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マルチチャネルアナリティクス市場:現状分析と予測(2022-2028年)

マルチチャネルアナリティクス市場:現状分析と予測(2022-2028年)


Multichannel Analytics Market: Current Analysis and Forecast (2022-2028)

マルチチャネル分析市場は、ソーシャルメディアの利用拡大や産業界における分析ソリューションの採用増加により、予測期間中に約22%の高いCAGRで成長すると予想されています。マルチチャネル分析とは、さまざまな... もっと見る

 

 

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UnivDatos Market Insights
ユニブデイトズマーケットインサイト
2023年2月28日 US$3,999
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実際のレポートは英文のみでご納品いたします。


 

サマリー

マルチチャネル分析市場は、ソーシャルメディアの利用拡大や産業界における分析ソリューションの採用増加により、予測期間中に約22%の高いCAGRで成長すると予想されています。マルチチャネル分析とは、さまざまなソースやチャネルからのデータを1つの場所にまとめるビジネスプロセスです。例えば、3つのオンラインストアを運営している場合、マルチチャネル分析ツールを使用すると、各ストアのデータを1か所に集約することができます。これらのツールは、各ウェブサイトのデータを記録し、分析のために体系的にフィルタリングします。マルチチャネル解析は、企業全体の効率向上に役立ちます。データは、企業が顧客を理解し、ユーザーがウェブサイト上でどのように行動しているかを把握するのに役立ちます。このような詳細な概要は、企業が効果的な計画を立てるために持っているデータを使用することにより、顧客維持や広告キャンペーンへの支出を減らすのに役立ちます。顧客エンゲージメントのためのマルチチャネルマーケティングの採用が進んでいることや、インターネットの普及によるオンラインショッピングの傾向の高まりが、市場の成長にさらに貢献しています。例えば、国連貿易開発会議(UNCTAD)によると、小売業全体の売上に占めるオンライン小売業の売上シェアは、16%から2020年には19%に跳ね上がるとされています。

市場に参入している主なプレーヤーには、Adobe、Google、IBM、Oracle、SAS Institute Inc.、Salesforce、Micro Focus、NICE、SAP SE、Ebiquity plcが含まれます。これらの企業は、ハイテクで革新的な製品/技術を顧客に提供するために、いくつかのM&Aやパートナーシップを結んでいます。

本レポートに記載されている洞察
"コンポーネントのうち、ソリューション部門が2021年の市場で顕著なシェアを占めた"
コンポーネントに基づき、市場はソリューションとサービスに二分される。このうち、2021年の市場では、ソリューション部門が大きなシェアを占めています。これは、リーチの拡大、エンゲージメントの強化、ブランドプロモーション、カスタマージャーニーの合理化など、マルチチャネル分析ソリューションに関連する利点が、マルチチャネル分析ソリューションの市場の成長にさらに貢献しているためである。

"用途別では、キャンペーン管理分野が2021年の市場で突出したシェアを占めている"
アプリケーション別に、市場は顧客維持・獲得、クロスセル・アップセル、顧客体験管理、キャンペーン管理、その他に分けられます。このうち、キャンペーン管理分野は、2021年のマルチチャネル分析市場で顕著なシェアを獲得しています。マルチチャネルキャンペーン管理は、企業がウェブサイト、モバイル、ソーシャル、ダイレクトメール、コールセンター、電子メールにまたがるオファーを定義し、オーケストレーションし、顧客に伝えることを可能にします。

"予測期間中、アジア太平洋地域が成長をリードする"
APACは、マーケティングキャンペーンを管理するために、この地域の企業の間でマルチチャネル分析ソリューションの導入が進んでおり、さまざまなチャネルで顧客を管理する必要があることから、予測期間中に大幅な年平均成長率で成長すると予想されています。マルチチャネル・アナリティクスは、企業が顧客基盤を拡大し、世界中のより多くの顧客を引きつけ、より多くの収益を上げるための簡単な方法を提供します。さらに、マルチチャネル分析には、オンラインマーケットプレイスに限らず、購買を統合したソーシャルメディアプラットフォーム、自社製品を販売する企業ウェブサイト、さらには実店舗も含まれます。

本レポートを購入する理由
- 本調査には、信頼できる主要な業界専門家により検証された市場規模および予測分析が含まれています。
- 本レポートでは、業界全体のパフォーマンスを一目で確認することができます。
- 主要な事業財務、製品ポートフォリオ、拡大戦略、最新動向に焦点を当てた、著名な業界同業者の詳細な分析が含まれています。
- 業界に存在する促進要因、阻害要因、主要トレンド、機会について詳細に検討します。
- 本調査では、さまざまなセグメントにわたる市場を包括的にカバーしています。
- 産業の地域レベルの深堀り分析。

カスタマイズオプション:
世界のマルチチャネル分析市場は、要件やその他の市場セグメントに応じてさらにカスタマイズすることができます。UMIは、お客様独自のビジネスニーズがあることを理解していますので、お客様の要件に完全に合致したレポートを入手するために、お気軽にお問い合わせください。

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目次

1 MARKET INTRODUCTION
1.1. Market Definitions
1.2. Main Objective
1.3. Stakeholders
1.4. Limitation
2 RESEARCH METHODOLOGY OR ASSUMPTION
2.1. Research Process of the Multichannel Analytics Market
2.2. Research Methodology of the Multichannel Analytics Market
2.3. Respondent Profile
3 MARKET SYNOPSIS
4 EXECUTIVE SUMMARY
5 GLOBAL MULTICHANNEL ANALYTICS MARKET COVID-19 IMPACT
6 GLOBAL MULTICHANNEL ANALYTICS MARKET REVENUE, 2020-2028F
7 MARKET INSIGHTS BY COMPONENT
7.1. Solutions
7.1.1. Query & Reporting
7.1.2. Visualization
7.1.3. Multidimensional Analysis
7.1.4. Data Mining & Predictive Analytics
7.1.5. Others
7.2. Services
8 MARKET INSIGHTS BY APPLICATION
8.1. Customer Retention & Acquisition
8.2. Cross-Selling & Up-Selling
8.3. Customer Experience Management
8.4. Campaign Management
8.5. Others
9 MARKET INSIGHTS BY INDUSTRY
9.1. Information & Communication Technology
9.2. Banking & Financial Services
9.3. Manufacturing
9.4. Retail & E-commerce
9.5. Others
10 MARKET INSIGHTS BY REGION
10.1. North America Multichannel Analytics Market
10.1.1. U.S.
10.1.2. Canada
10.1.3. Rest of North America
10.2. Europe Multichannel Analytics Market
10.2.1. Germany
10.2.2. U.K.
10.2.3. France
10.2.4. Italy
10.2.5. Spain
10.2.6. Rest of Europe
10.3. Asia-Pacific Multichannel Analytics Market
10.3.1. China
10.3.2. India
10.3.3. Japan
10.3.4. Rest of Asia-Pacific
10.4. Rest of the World Multichannel Analytics Market
11 MULTICHANNEL ANALYTICS MARKET DYNAMICS
11.1. Market Drivers
11.2. Market Challenges
11.3. Impact Analysis
12 MULTICHANNEL ANALYTICS MARKET OPPORTUNITIES
13 MULTICHANNEL ANALYTICS MARKET TRENDS
14 DEMAND AND SUPPLY-SIDE ANALYSIS
14.1. Demand Side Analysis
14.2. Supply Side Analysis
15 VALUE CHAIN ANALYSIS
16 PRICING ANALYSIS
17 STRATEGIC INSIGHTS
18 COMPETITIVE SCENARIO
18.1. Competitive Landscape
18.1.1. Porters Fiver Forces Analysis
19 COMPANY PROFILED
19.1. Adobe
19.2. Google
19.3. IBM
19.4. Oracle
19.5. SAS Institute Inc.
19.6. Salesforce, Inc.
19.7. Micro Focus
19.8. NICE
19.9. SAP SE
19.10. Ebiquity plc.
20 DISCLAIMER

 

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Summary

The Multichannel Analytics Market is expected to grow at a strong CAGR of around 22% during the forecast period owing to the growing use of social media and the increasing adoption of analytical solutions among industries. Multichannel analytics is a business process that brings data from various sources or channels together in one place. For example, if a person has three online stores, a multichannel analytics tool can be used to aggregate data from each store in one place. These tools record data for each website and systematically filter it for analysis. Multichannel analytics helps improve efficiency across the enterprise. Data helps enterprises understand their customer and how a user behaves on their website. This kind of detailed overview helps companies reduce their spending on customer retention and advertising campaigns by using the data they have to make effective plans. The growing adoption of multichannel marketing for customer engagement and the rising trend of online shopping due to a large coverage of the internet is further contributing to the growth of the market. For instance, according to the United Nations Conference on Trade and Development (UNCTAD), the online retail sales share of total retail sales jumped from 16% to 19% in 2020.

Some of the major players operating in the market include Adobe; Google; IBM; Oracle; SAS Institute Inc.; Salesforce, Inc.; Micro Focus; NICE; SAP SE; and Ebiquity plc. Several M&As along with partnerships have been undertaken by these players to facilitate customers with hi-tech and innovative products/technologies.

Insights Presented in the Report
“Amongst component, the solutions segment held a prominent share of the market in 2021”
Based on component, the market is bifurcated into solutions and services. Amongst these, the solutions segment catered to a significant share of the market in 2021. This is due to the benefits associated with multi-channel analytics solutions such as larger reach, boosted engagement, brand promotion, and streamlined customer journeys are further contributing to the growth of the market for multichannel analytics solutions.

“Amongst application, the campaign management segment held a prominent share of the market in 2021”
By application, the market is divided into customer retention & acquisition, cross-selling & up-selling, customer experience management, campaign management, and others. Among these, the campaign management segment captured a commendable share of the multichannel analytics market in 2021. Multichannel campaign management enables companies to define, orchestrate and communicate offers to customers across websites, mobile, social, direct mail, call centers, and email.

“Asia-Pacific to lead the growth during the forecasted period”
APAC is expected to grow at a substantial CAGR during the forecast period owing to the increasing adoption of multichannel analytics solutions amongst the businesses in the region to manage marketing campaigns and the need to manage customers across various channels. Multichannel analytics offers an easier way for businesses to grow their customer base, attract more customers around the world, and generate more revenue. Moreover, multichannel analytics is not limited to online marketplaces, but also includes social media platforms with integrated purchases, corporate websites selling their products, and even physical stores.

Reasons to buy this report:
• The study includes market sizing and forecasting analysis validated by authenticated key industry experts.
• The report presents a quick review of overall industry performance at one glance.
• The report covers an in-depth analysis of prominent industry peers with a primary focus on key business financials, product portfolios, expansion strategies, and recent developments.
• Detailed examination of drivers, restraints, key trends, and opportunities prevailing in the industry.
• The study comprehensively covers the market across different segments.
• Deep dive regional level analysis of the industry.

Customization Options:
The global multichannel analytics market can further be customized as per the requirement or any other market segment. Besides this, UMI understands that you may have your own business needs, hence feel free to connect with us to get a report that completely suits your requirements.



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Table of Contents

1 MARKET INTRODUCTION
1.1. Market Definitions
1.2. Main Objective
1.3. Stakeholders
1.4. Limitation
2 RESEARCH METHODOLOGY OR ASSUMPTION
2.1. Research Process of the Multichannel Analytics Market
2.2. Research Methodology of the Multichannel Analytics Market
2.3. Respondent Profile
3 MARKET SYNOPSIS
4 EXECUTIVE SUMMARY
5 GLOBAL MULTICHANNEL ANALYTICS MARKET COVID-19 IMPACT
6 GLOBAL MULTICHANNEL ANALYTICS MARKET REVENUE, 2020-2028F
7 MARKET INSIGHTS BY COMPONENT
7.1. Solutions
7.1.1. Query & Reporting
7.1.2. Visualization
7.1.3. Multidimensional Analysis
7.1.4. Data Mining & Predictive Analytics
7.1.5. Others
7.2. Services
8 MARKET INSIGHTS BY APPLICATION
8.1. Customer Retention & Acquisition
8.2. Cross-Selling & Up-Selling
8.3. Customer Experience Management
8.4. Campaign Management
8.5. Others
9 MARKET INSIGHTS BY INDUSTRY
9.1. Information & Communication Technology
9.2. Banking & Financial Services
9.3. Manufacturing
9.4. Retail & E-commerce
9.5. Others
10 MARKET INSIGHTS BY REGION
10.1. North America Multichannel Analytics Market
10.1.1. U.S.
10.1.2. Canada
10.1.3. Rest of North America
10.2. Europe Multichannel Analytics Market
10.2.1. Germany
10.2.2. U.K.
10.2.3. France
10.2.4. Italy
10.2.5. Spain
10.2.6. Rest of Europe
10.3. Asia-Pacific Multichannel Analytics Market
10.3.1. China
10.3.2. India
10.3.3. Japan
10.3.4. Rest of Asia-Pacific
10.4. Rest of the World Multichannel Analytics Market
11 MULTICHANNEL ANALYTICS MARKET DYNAMICS
11.1. Market Drivers
11.2. Market Challenges
11.3. Impact Analysis
12 MULTICHANNEL ANALYTICS MARKET OPPORTUNITIES
13 MULTICHANNEL ANALYTICS MARKET TRENDS
14 DEMAND AND SUPPLY-SIDE ANALYSIS
14.1. Demand Side Analysis
14.2. Supply Side Analysis
15 VALUE CHAIN ANALYSIS
16 PRICING ANALYSIS
17 STRATEGIC INSIGHTS
18 COMPETITIVE SCENARIO
18.1. Competitive Landscape
18.1.1. Porters Fiver Forces Analysis
19 COMPANY PROFILED
19.1. Adobe
19.2. Google
19.3. IBM
19.4. Oracle
19.5. SAS Institute Inc.
19.6. Salesforce, Inc.
19.7. Micro Focus
19.8. NICE
19.9. SAP SE
19.10. Ebiquity plc.
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