![]() 薬局市場:現状分析と予測(2022-2028年)Pharmacy Market: Current Analysis and Forecast (2022-2028) 薬局市場は予測期間中、年平均成長率約4.5%の力強い成長が見込まれている。薬局業界の発展は、技術の進歩とePharmacyの拡大に大きく影響されている。処方薬やその他のヘルスケア製品をインターネットで売買する行... もっと見る
日本語のページは自動翻訳を利用し作成しています。
サマリー薬局市場は予測期間中、年平均成長率約4.5%の力強い成長が見込まれている。薬局業界の発展は、技術の進歩とePharmacyの拡大に大きく影響されている。処方薬やその他のヘルスケア製品をインターネットで売買する行為はePharmacyと呼ばれ、オンライン薬局やインターネット薬局としても知られている。例えば、フェニックスUKは2021年3月にCo-op Healthを買収した。Co-op Healthはデジタル処方箋サービスで、オンラインまたはアプリで薬を注文し、近くの薬局で受け取るか、宅配することができる。オンラインで薬を購入することを好む人の増加は、ePharmacyが提供する使いやすさによるものである。そのため、薬局は現在、顧客基盤を拡大し、消費者行動の意識を高める新たな機会を得ている。さらに、ePharmacyの発展もテクノロジーの影響を大きく受けている。薬局は現在、電子カルテ(EHR)の開発を認識し、患者データに簡単にアクセスできるようになった。主要企業は、世界市場での競争力を維持するために、提携や合弁事業などの戦略的提携を急速に採用している。例えば、2021年12月、ファイザーは、いくつかの免疫炎症性疾患の治療のための革新的な潜在的治療法を開発している臨床段階の会社であるアリーナ・ファーマシューティカルを買収した。同市場で事業を展開する主要企業には、ファイザー社、ジョンソン・エンド・ジョンソンサービス社、CVSヘルス社、ノバルティスAG社、サノフィ社、GSK plc社、アストラゼネカ社、アッヴィ社、F.ホフマン・ラ・ロシュ社などがある。これらの企業は、ハイテクで革新的な製品・技術を顧客に提供するため、提携とともにいくつかのM&Aを行っている。 レポート中の洞察 「製品タイプ別では市販薬セグメントが予測期間中に大きなCAGRで成長する見込み 製品タイプに基づき、薬局市場は処方箋と市販薬(OTC)に二分される。OTC分野は予測期間中に大きなCAGRで成長すると予想される。これは主に、健康サプリメント、ビタミン剤、パーソナルケア用品などの薬局製品の需要が増加しているためである。さらに、予防医療に対する意識と関心の高まりにより、インフルエンザの予防接種やヘルスケアサプリメントのような市販製品の需要が増加している。 "技術の中では、小売薬局が2021年の市場で大きなシェアを占めた" 薬局タイプ別に見ると、市場は病院薬局、小売薬局、eファーマシー、その他に区分される。このうち、小売薬局が2021年の市場で大きなシェアを占めている。これは主に、利便性に対する需要の高まりと、感染症への曝露を最小限に抑える必要性によるものである。 "2021年に北米が薬局市場を支配" 北米は、技術の進歩によるスマートデバイスの需要増加と消費者の全体的な意識により、2021年の薬局市場を支配した。同地域の急成長見通しをあらゆる側面から考慮すると、予測期間中、北米における薬局の普及率の上昇と相まって、住宅市場の回復やより手頃な価格という点で良好な開発条件が成長の主な要因となっている。 このレポートを購入する理由 - この調査には、信頼できる主要な業界専門家によって検証された市場サイジングと予測分析が含まれています。 - 業界全体の業績を一目で把握できます。 - 主要な事業財務、製品ポートフォリオ、拡大戦略、最近の動向に焦点を当て、著名な同業他社の詳細な分析をカバーしています。 - 業界に存在する促進要因、阻害要因、主要動向、機会を詳細に調査しています。 - 様々なセグメントにわたる市場を包括的にカバーしています。 - 業界を地域レベルで深く掘り下げた分析 カスタマイズオプション: 世界の薬局市場は、要件やその他の市場セグメントに応じてさらにカスタマイズすることができます。UMIでは、お客様独自のビジネスニーズがあることを理解しているため、お客様の要件に完全に適合したレポートを入手するため、お気軽にお問い合わせください。 目次1 MARKET INTRODUCTION1.1. Market Definitions 1.2. Main Objective 1.3. Stakeholders 1.4. Limitation 2 RESEARCH METHODOLOGY OR ASSUMPTION 2.1. Research Process of the Pharmacy Market 2.2. Research Methodology of the Pharmacy Market 2.3. Respondent Profile 3 MARKET SYNOPSIS 4 EXECUTIVE SUMMARY 5 GLOBAL PHARMACY MARKET COVID-19 IMPACT 6 GLOBAL PHARMACY MARKET REVENUE, 2020-2028F 7 MARKET INSIGHTS BY PRODUCT TYPE 7.1. Prescription 7.2. Over the Counter (OTC) 8 MARKET INSIGHTS BY PHARMACY TYPE 8.1. Hospital Pharmacy 8.2. Retail Pharmacy 8.3. ePharmacy 8.4. Others 9 MARKET INSIGHTS BY REGION 9.1. North America Pharmacy Market 9.1.1. U.S. 9.1.2. Canada 9.1.3. Rest of North America 9.2. Europe Pharmacy Market 9.2.1. Germany 9.2.2. U.K. 9.2.3. France 9.2.4. Italy 9.2.5. Spain 9.2.6. Rest of Europe 9.3. Asia-Pacific Pharmacy Market 9.3.1. China 9.3.2. Japan 9.3.3. India 9.3.4. Rest of APAC 9.4. Rest of the World Pharmacy Market 10 PHARMACY MARKET DYNAMICS 10.1. Market Drivers 10.2. Market Challenges 10.3. Impact Analysis 11 PHARMACY MARKET OPPORTUNITIES 12 PHARMACY MARKET TRENDS 13 DEMAND AND SUPPLY-SIDE ANALYSIS 13.1. Demand Side Analysis 13.2. Supply Side Analysis 14 VALUE CHAIN ANALYSIS 15 PRICING ANALYSIS 16 STRATEGIC INSIGHTS 17 COMPETITIVE SCENARIO 17.1. Competitive Landscape 17.1.1. Porters Fiver Forces Analysis 18 COMPANY PROFILED 18.1. Pfizer Inc. 18.2. Johnson & Johnson Services, Inc. 18.3. CVS Health 18.4. Novartis AG 18.5. Sanofi 18.6. Merck & Co., Inc. 18.7. GSK plc. 18.8. AstraZeneca 18.9. AbbVie Inc. 18.10. F. Hoffmann-La Roche Ltd 19 DISCLAIMER
SummaryThe pharmacy market is expected to grow at a strong CAGR of around 4.5% during the forecast period. The development of the pharmacy industry has been significantly influenced by technological advancements and the expansion of ePharmacy. The practice of buying and selling prescription drugs and other healthcare products over the internet is referred to as ePharmacy, which is also known as online pharmacy or internet pharmacy. For instance, Phoenix UK bought Co-op Health in March 2021, a digital prescription service that lets people order medication online or through an app for pickup at a nearby pharmacy or home delivery. An increase in the number of people who prefer to buy their medications online is due to the ease of use offered by ePharmacy. Therefore, pharmacies now have new opportunities to grow their customer base and raise awareness of consumer behavior. Moreover, the development of ePharmacy has also been significantly influenced by technology. Pharmacies now have easy access to patient data recognizing the development of electronic health records (EHRs), which can boost prescription accuracy and safety that will drive the pharmacy market. The key players have rapidly adopted strategic alliances such as collaboration, and joint venture, to maintain a competitive edge in the global market. For instance, in December 2021, Pfizer acquired Arena Pharmaceutical, a clinical-stage company developing innovative potential therapies for the treatment of several immuno-inflammatory diseases. Table of Contents1 MARKET INTRODUCTION1.1. Market Definitions 1.2. Main Objective 1.3. Stakeholders 1.4. Limitation 2 RESEARCH METHODOLOGY OR ASSUMPTION 2.1. Research Process of the Pharmacy Market 2.2. Research Methodology of the Pharmacy Market 2.3. Respondent Profile 3 MARKET SYNOPSIS 4 EXECUTIVE SUMMARY 5 GLOBAL PHARMACY MARKET COVID-19 IMPACT 6 GLOBAL PHARMACY MARKET REVENUE, 2020-2028F 7 MARKET INSIGHTS BY PRODUCT TYPE 7.1. Prescription 7.2. Over the Counter (OTC) 8 MARKET INSIGHTS BY PHARMACY TYPE 8.1. Hospital Pharmacy 8.2. Retail Pharmacy 8.3. ePharmacy 8.4. Others 9 MARKET INSIGHTS BY REGION 9.1. North America Pharmacy Market 9.1.1. U.S. 9.1.2. Canada 9.1.3. Rest of North America 9.2. Europe Pharmacy Market 9.2.1. Germany 9.2.2. U.K. 9.2.3. France 9.2.4. Italy 9.2.5. Spain 9.2.6. Rest of Europe 9.3. Asia-Pacific Pharmacy Market 9.3.1. China 9.3.2. Japan 9.3.3. India 9.3.4. Rest of APAC 9.4. Rest of the World Pharmacy Market 10 PHARMACY MARKET DYNAMICS 10.1. Market Drivers 10.2. Market Challenges 10.3. Impact Analysis 11 PHARMACY MARKET OPPORTUNITIES 12 PHARMACY MARKET TRENDS 13 DEMAND AND SUPPLY-SIDE ANALYSIS 13.1. Demand Side Analysis 13.2. Supply Side Analysis 14 VALUE CHAIN ANALYSIS 15 PRICING ANALYSIS 16 STRATEGIC INSIGHTS 17 COMPETITIVE SCENARIO 17.1. Competitive Landscape 17.1.1. Porters Fiver Forces Analysis 18 COMPANY PROFILED 18.1. Pfizer Inc. 18.2. Johnson & Johnson Services, Inc. 18.3. CVS Health 18.4. Novartis AG 18.5. Sanofi 18.6. Merck & Co., Inc. 18.7. GSK plc. 18.8. AstraZeneca 18.9. AbbVie Inc. 18.10. F. Hoffmann-La Roche Ltd 19 DISCLAIMER
ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。本レポートと同分野(医療/ヘルスケア)の最新刊レポート
UnivDatos Market Insights社のヘルスケア分野での最新刊レポート
本レポートと同じKEY WORD(pharmacy)の最新刊レポートよくあるご質問UnivDatos Market Insights社はどのような調査会社ですか?Universal Data Solutionsの子会社であり、ユニブデイトズマーケットインサイト(UnivDatos Market Insights)は、リサーチやデータ処理に対するクライアントニー... もっと見る 調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
注文の手続きはどのようになっていますか?1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
お支払方法の方法はどのようになっていますか?納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
データリソース社はどのような会社ですか?当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
|