北米の地理空間分析市場:コンポーネント別(ソリューション、サービス)、展開形態別(オンプレミス、クラウド)、タイプ別(地表・フィールド分析、ネットワーク・位置情報分析、地理空間可視化)、用途別(測量、医療・公共安全、災害リスク軽減・管理、気候変動適応、その他)、エンドユーザー産業別(自動車、エネルギー・ユーティリティ、BFSI、農業、防衛・情報、政府、医療、その他)、国別、競争予測と機会、2028FNorth America Geospatial Analytics Market By Component (Solution, Service), By Deployment Mode (On-Premises, Cloud), By Type (Surface & Field Analytics, Network & Location Analytics, Geo-visualization), By Application (Surveying, Medicine & Public Safety, Disaster Risk Reduction & Management, Climate Change Adaptation, Others), By End User Industry (Automotive, Energy & Utility, BFSI, Agriculture, Defense & Intelligence, Government, Healthcare, Others ), By Country, Competition Forecast & Opportunities, 2028F 北米の地理空間分析市場は、予測期間2024-2028年に高いCAGRで成長すると予測されている。最新の地理空間クラウドの出現、急速な進歩、ドローン/UAV技術の革新は、ビッグデータと人工知能(AI)の需要の高まりと相... もっと見る
サマリー北米の地理空間分析市場は、予測期間2024-2028年に高いCAGRで成長すると予測されている。最新の地理空間クラウドの出現、急速な進歩、ドローン/UAV技術の革新は、ビッグデータと人工知能(AI)の需要の高まりと相まってモノのインターネット(IoT)の普及と採用の増加とともに、地理空間情報システム(GIS)ソリューションを可能にしている。さらに、測量と高品質のリアルタイムデータ収集のためのハイブリッドクラウドコンピューティング環境と情報システムの統合が、この地域での成長を見込んでいる。さらに、ユーザーはプライバシーを維持しつつ、リーズナブルなコストでリモートアクセスすることを求めているため、スマートシティ開発や都市計画におけるGISソフトウェアの需要が増加している。これらの要因が、予測期間における北米の地理空間分析市場を牽引している。さらに、防衛・情報、政府、都市計画、環境、ライフサイエンスにおけるGISアプリケーションの利用拡大が、この地域全体の地理空間ベースの分析ツールの需要を押し上げる可能性が高い。同地域における支援イニシアティブと投資拡大が、顧客の需要増に対応するための事業拡大を後押ししている。しかし、地理空間分析ソリューションと他の技術障壁との統合が、市場の成長を妨げる可能性がある。地理空間分析とは、データに様々な技術を適用し、地理空間または空間に関連する特性から構成されることを重視した、幅広い活動を指す。地理情報システム(GIS)は地理データを収集し、分析のために管理し、消費者がアクセスできるように参照された地理情報を表示する。GISはハードウェア、ソフトウェア、データの統合に成功している。消費者が事実をシンプルかつ迅速に吸収できるようにすることで、意思決定を支援する。組織の有効性向上によるコスト削減、意思決定の改善、コミュニケーションの改善、記録管理の改善、地理的要因のより良い管理はすべて利点である。 市場は、あらゆる部門からリアルタイムの地理的データを取得する需要が絶えず高まっているため、成長を目の当たりにしている。さらに、政府によるデジタル導入の重視の高まりや、多数の組織でソフトウェアを採用することによる利便性の向上やコスト削減などの主な利点に対する認識が、この地域全体で地理空間分析の採用をさらに大きく成長させるだろう。上位のサービスプロバイダーは、より迅速なイノベーションをサポートし、優れた顧客体験を提供し、内蔵の分析とビジネス全体の全体的なビューでより良いビジネス上の意思決定を可能にすることで、ビジネス全体のイノベーションを促進することができるロケーションインテリジェンスソリューションを提供している。地理空間とともに、トップ企業は気候変動への適応(CCA)や災害リスクの軽減と管理(DRRM)に主要なアプリケーションを備えたサービスを提供しており、ビジネスや上級管理職の要求に応えている。北米の地理空間分析市場は、ダイナミックで継続的に更新される技術の範囲を考慮すると、将来的に最も有望な産業である。 IoTとセンサー技術の採用が予測期間の市場を牽引 モノのインターネット(IoT)とスマートセンサー技術のビジネスへの大規模な採用は、多くの製品とサービスの成長を可能にしている。IoTやセンサーと統合された地理空間分析ソリューションは、リスクの評価や遠隔資産の監視などに役立つため、ほとんどの産業が採用しているコンセプトの1つである。複雑なデータは、静的で整理された情報しか考慮できない従来のGISでは扱えませんでした。この問題を克服するために、最新のGISはオンデマンドの時空間データ観測とデータの利用可能性に依存している。これらの統合されたテクノロジーと地理データサービスは、高速データの収集と、以前には考えられなかったような容易さでの情報提供を可能にする。さらに、空間IoTは、他のデータとともに独自の位置情報と時間情報を提供する。さらに、地理空間サービス・プロバイダーは、可視化を通じて複雑な関係の簡素化を管理し、予測分析能力を高めることができる。したがって、地理空間データ分析サービスが北米の地理空間分析市場を牽引している。 交通分野におけるGISソリューションの需要増加 地理空間分析ソリューションには利便性とコスト削減という利点があるため、高速道路の維持・管理、ルート計画、環境評価、事故分析、交通モデリングなど、複数のソフトウェア・アプリケーションの利用が増加している。データ主導のスマートシティには、リアルタイムの意識共有が不可欠である。交通部門は、国の経済と成長にとって極めて重要な要素を担っている。GISシステムは、複雑な交通システムをより効果的に計画、管理、監視するのに役立つ。さらに、予測ソフトウェアや、交通の流れ、公共交通機関のルート、土地利用、環境への影響など、さまざまなデータポイントを車両に統合することで、日々の輸送活動において効果的な物資の配送に役立っている。このような地理空間技術により、交通機関やモビリティ機関は、建設プロジェクト中の将来の道路拡張計画、用地選定や土地取得、計画、設計、視覚化などを容易に行うことができるようになった。さらに、ウーバー・テクノロジーズ社(Uber Technologies, Inc)のようなモビリティ企業は、利用可能な最寄りの車両や最適なルートを提供する際に利用者を支援するこのような技術を移行している。このように、交通分野の管理における地理空間分析ソリューションの利点が、地理空間分析市場の上昇を後押ししている。 地理空間ソリューションへの投資拡大が市場成長を後押し 長年にわたり、この地域の政府は、その能力をさらに拡大するために、地理空間ソリューションへの投資をますます増やしている。地方自治体、州政府、連邦政府、軍事組織などあらゆるレベルの政府機関が、インフラと安全保障を強化するためにGIS技術への支出を拡大している。さらに、政府関係者は、住民や地域社会、その他の機関に影響を与える資産の会計処理の重要性に気づいている。政府はGIS技術を利用することで、迅速かつ効果的に地理的に資産を分析することができる。例えば、2022年6月、バイデン・ハリス政権は、科学研究、データマッピング、保存を支援するため、連邦州パートナーシップによる地球科学データ収集、マッピング、データ保存、科学分野への投資として、7,400万米ドルを超える歴史的な投資を発表した。このため、地理空間分析への投資は急速に拡大しており、予測期間における北米地理空間分析市場の成長を見込んでいる。 市場セグメント 北米の地理空間分析市場は、コンポーネント、展開モード、タイプ、アプリケーション、エンドユーザー産業、地域、競争環境に区分される。コンポーネントに基づき、市場はソリューションとサービスに区分される。デプロイメントモードに基づき、市場はオンプレミスとクラウドに分けられる。タイプ別では、サーフェス&フィールドアナリティクス、ネットワーク&ロケーションアナリティクス、ジオビジュアライゼーションに区分される。アプリケーション別では、測量、医療・公共安全、災害リスク軽減・管理、気候変動適応、その他に分けられる。エンドユーザー産業別では、市場は自動車、エネルギー&ユーティリティ、BFSI、農業、防衛&インテリジェンス、政府、ヘルスケア、その他に細分化される。 市場プレイヤー 北米地理空間分析市場の主要市場プレイヤーは、Alteryx Inc.、Advent International Corporation、Trimble, Inc.、MapLarge, Inc.、L3 Harris Technologies, Inc.、Bentley Systems, Inc.、ESRI, Inc.、General Electric Company、Oracle Corporation、Google LLC.である。良好な市場成長を達成するために、市場で活動している企業は、製品の発売、合併、パートナーシップなどの有機的な戦術を採用しています。 レポートの範囲 本レポートでは、北米の地理空間アナリティクス市場を以下のカテゴリに分類し、さらに業界動向についても詳述しています: - 北米の地理空間分析市場:コンポーネント別 o ソリューション o サービス - 北米の地理空間分析市場:展開モード別 o オンプレミス o クラウド - 北米の地理空間分析市場:タイプ別 o サーフェス&フィールド分析 o ネットワーク&ロケーション分析 o 地理可視化 - 北米の地理空間分析市場:用途別 o 測量 医療・公共安全 災害リスク軽減と管理 o 気候変動への適応 o その他 - 北米の地理空間分析市場:エンドユーザー産業別 o 自動車 o エネルギー・ユーティリティ o BFSI o 農業 o 防衛・情報 o 政府 o ヘルスケア o その他 - 北米の地理空間分析市場、国別 o 米国 o カナダ o メキシコ 競合状況 企業プロフィール:北米の地理空間分析市場における主要企業の詳細分析 利用可能なカスタマイズ Tech Sci Research社は、企業の特定のニーズに応じてカスタマイズを提供しています。このレポートでは以下のカスタマイズが可能です: 企業情報 - 追加市場参入企業(最大5社)の詳細分析とプロファイリング 目次1. Service Overview1.1. Market Definition 1.2. Scope of the Market 1.2.1. Markets Covered 1.2.2. Years Considered for Study 1.2.3. Key Market Segmentations 2. Research Methodology 2.1. Objective of the Study 2.2. Baseline Methodology 2.3. Key Industry Partners 2.4. Major Association and Secondary Sources 2.5. Forecasting Methodology 2.6. Data Triangulation & Validation 2.7. Assumptions and Limitations 3. Executive Summary 4. Voice of Customer 5. North America Geospatial Analysis Market Outlook 5.1. Market Size & Forecast 5.1.1. By Value 5.2. Market Share & Forecast 5.2.1. By Component (Solution and Service) 5.2.2. By Deployment Mode (On-Premises and Cloud) 5.2.3. By Type (Surface & Field Analytics, Network & Location Analytics, Geo-visualization) 5.2.4. By Application (Surveying, Medicine & Public Safety, Disaster Risk Reduction & Management, Climate Change Adaptation, Others) 5.2.5. By End User Industry (Automotive, Energy & Utility, BFSI, Agriculture, Defense & Intelligence, Government, Healthcare, and Others) 5.2.6. By Country (United States, Canada, Mexico) 5.3. By Company (2022) 5.4. Market Map 6. United States Geospatial Analytics Market Outlook 6.1. Market Size & Forecast 6.1.1. By Value 6.2. Market Share & Forecast 6.2.1. By Component 6.2.2. By Deployment Mode 6.2.3. By Type 6.2.4. By Application 6.2.5. By End User Industry 7. Canada Geospatial Analytics Market Outlook 7.1. Market Size & Forecast 7.1.1. By Value 7.2. Market Share & Forecast 7.2.1. By Component 7.2.2. By Deployment Mode 7.2.3. By Type 7.2.4. By Application 7.2.5. By End User Industry 8. Mexico Geospatial Analytics Market Outlook 8.1. Market Size & Forecast 8.1.1. By Value 8.2. Market Share & Forecast 8.2.1. By Component 8.2.2. By Deployment Mode 8.2.3. By Type 8.2.4. By Application 8.2.5. By End User Industry 9. Market Dynamics 9.1. Drivers 9.1.1. Adoption of IoT and Sensors Technologies 9.1.2. Increase in Demand for GIS Solutions in Transportation Sector 9.1.3. Growing Investments in Geospatial solutions is Pushing the Market Growth 9.2. Challenges 9.2.1. Integration Barrier of The Geospatial Analytics Solution with Other Technologies 9.2.2. Lack of Skilled Human Resource & High Acquisition Cost 10. Market Trends & Developments 10.1. Increasing number of AI and ML-based GIS solutions 10.2. Increase in Demand for GIS Software in Smart Cities Development and Urban Planning 10.3. Emerging Demand from Defense and Intelligence Sector 10.4. Growing Use of GIS in Disaster Management 11. Policy & Regulatory Landscape 12. Company Profiles 12.1. Alteryx, Inc. 12.1.1. Business Overview 12.1.2. Key Revenue (If Available) 12.1.3. Recent Developments 12.1.4. Key Personnel 12.1.5. Key Product/Service Offered 12.2. Advent International Corporation 12.2.1. Business Overview 12.2.2. Key Revenue (If Available) 12.2.3. Recent Developments 12.2.4. Key Personnel 12.2.5. Key Product/Service Offered 12.3. Trimble, Inc. 12.3.1. Business Overview 12.3.2. Key Revenue (If Available) 12.3.3. Recent Developments 12.3.4. Key Personnel 12.3.5. Key Product/Service Offered 12.4. MapLarge, Inc. 12.4.1. Business Overview 12.4.2. Key Revenue (If Available) 12.4.3. Recent Developments 12.4.4. Key Personnel 12.4.5. Key Product/Service Offered 12.5. L3 Harris Technologies, Inc. 12.5.1. Business Overview 12.5.2. Key Revenue (If Available) 12.5.3. Recent Developments 12.5.4. Key Personnel 12.5.5. Key Product/Service Offered 12.6. Bentley Systems, Inc. 12.6.1. Business Overview 12.6.2. Key Revenue (If Available) 12.6.3. Recent Developments 12.6.4. Key Personnel 12.6.5. Key Product/Service Offered 12.7. ESRI, Inc 12.7.1. Business Overview 12.7.2. Key Revenue (If Available) 12.7.3. Recent Developments 12.7.4. Key Personnel 12.7.5. Key Product/Service Offered 12.8. General Electric Company 12.8.1. Business Overview 12.8.2. Key Revenue (If Available) 12.8.3. Recent Developments 12.8.4. Key Personnel 12.8.5. Key Product/Service Offered 12.9. Oracle Corporation 12.9.1. Business Overview 12.9.2. Key Revenue (If Available) 12.9.3. Recent Developments 12.9.4. Key Personnel 12.9.5. Key Product/Service Offered 12.10. Google LLC 12.10.1. Business Overview 12.10.2. Key Revenue (If Available) 12.10.3. Recent Developments 12.10.4. Key Personnel 12.10.5. Key Product/Service Offered 13. Strategic Recommendations 14. About Us & Disclaimer (Note: The companies list can be customized based on the client requirements.)
SummaryNorth America Geospatial Analytics Market is anticipated to grow at a high CAGR in the forecast period 2024-2028. The emergence of modern geospatial cloud, rapid advancement, and innovation in drone/UAV technology along with increasing penetration and adoption of Internet of things (IoT) coupled with rising demand for big data and Artificial Intelligence (AI) has enabled the Geospatial Information System (GIS) solution. Additionally, the integration of information systems with a hybrid cloud computing environment for surveying and collecting high quality real-time data has anticipated the growth in the region. Moreover, users are looking for remote access at reasonable costs, which maintains their privacy, therefore there has been an increase in demand for GIS software in smart cities development and urban planning. These factors are driving the North America geospatial analytics market in the forecast period. Additionally, the growing usage of GIS applications for defense and intelligence, government, urban planning, environmental and life science is likely to boost the demand for geospatial based analytical tools across the region. The supporting initiatives and growing investment in the region are driving businesses to expand, to meet rising client demand. However, integration of the geospatial analytics solutions with other technology barriers may hamper the market's growth. Table of Contents1. Service Overview1.1. Market Definition 1.2. Scope of the Market 1.2.1. Markets Covered 1.2.2. Years Considered for Study 1.2.3. Key Market Segmentations 2. Research Methodology 2.1. Objective of the Study 2.2. Baseline Methodology 2.3. Key Industry Partners 2.4. Major Association and Secondary Sources 2.5. Forecasting Methodology 2.6. Data Triangulation & Validation 2.7. Assumptions and Limitations 3. Executive Summary 4. Voice of Customer 5. North America Geospatial Analysis Market Outlook 5.1. Market Size & Forecast 5.1.1. By Value 5.2. Market Share & Forecast 5.2.1. By Component (Solution and Service) 5.2.2. By Deployment Mode (On-Premises and Cloud) 5.2.3. By Type (Surface & Field Analytics, Network & Location Analytics, Geo-visualization) 5.2.4. By Application (Surveying, Medicine & Public Safety, Disaster Risk Reduction & Management, Climate Change Adaptation, Others) 5.2.5. By End User Industry (Automotive, Energy & Utility, BFSI, Agriculture, Defense & Intelligence, Government, Healthcare, and Others) 5.2.6. By Country (United States, Canada, Mexico) 5.3. By Company (2022) 5.4. Market Map 6. United States Geospatial Analytics Market Outlook 6.1. Market Size & Forecast 6.1.1. By Value 6.2. Market Share & Forecast 6.2.1. By Component 6.2.2. By Deployment Mode 6.2.3. By Type 6.2.4. By Application 6.2.5. By End User Industry 7. Canada Geospatial Analytics Market Outlook 7.1. Market Size & Forecast 7.1.1. By Value 7.2. Market Share & Forecast 7.2.1. By Component 7.2.2. By Deployment Mode 7.2.3. By Type 7.2.4. By Application 7.2.5. By End User Industry 8. Mexico Geospatial Analytics Market Outlook 8.1. Market Size & Forecast 8.1.1. By Value 8.2. Market Share & Forecast 8.2.1. By Component 8.2.2. By Deployment Mode 8.2.3. By Type 8.2.4. By Application 8.2.5. By End User Industry 9. Market Dynamics 9.1. Drivers 9.1.1. Adoption of IoT and Sensors Technologies 9.1.2. Increase in Demand for GIS Solutions in Transportation Sector 9.1.3. Growing Investments in Geospatial solutions is Pushing the Market Growth 9.2. Challenges 9.2.1. Integration Barrier of The Geospatial Analytics Solution with Other Technologies 9.2.2. Lack of Skilled Human Resource & High Acquisition Cost 10. Market Trends & Developments 10.1. Increasing number of AI and ML-based GIS solutions 10.2. Increase in Demand for GIS Software in Smart Cities Development and Urban Planning 10.3. Emerging Demand from Defense and Intelligence Sector 10.4. Growing Use of GIS in Disaster Management 11. Policy & Regulatory Landscape 12. Company Profiles 12.1. Alteryx, Inc. 12.1.1. Business Overview 12.1.2. Key Revenue (If Available) 12.1.3. Recent Developments 12.1.4. Key Personnel 12.1.5. Key Product/Service Offered 12.2. Advent International Corporation 12.2.1. Business Overview 12.2.2. Key Revenue (If Available) 12.2.3. Recent Developments 12.2.4. Key Personnel 12.2.5. Key Product/Service Offered 12.3. Trimble, Inc. 12.3.1. Business Overview 12.3.2. Key Revenue (If Available) 12.3.3. Recent Developments 12.3.4. Key Personnel 12.3.5. Key Product/Service Offered 12.4. MapLarge, Inc. 12.4.1. Business Overview 12.4.2. Key Revenue (If Available) 12.4.3. Recent Developments 12.4.4. Key Personnel 12.4.5. Key Product/Service Offered 12.5. L3 Harris Technologies, Inc. 12.5.1. Business Overview 12.5.2. Key Revenue (If Available) 12.5.3. Recent Developments 12.5.4. Key Personnel 12.5.5. Key Product/Service Offered 12.6. Bentley Systems, Inc. 12.6.1. Business Overview 12.6.2. Key Revenue (If Available) 12.6.3. Recent Developments 12.6.4. Key Personnel 12.6.5. Key Product/Service Offered 12.7. ESRI, Inc 12.7.1. Business Overview 12.7.2. Key Revenue (If Available) 12.7.3. Recent Developments 12.7.4. Key Personnel 12.7.5. Key Product/Service Offered 12.8. General Electric Company 12.8.1. Business Overview 12.8.2. Key Revenue (If Available) 12.8.3. Recent Developments 12.8.4. Key Personnel 12.8.5. Key Product/Service Offered 12.9. Oracle Corporation 12.9.1. Business Overview 12.9.2. Key Revenue (If Available) 12.9.3. Recent Developments 12.9.4. Key Personnel 12.9.5. Key Product/Service Offered 12.10. Google LLC 12.10.1. Business Overview 12.10.2. Key Revenue (If Available) 12.10.3. Recent Developments 12.10.4. Key Personnel 12.10.5. Key Product/Service Offered 13. Strategic Recommendations 14. About Us & Disclaimer (Note: The companies list can be customized based on the client requirements.)
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2024/12/20 10:28 158.95 円 165.20 円 201.28 円 |