インド食器洗い洗剤市場:種類別(食器洗いバー、食器洗いリキッド、食器洗いパウダー、その他)、最終用途別(住宅用、商業・施設用)、流通チャネル別(独立系店舗・食料品店、デパート、スーパーマーケット・ハイパーマーケット、オンライン、その他)、地域別、競争状況・予測・機会、2027年度India Dishwashing Detergent Market, By Type (Dishwashing Bars, Dishwashing Liquid, Dishwashing Powder, Others), By End Use (Residential and Commercial & Institutional), By Distribution Channel (Independent Stores/ Grocery Stores, Departmental Stores, Supermarket/Hypermarket, Online & Others), By Region, Competition, Forecast & Opportunities, FY2027 インドの食器洗い洗剤市場は、2021年度にUSD578.73百万ドル、2027年度にはUSD1340.12百万ドルに達し、2027年度までの年平均成長率は15.31%以上になると予測されています。インドにおける食器用洗剤市場の成長... もっと見る
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サマリーインドの食器洗い洗剤市場は、2021年度にUSD578.73百万ドル、2027年度にはUSD1340.12百万ドルに達し、2027年度までの年平均成長率は15.31%以上になると予測されています。インドにおける食器用洗剤市場の成長は、COVID-19の流行やその他の病気の影響で、人々の衛生意識が日々高まっていることから、消費者のライフスタイルが変化していることに起因しています。さらに、可処分所得の増加、キッチンの衛生状態や食品の安全性の向上も、インドの食器用洗剤市場を牽引する要因となっています。
インドの食器用洗剤市場は、タイプ、最終用途、流通チャネル、地域、企業などに基づいて分類されています。タイプ別では、dishwashing bar、dishwashing liquid、dishwashing powders、その他に分類されます。食器用洗剤市場では、食器用バーに次いで、食器用液体が主流となっています。これは、食器用バーに比べて汚れが少なく、皮膚への刺激が少ないことや、手から食器へのバクテリアの移動を止めることができるためです。 地域別では、人口が最も多く、可処分所得が高い北インドがFY2021年のインドの食器洗い洗剤市場を独占している。さらに、予測期間中、この地域はその優位性を維持し、西インドがそれに続くと予想されます。北部および西部地域の成長は、Bangalore、Pune、Maharashtra、Delhiなどの州で食器用洗剤バーや食器用液体の需要が高まっているなど、国内要因が大きく影響しています。 食器用洗剤市場をリードしている主な企業は、Hindustan Unilever Limited、Jyothy Laboratories Limited、Rohit Surfactants Private Limited、Fena (P) Limited (INDIA)、Patanjali Ayurved Limited、その他です。各社は、インドの食器洗い洗剤市場を獲得するために、製品の革新や新製品の発売に絶えず取り組んでいます。Wipro Customer Care & Lightingのような企業は、液体食器洗剤市場を獲得するために、Giffyという製品をインドで発売した。詰め替え用パックを提供して消費者のお金を節約するなど、ソーシャルメディア、ビルボード、印刷媒体、プロモーション戦略を駆使した大規模な広告を展開しています。 ユニリーバの有名ブランドであるVimは、初期の製品の一つであり、時間の経過とともに、製品に付加価値を与え、新しい消費者を引き付けるために、革新を続けている。彼らは、マーケティングミックスの製品ポートフォリオの一部として、より多様な製品を提供しています。以前は、普通の食器洗い用の石けんとして使われていました。その後、この製品は、石鹸にレモンの香りを与え、ノンスティック食器をよりきれいにするために使用されるレモン抽出物で再導入されました。その後、数日経つと石鹸がボロボロになってしまうので、石鹸の周りをポリスチレンで覆うことにしました。これにより、石けんの寿命が長くなり、多くの消費者を魅了した。このコーティング技術はユニリーバのみが特許を取得した。
このレポートで考慮した年 目次
1.製品概要
5.お客様の声
6.インドの食器洗い洗剤市場の展望
7.インドの食器洗い洗剤市場の展望
8.インドの食器洗い洗剤市場の展望
9.インドのディッシュウォッシングパウダー市場の展望
10.マーケットダイナミクス
11.市場動向と開発状況
SummaryIndia dishwashing detergent market was valued at USD578.73 million in FY2021 and is expected to reach USD1340.12 million by FY2027, growing at a CAGR of over 15.31% by value through FY2027. Growth of the dishwashing detergent market in India can be attributed to increasing changing consumer lifestyle as people are getting more hygiene conscious day by day due to COVID-19 outbreak and other diseases. Moreover, rising disposable income, increasing kitchen hygiene and food safety are also the driving factors for the India dishwashing detergent market. The dishwashing detergent market in India is segmented based on type, end use, distribution channel, region, and company. In terms of type, the market is segmented into dishwashing bars, dishwashing liquid, dishwashing powders, and others. Dishwashing bars, followed by dishwashing liquid, dominated the dishwashing detergent market because it is less messy than dishwashing bars and causes low skin irritation and stops the transfer of bacteria from hands to the dishes. In terms of distribution channel, the market is categorized into independent stores/grocery stores, hypermarket/supermarket, departmental stores, online and others. Among which independent stores/grocery stores, accounted for the majority share in FY2021 in India dishwashing detergent market. Region-wise, North India dominated the country’s dishwashing detergent market in FY2021 due to largest number of population and more disposable income. In addition, the region is expected to maintain its dominance during the forecast period, followed by West India. The growth in North and West regions has been largely led by the domestic factors such as growing demand for dishwashing bars and dishwashing liquid from states like Bangalore, Pune, Maharashtra, and Delhi. Major companies that are leading the dishwashing detergent market are Hindustan Unilever Limited, Jyothy Laboratories Limited, Rohit Surfactants Private Limited, Fena (P) Limited (INDIA), Patanjali Ayurved Limited & Others. Companies are constantly involved in product innovations and new product launches to capture India dishwashing detergent market. Companies like Wipro Customer Care & Lighting have launched the product, Giffy, pan India to capture the liquid dishwash market. They are involved in massive advertisements like using social media, billboards, print media and promotional strategy, by providing refill packs to save consumer’s money. Known brand of Unilever, Vim, is one of the earliest products and with the passage of time it keeps innovating itself to add value to the product and attract new consumers. They have a wider variety of offerings as a part of its marketing mix product portfolio. Earlier, it used to be as a normal dishwashing soap. Then the product was reintroduced with lemon extracts which gave the soap, smell of lemon and is used to clean the non-stick utensils better. Later, they added a polythene coating around the bar as the soap would get mushy after few days of use. This made the life of the soap longer and attracted many consumers. This coating technology was patented by Unilever only.
Years considered for this report:
Key Target Audience:
Report Scope: Table of Contents
1. Product Overview
5. Voice of Customer
6. India Dishwashing Detergent Market Outlook
7. India Dishwashing Bar Market Outlook
8. India Dishwashing Liquid Market Outlook
9. India Dishwashing Powder Market Outlook
10. Market Dynamics
11. Market Trends and Developments
14. Competitive Landscape
15. Strategic Recommendations
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注文の手続きはどのようになっていますか?1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
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