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世界のVtuber(バーチャルYouTuber)市場調査レポート 2022年


Global Vtuber (Virtual YouTuber) Market Research Report 2022

市場の分析と洞察。Vtuber(バーチャルYouTuber)の世界市場 Vtuber(バーチャルYouTuber)の世界市場規模は、2021年の16億3900万米ドルから2028年には174億米ドルに達し、2022年から2028年の間に35.55%のCAGRで... もっと見る

 

 

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QYResearch
QYリサーチ
2022年11月11日 US$2,900
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サマリー

市場の分析と洞察。Vtuber(バーチャルYouTuber)の世界市場
Vtuber(バーチャルYouTuber)の世界市場規模は、2021年の16億3900万米ドルから2028年には174億米ドルに達し、2022年から2028年の間に35.55%のCAGRで推移すると予測されます。

この健康危機による経済変化を十分に考慮し、2021年にVtuber(バーチャルYouTuber)世界市場の88.33%を占めた2D Vtuberは、2028年には147億3000万米ドルとなり、COVID-19以降の期間に34.79%のCAGRで改訂成長すると予測されています。また、デジタルコンテンツ・派生商品分野は、この予測期間中、CAGR38.60%に変化しています。
2021年の中国Vtuber(バーチャルYouTuber)市場規模は7億3259万米ドル、北米と欧州のVtuber(バーチャルYouTuber)はそれぞれ2億33万米ドル、1億8272万米ドルとなっています。

本レポートは、業界標準の分析精度と高いデータ整合性により、世界のVtuber(バーチャルYouTuber)市場で利用可能な主要機会を明らかにし、プレイヤーが市場で確固たる地位を獲得するのに役立つ素晴らしい試みとなっています。本レポートの購入者は、世界のVtuber(バーチャルYouTuber)市場の全体規模(売上高)を含む、検証済みで信頼できる市場予測にアクセスすることができます。
全体として、本レポートは、プレイヤーが競合他社に対する競争力を獲得し、世界のVtuber(バーチャルYouTuber)市場における持続的な成功を確保するために使用できる効果的なツールであることが証明されています。本レポートで提供されるすべての調査結果、データ、情報は、信頼できる情報源の助けを借りて検証され、再確認されたものです。レポートを執筆したアナリストは、世界のVtuber(バーチャルYouTuber)市場を深く研究するために、ユニークで業界最高の調査・分析アプローチをとりました。

世界のVtuber(バーチャルYouTuber)のスコープと市場規模
Vtuber(バーチャルYouTuber)市場は、プレイヤー別、地域(国)別、タイプ別、用途別に分類されています。世界のVtuber(バーチャルYouTuber)市場におけるプレイヤー、ステークホルダー、その他の参加者は、このレポートを強力なリソースとして利用することで、優位に立つことができるようになることでしょう。セグメント別分析では、2017-2028年の期間において、タイプ別とアプリケーション別の収益と予測に焦点を当てています。

企業別
エニーカラー
カバーグループ
ビリビリ
Youtube
774, Inc.
ミカイ
悦楽エンタテインメント

種類別セグメント
2D系Vtuber
3D系Vtuber

用途別セグメント
ライブストリーミング&パフォーマンス
デジタルコンテンツ・二次創作
その他

地域別
北米
米国
カナダ
アジア・パシフィック
中国
日本
韓国
東南アジア
インド
オーストラリア
その他のアジア
欧州
ドイツ
フランス
英国
イタリア
ロシア
その他の欧州
南米
メキシコ
ブラジル
中南米のその他
中近東・アフリカ
中東
アフリカ



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目次

1 Report Overview 1
1.1 Study Scope 1
1.2 Market Analysis By Type 1
1.2.1 Global Vtuber (Virtual Youtuber) Market Size Growth Rate By Type: 2017 Vs 2021 Vs 2028 1
1.2.2 2D Vtuber Models 2
1.2.3 3D Vtuber Models 3
1.3 Market By Application 3
1.3.1 Global Vtuber (Virtual Youtuber) Market Share By Application: 2017 Vs 2021 Vs 2028 4
1.3.2 Livestreaming & Performance 5
1.3.3 Digital Contents & Derivative 6
1.3.4 Others 6
1.4 Study Objectives 7
1.5 Years Considered 8
2 Global Growth Trends 9
2.1 Global Vtuber (Virtual Youtuber) Market Perspective (2017-2028) 9
2.2 Vtuber (Virtual Youtuber) Growth Trends By Region 10
2.2.1 Vtuber (Virtual Youtuber) Market Size By Region: 2017 Vs 2021 Vs 2028 10
2.2.2 Vtuber (Virtual Youtuber) Historic Market Size By Region (2017-2022) 11
2.2.3 Vtuber (Virtual Youtuber) Forecasted Market Size By Region (2023-2028) 12
2.3 Vtuber (Virtual Youtuber) Market Dynamics 12
2.3.1 Vtuber (Virtual Youtuber) Industry Trends 12
2.3.2 Vtuber (Virtual Youtuber) Market Drivers 13
2.3.3 Vtuber (Virtual Youtuber) Market Challenges 14
3 Competition Landscape By Key Players 15
3.1 Global Top Vtuber (Virtual Youtuber) Players By Revenue 15
3.1.1 Global Top Vtuber (Virtual Youtuber) Players By Revenue (2017-2022) 15
3.1.2 Global Vtuber (Virtual Youtuber) Revenue Market Share By Players (2017-2022) 15
3.2 Global Vtuber (Virtual Youtuber) Market Share By Company Type (Tier 1, Tier 2, And Tier 3) 16
3.3 Players Covered: Ranking By Vtuber (Virtual Youtuber) Revenue 16
3.4 Global Vtuber (Virtual Youtuber) Market Concentration Ratio 18
3.4.1 Global Vtuber (Virtual Youtuber) Market Concentration Ratio (Cr5 And Hhi) 18
3.4.2 Global Top 10 And Top 5 Companies By Vtuber (Virtual Youtuber) Revenue In 2021 20
3.5 Vtuber (Virtual Youtuber) Key Players Head Office And Area Served 20
3.6 Key Players Vtuber (Virtual Youtuber) Product Solution And Service 21
3.7 Date Of Enter Into Vtuber (Virtual Youtuber) Market 21
3.8 Mergers & Acquisitions, Expansion Plans 22
4 Vtuber (Virtual Youtuber) Breakdown Data By Type 24
4.1 Global Vtuber (Virtual Youtuber) Historic Market Size By Type (2017-2022) 24
4.2 Global Vtuber (Virtual Youtuber) Forecasted Market Size By Type (2023-2028) 24
5 Vtuber (Virtual Youtuber) Breakdown Data By Application 26
5.1 Global Vtuber (Virtual Youtuber) Historic Market Size By Application (2017-2022) 26
5.2 Global Vtuber (Virtual Youtuber) Forecasted Market Size By Application (2023-2028) 27
6 North America 28
6.1 North America Vtuber (Virtual Youtuber) Market Size (2017-2028) 28
6.2 North America Vtuber (Virtual Youtuber) Market Size By Country (2017-2022) 28
6.3 North America Vtuber (Virtual Youtuber) Market Share By Country (2023-2028) 29
6.4 United States 30
6.5 Canada 31
7 Europe 32
7.1 Europe Vtuber (Virtual Youtuber) Market Size (2017-2028) 32
7.2 Europe Vtuber (Virtual Youtuber) Market Size By Country (2017-2022) 32
7.3 Europe Vtuber (Virtual Youtuber) Market Size By Country (2023-2028) 33
7.4 Germany 34
7.5 France 35
7.6 U.K. 36
7.7 Italy 37
7.8 Russia 38
8 Asia-Pacific 39
8.1 Asia-Pacific Vtuber (Virtual Youtuber) Market Size (2017-2028) 39
8.2 Asia-Pacific Vtuber (Virtual Youtuber) Market Size By Region (2017-2022) 39
8.3 Asia-Pacific Vtuber (Virtual Youtuber) Market Size By Region (2023-2028) 40
8.4 China 42
8.5 Japan 43
8.6 South Korea 44
8.7 Australia 45
8.8 Southeast Asia 46
8.9 India 47
9 Latin America 48
9.1 Latin America Vtuber (Virtual Youtuber) Market Size (2017-2028) 48
9.2 Latin America Vtuber (Virtual Youtuber) Market Size By Country (2017-2022) 48
9.3 Latin America Vtuber (Virtual Youtuber) Market Size By Country (2023-2028) 49
9.4 Brazil 50
9.5 Mexico 51
10 Middle East & Africa 52
10.1 Middle East & Africa Vtuber (Virtual Youtuber) Market Size (2017-2028) 52
10.2 Middle East & Africa Vtuber (Virtual Youtuber) Market Size By Country (2017-2022) 52
10.3 Middle East & Africa Vtuber (Virtual Youtuber) Market Size By Country (2023-2028) 53
10.4 Middle East 54
10.5 Africa 55
11 Key Players Profiles 56
11.1 Anycolor 56
11.1.1 Anycolor Company Details 56
11.1.2 Anycolor Business Overview 56
11.1.3 Anycolor Vtuber (Virtual Youtuber) Introduction 56
11.1.4 Anycolor Revenue In Vtuber (Virtual Youtuber) Business (2017-2022) 58
11.1.5 Anycolor Recent Development 59
11.2 Cover Corporation 60
11.2.1 Cover Corporation Company Details 60
11.2.2 Cover Corporation Business Overview 60
11.2.3 Cover Corporation Vtuber (Virtual Youtuber) Introduction 61
11.2.4 Cover Corporation Revenue In Vtuber (Virtual Youtuber) Business (2017-2022) 61
11.3 Bilibili 62
11.3.1 Bilibili Company Details 62
11.3.2 Bilibili Business Overview 63
11.3.3 Bilibili Vtuber (Virtual Youtuber) Introduction 63
11.3.4 Bilibili Revenue In Vtuber (Virtual Youtuber) Business (2017-2022) 64
11.3.5 Bilibili Recent Development 65
11.4 Youtube 66
11.4.1 Youtube Company Details 66
11.4.2 Youtube Business Overview 66
11.4.3 Youtube Vtuber (Virtual Youtuber) Introduction 67
11.4.4 Youtube Revenue In Vtuber (Virtual Youtuber) Business (2017-2022) 67
11.5 774 Inc. 68
11.5.1 774 Inc. Company Details 68
11.5.2 774 Inc. Business Overview 69
11.5.3 774 Inc. Vtuber (Virtual Youtuber) Introduction 69
11.5.4 774 Inc. Revenue In Vtuber (Virtual Youtuber) Business (2017-2022) 70
11.6 Mikai 70
11.6.1 Mikai Company Details 70
11.6.2 Mikai Business Overview 71
11.6.3 Mikai Vtuber (Virtual Youtuber) Introduction 71
11.6.4 Mikai Revenue In Vtuber (Virtual Youtuber) Business (2017-2022) 72
11.7 Yuehua Entertainment 73
11.7.1 Yuehua Entertainment Company Details 73
11.7.2 Yuehua Entertainment Business Overview 74
11.7.3 Yuehua Entertainment Vtuber (Virtual Youtuber) Introduction 74
11.7.4 Yuehua Entertainment Revenue In Vtuber (Virtual Youtuber) Business (2017-2022) 75
12 Analyst'S Viewpoints/Conclusions 77
13 Appendix 78
13.1 Research Methodology 78
13.1.1 Methodology/Research Approach 78
13.1.2 Data Source 81
13.2 Disclaimer 84
13.3 Author Details 85

 

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Summary

Market Analysis and Insights: Global Vtuber (Virtual YouTuber) Market
The global Vtuber (Virtual YouTuber) market size is projected to reach US$ 17.4 billion by 2028, from US$ 1.639 billion in 2021, at a CAGR of 35.55% during 2022-2028.

Fully considering the economic change by this health crisis, 2D Vtuber accounting for 88.33% of the Vtuber (Virtual YouTuber) global market in 2021, is projected to value US$ 14.73 billion by 2028, growing at a revised 34.79% CAGR in the post-COVID-19 period. While Digital Contents & Derivative segment is altered to an 38.60% CAGR throughout this forecast period.
China Vtuber (Virtual YouTuber) market size is valued at US$ 732.59 million in 2021, while the North America and Europe Vtuber (Virtual YouTuber) are US$ 200.33 million and US$ 182.72 million, severally.

With industry-standard accuracy in analysis and high data integrity, the report makes a brilliant attempt to unveil key opportunities available in the global Vtuber (Virtual YouTuber) market to help players in achieving a strong market position. Buyers of the report can access verified and reliable market forecasts, including those for the overall size of the global Vtuber (Virtual YouTuber) market in terms of revenue.
Overall, the report proves to be an effective tool that players can use to gain a competitive edge over their competitors and ensure lasting success in the global Vtuber (Virtual YouTuber) market. All of the findings, data, and information provided in the report are validated and revalidated with the help of trustworthy sources. The analysts who have authored the report took a unique and industry-best research and analysis approach for an in-depth study of the global Vtuber (Virtual YouTuber) market.

Global Vtuber (Virtual YouTuber) Scope and Market Size
Vtuber (Virtual YouTuber) market is segmented by players, region (country), by Type, and by Application. Players, stakeholders, and other participants in the global Vtuber (Virtual YouTuber) market will be able to gain the upper hand as they use the report as a powerful resource. The segmental analysis focuses on revenue and forecast by Type and by Application in terms of revenue and forecast for the period 2017-2028.

By Company
AnyColor
Cover Group
Bilibili
Youtube
774, inc
Mikai
Yuehua Entertainment

Segment by Type
2D Vtuber
3D Vtuber

Segment by Application
Livestreaming & Performance
Digital Contents & Derivative
Others

By Region
North America
United States
Canada
Asia-Pacific
China
Japan
South Korea
Southeast Asia
India
Australia
Rest of Asia
Europe
Germany
France
U.K.
Italy
Russia
Rest of Europe
South America
Mexico
Brazil
Rest of Latin America
Middle East & Africa
Middle East
Africa



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Table of Contents

1 Report Overview 1
1.1 Study Scope 1
1.2 Market Analysis By Type 1
1.2.1 Global Vtuber (Virtual Youtuber) Market Size Growth Rate By Type: 2017 Vs 2021 Vs 2028 1
1.2.2 2D Vtuber Models 2
1.2.3 3D Vtuber Models 3
1.3 Market By Application 3
1.3.1 Global Vtuber (Virtual Youtuber) Market Share By Application: 2017 Vs 2021 Vs 2028 4
1.3.2 Livestreaming & Performance 5
1.3.3 Digital Contents & Derivative 6
1.3.4 Others 6
1.4 Study Objectives 7
1.5 Years Considered 8
2 Global Growth Trends 9
2.1 Global Vtuber (Virtual Youtuber) Market Perspective (2017-2028) 9
2.2 Vtuber (Virtual Youtuber) Growth Trends By Region 10
2.2.1 Vtuber (Virtual Youtuber) Market Size By Region: 2017 Vs 2021 Vs 2028 10
2.2.2 Vtuber (Virtual Youtuber) Historic Market Size By Region (2017-2022) 11
2.2.3 Vtuber (Virtual Youtuber) Forecasted Market Size By Region (2023-2028) 12
2.3 Vtuber (Virtual Youtuber) Market Dynamics 12
2.3.1 Vtuber (Virtual Youtuber) Industry Trends 12
2.3.2 Vtuber (Virtual Youtuber) Market Drivers 13
2.3.3 Vtuber (Virtual Youtuber) Market Challenges 14
3 Competition Landscape By Key Players 15
3.1 Global Top Vtuber (Virtual Youtuber) Players By Revenue 15
3.1.1 Global Top Vtuber (Virtual Youtuber) Players By Revenue (2017-2022) 15
3.1.2 Global Vtuber (Virtual Youtuber) Revenue Market Share By Players (2017-2022) 15
3.2 Global Vtuber (Virtual Youtuber) Market Share By Company Type (Tier 1, Tier 2, And Tier 3) 16
3.3 Players Covered: Ranking By Vtuber (Virtual Youtuber) Revenue 16
3.4 Global Vtuber (Virtual Youtuber) Market Concentration Ratio 18
3.4.1 Global Vtuber (Virtual Youtuber) Market Concentration Ratio (Cr5 And Hhi) 18
3.4.2 Global Top 10 And Top 5 Companies By Vtuber (Virtual Youtuber) Revenue In 2021 20
3.5 Vtuber (Virtual Youtuber) Key Players Head Office And Area Served 20
3.6 Key Players Vtuber (Virtual Youtuber) Product Solution And Service 21
3.7 Date Of Enter Into Vtuber (Virtual Youtuber) Market 21
3.8 Mergers & Acquisitions, Expansion Plans 22
4 Vtuber (Virtual Youtuber) Breakdown Data By Type 24
4.1 Global Vtuber (Virtual Youtuber) Historic Market Size By Type (2017-2022) 24
4.2 Global Vtuber (Virtual Youtuber) Forecasted Market Size By Type (2023-2028) 24
5 Vtuber (Virtual Youtuber) Breakdown Data By Application 26
5.1 Global Vtuber (Virtual Youtuber) Historic Market Size By Application (2017-2022) 26
5.2 Global Vtuber (Virtual Youtuber) Forecasted Market Size By Application (2023-2028) 27
6 North America 28
6.1 North America Vtuber (Virtual Youtuber) Market Size (2017-2028) 28
6.2 North America Vtuber (Virtual Youtuber) Market Size By Country (2017-2022) 28
6.3 North America Vtuber (Virtual Youtuber) Market Share By Country (2023-2028) 29
6.4 United States 30
6.5 Canada 31
7 Europe 32
7.1 Europe Vtuber (Virtual Youtuber) Market Size (2017-2028) 32
7.2 Europe Vtuber (Virtual Youtuber) Market Size By Country (2017-2022) 32
7.3 Europe Vtuber (Virtual Youtuber) Market Size By Country (2023-2028) 33
7.4 Germany 34
7.5 France 35
7.6 U.K. 36
7.7 Italy 37
7.8 Russia 38
8 Asia-Pacific 39
8.1 Asia-Pacific Vtuber (Virtual Youtuber) Market Size (2017-2028) 39
8.2 Asia-Pacific Vtuber (Virtual Youtuber) Market Size By Region (2017-2022) 39
8.3 Asia-Pacific Vtuber (Virtual Youtuber) Market Size By Region (2023-2028) 40
8.4 China 42
8.5 Japan 43
8.6 South Korea 44
8.7 Australia 45
8.8 Southeast Asia 46
8.9 India 47
9 Latin America 48
9.1 Latin America Vtuber (Virtual Youtuber) Market Size (2017-2028) 48
9.2 Latin America Vtuber (Virtual Youtuber) Market Size By Country (2017-2022) 48
9.3 Latin America Vtuber (Virtual Youtuber) Market Size By Country (2023-2028) 49
9.4 Brazil 50
9.5 Mexico 51
10 Middle East & Africa 52
10.1 Middle East & Africa Vtuber (Virtual Youtuber) Market Size (2017-2028) 52
10.2 Middle East & Africa Vtuber (Virtual Youtuber) Market Size By Country (2017-2022) 52
10.3 Middle East & Africa Vtuber (Virtual Youtuber) Market Size By Country (2023-2028) 53
10.4 Middle East 54
10.5 Africa 55
11 Key Players Profiles 56
11.1 Anycolor 56
11.1.1 Anycolor Company Details 56
11.1.2 Anycolor Business Overview 56
11.1.3 Anycolor Vtuber (Virtual Youtuber) Introduction 56
11.1.4 Anycolor Revenue In Vtuber (Virtual Youtuber) Business (2017-2022) 58
11.1.5 Anycolor Recent Development 59
11.2 Cover Corporation 60
11.2.1 Cover Corporation Company Details 60
11.2.2 Cover Corporation Business Overview 60
11.2.3 Cover Corporation Vtuber (Virtual Youtuber) Introduction 61
11.2.4 Cover Corporation Revenue In Vtuber (Virtual Youtuber) Business (2017-2022) 61
11.3 Bilibili 62
11.3.1 Bilibili Company Details 62
11.3.2 Bilibili Business Overview 63
11.3.3 Bilibili Vtuber (Virtual Youtuber) Introduction 63
11.3.4 Bilibili Revenue In Vtuber (Virtual Youtuber) Business (2017-2022) 64
11.3.5 Bilibili Recent Development 65
11.4 Youtube 66
11.4.1 Youtube Company Details 66
11.4.2 Youtube Business Overview 66
11.4.3 Youtube Vtuber (Virtual Youtuber) Introduction 67
11.4.4 Youtube Revenue In Vtuber (Virtual Youtuber) Business (2017-2022) 67
11.5 774 Inc. 68
11.5.1 774 Inc. Company Details 68
11.5.2 774 Inc. Business Overview 69
11.5.3 774 Inc. Vtuber (Virtual Youtuber) Introduction 69
11.5.4 774 Inc. Revenue In Vtuber (Virtual Youtuber) Business (2017-2022) 70
11.6 Mikai 70
11.6.1 Mikai Company Details 70
11.6.2 Mikai Business Overview 71
11.6.3 Mikai Vtuber (Virtual Youtuber) Introduction 71
11.6.4 Mikai Revenue In Vtuber (Virtual Youtuber) Business (2017-2022) 72
11.7 Yuehua Entertainment 73
11.7.1 Yuehua Entertainment Company Details 73
11.7.2 Yuehua Entertainment Business Overview 74
11.7.3 Yuehua Entertainment Vtuber (Virtual Youtuber) Introduction 74
11.7.4 Yuehua Entertainment Revenue In Vtuber (Virtual Youtuber) Business (2017-2022) 75
12 Analyst'S Viewpoints/Conclusions 77
13 Appendix 78
13.1 Research Methodology 78
13.1.1 Methodology/Research Approach 78
13.1.2 Data Source 81
13.2 Disclaimer 84
13.3 Author Details 85

 

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