屋内ロケーション市場-世界産業規模、シェア、動向、機会、予測、2018-2028F技術別(タグ、ノード、超広帯域、Bluetooth、Wi-Fi、可視光通信、無線周波数識別)、展開タイプ別(オンプレミス、クラウド)、コンポーネント別(ハードウェア、ソフトウェア、サービス)、用途別(遠隔監視、顧客体験管理、在庫管理、緊急対応管理、販売・マーケティング最適化、リスク管理、資産予測分析、その他)、業種別(ホスピタリティ、小売、運輸・物流、エンターテインメント、公共施設、製造、その他)、地域別、競合他社比較Indoor Location Market- Global Industry Size, Share, Trends, Opportunity, and Forecast, 2018-2028FSegmented By Technology (Tags, Nodes, Ultra-Wideband, Bluetooth, Wi-Fi, Visible Light Communication and Radiofrequency Identification), By Deployment Type (On-Premises and Cloud), By Components (Hardware, Software and Services), By Application (Remote Monitoring, Customer Experience Management, Inventory Management, Emergency Response Management, Sales and Marketing Optimization, Risk Management, Predictive Asset Analytics and Others), By Verticals (Hospitality, Retail, Transportation & Logistics, Entertainment, Public Buildings, Manufacturing and Others), By Region, By Competition 世界の屋内位置情報市場は大幅な成長が見込まれ、2022年の93億米ドルから2028年には278億米ドルに増加すると予測されている。予測期間中の年平均成長率(CAGR)21.4%に相当するこの成長は、主にGPSやその他の位置... もっと見る
サマリー世界の屋内位置情報市場は大幅な成長が見込まれ、2022年の93億米ドルから2028年には278億米ドルに増加すると予測されている。予測期間中の年平均成長率(CAGR)21.4%に相当するこの成長は、主にGPSやその他の位置情報技術を搭載したスマートフォンやその他の接続デバイスの普及によってもたらされる。これらの技術により、屋内でのユーザー位置の正確な追跡が可能になる。さらに、公共の安全を強化するための政府当局からの揺るぎない支援は、屋内ロケーションへのGPS技術の統合と相まって、予測期間を通じて屋内ロケーション市場の成長を促進すると予想されます。GPS技術の採用が増加し、ロケーション・ベースのサービス・モバイル・アプリケーションの人気が高まっていることも、近年の優れた測位技術に対する需要に寄与しています。その結果、屋内ロケーションは、一般に市販されているGPSシステムの脆弱性を利用して、さまざまなインフラストラクチャ内の効率的な位置ロケーションを決定します。主な市場促進要因: 同時定位マッピング(SLAM)の重要性: 屋内測位システムの進歩と有効性は、SLAM(Simultaneous Localization and Mapping)技術に大きく影響される。SLAMはコンピュータビジョン、センサーフュージョン、マッピングアルゴリズムを組み合わせ、未知の環境を同時にマッピングし、その中での観測者の位置を推定します。複数のセンサーからのデータを活用することで、SLAMアルゴリズムは、複雑な屋内環境であっても、ユーザーの位置をリアルタイムで正確に追跡します。これらの技術は、環境マップを作成・更新し、新しいセンサーデータを取り入れ、ランドマークの位置を推定する。SLAMの視覚的・幾何学的な環境理解により、正確な位置決めとマッピングが可能になり、屋内空間のダイナミックな変化に適応します。他の屋内測位技術と統合することで、システムの精度と信頼性が向上する。全体として、SLAM技術は、精度を向上させ、リアルタイムマッピングを提供し、動的環境に適応し、堅牢で信頼性の高い屋内測位を促進することにより、屋内測位システムを推進している。 スマートフォン、コネクテッドデバイス、位置情報アプリの普及: スマートフォンの急速な普及と消費者のモバイル購買行動の進化は、新興企業と既存企業の両方による位置情報サービスの開発に拍車をかけている。屋内位置情報技術の導入により、加盟店はユーザー体験を向上させ、店舗内でのシームレスなナビゲーションを実現できるようになった。屋内ロケーション・ソリューションによって、企業は屋内の大規模な会場内で顧客と効果的に関わり、ブランドの存在感、製品の認知度、パートナーシップ、その他顧客との関係を強化し、売上を促進する要素を強化することができる。ブルートゥース・ロー・エナジー(BLE)やWi-Fiなどの多様な技術が利用可能なため、特定の範囲内で個人の位置を正確に把握することができる。航空会社や空港は、ビーコンやジオフェンシング技術を活用することで、空港内での利用者の存在を特定し、フロアレベルを把握することができる。乗客の居場所を事前に把握することで、より効率的で的を絞ったコミュニケーションが可能になり、結果として業務効率が向上する。 位置情報サービスの人気急上昇 屋内位置情報システムの採用は、製造業、物流、警備、スポーツなど、さまざまな業界で大幅な伸びを見せている。このような採用の急増は、手頃な価格のセンサーやタグの普及、バッテリ寿命を維持しながらデバイスのセンシングおよび接続機能が向上したこと、ハードウェアやソフトウェアの依存関係に依存せず、組織のビジネスモデルに大きな柔軟性を与えるオープン・エコシステムの導入など、いくつかの要因に起因している。 測位技術の進歩により、過去10年間で位置測位とナビゲーション機能が大幅に強化された。さらに、特にスマートフォンにおける位置情報サービスの普及は、近年大きな盛り上がりを見せている。その結果、大手小売業者や高級ブランドは、ロイヤリティの高い顧客により限定的なお買い得品を提供するため、屋内位置情報サービスを導入し、マーケティング戦略の最適化を優先するようになってきている。このトレンドは、今後数年間で、小売業界を牽引する大きな原動力となる。 インターネット接続デバイスの増加 測位技術の進歩により、過去10年間で位置情報の測位とナビゲーション機能が大幅に向上した。さらに、スマートフォンを中心とした位置情報サービスの普及は、近年大きな盛り上がりを見せている。その結果、大手小売企業や高級ブランドは、限定商品の提供やロイヤルカスタマー向けのマーケティング戦略強化のため、屋内位置情報サービスの導入を優先するようになってきている。このシフトにより、小売業界は屋内位置情報市場の将来を牽引する大きな原動力となると予想される。 主な市場課題 統一規格、相互運用性、システム互換性の欠如: エンドユーザーは、利用可能な幅広いソリューションに直面しているが、これらのソリューションの統合は、統一規格の欠如によって課題となっている。様々なインフラの非互換性と相互運用性の欠如が、エンドユーザーの妨げとなっている。ゼブラ・テクノロジーズ、HIDグローバル、インピクソンのような企業は、複数のプロトコルをサポートする屋内位置情報ソリューションを提供しているが、市場の競合他社のほとんどは、主に単一のプロトコルに焦点を当てている。このため、ゼブラテクノロジーズのように、同じミドルウェアでサポートされる複数の屋内位置情報技術を提供する一部のベンダーを除いて、異なる屋内位置情報ソリューション間の相互運用性が欠如している。 データ・セキュリティとプライバシーに関する懸念: 位置情報データは非常に機密性の高い情報であり、最大限の保護が必要である。しかし、屋内測位システム(IPS)を詳しく調べると、いくつかの懸念や不安が明らかになる。屋内位置ベースの技術は、物体追跡や特定エリア内の人物の位置特定など、様々な領域で応用されている。人々が屋内で過ごす時間が非常に長いことを考えると、正確な屋内位置情報を得ることは、ユーザーとサービス・プロバイダーの双方にとって極めて重要である。Wi-Fi、BLE、RFIDなどの技術は、屋内の位置情報を取得する手段を提供するが、データ特性、セキュリティ、プライバシーを慎重に考慮する必要がある。フィンガープリンティングは、様々な業界に導入されている最近の技術として登場した。通常、モバイルデバイスのユーザーは、屋内測位サービスにアクセスするために、サービスプロバイダーのアプリケーションに依存している。このようなシナリオでは、ユーザーは一意の識別子(メディアアクセス制御[MAC]アドレス)をサーバーに送信し、サービスプロバイダがユーザーの位置関連情報を取得できるようにするため、ユーザーのプライバシーに対する深刻な脅威となる。このようなデータ漏洩の脅威は、屋内位置情報技術の普及を大きく妨げる可能性がある。 主な市場動向 小売業界におけるRFIDタグの需要増加 小売業者にとって、顧客の要求に応えることは最も重要である。特定の商品をオンラインで注文し、現地の店舗に配送する機能は、相互にメリットのあるシナリオを提示する。しかし、顧客が注文した商品が発送されたという通知を受け取ったにもかかわらず、店舗がそれを置き忘れた場合、小売業者に大きな不利益をもたらす可能性がある。RFID技術は、主に位置関連情報のためにパッシブタグを利用し、内部電源を必要とせずに小さな検出半径を提供する。RFIDタグの採用は、その費用対効果によって推進されている。この技術は小売業界に革命を起こす可能性を秘めており、小売業者、消費者、ブランドオーナーに在庫に関するリアルタイムの洞察を提供し、セルフレジ、商品情報、決済プロセスを促進する。マムート・スポーツ・グループ(Mammut Sports Group AG)が一部の製品にSmartrac Circus Flex NFCタグを統合したことが示すように、小売業界はこの技術を広く採用すると予測されている。この統合により、消費者は同ブランドのスマートフォン用アプリであるマムート・コネクトを通じてデジタル・コンテンツにアクセスできるようになります。RFIDは、ブランドや小売業者の効率を高め、新たな機会や洞察、追加サービス、パーソナライズされた即時情報を引き出す。 消費者の嗜好と消費者行動の重視の高まり 消費者の嗜好と消費者行動を重視する傾向が強まっていることが、屋内ロケーション市場の成長を促進している。企業は顧客体験をパーソナライズし、業務効率を向上させる方法をますます追求するようになっている。市場は売り手志向から顧客志向へとシフトしており、特定の顧客のニーズや嗜好に合わせて製品をカスタマイズし、パーソナライズすることに重点が置かれている。屋内位置情報サービスの需要は、ビッグデータ分析や消費者行動分析などの技術の進歩により急成長を遂げている。その結果、屋内位置情報サービス市場は加速度的な成長が見込まれる。 セグメント別洞察 展開タイプ別洞察 屋内位置情報市場は、展開タイプに基づいてオンプレミスとクラウドベースのソリューションに区分される。クラウドベースの屋内ロケーションは、企業のクラウド技術を利用し、ウェブベースのSaaS(Software as a Service)モデルに従う。一方、オンプレミス型のシステムは、企業の固有のハードウェアとネットワーク上に展開される。長年にわたり、オンプレミス型の位置情報追跡インフラは減少を経験している一方で、クラウドベースのシステムの需要は大きく伸び続けている。これは、クラウドベースの屋内位置情報ソリューションが提供する柔軟性、拡張性、災害復旧性、セキュリティの強化に起因している。さらに、ユーザーは追加の設備投資をすることなく、ソフトウェアの自動更新の恩恵を受けられるため、技術競争力が向上する。その結果、クラウドベースの屋内位置情報市場は大きな注目を集め、大幅な成長が見込まれる。 コンポーネント・タイプに関する洞察 屋内位置情報市場は、コンポーネントによってハードウェア、ソフトウェア、サービスに分類される。屋内位置情報システムの導入には様々な方法があり、企業が選択できる技術も多岐にわたる。しかし、屋内システムの導入には、ハードウェア、ソフトウェア、サービスの3つの必須コンポーネントが必要である。 ハードウェア・コンポーネントは、ノード・コンポーネント、ネットワーキング・デバイス、センサー、レシーバー、トランスミッターで構成される。一方、ソフトウェアには、システムの機能をサポートし、分析的洞察を提供するAPIが含まれる。屋内位置情報システムの設計と実装には、マネージドサービスとプロフェッショナルサービスが必要であり、これも屋内位置情報市場全体の収益に貢献している。 地域別の洞察 北米地域は、屋内ロケーション市場の主要プレーヤーとしての地位を確立しており、2022年には大きな収益を生み出している。同地域におけるスマートフォンの普及とIoT技術の進歩により、この優位性は予測期間を通じて継続すると予測される。北米は、航空機製造、航空宇宙、船舶用ナビゲーション機器の生産に優れているだけでなく、タブレット、スマートフォン、車載ナビゲーションシステムの市場でも第2位にランクされている。さらに、同地域の技術革新への投資拡大と屋内位置情報ソリューションの採用は、屋内位置情報市場の成長を促進する極めて重要な要因となっている。さらに、各地域で屋内位置情報企業の数が増加していることも、市場拡大に拍車をかけると予想される。 主要市場プレイヤー - HID Global Corporation - HERE Global BV - STマイクロエレクトロニクスN.V. - ソニター・テクノロジーズAS - ゼブラ・テクノロジーズ・コーポレーション - ヒューレット・パッカード・エンタープライズ・ディベロップメントLP - ミストシステムズ - ブロードコム - シスコシステムズ - アキュイティ・ブランズ レポートの範囲 本レポートでは、屋内位置情報の世界市場を以下のカテゴリーに分類し、さらに業界動向についても詳述しています: - 屋内位置情報の世界市場、技術別 タグ o ノード o ウルトラワイドバンド o ブルートゥース Wi-Fi o 可視光通信 o 無線周波数識別 - 屋内位置情報の世界市場、展開タイプ別: o オンプレミス o クラウド - 屋内位置情報の世界市場:コンポーネント別 o ハードウェア o ソフトウェア サービス - 屋内位置情報の世界市場:用途別 遠隔モニタリング 顧客経験管理 o 在庫管理 緊急対応管理 販売とマーケティングの最適化 o リスク管理 o 予測的資産分析 o その他 - 屋内ロケーションの世界市場、業種別 o ホスピタリティ 小売 o 運輸・物流 o エンターテインメント o 公共施設 o 製造業 o その他 - 屋内ロケーションの世界市場、地域別 o 北米 o ヨーロッパ o 南アメリカ o 中東・アフリカ o アジア太平洋 競合状況 企業プロフィール:世界の屋内ロケーション市場に参入している主要企業の詳細分析 利用可能なカスタマイズ Tech Sci Research社は、所定の市場データを使用した世界の屋内ロケーション市場レポートにおいて、企業固有のニーズに応じたカスタマイズを提供しています。本レポートでは以下のカスタマイズが可能です: 企業情報 - 追加市場参入企業(最大5社)の詳細分析とプロファイリング 目次1. Product Overview2. Research Methodology 3. Impact of COVID-19 on Global Indoor Location Market 4. Executive Summary 5. Global Indoor Location Market Overview 6. Global Indoor Location Market Outlook 6.1. Market Size & Forecast 6.1.1. By Value 6.2. Market Share & Forecast 6.2.1. By Technology (Tags, Nodes, Ultra-Wideband, Bluetooth, Wi-Fi, Visible Light Communication and Radiofrequency Identification) 6.2.2. By Deployment Type (On-Premises and Cloud) 6.2.3. By Components (Hardware, Software and Services) 6.2.4. By Application (Remote Monitoring, Customer Experience Management, Inventory Management, Emergency Response Management, Sales and Marketing Optimization, Risk Management, Predictive Asset Analytics and Others) 6.2.5. By Verticals (Hospitality, Retail, Transportation & Logistics, Entertainment, Public Buildings, Manufacturing and Others) 6.2.6. By Region (North America, Europe, South America, Middle East & Africa, Asia Pacific) 6.2.7. By Top 10 Country 6.2.8. By Company (2022) 6.3. Market Map 7. North America Indoor Location Market Outlook 7.1. Market Size & Forecast 7.1.1. By Value 7.2. Market Share & Forecast 7.2.1. By Technology 7.2.2. By Deployment Type 7.2.3. By Components 7.2.4. By Application 7.2.5. By Verticals 7.3. North America: Country Analysis 7.3.1. United States Indoor Location Market Outlook 7.3.1.1. Market Size & Forecast 7.3.1.1.1. By Value 7.3.1.2. Market Share & Forecast 7.3.1.2.1. By Technology 7.3.1.2.2. By Deployment Type 7.3.1.2.3. By Components 7.3.1.2.4. By Application 7.3.1.2.5. By Verticals 7.3.2. Canada Indoor Location Market Outlook 7.3.2.1. Market Size & Forecast 7.3.2.1.1. By Value 7.3.2.2. Market Share & Forecast 7.3.2.2.1. By Technology 7.3.2.2.2. By Deployment Type 7.3.2.2.3. By Components 7.3.2.2.4. By Application 7.3.2.2.5. By Verticals 7.3.3. Mexico Indoor Location Market Outlook 7.3.3.1. Market Size & Forecast 7.3.3.1.1. By Value 7.3.3.2. Market Share & Forecast 7.3.3.2.1. By Technology 7.3.3.2.2. By Deployment Type 7.3.3.2.3. By Components 7.3.3.2.4. By Application 7.3.3.2.5. By Verticals 8. Europe Indoor Location Market Outlook 8.1. Market Size & Forecast 8.1.1. By Value 8.2. Market Share & Forecast 8.2.1. By Technology 8.2.2. By Deployment Type 8.2.3. By Components 8.2.4. By Application 8.2.5. By Verticals 8.3. Europe: Country Analysis 8.3.1. Germany Indoor Location Market Outlook 8.3.1.1. Market Size & Forecast 8.3.1.1.1. By Value 8.3.1.2. Market Share & Forecast 8.3.1.2.1. By Technology 8.3.1.2.2. By Deployment Type 8.3.1.2.3. By Components 8.3.1.2.4. By Application 8.3.1.2.5. By Verticals 8.3.2. United Kingdom Indoor Location Market Outlook 8.3.2.1. Market Size & Forecast 8.3.2.1.1. By Value 8.3.2.2. Market Share & Forecast 8.3.2.2.1. By Technology 8.3.2.2.2. By Deployment Type 8.3.2.2.3. By Components 8.3.2.2.4. By Application 8.3.2.2.5. By Verticals 8.3.3. France Indoor Location Market Outlook 8.3.3.1. Market Size & Forecast 8.3.3.1.1. By Value 8.3.3.2. Market Share & Forecast 8.3.3.2.1. By Technology 8.3.3.2.2. By Deployment Type 8.3.3.2.3. By Components 8.3.3.2.4. By Application 8.3.3.2.5. By Verticals 8.3.4. Spain Indoor Location Market Outlook 8.3.4.1. Market Size & Forecast 8.3.4.1.1. By Value 8.3.4.2. Market Share & Forecast 8.3.4.2.1. By Technology 8.3.4.2.2. By Deployment Type 8.3.4.2.3. By Components 8.3.4.2.4. By Application 8.3.4.2.5. By Verticals 8.3.5. Italy Indoor Location Market Outlook 8.3.5.1. Market Size & Forecast 8.3.5.1.1. By Value 8.3.5.2. Market Share & Forecast 8.3.5.2.1. By Technology 8.3.5.2.2. By Deployment Type 8.3.5.2.3. By Components 8.3.5.2.4. By Application 8.3.5.2.5. By Verticals 9. South America Indoor Location Market Outlook 9.1. Market Size & Forecast 9.1.1. By Value 9.2. Market Share & Forecast 9.2.1. By Technology 9.2.2. By Deployment Type 9.2.3. By Components 9.2.4. By Application 9.2.5. By Verticals 9.3. South America: Country Analysis 9.3.1. Brazil Indoor Location Market Outlook 9.3.1.1. Market Size & Forecast 9.3.1.1.1. By Value 9.3.1.2. Market Share & Forecast 9.3.1.2.1. By Technology 9.3.1.2.2. By Deployment Type 9.3.1.2.3. By Components 9.3.1.2.4. By Application 9.3.1.2.5. By Verticals 9.3.2. Argentina Indoor Location Market Outlook 9.3.2.1. Market Size & Forecast 9.3.2.1.1. By Value 9.3.2.2. Market Share & Forecast 9.3.2.2.1. By Technology 9.3.2.2.2. By Deployment Type 9.3.2.2.3. By Components 9.3.2.2.4. By Application 9.3.2.2.5. By Verticals 9.3.3. Colombia Indoor Location Market Outlook 9.3.3.1. Market Size & Forecast 9.3.3.1.1. By Value 9.3.3.2. Market Share & Forecast 9.3.3.2.1. By Technology 9.3.3.2.2. By Deployment Type 9.3.3.2.3. By Components 9.3.3.2.4. By Application 9.3.3.2.5. By Verticals 10. Middle East & Africa Indoor Location Market Outlook 10.1. Market Size & Forecast 10.1.1. By Value 10.2. Market Share & Forecast 10.2.1. By Technology 10.2.2. By Deployment Type 10.2.3. By Components 10.2.4. By Application 10.2.5. By Verticals 10.3. Middle East & Africa: Country Analysis 10.3.1. Israel Indoor Location Market Outlook 10.3.1.1. Market Size & Forecast 10.3.1.1.1. By Value 10.3.1.2. Market Share & Forecast 10.3.1.2.1. By Technology 10.3.1.2.2. By Deployment Type 10.3.1.2.3. By Components 10.3.1.2.4. By Application 10.3.1.2.5. By Verticals 10.3.2. Qatar Indoor Location Market Outlook 10.3.2.1. Market Size & Forecast 10.3.2.1.1. By Value 10.3.2.2. Market Share & Forecast 10.3.2.2.1. By Technology 10.3.2.2.2. By Deployment Type 10.3.2.2.3. By Components 10.3.2.2.4. By Application 10.3.2.2.5. By Verticals 10.3.3. UAE Indoor Location Market Outlook 10.3.3.1. Market Size & Forecast 10.3.3.1.1. By Value 10.3.3.2. Market Share & Forecast 10.3.3.2.1. By Technology 10.3.3.2.2. By Deployment Type 10.3.3.2.3. By Components 10.3.3.2.4. By Application 10.3.3.2.5. By Verticals 10.3.4. Saudi Arabia Indoor Location Market Outlook 10.3.4.1. Market Size & Forecast 10.3.4.1.1. By Value 10.3.4.2. Market Share & Forecast 10.3.4.2.1. By Technology 10.3.4.2.2. By Deployment Type 10.3.4.2.3. By Components 10.3.4.2.4. By Application 10.3.4.2.5. By Verticals 11. Asia Pacific Indoor Location Market Outlook 11.1. Market Size & Forecast 11.1.1. By Value 11.2. Market Share & Forecast 11.2.1. By Technology 11.2.2. By Deployment Type 11.2.3. By Components 11.2.4. By Application 11.2.5. By Verticals 11.3. Asia Pacific: Country Analysis 11.3.1. China Indoor Location Market Outlook 11.3.1.1. Market Size & Forecast 11.3.1.1.1. By Value 11.3.1.2. Market Share & Forecast 11.3.1.2.1. By Technology 11.3.1.2.2. By Deployment Type 11.3.1.2.3. By Components 11.3.1.2.4. By Application 11.3.1.2.5. By Verticals 11.3.2. Japan Indoor Location Market Outlook 11.3.2.1. Market Size & Forecast 11.3.2.1.1. By Value 11.3.2.2. Market Share & Forecast 11.3.2.2.1. By Technology 11.3.2.2.2. By Deployment Type 11.3.2.2.3. By Components 11.3.2.2.4. By Application 11.3.2.2.5. By Verticals 11.3.3. South Korea Indoor Location Market Outlook 11.3.3.1. Market Size & Forecast 11.3.3.1.1. By Value 11.3.3.2. Market Share & Forecast 11.3.3.2.1. By Technology 11.3.3.2.2. By Deployment Type 11.3.3.2.3. By Components 11.3.3.2.4. By Application 11.3.3.2.5. By Verticals 11.3.4. India Indoor Location Market Outlook 11.3.4.1. Market Size & Forecast 11.3.4.1.1. By Value 11.3.4.2. Market Share & Forecast 11.3.4.2.1. By Technology 11.3.4.2.2. By Deployment Type 11.3.4.2.3. By Components 11.3.4.2.4. By Application 11.3.4.2.5. By Verticals 11.3.5. Australia Indoor Location Market Outlook 11.3.5.1. Market Size & Forecast 11.3.5.1.1. By Value 11.3.5.2. Market Share & Forecast 11.3.5.2.1. By Technology 11.3.5.2.2. By Deployment Type 11.3.5.2.3. By Components 11.3.5.2.4. By Application 11.3.5.2.5. By Verticals 12. Market Dynamics 12.1. Drivers 12.2. Challenges 13. Market Trends and Developments 14. Voice of Customer 15. Company Profiles 15.1. HID Global Corporation 15.1.1. Business Overview 15.1.2. Key Financials & Revenue 15.1.3. Key Contact Person 15.1.4. Headquarters Address 15.1.5. Key Product/Service Offered 15.2. HERE Global BV 15.2.1. Business Overview 15.2.2. Key Financials & Revenue 15.2.3. Key Contact Person 15.2.4. Headquarters Address 15.2.5. Key Product/Service Offered 15.3. STMicroelectronics N.V. 15.3.1. Business Overview 15.3.2. Key Financials & Revenue 15.3.3. Key Contact Person 15.3.4. Headquarters Address 15.3.5. Key Product/Service Offered 15.4. Sonitor Technologies AS 15.4.1. Business Overview 15.4.2. Key Financials & Revenue 15.4.3. Key Contact Person 15.4.4. Headquarters Address 15.4.5. Key Product/Service Offered 15.5. Zebra Technologies Corporation 15.5.1. Business Overview 15.5.2. Key Financials & Revenue 15.5.3. Key Contact Person 15.5.4. Headquarters Address 15.5.5. Key Product/Service Offered 15.6. Hewlett Packard Enterprise Development LP 15.6.1. Business Overview 15.6.2. Key Financials & Revenue 15.6.3. Key Contact Person 15.6.4. Headquarters Address 15.6.5. Key Product/Service Offered 15.7. Mist Systems Inc. 15.7.1. Business Overview 15.7.2. Key Financials & Revenue 15.7.3. Key Contact Person 15.7.4. Headquarters Address 15.7.5. Key Product/Service Offered 15.8. Broadcom, Inc. 15.8.1. Business Overview 15.8.2. Key Financials & Revenue 15.8.3. Key Contact Person 15.8.4. Headquarters Address 15.8.5. Key Product/Service Offered 15.9. Cisco Systems, Inc. 15.9.1. Business Overview 15.9.2. Key Financials & Revenue 15.9.3. Key Contact Person 15.9.4. Headquarters Address 15.9.5. Key Product/Service Offered 15.10. Acuity Brands, Inc. 15.10.1. Business Overview 15.10.2. Key Financials & Revenue 15.10.3. Key Contact Person 15.10.4. Headquarters Address 15.10.5. Key Product/Service Offered 16. Strategic Recommendations 17. About Us & Disclaimer
SummaryThe global indoor location market is projected to experience substantial growth, with an expected increase from USD 9.3 billion in 2022 to USD 27.8 billion by 2028. This growth, corresponding to a compound annual growth rate (CAGR) of 21.4% during the forecast period, is primarily driven by the widespread adoption of smartphones and other connected devices equipped with GPS and other location-based technologies. These technologies enable precise indoor tracking of user locations. Furthermore, the unwavering support from government authorities in enhancing public safety, coupled with the integration of GPS technology in indoor locations, is anticipated to fuel the growth of the indoor location market throughout the forecast period. The rising adoption of GPS technologies, along with the increasing popularity of location-based service mobile applications, has also contributed to the demand for superior positioning technologies in recent years. Consequently, indoor location leverages the vulnerability of commonly available commercial GPS systems to determine efficient position location within various infrastructures. Table of Contents1. Product Overview2. Research Methodology 3. Impact of COVID-19 on Global Indoor Location Market 4. Executive Summary 5. Global Indoor Location Market Overview 6. Global Indoor Location Market Outlook 6.1. Market Size & Forecast 6.1.1. By Value 6.2. Market Share & Forecast 6.2.1. By Technology (Tags, Nodes, Ultra-Wideband, Bluetooth, Wi-Fi, Visible Light Communication and Radiofrequency Identification) 6.2.2. By Deployment Type (On-Premises and Cloud) 6.2.3. By Components (Hardware, Software and Services) 6.2.4. By Application (Remote Monitoring, Customer Experience Management, Inventory Management, Emergency Response Management, Sales and Marketing Optimization, Risk Management, Predictive Asset Analytics and Others) 6.2.5. By Verticals (Hospitality, Retail, Transportation & Logistics, Entertainment, Public Buildings, Manufacturing and Others) 6.2.6. By Region (North America, Europe, South America, Middle East & Africa, Asia Pacific) 6.2.7. By Top 10 Country 6.2.8. By Company (2022) 6.3. Market Map 7. North America Indoor Location Market Outlook 7.1. Market Size & Forecast 7.1.1. By Value 7.2. Market Share & Forecast 7.2.1. By Technology 7.2.2. By Deployment Type 7.2.3. By Components 7.2.4. By Application 7.2.5. By Verticals 7.3. North America: Country Analysis 7.3.1. United States Indoor Location Market Outlook 7.3.1.1. Market Size & Forecast 7.3.1.1.1. By Value 7.3.1.2. Market Share & Forecast 7.3.1.2.1. By Technology 7.3.1.2.2. By Deployment Type 7.3.1.2.3. By Components 7.3.1.2.4. By Application 7.3.1.2.5. By Verticals 7.3.2. Canada Indoor Location Market Outlook 7.3.2.1. Market Size & Forecast 7.3.2.1.1. By Value 7.3.2.2. Market Share & Forecast 7.3.2.2.1. By Technology 7.3.2.2.2. By Deployment Type 7.3.2.2.3. By Components 7.3.2.2.4. By Application 7.3.2.2.5. By Verticals 7.3.3. Mexico Indoor Location Market Outlook 7.3.3.1. Market Size & Forecast 7.3.3.1.1. By Value 7.3.3.2. Market Share & Forecast 7.3.3.2.1. By Technology 7.3.3.2.2. By Deployment Type 7.3.3.2.3. By Components 7.3.3.2.4. By Application 7.3.3.2.5. By Verticals 8. Europe Indoor Location Market Outlook 8.1. Market Size & Forecast 8.1.1. By Value 8.2. Market Share & Forecast 8.2.1. By Technology 8.2.2. By Deployment Type 8.2.3. By Components 8.2.4. By Application 8.2.5. By Verticals 8.3. Europe: Country Analysis 8.3.1. Germany Indoor Location Market Outlook 8.3.1.1. Market Size & Forecast 8.3.1.1.1. By Value 8.3.1.2. Market Share & Forecast 8.3.1.2.1. By Technology 8.3.1.2.2. By Deployment Type 8.3.1.2.3. By Components 8.3.1.2.4. By Application 8.3.1.2.5. By Verticals 8.3.2. United Kingdom Indoor Location Market Outlook 8.3.2.1. Market Size & Forecast 8.3.2.1.1. By Value 8.3.2.2. Market Share & Forecast 8.3.2.2.1. By Technology 8.3.2.2.2. By Deployment Type 8.3.2.2.3. By Components 8.3.2.2.4. By Application 8.3.2.2.5. By Verticals 8.3.3. France Indoor Location Market Outlook 8.3.3.1. Market Size & Forecast 8.3.3.1.1. By Value 8.3.3.2. Market Share & Forecast 8.3.3.2.1. By Technology 8.3.3.2.2. By Deployment Type 8.3.3.2.3. By Components 8.3.3.2.4. By Application 8.3.3.2.5. By Verticals 8.3.4. Spain Indoor Location Market Outlook 8.3.4.1. Market Size & Forecast 8.3.4.1.1. By Value 8.3.4.2. Market Share & Forecast 8.3.4.2.1. By Technology 8.3.4.2.2. By Deployment Type 8.3.4.2.3. By Components 8.3.4.2.4. By Application 8.3.4.2.5. By Verticals 8.3.5. Italy Indoor Location Market Outlook 8.3.5.1. Market Size & Forecast 8.3.5.1.1. By Value 8.3.5.2. Market Share & Forecast 8.3.5.2.1. By Technology 8.3.5.2.2. By Deployment Type 8.3.5.2.3. By Components 8.3.5.2.4. By Application 8.3.5.2.5. By Verticals 9. South America Indoor Location Market Outlook 9.1. Market Size & Forecast 9.1.1. By Value 9.2. Market Share & Forecast 9.2.1. By Technology 9.2.2. By Deployment Type 9.2.3. By Components 9.2.4. By Application 9.2.5. By Verticals 9.3. South America: Country Analysis 9.3.1. Brazil Indoor Location Market Outlook 9.3.1.1. Market Size & Forecast 9.3.1.1.1. By Value 9.3.1.2. Market Share & Forecast 9.3.1.2.1. By Technology 9.3.1.2.2. By Deployment Type 9.3.1.2.3. By Components 9.3.1.2.4. By Application 9.3.1.2.5. By Verticals 9.3.2. Argentina Indoor Location Market Outlook 9.3.2.1. Market Size & Forecast 9.3.2.1.1. By Value 9.3.2.2. Market Share & Forecast 9.3.2.2.1. By Technology 9.3.2.2.2. By Deployment Type 9.3.2.2.3. By Components 9.3.2.2.4. By Application 9.3.2.2.5. By Verticals 9.3.3. Colombia Indoor Location Market Outlook 9.3.3.1. Market Size & Forecast 9.3.3.1.1. By Value 9.3.3.2. Market Share & Forecast 9.3.3.2.1. By Technology 9.3.3.2.2. By Deployment Type 9.3.3.2.3. By Components 9.3.3.2.4. By Application 9.3.3.2.5. By Verticals 10. Middle East & Africa Indoor Location Market Outlook 10.1. Market Size & Forecast 10.1.1. By Value 10.2. Market Share & Forecast 10.2.1. By Technology 10.2.2. By Deployment Type 10.2.3. By Components 10.2.4. By Application 10.2.5. By Verticals 10.3. Middle East & Africa: Country Analysis 10.3.1. Israel Indoor Location Market Outlook 10.3.1.1. Market Size & Forecast 10.3.1.1.1. By Value 10.3.1.2. Market Share & Forecast 10.3.1.2.1. By Technology 10.3.1.2.2. By Deployment Type 10.3.1.2.3. By Components 10.3.1.2.4. By Application 10.3.1.2.5. By Verticals 10.3.2. Qatar Indoor Location Market Outlook 10.3.2.1. Market Size & Forecast 10.3.2.1.1. By Value 10.3.2.2. Market Share & Forecast 10.3.2.2.1. By Technology 10.3.2.2.2. By Deployment Type 10.3.2.2.3. By Components 10.3.2.2.4. By Application 10.3.2.2.5. By Verticals 10.3.3. UAE Indoor Location Market Outlook 10.3.3.1. Market Size & Forecast 10.3.3.1.1. By Value 10.3.3.2. Market Share & Forecast 10.3.3.2.1. By Technology 10.3.3.2.2. By Deployment Type 10.3.3.2.3. By Components 10.3.3.2.4. By Application 10.3.3.2.5. By Verticals 10.3.4. Saudi Arabia Indoor Location Market Outlook 10.3.4.1. Market Size & Forecast 10.3.4.1.1. By Value 10.3.4.2. Market Share & Forecast 10.3.4.2.1. By Technology 10.3.4.2.2. By Deployment Type 10.3.4.2.3. By Components 10.3.4.2.4. By Application 10.3.4.2.5. By Verticals 11. Asia Pacific Indoor Location Market Outlook 11.1. Market Size & Forecast 11.1.1. By Value 11.2. Market Share & Forecast 11.2.1. By Technology 11.2.2. By Deployment Type 11.2.3. By Components 11.2.4. By Application 11.2.5. By Verticals 11.3. Asia Pacific: Country Analysis 11.3.1. China Indoor Location Market Outlook 11.3.1.1. Market Size & Forecast 11.3.1.1.1. By Value 11.3.1.2. Market Share & Forecast 11.3.1.2.1. By Technology 11.3.1.2.2. By Deployment Type 11.3.1.2.3. By Components 11.3.1.2.4. By Application 11.3.1.2.5. By Verticals 11.3.2. Japan Indoor Location Market Outlook 11.3.2.1. Market Size & Forecast 11.3.2.1.1. By Value 11.3.2.2. Market Share & Forecast 11.3.2.2.1. By Technology 11.3.2.2.2. By Deployment Type 11.3.2.2.3. By Components 11.3.2.2.4. By Application 11.3.2.2.5. By Verticals 11.3.3. South Korea Indoor Location Market Outlook 11.3.3.1. Market Size & Forecast 11.3.3.1.1. By Value 11.3.3.2. Market Share & Forecast 11.3.3.2.1. By Technology 11.3.3.2.2. By Deployment Type 11.3.3.2.3. By Components 11.3.3.2.4. By Application 11.3.3.2.5. By Verticals 11.3.4. India Indoor Location Market Outlook 11.3.4.1. Market Size & Forecast 11.3.4.1.1. By Value 11.3.4.2. Market Share & Forecast 11.3.4.2.1. By Technology 11.3.4.2.2. By Deployment Type 11.3.4.2.3. By Components 11.3.4.2.4. By Application 11.3.4.2.5. By Verticals 11.3.5. Australia Indoor Location Market Outlook 11.3.5.1. Market Size & Forecast 11.3.5.1.1. By Value 11.3.5.2. Market Share & Forecast 11.3.5.2.1. By Technology 11.3.5.2.2. By Deployment Type 11.3.5.2.3. By Components 11.3.5.2.4. By Application 11.3.5.2.5. By Verticals 12. Market Dynamics 12.1. Drivers 12.2. Challenges 13. Market Trends and Developments 14. Voice of Customer 15. Company Profiles 15.1. HID Global Corporation 15.1.1. Business Overview 15.1.2. Key Financials & Revenue 15.1.3. Key Contact Person 15.1.4. Headquarters Address 15.1.5. Key Product/Service Offered 15.2. HERE Global BV 15.2.1. Business Overview 15.2.2. Key Financials & Revenue 15.2.3. Key Contact Person 15.2.4. Headquarters Address 15.2.5. Key Product/Service Offered 15.3. STMicroelectronics N.V. 15.3.1. Business Overview 15.3.2. Key Financials & Revenue 15.3.3. Key Contact Person 15.3.4. Headquarters Address 15.3.5. Key Product/Service Offered 15.4. Sonitor Technologies AS 15.4.1. Business Overview 15.4.2. Key Financials & Revenue 15.4.3. Key Contact Person 15.4.4. Headquarters Address 15.4.5. Key Product/Service Offered 15.5. Zebra Technologies Corporation 15.5.1. Business Overview 15.5.2. Key Financials & Revenue 15.5.3. Key Contact Person 15.5.4. Headquarters Address 15.5.5. Key Product/Service Offered 15.6. Hewlett Packard Enterprise Development LP 15.6.1. Business Overview 15.6.2. Key Financials & Revenue 15.6.3. Key Contact Person 15.6.4. Headquarters Address 15.6.5. Key Product/Service Offered 15.7. Mist Systems Inc. 15.7.1. Business Overview 15.7.2. Key Financials & Revenue 15.7.3. Key Contact Person 15.7.4. Headquarters Address 15.7.5. Key Product/Service Offered 15.8. Broadcom, Inc. 15.8.1. Business Overview 15.8.2. Key Financials & Revenue 15.8.3. Key Contact Person 15.8.4. Headquarters Address 15.8.5. Key Product/Service Offered 15.9. Cisco Systems, Inc. 15.9.1. Business Overview 15.9.2. Key Financials & Revenue 15.9.3. Key Contact Person 15.9.4. Headquarters Address 15.9.5. Key Product/Service Offered 15.10. Acuity Brands, Inc. 15.10.1. Business Overview 15.10.2. Key Financials & Revenue 15.10.3. Key Contact Person 15.10.4. Headquarters Address 15.10.5. Key Product/Service Offered 16. Strategic Recommendations 17. About Us & Disclaimer
ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。本レポートと同分野(無線・モバイル・ワイヤレス)の最新刊レポート
TechSci Research社の情報通信技術分野での最新刊レポート
本レポートと同じKEY WORD(industry)の最新刊レポート
よくあるご質問TechSci Research社はどのような調査会社ですか?テックサイリサーチ(TechSci Research)は、カナダ、英国、インドに拠点を持ち、化学、IT、環境、消費財と小売、自動車、エネルギーと発電の市場など、多様な産業や地域を対象とした調査・出版活... もっと見る 調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
注文の手続きはどのようになっていますか?1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
お支払方法の方法はどのようになっていますか?納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
データリソース社はどのような会社ですか?当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
|
詳細検索
2024/11/22 10:26 155.52 円 163.34 円 198.56 円 |