ユニファイドコミュニケーション&コラボレーションの世界市場:コンポーネント別(タイプ別(UCaaS、IPテレフォニー、ビデオ会議システム)、サービス別(UCマネージドサービス、プロフェッショナルサービス))、展開形態別(オンプレミス、クラウド)、組織規模別(中小企業、大企業)、エンドユーザー別(BFSI、IT&テレコム、小売&消費財、ヘルスケア、物流&運輸、旅行&ホスピタリティ、公共部門&公益事業、その他)、地域別、市場競争、2018年~2028年Global Unified Communication & Collaboration Market by Component (Types (UCaaS, IP Telephony, Video Conferencing Systems), Services (UC Managed Services, Professional Services)), By Deployment Mode (On-Premises, Cloud), By Organization Size (SMEs, Large Enterprise), By End User (BFSI, IT & Telecom, Retail & Consumer Goods, Healthcare, Logistics & Transportation, Travel & Hospitality, Public Sector & Utilities, Others), By Region, Competition, 2018-2028 世界のユニファイド・コミュニケーション&コラボレーション市場の予測市場規模は、2022年末までに88,810百万米ドルに達し、予測期間中の複合年間成長率(CAGR)は14.33%に達すると予測される。世界のユニファイ... もっと見る
サマリー世界のユニファイド・コミュニケーション&コラボレーション市場の予測市場規模は、2022年末までに88,810百万米ドルに達し、予測期間中の複合年間成長率(CAGR)は14.33%に達すると予測される。世界のユニファイド・コミュニケーション&コラボレーション(UC&C)市場は、現代世界のコミュニケーションとコラボレーションに革命をもたらしている。UC&Cは、リアルタイムおよび非リアルタイムのコミュニケーションサービスを合理化する統合ツールの包括的なスイートを包含する。この市場は、音声、ビデオ、メッセージング、会議を通じてシームレスなやり取りを促進し、地理的な境界を超えた効率的なコミュニケーション・ソリューションに対する需要の高まりが原動力となっている。リモートワークの増加やグローバルな事業展開に伴い、UC&Cは生産性の向上やコミュニケーションの障壁の解消に極めて重要な役割を果たしている。しかし、市場が進化を続ける中、相互運用性、ユーザー導入、セキュリティなどの課題に対処しなければならない。技術の進歩に伴い、UC&Cは依然として変革の原動力であり、企業や個人がデジタル接続された環境でどのようにつながり、協力し、繁栄するかを形成している。主な市場牽引要因 リモートワーク革命 世界のユニファイド・コミュニケーション&コラボレーション(UC&C)市場は、リモートワークへの変革的シフトに後押しされている。世界中の組織がハイブリッドワークモデルに適応するにつれ、シームレスなコミュニケーションとコラボレーションツールの需要が急増している。UC&Cプラットフォームは、物理的な場所に関係なく、分散したチームがリアルタイムで接続、コミュニケーション、コラボレーションできる統合ハブを提供する。この傾向は、生産性を維持し、遠隔地にいる従業員同士のつながりを促進するために、バーチャルミーティング、ドキュメント共有、インスタントメッセージの必要性によって強化されている。UC&C市場は、このようなワークダイナミクスの根本的な変化から恩恵を受け、効率的なリモートコラボレーションを実現する重要な役割を果たしている。 グローバリゼーションと分散ワークフォース ビジネスのグローバル化と分散型ワークフォースの台頭は、世界のUC&C市場の成長に大きく寄与している。異なる地域やタイムゾーンにまたがる組織では、効果的なコミュニケーションとコラボレーションが最も重要になります。UC&Cプラットフォームは、ビデオ会議、仮想会議室、インスタントメッセージを通じて地理的ギャップを埋める包括的なソリューションを提供する。これらのツールは、チームが場所に関係なくシームレスにコラボレーションできることを保証します。UC&C市場はこのようなトレンドに乗じて、国境を越えたコラボレーションを促進し、業務効率を維持しようとするグローバル企業のコミュニケーションニーズに対応している。 ハイブリッドワークモデルの台頭 リモートワークとオフィスワークを組み合わせたハイブリッドワークモデルの台頭は、世界のUC&C市場を活性化させる強力な原動力となっている。従業員が物理的なオフィスとリモート環境の間で時間を分割するようになると、柔軟なコミュニケーションツールの必要性が極めて重要になる。UC&Cプラットフォームは、ビデオ会議、ファイル共有、チームコラボレーションスペースなどの機能を提供し、これらの環境間のシームレスな移行を容易にします。このトレンドは、物理的な交流と仮想的な交流のギャップを埋めることができるUC&Cソリューションへの需要を煽り、チームが仕事の環境に関係なく、接続と生産性を維持することを保証します。 従業員のエンゲージメントとエクスペリエンスの重視 従業員のエンゲージメントとエクスペリエンスは、組織の成功において極めて重要な要素となっており、UC&Cソリューションの採用を後押ししている。組織は、効果的なコミュニケーションとコラボレーションが従業員の満足度とパフォーマンスに直接影響することを認識しています。UC&Cプラットフォームは、ビデオ会議、仮想ホワイトボード、インスタントメッセージなどの機能を提供し、チームの交流を強化し、帰属意識を醸成します。従業員のエンゲージメントとエクスペリエンスを優先することで、企業は従業員がシームレスにコラボレーションし、アイデアを共有し、共にイノベーションを起こせるようにするUC&Cツールに投資しています。ワークエクスペリエンスの向上に重点を置くことで、企業はコラボレーションと生産性を促進する環境の構築を目指し、世界のUC&C市場の力強い成長に貢献している。 主な市場課題 相互運用性と統合の複雑さ 世界のユニファイド・コミュニケーション&コラボレーション(UC&C)市場は、相互運用性と統合の複雑さという大きな課題に直面している。市場では多様なUC&Cプラットフォーム、アプリケーション、ツールが提供されているため、異なるソリューション間のシームレスな互換性と統合を確保することは困難な課題となっている。組織は多くの場合、さまざまなベンダーのUC&Cツールを組み合わせて利用しているため、相互運用性の問題が生じ、プラットフォーム間の円滑なデータ交換や通信が妨げられる。統合の複雑さは、通信プロトコル、データ形式、セキュリティ標準の違いから生じることがある。組織は、これらの異種ソリューションをカスタマイズし、橋渡しするために時間とリソースを投資しなければならず、多くの場合、IT専門家や開発者の専門知識が必要となる。UC&Cツールの種類に関係なく、ユーザー間のシームレスなやりとりを促進する、まとまりのあるコミュニケーション環境を実現することが課題となっている。 セキュリティとデータ・プライバシーの懸念 セキュリティとデータ・プライバシーに関する懸念は、世界のUC&C市場に大きな課題を突きつけている。UC&Cプラットフォームがビジネスオペレーションの中心になるにつれ、サイバー攻撃や不正アクセスの標的にもなっている。UC&Cソリューションは、音声通話、ビデオ会議、テキストメッセージなどの機密性の高い通信データを扱うため、傍受、データ漏洩、情報漏洩の影響を受けやすい。さらに、UC&Cプラットフォームは、クラウドサービスやモバイルアプリケーションなど、他のさまざまなテクノロジーと統合されているため、攻撃対象が増加しています。エンドツーエンドの暗号化、安全な認証メカニズム、一般データ保護規則(GDPR)などのデータ保護規制への準拠を確保することが最も重要です。脆弱性があれば、UC&Cソリューションに依存している企業にとって、財務的・風評的に重大な結果を招きかねないため、シームレスな通信と堅牢なセキュリティ対策の必要性のバランスを取ることは、依然として微妙な課題となっている。 主な市場動向 AIと自動化の統合 世界のユニファイド・コミュニケーション&コラボレーション(UC&C)市場は、人工知能(AI)と自動化の統合という重要なトレンドを目の当たりにしている。AI主導の機能性がUC&Cプラットフォームにシームレスに組み込まれ、ユーザー体験を強化し、コミュニケーション・ワークフローを最適化している。インテリジェントなチャットボットはリアルタイムの支援を提供し、会議のスケジューリングや問い合わせへの回答などのルーチン・タスクを自動化する。音声認識と自然言語処理(NLP)機能により、仮想会議中の音声コマンドや文字起こしサービスが可能になります。さらに、予測分析がユーザーの行動を分析し、プラットフォームが推奨事項を調整し、コミュニケーション・モードを最適化することを可能にする。この統合は効率を高めるだけでなく、仮想対話中の参加者のエンゲージメントを測るセンチメント分析などの高度な機能にも道を開く。この傾向は、ユーザーニーズに適応する、よりスマートで直感的なUC&Cソリューションへの市場の進化を強調している。 ハイブリッド・コラボレーションへの注目 世界のUC&C市場を形成する顕著なトレンドは、ハイブリッドコラボレーションソリューションの重視である。企業がリモートと対面でのやり取りを組み合わせた柔軟なワークモデルを採用する中、UC&Cプラットフォームは両方のモードをシームレスにサポートするように進化しています。バーチャル会議室は物理的な会議スペースと統合され、遠隔地と現場の参加者がシームレスに交流するハイブリッド会議を可能にしている。ブレーンストーミング、文書共有、アイデア出しを容易にするコラボレイティブツールは、遠隔地とオフィス内の社員が等しく貢献するハイブリッドコラボレーションに適応しています。さらに、クラウドベースのUC&Cソリューションは、場所に関係なくコミュニケーションツールへのユニバーサルアクセスを可能にする。このトレンドは、物理的な交流とバーチャルな交流のギャップを埋め、場所に関係なくチームが協働できるような、まとまりのあるコラボレーション体験に対する需要の高まりに応えるものです。 ビデオ・ファースト・コミュニケーションの出現 ビデオ・ファースト・コミュニケーションの台頭は、世界のUC&C市場に変革をもたらしている。ビデオ会議は、オプション機能からコア・コミュニケーション・チャネルへと進化しました。企業は、バーチャルミーティング、チームでのディスカッション、クライアントへのプレゼンテーションにおいて、ビデオでのやり取りを優先しています。ビデオファーストプラットフォームは、効果的なコミュニケーションに不可欠な視覚的な合図やボディランゲージを参加者が読み取れるようにすることで、エンゲージメントを高めます。没入型のビデオ体験は、バーチャルな背景、リアルタイムの言語翻訳、画面共有などの機能でさらに豊かになります。さらに、リモートワークが普及するにつれて、ビデオファーストのコミュニケーションは、分散したチーム間のつながりと人間的な交流の感覚を育む。この傾向は、ビジュアル・コミュニケーションの重要性の高まりと、より有意義で本格的なバーチャル交流の必要性に対する市場の反応を反映している。 セグメント別の洞察 導入形態に関する洞察 展開モードに基づくと、クラウド・セグメントが優勢なセグメントとして浮上し、予測期間を通じて揺るぎない優位性を示している。クラウドベースのユニファイドコミュニケーション&コラボレーション(UC&C)ソリューションの採用は、その拡張性、柔軟性、アクセシビリティの優位性により、急激な成長を遂げている。さまざまな業種の組織がUC&Cアプリケーションのホスティングにクラウドを利用するようになっており、ユーザーは場所やデバイスを問わずにコミュニケーションツールにアクセスし、シームレスにコラボレーションできるようになっている。リモートワークや分散型コラボレーションの需要が高まる中、クラウド分野は揺るぎない地位を維持し、世界中の企業の進化するコミュニケーションニーズに応えていく構えだ。 エンドユーザー別インサイト エンドユーザー別では、IT・通信分野が強力なフロントランナーとして浮上し、予測期間を通じて優位性を発揮して市場の軌道を形成している。技術革新のバックボーンとして、IT&テレコム分野は、進歩の推進と卓越したサービスの提供のために、シームレスなコミュニケーションとコラボレーションに大きく依存している。ユニファイド・コミュニケーション&コラボレーション(UC&C)ソリューションは、同分野の複雑なニーズに直接対応し、リアルタイムのやり取り、リモート・コラボレーション、効率的なデータ交換を促進する。ITインフラの絶え間ない進化と電気通信サービスの急速な拡大により、同分野における堅牢なUC&Cツールへの依存は今後も続くものと思われる。IT・電気通信業界がデジタルの展望を形成し続ける中、UC&Cが技術革新を推進し、業界のトレンドを形成し、グローバルな接続性を推進する上で極めて重要な存在であり続けることを、その確固たる存在感が保証している。 地域別の洞察 欧州は、世界のユニファイド・コミュニケーション&コラボレーション市場において確固たる存在感を示しており、その卓越した地位を確認するとともに、業界の方向性を形成する上で極めて重要な役割を担っていることを強調している。強固な技術インフラ、革新文化、デジタル変革への積極的なアプローチにより、欧州は重要な推進力として浮上している。そのリーダーシップは、UC&Cソリューションが業種を問わず広く採用され、相互接続が進む世界でシームレスなコミュニケーションとコラボレーションを促進していることからも明らかである。企業がリモートワークやグローバルな接続性の進化をナビゲートする中で、欧州の影響力は強く響いており、トレンドを決定づけ、イノベーションを促進し、世界規模のUC&C市場の方向性を導いている。 主要市場プレイヤー - Avaya Inc. - シスコシステムズ - リングセントラル社 - ベライゾン・コミュニケーションズ - ミテルネットワークコーポレーション - ポリコム(プラントロニクス) - 日本電気株式会社 - AT&T Inc. - ズームビデオコミュニケーションズ - 8x8 Inc. レポートの範囲 本レポートでは、ユニファイドコミュニケーション&コラボレーションの世界市場を、業界動向に加えて以下のカテゴリーに分類しています: - ユニファイド・コミュニケーションとコラボレーションの世界市場、コンポーネント別 タイプ別 UCaaS IPテレフォニー ビデオ会議システム サービス UCマネージドサービス プロフェッショナルサービス - ユニファイドコミュニケーションとコラボレーションの世界市場、展開モード別: o オンプレミス o クラウド - ユニファイドコミュニケーションとコラボレーションの世界市場:組織規模別 o 中小企業 o 大企業 - ユニファイドコミュニケーションとコラボレーションの世界市場:エンドユーザー別 o BFSI o IT&テレコム o 小売・消費財 o ヘルスケア o 物流・運輸 o 旅行&ホスピタリティ o 公共部門 o その他 - ユニファイド・コミュニケーションとコラボレーションの世界市場、地域別 o 北米 o ヨーロッパ o 南米 o 中東・アフリカ o アジア太平洋 競合状況 企業プロフィール:世界のユニファイドコミュニケーション&コラボレーション市場における主要企業の詳細分析 利用可能なカスタマイズ Tech Sci Research社は、与えられた市場データを用いて、世界のユニファイドコミュニケーション&コラボレーション市場レポートを作成し、企業の特定のニーズに応じてカスタマイズを提供しています。このレポートでは以下のカスタマイズが可能です: 企業情報 - 追加市場参入企業(最大5社)の詳細分析とプロファイリング 目次1. Services Overview1.1. Market Definition 1.2. Scope of the Market 1.2.1. Markets Covered 1.2.2. Years Considered for Study 1.2.3. Key Market Segmentations 2. Research Methodology 2.1. Objective of the Study 2.2. Baseline Methodology 2.3. Key Industry Partners 2.4. Major Association and Secondary Sources 2.5. Forecasting Methodology 2.6. Data Triangulation & Validation 2.7. Assumptions and Limitations 3. Executive Summary 4. Impact of COVID-19 on Global Unified Communication & Collaboration Market 5. Voice of Customer 6. Global Unified Communication & Collaboration Market Overview 7. Global Unified Communication & Collaboration Market Outlook 7.1. Market Size & Forecast 7.1.1. By Value 7.2. Market Share & Forecast 7.2.1. By Component (Types, Services) 7.2.1.1. By Types (UCaaS, IP Telephony, Video Conferencing Systems) 7.2.1.2. By Services (UC Managed Services, Professional Services) 7.2.2. By Deployment Mode (On-Premises, Cloud) 7.2.3. By Organization Size (SME’s, Large Enterprise) 7.2.4. By End User (BFSI, IT & Telecom, Retail & Consumer Goods, Healthcare, Logistics & Transportation, Travel & Hospitality, Public Sector & Utilities, Others) 7.2.5. By Region 7.3. By Company (2022) 7.4. Market Map 8. North America Unified Communication & Collaboration Market Outlook 8.1. Market Size & Forecast 8.1.1. By Value 8.2. Market Share & Forecast 8.2.1. By Component 8.2.1.1. By Types 8.2.1.2. By Services 8.2.2. By Deployment Mode 8.2.3. By Organization Size 8.2.4. By End User 8.2.5. By Country 8.3. North America: Country Analysis 8.3.1. United States Unified Communication & Collaboration Market Outlook 8.3.1.1. Market Size & Forecast 8.3.1.1.1. By Value 8.3.1.2. Market Share & Forecast 8.3.1.2.1. By Component 8.3.1.2.1.1. By Types 8.3.1.2.1.2. By Services 8.3.1.2.2. By Deployment Mode 8.3.1.2.3. By Organization Size 8.3.1.2.4. By End User 8.3.2. Canada Unified Communication & Collaboration Market Outlook 8.3.2.1. Market Size & Forecast 8.3.2.1.1. By Value 8.3.2.2. Market Share & Forecast 8.3.2.2.1. By Component 8.3.2.2.1.1. By Types 8.3.2.2.1.2. By Services 8.3.2.2.2. By Deployment Mode 8.3.2.2.3. By Organization Size 8.3.2.2.4. By End User 8.3.3. Mexico Unified Communication & Collaboration Market Outlook 8.3.3.1. Market Size & Forecast 8.3.3.1.1. By Value 8.3.3.2. Market Share & Forecast 8.3.3.2.1. By Component 8.3.3.2.1.1. By Types 8.3.3.2.1.2. By Services 8.3.3.2.2. By Deployment Mode 8.3.3.2.3. By Organization Size 8.3.3.2.4. By End User 9. Europe Unified Communication & Collaboration Market Outlook 9.1. Market Size & Forecast 9.1.1. By Value 9.2. Market Share & Forecast 9.2.1. By Component 9.2.1.1. By Types 9.2.1.2. By Services 9.2.2. By Deployment Mode 9.2.3. By Organization Size 9.2.4. By End User 9.2.5. By Country 9.3. Europe: Country Analysis 9.3.1. Germany Unified Communication & Collaboration Market Outlook 9.3.1.1. Market Size & Forecast 9.3.1.1.1. By Value 9.3.1.2. Market Share & Forecast 9.3.1.2.1. By Component 9.3.1.2.1.1. By Types 9.3.1.2.1.2. By Services 9.3.1.2.2. By Deployment Mode 9.3.1.2.3. By Organization Size 9.3.1.2.4. By End User 9.3.2. United Kingdom Unified Communication & Collaboration Market Outlook 9.3.2.1. Market Size & Forecast 9.3.2.1.1. By Value 9.3.2.2. Market Share & Forecast 9.3.2.2.1. By Component 9.3.2.2.1.1. By Types 9.3.2.2.1.2. By Services 9.3.2.2.2. By Deployment Mode 9.3.2.2.3. By Organization Size 9.3.2.2.4. By End User 9.3.3. France Unified Communication & Collaboration Market Outlook 9.3.3.1. Market Size & Forecast 9.3.3.1.1. By Value 9.3.3.2. Market Share & Forecast 9.3.3.2.1. By Component 9.3.3.2.1.1. By Types 9.3.3.2.1.2. By Services 9.3.3.2.2. By Deployment Mode 9.3.3.2.3. By Organization Size 9.3.3.2.4. By End User 9.3.4. Spain Unified Communication & Collaboration Market Outlook 9.3.4.1. Market Size & Forecast 9.3.4.1.1. By Value 9.3.4.2. Market Share & Forecast 9.3.4.2.1. By Component 9.3.4.2.1.1. By Types 9.3.4.2.1.2. By Services 9.3.4.2.2. By Deployment Mode 9.3.4.2.3. By Organization Size 9.3.4.2.4. By End User 9.3.5. Italy Unified Communication & Collaboration Market Outlook 9.3.5.1. Market Size & Forecast 9.3.5.1.1. By Value 9.3.5.2. Market Share & Forecast 9.3.5.2.1. By Component 9.3.5.2.1.1. By Types 9.3.5.2.1.2. By Services 9.3.5.2.2. By Deployment Mode 9.3.5.2.3. By Organization Size 9.3.5.2.4. By End User 10. South America Unified Communication & Collaboration Market Outlook 10.1. Market Size & Forecast 10.1.1. By Value 10.2. Market Share & Forecast 10.2.1. By Component 10.2.1.1. By Types 10.2.1.2. By Services 10.2.2. By Deployment Mode 10.2.3. By Organization Size 10.2.4. By End User 10.2.5. By Country 10.3. South America: Country Analysis 10.3.1. Brazil Unified Communication & Collaboration Market Outlook 10.3.1.1. Market Size & Forecast 10.3.1.1.1. By Value 10.3.1.2. Market Share & Forecast 10.3.1.2.1. By Component 10.3.1.2.1.1. By Types 10.3.1.2.1.2. By Services 10.3.1.2.2. By Deployment Mode 10.3.1.2.3. By Organization Size 10.3.1.2.4. By End User 10.3.2. Argentina Unified Communication & Collaboration Market Outlook 10.3.2.1. Market Size & Forecast 10.3.2.1.1. By Value 10.3.2.2. Market Share & Forecast 10.3.2.2.1. By Component 10.3.2.2.1.1. By Types 10.3.2.2.1.2. By Services 10.3.2.2.2. By Deployment Mode 10.3.2.2.3. By Organization Size 10.3.2.2.4. By End User 10.3.3. Colombia Unified Communication & Collaboration Market Outlook 10.3.3.1. Market Size & Forecast 10.3.3.1.1. By Value 10.3.3.2. Market Share & Forecast 10.3.3.2.1. By Component 10.3.3.2.1.1. By Types 10.3.3.2.1.2. By Services 10.3.3.2.2. By Deployment Mode 10.3.3.2.3. By Organization Size 10.3.3.2.4. By End User 11. Middle East & Africa Unified Communication & Collaboration Market Outlook 11.1. Market Size & Forecast 11.1.1. By Value 11.2. Market Share & Forecast 11.2.1. By Component 11.2.1.1. By Types 11.2.1.2. By Services 11.2.2. By Deployment Mode 11.2.3. By Organization Size 11.2.4. By End User 11.2.5. By Country 11.3. Middle East & America: Country Analysis 11.3.1. Israel Unified Communication & Collaboration Market Outlook 11.3.1.1. Market Size & Forecast 11.3.1.1.1. By Value 11.3.1.2. Market Share & Forecast 11.3.1.2.1. By Component 11.3.1.2.1.1. By Types 11.3.1.2.1.2. By Services 11.3.1.2.2. By Deployment Mode 11.3.1.2.3. By Organization Size 11.3.1.2.4. By End User 11.3.2. Qatar Unified Communication & Collaboration Market Outlook 11.3.2.1. Market Size & Forecast 11.3.2.1.1. By Value 11.3.2.2. Market Share & Forecast 11.3.2.2.1. By Component 11.3.2.2.1.1. By Types 11.3.2.2.1.2. By Services 11.3.2.2.2. By Deployment Mode 11.3.2.2.3. By Organization Size 11.3.2.2.4. By End User 11.3.3. UAE Unified Communication & Collaboration Market Outlook 11.3.3.1. Market Size & Forecast 11.3.3.1.1. By Value 11.3.3.2. Market Share & Forecast 11.3.3.2.1. By Component 11.3.3.2.1.1. By Types 11.3.3.2.1.2. By Services 11.3.3.2.2. By Deployment Mode 11.3.3.2.3. By Organization Size 11.3.3.2.4. By End User 11.3.4. Saudi Arabia Unified Communication & Collaboration Market Outlook 11.3.4.1. Market Size & Forecast 11.3.4.1.1. By Value 11.3.4.2. Market Share & Forecast 11.3.4.2.1. By Component 11.3.4.2.1.1. By Types 11.3.4.2.1.2. By Services 11.3.4.2.2. By Deployment Mode 11.3.4.2.3. By Organization Size 11.3.4.2.4. By End User 12. Asia Pacific Unified Communication & Collaboration Market Outlook 12.1. Market Size & Forecast 12.1.1. By Value 12.2. Market Share & Forecast 12.2.1. By Component 12.2.1.1. By Types 12.2.1.2. By Services 12.2.2. By Deployment Mode 12.2.3. By Organization Size 12.2.4. By End User 12.2.5. By Country 12.3. Asia Pacific: Country Analysis 12.3.1. China Unified Communication & Collaboration Market Outlook 12.3.1.1. Market Size & Forecast 12.3.1.1.1. By Value 12.3.1.2. Market Share & Forecast 12.3.1.2.1. By Component 12.3.1.2.1.1. By Types 12.3.1.2.1.2. By Services 12.3.1.2.2. By Deployment Mode 12.3.1.2.3. By Organization Size 12.3.1.2.4. By End User 12.3.2. Japan Unified Communication & Collaboration Market Outlook 12.3.2.1. Market Size & Forecast 12.3.2.1.1. By Value 12.3.2.2. Market Share & Forecast 12.3.2.2.1. By Component 12.3.2.2.1.1. By Types 12.3.2.2.1.2. By Services 12.3.2.2.2. By Deployment Mode 12.3.2.2.3. By Organization Size 12.3.2.2.4. By End User 12.3.3. South Korea Unified Communication & Collaboration Market Outlook 12.3.3.1. Market Size & Forecast 12.3.3.1.1. By Value 12.3.3.2. Market Share & Forecast 12.3.3.2.1. By Component 12.3.3.2.1.1. By Types 12.3.3.2.1.2. By Services 12.3.3.2.2. By Deployment Mode 12.3.3.2.3. By Organization Size 12.3.3.2.4. By End User 12.3.4. India Unified Communication & Collaboration Market Outlook 12.3.4.1. Market Size & Forecast 12.3.4.1.1. By Value 12.3.4.2. Market Share & Forecast 12.3.4.2.1. By Component 12.3.4.2.1.1. By Types 12.3.4.2.1.2. By Services 12.3.4.2.2. By Deployment Mode 12.3.4.2.3. By Organization Size 12.3.4.2.4. By End User 12.3.5. Australia Unified Communication & Collaboration Market Outlook 12.3.5.1. Market Size & Forecast 12.3.5.1.1. By Value 12.3.5.2. Market Share & Forecast 12.3.5.2.1. By Component 12.3.5.2.1.1. By Types 12.3.5.2.1.2. By Services 12.3.5.2.2. By Deployment Mode 12.3.5.2.3. By Organization Size 12.3.5.2.4. By End User 13. Market Dynamics 13.1. Drivers 13.2. Challenges 14. Market Trends and Developments 15. Company Profiles 15.1. Avaya Inc. 15.1.1. Business Overview 15.1.2. Key Financials & Revenue 15.1.3. Key Contact Person 15.1.4. Headquarters Address 15.1.5. Key Product/Service Offered 15.2. Cisco Systems Inc. 15.2.1. Business Overview 15.2.2. Key Financials & Revenue 15.2.3. Key Contact Person 15.2.4. Headquarters Address 15.2.5. Key Product/Service Offered 15.3. RingCentral Inc. 15.3.1. Business Overview 15.3.2. Key Financials & Revenue 15.3.3. Key Contact Person 15.3.4. Headquarters Address 15.3.5. Key Product/Service Offered 15.4. Verizon Communications Inc. 15.4.1. Business Overview 15.4.2. Key Financials & Revenue 15.4.3. Key Contact Person 15.4.4. Headquarters Address 15.4.5. Key Product/Service Offered 15.5. Mitel Network Corporation 15.5.1. Business Overview 15.5.2. Key Financials & Revenue 15.5.3. Key Contact Person 15.5.4. Headquarters Address 15.5.5. Key Product/Service Offered 15.6. Polycom Inc. (Plantronics) 15.6.1. Business Overview 15.6.2. Key Financials & Revenue 15.6.3. Key Contact Person 15.6.4. Headquarters Address 15.6.5. Key Product/Service Offered 15.7. NEC Corporation 15.7.1. Business Overview 15.7.2. Key Financials & Revenue 15.7.3. Key Contact Person 15.7.4. Headquarters Address 15.7.5. Key Product/Service Offered 15.8. AT&T Inc. 15.8.1. Business Overview 15.8.2. Key Financials & Revenue 15.8.3. Key Contact Person 15.8.4. Headquarters Address 15.8.5. Key Product/Service Offered 15.9. Zoom Video Communications Inc. 15.9.1. Business Overview 15.9.2. Key Financials & Revenue 15.9.3. Key Contact Person 15.9.4. Headquarters Address 15.9.5. Key Product/Service Offered 15.10. 8x8 Inc. 15.10.1. Business Overview 15.10.2. Key Financials & Revenue 15.10.3. Key Contact Person 15.10.4. Headquarters Address 15.10.5. Key Product/Service Offered 16. Strategic Recommendations 17. About Us & Disclaimer
SummaryThe projected market size for the global unified communication & collaboration market is expected to reach USD 88.81 billion by the end of 2022, with a compound annual growth rate (CAGR) of 14.33% during the forecast period. The global unified communication & collaboration (UC&C) market is revolutionizing communication and collaboration in the modern world. UC&C encompasses a comprehensive suite of integrated tools that streamline real-time and non-real-time communication services. This market is driven by the growing demand for efficient communication solutions that transcend geographical boundaries, facilitating seamless interactions through voice, video, messaging, and conferencing. With the rise of remote work and global business operations, UC&C plays a pivotal role in enhancing productivity and breaking down communication barriers. However, challenges such as interoperability, user adoption, and security must be addressed as the market continues to evolve. As technology advances, UC&C remains a transformative force, shaping how businesses and individuals connect, collaborate, and thrive in a digitally connected landscape. Table of Contents1. Services Overview1.1. Market Definition 1.2. Scope of the Market 1.2.1. Markets Covered 1.2.2. Years Considered for Study 1.2.3. Key Market Segmentations 2. Research Methodology 2.1. Objective of the Study 2.2. Baseline Methodology 2.3. Key Industry Partners 2.4. Major Association and Secondary Sources 2.5. Forecasting Methodology 2.6. Data Triangulation & Validation 2.7. Assumptions and Limitations 3. Executive Summary 4. Impact of COVID-19 on Global Unified Communication & Collaboration Market 5. Voice of Customer 6. Global Unified Communication & Collaboration Market Overview 7. Global Unified Communication & Collaboration Market Outlook 7.1. Market Size & Forecast 7.1.1. By Value 7.2. Market Share & Forecast 7.2.1. By Component (Types, Services) 7.2.1.1. By Types (UCaaS, IP Telephony, Video Conferencing Systems) 7.2.1.2. By Services (UC Managed Services, Professional Services) 7.2.2. By Deployment Mode (On-Premises, Cloud) 7.2.3. By Organization Size (SME’s, Large Enterprise) 7.2.4. By End User (BFSI, IT & Telecom, Retail & Consumer Goods, Healthcare, Logistics & Transportation, Travel & Hospitality, Public Sector & Utilities, Others) 7.2.5. By Region 7.3. By Company (2022) 7.4. Market Map 8. North America Unified Communication & Collaboration Market Outlook 8.1. Market Size & Forecast 8.1.1. By Value 8.2. Market Share & Forecast 8.2.1. By Component 8.2.1.1. By Types 8.2.1.2. By Services 8.2.2. By Deployment Mode 8.2.3. By Organization Size 8.2.4. By End User 8.2.5. By Country 8.3. North America: Country Analysis 8.3.1. United States Unified Communication & Collaboration Market Outlook 8.3.1.1. Market Size & Forecast 8.3.1.1.1. By Value 8.3.1.2. Market Share & Forecast 8.3.1.2.1. By Component 8.3.1.2.1.1. By Types 8.3.1.2.1.2. By Services 8.3.1.2.2. By Deployment Mode 8.3.1.2.3. By Organization Size 8.3.1.2.4. By End User 8.3.2. Canada Unified Communication & Collaboration Market Outlook 8.3.2.1. Market Size & Forecast 8.3.2.1.1. By Value 8.3.2.2. Market Share & Forecast 8.3.2.2.1. By Component 8.3.2.2.1.1. By Types 8.3.2.2.1.2. By Services 8.3.2.2.2. By Deployment Mode 8.3.2.2.3. By Organization Size 8.3.2.2.4. By End User 8.3.3. Mexico Unified Communication & Collaboration Market Outlook 8.3.3.1. Market Size & Forecast 8.3.3.1.1. By Value 8.3.3.2. Market Share & Forecast 8.3.3.2.1. By Component 8.3.3.2.1.1. By Types 8.3.3.2.1.2. By Services 8.3.3.2.2. By Deployment Mode 8.3.3.2.3. By Organization Size 8.3.3.2.4. By End User 9. Europe Unified Communication & Collaboration Market Outlook 9.1. Market Size & Forecast 9.1.1. By Value 9.2. Market Share & Forecast 9.2.1. By Component 9.2.1.1. By Types 9.2.1.2. By Services 9.2.2. By Deployment Mode 9.2.3. By Organization Size 9.2.4. By End User 9.2.5. By Country 9.3. Europe: Country Analysis 9.3.1. Germany Unified Communication & Collaboration Market Outlook 9.3.1.1. Market Size & Forecast 9.3.1.1.1. By Value 9.3.1.2. Market Share & Forecast 9.3.1.2.1. By Component 9.3.1.2.1.1. By Types 9.3.1.2.1.2. By Services 9.3.1.2.2. By Deployment Mode 9.3.1.2.3. By Organization Size 9.3.1.2.4. By End User 9.3.2. United Kingdom Unified Communication & Collaboration Market Outlook 9.3.2.1. Market Size & Forecast 9.3.2.1.1. By Value 9.3.2.2. Market Share & Forecast 9.3.2.2.1. By Component 9.3.2.2.1.1. By Types 9.3.2.2.1.2. By Services 9.3.2.2.2. By Deployment Mode 9.3.2.2.3. By Organization Size 9.3.2.2.4. By End User 9.3.3. France Unified Communication & Collaboration Market Outlook 9.3.3.1. Market Size & Forecast 9.3.3.1.1. By Value 9.3.3.2. Market Share & Forecast 9.3.3.2.1. By Component 9.3.3.2.1.1. By Types 9.3.3.2.1.2. By Services 9.3.3.2.2. By Deployment Mode 9.3.3.2.3. By Organization Size 9.3.3.2.4. By End User 9.3.4. Spain Unified Communication & Collaboration Market Outlook 9.3.4.1. Market Size & Forecast 9.3.4.1.1. By Value 9.3.4.2. Market Share & Forecast 9.3.4.2.1. By Component 9.3.4.2.1.1. By Types 9.3.4.2.1.2. By Services 9.3.4.2.2. By Deployment Mode 9.3.4.2.3. By Organization Size 9.3.4.2.4. By End User 9.3.5. Italy Unified Communication & Collaboration Market Outlook 9.3.5.1. Market Size & Forecast 9.3.5.1.1. By Value 9.3.5.2. Market Share & Forecast 9.3.5.2.1. By Component 9.3.5.2.1.1. By Types 9.3.5.2.1.2. By Services 9.3.5.2.2. By Deployment Mode 9.3.5.2.3. By Organization Size 9.3.5.2.4. By End User 10. South America Unified Communication & Collaboration Market Outlook 10.1. Market Size & Forecast 10.1.1. By Value 10.2. Market Share & Forecast 10.2.1. By Component 10.2.1.1. By Types 10.2.1.2. By Services 10.2.2. By Deployment Mode 10.2.3. By Organization Size 10.2.4. By End User 10.2.5. By Country 10.3. South America: Country Analysis 10.3.1. Brazil Unified Communication & Collaboration Market Outlook 10.3.1.1. Market Size & Forecast 10.3.1.1.1. By Value 10.3.1.2. Market Share & Forecast 10.3.1.2.1. By Component 10.3.1.2.1.1. By Types 10.3.1.2.1.2. By Services 10.3.1.2.2. By Deployment Mode 10.3.1.2.3. By Organization Size 10.3.1.2.4. By End User 10.3.2. Argentina Unified Communication & Collaboration Market Outlook 10.3.2.1. Market Size & Forecast 10.3.2.1.1. By Value 10.3.2.2. Market Share & Forecast 10.3.2.2.1. By Component 10.3.2.2.1.1. By Types 10.3.2.2.1.2. By Services 10.3.2.2.2. By Deployment Mode 10.3.2.2.3. By Organization Size 10.3.2.2.4. By End User 10.3.3. Colombia Unified Communication & Collaboration Market Outlook 10.3.3.1. Market Size & Forecast 10.3.3.1.1. By Value 10.3.3.2. Market Share & Forecast 10.3.3.2.1. By Component 10.3.3.2.1.1. By Types 10.3.3.2.1.2. By Services 10.3.3.2.2. By Deployment Mode 10.3.3.2.3. By Organization Size 10.3.3.2.4. By End User 11. Middle East & Africa Unified Communication & Collaboration Market Outlook 11.1. Market Size & Forecast 11.1.1. By Value 11.2. Market Share & Forecast 11.2.1. By Component 11.2.1.1. By Types 11.2.1.2. By Services 11.2.2. By Deployment Mode 11.2.3. By Organization Size 11.2.4. By End User 11.2.5. By Country 11.3. Middle East & America: Country Analysis 11.3.1. Israel Unified Communication & Collaboration Market Outlook 11.3.1.1. Market Size & Forecast 11.3.1.1.1. By Value 11.3.1.2. Market Share & Forecast 11.3.1.2.1. By Component 11.3.1.2.1.1. By Types 11.3.1.2.1.2. By Services 11.3.1.2.2. By Deployment Mode 11.3.1.2.3. By Organization Size 11.3.1.2.4. By End User 11.3.2. Qatar Unified Communication & Collaboration Market Outlook 11.3.2.1. Market Size & Forecast 11.3.2.1.1. By Value 11.3.2.2. Market Share & Forecast 11.3.2.2.1. By Component 11.3.2.2.1.1. By Types 11.3.2.2.1.2. By Services 11.3.2.2.2. By Deployment Mode 11.3.2.2.3. By Organization Size 11.3.2.2.4. By End User 11.3.3. UAE Unified Communication & Collaboration Market Outlook 11.3.3.1. Market Size & Forecast 11.3.3.1.1. By Value 11.3.3.2. Market Share & Forecast 11.3.3.2.1. By Component 11.3.3.2.1.1. By Types 11.3.3.2.1.2. By Services 11.3.3.2.2. By Deployment Mode 11.3.3.2.3. By Organization Size 11.3.3.2.4. By End User 11.3.4. Saudi Arabia Unified Communication & Collaboration Market Outlook 11.3.4.1. Market Size & Forecast 11.3.4.1.1. By Value 11.3.4.2. Market Share & Forecast 11.3.4.2.1. By Component 11.3.4.2.1.1. By Types 11.3.4.2.1.2. By Services 11.3.4.2.2. By Deployment Mode 11.3.4.2.3. By Organization Size 11.3.4.2.4. By End User 12. Asia Pacific Unified Communication & Collaboration Market Outlook 12.1. Market Size & Forecast 12.1.1. By Value 12.2. Market Share & Forecast 12.2.1. By Component 12.2.1.1. By Types 12.2.1.2. By Services 12.2.2. By Deployment Mode 12.2.3. By Organization Size 12.2.4. By End User 12.2.5. By Country 12.3. Asia Pacific: Country Analysis 12.3.1. China Unified Communication & Collaboration Market Outlook 12.3.1.1. Market Size & Forecast 12.3.1.1.1. By Value 12.3.1.2. Market Share & Forecast 12.3.1.2.1. By Component 12.3.1.2.1.1. By Types 12.3.1.2.1.2. By Services 12.3.1.2.2. By Deployment Mode 12.3.1.2.3. By Organization Size 12.3.1.2.4. By End User 12.3.2. Japan Unified Communication & Collaboration Market Outlook 12.3.2.1. Market Size & Forecast 12.3.2.1.1. By Value 12.3.2.2. Market Share & Forecast 12.3.2.2.1. By Component 12.3.2.2.1.1. By Types 12.3.2.2.1.2. By Services 12.3.2.2.2. By Deployment Mode 12.3.2.2.3. By Organization Size 12.3.2.2.4. By End User 12.3.3. South Korea Unified Communication & Collaboration Market Outlook 12.3.3.1. Market Size & Forecast 12.3.3.1.1. By Value 12.3.3.2. Market Share & Forecast 12.3.3.2.1. By Component 12.3.3.2.1.1. By Types 12.3.3.2.1.2. By Services 12.3.3.2.2. By Deployment Mode 12.3.3.2.3. By Organization Size 12.3.3.2.4. By End User 12.3.4. India Unified Communication & Collaboration Market Outlook 12.3.4.1. Market Size & Forecast 12.3.4.1.1. By Value 12.3.4.2. Market Share & Forecast 12.3.4.2.1. By Component 12.3.4.2.1.1. By Types 12.3.4.2.1.2. By Services 12.3.4.2.2. By Deployment Mode 12.3.4.2.3. By Organization Size 12.3.4.2.4. By End User 12.3.5. Australia Unified Communication & Collaboration Market Outlook 12.3.5.1. Market Size & Forecast 12.3.5.1.1. By Value 12.3.5.2. Market Share & Forecast 12.3.5.2.1. By Component 12.3.5.2.1.1. By Types 12.3.5.2.1.2. By Services 12.3.5.2.2. By Deployment Mode 12.3.5.2.3. By Organization Size 12.3.5.2.4. By End User 13. Market Dynamics 13.1. Drivers 13.2. Challenges 14. Market Trends and Developments 15. Company Profiles 15.1. Avaya Inc. 15.1.1. Business Overview 15.1.2. Key Financials & Revenue 15.1.3. Key Contact Person 15.1.4. Headquarters Address 15.1.5. Key Product/Service Offered 15.2. Cisco Systems Inc. 15.2.1. Business Overview 15.2.2. Key Financials & Revenue 15.2.3. Key Contact Person 15.2.4. Headquarters Address 15.2.5. Key Product/Service Offered 15.3. RingCentral Inc. 15.3.1. Business Overview 15.3.2. Key Financials & Revenue 15.3.3. Key Contact Person 15.3.4. Headquarters Address 15.3.5. Key Product/Service Offered 15.4. Verizon Communications Inc. 15.4.1. Business Overview 15.4.2. Key Financials & Revenue 15.4.3. Key Contact Person 15.4.4. Headquarters Address 15.4.5. Key Product/Service Offered 15.5. Mitel Network Corporation 15.5.1. Business Overview 15.5.2. Key Financials & Revenue 15.5.3. Key Contact Person 15.5.4. Headquarters Address 15.5.5. Key Product/Service Offered 15.6. Polycom Inc. (Plantronics) 15.6.1. Business Overview 15.6.2. Key Financials & Revenue 15.6.3. Key Contact Person 15.6.4. Headquarters Address 15.6.5. Key Product/Service Offered 15.7. NEC Corporation 15.7.1. Business Overview 15.7.2. Key Financials & Revenue 15.7.3. Key Contact Person 15.7.4. Headquarters Address 15.7.5. Key Product/Service Offered 15.8. AT&T Inc. 15.8.1. Business Overview 15.8.2. Key Financials & Revenue 15.8.3. Key Contact Person 15.8.4. Headquarters Address 15.8.5. Key Product/Service Offered 15.9. Zoom Video Communications Inc. 15.9.1. Business Overview 15.9.2. Key Financials & Revenue 15.9.3. Key Contact Person 15.9.4. Headquarters Address 15.9.5. Key Product/Service Offered 15.10. 8x8 Inc. 15.10.1. Business Overview 15.10.2. Key Financials & Revenue 15.10.3. Key Contact Person 15.10.4. Headquarters Address 15.10.5. Key Product/Service Offered 16. Strategic Recommendations 17. About Us & Disclaimer
ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。本レポートと同分野(無線・モバイル・ワイヤレス)の最新刊レポート
TechSci Research社の情報通信技術分野での最新刊レポート
本レポートと同じKEY WORD(communication)の最新刊レポート
よくあるご質問TechSci Research社はどのような調査会社ですか?テックサイリサーチ(TechSci Research)は、カナダ、英国、インドに拠点を持ち、化学、IT、環境、消費財と小売、自動車、エネルギーと発電の市場など、多様な産業や地域を対象とした調査・出版活... もっと見る 調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
注文の手続きはどのようになっていますか?1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
お支払方法の方法はどのようになっていますか?納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
データリソース社はどのような会社ですか?当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
|
詳細検索
2024/11/15 10:26 157.84 円 166.62 円 202.61 円 |