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電気自動車市場, 規模, 世界予測 2024-2030, 業界動向, シェア, 成長, 洞察, インフレの影響, 企業分析


Electric Vehicle Market, Size, Global Forecast 2024-2030, Industry Trends, Share, Growth, Insight, Impact of Inflation, Company Analysis

Renub Researchによると、世界の電気自動車市場規模は2030年までに1兆1,484億3,000万米ドルに達すると予測されている。電気自動車(E.V.)は、電力で走る自動車である。ガソリンやディーゼルではなく、電気で完全... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
Renub Research
Renubリサーチ
2024年1月1日 US$2,490
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210 英語

 

サマリー

Renub Researchによると、世界の電気自動車市場規模は2030年までに1兆1,484億3,000万米ドルに達すると予測されている。電気自動車(E.V.)は、電力で走る自動車である。ガソリンやディーゼルではなく、電気で完全に、あるいは部分的に動くため、環境に優しい。従来の自動車に比べて、E.V.は流れる部品が少ないため、改修の必要が少なく、ランニングコストが低い。

リチウムイオンは長持ちし、エネルギーを失うことなく保存できるため、現在の電気自動車で最も一般的なバッテリーである。世界的に、政府は、電気自動車の早期導入・製造計画や、大気汚染物質を減らすための従来型モーターへのアクセス政策などの規制を導入することで、電気自動車への乗り換えを奨励している。電気自動車への移行は、主に4つの要因に基づいている:保険と法律、購入者の感情、OEMの方法、および企業の役割。従来のモーターも受け入れられてはいるが、電気自動車への移行は急速に進んでおり、その背景には温室効果ガスの削減と環境保護の必要性がある。


世界の電気自動車市場は、2024年から2030年にかけて年平均成長率11.42%で成長する。

電気自動車の販売台数は、航続距離や性能の向上、幅広いバージョンの提供により、大幅に伸びている。自動車業界は、2050年のゼロ・エミッション目標達成において電気自動車が重要な役割を果たすよう準備を進めている。このセクターの周辺では、各国政府が大型車の充電インフラを強化するための活動を行っている。これらの自動車をサポートするための商用充電に投資しているのだ。カリフォルニア州をはじめとするアメリカのいくつかの州は、電気で動く大型モーターに必要なインフラの建設に直接資金を投じている。

今後10年間で、エレクトリファイ・アメリカは全米のゼロ・エミッション・ビークル(ZEV)インフラに20億ドルを投資する計画で、その一部である100万ドルがカリフォルニア州に割り当てられる。カリフォルニア州は世界最大のZEV市場のひとつであり、カリフォルニア州エネルギー委員会(CEC)はすでに全米の水素補給ネットワークに6200万ドル以上を投資している。2025年までにカリフォルニア州に200カ所の水素ステーションを設置する計画で、2020年までは軽自動車に特化している。最近、政府は、中型車および大型車用の燃料補給ソリューションを含む水素補給インフラに最大1億1500万ドルを投資する計画を承認した。こうした政府の取り組みは、電気自動車市場に好機をもたらすと期待されている。2023年の世界の電気自動車市場は5,387億4,000万米ドルであった。


世界市場はバッテリー電気自動車(BEV)が牽引している。

電気自動車の世界市場は3つのカテゴリーに分けられる:バッテリー電気自動車(BEV)、ハイブリッド電気自動車(HEV)、プラグインハイブリッド電気自動車(PHEV)である。バッテリー電気自動車(BEV)は、世界の電気自動車(EV)市場を持続可能な未来へと導く先駆者として登場した。充電式電池に依存するBEVは、テールパイプ排出を抑制し、環境問題に対処し、よりクリーンな交通機関へのシフトを促進する。技術の向上とエコロジー意識の高まりがBEVの普及を促進し、自動車のパノラマを再構築している。世界各国の政府は、電動モビリティにインセンティブを与え、インフラ整備を促進し、自動車メーカーがBEVイノベーションに資金を投入することを奨励している。BEVが普及するにつれ、二酸化炭素排出量と化石燃料への依存度を削減する上で極めて重要な役割を果たすようになり、世界のEV市場の継続的な変革におけるBEVの重要性が浮き彫りになっている。


航続距離151~300マイルが今後の主流に

航続距離別では、世界の電気自動車市場は150マイル、151~300マイル、300マイル以上に分けられる。151~300マイルの航続距離を誇る電気自動車(EV)が急速に台頭し、自動車業界は大きく変貌を遂げようとしている。この戦略的な航続距離は、様々な不安への対応と、通勤ニーズを満たす組み立てのバランスをとっている。バッテリー技術が進歩し、充電インフラが拡大するにつれて、消費者はEVの実用性と走行距離の長さにますます魅力を感じるようになっている。この変化は業界にとって極めて重要な瞬間であり、中型EVの支配が間近に迫っていることを示すとともに、持続可能で環境に優しい輸送ソリューションの主流採用への重要な一歩となっている。


乗用車が市場収益のほぼ半分を占めるだろう

車両タイプ別では、世界の電気自動車市場は二輪車、乗用車、商用車に分類される。乗用車は、電気自動車(EV)業界のダイナミックな状況において、最大の市場売上高を獲得し、多大な影響力を行使しようとしている。この傾向は、従来の内燃エンジン車に代わる有力な選択肢として、電動乗用車が買い手の関心を集め、魅力的であることを反映している。政府のインセンティブ、バッテリー技術の向上、環境意識の高まりが、このシフトを後押ししている。快適さによる運転コストの削減、充電インフラの増加が電気乗用車の認知度向上に寄与し、持続可能性とイノベーションが融合する未来に向けて電気乗用車市場を舵取りする重要なプレーヤーとして位置づけられている。


中位価格帯の自動車セグメントは、今後しばらくは最も高い成長率で発展する可能性が高い。

車両クラス別では、世界の電気自動車市場は低価格車、中価格車、高級車に細分化される。中価格帯の電気自動車(E.V.)セグメントは大幅な成長の瀬戸際にあり、まもなく最も高いCAGRを達成すると予測されている。この急成長は、手頃な価格帯の電気自動車に対する消費者の関心の高まりを反映している。消費者が費用対効果に優れながらも持続可能な交通手段を求める中、CAGRの急上昇は、自動車産業が電動モビリティ・ソリューションの普及に向けて舵を切る上で、中価格帯のEVが極めて重要な役割を果たすことを裏付けている。


米国の電気自動車市場は最大の収益を獲得すると予想される

国別では、世界の電気自動車市場は北米(米国、カナダ)、欧州(フランス、ドイツ、イタリア、スペイン、英国、ベルギー、オランダ、トルコ)、アジア太平洋(中国、日本、インド、オーストラリア、韓国、タイ、マレーシア、インドネシア、ニュージーランド)、南米(ブラジル、メキシコ、アルゼンチン)、中東・アフリカ(南アフリカ、サウジアラビア、アラブ首長国連邦)、その他の地域に分けられる。米国の電気自動車市場は、消費者需要の高まり、政府のインセンティブ、持続可能性を追求する技術的進歩に後押しされ、急速に発展してきた。税控除やインフラ拡大イニシアティブを含む様々な連邦・州政策が、電気自動車の普及を促進している。技術の進歩は電気自動車の性能、航続距離、充電を向上させ、自動車メーカーは研究開発に投資している。米国では充電ネットワークが拡大し、電気自動車台数の増加を支える。大手自動車メーカーが電気自動車への参入を表明し、業界の移行が促進される。気候変動に対する消費者の意識がEVへの関心を高め、初期費用、バッテリー価格の下落、購入可能な価格帯のギャップを埋めるインセンティブにもかかわらず、コストの低下、メンテナンスの軽減、先進技術に後押しされる。


主要プレーヤー

Tesla、BMW Group、BYD Company Ltd.、Mercedes-Benz Group AG、Ford Motor Company、General Motor Company、Nissan Motor Co.Ltd.、トヨタ自動車株式会社が世界の電気自動車業界のマーケットリーダーである。


Renub Researchの調査レポートタイトルは「電気自動車市場、製品別(バッテリー電気自動車(BEV)、ハイブリッド電気自動車(HEV)、プラグインハイブリッド電気自動車(PHEV))、走行距離別(150マイルまで、151-300マイル、300マイル以上)、車両タイプ別(二輪車、乗用車、商用車)、車両クラス別(低価格、中価格帯、高級車)」の世界分析です、国別(北米(米国、カナダ)、欧州(フランス、ドイツ、イタリア、スペイン、英国、ベルギー、オランダ、トルコ)、アジア太平洋(中国、日本、インド、オーストラリア、韓国、タイ、マレーシア、インドネシア、ニュージーランド)、南米(ブラジル、メキシコ、アルゼンチン)、中東・アフリカ(南アフリカ、サウジアラビア、UAE)、およびROW) 企業別(テスラ、BMWグループ、BYD Company Ltd.,メルセデス・ベンツ・グループAG、フォード・モーター・カンパニー、ゼネラル・モーター・カンパニー、ミサン・モーター・カンパニー、トヨタ自動車株式会社)。Ltd.、メルセデス・ベンツ・グループAG、フォード・モーター、ゼネラル・モーター・カンパニー、ミサン・モーター、トヨタ自動車)」は、急速に発展し、高成長を遂げている電気自動車市場の包括的な評価を提供しています。


製品 - 3つの視点からの市場分析

1.バッテリー電気自動車(BEV)
2.ハイブリッド電気自動車(HEV)
3. プラグインハイブリッド車(PHEV)


航続距離 - 3つの視点からの市場分析

1.150マイルまで
2.151-300マイル
3.300マイル以上


車種別 - 3つの視点からの市場分析

1.二輪車
2.乗用車
3.商用車


26カ国の電気自動車産業から見た市場

1.北米

1.1 米国
1.2 カナダ

2.ヨーロッパ

2.1 フランス
2.2 ドイツ
2.3 イタリア
2.4 スペイン
2.5 イギリス
2.6 ベルギー
2.7 オランダ
2.8 トルコ

3.アジア太平洋

3.1 中国
3.2 日本
3.3 インド
3.4 韓国
3.5 タイ
3.6 マレーシア
3.7 インドネシア
3.8 オーストラリア
3.9 ニュージーランド

4.ラテンアメリカ

4.1 ブラジル
4.2 メキシコ
4.3 アルゼンチン

5.中東・アフリカ

5.1 サウジアラビア
5.2 アラブ首長国連邦
5.3 南アフリカ

6.その他の地域


すべての企業を3つの視点からカバー

- 概要
- 最近の発展
- 収益


企業分析

1.テスラ
2.BMWグループ
3.BYD社
4.メルセデス・ベンツ グループAG
5.フォード・モーター・カンパニー
6.ゼネラルモーターカンパニー
7.ミサン自動車フォード
8.トヨタ自動車株式会社

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目次

1.はじめに

2.研究方法

3.エグゼクティブサマリー

4.市場ダイナミクス

4.1 成長促進要因
4.2 課題


5.世界の電気自動車市場

6.電気自動車の世界市場シェア

6.1 製品別
6.2 航続距離別
6.3 車種別
6.4 車両クラス別
6.5 国別


7.製品別 - 電気自動車の世界市場

7.1 バッテリー電気自動車
7.2 ハイブリッド電気自動車
7.3 プラグインハイブリッド電気自動車


8.電気自動車の世界市場

8.1 150マイルまで
8.2 151-300マイル
8.3 300マイル以上


9.電気自動車の世界市場

9.1 二輪車
9.2 乗用車
9.3 商用車


10.車両クラス - 世界の電気自動車市場

10.1 低価格
10.2 中価格帯
10.3 高級車


11.電気自動車の世界市場

11.1 北米

11.1.1 米国
11.1.2 カナダ

11.2 ヨーロッパ

11.2.1 フランス
11.2.2 ドイツ
11.2.3 イタリア
11.2.4 スペイン
11.2.5 イギリス
11.2.6 ベルギー
11.2.7 オランダ
11.2.8 トルコ

11.3 アジア太平洋

11.3.1 中国
11.3.2 日本
11.3.3 インド
11.3.4 韓国
11.3.5 タイ
11.3.6 マレーシア
11.3.7 インドネシア
11.3.8 オーストラリア
11.3.9 ニュージーランド

11.4 ラテンアメリカ

11.4.1 ブラジル
11.4.2 メキシコ
11.4.3 アルゼンチン

11.5 中東・アフリカ

11.5.1 サウジアラビア
11.5.2 アラブ首長国連邦
11.5.3 南アフリカ

11.6 その他の地域


12.ポーターのファイブフォース分析-世界の電気自動車市場

12.1 買い手の交渉力
12.2 サプライヤーの交渉力
12.3 ライバルの度合い
12.4 新規参入の脅威
12.5 代替品の脅威


13.SWOT分析 - 世界の電気自動車市場

13.1 強み
13.2 弱点
13.3 機会
13.4 脅威


14.主要プレーヤーの分析

14.1 テスラ

14.1.1 概要
14.1.2 最近の開発
14.1.3 収益分析

14.2 BMWグループ

14.2.1 概要
14.2.2 最近の開発
14.2.3 収益分析

14.3 BYD Company Ltd.

14.3.1 概要
14.3.2 最近の発展
14.3.3 収益分析

14.4 メルセデス・ベンツ・グループAG

14.4.1 概要
14.4.2 最近の開発
14.4.3 収益分析

14.5 フォード

14.5.1 概要
14.5.2 最近の開発
14.5.3 収益分析

14.6 ゼネラルモーターカンパニー

14.6.1 概要
14.6.2 最近の開発
14.6.3 収益分析

14.7 日産自動車株式会社日産自動車株式会社

14.7.1 概要
14.7.2 最近の開発
14.7.3 収益分析

14.8 トヨタ自動車

14.8.1 概要
14.8.2 最近の開発
14.8.3 収益分析

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図表リスト

表-01:世界の電気自動車市場:製品別シェア(%)、2018年~2023年
表-02:世界の電気自動車市場製品別シェア予測(%)、2024年~2030年
表-03:世界の電気自動車市場レンジ別シェア(%)、2018年~2023年
表-04:電気自動車の世界市場レンジ別シェア予測(%)、2024年~2030年
表-05:世界の電気自動車市場:車両タイプ別シェア(%)、2018年~2023年
表-06:世界の電気自動車市場タイプ別シェア予測(%)、2024年~2030年
表-07:世界の自動車クラス別電気自動車市場シェア(%)、2018年~2023年
表-08:世界の自動車クラス別電気自動車市場シェア予測(%)、2024年~2030年
表-09:世界の電気自動車市場:国別シェア(%)、2018年~2023年
表-10:電気自動車市場の国別シェア(%)世界予測、2024年~2030年

 

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Summary

Global Electric Vehicle Market size is projected to hit US$ 1,148.43 Billion by 2030, according to Renub Research. An electric car, or E.V., is a vehicle that runs on electric power. This way it can be either absolutely or partially powered by electricity in preference to petrol or diesel, which makes it more environments friendly. Compared to conventional vehicle, E.V. have fewer components that flow, in order that they need less renovation and have lower running expenses.

Lithium-ion is the most common form of battery utilized in present day electric vehicles as it lasts longer and may preserve more energy without losing it. Worldwide, the government encourages people to interchange to electric vehicles by using introducing regulations just like the Faster Adoption and Manufacturing of Electric Vehicles scheme and access policies for conventional motors to lessen air pollutants. The shift to E.V is primarily based on 4 factors: coverage and law, buyer sentiment, OEM method, and the role of corporate company. Although traditional motors are nevertheless accepted, the transition to electric vehicles is occurring speedy, and it's driven by the need to reduce greenhouse emissions and protect the surroundings.


Global electric vehicle market will grow at a CAGR of 11.42% from 2024 to 2030

Electric vehicle sales have grown substantially, with improved range, performance, and broader version availability. The vehicle industry is preparing for E.V to play a relevant role in attaining zero-emission goals for 2050. Around the sector, governments are performing to enhance charging infrastructure for heavy-duty vehicles. They're investing in commercial charging to support those automobiles. California and a few other states in the U.S. directly spend money on constructing the infrastructure required for electric powered heavy-duty motors.

Over the next decade, Electrify America plans to invest $2 billion in Zero Emission Vehicle (ZEV) infrastructure throughout the United States, with a portion of that funding, $1 million, being allotted to California. California is one among the largest ZEV markets in the world, and the California Energy Commission (CEC) has already invested more than $62 million within the nation's hydrogen refueling network. The intention is to establish two hundred hydrogen refueling stations in California with the aid of 2025, that specialize in light-duty motors until 2020. Recently, the Government authorized a plan to allocate up to $ 115 million in investment for hydrogen refueling infrastructure, which include fueling solutions for medium- and heavy- vehicles. These efforts via the government are expected to create favorable opportunities for the electric vehicle market. The worldwide electric vehicle market was US$ 538.74 Billion in 2023.


Worldwide market has been spearheaded by Battery Electric Vehicles (BEVs)

The global market for electric vehicles can be divided into three categories: Battery Electric Vehicles (BEV), Hybrid Electric Vehicles (HEV), and Plug-in Hybrid Electric Vehicles (PHEV). Battery electric powered vehicles (BEVs) have emerged as trailblazers, guidance the global electric powered vehicle (E.V.) market towards a sustainable future. With their reliance on rechargeable batteries, BEVs put off tailpipe emissions, addressing environmental issues and using the shift towards cleaner transportation. Technological improvements and increasing ecological awareness have propelled the surge in BEV adoption, reshaping the vehicles panorama. Governments globally incentivize electric powered mobility, foster infrastructure improvement, and encourage automakers to put money into BEV innovation. As BEVs gain traction, their pivotal role in reducing carbon footprints and dependence on fossil fuels underscores their management in the ongoing transformation of the global E.V. Market.


151-300 Miles range will dominate in the upcoming future

By Range, the global electric vehicle market is divided into 150 Miles, 151-300m Miles, and Above 300 Miles. The automotive landscape is on the brink of a widespread transformation, with Electric Vehicles (EVs) boasting a range of 151-300 miles rising as the dominant force quickly. This strategic Range balances addressing variety anxiety and assembly meeting commuting needs. As battery technology advances and charging infrastructure expands, consumers are increasingly attracted to the practicality and prolonged mileage presented by using those E.V. This shift signals a pivotal moment inside the industry, marking the imminent dominance of mid-variety E.Vs and a significant step towards mainstream adoption of sustainable and green transportation solutions.


Passenger automobiles will capture almost half of the market revenue

By Vehicle Type, the global electric vehicle market is classified into two-wheelers, passenger cars, and commercial vehicles. Passenger cars are set to wield tremendous impact in the dynamic landscape of the Electric Vehicles (EVs) industry, capturing largest market sales. This trend reflects buyer interest and attractiveness of electrical passenger motors as viable options to conventional combustion-engine cars. Government incentives, improvements in battery technology, and a surge in environmental cognizance propel this shift. The comfort reduces operational costs, and an increasing charging infrastructure contribute to the rising recognition of electric passenger vehicles, positioning them as key players in steering the E.V. market towards a future wherein sustainability and innovation converge.


Mid-priced Vehicle segment will in likelihood develop at the loftiest growth during the upcoming duration

By Vehicle Class, the global electric vehicle market is sub-segmented into Low-Priced, Mid-Priced, and Luxury. The Mid-Priced Electric Vehicle (E.V.) segment is on the brink of substantial growth and is projected to attain the highest CAGR shortly. This surge reflects a burgeoning consumer interest in electric vehicles within an affordable price range. Technology advancements and increased environmental awareness contribute to the expanding market share of mid-priced E.V.s. As consumers seek cost-effective yet sustainable transportation options, the poised elevation of the CAGR underscores the pivotal role mid-priced E.V.s will play in steering the automotive industry towards widespread adoption of electric mobility solutions.


Electric Vehicle market in the United States is anticipated to capture maximum revenue

By Countries, the global electric vehicle market is split into North America (United States, Canada), Europe (France, Germany, Italy, Spain, United Kingdom, Belgium, Netherlands, Turkey), Asia Pacific (China, Japan, India, Australia, South Korea, Thailand, Malaysia, Indonesia, New Zealand), South America (Brazil, Mexico, Argentina), Middle East & Africa (South Africa, Saudi Arabia, UAE), and Rest of World. The U.S. electric vehicle market has rapidly evolved, fueled by rising consumer demand, government incentives, and technological strides for sustainability. Various federal and state policies, encompassing tax credits and infrastructure expansion initiatives, promote electric vehicle adoption. Advancements in technology enhance E.V. performance, Range, and charging, with automakers investing in research and development. The U.S. witnesses an expanding charging network, supporting increased E.V. numbers. Major automakers commit to electric vehicles, facilitating industry transition. Consumer awareness of climate change boosts E.V. interest, driven by lower costs, reduced maintenance, and advanced technology despite upfront costs, declining battery prices, and incentives that bridge affordability gaps.


Key Player

Tesla, BMW Group, BYD Company Ltd., Mercedes-Benz Group AG, Ford Motor Company, General Motor Company, Nissan Motor Co. Ltd., and Toyota Motor Corporation are the market leader in the Global Electric Vehicle industry.


Renub Research study titled “Electric Vehicle Market, Global Analysis by Product (Battery Electric Vehicle(BEV), Hybrid Electric Vehicles(HEV), and plug-in hybrid electric vehicle(PHEV)), By range (Up to 150 Miles, 151-300m Miles, Above 300 Miles), By Vehicle Type (Two Wheeler, Passenger Cars, Commercial Vehicle), By Vehicle Class (Low Priced, Mid-Priced, Luxury), Countries (North America (United States, Canada), Europe (France, Germany, Italy, Spain, United Kingdom, Belgium, Netherlands, Turkey), Asia Pacific (China, Japan, India, Australia, South Korea, Thailand, Malaysia, Indonesia, New Zealand), South America (Brazil, Mexico, Argentina), Middle East & Africa (South Africa, Saudi Arabia, UAE), and ROW) Companies (Tesla, BMW Group, BYD Company Ltd., Mercedes-Benz Group AG, Ford Motor Company, General Motor Company, Missan Motor Co. Ltd., and Toyota Motor Corporation)” provides a comprehensive assessment of the fast–evolving, high–growth electric car market.


Product – Market breakup from 3 viewpoints

1. Battery Electric Vehicle (BEV)
2. Hybrid Electric Vehicles (HEV)
3. plug-in hybrid electric vehicle (PHEV)


Range – Market breakup from 3 viewpoints

1. Upto 150 Miles
2. 151-300m Miles
3. Above 300 Miles


By Vehicle Type – Market breakup from 3 viewpoints

1. Two-Wheeler
2. Passenger Cars
3. Commercial Vehicle


Country – Market have been covered from 26 Country Electric Vehicle Industry viewpoints

1. North America

1.1 United States
1.2 Canada

2. Europe

2.1 France
2.2 Germany
2.3 Italy
2.4 Spain
2.5 United Kingdom
2.6 Belgium
2.7 Netherland
2.8 Turkey

3. Asia Pacific

3.1 China
3.2 Japan
3.3 India
3.4 South Korea
3.5 Thailand
3.6 Malaysia
3.7 Indonesia
3.8 Australia
3.9 New Zealand

4. Latin America

4.1 Brazil
4.2 Mexico
4.3 Argentina

5. Middle East & Africa

5.1 Saudi Arabia
5.2 UAE
5.3 South Africa

6. Rest of the World


All company have been covered from 3 viewpoints

• Overview
• Recent Development
• Revenue


Company Analysis

1. Tesla
2. BMW Group
3. BYD Company Ltd.
4. Mercedes-Benz Group AG
5. Ford Motor Company
6. General Motor Company
7. Missan Motor Co. Ltd
8. Toyota Motor Corporation



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Table of Contents

1. Introduction

2. Research Methodology

3. Executive Summary

4. Market Dynamics

4.1 Growth Drivers
4.2 Challenges


5. Global Electric Vehicle Market

6. Market Share – Global Electric Vehicle Market

6.1 By Product
6.2 By Range
6.3 By Vehicle Type
6.4 By Vehicle Class
6.5 By Countries


7. Product – Global Electric Vehicle Market

7.1 Battery Electric Vehicle
7.2 Hybrid Electric Vehicles
7.3 Plug-in Hybrid Electric Vehicle


8. Range – Global Electric Vehicle Market

8.1 Upto 150 Miles
8.2 151-300 Miles
8.3 Above 300 Miles


9. Vehicle Type – Global Electric Vehicle Market

9.1 Two Wheeler
9.2 Passenger Cars
9.3 Commercial Vehicle


10. Vehicle Class – Global Electric Vehicle Market

10.1 Low Priced
10.2 Mid Priced
10.3 Luxury


11. Countries – Global Electric Vehicle Market

11.1 North America

11.1.1 United States
11.1.2 Canada

11.2 Europe

11.2.1 France
11.2.2 Germany
11.2.3 Italy
11.2.4 Spain
11.2.5 United Kingdom
11.2.6 Belgium
11.2.7 Netherland
11.2.8 Turkey

11.3 Asia Pacific

11.3.1 China
11.3.2 Japan
11.3.3 India
11.3.4 South Korea
11.3.5 Thailand
11.3.6 Malaysia
11.3.7 Indonesia
11.3.8 Australia
11.3.9 New Zealand

11.4 Latin America

11.4.1 Brazil
11.4.2 Mexico
11.4.3 Argentina

11.5 Middle East & Africa

11.5.1 Saudi Arabia
11.5.2 UAE
11.5.3 South Africa

11.6 Rest of the World


12. Porter’s Five Forces Analysis – Global Electric Vehicle Market

12.1 Bargaining Power of Buyers
12.2 Bargaining Power of Suppliers
12.3 Degree of Rivalry
12.4 Threat of New Entrants
12.5 Threat of Substitutes


13. SWOT Analysis – Global Electric Vehicle Market

13.1 Strength
13.2 Weakness
13.3 Opportunity
13.4 Threat


14. Key Players Analysis

14.1 Tesla

14.1.1 Overview
14.1.2 Recent Development
14.1.3 Revenue Analysis

14.2 BMW Group

14.2.1 Overview
14.2.2 Recent Development
14.2.3 Revenue Analysis

14.3 BYD Company Ltd.

14.3.1 Overview
14.3.2 Recent Development
14.3.3 Revenue Analysis

14.4 Mercedes-Benz Group AG

14.4.1 Overview
14.4.2 Recent Development
14.4.3 Revenue Analysis

14.5 Ford Motor Company

14.5.1 Overview
14.5.2 Recent Development
14.5.3 Revenue Analysis

14.6 General Motor Company

14.6.1 Overview
14.6.2 Recent Development
14.6.3 Revenue Analysis

14.7 Nissan Motor Co. Ltd

14.7.1 Overview
14.7.2 Recent Development
14.7.3 Revenue Analysis

14.8 Toyota Motor Corporation

14.8.1 Overview
14.8.2 Recent Development
14.8.3 Revenue Analysis

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List of Tables/Graphs

Table-01: Global – Electric Vehicle Market Share by Product (Percent), 2018 – 2023
Table-02: Global – Forecast for Electric Vehicle Market Share by Product (Percent), 2024 – 2030
Table-03: Global – Electric Vehicle Market Share by Range (Percent), 2018 – 2023
Table-04: Global – Forecast for Electric Vehicle Market Share by Range (Percent), 2024 – 2030
Table-05: Global – Electric Vehicle Market Share by Vehicle Type (Percent), 2018 – 2023
Table-06: Global – Forecast for Electric Vehicle Market Share by Vehicle Type (Percent), 2024 – 2030
Table-07: Global – Electric Vehicle Market Share by Vehicle Class (Percent), 2018 – 2023
Table-08: Global – Forecast for Electric Vehicle Market Share by Vehicle Class (Percent), 2024 – 2030
Table-09: Global – Electric Vehicle Market Share by Countries (Percent), 2018 – 2023
Table-10: Global – Forecast for Electric Vehicle Market Share by Countries (Percent), 2024 – 2030

 

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Renub Research社はどのような調査会社ですか?


Renubリサーチ (Renub Research)は、インドに本社を置く調査会社です。通信や医薬市場について、市場動向や技術はもちろん、企業レポートや医療観光(メディカルツーリズム)など、幅広い関連... もっと見る


調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?


在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
但し、一部の調査レポートでは、発注を受けた段階で内容更新をして納品をする場合もあります。
発注をする前のお問合せをお願いします。


注文の手続きはどのようになっていますか?


1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
2)見積書やサンプルの提示をいたします。
3)お客様指定、もしくは弊社の発注書をメール添付にて発送してください。
4)データリソース社からレポート発行元の調査会社へ納品手配します。
5) 調査会社からお客様へ納品されます。最近は、pdfにてのメール納品が大半です。


お支払方法の方法はどのようになっていますか?


納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
お客様よりデータリソース社へ(通常は円払い)の御振り込みをお願いします。
請求書は、納品日の日付で発行しますので、翌月最終営業日までの当社指定口座への振込みをお願いします。振込み手数料は御社負担にてお願いします。
お客様の御支払い条件が60日以上の場合は御相談ください。
尚、初めてのお取引先や個人の場合、前払いをお願いすることもあります。ご了承のほど、お願いします。


データリソース社はどのような会社ですか?


当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
世界各国の「市場・技術・法規制などの」実情を調査・収集される時には、データリソース社にご相談ください。
お客様の御要望にあったデータや情報を抽出する為のレポート紹介や調査のアドバイスも致します。



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2024/07/05 10:26

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