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インド食器洗い洗剤市場:種類別(食器洗いバー、食器洗いリキッド、食器洗いパウダー、その他)、最終用途別(住宅用、商業・施設用)、流通チャネル別(独立系店舗・食料品店、デパート、スーパーマーケット・ハイパーマーケット、オンライン、その他)、地域別、競争状況・予測・機会、2027年度


India Dishwashing Detergent Market, By Type (Dishwashing Bars, Dishwashing Liquid, Dishwashing Powder, Others), By End Use (Residential and Commercial & Institutional), By Distribution Channel (Independent Stores/ Grocery Stores, Departmental Stores, Supermarket/Hypermarket, Online & Others), By Region, Competition, Forecast & Opportunities, FY2027

インドの食器洗い洗剤市場は、2021年度にUSD578.73百万ドル、2027年度にはUSD1340.12百万ドルに達し、2027年度までの年平均成長率は15.31%以上になると予測されています。インドにおける食器用洗剤市場の成長... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 図表数 言語
TechSci Research
テックサイリサーチ
2021年8月30日 US$3,500
シングルユーザーライセンス
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80 26 英語

下記、日本語のページは自動翻訳を利用し作成しています。
実際のレポートは英文のみでご納品いたします。


 

サマリー

インドの食器洗い洗剤市場は、2021年度にUSD578.73百万ドル、2027年度にはUSD1340.12百万ドルに達し、2027年度までの年平均成長率は15.31%以上になると予測されています。インドにおける食器用洗剤市場の成長は、COVID-19の流行やその他の病気の影響で、人々の衛生意識が日々高まっていることから、消費者のライフスタイルが変化していることに起因しています。さらに、可処分所得の増加、キッチンの衛生状態や食品の安全性の向上も、インドの食器用洗剤市場を牽引する要因となっています。

インドの食器用洗剤市場は、タイプ、最終用途、流通チャネル、地域、企業などに基づいて分類されています。タイプ別では、dishwashing bar、dishwashing liquid、dishwashing powders、その他に分類されます。食器用洗剤市場では、食器用バーに次いで、食器用液体が主流となっています。これは、食器用バーに比べて汚れが少なく、皮膚への刺激が少ないことや、手から食器へのバクテリアの移動を止めることができるためです。
流通チャネルの観点から、市場は独立系店舗/食料品店、ハイパーマーケット/スーパー、デパート、オンライン、その他に分類されます。2021年度のインドの食器用洗剤市場では、このうち独立した店舗/食料品店が過半数のシェアを占めています。

地域別では、人口が最も多く、可処分所得が高い北インドがFY2021年のインドの食器洗い洗剤市場を独占している。さらに、予測期間中、この地域はその優位性を維持し、西インドがそれに続くと予想されます。北部および西部地域の成長は、Bangalore、Pune、Maharashtra、Delhiなどの州で食器用洗剤バーや食器用液体の需要が高まっているなど、国内要因が大きく影響しています。

食器用洗剤市場をリードしている主な企業は、Hindustan Unilever Limited、Jyothy Laboratories Limited、Rohit Surfactants Private Limited、Fena (P) Limited (INDIA)、Patanjali Ayurved Limited、その他です。各社は、インドの食器洗い洗剤市場を獲得するために、製品の革新や新製品の発売に絶えず取り組んでいます。Wipro Customer Care & Lightingのような企業は、液体食器洗剤市場を獲得するために、Giffyという製品をインドで発売した。詰め替え用パックを提供して消費者のお金を節約するなど、ソーシャルメディア、ビルボード、印刷媒体、プロモーション戦略を駆使した大規模な広告を展開しています。

ユニリーバの有名ブランドであるVimは、初期の製品の一つであり、時間の経過とともに、製品に付加価値を与え、新しい消費者を引き付けるために、革新を続けている。彼らは、マーケティングミックスの製品ポートフォリオの一部として、より多様な製品を提供しています。以前は、普通の食器洗い用の石けんとして使われていました。その後、この製品は、石鹸にレモンの香りを与え、ノンスティック食器をよりきれいにするために使用されるレモン抽出物で再導入されました。その後、数日経つと石鹸がボロボロになってしまうので、石鹸の周りをポリスチレンで覆うことにしました。これにより、石けんの寿命が長くなり、多くの消費者を魅了した。このコーティング技術はユニリーバのみが特許を取得した。

このレポートで考慮した年
ヒストリカルイヤー:FY2017-FY2020
ベースイヤーFY2021
Estimated Year:2022年度
予測期間FY2023-FY2027

調査の目的
- インドの食器洗い洗剤市場の市場規模の過去の成長を分析すること。
- インドの食器用洗剤市場を、タイプ、最終用途、流通チャネル、地域、企業に基づいて定義、分類、予測すること。
- インドの食器洗い洗剤市場を北、西、東、南の4つの地域に分けて、詳細な市場区分を精査し、金額ベースの市場規模を予測すること。
- インドの食器用洗剤市場の供給に関わる主要企業を戦略的に紹介する。

TechSci Researchはこの調査のために、一次調査と徹底的な二次調査を行いました。まず、インドの食器用洗剤メーカーとサプライヤーのリストを入手しました。その後、TechSci Researchは特定の企業に対して一次調査を行いました。インタビューの際には、回答者に競合他社についても質問しました。この手法により、TechSci Researchは、二次調査の限界により特定できなかったメーカーを含めることができました。TechSci Researchは、国内で活動しているすべての主要な食器用洗剤メーカーの製品提供、最終用途分野、および地域的な存在を分析しました。
TechSci Research社は、ボトムアップとトップダウンのアプローチを用いて、インドの食器洗い洗剤市場の市場規模を算出しました。ここでは、様々な製品タイプのセグメントのデータを記録し、将来の予測を行いました。TechSci Researchは、これらの値を業界の専門家や企業の代表者から入手し、これらの製品タイプ、最終用途分野、全体の市場規模の過去のデータを分析することで、外部から検証しました。また、企業のウェブサイト、ニュース記事、プレスリリース、企業の年次報告書、投資家向けプレゼンテーション、財務報告書などの様々な二次資料も調査しました。
主な対象となるオーディエンス
- 食器用洗剤メーカー、サプライヤー、流通業者、その他のステークホルダー
- 食器用洗剤に関連する団体、組織、協会、アライアンスなど
- 規制当局や政策立案者などの政府機関
- 市場調査会社、コンサルティング会社
本調査は、メーカー、サプライヤー、パートナー、エンドユーザーなどの業界関係者にとって重要ないくつかの重要な質問に対する回答を提供し、投資の戦略化や市場機会の活用を可能にする以外にも有用である。
レポートの範囲
本レポートでは、インドの食器洗い洗剤市場を以下のカテゴリーに分類し、さらに以下に詳述した業界動向についても報告しています。
- インドの食器洗い洗剤市場、タイプ別
o 食器洗い用バー
o 食器洗い用液体
o 食器洗い用パウダー
o その他
- インドの食器洗い洗剤市場:エンドユーザー別
o 住宅
o 商業施設・機関
- インドの食器洗い洗剤市場:流通チャネル別
o 独立系店舗/食料品店
o デパート
o ハイパーマーケット / スーパーマーケット
o オンライン
o その他
- インドの食器洗い洗剤市場:地域別
o 北
o 西
o 東
o 南
競争状況
企業プロフィールインドの食器用洗剤市場に参入している主要企業を詳細に分析しています。
カスタマイズの可能性
与えられた市場データをもとに、TechSci Researchは企業の特定のニーズに応じたカスタマイズを提供します。本レポートでは、以下のカスタマイズオプションをご用意しています。
チャンネルパートナー分析。
- 全国の販売店やディーラーの詳細なリスト。
企業情報
- 追加の市場プレーヤー(最大5社)の詳細な分析とプロファイリング。
製品情報
- 市場における新製品の詳細な分析と市場における推進力。



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目次

1.製品概要
2.リサーチ・メソドロジー
3.COVID-19のインド食器洗い洗剤市場への影響
4.エグゼクティブサマリー

5.お客様の声
5.1.購入意思決定に影響を与える要因
5.2.ブランド認知度
5.3.購入後に直面した課題

6.インドの食器洗い洗剤市場の展望
6.1.市場規模と予測
6.1.1.金額ベース
6.2.市場シェアと予測
6.2.1.タイプ別(ディッシュウォッシングバー、ディッシュウォッシングリキッド、ディッシュウォッシングパウダー、その他(ソルト&タブレットなど)) 2.
6.2.2.エンドユース別(住宅用、商業・施設用
6.2.3.2.3. 流通チャネル別(独立店・食料品店、ハイパーマーケット・スーパー、デパート、オンライン、その他(直販、機関投資家向け販売など)) 2.4.
6.2.4.地域別(西、北、東、南)
6.2.5.企業別(2021年
6.3.マーケットマップ

7.インドの食器洗い洗剤市場の展望
7.1.市場規模と予測
7.1.1.金額ベース
7.2.市場シェアと予測
7.2.1.エンドユーズ別
7.2.2.流通チャネル別
7.2.3.地域別

8.インドの食器洗い洗剤市場の展望
8.1.市場規模と予測
8.1.1.金額ベース
8.2.市場シェアと予測
8.2.1.エンドユーズ別
8.2.2.流通チャネル別
8.2.3.地域別

9.インドのディッシュウォッシングパウダー市場の展望
9.1.市場規模と予測
9.1.1.金額ベース
9.2.市場シェアと予測
9.2.1.エンドユーズ別
9.2.2.流通チャネル別
9.2.3.地域別

10.マーケットダイナミクス
10.1.ドライバー
10.2.課題

11.市場動向と開発状況
12.政策・規制の状況
13.インド経済の概要
14.競争環境

14.1.ヒンドスタン・ユニリーバ・リミテッド
14.2.Jyothy Laboratories Ltd.
14.3.RSPL Group Pvt.Ltd.
14.4.Fena (P) Limited (インド)
14.5.パタンジャリ・アーユルヴェーダ・リミテッド
14.6.レキット・ベンキーザー・インディア・リミテッド
14.7.ウィプロ・コンシューマー・ケア・プライベート・リミテッド(Wipro Consumer Care Private Limited
14.8.Nirma Limited
14.9.Shantinath Detergents Pvt.Ltd.
14.10.Selzer Innovex Pvt.Ltd.
14.11.Shamani Industries Ltd.
14.12.エクセル・ラサヤン・プライベート・リミテッド
14.13.Vindarvind Hygine Products Pvt.Ltd.
15.戦略的提言
16.会社概要・免責事項

表1:インドの主な食器洗い洗剤メーカーとその製品群

図1: インド全体の食器洗い洗剤市場規模、セクター別、金額(USD Million)、組織化セクターと非組織化セクター別、FY2017-FY2027F
図2: インドの食器用洗剤市場全体の組織化部門と非組織化部門の金額別シェア、2021年度および2027年度
図3: インドの組織的食器洗い洗剤市場規模、金額(USD Million)、FY2017-FY2027F
図4: インドの食器洗い洗剤市場シェア、タイプ別、金額別、FY2017-FY2027F
図5: インドの食器洗い洗剤市場シェア、エンドユース別、金額ベース、FY2017-FY2027F
図6: インドの食器洗い洗剤市場シェア、流通チャネル別、金額ベース、FY2017-FY2027F
図7: インドの食器洗い洗剤市場シェア、地域別、金額ベース、FY2017-FY2027F
図8: インドの食器洗い洗剤市場シェア、企業別、金額ベース、FY2021
図9: インドの食器洗い洗剤市場マップ、タイプ別、市場規模(USD Million)と成長率(%)、2021年度
図10:インドの食器洗い洗剤市場マップ、地域別、市場規模(米ドル)と成長率(%)、2021年度
図11: インドの食器洗い用バー市場規模、金額(米ドル)別、2017年度~2027年度
図12: インドのディッシュウォッシングバー市場シェア、エンドユース別、金額ベース、FY2017-FY2027F
図13: インドの食器洗いバー市場シェア、流通チャネル別、金額ベース、FY2017-FY2027F
図14:インドの食器洗いバー市場シェア、地域別、金額、FY2017-FY2027F
図15:インドの食器洗い用液体市場規模、金額(USD Million)、FY2017-FY2027F
図16:インドの国民純可処分所得(USD Billion)、2015年度~2020年度
図17:インドの食器洗い用液体市場シェア、エンドユース別、金額ベース、FY2017-FY2027F
図18:インドの食器洗い用液体市場シェア、流通チャネル別、金額ベース、FY2017-FY2027F
図19: インドの食器洗い用液体市場シェア、地域別、金額、FY2017-FY2027F
図20: インドの食器洗い用パウダー市場規模、金額(USD Million)、FY2017-FY2027F
図21:インドの総インターネットユーザー数(百万人)、2015年~2019年
図22:インド都市人口の総人口に占める割合(%)、2015年~2019年
図23: インドの食器洗い用パウダー市場シェア、エンドユース別、金額別、FY2017-FY2027F
図24: インドの食器洗い用パウダー市場シェア、流通チャネル別、金額、FY2017-FY2027F
図25:インドの食器洗い用パウダー市場シェア、地域別、金額ベース、FY2017-FY2027F

 

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Summary

India dishwashing detergent market was valued at USD578.73 million in FY2021 and is expected to reach USD1340.12 million by FY2027, growing at a CAGR of over 15.31% by value through FY2027. Growth of the dishwashing detergent market in India can be attributed to increasing changing consumer lifestyle as people are getting more hygiene conscious day by day due to COVID-19 outbreak and other diseases. Moreover, rising disposable income, increasing kitchen hygiene and food safety are also the driving factors for the India dishwashing detergent market.

The dishwashing detergent market in India is segmented based on type, end use, distribution channel, region, and company. In terms of type, the market is segmented into dishwashing bars, dishwashing liquid, dishwashing powders, and others. Dishwashing bars, followed by dishwashing liquid, dominated the dishwashing detergent market because it is less messy than dishwashing bars and causes low skin irritation and stops the transfer of bacteria from hands to the dishes.

In terms of distribution channel, the market is categorized into independent stores/grocery stores, hypermarket/supermarket, departmental stores, online and others. Among which independent stores/grocery stores, accounted for the majority share in FY2021 in India dishwashing detergent market.

Region-wise, North India dominated the country’s dishwashing detergent market in FY2021 due to largest number of population and more disposable income. In addition, the region is expected to maintain its dominance during the forecast period, followed by West India. The growth in North and West regions has been largely led by the domestic factors such as growing demand for dishwashing bars and dishwashing liquid from states like Bangalore, Pune, Maharashtra, and Delhi.

Major companies that are leading the dishwashing detergent market are Hindustan Unilever Limited, Jyothy Laboratories Limited, Rohit Surfactants Private Limited, Fena (P) Limited (INDIA), Patanjali Ayurved Limited & Others. Companies are constantly involved in product innovations and new product launches to capture India dishwashing detergent market. Companies like Wipro Customer Care & Lighting have launched the product, Giffy, pan India to capture the liquid dishwash market. They are involved in massive advertisements like using social media, billboards, print media and promotional strategy, by providing refill packs to save consumer’s money.

Known brand of Unilever, Vim, is one of the earliest products and with the passage of time it keeps innovating itself to add value to the product and attract new consumers. They have a wider variety of offerings as a part of its marketing mix product portfolio. Earlier, it used to be as a normal dishwashing soap. Then the product was reintroduced with lemon extracts which gave the soap, smell of lemon and is used to clean the non-stick utensils better. Later, they added a polythene coating around the bar as the soap would get mushy after few days of use. This made the life of the soap longer and attracted many consumers. This coating technology was patented by Unilever only.

Years considered for this report:
Historical Years: FY2017-FY2020
Base Year: FY2021
Estimated Year: FY2022
Forecast Period: FY2023-FY2027

Objective of the Study:
• To analyze the historical growth in the market size of the India dishwashing detergent market.
• To define, classify and forecast India dishwashing detergent market based on type, end use, distribution channel, region and company.
• To scrutinize the detailed market segmentation and forecast the market size in terms of value by segmenting India dishwashing detergent market into four regions, namely North, West, East, and South.
• To strategically profile the leading players, which are involved in the supply of dishwashing detergent market in India.

TechSci Research performed primary as well as exhaustive secondary research for this study. Initially, TechSci Research sourced a list of dishwashing detergent manufacturers and suppliers in India. Subsequently, TechSci Research conducted primary research surveys with the identified companies. While interviewing, the respondents were also enquired about their competitors. Through this technique, TechSci Research was able to include manufacturers that could not be identified due to the limitations of secondary research. TechSci Research analyzed product offerings, end-use sectors, and the regional presence of all major dishwashing detergent players operating across the country.
TechSci Research calculated the market size of the India dishwashing detergent market using a bottom-up & top-down approach, wherein data for various product type segments were recorded and forecast for the future years. TechSci Research sourced these values from the industry experts and company representatives and externally validated them through analyzing historical data of these product types, end use sectors and overall market size. Various secondary sources such as company websites, news articles, press releases, company annual reports, investor presentations, and financial reports were also studied by TechSci Research.

Key Target Audience:
• Dishwashing detergent manufacturers, suppliers, distributors, and other stakeholder
• Associations, organizations, associations, and alliances related to dishwashing detergent
• Government bodies such as regulating authorities and policy makers
• Market research and consulting firms
The study is useful in providing answers to several critical questions that are important for the industry stakeholders such as manufacturers, suppliers, and partners, end-users, etc., besides allowing them in strategizing investments and capitalizing on market opportunities.

Report Scope:
In this report, India dishwashing detergent market has been segmented into following categories, in addition to the industry trends which have also been detailed below:
• India Dishwashing Detergent Market, By Type:
o Dishwashing Bars
o Dishwashing Liquid
o Dishwashing Powders
o Others
• India Dishwashing Detergent Market, By End-Use:
o Residential
o Commercial & Institutional
• India Dishwashing Detergent Market, By Distribution Channel:
o Independent Stores/ Grocery Stores
o Departmental Stores
o Hypermarket /Supermarket
o Online
o Others
• India Dishwashing Detergent Market, By Region:
o North
o West
o East
o South
Competitive Landscape
Company Profiles: Detailed analysis of the major companies present in the India dishwashing detergent market.
Available Customizations:
With the given market data, TechSci Research offers customizations according to a company’s specific needs. The following customization options are available for the report:
Channel Partner Analysis:
• Detailed list of distributors and dealers across the country.
Company Information
• Detailed analysis and profiling of additional market players (up to five).
Product Information
• Detailed analysis of new products in the market and their driving forces in the market.



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Table of Contents

1. Product Overview
2. Research Methodology
3. Impact of COVID-19 on India Dishwashing Detergent Market
4. Executive Summary

5. Voice of Customer
5.1. Factors Affecting Purchase Decision
5.2. Brand Awareness
5.3. Challenges Faced Post Purchasing

6. India Dishwashing Detergent Market Outlook
6.1. Market Size & Forecast
6.1.1. By Value
6.2. Market Share & Forecast
6.2.1. By Type (Dishwashing Bars, Dishwashing Liquid, Dishwashing Powder, Others (Salts & Tablets, etc.))
6.2.2. By End-Use (Residential and Commercial & Institutional)
6.2.3. By Distribution Channel (Independent Stores/ Grocery Stores, Hypermarket /Supermarket, Departmental Stores, Online & Others (Direct Sell, Institutional Sales, etc.))
6.2.4. By Region (West, North, East, South)
6.2.5. By Company (2021)
6.3. Market Map

7. India Dishwashing Bar Market Outlook
7.1. Market Size & Forecast
7.1.1. By Value
7.2. Market Share & Forecast
7.2.1. By End-Use
7.2.2. By Distribution Channel
7.2.3. By Region

8. India Dishwashing Liquid Market Outlook
8.1. Market Size & Forecast
8.1.1. By Value
8.2. Market Share & Forecast
8.2.1. By End-Use
8.2.2. By Distribution Channel
8.2.3. By Region

9. India Dishwashing Powder Market Outlook
9.1. Market Size & Forecast
9.1.1. By Value
9.2. Market Share & Forecast
9.2.1. By End-Use
9.2.2. By Distribution Channel
9.2.3. By Region

10. Market Dynamics
10.1. Drivers
10.2. Challenges

11. Market Trends and Developments
12. Policy & Regulatory Landscape
13. India Economic Profile

14. Competitive Landscape
14.1. Hindustan Unilever Limited
14.2. Jyothy Laboratories Ltd.
14.3. RSPL Group Pvt. Ltd.
14.4. Fena (P) Limited (India)
14.5. Patanjali Ayurved Limited
14.6. Reckitt Benckiser India Limited
14.7. Wipro Consumer Care Private Limited
14.8. Nirma Limited
14.9. Shantinath Detergents Pvt. Ltd
14.10. Selzer Innovex Pvt. Ltd.
14.11. Shamani Industries Ltd.
14.12. Excel Rasayan Private Limited
14.13. Vindarvind Hygine Products Pvt. Ltd.

15. Strategic Recommendations
16. About Us & Disclaimer

Table 1: Major India Dishwashing Detergent Companies and their Offerings

Figure 1: India Overall Dishwashing Detergent Market Size, By Sector, By Value (USD Million), By Organized vs Unorganized Sector, FY2017-FY2027F
Figure 2: India Overall Dishwashing Detergent Market Share, By Organized vs Unorganized Sector, By Value, FY2021 & FY2027F
Figure 3: India Organized Dishwashing Detergent Market Size, By Value (USD Million), FY2017-FY2027F
Figure 4: India Dishwashing Detergent Market Share, By Type, By Value, FY2017-FY2027F
Figure 5: India Dishwashing Detergent Market Share, By End-Use, By Value, FY2017-FY2027F
Figure 6: India Dishwashing Detergent Market Share, By Distribution Channel, By Value, FY2017-FY2027F
Figure 7: India Dishwashing Detergent Market Share, By Region, By Value, FY2017 & FY2027F
Figure 8: India Dishwashing Detergent Market Share, By Company, By Value, FY2021
Figure 9: India Dishwashing Detergent Market Map, By Type, Market Size (USD Million) & Growth Rate (%), FY2021
Figure 10: India Dishwashing Detergent Market Map, By Region, Market Size (USD Million) & Growth Rate (%), FY2021
Figure 11: India Dishwashing Bar Market Size, By Value (USD Million), FY2017-FY2027F
Figure 12: India Dishwashing Bar Market Share, By End Use, By Value, FY2017-FY2027F
Figure 13: India Dishwashing Bar Market Share, By Distribution Channel, By Value, FY2017-FY2027F
Figure 14: India Dishwashing Bar Market Share, By Region, By Value, FY2017-FY2027F
Figure 15: India Dishwashing Liquid Market Size, By Value (USD Million), FY2017-FY2027F
Figure 16: India Net National Disposable Income (USD Billion), FY2015-FY2020
Figure 17: India Dishwashing Liquid Market Share, By End Use, By Value, FY2017-FY2027F
Figure 18: India Dishwashing Liquid Market Share, By Distribution Channel, By Value, FY2017-FY2027F
Figure 19: India Dishwashing Liquid Market Share, By Region, By Value, FY2017-FY2027F
Figure 20: India Dishwashing Powder Market Size, By Value (USD Million), FY2017-FY2027F
Figure 21: India Total Internet Users (Million), 2015-2019
Figure 22: India Urban Population as a Percentage of Total Population (%), 2015-2019
Figure 23: India Dishwashing Powder Market Share, By End Use, By Value, FY2017-FY2027F
Figure 24: India Dishwashing Powder Market Share, By Distribution Channel, By Value, FY2017-FY2027F
Figure 25: India Dishwashing Powder Market Share, By Region, By Value, FY2017-FY2027F

 

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