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中南米の3Dオーディオ市場の2030年予測 - 地域別分析 - コンポーネント別(ハードウェア、ソフトウェア、サービス)、エンドユース産業別(家電、自動車、メディア&エンターテインメント、ゲーム、その他)


South & Central America 3D Audio Market Forecast to 2030 - Regional Analysis - By Component (Hardware, Software, Services) and End Use Industries (Consumer Electronics, Automotive, Media and Entertainment, Gaming, and Others)

中南米の3Dオーディオ市場は、2022年には3億3,038万米ドルとなり、2030年には7億7,988万米ドルに達すると予測されている。 ポッドキャストでの3Dオーディオ利用が中南米の3Dオーディオ市場を後押し 市場プ... もっと見る

 

 

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The Insight Partners
ザ・インサイトパートナーズ
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サマリー

中南米の3Dオーディオ市場は、2022年には3億3,038万米ドルとなり、2030年には7億7,988万米ドルに達すると予測されている。

ポッドキャストでの3Dオーディオ利用が中南米の3Dオーディオ市場を後押し

市場プレーヤーは、価値あるコンテンツライブラリを作成することで、ポッドキャスティング機能を強化することに常に注力している。この市場では、3Dオーディオ技術をオンライン・ストリーミング・プラットフォームで利用可能な音楽やエピソード・シリーズと統合する傾向が強まっている。例えば、2021年2月、iHeart Mediaはバイノーラルオーディオ/3Dオーディオへの投資を発表した。3Dオーディオは、3DマイクやAirPodsの助けを借りてリアルタイムで体験することができる。また、2020年、スポティファイはワーナー・ブラザースと契約を結び、台本付きの物語ポッドキャストのオリジナルシリーズを制作・配信することになった。このようなポッドキャストの発展に伴い、リスナーも臨場感のある体験を望むようになり、ヘッドフォンやハードウェアなどの3Dオーディオ・ハードウェア製品の需要が高まっている。したがって、ポッドキャストで3Dオーディオを使用する傾向は、予測期間中、中南米の3Dオーディオ市場の成長を促進すると予想される。

中南米の3Dオーディオ市場概要

3Dオーディオ・サウンド・システムは、ユーザーに3次元空間のサウンドを提供するために利用される音響システムです。3Dオーディオ効果は、3Dスピーカー・アレイ、ステレオ・スピーカー、ヘッドフォン、サラウンド・スピーカーによって構築されるさまざまな音響効果のパターンである。これらのシステムは、モバイル機器、ゲーム機、AR/VRベースのオーディオシステム、ホームシアターシステムなど、幅広いアプリケーションに搭載されている。さらに、自動車、家電、メディア&エンターテインメントなどの業界では、3Dオーディオ・システムを導入して、ユーザーに強化された3Dサウンド体験とリアルタイムの視覚化を提供しています。

メディア&エンターテイメント分野の継続的な発展と最新のAV技術の導入が、中南米の3Dオーディオ市場の成長を後押ししています。3Dオーディオメーカーは、3D空間でリスナーに強化された音楽(サウンド)を提供するために、ハードウェアにサウンドミックス技術を組み込むことに注力しています。また、ゲーム産業の普及も中南米の3Dオーディオ市場を後押ししています。さらに、オンライン3D音楽ストリーミングへの傾斜の高まりは、中南米3Dオーディオ市場のプレーヤーに有利な機会を提供しています。

中南米の3Dオーディオ市場の収益と2030年までの予測 (百万米ドル)

中南米の3Dオーディオ市場のセグメンテーション

中南米の3Dオーディオ市場は、コンポーネント、最終用途産業、国別に区分される。

コンポーネントに基づき、中南米の3Dオーディオ市場はハードウェア、ソフトウェア、サービスに区分される。ハードウェアセグメントが2022年に最大のシェアを占めた。

エンドユース産業に基づくと、南中米3Dオーディオ市場は家電、自動車、メディア・エンターテイメント、ゲーム、その他に区分される。2022年にはメディア・エンターテイメント分野が最大のシェアを占める。

国別では、中南米3Dオーディオ市場はブラジル、アルゼンチン、中南米のその他に区分される。ブラジルは2022年に南中米3Dオーディオ市場を支配した。

Barco NV、Dolby Laboratories Inc、Fraunhofer、Sennheiser electronic GmbH & Co.KGは、南中米3Dオーディオ市場で事業を展開する大手企業の一部である。

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目次

目次
1.はじめに
1.1 インサイト・パートナーズ調査レポートのガイダンス
1.2 市場セグメンテーション
2.エグゼクティブサマリー
2.1 主要インサイト
2.2 市場の魅力
3.調査方法
3.1 カバレッジ
3.2 二次調査
3.3 一次調査
4.中南米の3Dオーディオ市場展望
4.1 概要
4.2 エコシステム分析
4.2.1 コンポーネントプロバイダー
4.2.2 3Dオーディオシステムメーカー
4.2.3 エンドユーザー
4.2.4 バリューチェーンのベンダー一覧
5.中南米の3Dオーディオ市場:主要産業動向
5.1 ドライバ
5.1.1 メディア&エンターテイメント分野でのHRTF使用の増加
5.1.2 ゲーム産業の普及
5.2 阻害要因
5.2.1 接続性の問題と全体的なコストの高さ
5.3 機会
5.3.1 オンライン3D音楽ストリーミングの採用拡大
5.3.2 空間オーディオの重要性の高まり
5.4 将来の動向
5.4.1 ポッドキャストにおける3Dオーディオの利用
5.5 推進要因と阻害要因の影響:
6.3Dオーディオ市場:中南米市場分析
6.1 中南米の3Dオーディオ市場収益(百万米ドル)、2022~2030年
6.2 南米・中米の3Dオーディオ市場の予測と分析
7.中南米の3Dオーディオ市場分析-コンポーネント
7.1 ハードウェア
7.1.1 概要
7.1.2 ハードウェア市場の売上と2030年までの予測 (US$ Million)
7.1.3 スピーカー
7.1.3.1 概要
7.1.4 2030年までのスピーカー市場の売上と予測(US$ Million)
7.1.5 ヘッドフォン
7.1.5.1 概要
7.1.6 ヘッドフォンの市場収入と2030年までの予測(US$ Million)
7.1.7 マイクロフォン
7.1.7.1 概要
7.1.8 マイクロフォンの市場収入と2030年までの予測(US$ Million)
7.1.9 その他
7.1.9.1 概要
7.1.10 その他市場の2030年までの収益と予測(百万米ドル)
7.2 ソフトウェア
7.2.1 概要
7.2.2 2030年までのソフトウェア市場収入と予測(百万米ドル)
7.3 サービス
7.3.1 概要
7.3.2 サービス市場の売上高と2030年までの予測(百万米ドル)
8.中南米の3Dオーディオ市場分析:産業別
8.1 民生用電子機器
8.1.1 概要
8.1.2 民生用電子機器市場の売上高と2030年までの予測(百万米ドル)
8.2 自動車
8.2.1 概要
8.2.2 自動車市場の売上高と2030年までの予測(百万米ドル)
8.3 メディアとエンターテインメント
8.3.1 概要
8.3.2 メディア・エンターテインメント市場の売上高と2030年までの予測(百万米ドル)
8.4 ゲーム
8.4.1 概要
8.4.2 2030年までのゲーム市場の売上と予測(百万米ドル)
8.5 その他
8.5.1 概要
8.5.2 その他市場の売上高と2030年までの予測(百万米ドル)
9.中南米の3Dオーディオ市場 -国別分析
9.1.1 南米・中米の3Dオーディオ市場の収益と予測・分析 - 国別
9.1.1.1 ブラジルの3Dオーディオ市場の収益と2030年までの予測 (US$ Mn)
9.1.1.1.1 ブラジルの3Dオーディオ市場のコンポーネント別内訳
9.1.1.1.2 ブラジルの3Dオーディオ市場のエンドユーザー産業別内訳
9.1.1.2 アルゼンチンの3Dオーディオ市場の収益と2030年までの予測 (US$ Mn)
9.1.1.2.1 アルゼンチンの3Dオーディオ市場のコンポーネント別内訳
9.1.1.2.2 アルゼンチンの3Dオーディオ市場のエンドユーザー産業別内訳
9.1.1.3 その他の中南米地域の3Dオーディオ市場 2030年までの収益と予測 (US$ Mn)
9.1.1.3.1 その他の中南米の3Dオーディオ市場のコンポーネント別内訳
9.1.1.3.2 その他の中南米の3Dオーディオ市場の用途産業別内訳
10.産業展望
10.1 概要
10.2 市場イニシアティブ
11.企業プロフィール
11.1 Barco NV
11.1.1 主要事実
11.1.2 事業内容
11.1.3 製品とサービス
11.1.4 財務概要
11.1.5 SWOT分析
11.1.6 主要な開発
11.2 ドルビーラボラトリーズ
11.2.1 主要事実
11.2.2 事業内容
11.2.3 製品とサービス
11.2.4 財務概要
11.2.5 SWOT分析
11.2.6 主要な開発
11.3 ゼンハイザー・エレクトロニックGmbH & Co.KG
11.3.1 主要事実
11.3.2 事業内容
11.3.3 製品とサービス
11.3.4 財務概要
11.3.5 SWOT分析
11.3.6 主要開発
11.4 フラウンホーファー
11.4.1 主要データ
11.4.2 事業内容
11.4.3 製品とサービス
11.4.4 財務概要
11.4.5 SWOT分析
11.4.6 主要開発
12.付録
12.1 単語索引

 

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Summary

The South & Central America 3D audio market was valued at US$ 330.38 million in 2022 and is expected to reach US$ 779.88 million by 2030; it is estimated to grow at a CAGR of 11.3% from 2022 to 2030.

Use of 3D Audio in Podcasts Fuels the South & Central America 3D Audio Market

The market players are constantly focusing on enhancing podcasting features by creating valuable content libraries. The market is witnessing a growing trend of integrating 3D audio technology with the music and episodic series available on online streaming platforms. For instance, in Feb 2021, iHeart Media announced its investment in binaural audio/3D audio that efficiently spots listeners in the recording room and provides an experience that makes them believe the performance is happening around them. The 3D audio can be experienced in real time with the help of 3D microphones or AirPods. Also, in 2020, Spotify signed a deal with Warner Bros to produce and distribute an original series of scripted narrative podcasts, which would be exclusively licensed to Spotify for a specific period. With the development of such podcasts the listeners also want to have the realistic experience, rising the demand for 3D audio hardware products such as headphones, and hardware. Therefore, the trend of using 3D audio in podcasts is expected to fuel the South & Central America 3D audio market growth during the forecast period.

South & Central America 3D Audio Market Overview

A 3D audio sound system is an acoustic system utilized to provide sound in a three-dimensional space to the users. The 3D audio effect is a pattern of different sound effects constructed by 3D speaker arrays, stereo speakers, headphones, and surround-sound speakers. These systems are installed in an extensive range of applications, such as mobile devices, gaming consoles, AR/VR-based audio systems, home theater systems, etc. In addition, industries such as automobiles, consumer electronics, and media & entertainment are implementing 3D audio systems to offer enhanced 3D sound experience and real-time visualization to its users.

The continuous developments in the media & entertainment sector and the introduction of modern AV technologies fuel the South & Central America 3D audio market growth. The 3D audio manufacturers are focusing on the incorporation of sound-mix technology in hardware to offer enhanced music (sound) to listeners in a 3D space. Also, the proliferation of the gaming industry is boosting the South & Central America 3D audio market. Moreover, the growing inclination toward online 3D music streaming offers a lucrative opportunity to the South & Central America 3D audio market players.

South & Central America 3D Audio Market Revenue and Forecast to 2030 (US$ Million)

South & Central America 3D Audio Market Segmentation

The South & Central America 3D audio market is segmented into component, end use industries, and country.

Based on component, the South & Central America 3D audio market is segmented into hardware, software, and services. The hardware segment held the largest share in 2022.

Based on end use industries, the South & Central America 3D audio market is segmented into consumer electronics, automotive, media and entertainment, gaming, and others. The media and entertainment segment held the largest share in 2022.

Based on country, the South & Central America 3D audio market is segmented into Brazil, Argentina, the rest of South & Central America. Brazil dominated the South & Central America 3D audio market in 2022.

Barco NV, Dolby Laboratories Inc, Fraunhofer, and Sennheiser electronic GmbH & Co. KG are some of the leading companies operating in the South & Central America 3D audio market.



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Table of Contents

TABLE OF CONTENTS
1. Introduction
1.1 The Insight Partners Research Report Guidance
1.2 Market Segmentation
2. Executive Summary
2.1 Key Insights
2.2 Market Attractiveness
3. Research Methodology
3.1 Coverage
3.2 Secondary Research
3.3 Primary Research
4. South & Central America 3D Audio Market Landscape
4.1 Overview
4.2 Ecosystem Analysis
4.2.1 Component Providers:
4.2.2 3D Audio System Manufacturers:
4.2.3 End Users:
4.2.4 List of Vendors in the Value Chain:
5. South & Central America 3D Audio Market - Key Industry Dynamics
5.1 Drivers
5.1.1 Rise in use of HRTF in Media & Entertainment Sector
5.1.2 Proliferation of Gaming Industry
5.2 Restraints:
5.2.1 Connectivity Issues and High Overall Costs
5.3 Opportunities:
5.3.1 Growing Adoption of Online 3D Music Streaming
5.3.2 Increasing Importance of Spatial Audio
5.4 Future Trends:
5.4.1 Use of 3D Audio in Podcasts
5.5 Impact of Drivers and Restraints:
6. 3D Audio Market - South & Central America Market Analysis
6.1 South & Central America 3D Audio Market Revenue (US$ Million), 2022 - 2030
6.2 South & Central America 3D Audio Market Forecast and Analysis
7. South & Central America 3D Audio Market Analysis - Component
7.1 Hardware
7.1.1 Overview
7.1.2 Hardware Market Revenue and Forecasts To 2030 (US$ Million)
7.1.3 Loudspeakers
7.1.3.1 Overview
7.1.4 Loudspeakers Market Revenue and Forecasts To 2030 (US$ Million)
7.1.5 Headphones
7.1.5.1 Overview
7.1.6 Headphones Market Revenue and Forecasts To 2030 (US$ Million)
7.1.7 Microphones
7.1.7.1 Overview
7.1.8 Microphones Market Revenue and Forecasts To 2030 (US$ Million)
7.1.9 Others
7.1.9.1 Overview
7.1.10 Others Market Revenue and Forecasts To 2030 (US$ Million)
7.2 Software
7.2.1 Overview
7.2.2 Software Market Revenue and Forecasts To 2030 (US$ Million)
7.3 Services
7.3.1 Overview
7.3.2 Services Market Revenue and Forecasts To 2030 (US$ Million)
8. South & Central America 3D Audio Market Analysis - End-Use Industries
8.1 Consumer Electronics
8.1.1 Overview
8.1.2 Consumer Electronics Market Revenue and Forecasts To 2030 (US$ Million)
8.2 Automotive
8.2.1 Overview
8.2.2 Automotive Market Revenue and Forecasts To 2030 (US$ Million)
8.3 Media and Entertainment
8.3.1 Overview
8.3.2 Media and Entertainment Market Revenue and Forecasts To 2030 (US$ Million)
8.4 Gaming
8.4.1 Overview
8.4.2 Gaming Market Revenue and Forecasts To 2030 (US$ Million)
8.5 Others
8.5.1 Overview
8.5.2 Others Market Revenue and Forecasts To 2030 (US$ Million)
9. South & Central America 3D Audio Market -Country Analysis
9.1.1 South & Central America 3D Audio Market Revenue and Forecasts and Analysis - By Countries
9.1.1.1 Brazil 3D Audio Market Revenue and Forecasts to 2030 (US$ Mn)
9.1.1.1.1 Brazil 3D Audio Market Breakdown by Component
9.1.1.1.2 Brazil 3D Audio Market Breakdown by End-Use Industries
9.1.1.2 Argentina 3D Audio Market Revenue and Forecasts to 2030 (US$ Mn)
9.1.1.2.1 Argentina 3D Audio Market Breakdown by Component
9.1.1.2.2 Argentina 3D Audio Market Breakdown by End-Use Industries
9.1.1.3 Rest of South & Central America 3D Audio Market Revenue and Forecasts to 2030 (US$ Mn)
9.1.1.3.1 Rest of South & Central America 3D Audio Market Breakdown by Component
9.1.1.3.2 Rest of South & Central America 3D Audio Market Breakdown by End-Use Industries
10. Industry Landscape
10.1 Overview
10.2 Market Initiative
11. Company Profiles
11.1 Barco NV
11.1.1 Key Facts
11.1.2 Business Description
11.1.3 Products and Services
11.1.4 Financial Overview
11.1.5 SWOT Analysis
11.1.6 Key Developments
11.2 Dolby Laboratories Inc
11.2.1 Key Facts
11.2.2 Business Description
11.2.3 Products and Services
11.2.4 Financial Overview
11.2.5 SWOT Analysis
11.2.6 Key Developments
11.3 Sennheiser electronic GmbH & Co. KG
11.3.1 Key Facts
11.3.2 Business Description
11.3.3 Products and Services
11.3.4 Financial Overview
11.3.5 SWOT Analysis
11.3.6 Key Developments
11.4 Fraunhofer
11.4.1 Key Facts
11.4.2 Business Description
11.4.3 Products and Services
11.4.4 Financial Overview
11.4.5 SWOT Analysis
11.4.6 Key Developments
12. Appendix
12.1 Word Index

 

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