![]() マルチチャネルアナリティクス市場:現状分析と予測(2022-2028年)Multichannel Analytics Market: Current Analysis and Forecast (2022-2028) マルチチャネル分析市場は、ソーシャルメディアの利用拡大や産業界における分析ソリューションの採用増加により、予測期間中に約22%の高いCAGRで成長すると予想されています。マルチチャネル分析とは、さまざまな... もっと見る
![]()
日本語のページは自動翻訳を利用し作成しています。
サマリーマルチチャネル分析市場は、ソーシャルメディアの利用拡大や産業界における分析ソリューションの採用増加により、予測期間中に約22%の高いCAGRで成長すると予想されています。マルチチャネル分析とは、さまざまなソースやチャネルからのデータを1つの場所にまとめるビジネスプロセスです。例えば、3つのオンラインストアを運営している場合、マルチチャネル分析ツールを使用すると、各ストアのデータを1か所に集約することができます。これらのツールは、各ウェブサイトのデータを記録し、分析のために体系的にフィルタリングします。マルチチャネル解析は、企業全体の効率向上に役立ちます。データは、企業が顧客を理解し、ユーザーがウェブサイト上でどのように行動しているかを把握するのに役立ちます。このような詳細な概要は、企業が効果的な計画を立てるために持っているデータを使用することにより、顧客維持や広告キャンペーンへの支出を減らすのに役立ちます。顧客エンゲージメントのためのマルチチャネルマーケティングの採用が進んでいることや、インターネットの普及によるオンラインショッピングの傾向の高まりが、市場の成長にさらに貢献しています。例えば、国連貿易開発会議(UNCTAD)によると、小売業全体の売上に占めるオンライン小売業の売上シェアは、16%から2020年には19%に跳ね上がるとされています。市場に参入している主なプレーヤーには、Adobe、Google、IBM、Oracle、SAS Institute Inc.、Salesforce、Micro Focus、NICE、SAP SE、Ebiquity plcが含まれます。これらの企業は、ハイテクで革新的な製品/技術を顧客に提供するために、いくつかのM&Aやパートナーシップを結んでいます。 本レポートに記載されている洞察 "コンポーネントのうち、ソリューション部門が2021年の市場で顕著なシェアを占めた" コンポーネントに基づき、市場はソリューションとサービスに二分される。このうち、2021年の市場では、ソリューション部門が大きなシェアを占めています。これは、リーチの拡大、エンゲージメントの強化、ブランドプロモーション、カスタマージャーニーの合理化など、マルチチャネル分析ソリューションに関連する利点が、マルチチャネル分析ソリューションの市場の成長にさらに貢献しているためである。 "用途別では、キャンペーン管理分野が2021年の市場で突出したシェアを占めている" アプリケーション別に、市場は顧客維持・獲得、クロスセル・アップセル、顧客体験管理、キャンペーン管理、その他に分けられます。このうち、キャンペーン管理分野は、2021年のマルチチャネル分析市場で顕著なシェアを獲得しています。マルチチャネルキャンペーン管理は、企業がウェブサイト、モバイル、ソーシャル、ダイレクトメール、コールセンター、電子メールにまたがるオファーを定義し、オーケストレーションし、顧客に伝えることを可能にします。 "予測期間中、アジア太平洋地域が成長をリードする" APACは、マーケティングキャンペーンを管理するために、この地域の企業の間でマルチチャネル分析ソリューションの導入が進んでおり、さまざまなチャネルで顧客を管理する必要があることから、予測期間中に大幅な年平均成長率で成長すると予想されています。マルチチャネル・アナリティクスは、企業が顧客基盤を拡大し、世界中のより多くの顧客を引きつけ、より多くの収益を上げるための簡単な方法を提供します。さらに、マルチチャネル分析には、オンラインマーケットプレイスに限らず、購買を統合したソーシャルメディアプラットフォーム、自社製品を販売する企業ウェブサイト、さらには実店舗も含まれます。 本レポートを購入する理由 - 本調査には、信頼できる主要な業界専門家により検証された市場規模および予測分析が含まれています。 - 本レポートでは、業界全体のパフォーマンスを一目で確認することができます。 - 主要な事業財務、製品ポートフォリオ、拡大戦略、最新動向に焦点を当てた、著名な業界同業者の詳細な分析が含まれています。 - 業界に存在する促進要因、阻害要因、主要トレンド、機会について詳細に検討します。 - 本調査では、さまざまなセグメントにわたる市場を包括的にカバーしています。 - 産業の地域レベルの深堀り分析。 カスタマイズオプション: 世界のマルチチャネル分析市場は、要件やその他の市場セグメントに応じてさらにカスタマイズすることができます。UMIは、お客様独自のビジネスニーズがあることを理解していますので、お客様の要件に完全に合致したレポートを入手するために、お気軽にお問い合わせください。 目次1 MARKET INTRODUCTION1.1. Market Definitions 1.2. Main Objective 1.3. Stakeholders 1.4. Limitation 2 RESEARCH METHODOLOGY OR ASSUMPTION 2.1. Research Process of the Multichannel Analytics Market 2.2. Research Methodology of the Multichannel Analytics Market 2.3. Respondent Profile 3 MARKET SYNOPSIS 4 EXECUTIVE SUMMARY 5 GLOBAL MULTICHANNEL ANALYTICS MARKET COVID-19 IMPACT 6 GLOBAL MULTICHANNEL ANALYTICS MARKET REVENUE, 2020-2028F 7 MARKET INSIGHTS BY COMPONENT 7.1. Solutions 7.1.1. Query & Reporting 7.1.2. Visualization 7.1.3. Multidimensional Analysis 7.1.4. Data Mining & Predictive Analytics 7.1.5. Others 7.2. Services 8 MARKET INSIGHTS BY APPLICATION 8.1. Customer Retention & Acquisition 8.2. Cross-Selling & Up-Selling 8.3. Customer Experience Management 8.4. Campaign Management 8.5. Others 9 MARKET INSIGHTS BY INDUSTRY 9.1. Information & Communication Technology 9.2. Banking & Financial Services 9.3. Manufacturing 9.4. Retail & E-commerce 9.5. Others 10 MARKET INSIGHTS BY REGION 10.1. North America Multichannel Analytics Market 10.1.1. U.S. 10.1.2. Canada 10.1.3. Rest of North America 10.2. Europe Multichannel Analytics Market 10.2.1. Germany 10.2.2. U.K. 10.2.3. France 10.2.4. Italy 10.2.5. Spain 10.2.6. Rest of Europe 10.3. Asia-Pacific Multichannel Analytics Market 10.3.1. China 10.3.2. India 10.3.3. Japan 10.3.4. Rest of Asia-Pacific 10.4. Rest of the World Multichannel Analytics Market 11 MULTICHANNEL ANALYTICS MARKET DYNAMICS 11.1. Market Drivers 11.2. Market Challenges 11.3. Impact Analysis 12 MULTICHANNEL ANALYTICS MARKET OPPORTUNITIES 13 MULTICHANNEL ANALYTICS MARKET TRENDS 14 DEMAND AND SUPPLY-SIDE ANALYSIS 14.1. Demand Side Analysis 14.2. Supply Side Analysis 15 VALUE CHAIN ANALYSIS 16 PRICING ANALYSIS 17 STRATEGIC INSIGHTS 18 COMPETITIVE SCENARIO 18.1. Competitive Landscape 18.1.1. Porters Fiver Forces Analysis 19 COMPANY PROFILED 19.1. Adobe 19.2. Google 19.3. IBM 19.4. Oracle 19.5. SAS Institute Inc. 19.6. Salesforce, Inc. 19.7. Micro Focus 19.8. NICE 19.9. SAP SE 19.10. Ebiquity plc. 20 DISCLAIMER
SummaryThe Multichannel Analytics Market is expected to grow at a strong CAGR of around 22% during the forecast period owing to the growing use of social media and the increasing adoption of analytical solutions among industries. Multichannel analytics is a business process that brings data from various sources or channels together in one place. For example, if a person has three online stores, a multichannel analytics tool can be used to aggregate data from each store in one place. These tools record data for each website and systematically filter it for analysis. Multichannel analytics helps improve efficiency across the enterprise. Data helps enterprises understand their customer and how a user behaves on their website. This kind of detailed overview helps companies reduce their spending on customer retention and advertising campaigns by using the data they have to make effective plans. The growing adoption of multichannel marketing for customer engagement and the rising trend of online shopping due to a large coverage of the internet is further contributing to the growth of the market. For instance, according to the United Nations Conference on Trade and Development (UNCTAD), the online retail sales share of total retail sales jumped from 16% to 19% in 2020. Table of Contents1 MARKET INTRODUCTION1.1. Market Definitions 1.2. Main Objective 1.3. Stakeholders 1.4. Limitation 2 RESEARCH METHODOLOGY OR ASSUMPTION 2.1. Research Process of the Multichannel Analytics Market 2.2. Research Methodology of the Multichannel Analytics Market 2.3. Respondent Profile 3 MARKET SYNOPSIS 4 EXECUTIVE SUMMARY 5 GLOBAL MULTICHANNEL ANALYTICS MARKET COVID-19 IMPACT 6 GLOBAL MULTICHANNEL ANALYTICS MARKET REVENUE, 2020-2028F 7 MARKET INSIGHTS BY COMPONENT 7.1. Solutions 7.1.1. Query & Reporting 7.1.2. Visualization 7.1.3. Multidimensional Analysis 7.1.4. Data Mining & Predictive Analytics 7.1.5. Others 7.2. Services 8 MARKET INSIGHTS BY APPLICATION 8.1. Customer Retention & Acquisition 8.2. Cross-Selling & Up-Selling 8.3. Customer Experience Management 8.4. Campaign Management 8.5. Others 9 MARKET INSIGHTS BY INDUSTRY 9.1. Information & Communication Technology 9.2. Banking & Financial Services 9.3. Manufacturing 9.4. Retail & E-commerce 9.5. Others 10 MARKET INSIGHTS BY REGION 10.1. North America Multichannel Analytics Market 10.1.1. U.S. 10.1.2. Canada 10.1.3. Rest of North America 10.2. Europe Multichannel Analytics Market 10.2.1. Germany 10.2.2. U.K. 10.2.3. France 10.2.4. Italy 10.2.5. Spain 10.2.6. Rest of Europe 10.3. Asia-Pacific Multichannel Analytics Market 10.3.1. China 10.3.2. India 10.3.3. Japan 10.3.4. Rest of Asia-Pacific 10.4. Rest of the World Multichannel Analytics Market 11 MULTICHANNEL ANALYTICS MARKET DYNAMICS 11.1. Market Drivers 11.2. Market Challenges 11.3. Impact Analysis 12 MULTICHANNEL ANALYTICS MARKET OPPORTUNITIES 13 MULTICHANNEL ANALYTICS MARKET TRENDS 14 DEMAND AND SUPPLY-SIDE ANALYSIS 14.1. Demand Side Analysis 14.2. Supply Side Analysis 15 VALUE CHAIN ANALYSIS 16 PRICING ANALYSIS 17 STRATEGIC INSIGHTS 18 COMPETITIVE SCENARIO 18.1. Competitive Landscape 18.1.1. Porters Fiver Forces Analysis 19 COMPANY PROFILED 19.1. Adobe 19.2. Google 19.3. IBM 19.4. Oracle 19.5. SAS Institute Inc. 19.6. Salesforce, Inc. 19.7. Micro Focus 19.8. NICE 19.9. SAP SE 19.10. Ebiquity plc. 20 DISCLAIMER
ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。本レポートと同分野(通信・IT)の最新刊レポート
UnivDatos Market Insights社の情報通信技術分野での最新刊レポート
本レポートと同じKEY WORD()の最新刊レポート
よくあるご質問UnivDatos Market Insights社はどのような調査会社ですか?Universal Data Solutionsの子会社であり、ユニブデイトズマーケットインサイト(UnivDatos Market Insights)は、リサーチやデータ処理に対するクライアントニー... もっと見る 調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
注文の手続きはどのようになっていますか?1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
お支払方法の方法はどのようになっていますか?納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
データリソース社はどのような会社ですか?当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
|
詳細検索
2025/04/18 10:27 143.46 円 163.28 円 193.29 円 |