication Devices
7.2.4 Sensors
7.3 Software
7.3.1 Packaged Software
7.3.2 Plugin Software
7.4 Service
7.4.1 Installation
7.4.2 Consulting and Planning
7.4.3 Training, Support, and Maintenance

8 Global 3D Motion Capture System Market by, Technology
8.1 Overview
8.2 Optical Systems
8.2.1 Active Markers
8.2.2 Passive Markers
8.3 Non-Optical System
8.3.1 Magnetic Systems
8.3.2 Inertial Systems
8.3.3 Electromechanical Systems

9 Global 3D Motion Capture System Market by, End User
9.1 Overview
9.2 Education
9.3 Healthcare
9.4 Industrial/Robotics
9.5 Media & Entertainment
9.6 Sports
9.7 Virtual Reality

10 Global 3D Motion Capture System Market by, Geography
10.1 Overview
10.2 North America
10.2.1 US
10.2.2 Canada
10.2.3 Mexico
10.3 Europe
10.3.1 Germany
10.3.2 France
10.3.3 UK
10.3.4 Italy
10.3.5 Spain
10.3.6 Rest of Europe
10.4 Asia Pacific
10.4.1 China
10.4.2 Japan
10.4.3 India
10.4.4 South Korea
10.4.5 Australia
10.4.6 New Zealand
10.4.7 Rest of Asia Pacific
10.5 South America
10.5.1 Brazil
10.5.2 Argentina
10.5.3 Chile
10.5.4 Rest of South America
10.6 Middle East & Africa
10.6.1 UAE
10.6.2 Saudi Arabia
10.6.3 Qatar
10.6.4 Iran
10.6.5 South Africa
10.6.6 Rest of Middle East & Africa

11 Key Developments

12 Company Profiling
12.1 Motion Analysis Corporation
12.1.1 Business Overview
12.1.2 Product/Service Offering
12.1.3 Financial Overview
12.1.4 SWOT Analysis
12.1.5 Key Activities
12.2 Motus Digital
12.3 Move Ai Ltd
12.4 Movella Inc
12.5 NaturalPoint, Inc
12.6 Noitom Ltd
12.7 Noraxon USA
12.8 OptiTrack
12.9 PhaseSpace, Inc
12.10 Qualisys AB
12.11 Vicon Motion Systems Ltd

 

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