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患者体験テクノロジー市場:現状分析と予測(2022年〜2028年)

患者体験テクノロジー市場:現状分析と予測(2022年〜2028年)


Patient Experience Technology Market: Current Analysis and Forecast (2022-2028)

患者体験テクノロジー市場は、予測期間中に年平均成長率(CAGR)約10%で力強く成長すると予想されている。患者体験技術とは、医療環境における患者体験を改善することを目的としたさまざまな技術やソリューション... もっと見る

 

 

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UnivDatos Market Insights
ユニブデイトズマーケットインサイト
2023年5月31日 US$3,999
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サマリー

患者体験テクノロジー市場は、予測期間中に年平均成長率(CAGR)約10%で力強く成長すると予想されている。患者体験技術とは、医療環境における患者体験を改善することを目的としたさまざまな技術やソリューションを指す。これには、患者が自分の健康情報にアクセスし、医療提供者とコミュニケーションをとり、よりパーソナライズされた便利な方法でケアを受けることを可能にするツールや技術が含まれる。より良い患者の転帰に対する需要の増加、医療費の上昇、モバイル医療技術の採用拡大などは、患者体験技術市場の成長を促進する主な要因の一部である。

同市場で事業を展開する主要企業には、Sodexo社、Press Ganey社、Vocera Communications社、Huron Consulting Group Inc社、Aramark社、CipherHealth Inc社、Accenture社、Qualtrics LLC社、GetWellNetwork社、HybridChart社などがある。これらのプレーヤーは、ハイテクで革新的な製品/技術を顧客に提供するため、いくつかのM&Aやパートナーシップを結んでいる。

本レポートの洞察
"コンポーネントのうち、患者体験調査セグメントは予測期間中に急成長が見込まれる"
コンポーネントに基づいて、市場はデジタル患者エンゲージメント、患者コンタクトセンター追跡、患者コンタクトセンター、患者体験調査、患者ライブチャットエンゲージメント、およびその他にセグメント化されます。中でも、患者体験調査分野は予測期間中に急成長が見込まれている。患者体験調査は、医療提供者がケアの様々な側面に関する体験について患者から直接フィードバックを収集することを可能にするため、患者体験技術の不可欠な要素である。外来患者数の増加と入院患者数の増加が、患者体験を改善するために治療中に患者が直面する問題にアクセスするための患者体験調査の市場規模拡大の原因となっている。

"エンドユーザー別では、在宅医療現場での患者体験技術が2021年の市場シェアの大半を占める"
エンドユーザー別では、市場は病院、診療所、在宅ケア環境に区分される。このうち、在宅ケア環境における患者体験技術市場は、予測期間中に高いCAGRで成長する。より多くの患者が快適な自宅で医療サービスを受けることを好むため、これらの環境で提供されるケアの質を高めることができる患者体験技術に対する需要が増加している。

"アジア太平洋地域は予測期間中、患者体験テクノロジー市場のCAGRが最も高く成長する見込み"
アジア太平洋地域は予測期間中、最も高いCAGRで患者体験技術市場が成長すると予測される。デジタル技術の採用が増加していることに加え、医療分野のデジタル化が目覚ましいペースで進んでいることが、患者体験技術の急成長の要因となっている。さらに、高齢者人口の増加や、医療インフラの改善に対する各国政府の取り組みの活発化も、同地域の市場成長の要因となっている。例えば、2020年8月15日、インドのナレンドラ・モディ首相は、国の統合デジタル医療インフラをサポートするために必要なバックボーンを開発することを目的としたアユシュマン・バラット・デジタル・ミッションと名付けられたパイロット・プロジェクトの立ち上げを発表した。

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目次

1 MARKET INTRODUCTION
1.1. Market Definitions
1.2. Main Objective
1.3. Stakeholders
1.4. Limitation
2 RESEARCH METHODOLOGY OR ASSUMPTION
2.1. Research Process of the Patient Experience Technology Market
2.2. Research Methodology of the Patient Experience Technology Market
2.3. Respondent Profile
3 MARKET SYNOPSIS
4 EXECUTIVE SUMMARY
5 GLOBAL PATIENT EXPERIENCE TECHNOLOGY MARKET COVID-19 IMPACT
6 GLOBAL PATIENT EXPERIENCE TECHNOLOGY MARKET REVENUE, 2020-2028F
7 MARKET INSIGHTS BY COMPONENTS
7.1. Digital patient engagement
7.2. Patients contact center tracking.
7.3. Patients contact centers
7.4. Patient experience surveys
7.5. Patient live chat engagement
7.6. Others
8 MARKET INSIGHTS BY END-USERS
8.1. Hospitals
8.2. Clinics
8.3. Home care settings
9 MARKET INSIGHTS BY REGION
9.1. North America Patient Experience Technology Market
9.1.1. U.S.
9.1.2. Canada
9.1.3. Rest of North America
9.2. Europe Patient Experience Technology Market
9.2.1. Germany
9.2.2. UK
9.2.3. France
9.2.4. Italy
9.2.5. Spain
9.2.6. Rest of Europe
9.3. Asia-Pacific Patient Experience Technology Market
9.3.1. China
9.3.2. Japan
9.3.3. India
9.3.4. Australia
9.3.5. South Korea
9.3.6. Rest of APAC
9.4. Rest of the World Patient Experience Technology Market
10 PATIENT EXPERIENCE TECHNOLOGY MARKET DYNAMICS
10.1. Market Drivers
10.2. Market Challenges
10.3. Impact Analysis
11 PATIENT EXPERIENCE TECHNOLOGY MARKET OPPORTUNITIES
12 PATIENT EXPERIENCE TECHNOLOGY MARKET TRENDS
13 DEMAND AND SUPPLY-SIDE ANALYSIS
13.1. Demand Side Analysis
13.2. Supply Side Analysis
14 VALUE CHAIN ANALYSIS
15 PRICING ANALYSIS
16 STRATEGIC INSIGHTS
17 COMPETITIVE SCENARIO
17.1. Competitive Landscape
17.1.1. Porters Fiver Forces Analysis
18 COMPANY PROFILED
18.1. Sodexo
18.2. Press Ganey
18.3. Vocera Communications
18.4. Huron Consulting Group Inc
18.5. Aramark
18.6. CipherHealth Inc
18.7. Accenture
18.8. Qualtrics LLC
18.9. GetWellNetwork, Inc.
18.10. HybridChart, Inc.
19 DISCLAIMER

 

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Summary

The patient experience technology market is expected to grow at a strong CAGR of around 10% during the forecast period. Patient experience technology refers to the various technologies and solutions that aim to improve the patient experience in healthcare settings. This includes tools and technologies that enable patients to access their health information, communicate with healthcare providers, and receive care in a more personalized and convenient manner. The increasing demand for better patient outcomes, rising healthcare costs, and the growing adoption of mobile health technologies are some of the key factors driving the growth of the patient experience technology market.

Some of the major players operating in the market include Sodexo; Press Ganey; Vocera Communications; Huron Consulting Group Inc; Aramark; CipherHealth Inc.; Accenture; Qualtrics LLC; GetWellNetwork, Inc.; and HybridChart, Inc. Several M&As along with partnerships have been undertaken by these players to facilitate customers with hi-tech and innovative products/technologies.

Insights Presented in the Report
“Amongst components, the patient experience surveys segment is expected to witness fast growth during the forecast period”
Based on components, the market is segmented into digital patient engagement, patient contact center tracking, patient contact centers, patient experience surveys, patient live chat engagement, and others. Amongst these, the patient experience surveys segment is expected to witness fast growth during the forecast period. Patient experience surveys are an essential component of patient experience technology, as they enable healthcare providers to collect feedback directly from patients about their experiences with various aspects of their care. The rising number of outpatients and the rising in hospitalizations are attributed to the increasing market size of the patient experience surveys to access the problems faced by the patients during the treatment to improve the patient experience.

“Amongst end-user, the home care settings patient experience technology held the majority share of the market in 2021”
On the basis of end-users, the market is segmented into hospitals, clinics, and home care settings. Among these, home care settings in the patient experience technology market are to grow with a high CAGR during the forecast period. As more patients prefer to receive healthcare services in the comfort of their own homes, there has been a corresponding increase in the demand for patient experience technologies that can enhance the quality of care provided in these settings.

“Asia Pacific is expected to grow with highest CAGR patient experience technology market during the forecast period”
Asia Pacific is expected to grow with the highest CAGR patient experience technology market during the forecast period. The rising adoption of digital technologies, along with the digitalization of the healthcare sector at an impressive pace attributed to the fast growth of patient experience technology. Furthermore, the increasing old-age population, as well as the increasing efforts of the governments over the improving healthcare infrastructure is also responsible for the market growth in the region. For instance, on 15 August 2020, the PM of India Shri Narendra Modi announced the launch of a pilot project named Ayushman Bharat Digital Mission aims to develop the backbone necessary to support the integrated digital health infrastructure of the country.



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Table of Contents

1 MARKET INTRODUCTION
1.1. Market Definitions
1.2. Main Objective
1.3. Stakeholders
1.4. Limitation
2 RESEARCH METHODOLOGY OR ASSUMPTION
2.1. Research Process of the Patient Experience Technology Market
2.2. Research Methodology of the Patient Experience Technology Market
2.3. Respondent Profile
3 MARKET SYNOPSIS
4 EXECUTIVE SUMMARY
5 GLOBAL PATIENT EXPERIENCE TECHNOLOGY MARKET COVID-19 IMPACT
6 GLOBAL PATIENT EXPERIENCE TECHNOLOGY MARKET REVENUE, 2020-2028F
7 MARKET INSIGHTS BY COMPONENTS
7.1. Digital patient engagement
7.2. Patients contact center tracking.
7.3. Patients contact centers
7.4. Patient experience surveys
7.5. Patient live chat engagement
7.6. Others
8 MARKET INSIGHTS BY END-USERS
8.1. Hospitals
8.2. Clinics
8.3. Home care settings
9 MARKET INSIGHTS BY REGION
9.1. North America Patient Experience Technology Market
9.1.1. U.S.
9.1.2. Canada
9.1.3. Rest of North America
9.2. Europe Patient Experience Technology Market
9.2.1. Germany
9.2.2. UK
9.2.3. France
9.2.4. Italy
9.2.5. Spain
9.2.6. Rest of Europe
9.3. Asia-Pacific Patient Experience Technology Market
9.3.1. China
9.3.2. Japan
9.3.3. India
9.3.4. Australia
9.3.5. South Korea
9.3.6. Rest of APAC
9.4. Rest of the World Patient Experience Technology Market
10 PATIENT EXPERIENCE TECHNOLOGY MARKET DYNAMICS
10.1. Market Drivers
10.2. Market Challenges
10.3. Impact Analysis
11 PATIENT EXPERIENCE TECHNOLOGY MARKET OPPORTUNITIES
12 PATIENT EXPERIENCE TECHNOLOGY MARKET TRENDS
13 DEMAND AND SUPPLY-SIDE ANALYSIS
13.1. Demand Side Analysis
13.2. Supply Side Analysis
14 VALUE CHAIN ANALYSIS
15 PRICING ANALYSIS
16 STRATEGIC INSIGHTS
17 COMPETITIVE SCENARIO
17.1. Competitive Landscape
17.1.1. Porters Fiver Forces Analysis
18 COMPANY PROFILED
18.1. Sodexo
18.2. Press Ganey
18.3. Vocera Communications
18.4. Huron Consulting Group Inc
18.5. Aramark
18.6. CipherHealth Inc
18.7. Accenture
18.8. Qualtrics LLC
18.9. GetWellNetwork, Inc.
18.10. HybridChart, Inc.
19 DISCLAIMER

 

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