世界各国のリアルタイムなデータ・インテリジェンスで皆様をお手伝い

アジア太平洋地域の航空燃料市場:燃料タイプ別(ジェットA、ジェットA-1、持続可能な航空燃料、その他)、用途別(民間航空機、軍用航空機、自家用航空機、その他)、流通チャネル別(直販、第三者流通業者)、国別、競争、予測、機会、2019-2029F


Asia Pacific Aviation Fuel Market By Type of Fuel (Jet A, Jet A-1, Sustainable Aviation Fuel, Others), By Application (Commercial Aircraft, Military Aircraft, Private Aircraft, Others), By Distribution Channel (Direct Sale, Third-Party Distributor), By Country, Competition, Forecast and Opportunities, 2019-2029F

アジア太平洋地域の航空燃料市場は、2023年に1,174億5,000万米ドルと評価され、予測期間中の年平均成長率は9.63%で、2029年には2,057億4,000万米ドルに達すると予測されている。 アジア太平洋地域の航空燃料市場... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
TechSci Research
テックサイリサーチ
2024年10月4日 US$4,400
シングルユーザライセンス
ライセンス・価格情報
注文方法はこちら
133 英語

 

サマリー

アジア太平洋地域の航空燃料市場は、2023年に1,174億5,000万米ドルと評価され、予測期間中の年平均成長率は9.63%で、2029年には2,057億4,000万米ドルに達すると予測されている。
アジア太平洋地域の航空燃料市場は、同地域の航空産業の拡大と航空旅客数の増加に牽引され、大きな成長を遂げている。同市場は、ジェットA1、ジェットA、持続可能な航空燃料(SAF)を含む様々な燃料タイプで構成されている。環境問題の高まりと厳しい排出規制により、SAFの採用は今後数年で勢いを増すと予想される。中国、インド、日本といった国々がこの成長において極めて重要な役割を果たしており、中国は民間航空部門の急成長により航空燃料の最大消費国として浮上している。インドもまた、中間所得層の増加、インフラの改善、空の旅の接続性を高めるための政府の取り組みによって、需要が急増している。
この地域では、民間航空部門が依然として航空燃料の主要な消費者であり、大手航空会社や貨物輸送会社がジェットA1やジェットA燃料に依存している。同地域の中間所得層が急速に拡大していることに加え、航空旅行への嗜好が高まっているため、国内線と国際線の便数が増加しており、需要がさらに高まっている。さらに、この地域の各国政府は空港のインフラ整備と近代化に多額の投資を行っており、これが航空燃料市場を押し上げると予想されている。
持続可能性が重要な焦点となりつつあり、アジア太平洋地域のいくつかの国では、バイオ燃料とSAFを燃料ミックスに組み込むための措置を講じている。例えば、韓国、日本、オーストラリアは、世界的な気候変動目標に沿い、航空業界の二酸化炭素排出量を削減するため、SAFの利用拡大に積極的に取り組んでいる。その結果、この地域の航空会社数社がSAFを商業フライトに採用し始めており、より環境に優しい航空業界への道を開いている。
しかし、市場は原油価格の変動やサプライチェーンの混乱といった課題に直面しており、これらは燃料の入手可能性や価格に影響を与える可能性がある。さらに、現在進行中の地政学的緊張や環境問題への懸念から、二酸化炭素排出量の削減を目的とした規制措置がさらに強化される可能性もある。こうした課題にもかかわらず、アジア太平洋地域の航空燃料市場は、民間・軍需両部門からの旺盛な需要、燃料技術やインフラ整備の進展に支えられ、力強い成長を遂げようとしている。同市場は、持続可能性の重視の高まりと航空旅客数の増加に牽引され、予測期間中も上昇基調を維持すると予想される。
主な市場牽引要因
アジア太平洋地域における航空旅客輸送量の増加
アジア太平洋地域の航空燃料市場を牽引する最も重要な要因の一つは、航空旅客輸送量の急増である。同地域には、中国、インド、東南アジア諸国など、世界で最も経済成長の著しい国々があり、可処分所得の増加や国内外への旅行需要の高まりにつながっている。中産階級人口の増加と都市化に伴い、特に発展途上国では、他の交通手段よりも航空旅行を選ぶ人が増えている。
このような航空交通量の増加は、航空燃料、特に民間航空機で広く使用されているジェットA1およびジェットA燃料の需要増に直結する。この地域における格安航空会社(LCC)の拡大も、航空旅行をより手頃な価格にし、より多くの人々が利用できるようにする上で重要な役割を果たしている。インドやインドネシアなどの国々では、LCCサービスが飛躍的に伸びており、これが航空燃料の需要全体をさらに押し上げている。
アジア太平洋地域の各国政府は、旅客数の急増に対応するため、新空港、空港拡張、近代化プロジェクトなどの航空インフラに多額の投資を行っている。例えば中国は、増加する航空輸送量に対応するため、主要な航空ハブの開発を進めており、インドは空港の増設と既存空港の改良計画を発表している。より多くの空港が運用を開始し、既存の施設が拡張されれば、航空燃料の需要は大幅に増加するだろう。
さらに、力強い経済成長と国際的なパートナーシップに支えられ、この地域ではビジネス旅行と観光が盛んになっており、より頻繁なフライトと、それに伴うより多くの燃料の必要性がさらに高まっている。全体として、アジア太平洋地域における航空旅客数の増加は、航空燃料市場の成長を引き続き促進する主要な原動力となっている。
航空会社の機材拡大と新型機の納入
アジア太平洋地域全体で航空会社の保有機材が拡大していることは、航空燃料市場の重要な原動力である。中国、インド、東南アジアを含むこの地域の多くの航空会社は、航空需要の増加に対応するため、新しい航空機に投資している。これらの航空会社は、ボーイングやエアバスといった大手メーカーからナローボディ機とワイドボディ機の両方を購入することで、積極的に機材を増やしている。航空機の数が増えれば航空燃料の需要も増え、特に大量の燃料を消費する長距離便や国際便の需要が増える。
世界最大級の航空市場である中国とインドでは、近年、航空会社の保有機材が大幅に増加している。中国南方航空、中国国際航空、中国東方航空をはじめとする中国の航空会社は、国内線と国際線の両方を拡大するため、相当数の航空機を発注している。航空部門が急成長しているインドでも、IndiGoやエア・インディアといった航空会社が、増大する航空需要に対応するため、新たな航空機を大量発注している。
航空燃料の需要は、民間航空会社に加え、アジア太平洋地域における貨物輸送の拡大によっても牽引されている。アリババやアマゾンのような電子商取引大手が航空貨物の成長に拍車をかけており、貨物便の増加につながっている。貨物航空会社やロジスティクス企業は、国境を越えた迅速な配送に対する需要の高まりに対応するため、運航を強化し、燃費効率の高い航空機を購入している。
さらに、アジア太平洋地域では今後数年間、大幅な航空機の新規導入が見込まれており、これが燃料消費量の増加に寄与することになる。同地域が航空インフラと航空サービスを引き続き発展させていく中で、航空会社の保有機体の拡大と新規航空機納入は、航空燃料市場の主要な牽引役であり続けるであろう。
経済成長と中間層人口の増加
アジア太平洋諸国の堅調な経済成長は、航空燃料市場の主要な牽引役となっている。中国、インド、ベトナム、フィリピンなどの国々ではGDPが大幅に伸びているため、可処分所得が増加し、中産階級が急増し、旅行に対する消費者の需要が高まっている。ビジネスでもレジャーでも、経済的に余裕のある人々が増え、航空会社の旅客数は大幅に増加した。
経済成長は、空港、航空サービス、交通網などのインフラ整備を促進した。例えば、中国の一帯一路構想(BRI)は、新たな空港や貿易ルートの建設に貢献し、国境を越えた旅行や貨物輸送サービスを後押ししている。インドのUDAN(Ude Desh ka Aam Naagrik)イニシアチブは、小都市と主要なハブ空港を結ぶことを目的としており、地域の航空旅行を刺激している。
特に新興市場で台頭する中産階級は、航空旅行の急増を牽引する極めて重要な人口層である。この層は、出張だけでなく、レジャーや海外旅行でも飛行機を好むようになっている。アジア太平洋地域の国内観光は勢いを増しており、近隣諸国へ休暇を過ごしに行く人が増えているため、航空市場はさらに活性化している。
アジア太平洋諸国における多国籍企業の事業活動や投資の増加も、企業旅行を刺激している。これらの急成長経済圏で企業が事業を拡大するにつれて、航空旅行の需要が高まり、航空燃料のニーズの高まりに寄与している。全体として、この地域の力強い経済成長と中産階級の拡大は、今後も航空燃料市場の重要な原動力となるだろう。
持続可能な航空燃料(SAF)の採用増加
持続可能な航空燃料(SAF)は、アジア太平洋地域の航空燃料市場を牽引する重要な要因として浮上している。環境問題への懸念や二酸化炭素排出量削減への世界的な取り組みが高まる中、政府や航空会社は持続可能性の目標を達成するための重要なソリューションとして、SAFに注目するようになっている。SAFは、バイオ燃料や廃棄物といった再生可能な資源を原料としており、従来の化石ベースの航空燃料に比べて航空セクターの二酸化炭素排出量を大幅に削減することができる。
中国、日本、オーストラリア、韓国といった国々は、SAFの採用に向けて積極的なステップを踏んでいる。2024年、中国は航空セクターにおけるSAFの生産と利用を奨励するパイロット・プログラムを開始し、より広範なカーボンニュートラル目標に沿ったものとなった。日本とオーストラリアの航空会社もまた、SAFを運航に取り入れ始めており、これらの燃料を試験的に使用している。このシフトは、環境規制によるものだけでなく、より環境に優しい代替燃料に対する市場の需要によるものでもある。
アジア太平洋地域の航空会社は、SAFを使用することの長期的な経済的メリットと評判の良さを認識している。SAFへの移行により、航空会社は化石燃料価格の変動に伴うリスクを軽減し、より持続可能な燃料供給を確保し、環境に優しい旅行オプションを求める消費者の需要の高まりに応えることができる。同地域では、新たなSAF技術やインフラの研究開発への投資も進んでおり、採用がさらに加速することが予想される。
SAFへの関心の高まりは、航空排出量の抑制を目的とした国際航空カーボンオフセット・削減制度(CORSIA)などの国際的な規制やカーボンオフセット制度にも支えられている。その結果、政府と民間企業の両方が持続可能なエネルギー・ソリューションに投資する中で、SAFはアジア太平洋地域の航空燃料市場の重要な原動力となりつつある。
主な市場課題
原油価格の変動
アジア太平洋地域の航空燃料市場が直面する大きな課題の1つは、原油価格の変動である。航空燃料は原油を原料としているため、世界の原油価格が不安定になると、航空会社をはじめとする航空業界の関係者の燃料費に直接影響を与える。アジア太平洋地域は原油の輸入依存度が高いため、地政学的緊張、自然災害、世界的な需給不均衡による価格変動の影響を受けやすい。たとえば2020年には、COVID-19のパンデミックによって需要がかつてないほど落ち込み、原油価格が急落した。しかし、世界経済が回復すると、原油価格は急騰し、航空会社の運航コストの増加につながった。このような変動は燃料調達戦略を複雑にし、利益率を圧迫するため、航空会社が消費者に対して一貫した価格設定を維持することを難しくしている。さらに、原油価格の変動は、インフラ整備への投資決定や、持続可能な航空燃料(SAF)のような代替燃料の採用にも影響を与え、市場にさらなる不確実性をもたらしている。
環境規制と排出基準
環境規制と排出基準の厳格化は、アジア太平洋地域の航空燃料市場にとってもう一つの重要な課題となっている。この地域の各国政府は、温室効果ガスの排出を削減し持続可能性を促進するため、パリ協定などの世界的な気候変動協定への協調を強めている。このため、炭素税の賦課、排出削減目標の設定、違反に対する罰則などが行われている。世界のCO2排出の主な原因となっている航空業界は、よりクリーンな燃料と技術を採用するよう厳しい監視下に置かれている。持続可能な航空燃料(SAF)は実行可能な解決策を提供するものの、その高コストと限られた入手可能性が普及の妨げとなっている。さらに、各国間で規制の調和がとれていないことが、航空排出量削減のための統一的なアプローチを構築する努力を複雑にしている。航空会社と燃料供給会社は、運航効率と持続可能性の目標とのバランスを取りながら、複雑な規制情勢を乗り切らなければならない。このような環境圧力は、航空会社にとってコスト増につながる可能性があり、より燃費の良い新型航空機への投資や、SAFの高値での購入が必要となり、最終的に収益性に影響を及ぼす可能性がある。
サプライチェーンの混乱
アジア太平洋地域の航空燃料サプライチェーンは、自然災害、地政学的緊張、インフラの制限など、様々な要因によって引き起こされる混乱の影響を受けやすい。この地域の国々は、台風、地震、洪水などの災害に頻繁に見舞われ、燃料の生産、輸送、流通が一時的に停止することがある。さらに、特に中東のような主要産油地域における地政学的緊張は、供給不足や価格高騰につながる可能性がある。こうした混乱は、燃料の入手性に影響を与えるだけでなく、地域全体の空港への航空燃料の安定供給を確保する上で、物流上の課題にもつながる。小規模で遠隔地の空港は、限られたサプライヤーやインフラに依存しているため、サプライチェーンの途絶に対して特に脆弱である。加えて、不十分な貯蔵容量や旧式の燃料流通ネットワークが問題を悪化させ、燃料納入の遅延や輸送コストの上昇につながる。このような混乱は、航空会社に運航の遅延、燃料費の増加、場合によっては欠航を引き起こし、収益と顧客満足度に悪影響を及ぼす。
持続可能な航空燃料(SAF)の高コスト
持続可能な航空燃料(SAF)の採用は、航空機の二酸化炭素排出量を削減する方法として世界的に勢いを増しているが、アジア太平洋市場ではSAFの高コストが依然として大きな課題となっている。現在、SAFはジェットAやジェットA1のような従来の航空燃料よりもかなり高価であるが、その主な原因は、生産能力の制限、原料の高コスト、SAF生産技術の複雑さである。アジア太平洋地域では、SAFのインフラ整備はまだ初期段階にあり、大規模な生産施設はほとんどない。このため、航空会社が競争力のある価格でSAFを調達することが難しく、SAFの普及が制限されている。さらに、SAFの採用を促進するために必要な規制の枠組みや財政的インセンティブが、この地域の多くの国で十分に確立されていないため、航空会社にとっては、安価な従来型燃料よりもSAFに投資する魅力が低くなっている。SAFへの移行に伴うコスト負担は、格安航空会社や利幅の狭い小規模航空会社にとって特に厳しい。SAF技術の大幅な進歩や政府からの補助金がなければ、SAFの高コストは依然として導入の障壁となり、この地域におけるより持続可能な航空産業への進展を遅らせることになるだろう。
インフラの限界
インフラストラクチャーの制限は、アジア太平洋地域の航空燃料市場の成長にとって大きな課題である。同地域の多くの国、特に発展途上国では、効率的な航空燃料の貯蔵、流通、給油作業を支援するために必要なインフラが不足している。老朽化した燃料貯蔵施設、不十分なパイプライン網、空港での給油能力不足は、燃料供給の遅れ、輸送コストの上昇、航空会社の業務非効率につながる可能性がある。アジア太平洋地域における航空輸送量の急増は、既存のインフラにさらなる圧力をかけ、多くの空港が燃料需要の増加に対応するのに苦慮している。さらに、持続可能な航空燃料(SAF)の取り扱いに必要なインフラは、この地域の多くの地域でまだ未整備である。SAFに対応するためには、専用の貯蔵タンク、混合施設、輸送システムが必要だが、高コストと規制の不確実性のため、こうした投資の実現は遅れている。その結果、航空燃料市場は供給と流通のボトルネックに直面し、同地域における従来型燃料と持続可能燃料の両方の需要増に対応する能力を妨げている。こうしたインフラの課題に対処するには、官民双方からの多額の投資と、燃料流通網の近代化と拡大のための協調努力が必要となる。
主な市場動向
持続可能な航空燃料(SAF)の採用増加
アジア太平洋地域の航空燃料市場で最も顕著な傾向の一つは、持続可能な航空燃料(SAF)の採用が増加していることである。世界的な気候変動目標に沿って二酸化炭素排出量を削減する圧力が高まる中、この地域の航空会社や政府は実行可能な解決策としてSAFに注目している。持続可能な航空燃料は、バイオマス、農業廃棄物、さらには藻類といった再生可能な資源に由来する。従来のジェットAやジェットA-1燃料に代わるクリーンな代替燃料で、ライフサイクルの二酸化炭素排出量を最大80%削減できる可能性がある。
日本、韓国、オーストラリア、シンガポールといった国々が、SAFの開発と利用を先導している。各国政府は、SAFの製造と航空燃料サプライチェーンへの統合を奨励するインセンティブを提供している。大韓航空やカンタス航空などの航空会社はすでにSAFを使用したフライトの運航を開始しており、この地域の航空セクターにおけるSAFの重要性が高まっていることを強調している。さらに、航空会社とエネルギー企業との間では、SAFの生産規模を拡大するためのパートナーシップが形成されつつあり、いくつかの新しい精製所や生産施設が計画・建設中である。
この傾向は、国際民間航空機関(ICAO)などの規制機関がより厳しい排出目標を導入するにつれて、今後数年で加速すると予想される。航空業界が2050年までに純排出量ゼロを達成するという公約は、SAFの需要を押し上げる可能性が高く、アジア太平洋地域は世界のSAF市場における主要プレーヤーとして位置づけられるだろう。しかし、生産コストの高さや原料の入手可能性の制限といった課題も残っているが、現在進行中の投資と研究によって、最終的にはこうした障壁を克服できるだろう。
民間航空セクターの拡大によるジェットA1燃料の需要拡大
ジェットA1燃料は、アジア太平洋地域の民間航空業界の活況を主因として、引き続きアジア太平洋地域の航空燃料市場を支配している。中国、インド、東南アジアなどの国々では、中産階級の増加、可処分所得の増加、観光客の増加が航空需要に大きく寄与している。ジェットA1は、その高いエネルギー密度と民間ジェット機における性能の信頼性で知られ、大半の航空会社で使用されている標準燃料である。
国内線と国際線の飛行ルートの拡大が、特に中国やインドなどの主要市場におけるジェットA1燃料の需要に拍車をかけている。世界最大の航空市場の一つである中国は、インフラ整備、都市化、航空旅行者の人口増加により、航空輸送量が大幅に増加している。インドもまた、地域間の接続や航空インフラ全体の改善に重点を置くUDAN計画などの政府のイニシアティブに支えられ、急速な航空成長を遂げている。
この地域の航空会社は、航空需要の増加に対応するため、より燃費の良い航空機を導入し、機材を拡大している。この成長はジェットA1燃料の消費を直接促進し、さらに新しい空港や給油施設などのインフラ開発にも支えられている。持続可能な航空燃料(SAF)の採用が増加する一方で、ジェットA1燃料は現在も最も広く使用されているが、今後10年間でSAFへの移行が進み、その優位性は徐々に低下していくと予想される。
市場成長を牽引するインフラ投資
アジア太平洋地域の航空燃料市場におけるもう一つの重要な傾向は、同地域全体で空港や給油インフラへの投資が活発化していることである。航空交通量の増加に加え、接続性を向上させるための政府の取り組みが、新空港の建設、既存空港の拡張、給油ステーションの近代化など、空港インフラの大規模な整備につながっている。こうした投資は、航空燃料の需要増に対応し、燃料配給の効率を高めるために不可欠である。
中国やインドといった国々は、こうした投資の最前線にいる。中国の「一帯一路構想」は、アジア太平洋地域の数カ国のインフラ整備に拍車をかけ、特に航空接続の強化に力を入れている。他方、インドは大規模な空港近代化計画に着手し、地域連結スキーム(RCS)の下で複数の新空港を増設している。インドネシア、ベトナム、フィリピンなどの東南アジア諸国も、増大する需要に対応するため、航空インフラのアップグレードを積極的に進めている。
こうしたインフラ整備は空港だけにとどまらず、燃料貯蔵・配給ネットワークにも及んでおり、航空燃料の確実かつ効率的な供給を可能にしている。近代的な給油システムや燃料管理のためのデジタル・ソリューションが導入され、運航のダウンタイムを減らし、燃料供給の精度を高めている。こうした投資は、アジア太平洋地域の航空燃料市場の継続的な成長を支え、同地域で拡大する航空産業による燃料消費需要の増加に対応する上で、極めて重要な役割を果たすことになる。
脱炭素化への取り組みとグリーンイニシアチブへの注目の高まり
アジア太平洋地域の航空燃料市場では、脱炭素化とグリーン・イニシアティブへの注目が高まっており、環境の持続可能性が重要なトレンドとなっている。同地域の政府および航空会社は、世界的な気候変動目標に沿って二酸化炭素排出量を削減するよう圧力を強めている。その結果、エネルギー効率の高い航空機、SAFの採用、航空燃料の代替エネルギー源が重視されるようになっている。
この地域では、航空におけるカーボンニュートラルの達成を目指した取り組みが相次いでいる。日本やオーストラリアのような国々は、2050年までにネット・ゼロ・エミッションを達成するという野心的な目標を掲げており、両国ともSAFや電動航空機技術を積極的に推進している。航空会社もまた、環境目標に沿った運航を行おうとしている。例えば、大手航空会社は、商用フライトでのSAFの使用を増やし、環境への影響を軽減するためのカーボン・オフセット・プログラムに投資している。
航空会社はまた、エアバス社やボーイング社製など、より燃料効率の高い航空機の採用も進めており、これらの航空機は航空燃料の消費量が少なく、排出量も少ない。水素を利用した推進力や電気を動力源とする航空機のような新技術の研究・試験も行われているが、これらはまだ開発の初期段階にある。業界が成長と持続可能性の両立を模索する中、こうした脱炭素化への取り組みが航空燃料市場の将来を形作るだろう。
セグメント別の洞察
燃料の種類に関する洞察
2023年のアジア太平洋地域の航空燃料市場では、同地域の民間航空業界の活況に沿ったいくつかの重要な要因により、ジェットA燃料セグメントが優位を占めた。ジェットA燃料は、その効率性、信頼性、最新の民間航空機との適合性で知られ、世界中の航空会社で使用されている標準的な航空燃料である。特に中国、インド、日本、東南アジア諸国など、航空需要が急速に伸びているアジア太平洋地域では、ジェットA燃料への依存度が特に高い。
ジェットA燃料の優位性の主な理由のひとつは、中間所得層の増加、都市化、観光業の拡大によってアジア太平洋地域の航空旅客輸送量が急増していることである。この成長により、国内線と国際線の運航が増加し、ほとんどの航空会社がジェットA燃料を必要とするジェットエンジンの大型機を運航している。中国国際航空、シンガポール航空、カンタス航空、日本航空など、この地域の主要航空会社はすべてジェットAを使用しており、市場での地位を強化している。
この地域のインフラは、ジェットA燃料の流通と貯蔵をサポートするために確立されている。アジア太平洋地域の多くの空港、特に北京首都国際空港、チャンギ空港、ムンバイ国際空港のような主要ハブ空港は、ジェットA燃料の給油が可能である。貯蔵、サプライチェーンの効率、給油インフラが利用可能なため、ジェットAは航空会社にとって最も実用的で広く利用可能な燃料オプションであり続けている。
環境問題への懸念から、持続可能な航空燃料(SAF)や代替エネルギーへの関心が高まっているが、2023年においてもジェットAが主要な選択肢であることに変わりはない。SAFや他の代替エネルギーへの移行は徐々に進むと予想され、ジェットAは、その確立されたサプライチェーンと現在の航空機の燃料要件を考慮すると、近い将来、民間航空に好まれる燃料として支配的であり続けるだろう。
各国の洞察
中国が2023年にアジア太平洋地域の航空燃料市場を支配したのは、急速な経済成長、航空需要の拡大、大規模なインフラ投資など、さまざまな要因が重なったためである。世界第2位の経済大国である中国は、世界で最も急成長している航空産業の1つであり、北京、上海、広州、深圳などの主要都市が国内線と国際線の重要なハブとなっている。この広範な航空ネットワークは、中国の航空燃料に対する高い需要を牽引し、中国をこの地域最大の消費国にしている。中産階級の人口増加と可処分所得の増加が相まって、国内旅行と国際旅行の両方が急増している。航空セクターの成長を刺激する政府の政策に支えられ、中国ではかつてないほど多くの人々が飛行機を利用している。さらに、中国の「一帯一路構想」とその世界的な貿易リンクは、強力な航空接続を必要とし、燃料消費をさらに増大させている。
もうひとつの重要な要因は、中国が空港インフラに多額の投資を行っていることだ。200以上の空港があり、さらに数十の空港の建設計画がある中国は、今後数年間でさらに多くのフライトを受け入れる準備を進めている。このような空港インフラの増加は、中国国際航空、中国東方航空、中国南方航空など、運航に大量の燃料を必要とする航空会社の増便に対応するため、航空燃料の需要を高めている。
中国はまた、精製能力と航空燃料生産に多額の投資を行ってきた。中国石油天然気集団公司(CNPC)や中国石油化工集団公司(シノペック)といった中国の大手国有石油会社は、世界最大の航空燃料生産国のひとつである。こうした国内生産能力により、航空部門への安定的かつ効率的な燃料供給が確保され、同市場における中国の主導的地位はさらに強固なものとなっている。持続可能な航空燃料(SAF)に向けた世界的な後押しが勢いを増している一方で、中国の航空部門は依然として主にジェットAのような伝統的な燃料に依存しており、2023年にはアジア太平洋地域の航空燃料市場における中国の優位性が強化される。
主要市場プレイヤー
- エクソンモービル
- BP p.l.c.
- シェル
- トタルエナジーズSE
- シェブロン・コーポレーション
- サウジアラビア基礎産業公社
- ハネウェル・インターナショナル
- NESTE OYJ
- ランザテック・グローバル
- ワールド・フューエル・サービス・コーポレーション
レポートの範囲
本レポートでは、アジア太平洋地域の航空燃料市場を以下のカテゴリーに分類し、さらに業界動向についても詳述しています:
- アジア太平洋地域の航空燃料市場、燃料タイプ別
o ジェットA
o ジェットA-1
o 持続可能な航空燃料
o その他
- アジア太平洋地域の航空燃料市場:用途別
o 民間航空機
o 軍用機
o 民間航空機
その他
- アジア太平洋地域の航空燃料市場:流通経路別
o 直接販売
o 第三者流通業者
- アジア太平洋地域の航空燃料市場:国別
o 中国
o 日本
o 韓国
o インド
o マレーシア
o インドネシア
o ベトナム
o オーストラリア
o タイ
o フィリピン
競合状況
企業プロフィール:アジア太平洋地域の航空燃料市場に参入している主要企業の詳細分析。
利用可能なカスタマイズ
TechSci Research社のアジア太平洋地域の航空燃料市場レポートは、所定の市場データを使用して、企業の特定のニーズに応じてカスタマイズを提供します。このレポートでは以下のカスタマイズが可能です:
企業情報
- 追加市場参入企業(最大5社)の詳細分析とプロファイリング

ページTOPに戻る


目次

1.製品概要
1.1.市場の定義
1.2.市場の範囲
1.2.1.対象市場
1.2.2.調査対象年
1.2.3.主要市場セグメント
2.調査方法
2.1.調査目的
2.2.ベースライン手法
2.3.主要産業パートナー
2.4.主な協会と二次情報源
2.5.予測手法
2.6.データ三角測量の検証
2.7.前提条件と限界
3.エグゼクティブサマリー
3.1.市場概要
3.2.主要市場セグメントの概要
3.3.主要市場プレーヤーの概要
3.4.主要地域/国の概要
3.5.市場促進要因、課題、動向の概要
4.お客様の声
5.世界のブラキセラピー市場展望
5.1.市場規模予測
5.1.1.金額別
5.2.市場シェア予測
5.2.1.製品別(シード、アプリケータ・アフターローダ、電子ブラキセラピー)
5.2.2.用途別(前立腺がん、婦人科がん、乳がん、その他)
5.2.3.投与量タイプ別(高線量率(HDR)、低線量率(LDR)
5.2.4.企業別(2023年)
5.2.5.地域別
5.3.市場地図
6.北米のブラキセラピー市場展望
6.1.市場規模予測
6.1.1.金額別
6.2.市場シェア予測
6.2.1.製品別
6.2.2.用途別
6.2.3.用量タイプ別
6.2.4.国別
6.3.北米国別分析
6.3.1.米国のブラキセラピー市場展望
6.3.1.1.市場規模予測
6.3.1.1.1.金額別
6.3.1.2.市場シェア予測
6.3.1.2.1.製品別
6.3.1.2.2.用途別
6.3.1.2.3.用量タイプ別
6.3.2.メキシコのブラキセラピー市場展望
6.3.2.1.市場規模予測
6.3.2.1.1.金額別
6.3.2.2.市場シェア予測
6.3.2.2.1.製品別
6.3.2.2.2.用途別
6.3.2.2.3.用量タイプ別
6.3.3.カナダのブラキセラピー市場展望
6.3.3.1.市場規模予測
6.3.3.1.1.金額別
6.3.3.2.市場シェア予測
6.3.3.2.1.製品別
6.3.3.2.2.用途別
6.3.3.2.3.投与タイプ別
7.欧州ブラキセラピー市場展望
7.1.市場規模予測
7.1.1.金額別
7.2.市場シェア予測
7.2.1.製品別
7.2.2.用途別
7.2.3.用量タイプ別
7.2.4.国別
7.3.ヨーロッパ国別分析
7.3.1.フランス:ブラキセラピー市場展望
7.3.1.1.市場規模予測
7.3.1.1.1.金額別
7.3.1.2.市場シェア予測
7.3.1.2.1.製品別
7.3.1.2.2.用途別
7.3.1.2.3.用量タイプ別
7.3.2.ドイツのブラキセラピー市場展望
7.3.2.1.市場規模予測
7.3.2.1.1.金額別
7.3.2.2.市場シェア予測
7.3.2.2.1.製品別
7.3.2.2.2.用途別
7.3.2.2.3.投与タイプ別
7.3.3.英国ブラキセラピー市場展望
7.3.3.1.市場規模予測
7.3.3.1.1.金額別
7.3.3.2.市場シェア予測
7.3.3.2.1.製品別
7.3.3.2.2.用途別
7.3.3.2.3.投与タイプ別
7.3.4.イタリアのブラキセラピー市場展望
7.3.4.1.市場規模予測
7.3.4.1.1.金額別
7.3.4.2.市場シェア予測
7.3.4.2.1.製品別
7.3.4.2.2.用途別
7.3.4.2.3.用量タイプ別
7.3.5.スペインのブラキセラピー市場展望
7.3.5.1.市場規模予測
7.3.5.1.1.金額別
7.3.5.2.市場シェア予測
7.3.5.2.1.製品別
7.3.5.2.2.用途別
7.3.5.2.3.投与タイプ別
8.アジア太平洋地域のブラキセラピー市場展望
8.1.市場規模予測
8.1.1.金額別
8.2.市場シェア予測
8.2.1.製品別
8.2.2.用途別
8.2.3.用量タイプ別
8.2.4.国別
8.3.アジア太平洋地域国別分析
8.3.1.中国ブラキセラピー市場展望
8.3.1.1.市場規模予測
8.3.1.1.1.金額別
8.3.1.2.市場シェア予測
8.3.1.2.1.製品別
8.3.1.2.2.用途別
8.3.1.2.3.用量タイプ別
8.3.2.インドのブラキセラピー市場展望
8.3.2.1.市場規模予測
8.3.2.1.1.金額別
8.3.2.2.市場シェア予測
8.3.2.2.1.製品別
8.3.2.2.2.用途別
8.3.3.韓国ブラキセラピー市場展望
8.3.3.1.市場規模予測
8.3.3.1.1.金額別
8.3.3.2.市場シェア予測
8.3.3.2.1.製品別
8.3.3.2.2.用途別
8.3.3.2.3.用量タイプ別
8.3.4.日本ブラキセラピー市場展望
8.3.4.1.市場規模予測
8.3.4.1.1.金額別
8.3.4.2.市場シェア予測
8.3.4.2.1.製品別
8.3.4.2.2.用途別
8.3.4.2.3.用量タイプ別
8.3.5.オーストラリアのブラキセラピー市場展望
8.3.5.1.市場規模予測
8.3.5.1.1.金額別
8.3.5.2.市場シェア予測
8.3.5.2.1.製品別
8.3.5.2.2.用途別
8.3.5.2.3.投与タイプ別
9.南米のブラキセラピー市場展望
9.1.市場規模予測
9.1.1.金額別
9.2.市場シェア予測
9.2.1.製品別
9.2.2.用途別
9.2.3.用量タイプ別
9.2.4.国別
9.3.南米国別分析
9.3.1.ブラジルのブラキセラピー市場展望
9.3.1.1.市場規模予測
9.3.1.1.1.金額別
9.3.1.2.市場シェア予測
9.3.1.2.1.製品別
9.3.1.2.2.用途別
9.3.1.2.3.投与タイプ別
9.3.2.アルゼンチンのブラキセラピー市場展望
9.3.2.1.市場規模予測
9.3.2.1.1.金額別
9.3.2.2.市場シェア予測
9.3.2.2.1.製品別
9.3.2.2.2.用途別
9.3.2.2.3.投与タイプ別
9.3.3.コロンビアのブラキセラピー市場展望
9.3.3.1.市場規模予測
9.3.3.1.1.金額別
9.3.3.2.市場シェア予測
9.3.3.2.1.製品別
9.3.3.2.2.用途別
9.3.3.2.3.投与タイプ別
10.中東・アフリカのブラキセラピー市場展望
10.1.市場規模予測
10.1.1.金額別
10.2.市場シェア予測
10.2.1.製品別
10.2.2.用途別
10.2.3.用量タイプ別
10.2.4.国別
10.3.MEA:国別分析
10.3.1.南アフリカ:ブラキセラピー市場展望
10.3.1.1.市場規模予測
10.3.1.1.1.金額別
10.3.1.2.市場シェア予測
10.3.1.2.1.製品別
10.3.1.2.2.用途別
10.3.1.2.3.投与タイプ別
10.3.2.サウジアラビアのブラキセラピー市場展望
10.3.2.1.市場規模予測
10.3.2.1.1.金額別
10.3.2.2.市場シェア予測
10.3.2.2.1.製品別
10.3.2.2.2.用途別
10.3.2.2.3.用量タイプ別
10.3.3.UAEブラキセラピー市場展望
10.3.3.1.市場規模予測
10.3.3.1.1.金額別
10.3.3.2.市場シェア予測
10.3.3.2.1.製品別
10.3.3.2.2.用途別
10.3.3.2.3.投与タイプ別
10.3.4.エジプトブラキセラピー市場展望
10.3.4.1.市場規模予測
10.3.4.1.1.金額別
10.3.4.2.市場シェア予測
10.3.4.2.1.製品別
10.3.4.2.2.用途別
10.3.4.2.3.用量タイプ別
11.市場ダイナミクス
11.1.促進要因
11.2.課題
12.市場動向
12.1.合併買収(もしあれば)
12.2.製品発表(もしあれば)
12.3.最近の動向
13.ポーターズファイブフォース分析
13.1.業界内の競争
13.2.新規参入の可能性
13.3.サプライヤーの力
13.4.顧客の力
13.5.代替製品の脅威
14.競合の状況
14.1.バリアンメディカルシステムズ
14.1.1.事業概要
14.1.2.会社概要
14.1.3.製品サービス
14.1.4.財務(報告通り)
14.1.5.最近の動向
14.1.6.キーパーソン詳細
14.1.7.SWOT分析
14.2.ベクトン・ディッキンソン社
14.3.エレクタAB
14.4.イソレイ・メディカル
14.5.エッカート・チーグラー・ベビッグ(Eckert Ziegler BEBIG
14.6.iCAD社
14.7.CIVCOメディカルソリューションズ
14.8.セラジェニクス・コーポレーション
14.9.アルゴン・メディカル・デバイス社
14.10.カールツァイスメディテックAG
15.戦略的提言
16.会社概要 免責事項

 

ページTOPに戻る


 

Summary

The Asia Pacific Aviation Fuel Market was valued at USD 117.45 Billion in 2023 and is expected to reach USD 205.74 Billion by 2029 with a CAGR of 9.63% during the forecast period.
The Asia-Pacific aviation fuel market is experiencing significant growth, driven by the region's expanding aviation industry and increasing air passenger traffic. The market comprises various fuel types, including Jet A1, Jet A, and sustainable aviation fuels (SAFs). With rising environmental concerns and stringent emission regulations, the adoption of SAFs is expected to gain momentum in the coming years. Countries like China, India, and Japan are playing pivotal roles in this growth, with China emerging as the largest consumer of aviation fuel due to its rapidly growing commercial aviation sector. India is also experiencing a surge in demand, driven by increasing middle-class income, infrastructure improvements, and government initiatives to enhance air travel connectivity.
The commercial aviation sector remains the dominant consumer of aviation fuel in the region, with major airlines and cargo operators relying on Jet A1 and Jet A fuels for their operations. The region's rapidly expanding middle class, coupled with a growing preference for air travel, has resulted in an increase in both domestic and international flights, further fueling demand. Additionally, governments across the region are investing heavily in airport infrastructure and modernization, which is anticipated to boost the aviation fuel market.
Sustainability is becoming a key focus, with several Asia-Pacific countries taking steps to integrate biofuels and SAFs into their fuel mix. For instance, South Korea, Japan, and Australia are actively working to increase the use of SAFs to align with global climate goals and reduce the aviation industry's carbon footprint. As a result, several airlines in the region are beginning to adopt SAFs for commercial flights, paving the way for a greener aviation future.
However, the market faces challenges such as fluctuating crude oil prices and supply chain disruptions, which could impact fuel availability and pricing. Moreover, the ongoing geopolitical tensions and environmental concerns may lead to further regulatory measures aimed at reducing carbon emissions. Despite these challenges, the Asia-Pacific aviation fuel market is poised for robust growth, supported by strong demand from both commercial and military sectors, as well as advancements in fuel technology and infrastructure developments. The market is expected to continue its upward trajectory during the forecast period, driven by the growing emphasis on sustainability and the increasing number of air passengers.
Key Market Drivers
Growing Air Passenger Traffic in the Asia Pacific Region
One of the most significant drivers of the Asia Pacific aviation fuel market is the rapid growth in air passenger traffic. The region is home to some of the world’s fastest-growing economies, including China, India, and Southeast Asian nations, leading to increased disposable incomes and greater demand for both domestic and international travel. With rising middle-class populations and urbanization, more people are opting for air travel over other modes of transportation, particularly in developing nations.
This increase in air traffic directly translates into heightened demand for aviation fuel, particularly Jet A1 and Jet A fuels, which are widely used in commercial aircraft. The expansion of low-cost carriers (LCCs) in the region has also played a critical role in making air travel more affordable and accessible to a broader population. Countries such as India and Indonesia have seen exponential growth in LCC services, which further boosts the overall demand for aviation fuel.
Governments across the Asia Pacific are investing heavily in aviation infrastructure, such as new airports, airport expansions, and modernization projects, to accommodate the surge in passenger numbers. China, for example, is developing major aviation hubs to handle growing air traffic, while India has announced plans to build additional airports and improve existing ones. As more airports become operational and existing facilities expand, the demand for aviation fuel will rise significantly.
Additionally, business travel and tourism are flourishing in the region, supported by strong economic growth and international partnerships, further driving the need for more frequent flights and, consequently, more fuel. Overall, the increasing number of air passengers in the Asia Pacific region is a primary driver that continues to fuel the growth of the aviation fuel market.
Expansion of Airline Fleets and New Aircraft Deliveries
The expansion of airline fleets across the Asia Pacific region is a crucial driver of the aviation fuel market. Many airlines in the region, including those in China, India, and Southeast Asia, are investing in new aircraft to meet the rising demand for air travel. These airlines are actively adding to their fleets by purchasing both narrow-body and wide-body aircraft from major manufacturers such as Boeing and Airbus. As the number of aircraft increases, so does the demand for aviation fuel, particularly for long-haul and international flights that consume large quantities of fuel.
China and India, two of the largest aviation markets in the world, have witnessed considerable growth in their airline fleets in recent years. Chinese carriers, including China Southern Airlines, Air China, and China Eastern Airlines, have ordered a significant number of aircraft to expand both their domestic and international routes. India, with its rapidly growing aviation sector, has also seen airlines such as IndiGo and Air India placing large orders for new aircraft to cater to the increasing air travel demand.
In addition to commercial airlines, the demand for aviation fuel is also driven by the expanding cargo fleet in the Asia Pacific region. E-commerce giants like Alibaba and Amazon have been fueling the growth of air freight, leading to an increase in cargo flights. Cargo airlines and logistics companies are ramping up their operations and purchasing fuel-efficient aircraft to meet the growing demand for faster deliveries across borders.
Moreover, the Asia Pacific region is expected to witness substantial new aircraft deliveries in the coming years, which will contribute to the increasing fuel consumption. As the region continues to develop its aviation infrastructure and airline services, the expansion of airline fleets and new aircraft deliveries will remain a key driver of the aviation fuel market.
Economic Growth and Rising Middle-Class Population
The robust economic growth across Asia Pacific nations has been a key driver of the aviation fuel market. With countries like China, India, Vietnam, and the Philippines experiencing significant GDP growth, this has led to increased disposable incomes, a burgeoning middle class, and rising consumer demand for travel. As more people become financially capable of affording air travel, both for business and leisure, airlines have seen a significant uptick in passenger numbers.
Economic growth has fostered infrastructure development, including airports, airline services, and transportation networks. For instance, China’s Belt and Road Initiative (BRI) has contributed to the construction of new airports and trade routes, boosting cross-border travel and freight services. India’s UDAN (Ude Desh ka Aam Naagrik) initiative has aimed at connecting smaller cities with major hubs, stimulating regional air travel.
The rising middle class, particularly in emerging markets, is a pivotal demographic that is driving the surge in air travel. This population segment increasingly prefers flying, not just for business trips but also for leisure and international holidays. Domestic tourism within the Asia Pacific region has gained momentum, with more people traveling to neighboring countries for vacations, further fueling the aviation market.
Increased business activities and investments from multinational corporations in Asia Pacific countries have also stimulated corporate travel. As companies expand their operations in these fast-growing economies, demand for air travel is rising, contributing to the growing need for aviation fuel. Overall, the region's strong economic growth and the expansion of its middle class will continue to be a significant driver of the aviation fuel market.
Rising Adoption of Sustainable Aviation Fuels (SAFs)
Sustainable aviation fuel (SAF) is emerging as a vital factor driving the Asia Pacific aviation fuel market. As environmental concerns and global commitments to reduce carbon emissions grow, governments and airlines are increasingly turning to SAF as a key solution for achieving sustainability goals. SAF is derived from renewable sources, such as biofuels and waste products, and can significantly reduce the aviation sector’s carbon footprint compared to conventional fossil-based aviation fuel.
Countries like China, Japan, Australia, and South Korea are taking active steps toward SAF adoption. In 2024, China launched pilot programs to encourage the production and utilization of SAF in its aviation sector, aligning with its broader carbon-neutral goals. Airlines in Japan and Australia have also begun incorporating SAF into their operations, testing and utilizing these fuels on commercial flights. This shift is not only driven by environmental regulations but also by market demand for greener alternatives.
Airlines in the Asia Pacific region are recognizing the long-term economic and reputational benefits of using SAF. By transitioning to SAF, airlines can mitigate the risks associated with fluctuating fossil fuel prices, secure a more sustainable fuel supply, and meet the growing consumer demand for eco-friendly travel options. The region is also investing in research and development for new SAF technologies and infrastructure, which is expected to further accelerate adoption.
The rising interest in SAF is also supported by international regulations and carbon offset programs, such as the Carbon Offsetting and Reduction Scheme for International Aviation (CORSIA), which aim to curb aviation emissions. As a result, SAF is becoming a critical driver of the Asia Pacific aviation fuel market as both governments and private entities invest in sustainable energy solutions.
Key Market Challenges
Fluctuating Crude Oil Prices
One of the major challenges faced by the Asia Pacific aviation fuel market is the fluctuation in crude oil prices. Since aviation fuel is derived from crude oil, any instability in global oil prices directly impacts fuel costs for airlines and other stakeholders in the aviation industry. The Asia Pacific region is highly dependent on oil imports, making it vulnerable to price volatility caused by geopolitical tensions, natural disasters, and global supply-demand imbalances. In 2020, for example, the COVID-19 pandemic resulted in unprecedented drops in demand, which caused sharp declines in oil prices. However, as the global economy recovered, crude oil prices surged, leading to increased operational costs for airlines. These fluctuations complicate fuel procurement strategies and put pressure on profit margins, making it difficult for airlines to maintain consistent pricing for consumers. Furthermore, volatile oil prices also impact investment decisions in infrastructure development and the adoption of alternative fuels like Sustainable Aviation Fuels (SAF), creating additional uncertainty in the market.
Environmental Regulations and Emission Standards
Stricter environmental regulations and emission standards pose another significant challenge for the Asia Pacific aviation fuel market. Governments in the region are increasingly aligning with global climate agreements, such as the Paris Agreement, to reduce greenhouse gas emissions and promote sustainability. This has led to the imposition of carbon taxes, emission reduction targets, and penalties for non-compliance. The aviation industry, as a major contributor to global CO2 emissions, is under intense scrutiny to adopt cleaner fuels and technologies. While Sustainable Aviation Fuels (SAF) offer a viable solution, their high cost and limited availability hinder widespread adoption. Additionally, the lack of regulatory harmonization across different countries complicates efforts to create a unified approach to reducing aviation emissions. Airlines and fuel suppliers must navigate complex regulatory landscapes while balancing operational efficiency and sustainability goals. These environmental pressures can lead to increased costs for airlines, as they may need to invest in newer, more fuel-efficient aircraft or pay higher prices for SAF, ultimately affecting their profitability.
Supply Chain Disruptions
The aviation fuel supply chain in the Asia Pacific region is susceptible to disruptions caused by various factors, including natural disasters, geopolitical tensions, and infrastructure limitations. Countries in this region frequently experience events such as typhoons, earthquakes, and floods, which can temporarily halt fuel production, transportation, and distribution. Moreover, geopolitical tensions, especially in key oil-producing areas like the Middle East, can lead to supply shortages or price spikes. These disruptions not only impact fuel availability but also lead to logistical challenges in ensuring a steady supply of aviation fuel to airports across the region. Smaller, remote airports are particularly vulnerable to supply chain disruptions, as they rely on limited suppliers and infrastructure. In addition, insufficient storage capacities and outdated fuel distribution networks exacerbate the issue, leading to delayed fuel deliveries or higher transportation costs. Such disruptions can cause airlines to face operational delays, increased fuel costs, and in some cases, flight cancellations, adversely affecting their revenue and customer satisfaction.
High Cost of Sustainable Aviation Fuels (SAF)
While the adoption of Sustainable Aviation Fuels (SAF) is gaining momentum globally as a way to reduce aviation's carbon footprint, the high cost of SAF remains a major challenge in the Asia Pacific market. Currently, SAF is significantly more expensive than conventional aviation fuels like Jet A and Jet A1, primarily due to limited production capacity, the high cost of feedstock, and the complexity of SAF production technologies. In the Asia Pacific region, the development of SAF infrastructure is still in its early stages, and there are few large-scale production facilities. This makes it difficult for airlines to source SAF at competitive prices, limiting its widespread use. Furthermore, the regulatory frameworks and financial incentives needed to encourage SAF adoption are not fully established in many countries across the region, making it less attractive for airlines to invest in SAF over cheaper conventional fuels. The cost burden of transitioning to SAF is particularly challenging for low-cost carriers and smaller airlines that operate on tight margins. Without significant advancements in SAF technology or government subsidies, the high cost of SAF will remain a barrier to its adoption, slowing progress towards a more sustainable aviation industry in the region.
Infrastructure Limitations
Infrastructure limitations represent a considerable challenge to the growth of the aviation fuel market in the Asia Pacific region. Many countries in the region, especially developing ones, lack the necessary infrastructure to support efficient aviation fuel storage, distribution, and refueling operations. Outdated fuel storage facilities, inadequate pipeline networks, and insufficient refueling capacities at airports can lead to delays in fuel supply, higher transportation costs, and operational inefficiencies for airlines. The rapid growth in air traffic across the Asia Pacific has put additional pressure on existing infrastructure, with many airports struggling to keep up with the increasing demand for fuel. Additionally, the infrastructure required for handling Sustainable Aviation Fuels (SAF) is still underdeveloped in many parts of the region. Specialized storage tanks, blending facilities, and transportation systems are needed to accommodate SAF, but these investments have been slow to materialize due to high costs and regulatory uncertainty. As a result, the aviation fuel market faces bottlenecks in supply and distribution, hampering its ability to meet the rising demand for both conventional and sustainable fuels in the region. Addressing these infrastructure challenges will require significant investments from both the public and private sectors, as well as coordinated efforts to modernize and expand fuel distribution networks.
Key Market Trends
Rising Adoption of Sustainable Aviation Fuels (SAF)
One of the most prominent trends in the Asia-Pacific aviation fuel market is the increasing adoption of Sustainable Aviation Fuels (SAF). With growing pressure to reduce carbon emissions in line with global climate targets, airlines and governments in the region are turning to SAF as a viable solution. Sustainable aviation fuels are derived from renewable sources such as biomass, agricultural waste, and even algae. They offer a cleaner alternative to traditional Jet A and Jet A-1 fuels, with the potential to reduce lifecycle carbon emissions by up to 80%.
Countries like Japan, South Korea, Australia, and Singapore are leading the charge in SAF development and usage. Governments are offering incentives to encourage the production and integration of SAF into the aviation fuel supply chain. Airlines, including Korean Air and Qantas, have already begun operating flights using SAF, highlighting its growing importance in the region's aviation sector. Moreover, partnerships between aviation companies and energy firms are forming to scale up SAF production, with several new refineries and production facilities planned or under construction.
This trend is expected to accelerate in the coming years as regulatory bodies, such as the International Civil Aviation Organization (ICAO), introduce more stringent emission targets. The aviation industry’s commitment to achieving net-zero emissions by 2050 will likely boost SAF demand, positioning Asia-Pacific as a major player in the global SAF market. However, challenges remain, including the high cost of production and limited availability of feedstocks, but ongoing investments and research could eventually overcome these barriers.
Growing Demand for Jet A1 Fuel Due to Expanding Commercial Aviation Sector
Jet A1 fuel continues to dominate the Asia-Pacific aviation fuel market, primarily due to the region's booming commercial aviation industry. The rising middle class, increased disposable income, and growing tourism in countries like China, India, and Southeast Asia are significantly contributing to the demand for air travel. Jet A1, known for its high energy density and performance reliability in commercial jets, is the standard fuel used by the majority of airlines.
The expansion of both domestic and international flight routes has spurred the demand for Jet A1 fuel, especially in key markets like China and India. China, being one of the world’s largest aviation markets, is seeing a massive increase in air traffic, driven by infrastructure development, urbanization, and a growing population of air travelers. India is also experiencing rapid aviation growth, supported by government initiatives such as the UDAN scheme, which focuses on regional connectivity and improving the overall aviation infrastructure.
Airlines in the region are expanding their fleets, with more fuel-efficient aircraft being introduced to cater to the rising demand for air travel. This growth is directly driving the consumption of Jet A1 fuel, further supported by infrastructure development, including new airports and refueling facilities. While sustainable aviation fuel (SAF) adoption is increasing, Jet A1 remains the most widely used fuel for now, though it is expected that the transition toward SAF will gradually reduce its dominance over the next decade.
Infrastructure Investments Driving Market Growth
Another key trend in the Asia-Pacific aviation fuel market is the significant investment in airport and refueling infrastructure across the region. The growth of air traffic, coupled with government initiatives to improve connectivity, has led to large-scale developments in airport infrastructure, including the construction of new airports, the expansion of existing ones, and the modernization of refueling stations. These investments are essential to accommodate the increasing demand for aviation fuel and enhance the efficiency of fuel distribution.
Countries like China and India are at the forefront of these investments. China’s “Belt and Road Initiative” has spurred infrastructure development in several countries across the Asia-Pacific region, with a particular focus on enhancing aviation connectivity. India, on the other hand, has embarked on a massive airport modernization plan, adding several new airports under the Regional Connectivity Scheme (RCS). Southeast Asian nations such as Indonesia, Vietnam, and the Philippines are also actively upgrading their aviation infrastructure to meet growing demand.
These infrastructure upgrades are not limited to just airports but also extend to fuel storage and distribution networks, ensuring a reliable and efficient supply of aviation fuel. Modern refueling systems and digital solutions for fuel management are being introduced to reduce operational downtime and enhance fuel delivery precision. These investments will play a crucial role in supporting the Asia-Pacific aviation fuel market's continued growth and addressing the increasing fuel consumption demands of the region's expanding aviation industry.
Rising Focus on Decarbonization Efforts and Green Initiatives
Environmental sustainability has become a significant trend in the Asia-Pacific aviation fuel market, with an increasing focus on decarbonization and green initiatives. Governments and aviation companies in the region are under growing pressure to reduce their carbon footprint in line with global climate targets. As a result, there is a greater emphasis on energy-efficient aircraft, SAF adoption, and alternative energy sources for aviation fuel.
The region has seen a wave of initiatives aimed at achieving carbon neutrality in aviation. Countries like Japan and Australia have set ambitious targets to achieve net-zero emissions by 2050, and both are actively promoting SAF and electric-powered aircraft technology. Airlines are also aligning their operations with environmental goals. For example, major airlines are increasing their use of SAF in commercial flights and investing in carbon offset programs to mitigate their environmental impact.
Airlines are also adopting more fuel-efficient aircraft, including those manufactured by Airbus and Boeing, which consume less aviation fuel and produce lower emissions. New technologies such as hydrogen-based propulsion and electric-powered aircraft are being researched and tested, although they are still in the early stages of development. These decarbonization efforts will shape the future of the aviation fuel market, as the industry seeks to balance growth with sustainability.
Segmental Insights
Type of Fuel Insights
Jet A segment dominated in the Asia Pacific Aviation Fuel market in 2023, due to several key factors that align with the region's booming commercial aviation industry. Jet A fuel, known for its efficiency, reliability, and compatibility with most modern commercial aircraft, is the standard aviation fuel used by airlines across the globe. In the Asia Pacific, where air travel demand is rapidly growing, particularly in countries like China, India, Japan, and Southeast Asian nations, the reliance on Jet A fuel is particularly strong.
One of the primary reasons for Jet A’s dominance is the surge in air passenger traffic in the Asia Pacific, driven by rising middle-class incomes, urbanization, and expanding tourism. This growth has led to an increase in both domestic and international flight operations, with most airlines operating large fleets of jet-engine aircraft that require Jet A fuel. Major airlines in the region, including Air China, Singapore Airlines, Qantas, and Japan Airlines, all use Jet A for their fleets, reinforcing its market position.
The region’s infrastructure is well-established to support the distribution and storage of Jet A fuel. Many airports in the Asia Pacific, especially major hubs like Beijing Capital, Changi, and Mumbai International, have extensive Jet A fueling capabilities. The availability of storage, supply chain efficiency, and refueling infrastructure ensures that Jet A remains the most practical and widely available fuel option for airlines.
While there is a growing push towards sustainable aviation fuel (SAF) and alternative energy sources in response to environmental concerns, Jet A remains the primary choice in 2023. The transition to SAF and other alternatives is expected to be gradual, and Jet A will continue to dominate as the preferred fuel for commercial aviation in the near future, given its established supply chains and the current aircraft fleet’s fuel requirements.
Country Insights
China dominated the Asia Pacific Aviation Fuel market in 2023, can be attributed to a combination of factors, including its rapid economic growth, expanding air travel demand, and significant infrastructure investments. As the world's second-largest economy, China is home to one of the fastest-growing aviation industries globally, with major cities like Beijing, Shanghai, Guangzhou, and Shenzhen serving as crucial hubs for both domestic and international flights. This extensive air travel network drives the country’s high demand for aviation fuel, making China the largest consumer in the region. The rising middle-class population, coupled with increasing disposable incomes, has fueled a surge in both domestic and international travel. More people in China are flying than ever before, supported by the government’s policies to stimulate growth in the aviation sector. Additionally, China’s "Belt and Road Initiative" and its global trade links require strong air connectivity, further amplifying fuel consumption.
Another key factor is China's significant investment in airport infrastructure. With more than 200 airports and plans for dozens more, the country is preparing to accommodate even more flights in the coming years. This increase in airport infrastructure enhances the demand for aviation fuel to cater to the expanding fleet of airlines, such as Air China, China Eastern, and China Southern, which all require vast quantities of fuel to operate.
China has also invested heavily in refining capacity and aviation fuel production. The country’s major state-owned oil companies, such as China National Petroleum Corporation (CNPC) and Sinopec, are among the world’s largest producers of aviation fuel. This domestic production capability ensures a stable and efficient supply of fuel to the aviation sector, further consolidating China’s leading position in the market. While the global push towards sustainable aviation fuel (SAF) is gaining momentum, China’s aviation sector remains primarily reliant on traditional fuels like Jet A, reinforcing its dominance in the Asia Pacific aviation fuel market in 2023.
Key Market Players
• Exxon Mobil Corporation
• BP p.l.c.
• Shell Plc
• TotalEnergies SE
• Chevron Corporation
• Saudi Basic Industries Corporation
• Honeywell International Inc.
• NESTE OYJ
• Lanzatech Global, Inc.
• World Fuel Services Corporation
Report Scope:
In this report, the Asia Pacific Aviation Fuel Market has been segmented into the following categories, in addition to the industry trends which have also been detailed below:
• Asia Pacific Aviation Fuel Market, By Type of Fuel:
o Jet A
o Jet A-1
o Sustainable Aviation Fuel
o Others
• Asia Pacific Aviation Fuel Market, By Application:
o Commercial Aircraft
o Military Aircraft
o Private Aircraft
o Others
• Asia Pacific Aviation Fuel Market, By Distribution Channel:
o Direct Sale
o Third-Party Distributor
• Asia Pacific Aviation Fuel Market, By Country:
o China
o Japan
o South Korea
o India
o Malaysia
o Indonesia
o Vietnam
o Australia
o Thailand
o Philippines
Competitive Landscape
Company Profiles: Detailed analysis of the major companies present in the Asia Pacific Aviation Fuel Market.
Available Customizations:
Asia Pacific Aviation Fuel Market report with the given market data, TechSci Research offers customizations according to a company's specific needs. The following customization options are available for the report:
Company Information
• Detailed analysis and profiling of additional market players (up to five).



ページTOPに戻る


Table of Contents

1.Product Overview
1.1.Market Definition
1.2.Scope of the Market
1.2.1.Markets Covered
1.2.2.Years Considered for Study
1.2.3.Key Market Segmentations
2.Research Methodology
2.1.Objective of the Study
2.2.Baseline Methodology
2.3.Key Industry Partners
2.4.Major Association and Secondary Sources
2.5.Forecasting Methodology
2.6.Data Triangulation Validation
2.7.Assumptions and Limitations
3.Executive Summary
3.1.Overview of the Market
3.2.Overview of Key Market Segmentations
3.3.Overview of Key Market Players
3.4.Overview of Key Regions/Countries
3.5.Overview of Market Drivers, Challenges, and Trends
4.Voice of Customer
5.Global Brachytherapy Market Outlook
5.1.Market Size Forecast
5.1.1.By Value
5.2.Market Share Forecast
5.2.1.By Product (Seeds, Applicators Afterloaders, Electronic Brachytherapy)
5.2.2.By Application (Prostrate, Gynecological Cancer, Breast, Others)
5.2.3.By Dosage Type (High-Dose Rate (HDR), Low-Dose Rate (LDR))
5.2.4.By Company (2023)
5.2.5.By Region
5.3.Market Map
6.North America Brachytherapy Market Outlook
6.1.Market Size Forecast
6.1.1.By Value
6.2.Market Share Forecast
6.2.1.By Product
6.2.2.By Application
6.2.3.By Dosage Type
6.2.4.By Country
6.3.North America: Country Analysis
6.3.1.United States Brachytherapy Market Outlook
6.3.1.1.Market Size Forecast
6.3.1.1.1.By Value
6.3.1.2.Market Share Forecast
6.3.1.2.1.By Product
6.3.1.2.2.By Application
6.3.1.2.3.By Dosage Type
6.3.2.Mexico Brachytherapy Market Outlook
6.3.2.1.Market Size Forecast
6.3.2.1.1.By Value
6.3.2.2.Market Share Forecast
6.3.2.2.1.By Product
6.3.2.2.2.By Application
6.3.2.2.3.By Dosage Type
6.3.3.Canada Brachytherapy Market Outlook
6.3.3.1.Market Size Forecast
6.3.3.1.1.By Value
6.3.3.2.Market Share Forecast
6.3.3.2.1.By Product
6.3.3.2.2.By Application
6.3.3.2.3.By Dosage Type
7.Europe Brachytherapy Market Outlook
7.1.Market Size Forecast
7.1.1.By Value
7.2.Market Share Forecast
7.2.1.By Product
7.2.2.By Application
7.2.3.By Dosage Type
7.2.4.By Country
7.3.Europe: Country Analysis
7.3.1.France Brachytherapy Market Outlook
7.3.1.1.Market Size Forecast
7.3.1.1.1.By Value
7.3.1.2.Market Share Forecast
7.3.1.2.1.By Product
7.3.1.2.2.By Application
7.3.1.2.3.By Dosage Type
7.3.2.Germany Brachytherapy Market Outlook
7.3.2.1.Market Size Forecast
7.3.2.1.1.By Value
7.3.2.2.Market Share Forecast
7.3.2.2.1.By Product
7.3.2.2.2.By Application
7.3.2.2.3.By Dosage Type
7.3.3.United Kingdom Brachytherapy Market Outlook
7.3.3.1.Market Size Forecast
7.3.3.1.1.By Value
7.3.3.2.Market Share Forecast
7.3.3.2.1.By Product
7.3.3.2.2.By Application
7.3.3.2.3.By Dosage Type
7.3.4.Italy Brachytherapy Market Outlook
7.3.4.1.Market Size Forecast
7.3.4.1.1.By Value
7.3.4.2.Market Share Forecast
7.3.4.2.1.By Product
7.3.4.2.2.By Application
7.3.4.2.3.By Dosage Type
7.3.5.Spain Brachytherapy Market Outlook
7.3.5.1.Market Size Forecast
7.3.5.1.1.By Value
7.3.5.2.Market Share Forecast
7.3.5.2.1.By Product
7.3.5.2.2.By Application
7.3.5.2.3.By Dosage Type
8.Asia-Pacific Brachytherapy Market Outlook
8.1.Market Size Forecast
8.1.1.By Value
8.2.Market Share Forecast
8.2.1.By Product
8.2.2.By Application
8.2.3.By Dosage Type
8.2.4.By Country
8.3.Asia-Pacific: Country Analysis
8.3.1.China Brachytherapy Market Outlook
8.3.1.1.Market Size Forecast
8.3.1.1.1.By Value
8.3.1.2.Market Share Forecast
8.3.1.2.1.By Product
8.3.1.2.2.By Application
8.3.1.2.3.By Dosage Type
8.3.2.India Brachytherapy Market Outlook
8.3.2.1.Market Size Forecast
8.3.2.1.1.By Value
8.3.2.2.Market Share Forecast
8.3.2.2.1.By Product
8.3.2.2.2.By Application
8.3.3.South Korea Brachytherapy Market Outlook
8.3.3.1.Market Size Forecast
8.3.3.1.1.By Value
8.3.3.2.Market Share Forecast
8.3.3.2.1.By Product
8.3.3.2.2.By Application
8.3.3.2.3.By Dosage Type
8.3.4.Japan Brachytherapy Market Outlook
8.3.4.1.Market Size Forecast
8.3.4.1.1.By Value
8.3.4.2.Market Share Forecast
8.3.4.2.1.By Product
8.3.4.2.2.By Application
8.3.4.2.3.By Dosage Type
8.3.5.Australia Brachytherapy Market Outlook
8.3.5.1.Market Size Forecast
8.3.5.1.1.By Value
8.3.5.2.Market Share Forecast
8.3.5.2.1.By Product
8.3.5.2.2.By Application
8.3.5.2.3.By Dosage Type
9.South America Brachytherapy Market Outlook
9.1.Market Size Forecast
9.1.1.By Value
9.2.Market Share Forecast
9.2.1.By Product
9.2.2.By Application
9.2.3.By Dosage Type
9.2.4.By Country
9.3.South America: Country Analysis
9.3.1.Brazil Brachytherapy Market Outlook
9.3.1.1.Market Size Forecast
9.3.1.1.1.By Value
9.3.1.2.Market Share Forecast
9.3.1.2.1.By Product
9.3.1.2.2.By Application
9.3.1.2.3.By Dosage Type
9.3.2.Argentina Brachytherapy Market Outlook
9.3.2.1.Market Size Forecast
9.3.2.1.1.By Value
9.3.2.2.Market Share Forecast
9.3.2.2.1.By Product
9.3.2.2.2.By Application
9.3.2.2.3.By Dosage Type
9.3.3.Colombia Brachytherapy Market Outlook
9.3.3.1.Market Size Forecast
9.3.3.1.1.By Value
9.3.3.2.Market Share Forecast
9.3.3.2.1.By Product
9.3.3.2.2.By Application
9.3.3.2.3.By Dosage Type
10.Middle East and Africa Brachytherapy Market Outlook
10.1.Market Size Forecast
10.1.1.By Value
10.2.Market Share Forecast
10.2.1.By Product
10.2.2.By Application
10.2.3.By Dosage Type
10.2.4.By Country
10.3.MEA: Country Analysis
10.3.1.South Africa Brachytherapy Market Outlook
10.3.1.1.Market Size Forecast
10.3.1.1.1.By Value
10.3.1.2.Market Share Forecast
10.3.1.2.1.By Product
10.3.1.2.2.By Application
10.3.1.2.3.By Dosage Type
10.3.2.Saudi Arabia Brachytherapy Market Outlook
10.3.2.1.Market Size Forecast
10.3.2.1.1.By Value
10.3.2.2.Market Share Forecast
10.3.2.2.1.By Product
10.3.2.2.2.By Application
10.3.2.2.3.By Dosage Type
10.3.3.UAE Brachytherapy Market Outlook
10.3.3.1.Market Size Forecast
10.3.3.1.1.By Value
10.3.3.2.Market Share Forecast
10.3.3.2.1.By Product
10.3.3.2.2.By Application
10.3.3.2.3.By Dosage Type
10.3.4.Egypt Brachytherapy Market Outlook
10.3.4.1.Market Size Forecast
10.3.4.1.1.By Value
10.3.4.2.Market Share Forecast
10.3.4.2.1.By Product
10.3.4.2.2.By Application
10.3.4.2.3.By Dosage Type
11.Market Dynamics
11.1.Drivers
11.2.Challenges
12.Market Trends Developments
12.1.Merger Acquisition (If Any)
12.2.Product Launches (If Any)
12.3.Recent Developments
13.Porters Five Forces Analysis
13.1.Competition in the Industry
13.2.Potential of New Entrants
13.3.Power of Suppliers
13.4.Power of Customers
13.5.Threat of Substitute Products
14.Competitive Landscape
14.1.Varian Medical Systems, Inc.
14.1.1.Business Overview
14.1.2.Company Snapshot
14.1.3.Products Services
14.1.4.Financials (As Reported)
14.1.5.Recent Developments
14.1.6.Key Personnel Details
14.1.7.SWOT Analysis
14.2.Becton Dickinson Company
14.3.Elekta AB
14.4.Isoray Medical, Inc.
14.5.Eckert Ziegler BEBIG
14.6.iCAD, Inc.
14.7.CIVCO Medical Solutions
14.8.Theragenics Corporation
14.9.Argon Medical Devices, Inc.
14.10.Carl Zeiss Meditec AG
15.Strategic Recommendations
16.About Us Disclaimer

 

ページTOPに戻る

ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。

webからのご注文・お問合せはこちらのフォームから承ります

本レポートと同分野(化石燃料)の最新刊レポート

TechSci Research社のオイル・ガス分野での最新刊レポート

本レポートと同じKEY WORD(asia)の最新刊レポート


よくあるご質問


TechSci Research社はどのような調査会社ですか?


テックサイリサーチ(TechSci Research)は、カナダ、英国、インドに拠点を持ち、化学、IT、環境、消費財と小売、自動車、エネルギーと発電の市場など、多様な産業や地域を対象とした調査・出版活... もっと見る


調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?


在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
但し、一部の調査レポートでは、発注を受けた段階で内容更新をして納品をする場合もあります。
発注をする前のお問合せをお願いします。


注文の手続きはどのようになっていますか?


1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
2)見積書やサンプルの提示をいたします。
3)お客様指定、もしくは弊社の発注書をメール添付にて発送してください。
4)データリソース社からレポート発行元の調査会社へ納品手配します。
5) 調査会社からお客様へ納品されます。最近は、pdfにてのメール納品が大半です。


お支払方法の方法はどのようになっていますか?


納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
お客様よりデータリソース社へ(通常は円払い)の御振り込みをお願いします。
請求書は、納品日の日付で発行しますので、翌月最終営業日までの当社指定口座への振込みをお願いします。振込み手数料は御社負担にてお願いします。
お客様の御支払い条件が60日以上の場合は御相談ください。
尚、初めてのお取引先や個人の場合、前払いをお願いすることもあります。ご了承のほど、お願いします。


データリソース社はどのような会社ですか?


当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
世界各国の「市場・技術・法規制などの」実情を調査・収集される時には、データリソース社にご相談ください。
お客様の御要望にあったデータや情報を抽出する為のレポート紹介や調査のアドバイスも致します。



詳細検索

このレポートへのお問合せ

03-3582-2531

電話お問合せもお気軽に

 

2024/12/20 10:28

158.95 円

165.20 円

201.28 円

ページTOPに戻る