![]() 患者体験テクノロジー市場:現状分析と予測(2022年〜2028年)Patient Experience Technology Market: Current Analysis and Forecast (2022-2028) 患者体験テクノロジー市場は、予測期間中に年平均成長率(CAGR)約10%で力強く成長すると予想されている。患者体験技術とは、医療環境における患者体験を改善することを目的としたさまざまな技術やソリューション... もっと見る
![]()
日本語のページは自動翻訳を利用し作成しています。
サマリー患者体験テクノロジー市場は、予測期間中に年平均成長率(CAGR)約10%で力強く成長すると予想されている。患者体験技術とは、医療環境における患者体験を改善することを目的としたさまざまな技術やソリューションを指す。これには、患者が自分の健康情報にアクセスし、医療提供者とコミュニケーションをとり、よりパーソナライズされた便利な方法でケアを受けることを可能にするツールや技術が含まれる。より良い患者の転帰に対する需要の増加、医療費の上昇、モバイル医療技術の採用拡大などは、患者体験技術市場の成長を促進する主な要因の一部である。同市場で事業を展開する主要企業には、Sodexo社、Press Ganey社、Vocera Communications社、Huron Consulting Group Inc社、Aramark社、CipherHealth Inc社、Accenture社、Qualtrics LLC社、GetWellNetwork社、HybridChart社などがある。これらのプレーヤーは、ハイテクで革新的な製品/技術を顧客に提供するため、いくつかのM&Aやパートナーシップを結んでいる。 本レポートの洞察 "コンポーネントのうち、患者体験調査セグメントは予測期間中に急成長が見込まれる" コンポーネントに基づいて、市場はデジタル患者エンゲージメント、患者コンタクトセンター追跡、患者コンタクトセンター、患者体験調査、患者ライブチャットエンゲージメント、およびその他にセグメント化されます。中でも、患者体験調査分野は予測期間中に急成長が見込まれている。患者体験調査は、医療提供者がケアの様々な側面に関する体験について患者から直接フィードバックを収集することを可能にするため、患者体験技術の不可欠な要素である。外来患者数の増加と入院患者数の増加が、患者体験を改善するために治療中に患者が直面する問題にアクセスするための患者体験調査の市場規模拡大の原因となっている。 "エンドユーザー別では、在宅医療現場での患者体験技術が2021年の市場シェアの大半を占める" エンドユーザー別では、市場は病院、診療所、在宅ケア環境に区分される。このうち、在宅ケア環境における患者体験技術市場は、予測期間中に高いCAGRで成長する。より多くの患者が快適な自宅で医療サービスを受けることを好むため、これらの環境で提供されるケアの質を高めることができる患者体験技術に対する需要が増加している。 "アジア太平洋地域は予測期間中、患者体験テクノロジー市場のCAGRが最も高く成長する見込み" アジア太平洋地域は予測期間中、最も高いCAGRで患者体験技術市場が成長すると予測される。デジタル技術の採用が増加していることに加え、医療分野のデジタル化が目覚ましいペースで進んでいることが、患者体験技術の急成長の要因となっている。さらに、高齢者人口の増加や、医療インフラの改善に対する各国政府の取り組みの活発化も、同地域の市場成長の要因となっている。例えば、2020年8月15日、インドのナレンドラ・モディ首相は、国の統合デジタル医療インフラをサポートするために必要なバックボーンを開発することを目的としたアユシュマン・バラット・デジタル・ミッションと名付けられたパイロット・プロジェクトの立ち上げを発表した。 目次1 MARKET INTRODUCTION1.1. Market Definitions 1.2. Main Objective 1.3. Stakeholders 1.4. Limitation 2 RESEARCH METHODOLOGY OR ASSUMPTION 2.1. Research Process of the Patient Experience Technology Market 2.2. Research Methodology of the Patient Experience Technology Market 2.3. Respondent Profile 3 MARKET SYNOPSIS 4 EXECUTIVE SUMMARY 5 GLOBAL PATIENT EXPERIENCE TECHNOLOGY MARKET COVID-19 IMPACT 6 GLOBAL PATIENT EXPERIENCE TECHNOLOGY MARKET REVENUE, 2020-2028F 7 MARKET INSIGHTS BY COMPONENTS 7.1. Digital patient engagement 7.2. Patients contact center tracking. 7.3. Patients contact centers 7.4. Patient experience surveys 7.5. Patient live chat engagement 7.6. Others 8 MARKET INSIGHTS BY END-USERS 8.1. Hospitals 8.2. Clinics 8.3. Home care settings 9 MARKET INSIGHTS BY REGION 9.1. North America Patient Experience Technology Market 9.1.1. U.S. 9.1.2. Canada 9.1.3. Rest of North America 9.2. Europe Patient Experience Technology Market 9.2.1. Germany 9.2.2. UK 9.2.3. France 9.2.4. Italy 9.2.5. Spain 9.2.6. Rest of Europe 9.3. Asia-Pacific Patient Experience Technology Market 9.3.1. China 9.3.2. Japan 9.3.3. India 9.3.4. Australia 9.3.5. South Korea 9.3.6. Rest of APAC 9.4. Rest of the World Patient Experience Technology Market 10 PATIENT EXPERIENCE TECHNOLOGY MARKET DYNAMICS 10.1. Market Drivers 10.2. Market Challenges 10.3. Impact Analysis 11 PATIENT EXPERIENCE TECHNOLOGY MARKET OPPORTUNITIES 12 PATIENT EXPERIENCE TECHNOLOGY MARKET TRENDS 13 DEMAND AND SUPPLY-SIDE ANALYSIS 13.1. Demand Side Analysis 13.2. Supply Side Analysis 14 VALUE CHAIN ANALYSIS 15 PRICING ANALYSIS 16 STRATEGIC INSIGHTS 17 COMPETITIVE SCENARIO 17.1. Competitive Landscape 17.1.1. Porters Fiver Forces Analysis 18 COMPANY PROFILED 18.1. Sodexo 18.2. Press Ganey 18.3. Vocera Communications 18.4. Huron Consulting Group Inc 18.5. Aramark 18.6. CipherHealth Inc 18.7. Accenture 18.8. Qualtrics LLC 18.9. GetWellNetwork, Inc. 18.10. HybridChart, Inc. 19 DISCLAIMER
SummaryThe patient experience technology market is expected to grow at a strong CAGR of around 10% during the forecast period. Patient experience technology refers to the various technologies and solutions that aim to improve the patient experience in healthcare settings. This includes tools and technologies that enable patients to access their health information, communicate with healthcare providers, and receive care in a more personalized and convenient manner. The increasing demand for better patient outcomes, rising healthcare costs, and the growing adoption of mobile health technologies are some of the key factors driving the growth of the patient experience technology market. Table of Contents1 MARKET INTRODUCTION1.1. Market Definitions 1.2. Main Objective 1.3. Stakeholders 1.4. Limitation 2 RESEARCH METHODOLOGY OR ASSUMPTION 2.1. Research Process of the Patient Experience Technology Market 2.2. Research Methodology of the Patient Experience Technology Market 2.3. Respondent Profile 3 MARKET SYNOPSIS 4 EXECUTIVE SUMMARY 5 GLOBAL PATIENT EXPERIENCE TECHNOLOGY MARKET COVID-19 IMPACT 6 GLOBAL PATIENT EXPERIENCE TECHNOLOGY MARKET REVENUE, 2020-2028F 7 MARKET INSIGHTS BY COMPONENTS 7.1. Digital patient engagement 7.2. Patients contact center tracking. 7.3. Patients contact centers 7.4. Patient experience surveys 7.5. Patient live chat engagement 7.6. Others 8 MARKET INSIGHTS BY END-USERS 8.1. Hospitals 8.2. Clinics 8.3. Home care settings 9 MARKET INSIGHTS BY REGION 9.1. North America Patient Experience Technology Market 9.1.1. U.S. 9.1.2. Canada 9.1.3. Rest of North America 9.2. Europe Patient Experience Technology Market 9.2.1. Germany 9.2.2. UK 9.2.3. France 9.2.4. Italy 9.2.5. Spain 9.2.6. Rest of Europe 9.3. Asia-Pacific Patient Experience Technology Market 9.3.1. China 9.3.2. Japan 9.3.3. India 9.3.4. Australia 9.3.5. South Korea 9.3.6. Rest of APAC 9.4. Rest of the World Patient Experience Technology Market 10 PATIENT EXPERIENCE TECHNOLOGY MARKET DYNAMICS 10.1. Market Drivers 10.2. Market Challenges 10.3. Impact Analysis 11 PATIENT EXPERIENCE TECHNOLOGY MARKET OPPORTUNITIES 12 PATIENT EXPERIENCE TECHNOLOGY MARKET TRENDS 13 DEMAND AND SUPPLY-SIDE ANALYSIS 13.1. Demand Side Analysis 13.2. Supply Side Analysis 14 VALUE CHAIN ANALYSIS 15 PRICING ANALYSIS 16 STRATEGIC INSIGHTS 17 COMPETITIVE SCENARIO 17.1. Competitive Landscape 17.1.1. Porters Fiver Forces Analysis 18 COMPANY PROFILED 18.1. Sodexo 18.2. Press Ganey 18.3. Vocera Communications 18.4. Huron Consulting Group Inc 18.5. Aramark 18.6. CipherHealth Inc 18.7. Accenture 18.8. Qualtrics LLC 18.9. GetWellNetwork, Inc. 18.10. HybridChart, Inc. 19 DISCLAIMER
ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。本レポートと同分野(医療/ヘルスケア)の最新刊レポート
UnivDatos Market Insights社のヘルスケア分野での最新刊レポート
本レポートと同じKEY WORD()の最新刊レポート
よくあるご質問UnivDatos Market Insights社はどのような調査会社ですか?Universal Data Solutionsの子会社であり、ユニブデイトズマーケットインサイト(UnivDatos Market Insights)は、リサーチやデータ処理に対するクライアントニー... もっと見る 調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
注文の手続きはどのようになっていますか?1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
お支払方法の方法はどのようになっていますか?納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
データリソース社はどのような会社ですか?当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
|