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品質管理ソフトウェアの世界市場規模、シェア、動向、機会、予測、ソリューション別(文書管理、不適合/是正・予防、苦情処理、従業員教育、品質検査、監査管理、サプライヤー品質管理、校正管理、変更管理、モバイルインシデント&イベントレポート), 導入タイプ別 (オンプレミス, クラウドベース), エンドユース別 (IT & テレコム, ライフサイエンス, 運輸 & ロジスティクス, 消費財 & 小売, 食品 & 飲料, 防衛 & 航空宇宙, 製造 & 重工業, 公共事業, 政府, ヘルスケア, その他), 地域別, 競争市場別 2020-2030F

品質管理ソフトウェアの世界市場規模、シェア、動向、機会、予測、ソリューション別(文書管理、不適合/是正・予防、苦情処理、従業員教育、品質検査、監査管理、サプライヤー品質管理、校正管理、変更管理、モバイルインシデント&イベントレポート), 導入タイプ別 (オンプレミス, クラウドベース), エンドユース別 (IT & テレコム, ライフサイエンス, 運輸 & ロジスティクス, 消費財 & 小売, 食品 & 飲料, 防衛 & 航空宇宙, 製造 & 重工業, 公共事業, 政府, ヘルスケア, その他), 地域別, 競争市場別 2020-2030F


Quality Management Software Market Global Industry Size, Share, Trends, Opportunity, and Forecast, Segmented By Solution (Document Control, Non-conformances/Corrective & Preventative, Complaint Handling, Employee Training, Quality Inspections, Audit Management, Supplier Quality Management, Calibration Management, Change Management, Mobile Incidents & Event Reporting), By Deployment Type (On-premises, Cloud-based), By End Use (IT & Telecom, Life Sciences, Transportation & Logistics, Consumer Goods & Retail, Food & Beverage, Defense & Aerospace, Manufacturing & Heavy Industry, Utilities, Government, Healthcare, Others), By Region, By Competition 2020-2030F

世界の品質管理ソフトウェア市場は、2024年に113億4,000万米ドルと評価され、2030年までの年平均成長率は10.76%で、2030年には209億4,000万米ドルに達すると予測されている。 品質管理ソフトウェアとは、企業が... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 納期 ページ数 言語
TechSci Research
テックサイリサーチ
2025年3月24日 US$4,500
シングルユーザライセンス
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PDF:2営業日程度 185 英語

 

サマリー

世界の品質管理ソフトウェア市場は、2024年に113億4,000万米ドルと評価され、2030年までの年平均成長率は10.76%で、2030年には209億4,000万米ドルに達すると予測されている。
品質管理ソフトウェアとは、企業がプロセスを合理化し、製品の品質を確保し、業界の規制に準拠するために設計された一連のツールを指す。品質管理ソフトウェアは、設計から最終納品までの生産プロセス全体を通して品質を監視・管理する機能を組織に提供する。品質管理ソフトウェアには、文書管理、監査管理、コンプライアンス追跡、是正処置、予防処置、リスク管理などの機能が含まれています。企業が厳しい規制基準を満たしながら高品質の製品を提供しなければならないというプレッシャーに直面するにつれ、品質管理ソフトウェアに対する需要は著しく高まっている。
主な市場促進要因
業界規制への対応に対する需要の高まり
今日のグローバルなビジネス環境では、業界固有の規制を確実に遵守することが、さまざまな分野の組織にとって最重要課題となっている。規制は絶えず進化しており、これらの基準を満たさない場合、多額の金銭的罰則、評判の低下、さらには法的な影響につながる可能性があります。品質管理ソフトウェアは、ISO 9001、食品医薬品局(FDA)のガイドライン、適正製造規範(GMP)などの厳しい基準を企業が遵守する上で極めて重要です。これらのソフトウェア・ソリューションは、コンプライアンスを追跡し、監査証跡を管理し、すべてのプロセスが必要な基準に準拠していることを確認するためのツールを企業に提供します。製薬、ヘルスケア、自動車、食品・飲料などの業界では、規制要件へのコンプライアンスへの圧力が高まっており、品質管理ソフトウェアへの需要が高まっている。多くの企業は、コンプライアンスへの取り組みを一元化するために、統合された品質管理ソフトウェアを選択している。これらのシステムにより、組織はプロセス、文書管理、トレーニング、是正処置を効率的に監視・管理し、規制基準の継続的な遵守を確保することができます。生産またはサービス提供の各段階を追跡し、文書化する機能は、監査時にコンプライアンスを実証するのに役立ち、コンプライアンス違反のリスクを大幅に低減します。高いリスクを伴うことから、こうしたソリューションを採用する企業が増えており、品質管理ソフトウェア市場の成長を牽引している。規制産業(ヘルスケア、製造、自動車など)の約75%の企業が、ISO 9001、FDA、GDPRなどのグローバル規制基準へのコンプライアンスを確保するため、QMSソリューションの採用を増やしている。
主な市場課題
高い導入・統合コスト
企業が品質管理ソフトウェアを導入する際に直面する重要な課題の1つは、導入・統合コストの高さである。製品品質の向上、コンプライアンスの改善、業務効率の改善など、品質管理ソフトウェアのメリットは明らかですが、導入に必要な初期投資はかなりの額になります。これには、ソフトウェア自体の購入費用だけでなく、組織の特定のニーズに合わせてカスタマイズしたり、既存のシステムと統合したり、ソフトウェアを効果的に使用するために従業員を訓練したりするために必要なリソースも含まれる。多くの中小企業にとって、こうしたコストは参入への大きな障壁となる。多くの場合、企業資源計画、顧客関係管理、サプライ・チェーン管理ソリューションなど、他の企業システムとソフトウェアがうまく機能するように、時間とリソースを割く必要がある。統合プロセスでは、特注のソリューションが必要になることもあり、コストと複雑さがさらに増大する。品質管理ソフトウェアを古いレガシーシステムと統合する場合、これらのシステムの多くは互換性を考慮して設計されていないため、独自の課題が発生します。これは、移行段階での遅延、予期せぬ出費、生産性の低下につながる可能性がある。新しいソフトウェアを効率的に使用するための従業員トレーニングのコストも軽視できません。手作業のプロセスや時代遅れのシステムに慣れている従業員にとって、新しいソフトウェア・ソリューションへの適応には時間がかかり、変化への抵抗につながる可能性がある。場合によっては、円滑な導入プロセスを確保するために、外部のコンサルタントや専門家を雇わなければならないこともあり、全体的な支出を増やすことにもなりかねない。そのため、品質管理ソフトウェアは品質管理と効率を大幅に向上させることができるものの、その導入と統合に伴う高コストは、多くの企業、特に予算が限られている中小企業にとって依然として課題となっている。
主な市場動向
クラウドベースの品質管理ソリューションへのシフト
クラウドベースの品質管理ソフトウェアへの移行は、この業界で最も重要な進展のひとつである。クラウド・コンピューティングは、オンプレミス・ソリューションに必要な多額の先行投資をすることなく、品質プロセスの管理に必要な柔軟性と拡張性を企業に提供します。クラウドベースのシステムは、リアルタイムのコラボレーション、自動アップデート、モバイルアクセスを可能にし、地理的に分散した従業員を抱える企業にとって特に魅力的です。クラウド・サービスの従量課金モデルにより、中小企業でも利用しやすくなり、エンタープライズ・グレードの品質管理機能をわずかなコストで利用できるようになる。このシフトは、社内のITインフラの必要性を減らすだけでなく、企業の成長に合わせて品質管理システムを拡張できることを保証します。クラウドベースのソリューションは、エンタープライズ・リソース・プランニングやカスタマー・リレーションシップ・マネジメントなど、他の企業システムとのシームレスな統合を可能にするため、データへのアクセス性が向上し、業務が合理化される。企業がコスト効率と俊敏性を優先し続ける中、クラウドベースの品質管理ソフトウェアに対する需要は今後も高まり続けるだろう。
主要市場プレイヤー
- SAP SE
- オラクル
- シーメンス
- ハネウェル・インターナショナル
- ダッソー・システムズ S.E.
- AssurX, Inc.
- クオリティーズ
- マスターコントロール・ソリューションズ社
- インテレックス・テクノロジーズULC
- ロックウェル・オートメーション
レポートの範囲
本レポートでは、品質管理ソフトウェアの世界市場を以下のカテゴリーに分類し、さらに業界動向についても詳述しています:
- 品質管理ソフトウェア市場、ソリューション別
o 文書管理
o 不適合/是正処置と予防処置
o 苦情処理
o 従業員トレーニング
o 品質検査
o 監査管理
o サプライヤー品質管理
o 校正管理
o 変更管理
o モバイルインシデント&イベント報告
- 品質管理ソフトウェア市場、展開タイプ別
o オンプレミス
o クラウドベース
- 品質管理ソフトウェア市場:エンドユース別
o IT&テレコム
o ライフサイエンス
o 運輸・物流
o 消費財・小売
o 食品&飲料
o 防衛・航空宇宙
o 製造業および重工業
o 公共事業
o 政府
o ヘルスケア
o その他
- 品質管理ソフトウェア市場、地域別
北米
§ 北米
§ カナダ
§ メキシコ
o 欧州
§ ドイツ
§ フランス
§ イギリス
§ イタリア
§ スペイン
§ ベルギー
o アジア太平洋
§ 中国
§ インド
§ 日本
§ 韓国
§ オーストラリア
§ インドネシア
§ ベトナム
o 南米
§ ブラジル
§ コロンビア
§ アルゼンチン
§ チリ
中東・アフリカ
§ サウジアラビア
§ アラブ首長国連邦
§ 南アフリカ
§ トルコ
§ イスラエル
競合他社の状況
企業プロフィール:品質管理ソフトウェアの世界市場における主要企業の詳細分析
利用可能なカスタマイズ
TechSci Research社は、与えられた市場データをもとに、品質管理ソフトウェアの世界市場レポートにおいて、企業固有のニーズに合わせたカスタマイズを提供しています。本レポートでは以下のカスタマイズが可能です:
企業情報
- 追加市場参入企業(最大5社)の詳細分析とプロファイリング

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目次

1.ソリューションの概要
1.1.市場の定義
1.2.市場の範囲
1.2.1.対象市場
1.2.2.調査対象年
1.2.3.主な市場セグメント
2.調査方法
2.1.調査の目的
2.2.ベースラインの方法
2.3.調査範囲の設定
2.4.仮定と限界
2.5.調査の情報源
2.5.1.二次調査
2.5.2.一次調査
2.6.市場調査のアプローチ
2.6.1.ボトムアップ・アプローチ
2.6.2.トップダウン・アプローチ
2.7.市場規模と市場シェアの算出方法
2.8.予測手法
2.8.1.データの三角測量と検証
3.エグゼクティブサマリー
4.お客様の声
5.品質管理ソフトウェアの世界市場概要
6.品質管理ソフトウェアの世界市場展望
6.1.市場規模と予測
6.1.1.金額ベース
6.2.市場シェアと予測
6.2.1.ソリューション別(文書管理、不適合/是正・予防、苦情処理、従業員教育、品質検査、監査管理、サプライヤー品質管理、校正管理、変更管理、モバイルインシデント・イベント報告)
6.2.2.展開タイプ別(オンプレミス、クラウドベース)
6.2.3.エンドユーズ別(IT・通信、ライフサイエンス、運輸・物流、消費財・小売、食品・飲料、防衛・航空宇宙、製造・重工業、公益事業、政府、ヘルスケア、その他)
6.2.4.地域別(北米、欧州、南米、中東・アフリカ、アジア太平洋地域)
6.3.企業別(2024年)
6.4.市場マップ
7.北米品質管理ソフトウェア市場展望
7.1.市場規模と予測
7.1.1.金額ベース
7.2.市場シェアと予測
7.2.1.ソリューション別
7.2.2.展開タイプ別
7.2.3.エンドユース別
7.2.4.国別
7.3.北米国別分析
7.3.1.米国の品質管理ソフトウェア市場の展望
7.3.1.1.市場規模と予測
7.3.1.1.1.金額ベース
7.3.1.2.市場シェアと予測
7.3.1.2.1.ソリューション別
7.3.1.2.2.展開タイプ別
7.3.1.2.3.エンドユース別
7.3.2.カナダ品質管理ソフトウェア市場展望
7.3.2.1.市場規模と予測
7.3.2.1.1.金額ベース
7.3.2.2.市場シェアと予測
7.3.2.2.1.ソリューション別
7.3.2.2.2.展開タイプ別
7.3.2.2.3.エンドユース別
7.3.3.メキシコ品質管理ソフトウェア市場展望
7.3.3.1.市場規模・予測
7.3.3.1.1.金額ベース
7.3.3.2.市場シェアと予測
7.3.3.2.1.ソリューション別
7.3.3.2.2.展開タイプ別
7.3.3.2.3.エンドユース別
8.欧州品質管理ソフトウェア市場展望
8.1.市場規模と予測
8.1.1.金額ベース
8.2.市場シェアと予測
8.2.1.ソリューション別
8.2.2.展開タイプ別
8.2.3.エンドユース別
8.2.4.国別
8.3.ヨーロッパ国別分析
8.3.1.ドイツ品質管理ソフトウェア市場の展望
8.3.1.1.市場規模と予測
8.3.1.1.1.金額ベース
8.3.1.2.市場シェアと予測
8.3.1.2.1.ソリューション別
8.3.1.2.2.展開タイプ別
8.3.1.2.3.エンドユース別
8.3.2.フランス品質管理ソフトウェア市場展望
8.3.2.1.市場規模と予測
8.3.2.1.1.金額ベース
8.3.2.2.市場シェアと予測
8.3.2.2.1.ソリューション別
8.3.2.2.2.展開タイプ別
8.3.2.2.3.エンドユース別
8.3.3.イギリス品質管理ソフトウェア市場展望
8.3.3.1.市場規模と予測
8.3.3.1.1.金額ベース
8.3.3.2.市場シェアと予測
8.3.3.2.1.ソリューション別
8.3.3.2.2.展開タイプ別
8.3.3.2.3.エンドユース別
8.3.4.イタリア品質管理ソフトウェア市場展望
8.3.4.1.市場規模と予測
8.3.4.1.1.金額ベース
8.3.4.2.市場シェアと予測
8.3.4.2.1.ソリューション別
8.3.4.2.2.展開タイプ別
8.3.4.2.3.エンドユース別
8.3.5.スペイン品質管理ソフトウェア市場展望
8.3.5.1.市場規模と予測
8.3.5.1.1.金額ベース
8.3.5.2.市場シェアと予測
8.3.5.2.1.ソリューション別
8.3.5.2.2.展開タイプ別
8.3.5.2.3.エンドユース別
8.3.6.ベルギー品質管理ソフトウェア市場展望
8.3.6.1.市場規模と予測
8.3.6.1.1.金額ベース
8.3.6.2.市場シェアと予測
8.3.6.2.1.ソリューション別
8.3.6.2.2.展開タイプ別
8.3.6.2.3.エンドユース別
9.アジア太平洋地域の品質管理ソフトウェア市場展望
9.1.市場規模と予測
9.1.1.金額ベース
9.2.市場シェアと予測
9.2.1.ソリューション別
9.2.2.展開タイプ別
9.2.3.エンドユース別
9.2.4.国別
9.3.アジア太平洋地域国別分析
9.3.1.中国品質管理ソフトウェア市場の展望
9.3.1.1.市場規模と予測
9.3.1.1.1.金額ベース
9.3.1.2.市場シェアと予測
9.3.1.2.1.ソリューション別
9.3.1.2.2.展開タイプ別
9.3.1.2.3.エンドユース別
9.3.2.インド品質管理ソフトウェア市場展望
9.3.2.1.市場規模・予測
9.3.2.1.1.金額ベース
9.3.2.2.市場シェアと予測
9.3.2.2.1.ソリューション別
9.3.2.2.2.展開タイプ別
9.3.2.2.3.エンドユース別
9.3.3.日本の品質管理ソフトウェア市場の展望
9.3.3.1.市場規模と予測
9.3.3.1.1.金額ベース
9.3.3.2.市場シェアと予測
9.3.3.2.1.ソリューション別
9.3.3.2.2.展開タイプ別
9.3.3.2.3.エンドユース別
9.3.4.韓国品質管理ソフトウェア市場の展望
9.3.4.1.市場規模と予測
9.3.4.1.1.金額ベース
9.3.4.2.市場シェアと予測
9.3.4.2.1.ソリューション別
9.3.4.2.2.展開タイプ別
9.3.4.2.3.エンドユース別
9.3.5.オーストラリア品質管理ソフトウェア市場展望
9.3.5.1.市場規模と予測
9.3.5.1.1.金額ベース
9.3.5.2.市場シェアと予測
9.3.5.2.1.ソリューション別
9.3.5.2.2.展開タイプ別
9.3.5.2.3.エンドユース別
9.3.6.インドネシアの品質管理ソフトウェア市場展望
9.3.6.1.市場規模と予測
9.3.6.1.1.金額ベース
9.3.6.2.市場シェアと予測
9.3.6.2.1.ソリューション別
9.3.6.2.2.展開タイプ別
9.3.6.2.3.エンドユース別
9.3.7.ベトナム品質管理ソフトウェア市場展望
9.3.7.1.市場規模と予測
9.3.7.1.1.金額ベース
9.3.7.2.市場シェアと予測
9.3.7.2.1.ソリューション別
9.3.7.2.2.展開タイプ別
9.3.7.2.3.エンドユース別
10.南米の品質管理ソフトウェア市場展望
10.1.市場規模と予測
10.1.1.金額ベース
10.2.市場シェアと予測
10.2.1.ソリューション別
10.2.2.展開タイプ別
10.2.3.エンドユース別
10.2.4.国別
10.3.南アメリカ国別分析
10.3.1.ブラジル品質管理ソフトウェア市場の展望
10.3.1.1.市場規模と予測
10.3.1.1.1.金額ベース
10.3.1.2.市場シェアと予測
10.3.1.2.1.ソリューション別
10.3.1.2.2.展開タイプ別
10.3.1.2.3.エンドユース別
10.3.2.コロンビアの品質管理ソフトウェア市場展望
10.3.2.1.市場規模&予測
10.3.2.1.1.金額ベース
10.3.2.2.市場シェアと予測
10.3.2.2.1.ソリューション別
10.3.2.2.2.展開タイプ別
10.3.2.2.3.エンドユース別
10.3.3.アルゼンチン品質管理ソフトウェア市場展望
10.3.3.1.市場規模・予測
10.3.3.1.1.金額ベース
10.3.3.2.市場シェアと予測
10.3.3.2.1.ソリューション別
10.3.3.2.2.展開タイプ別
10.3.3.2.3.エンドユース別
10.3.4.チリ品質管理ソフトウェア市場展望
10.3.4.1.市場規模と予測
10.3.4.1.1.金額ベース
10.3.4.2.市場シェアと予測
10.3.4.2.1.ソリューション別
10.3.4.2.2.展開タイプ別
10.3.4.2.3.エンドユース別
11.中東・アフリカ品質管理ソフトウェア市場展望
11.1.市場規模と予測
11.1.1.金額ベース
11.2.市場シェアと予測
11.2.1.ソリューション別
11.2.2.展開タイプ別
11.2.3.エンドユース別
11.2.4.国別
11.3.中東・アフリカ国別分析
11.3.1.サウジアラビア品質管理ソフトウェア市場展望
11.3.1.1.市場規模と予測
11.3.1.1.1.金額ベース
11.3.1.2.市場シェアと予測
11.3.1.2.1.ソリューション別
11.3.1.2.2.展開タイプ別
11.3.1.2.3.エンドユース別
11.3.2.UAE品質管理ソフトウェア市場展望
11.3.2.1.市場規模・予測
11.3.2.1.1.金額ベース
11.3.2.2.市場シェアと予測
11.3.2.2.1.ソリューション別
11.3.2.2.2.展開タイプ別
11.3.2.2.3.エンドユース別
11.3.3.南アフリカの品質管理ソフトウェア市場展望
11.3.3.1.市場規模と予測
11.3.3.1.1.金額ベース
11.3.3.2.市場シェアと予測
11.3.3.2.1.ソリューション別
11.3.3.2.2.展開タイプ別
11.3.3.2.3.エンドユース別
11.3.4.トルコ品質管理ソフトウェア市場展望
11.3.4.1.市場規模・予測
11.3.4.1.1.金額ベース
11.3.4.2.市場シェアと予測
11.3.4.2.1.ソリューション別
11.3.4.2.2.展開タイプ別
11.3.4.2.3.エンドユース別
11.3.5.イスラエル品質管理ソフトウェア市場展望
11.3.5.1.市場規模と予測
11.3.5.1.1.金額ベース
11.3.5.2.市場シェアと予測
11.3.5.2.1.ソリューション別
11.3.5.2.2.展開タイプ別
11.3.5.2.3.エンドユース別
12.市場ダイナミクス
12.1.促進要因
12.2.課題
13.市場動向
14.企業プロフィール
14.1.SAP SE
14.1.1.事業概要
14.1.2.主な収益と財務
14.1.3.最近の動向
14.1.4.キーパーソン/主要コンタクトパーソン
14.1.5.主要製品/サービス
14.2.オラクル株式会社
14.2.1.事業概要
14.2.2.主な収益と財務
14.2.3.最近の動向
14.2.4.キーパーソン/主要コンタクトパーソン
14.2.5.主要製品/サービス
14.3.シーメンスAG
14.3.1.事業概要
14.3.2.主な収益と財務
14.3.3.最近の動向
14.3.4.キーパーソン/主要コンタクトパーソン
14.3.5.主要製品/サービス
14.4.ハネウェル・インターナショナル
14.4.1.事業概要
14.4.2.主な収益と財務
14.4.3.最近の動向
14.4.4.キーパーソン/主要コンタクトパーソン
14.4.5.主要製品/サービス
14.5.ダッソー・システムズ S.E.
14.5.1.事業概要
14.5.2.主な収益と財務
14.5.3.最近の動向
14.5.4.キーパーソン/主要コンタクトパーソン
14.5.5.主要製品/サービス
14.6.AssurX, Inc.
14.6.1.事業概要
14.6.2.主な収益と財務
14.6.3.最近の動向
14.6.4.キーパーソン/主要コンタクトパーソン
14.6.5.主要製品/サービス
14.7.クオリティズ・インク
14.7.1.事業概要
14.7.2.主な収益と財務
14.7.3.最近の動向
14.7.4.キーパーソン/主要コンタクトパーソン
14.7.5.主要製品/サービス
14.8.マスターコントロール・ソリューションズ
14.8.1.事業概要
14.8.2.主な収益と財務
14.8.3.最近の動向
14.8.4.キーパーソン/主要コンタクトパーソン
14.8.5.主要製品/サービス
14.9.インテレックス・テクノロジーズULC
14.9.1.事業概要
14.9.2.主な収益と財務
14.9.3.最近の動向
14.9.4.キーパーソン/主要コンタクトパーソン
14.9.5.主要製品/サービス
14.10.ロックウェル・オートメーション
14.10.1.事業概要
14.10.2.主な売上高と財務
14.10.3.最近の動向
14.10.4.キーパーソン/主要コンタクトパーソン
14.10.5.主要製品/サービス
15.戦略的提言
16.会社概要と免責事項

 

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Summary

The Global Quality Management Software Market was valued at USD 11.34 billion in 2024 and is expected to reach USD 20.94 billion by 2030 with a CAGR of 10.76% through 2030.
Quality Management Software refers to a suite of tools designed to help businesses streamline their processes, ensure product quality, and comply with industry regulations. It provides organizations with the ability to monitor and control quality throughout the entire production process, from design to final delivery. Quality Management Software includes features such as document control, audit management, compliance tracking, corrective and preventive actions, and risk management, among others. As businesses face increasing pressure to deliver high-quality products while meeting stringent regulatory standards, the demand for Quality Management Software has risen significantly.
Key Market Drivers
Increasing Demand for Compliance with Industry Regulations
In today's global business environment, ensuring compliance with industry-specific regulations has become paramount for organizations across various sectors. Regulations are continually evolving, and failure to meet these standards can lead to significant financial penalties, reputational damage, and even legal repercussions. Quality Management Software is pivotal in helping businesses comply with stringent standards such as ISO 9001, Food and Drug Administration guidelines, and Good Manufacturing Practices. These software solutions provide businesses with tools to track compliance, manage audit trails, and ensure that all processes adhere to the necessary standards. As industries like pharmaceuticals, healthcare, automotive, and food and beverage face increasing pressure to comply with regulatory requirements, the demand for Quality Management Software is escalating. Many companies are opting for integrated Quality Management Software to centralize compliance efforts. These systems allow organizations to monitor and manage their processes, document control, training, and corrective actions effectively, ensuring continuous adherence to regulatory standards. The ability to track and document every step of production or service delivery helps to demonstrate compliance during audits, significantly reducing the risk of non-compliance. Given the high stakes involved, businesses are increasingly adopting these solutions, thus driving growth in the Quality Management Software market. Approximately 75% of businesses in regulated industries (e.g., healthcare, manufacturing, automotive) are increasingly adopting QMS solutions to ensure compliance with global regulatory standards such as ISO 9001, FDA, and GDPR.
Key Market Challenges
High Implementation and Integration Costs
One of the significant challenges faced by businesses when adopting Quality Management Software is the high implementation and integration costs. While the benefits of Quality Management Software are clear, including improved product quality, better compliance, and enhanced operational efficiency, the initial investment required for implementation can be substantial. This includes not only the cost of purchasing the software itself but also the resources required for customizing it to meet the specific needs of the organization, integrating it with existing systems, and training employees to use the software effectively. For many small and medium-sized enterprises, these costs can be a significant barrier to entry. Often, companies need to dedicate time and resources to ensure the software functions well with other enterprise systems, such as Enterprise Resource Planning, Customer Relationship Management, or supply chain management solutions. The integration process may require custom-built solutions, which further increases costs and complexity. Integrating Quality Management Software with older, legacy systems presents its own challenges, as many of these systems were not designed with compatibility in mind. This can lead to delays, unexpected expenses, and reduced productivity during the transition phase. The cost of training employees to use the new software efficiently should not be underestimated. For employees accustomed to manual processes or outdated systems, adapting to a new software solution can be time-consuming and may lead to resistance to change. In some cases, companies might have to hire external consultants or specialists to ensure a smooth implementation process, which can add to the overall expenditure. Therefore, while Quality Management Software can significantly improve quality control and efficiency, the high costs associated with its deployment and integration remain a challenge for many businesses, particularly smaller organizations with limited budgets.
Key Market Trends
Shift Towards Cloud-Based Quality Management Solutions
The trend of shifting towards cloud-based Quality Management Software is one of the most significant developments in the industry. Cloud computing offers businesses the flexibility and scalability they need to manage their quality processes without the significant upfront investment required for on-premises solutions. Cloud-based systems enable real-time collaboration, automatic updates, and mobile access, making them especially attractive to companies with a geographically dispersed workforce. The pay-as-you-go model of cloud services makes them more accessible to small and medium-sized enterprises, providing them with enterprise-grade quality management capabilities at a fraction of the cost. This shift not only reduces the need for in-house IT infrastructure but also ensures that businesses can scale their quality management systems as they grow. As cloud-based solutions allow for seamless integration with other enterprise systems like Enterprise Resource Planning and Customer Relationship Management, they are enhancing data accessibility and streamlining business operations. As businesses continue to prioritize cost-efficiency and agility, the demand for cloud-based Quality Management Software will continue to rise.
Key Market Players
• SAP SE
• Oracle Corporation
• Siemens AG
• Honeywell International Inc.
• Dassault Systèmes S.E.
• AssurX, Inc.
• Qualityze Inc.
• MasterControl Solutions Inc.
• Intelex Technologies ULC
• Rockwell Automation Inc.
Report Scope:
In this report, the Global Quality Management Software Market has been segmented into the following categories, in addition to the industry trends which have also been detailed below:
• Quality Management Software Market, By Solution:
o Document Control
o Non-conformances/Corrective & Preventative
o Complaint Handling
o Employee Training
o Quality Inspections
o Audit Management
o Supplier Quality Management
o Calibration Management
o Change Management
o Mobile Incidents & Event Reporting
• Quality Management Software Market, By Deployment Type:
o On-premises
o Cloud-based
• Quality Management Software Market, By End Use:
o IT & Telecom
o Life Sciences
o Transportation & Logistics
o Consumer Goods & Retail
o Food & Beverage
o Defense & Aerospace
o Manufacturing & Heavy Industry
o Utilities
o Government
o Healthcare
o Others
• Quality Management Software Market, By Region:
o North America
§ United States
§ Canada
§ Mexico
o Europe
§ Germany
§ France
§ United Kingdom
§ Italy
§ Spain
§ Belgium
o Asia Pacific
§ China
§ India
§ Japan
§ South Korea
§ Australia
§ Indonesia
§ Vietnam
o South America
§ Brazil
§ Colombia
§ Argentina
§ Chile
o Middle East & Africa
§ Saudi Arabia
§ UAE
§ South Africa
§ Turkey
§ Israel
Competitive Landscape
Company Profiles: Detailed analysis of the major companies present in the Global Quality Management Software Market.
Available Customizations:
Global Quality Management Software Market report with the given market data, TechSci Research offers customizations according to a company's specific needs. The following customization options are available for the report:
Company Information
• Detailed analysis and profiling of additional market players (up to five).



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Table of Contents

1. Solution Overview
1.1. Market Definition
1.2. Scope of the Market
1.2.1. Markets Covered
1.2.2. Years Considered for Study
1.2.3. Key Market Segmentations
2. Research Methodology
2.1. Objective of the Study
2.2. Baseline Methodology
2.3. Formulation of the Scope
2.4. Assumptions and Limitations
2.5. Sources of Research
2.5.1. Secondary Research
2.5.2. Primary Research
2.6. Approach for the Market Study
2.6.1. The Bottom-Up Approach
2.6.2. The Top-Down Approach
2.7. Methodology Followed for Calculation of Market Size & Market Shares
2.8. Forecasting Methodology
2.8.1. Data Triangulation & Validation
3. Executive Summary
4. Voice of Customer
5. Global Quality Management Software Market Overview
6. Global Quality Management Software Market Outlook
6.1. Market Size & Forecast
6.1.1. By Value
6.2. Market Share & Forecast
6.2.1. By Solution (Document Control, Non-conformances/Corrective & Preventative, Complaint Handling, Employee Training, Quality Inspections, Audit Management, Supplier Quality Management, Calibration Management, Change Management, Mobile Incidents & Event Reporting)
6.2.2. By Deployment Type (On-premises, Cloud-based)
6.2.3. By End Use (IT & Telecom, Life Sciences, Transportation & Logistics, Consumer Goods & Retail, Food & Beverage, Defense & Aerospace, Manufacturing & Heavy Industry, Utilities, Government, Healthcare, Others)
6.2.4. By Region (North America, Europe, South America, Middle East & Africa, Asia Pacific)
6.3. By Company (2024)
6.4. Market Map
7. North America Quality Management Software Market Outlook
7.1. Market Size & Forecast
7.1.1. By Value
7.2. Market Share & Forecast
7.2.1. By Solution
7.2.2. By Deployment Type
7.2.3. By End Use
7.2.4. By Country
7.3. North America: Country Analysis
7.3.1. United States Quality Management Software Market Outlook
7.3.1.1. Market Size & Forecast
7.3.1.1.1. By Value
7.3.1.2. Market Share & Forecast
7.3.1.2.1. By Solution
7.3.1.2.2. By Deployment Type
7.3.1.2.3. By End Use
7.3.2. Canada Quality Management Software Market Outlook
7.3.2.1. Market Size & Forecast
7.3.2.1.1. By Value
7.3.2.2. Market Share & Forecast
7.3.2.2.1. By Solution
7.3.2.2.2. By Deployment Type
7.3.2.2.3. By End Use
7.3.3. Mexico Quality Management Software Market Outlook
7.3.3.1. Market Size & Forecast
7.3.3.1.1. By Value
7.3.3.2. Market Share & Forecast
7.3.3.2.1. By Solution
7.3.3.2.2. By Deployment Type
7.3.3.2.3. By End Use
8. Europe Quality Management Software Market Outlook
8.1. Market Size & Forecast
8.1.1. By Value
8.2. Market Share & Forecast
8.2.1. By Solution
8.2.2. By Deployment Type
8.2.3. By End Use
8.2.4. By Country
8.3. Europe: Country Analysis
8.3.1. Germany Quality Management Software Market Outlook
8.3.1.1. Market Size & Forecast
8.3.1.1.1. By Value
8.3.1.2. Market Share & Forecast
8.3.1.2.1. By Solution
8.3.1.2.2. By Deployment Type
8.3.1.2.3. By End Use
8.3.2. France Quality Management Software Market Outlook
8.3.2.1. Market Size & Forecast
8.3.2.1.1. By Value
8.3.2.2. Market Share & Forecast
8.3.2.2.1. By Solution
8.3.2.2.2. By Deployment Type
8.3.2.2.3. By End Use
8.3.3. United Kingdom Quality Management Software Market Outlook
8.3.3.1. Market Size & Forecast
8.3.3.1.1. By Value
8.3.3.2. Market Share & Forecast
8.3.3.2.1. By Solution
8.3.3.2.2. By Deployment Type
8.3.3.2.3. By End Use
8.3.4. Italy Quality Management Software Market Outlook
8.3.4.1. Market Size & Forecast
8.3.4.1.1. By Value
8.3.4.2. Market Share & Forecast
8.3.4.2.1. By Solution
8.3.4.2.2. By Deployment Type
8.3.4.2.3. By End Use
8.3.5. Spain Quality Management Software Market Outlook
8.3.5.1. Market Size & Forecast
8.3.5.1.1. By Value
8.3.5.2. Market Share & Forecast
8.3.5.2.1. By Solution
8.3.5.2.2. By Deployment Type
8.3.5.2.3. By End Use
8.3.6. Belgium Quality Management Software Market Outlook
8.3.6.1. Market Size & Forecast
8.3.6.1.1. By Value
8.3.6.2. Market Share & Forecast
8.3.6.2.1. By Solution
8.3.6.2.2. By Deployment Type
8.3.6.2.3. By End Use
9. Asia Pacific Quality Management Software Market Outlook
9.1. Market Size & Forecast
9.1.1. By Value
9.2. Market Share & Forecast
9.2.1. By Solution
9.2.2. By Deployment Type
9.2.3. By End Use
9.2.4. By Country
9.3. Asia Pacific: Country Analysis
9.3.1. China Quality Management Software Market Outlook
9.3.1.1. Market Size & Forecast
9.3.1.1.1. By Value
9.3.1.2. Market Share & Forecast
9.3.1.2.1. By Solution
9.3.1.2.2. By Deployment Type
9.3.1.2.3. By End Use
9.3.2. India Quality Management Software Market Outlook
9.3.2.1. Market Size & Forecast
9.3.2.1.1. By Value
9.3.2.2. Market Share & Forecast
9.3.2.2.1. By Solution
9.3.2.2.2. By Deployment Type
9.3.2.2.3. By End Use
9.3.3. Japan Quality Management Software Market Outlook
9.3.3.1. Market Size & Forecast
9.3.3.1.1. By Value
9.3.3.2. Market Share & Forecast
9.3.3.2.1. By Solution
9.3.3.2.2. By Deployment Type
9.3.3.2.3. By End Use
9.3.4. South Korea Quality Management Software Market Outlook
9.3.4.1. Market Size & Forecast
9.3.4.1.1. By Value
9.3.4.2. Market Share & Forecast
9.3.4.2.1. By Solution
9.3.4.2.2. By Deployment Type
9.3.4.2.3. By End Use
9.3.5. Australia Quality Management Software Market Outlook
9.3.5.1. Market Size & Forecast
9.3.5.1.1. By Value
9.3.5.2. Market Share & Forecast
9.3.5.2.1. By Solution
9.3.5.2.2. By Deployment Type
9.3.5.2.3. By End Use
9.3.6. Indonesia Quality Management Software Market Outlook
9.3.6.1. Market Size & Forecast
9.3.6.1.1. By Value
9.3.6.2. Market Share & Forecast
9.3.6.2.1. By Solution
9.3.6.2.2. By Deployment Type
9.3.6.2.3. By End Use
9.3.7. Vietnam Quality Management Software Market Outlook
9.3.7.1. Market Size & Forecast
9.3.7.1.1. By Value
9.3.7.2. Market Share & Forecast
9.3.7.2.1. By Solution
9.3.7.2.2. By Deployment Type
9.3.7.2.3. By End Use
10. South America Quality Management Software Market Outlook
10.1. Market Size & Forecast
10.1.1. By Value
10.2. Market Share & Forecast
10.2.1. By Solution
10.2.2. By Deployment Type
10.2.3. By End Use
10.2.4. By Country
10.3. South America: Country Analysis
10.3.1. Brazil Quality Management Software Market Outlook
10.3.1.1. Market Size & Forecast
10.3.1.1.1. By Value
10.3.1.2. Market Share & Forecast
10.3.1.2.1. By Solution
10.3.1.2.2. By Deployment Type
10.3.1.2.3. By End Use
10.3.2. Colombia Quality Management Software Market Outlook
10.3.2.1. Market Size & Forecast
10.3.2.1.1. By Value
10.3.2.2. Market Share & Forecast
10.3.2.2.1. By Solution
10.3.2.2.2. By Deployment Type
10.3.2.2.3. By End Use
10.3.3. Argentina Quality Management Software Market Outlook
10.3.3.1. Market Size & Forecast
10.3.3.1.1. By Value
10.3.3.2. Market Share & Forecast
10.3.3.2.1. By Solution
10.3.3.2.2. By Deployment Type
10.3.3.2.3. By End Use
10.3.4. Chile Quality Management Software Market Outlook
10.3.4.1. Market Size & Forecast
10.3.4.1.1. By Value
10.3.4.2. Market Share & Forecast
10.3.4.2.1. By Solution
10.3.4.2.2. By Deployment Type
10.3.4.2.3. By End Use
11. Middle East & Africa Quality Management Software Market Outlook
11.1. Market Size & Forecast
11.1.1. By Value
11.2. Market Share & Forecast
11.2.1. By Solution
11.2.2. By Deployment Type
11.2.3. By End Use
11.2.4. By Country
11.3. Middle East & Africa: Country Analysis
11.3.1. Saudi Arabia Quality Management Software Market Outlook
11.3.1.1. Market Size & Forecast
11.3.1.1.1. By Value
11.3.1.2. Market Share & Forecast
11.3.1.2.1. By Solution
11.3.1.2.2. By Deployment Type
11.3.1.2.3. By End Use
11.3.2. UAE Quality Management Software Market Outlook
11.3.2.1. Market Size & Forecast
11.3.2.1.1. By Value
11.3.2.2. Market Share & Forecast
11.3.2.2.1. By Solution
11.3.2.2.2. By Deployment Type
11.3.2.2.3. By End Use
11.3.3. South Africa Quality Management Software Market Outlook
11.3.3.1. Market Size & Forecast
11.3.3.1.1. By Value
11.3.3.2. Market Share & Forecast
11.3.3.2.1. By Solution
11.3.3.2.2. By Deployment Type
11.3.3.2.3. By End Use
11.3.4. Turkey Quality Management Software Market Outlook
11.3.4.1. Market Size & Forecast
11.3.4.1.1. By Value
11.3.4.2. Market Share & Forecast
11.3.4.2.1. By Solution
11.3.4.2.2. By Deployment Type
11.3.4.2.3. By End Use
11.3.5. Israel Quality Management Software Market Outlook
11.3.5.1. Market Size & Forecast
11.3.5.1.1. By Value
11.3.5.2. Market Share & Forecast
11.3.5.2.1. By Solution
11.3.5.2.2. By Deployment Type
11.3.5.2.3. By End Use
12. Market Dynamics
12.1. Drivers
12.2. Challenges
13. Market Trends and Developments
14. Company Profiles
14.1. SAP SE
14.1.1. Business Overview
14.1.2. Key Revenue and Financials
14.1.3. Recent Developments
14.1.4. Key Personnel/Key Contact Person
14.1.5. Key Product/Services Offered
14.2. Oracle Corporation
14.2.1. Business Overview
14.2.2. Key Revenue and Financials
14.2.3. Recent Developments
14.2.4. Key Personnel/Key Contact Person
14.2.5. Key Product/Services Offered
14.3. Siemens AG
14.3.1. Business Overview
14.3.2. Key Revenue and Financials
14.3.3. Recent Developments
14.3.4. Key Personnel/Key Contact Person
14.3.5. Key Product/Services Offered
14.4. Honeywell International Inc.
14.4.1. Business Overview
14.4.2. Key Revenue and Financials
14.4.3. Recent Developments
14.4.4. Key Personnel/Key Contact Person
14.4.5. Key Product/Services Offered
14.5. Dassault Systèmes S.E.
14.5.1. Business Overview
14.5.2. Key Revenue and Financials
14.5.3. Recent Developments
14.5.4. Key Personnel/Key Contact Person
14.5.5. Key Product/Services Offered
14.6. AssurX, Inc.
14.6.1. Business Overview
14.6.2. Key Revenue and Financials
14.6.3. Recent Developments
14.6.4. Key Personnel/Key Contact Person
14.6.5. Key Product/Services Offered
14.7. Qualityze Inc.
14.7.1. Business Overview
14.7.2. Key Revenue and Financials
14.7.3. Recent Developments
14.7.4. Key Personnel/Key Contact Person
14.7.5. Key Product/Services Offered
14.8. MasterControl Solutions Inc.
14.8.1. Business Overview
14.8.2. Key Revenue and Financials
14.8.3. Recent Developments
14.8.4. Key Personnel/Key Contact Person
14.8.5. Key Product/Services Offered
14.9. Intelex Technologies ULC
14.9.1. Business Overview
14.9.2. Key Revenue and Financials
14.9.3. Recent Developments
14.9.4. Key Personnel/Key Contact Person
14.9.5. Key Product/Services Offered
14.10. Rockwell Automation Inc.
14.10.1. Business Overview
14.10.2. Key Revenue and Financials
14.10.3. Recent Developments
14.10.4. Key Personnel/Key Contact Person
14.10.5. Key Product/Services Offered
15. Strategic Recommendations
16. About Us & Disclaimer

 

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