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薬局市場:現状分析と予測(2022-2028年)

薬局市場:現状分析と予測(2022-2028年)


Pharmacy Market: Current Analysis and Forecast (2022-2028)

薬局市場は予測期間中、年平均成長率約4.5%の力強い成長が見込まれている。薬局業界の発展は、技術の進歩とePharmacyの拡大に大きく影響されている。処方薬やその他のヘルスケア製品をインターネットで売買する行... もっと見る

 

 

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UnivDatos Market Insights
ユニブデイトズマーケットインサイト
2023年5月31日 US$3,999
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サマリー

薬局市場は予測期間中、年平均成長率約4.5%の力強い成長が見込まれている。薬局業界の発展は、技術の進歩とePharmacyの拡大に大きく影響されている。処方薬やその他のヘルスケア製品をインターネットで売買する行為はePharmacyと呼ばれ、オンライン薬局やインターネット薬局としても知られている。例えば、フェニックスUKは2021年3月にCo-op Healthを買収した。Co-op Healthはデジタル処方箋サービスで、オンラインまたはアプリで薬を注文し、近くの薬局で受け取るか、宅配することができる。オンラインで薬を購入することを好む人の増加は、ePharmacyが提供する使いやすさによるものである。そのため、薬局は現在、顧客基盤を拡大し、消費者行動の意識を高める新たな機会を得ている。さらに、ePharmacyの発展もテクノロジーの影響を大きく受けている。薬局は現在、電子カルテ(EHR)の開発を認識し、患者データに簡単にアクセスできるようになった。主要企業は、世界市場での競争力を維持するために、提携や合弁事業などの戦略的提携を急速に採用している。例えば、2021年12月、ファイザーは、いくつかの免疫炎症性疾患の治療のための革新的な潜在的治療法を開発している臨床段階の会社であるアリーナ・ファーマシューティカルを買収した。

同市場で事業を展開する主要企業には、ファイザー社、ジョンソン・エンド・ジョンソンサービス社、CVSヘルス社、ノバルティスAG社、サノフィ社、GSK plc社、アストラゼネカ社、アッヴィ社、F.ホフマン・ラ・ロシュ社などがある。これらの企業は、ハイテクで革新的な製品・技術を顧客に提供するため、提携とともにいくつかのM&Aを行っている。

レポート中の洞察
「製品タイプ別では市販薬セグメントが予測期間中に大きなCAGRで成長する見込み
製品タイプに基づき、薬局市場は処方箋と市販薬(OTC)に二分される。OTC分野は予測期間中に大きなCAGRで成長すると予想される。これは主に、健康サプリメント、ビタミン剤、パーソナルケア用品などの薬局製品の需要が増加しているためである。さらに、予防医療に対する意識と関心の高まりにより、インフルエンザの予防接種やヘルスケアサプリメントのような市販製品の需要が増加している。

"技術の中では、小売薬局が2021年の市場で大きなシェアを占めた"
薬局タイプ別に見ると、市場は病院薬局、小売薬局、eファーマシー、その他に区分される。このうち、小売薬局が2021年の市場で大きなシェアを占めている。これは主に、利便性に対する需要の高まりと、感染症への曝露を最小限に抑える必要性によるものである。

"2021年に北米が薬局市場を支配"
北米は、技術の進歩によるスマートデバイスの需要増加と消費者の全体的な意識により、2021年の薬局市場を支配した。同地域の急成長見通しをあらゆる側面から考慮すると、予測期間中、北米における薬局の普及率の上昇と相まって、住宅市場の回復やより手頃な価格という点で良好な開発条件が成長の主な要因となっている。

このレポートを購入する理由
- この調査には、信頼できる主要な業界専門家によって検証された市場サイジングと予測分析が含まれています。
- 業界全体の業績を一目で把握できます。
- 主要な事業財務、製品ポートフォリオ、拡大戦略、最近の動向に焦点を当て、著名な同業他社の詳細な分析をカバーしています。
- 業界に存在する促進要因、阻害要因、主要動向、機会を詳細に調査しています。
- 様々なセグメントにわたる市場を包括的にカバーしています。
- 業界を地域レベルで深く掘り下げた分析

カスタマイズオプション:
世界の薬局市場は、要件やその他の市場セグメントに応じてさらにカスタマイズすることができます。UMIでは、お客様独自のビジネスニーズがあることを理解しているため、お客様の要件に完全に適合したレポートを入手するため、お気軽にお問い合わせください。

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目次

1 MARKET INTRODUCTION
1.1. Market Definitions
1.2. Main Objective
1.3. Stakeholders
1.4. Limitation
2 RESEARCH METHODOLOGY OR ASSUMPTION
2.1. Research Process of the Pharmacy Market
2.2. Research Methodology of the Pharmacy Market
2.3. Respondent Profile
3 MARKET SYNOPSIS
4 EXECUTIVE SUMMARY
5 GLOBAL PHARMACY MARKET COVID-19 IMPACT
6 GLOBAL PHARMACY MARKET REVENUE, 2020-2028F
7 MARKET INSIGHTS BY PRODUCT TYPE
7.1. Prescription
7.2. Over the Counter (OTC)
8 MARKET INSIGHTS BY PHARMACY TYPE
8.1. Hospital Pharmacy
8.2. Retail Pharmacy
8.3. ePharmacy
8.4. Others
9 MARKET INSIGHTS BY REGION
9.1. North America Pharmacy Market
9.1.1. U.S.
9.1.2. Canada
9.1.3. Rest of North America
9.2. Europe Pharmacy Market
9.2.1. Germany
9.2.2. U.K.
9.2.3. France
9.2.4. Italy
9.2.5. Spain
9.2.6. Rest of Europe
9.3. Asia-Pacific Pharmacy Market
9.3.1. China
9.3.2. Japan
9.3.3. India
9.3.4. Rest of APAC
9.4. Rest of the World Pharmacy Market
10 PHARMACY MARKET DYNAMICS
10.1. Market Drivers
10.2. Market Challenges
10.3. Impact Analysis
11 PHARMACY MARKET OPPORTUNITIES
12 PHARMACY MARKET TRENDS
13 DEMAND AND SUPPLY-SIDE ANALYSIS
13.1. Demand Side Analysis
13.2. Supply Side Analysis
14 VALUE CHAIN ANALYSIS
15 PRICING ANALYSIS
16 STRATEGIC INSIGHTS
17 COMPETITIVE SCENARIO
17.1. Competitive Landscape
17.1.1. Porters Fiver Forces Analysis
18 COMPANY PROFILED
18.1. Pfizer Inc.
18.2. Johnson & Johnson Services, Inc.
18.3. CVS Health
18.4. Novartis AG
18.5. Sanofi
18.6. Merck & Co., Inc.
18.7. GSK plc.
18.8. AstraZeneca
18.9. AbbVie Inc.
18.10. F. Hoffmann-La Roche Ltd
19 DISCLAIMER

 

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Summary

The pharmacy market is expected to grow at a strong CAGR of around 4.5% during the forecast period. The development of the pharmacy industry has been significantly influenced by technological advancements and the expansion of ePharmacy. The practice of buying and selling prescription drugs and other healthcare products over the internet is referred to as ePharmacy, which is also known as online pharmacy or internet pharmacy. For instance, Phoenix UK bought Co-op Health in March 2021, a digital prescription service that lets people order medication online or through an app for pickup at a nearby pharmacy or home delivery. An increase in the number of people who prefer to buy their medications online is due to the ease of use offered by ePharmacy. Therefore, pharmacies now have new opportunities to grow their customer base and raise awareness of consumer behavior. Moreover, the development of ePharmacy has also been significantly influenced by technology. Pharmacies now have easy access to patient data recognizing the development of electronic health records (EHRs), which can boost prescription accuracy and safety that will drive the pharmacy market. The key players have rapidly adopted strategic alliances such as collaboration, and joint venture, to maintain a competitive edge in the global market. For instance, in December 2021, Pfizer acquired Arena Pharmaceutical, a clinical-stage company developing innovative potential therapies for the treatment of several immuno-inflammatory diseases.

Some of the major players operating in the market include Pfizer Inc.; Johnson & Johnson Services, Inc.; CVS Health; Novartis AG; Sanofi; GSK plc.; AstraZeneca; AbbVie Inc; F. Hoffmann-La Roche Ltd. Several M&As along with partnerships have been undertaken by these players to facilitate customers with hi-tech and innovative products/technologies.

Insights Presented in the Report
“Amongst product type, the over-the-counter segment is expected to grow with a significant CAGR during the forecast period”
Based on product type, the pharmacy market is bifurcated into prescription, and over-the-counter (OTC). The over-the-counter segment is expected to grow with a significant CAGR during the forecast period. This is mainly due to the increasing demand for pharmacy products like health supplements, vitamins, and personal care items. In addition, the rising awareness and interest in preventative healthcare has increased that increasing the demand for over-the-counter products like flu shots, and healthcare supplements.

“Amongst technology, retail pharmacy held a significant share of the market in 2021”
By pharmacy type, the market is segmented into hospital pharmacy, retail pharmacy, epharmacy, and others. Among these, retail pharmacy held a significant share of the market in 2021. This is mainly due to the increasing demand for convenience and the need to minimize exposure to infectious diseases.

“North America dominated the pharmacy market in 2021”
North America dominated the pharmacy market in 2021 due to the increased demand for smart devices due to technological advancements and overall consumer awareness. Considering the rapid growth prospects of the region in every aspect, growth is mainly attributed to favorable conditions of development in terms of recovery of the residential market and better affordability coupled with rising penetration of pharmacies in North America over the forecasted period.

Reasons to buy this report:
• The study includes market sizing and forecasting analysis validated by authenticated key industry experts.
• The report presents a quick review of overall industry performance at one glance.
• The report covers an in-depth analysis of prominent industry peers with a primary focus on key business financials, product portfolios, expansion strategies, and recent developments.
• Detailed examination of drivers, restraints, key trends, and opportunities prevailing in the industry.
• The study comprehensively covers the market across different segments.
• Deep dive regional level analysis of the industry.

Customization Options:
The global pharmacy market can further be customized as per the requirement or any other market segment. Besides this, UMI understands that you may have your own business needs, hence feel free to connect with us to get a report that completely suits your requirements.



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Table of Contents

1 MARKET INTRODUCTION
1.1. Market Definitions
1.2. Main Objective
1.3. Stakeholders
1.4. Limitation
2 RESEARCH METHODOLOGY OR ASSUMPTION
2.1. Research Process of the Pharmacy Market
2.2. Research Methodology of the Pharmacy Market
2.3. Respondent Profile
3 MARKET SYNOPSIS
4 EXECUTIVE SUMMARY
5 GLOBAL PHARMACY MARKET COVID-19 IMPACT
6 GLOBAL PHARMACY MARKET REVENUE, 2020-2028F
7 MARKET INSIGHTS BY PRODUCT TYPE
7.1. Prescription
7.2. Over the Counter (OTC)
8 MARKET INSIGHTS BY PHARMACY TYPE
8.1. Hospital Pharmacy
8.2. Retail Pharmacy
8.3. ePharmacy
8.4. Others
9 MARKET INSIGHTS BY REGION
9.1. North America Pharmacy Market
9.1.1. U.S.
9.1.2. Canada
9.1.3. Rest of North America
9.2. Europe Pharmacy Market
9.2.1. Germany
9.2.2. U.K.
9.2.3. France
9.2.4. Italy
9.2.5. Spain
9.2.6. Rest of Europe
9.3. Asia-Pacific Pharmacy Market
9.3.1. China
9.3.2. Japan
9.3.3. India
9.3.4. Rest of APAC
9.4. Rest of the World Pharmacy Market
10 PHARMACY MARKET DYNAMICS
10.1. Market Drivers
10.2. Market Challenges
10.3. Impact Analysis
11 PHARMACY MARKET OPPORTUNITIES
12 PHARMACY MARKET TRENDS
13 DEMAND AND SUPPLY-SIDE ANALYSIS
13.1. Demand Side Analysis
13.2. Supply Side Analysis
14 VALUE CHAIN ANALYSIS
15 PRICING ANALYSIS
16 STRATEGIC INSIGHTS
17 COMPETITIVE SCENARIO
17.1. Competitive Landscape
17.1.1. Porters Fiver Forces Analysis
18 COMPANY PROFILED
18.1. Pfizer Inc.
18.2. Johnson & Johnson Services, Inc.
18.3. CVS Health
18.4. Novartis AG
18.5. Sanofi
18.6. Merck & Co., Inc.
18.7. GSK plc.
18.8. AstraZeneca
18.9. AbbVie Inc.
18.10. F. Hoffmann-La Roche Ltd
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