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薬局とヘルスケアストアの世界市場2032年までの機会と戦略など1) タイプ別タイプ別:薬局・薬店、食品(健康)サプリメント店、その他ヘルスケア・パーソナルケア店2)オーナーシップ別:小売チェーン店; 独立店舗3) 薬剤タイプ別:処方薬; 一般用医薬品(OTC)カバーする:Walgreens Boots Alliance Inc.; CVS Health Corporation; McKesson Corporation; The Kroger Company; Rite Aid Corporation; Loblaw Companies Limited


Pharmacies And Healthcare Stores Global Market Opportunities And Strategies To 2032Including: 1) By Type: Pharmacies And Drug Stores; Food (Health) Supplement Stores; Other Healthcare And Personal Care Stores 2) By Ownership: Retail Chain; Independent Stores 3) By Drug Type: Prescription Drugs; Over-The-Counter (OTC) DrugsCovering: Walgreens Boots Alliance Inc.; CVS Health Corporation; McKesson Corporation; The Kroger Company; Rite Aid Corporation; Loblaw Companies Limited

この調査レポートは、薬局とヘルスケアストアの世界市場のビジネスチャンスと2032年までの戦略を掲載したビジネス調査報告書です。 購入の理由 - 50の地域をカバーするこの市場に関する最も包括的なレポート... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
The Business Research Company (TBRC)
ザ・ビジネスリサーチカンパニー
2023年3月9日 US$4,000
シングルユーザライセンス
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462 英語

 

サマリー

この調査レポートは、薬局とヘルスケアストアの世界市場のビジネスチャンスと2032年までの戦略を掲載したビジネス調査報告書です。

購入の理由
- 50の地域をカバーするこの市場に関する最も包括的なレポートにより、真にグローバルな視点を得ることができます。
- 市場がコロナウイルスからどのような影響を受けているのか、またウイルスの影響が和らぐにつれて市場がどのように浮上し、成長していくのかを理解することができます。
- 現地のデータと分析に基づき、地域別および国別の戦略を策定する。
- 投資の対象となる成長セグメントを特定する。
- 予測データと市場を形成するドライバーとトレンドを活用し、競合他社を凌駕する。
- 最新の市場調査結果に基づいて顧客を理解する。
- 主要な競合他社とのパフォーマンスの比較
- 主要データセット間の関係を活用し、優れた戦略を立てる。
- 信頼性の高い高品質なデータと分析により、社内外のプレゼンテーションをサポートします。


説明
薬局・ヘルスケアストアの最大かつ最速の成長市場はどこか?経済全体、人口動態、他の類似市場との関連は?今後どのような力が市場を形成していくのか?ビジネスリサーチ社の薬局・ヘルスケア店舗市場グローバルレポートは、これらすべての質問とその他多くの質問に回答します。
当レポートでは、市場の特徴、規模および成長、セグメンテーション、地域別および国別内訳、競合環境、市場シェア、市場の動向および戦略について記載しています。地域別に市場の過去および予測成長を追跡しています。また、同市場をより広範な薬局・ヘルスケア店舗市場との関連において位置づけ、他市場との比較も行っています。
本レポートは以下の章をカバーしています。
- 序論と市場の特徴
薬局・ヘルスケア店舗市場について、市場細分化、定義、解説を簡単に紹介しています。
- 製品分析
本レポートの製品分析セクションでは、薬局・ヘルスケア店舗市場における主要製品について、それらの製品の主な特徴や差別化要因とともに解説しています。
- サプライチェーン
薬局・薬店業界のサプライチェーンにおける主要プレイヤーを定義・解説しています。
- 顧客情報
この章では、世界の薬局・ヘルスケア店舗市場における最近の顧客動向/嗜好について取り上げています。
- 主要動向
薬局・ヘルスケアストアの世界市場を形成する主要トレンドをハイライトします。また、同市場における今後の展開についても取り上げます。
- 世界の市場規模と成長
世界の過去(2017年~2022年)、予測(2022年~2027年)、(2027年~2032年)市場価値、過去および予測期間における市場の成長を支え、制御する促進要因と抑制要因。
- 地域別分析
地域別の過去(2017-2022年)および予測(2022-2027年)、(2027-2032年)市場価値と成長率、市場シェア比較。
- 市場セグメンテーション
市場におけるタイプ別、所有者別、薬剤タイプ別の市場価値(2017-2032年)と各セグメント別の分析を収録。
- 地域別市場規模と成長
地域別の市場規模(2022年)、過去(2017年~2022年)および予測(2022年~2027年)、(2027年~2032年)の市場価値、地域内各国の成長および市場シェア比較を掲載。アジア太平洋地域、西欧地域、東欧地域、北米地域、南米地域、中東・アフリカ地域、および各地域内の主要国に関する情報を掲載しています。
- 競争環境
市場の競争状況、推定市場占有率、主要企業の会社プロファイルの詳細を掲載しています。
- 主要なM&A
本レポートでカバーしている市場における最近のM&Aに関する情報を掲載しています。本セクションでは、近年の市場を形成したM&Aに関する主要な財務情報を掲載しています。
- 市場機会と戦略
調査結果に基づく市場機会と戦略を掲載しています。このセクションでは、国やセグメントごとの成長機会や、それらの市場で取るべき戦略に関する情報も提供する。今後5年間に競合他社が大きなビジネスを獲得できる可能性のある市場について理解することができる。
- 結論と提言
本セクションでは、調査結果に基づく結論と提言を示す。また、製品・サービスの提供、地理的拡大、マーケティング戦略、ターゲット・グループなどの観点から、薬局・医療店舗プロバイダーへの提言も行う。
- 付録
このセクションでは、本レポートで使用したNAICSコード、略語、通貨コードの詳細を記載しています。

対象範囲
対象市場
1) タイプ別薬局・薬店;食品(健康)サプリメント店;その他ヘルスケア・パーソナルケア店
2) 所有者別小売チェーン;独立店舗
3) 薬剤タイプ別処方薬;一般用医薬品(OTC)

言及された企業Walgreens Boots Alliance Inc.、CVS Health Corporation、McKesson Corporation、The Kroger Company、Rite Aid Corporation、Loblaw Companies Limited

国オーストラリア、中国、バングラデシュ、インド、インドネシア、日本、韓国、タイ、ベトナム、マレーシア、シンガポール、フィリピン、香港、ニュージーランド、アメリカ、カナダ、メキシコ、ブラジル、チリ、アルゼンチン、コロンビア、ペルー、フランス、ドイツ、イギリス、オーストリア、ベルギー、デンマーク、フィンランド、アイルランド、イタリア、オランダ、ノルウェー、ポルトガル、スペイン、スウェーデン、スイス、ロシア、チェコ、ポーランド、ルーマニア、ウクライナ、サウジアラビア、イスラエル、イラン、トルコ、UAE、エジプト、ナイジェリア、南アフリカ

地域アジア太平洋; 西ヨーロッパ; 東ヨーロッパ; 北アメリカ; 南アメリカ; 中東; アフリカ

時系列:過去5年間および過去10年間の予測。

データデータ:市場規模と成長率の関連市場に対する比率、GDP比率、一人当たりの支出、薬局とヘルスケアストアの指標比較。

データ区分:国別および地域別の過去データと予測データ、競合他社の市場シェア、市場セグメント。

ソーシングと参照:本レポート中のデータおよび分析は、エンドノートを使用しています。



当レポートでは、薬局とヘルスケア店舗市場について記載・解説し、2017年から2022年までを過去期間、2022年から2027年までを予測期間とし、さらに2027年から2032年までの予測も掲載しています。本レポートでは、各地域および各地域内の主要経済圏における市場を評価しています。

薬局・ヘルスケア店舗市場は、2017年以降年平均成長率(CAGR)6.4%で成長し、2022年には1兆902億6000万ドル近くに達した。同市場は、2022年の1兆902億6,000万ドルから2027年には1兆6,442億5,000万ドルに6.4%の成長率で拡大すると予測される。その後、2027年から年平均成長率6.2%で成長し、2032年には2兆2,201億8,000万ドルに達すると予想される。

歴史的期間の成長は、新興市場の力強い経済成長、医療支出の増加、小売業への直接投資の増加、医薬品産業の成長と拡大によるものである。

今後は、高齢者人口の増加、疾病の有病率の増加、フランチャイズコンセプトの人気の高まり、ePharmacyの人気の高まりが成長の原動力になるだろう。薬局・ヘルスケア店舗市場の今後の成長を阻害する要因としては、一人当たりの医療費の低さ、熟練した専門家の不足などが挙げられる。

薬局・ヘルスケア店舗市場は、タイプ別に薬局・ドラッグストア、食品(健康)サプリメントストア、その他のヘルスケア・パーソナルケアストアに区分される。薬局・薬店市場は、2022年の薬局・ヘルスケア店舗市場全体の89.4%を占める最大のセグメントである。今後、食品(健康)サプリメントストア市場は、タイプ別にセグメント化された薬局・ヘルスケアストア市場において、2022年から2027年の間にCAGR 10.5%で最も急成長するセグメントとなる見込みである。

薬局・ヘルスケア店舗市場は、所有者別に小売チェーン店と独立店舗に区分される。2022年の薬局・ヘルスケア店舗市場の所有者別セグメントでは、小売チェーン市場が全体の76.5%を占める最大セグメントであった。今後、独立系店舗市場は、2022-2027年のCAGR6.7%で、薬局・ヘルスケア店舗市場の所有者別セグメントで最も急成長するセグメントとなる見込みである。

薬局・ヘルスケア店舗市場は、医薬品の種類別に医療用医薬品と一般用医薬品に区分される。医療用医薬品市場は、2022年に全体の80.3%を占め、薬局・ヘルスケア店舗市場の薬剤タイプ別セグメントで最大のセグメントであった。今後、一般用医薬品(OTC)市場は、2022-2027年のCAGR6.5%で、医薬品の種類別に区分された薬局・ヘルスケア店舗市場において最も急成長するセグメントとなる見込みである。

北米は薬局・ヘルスケア店舗市場において最大の地域であり、2022年には全体の32.0%を占めた。次いで西ヨーロッパ、その他の地域と続く。今後、薬局・ヘルスケア店舗市場で急成長する地域は中東と南米で、それぞれ年平均成長率は12.1%と9.9%である。次いでアフリカが8.1%、アジア太平洋が7.0%のCAGRで成長すると予想される。

薬局・ヘルスケア店舗市場はかなり断片化されており、多数のプレーヤーが存在する。2021年の市場全体の26.64%は競合上位10社で占められている。Walgreens Boots Alliance Inc.が市場シェア9.35%で最大の競合企業であり、CVS Health Corporationが9.18%、McKesson Corporationが1.88%、The Kroger Companyが1.14%、Rite Aid Corporationが1.12%、Loblaw Companies Limitedが1.05%、Welcia Holdings Co, Ltd.が0.85%、Dirk Rossmann GmbHが0.78%、TSURUHA Holdings, Inc.が0.76%、Albertsons Companies, Inc.が0.53%と続く。

薬局・ヘルスケア店舗市場をタイプ別にセグメント化すると、薬局・ドラッグストアセグメントで最大のビジネスチャンスが生まれ、2027年までに世界の年間売上高は3,684億9,000万ドルに達するだろう。所有者別セグメントでは、2027年までに世界の年間売上高が3,304億ドルに達するであろう小売チェーンに、最大のビジネスチャンスがもたらされるであろう。医薬品の種類別セグメントでは、処方薬セグメントに大きなビジネスチャンスがあり、2027年までに世界全体の年間売上高が3,511億7,000万ドルになると予測される。薬局・ヘルスケアストアの市場規模は、米国で922.7億ドルと最も拡大する。

薬局・ヘルスケア店舗市場の市場トレンドに基づく戦略には、特に遠隔地の顧客にサービスを提供するために薬の自動販売機を活用すること、市場での地位を強化するために新しい技術的ソリューションを開発すること、革新的な技術を活用してサービスを向上させ、在庫を最適化し、コストを削減すること、店舗内業務を合理化するために自動化に注力すること、地理的プレゼンスを拡大し、売上を最大化するために他社と協力することなどが含まれる。

薬局・ヘルスケア店舗市場における各社の戦略には、戦略的投資による事業運営の強化、新製品の発売による事業活動の強化、戦略的買収による事業能力の拡大などが含まれる。

ビジネス・リサーチ・カンパニーは、薬局・ヘルスケア店舗各社がこうした機会を活用するために、自動販売機を活用した顧客サービス、新製品投入への注力、革新的技術の活用、店舗内業務の自動化への注力、新興市場での事業拡大、先進国市場への継続的な注力、提携・協業への注力、競争力のある価格設定、展示会やイベントへの参加、急成長医薬品への注力などを推奨している。


 

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Summary

Pharmacies And Healthcare Stores Global Market Opportunities And Strategies To 2032 from The Business Research Company provides the strategists; marketers and senior management with the critical information they need to assess the global pharmacies and healthcare stores market as it emerges from the COVID 19 shut down.

Reasons to Purchase
• Gain a truly global perspective with the most comprehensive report available on this market covering 50 geographies.
• Understand how the market is being affected by the coronavirus and how it is likely to emerge and grow as the impact of the virus abates.
• Create regional and country strategies on the basis of local data and analysis.
• Identify growth segments for investment.
• Outperform competitors using forecast data and the drivers and trends shaping the market.
• Understand customers based on the latest market research findings.
• Benchmark performance against key competitors.
• Utilize the relationships between key data sets for superior strategizing.
• Suitable for supporting your internal and external presentations with reliable high-quality data and analysis


Description:
Where is the largest and fastest growing market for pharmacies and healthcare stores? How does the market relate to the overall economy; demography and other similar markets? What forces will shape the market going forward? The pharmacies and healthcare stores market global report from the Business Research Company answers all these questions and many more.
The report covers market characteristics; size and growth; segmentation; regional and country breakdowns; competitive landscape; market shares; trends and strategies for this market. It traces the market’s historic and forecast market growth by geography. It places the market within the context of the wider pharmacies and healthcare stores market; and compares it with other markets.
The report covers the following chapters
• Introduction and Market Characteristics
Brief introduction to the segmentations covered in the market, defintions and explanations about pharmacies and healthcare stores market.
• Product Analysis
The product analysis section of the report describes the leading products in the pharmacies and healthcare stores market along with key features and differentiators for those products.
• Supply Chain
The supply chain section of the report defines and explains the key players in the pharmacies and healthcare stores industry supply chain.
• Customer Information
This chapter covers recent customers’ trends/preferences in the global pharmacies and healthcare stores market.
• Key Trends
Highlights the major trends shaping the global pharmacies and healthcare stores market. This section also highlights likely future developments in the market.
• Global Market Size and Growth
Global historic (2017-2022) and forecast (2022-2027), and (2027-2032) market values, and drivers and restraints that support and control the growth of the market in the historic and forecast periods.
• Regional Analysis
Historic (2017-2022) and forecast (2022-2027), and (2027-2032) market values and growth and market share comparison by region.
• Market Segmentation
Contains the market values (2017-2032) and analysis for each segment by type, by ownership and by drug type in the market.
• Regional Market Size and Growth
Regional market size (2022), historic (2017-2022) and forecast (2022-2027), and (2027-2032) market values, and growth and market share comparison of countries within the region. This report includes information on the regions Asia-Pacific, Western Europe, Eastern Europe, North America, South America, Middle East and Africa and major countries within each region.
• Competitive Landscape
Details on the competitive landscape of the market, estimated market shares and company profiles of the leading players.
• Key Mergers and Acquisitions
Information on recent mergers and acquisitions in the market covered in the report. This section gives key financial details of mergers and acquisitions, which have shaped the market in recent years.
• Market Opportunities And Strategies
This section includes market opportunities and strategies based on findings of the research. This section also gives information on growth opportunities across countries, segments and strategies to be followed in those markets. It gives an understanding of where there is significant business to be gained by competitors in the next five years.
• Conclusions And Recommendations
This section includes conclusions and recommendations based on findings of the research. This section also gives recommendations for pharmacies and healthcare stores providers in terms of product/service offerings, geographic expansion, marketing strategies and target groups.
• Appendix
This section includes details on the NAICS codes covered, abbreviations and currencies codes used in this report.

Scope
Markets Covered:
1) By Type: Pharmacies And Drug Stores; Food (Health) Supplement Stores; Other Healthcare And Personal Care Stores
2) By Ownership: Retail Chain; Independent Stores
3) By Drug Type: Prescription Drugs; Over-The-Counter (OTC) Drugs

Companies Mentioned: Walgreens Boots Alliance Inc.; CVS Health Corporation; McKesson Corporation; The Kroger Company; Rite Aid Corporation; Loblaw Companies Limited

Countries: Australia; China; Bangladesh; India; Indonesia; Japan; South Korea; Thailand; Vietnam; Malaysia; Singapore; Philippines; Hong Kong; New Zealand; USA; Canada; Mexico; Brazil; Chile; Argentina; Colombia; Peru; France; Germany; UK; Austria; Belgium; Denmark; Finland; Ireland; Italy; Netherlands; Norway; Portugal; Spain; Sweden; Switzerland; Russia; Czech Republic; Poland; Romania; Ukraine; Saudi Arabia; Israel; Iran; Turkey; UAE; Egypt; Nigeria; South Africa

Regions: Asia-Pacific; Western Europe; Eastern Europe; North America; South America; Middle East; Africa

Time series: Five years historic and ten years forecast.

Data: Ratios of market size and growth to related markets; GDP proportions; expenditure per capita; pharmacies and healthcare stores indicators comparison.

Data segmentations: country and regional historic and forecast data; market share of competitors; market segments.

Sourcing and Referencing: Data and analysis throughout the report is sourced using end notes.



This report describes and explains the pharmacies and healthcare stores market and covers 2017 to 2022, termed the historic period, and 2022 to 2027 termed the forecast period, along with further forecasts for the period 2027-2032. The report evaluates the market across each region and for the major economies within each region.

The pharmacies and healthcare stores market reached a value of nearly $1,090.26 billion in 2022, having grown at a compound annual growth rate (CAGR) of 6.4% since 2017. The market is expected to grow from $1,090.26 billion in 2022 to $1,644.25 billion in 2027 at a rate of 6.4%. The market is then expected to grow at a CAGR of 6.2% from 2027 and reach $2,220.18 billion in 2032.

Growth in the historic period resulted from strong economic growth in emerging markets, rise in healthcare expenditure, growing FDI in retail and growth and expansion of the pharmaceuticals industry.

Going forward, rising older population, increasing prevalence of diseases, rising popularity of the franchising concept and increasing popularity of ePharmacy will drive the growth. Factors that could hinder the growth of the pharmacies and healthcare stores market in the future include low per capita healthcare expenditure and lack of skilled professionals.

The pharmacies and healthcare stores market is segmented by type into pharmacies and drug stores, food (health) supplement stores and other healthcare and personal care stores. The pharmacies and drug stores market was the largest segment of the pharmacies and healthcare stores market segmented by type accounting for 89.4% of the total in 2022. Going forward, the food (health) supplement stores market is expected to be the fastest growing segment in the pharmacies and healthcare stores market segmented by type, at a CAGR of 10.5% during 2022-2027.

The pharmacies and healthcare stores market is segmented by ownership into retail chain and independent stores. The retail chain market was the largest segment of the pharmacies and healthcare stores market segmented by ownership accounting for 76.5% of the total in 2022. Going forward, the independent stores market is expected to be the fastest growing segment in the pharmacies and healthcare stores market segmented by ownership, at a CAGR of 6.7% during 2022-2027.

The pharmacies and healthcare stores market is segmented by drug type into prescription drugs and over-the-counter (OTC) drugs. The prescription drugs market was the largest segment of the pharmacies and healthcare stores market segmented by drug type accounting for 80.3% of the total in 2022. Going forward, the over-the-counter (OTC) market is expected to be the fastest growing segment in the pharmacies and healthcare stores market segmented by drug type, at a CAGR of 6.5% during 2022-2027.

North America was the largest region in the pharmacies and healthcare stores market, accounting for 32.0% of the total in 2022. It was followed by Western Europe, and then the other regions. Going forward, the fastest-growing regions in the pharmacies and healthcare stores market will be Middle East, and, South America where growth will be at CAGRs of 12.1% and 9.9% respectively. These will be followed by Africa, and, Asia Pacific where the markets are expected to grow at CAGRs of 8.1% and 7.0% respectively.

The pharmacies and healthcare stores market is fairly fragmented, with a number of players. The top ten competitors in the market made up to 26.64% of the total market in 2021. Walgreens Boots Alliance Inc. was the largest competitor with 9.35% share of the market, followed by CVS Health Corporation with 9.18%, McKesson Corporation with 1.88%, The Kroger Company with 1.14%, Rite Aid Corporation with 1.12%, Loblaw Companies Limited with 1.05%, Welcia Holdings Co., Ltd. with 0.85%, Dirk Rossmann GmbH with 0.78%, TSURUHA Holdings, Inc. with 0.76%, and Albertsons Companies, Inc. with 0.53%.

The top opportunities in the pharmacies and healthcare stores market segmented by type will arise in the pharmacies and drug stores segment, which will gain $368.49 billion of global annual sales by 2027. The top opportunities in segment by ownership will arise in the retail chain segment, which will gain $330.40 billion of global annual sales by 2027. The top opportunities in segment by drug type will arise in the prescription drugs segment, which will gain $351.17 billion of global annual sales by 2027. The pharmacies and healthcare stores market size will gain the most in USA at $92.27 billion.

Market-trend-based strategies for the pharmacies and healthcare stores market include leveraging medicine vending machines to service customers especially in remote locations, developing new technological solutions to strengthen their position in the market, leverage innovative technologies to improve service, optimize stock availability and cut costs, focus on automation to streamline in-store operations and collaborate with other companies to expand their geographical presence and to maximize sales.

Player-adopted strategies in the pharmacies and healthcare stores market include strengthening business operations through strategic investments, enhancing business activities through the launch of new products and expanding business capabilities through strategic acquisitions.

To take advantage of the opportunities, The Business Research Company recommends the pharmacies and healthcare stores companies to focus on use of vending machines to service customers, focus on new product launches, use innovative technologies, focus on automation of in-store operations, expand in emerging markets, continue to focus on developed markets, focus on partnerships and collaborations, offer competitive pricing, participate in trade shows and events, focus on fast-growing drug types.



 

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