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相互接続と受動部品市場:製品タイプ、エンドユーザー、地域別(北米、欧州、アジア太平洋地域、中南米、中東・アフリカ):世界の産業分析、規模、シェア、成長、動向、2024-2032年予測


Interconnects and Passive Components Market by Product Type, End-Users, and Geography (North America, Europe, Asia Pacific, Latin America, and the Middle East and Africa): Global Industry Analysis, Size, Share, Growth, Trends, and Forecast, 2024-2032

Persistence Market Research社はこのほど、世界の相互接続と受動部品市場に関する包括的なレポートを発表しました。当レポートでは、促進要因、動向、機会、課題などの主要な市場ダイナミクスを幅広く分析し、市... もっと見る

 

 

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Persistence Market Research
パーシスタンスマーケットリサーチ
2024年8月12日 US$4,900
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サマリー

Persistence Market Research社はこのほど、世界の相互接続と受動部品市場に関する包括的なレポートを発表しました。当レポートでは、促進要因、動向、機会、課題などの主要な市場ダイナミクスを幅広く分析し、市場構造に関する貴重な洞察を提供しています。

主な洞察

- 相互接続と受動部品市場規模(2024E):2,117億米ドル
- 予測市場規模(2032F):2,117億ドル3,430億米ドル
- 世界市場成長率 (CAGR 2024 to 2032): 5.5%

相互接続と受動部品市場 - レポートスコープ:

相互接続と受動部品市場には、電子回路やシステムで使用される幅広い製品が含まれる。コネクタ、ケーブル、ソケットのような様々な相互接続部品や、抵抗器、コンデンサ、インダクタのような受動部品など、電子機器アプリケーションに不可欠な部品が含まれる。同市場は、家電、自動車、通信、ヘルスケア、産業などの分野にサービスを提供しており、OEM、販売代理店、オンラインプラットフォームを通じて流通している。高度な電子機器に対する需要の高まり、IoTの普及、部品の小型化と性能向上のニーズが成長の原動力となっている。

市場成長の促進要因

世界の相互接続および受動部品市場を牽引する要因はいくつかある。スマートフォン、タブレット端末、ウェアラブル端末などの民生用電子機器の需要の増加が、これらの部品の必要性を高めている。また、小型化と性能向上の技術的進歩も市場の成長を後押ししている。さらに、産業オートメーション化の傾向とIoTデバイスの採用が、信頼性の高い高性能部品の需要を促進している。通信インフラと5Gネットワーク展開への投資は、さらに市場拡大に寄与する。

市場の阻害要因

有望な成長にもかかわらず、市場は先端部品の高コストや潜在的な信頼性・耐久性の問題などの課題に直面している。安価な代替品を提供する多くの地元企業や未組織企業の存在は、既存ブランドの市場シェアを制限する可能性がある。さらに、厳しい製品安全規制や、進化する消費者ニーズに対応するための継続的な技術革新の必要性も、市場に影響を与えている。効果的なサプライチェーン・マネジメント、競争力のある価格設定、継続的な研究開発投資は、こうした課題に対処し、競争力を維持する上で極めて重要である。

市場機会:

さまざまな産業で自動化が進み、IoTの採用が増加していることから、大きなビジネスチャンスが生まれる。高品質で信頼性の高い相互接続と受動部品の開発は、高度な電子機器に対する需要の高まりに対応する。eコマース・プラットフォームの拡大により、市場成長のための新たなチャネルが開かれ、企業はより多くの人々にリーチできるようになる。都市化とハイテクに精通した消費者の台頭が電子部品需要を促進する。戦略的パートナーシップ、新技術への投資、革新的な部品設計は、こうした機会を活用し、市場でのリーダーシップを維持するための鍵となる。

本レポートで扱う主な質問

- 相互接続と受動部品市場の世界的な成長を促進する主な要因は何か?
- 相互接続および受動部品のどのタイプおよび用途が、さまざまな場面で採用をリードしているか?
- 技術の進歩は相互接続および受動部品市場の競争環境にどのような影響を与えているか?
- 相互接続および受動部品市場の主要プレーヤーは誰で、競争力を維持するためにどのような戦略を採用しているのか?
- 相互接続と受動部品の世界市場における新たな動向と将来性は?

競争情報とビジネス戦略:

TE Connectivity社、Amphenol Corporation社、AVX Corporation社などの世界市場の大手企業は、競争力を高めるために技術革新、製品の差別化、戦略的提携に注力しています。これらの企業は、高周波コネクターや小型化された受動部品など、先進的な部品設計や材料を開発するために研究開発に投資している。電子機器メーカー、電気通信会社、産業オートメーション企業とのコラボレーションは、市場へのアクセスを容易にし、新製品の採用を促進する。消費者教育、高品質の製品、包括的なマーケティング戦略を重視することで、市場の成長を促進し、進化する市場環境の中でブランド・ロイヤルティを高めています。

主な企業

- TE コネクティビティ社
- アンフェノール・コーポレーション
- モレックス・インコーポレイテッド
- ヒロセ電機株式会社
- デルファイ・オートモーティブLLP
- コッホ・インダストリーズ
- 日本航空電子工業
- AVXコーポレーション
- シスコ
- パナソニック株式会社

相互接続および受動部品市場の産業区分

製品タイプ別

- 相互接続
- 受動部品

用途別

- コンシューマー・エレクトロニクス
- データ処理
- 電気通信
- 軍事・航空宇宙
- 自動車
- 産業
- ヘルスケア

地域別

- 北米
- ラテンアメリカ
- ヨーロッパ
- アジア太平洋
- 中東・アフリカ

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目次

1.要旨
1.1.世界市場の展望
1.2.需要サイドの動向
1.3.供給サイドの動向
1.4.技術ロードマップ分析
1.5.分析と提言
2.市場概要
2.1.市場カバレッジ/分類
2.2.市場の定義/範囲/限界
3.市場の背景
3.1.市場ダイナミクス
3.1.1.促進要因
3.1.2.阻害要因
3.1.3.機会
3.1.4.トレンド
3.2.シナリオ予測
3.2.1.楽観シナリオにおける需要
3.2.2.可能性の高いシナリオにおける需要
3.2.3.保守的シナリオにおける需要
3.3.機会マップ分析
3.4.製品ライフサイクル分析
3.5.サプライチェーン分析
3.5.1.サプライサイドの参加者とその役割
3.5.1.1.生産者
3.5.1.2.中間レベルの参加者(トレーダー/エージェント/ブローカー)
3.5.1.3.卸売業者および流通業者
3.5.2.サプライチェーンのノードにおける付加価値と創出価値
3.5.3.原材料サプライヤー一覧
3.5.4.既存および潜在的バイヤーのリスト
3.6.投資可能性マトリックス
3.7.バリューチェーン分析
3.7.1.利益率分析
3.7.2.卸売業者と流通業者
3.7.3.小売業者
3.8.PESTLE分析とポーター分析
3.9.規制情勢
3.9.1.主要地域別
3.9.2.主要国別
3.10.地域別親市場展望
3.11.生産と消費の統計
3.12.輸出入統計
4.相互接続と受動部品の世界市場分析2019-2023年と予測、2024-2032年
4.1.過去の市場規模金額(億米ドル)&数量(ユニット)分析、2019-2023年
4.2.現在と将来の市場規模金額(億米ドル)&数量(ユニット)予測、2024年~2032年
4.2.1.前年比成長トレンド分析
4.2.2.絶対額機会分析
5.相互接続と受動部品の世界市場分析2019-2023年および予測2024-2032年:製品タイプ別
5.1.はじめに/主な調査結果
5.2.製品タイプ別の過去の市場規模金額(億米ドル)&数量(ユニット)分析、2019-2023年
5.3.製品タイプ別の現在および将来の市場規模金額(億米ドル)&数量(ユニット)分析と予測、2024年~2032年
5.3.1.受動部品
5.3.1.1.抵抗器
5.3.1.2.インダクタ
5.3.1.3.コンデンサ
5.3.1.4.トランス
5.3.1.5.ダイオード
5.3.2.相互接続
5.3.2.1.プリント基板
5.3.2.2.コネクター
5.3.2.3.スイッチ
5.3.2.4.リレー
5.3.2.5.その他 - ソケット、端子、スプライス、アダプター
5.4.製品タイプ別前年比成長動向分析(2019年~2023年
5.5.製品タイプ別絶対価格機会分析、2024年~2032年
6.相互接続と受動部品の世界市場分析2019-2023年および予測2024-2032年、用途別
6.1.はじめに/主な調査結果
6.2.過去の市場規模金額(億米ドル)&数量(ユニット)分析:用途別、2019-2023年
6.3.現在および将来の市場規模金額(億米ドル)&数量(ユニット)分析および予測:用途別、2024年~2032年
6.3.1.コンシューマーエレクトロニクス
6.3.2.データ処理
6.3.3.電気通信
6.3.4.軍事・航空宇宙
6.3.5.自動車
6.3.6.産業用
6.3.7.ヘルスケア
6.4.用途別前年比成長トレンド分析、2019年~2023年
6.5.用途別絶対価格機会分析、2024年~2032年
7.相互接続部品と受動部品の世界市場分析2019-2023年および予測2024-2032年、地域別
7.1.はじめに
7.2.過去の地域別市場規模金額(億米ドル)&数量(ユニット)分析、2019-2023年
7.3.地域別の現在の市場規模金額(億米ドル)&数量(台)分析と予測、2024年~2032年
7.3.1.北米
7.3.2.ラテンアメリカ
7.3.3.ヨーロッパ
7.3.4.アジア太平洋
7.3.5.中東・アフリカ
7.4.地域別市場魅力度分析
8.北米の相互接続部品と受動部品市場:国別分析2019-2023年および予測2024-2032年
8.1.市場分類別過去市場規模金額(億米ドル)&数量(ユニット)推移分析、2019-2023年
8.2.市場分類別市場規模金額(億米ドル)・数量(ユニット)予測、2024年~2032年
8.2.1.国別
8.2.1.1.米国
8.2.1.2.カナダ
8.2.2.製品タイプ別
8.2.3.用途別
8.3.市場魅力度分析
8.3.1.国別
8.3.2.製品タイプ別
8.3.3.用途別
8.4.主要項目
9.中南米の相互接続と受動部品市場分析2019-2023年および予測2024-2032年:国別
9.1.市場分類別過去市場規模金額(億米ドル)&数量(ユニット)推移分析、2019-2023年
9.2.市場分類別市場規模金額(億米ドル)・数量(ユニット)予測、2024年~2032年
9.2.1.国別
9.2.1.1.ブラジル
9.2.1.2.メキシコ
9.2.1.3.その他のラテンアメリカ
9.2.2.製品タイプ別
9.2.3.用途別
9.3.市場魅力度分析
9.3.1.国別
9.3.2.製品タイプ別
9.3.3.用途別
9.4.主要項目
10.欧州の相互接続と受動部品市場分析2019-2023年および予測2024-2032年:国別
10.1.市場分類別過去市場規模金額(億米ドル)&数量(ユニット)推移分析、2019-2023年
10.2.市場分類別市場規模金額(億米ドル)・数量(ユニット)予測、2024年~2032年
10.2.1.国別
10.2.1.1.ドイツ
10.2.1.2.イギリス
10.2.1.3.フランス
10.2.1.4.スペイン
10.2.1.5.イタリア
10.2.1.6.その他のヨーロッパ
10.2.2.製品タイプ別
10.2.3.用途別
10.3.市場魅力度分析
10.3.1.国別
10.3.2.製品タイプ別
10.3.3.用途別
10.4.主要項目
11.アジア太平洋地域の相互接続部品と受動部品市場の国別分析2019-2023年および予測2024-2032年
11.1.市場分類別過去市場規模金額(億米ドル)&数量(個)推移分析、2019-2023年
11.2.市場分類別市場規模金額(億米ドル)・数量(ユニット)予測、2024年~2032年
11.2.1.国別
11.2.1.1.中国
11.2.1.2.日本
11.2.1.3.韓国
11.2.1.4.シンガポール
11.2.1.5.タイ
11.2.1.6.インドネシア
11.2.1.7.オーストラリア
11.2.1.8.ニュージーランド
11.2.1.9.その他のアジア太平洋地域
11.2.2.製品タイプ別
11.2.3.用途別
11.3.市場魅力度分析
11.3.1.国別
11.3.2.製品タイプ別
11.3.3.用途別
11.4.主要項目
12.中東・アフリカの相互接続と受動部品市場分析2019-2023年および予測2024-2032年:国別
12.1.市場分類別過去市場規模金額(億米ドル)&数量(ユニット)推移分析、2019-2023年
12.2.市場分類別市場規模金額(億米ドル)・数量(ユニット)予測、2024-2032年
12.2.1.国別
12.2.1.1.GCC諸国
12.2.1.2.南アフリカ
12.2.1.3.イスラエル
12.2.1.4.その他の中東・アフリカ
12.2.2.製品タイプ別
12.2.3.用途別
12.3.市場魅力度分析
12.3.1.国別
12.3.2.製品タイプ別
12.3.3.用途別
12.4.主要項目
13.主要国の相互接続と受動部品市場分析
13.1.米国
13.1.1.価格分析
13.1.2.市場シェア分析、2024年
13.1.2.1.製品タイプ別
13.1.2.2.用途別
13.2.カナダ
13.2.1.価格分析
13.2.2.市場シェア分析、2024年
13.2.2.1.製品タイプ別
13.2.2.2.用途別
13.3.ブラジル
13.3.1.価格分析
13.3.2.市場シェア分析、2024年
13.3.2.1.製品タイプ別
13.3.2.2.用途別
13.4.メキシコ
13.4.1.価格分析
13.4.2.市場シェア分析、2024年
13.4.2.1.製品タイプ別
13.4.2.2.用途別
13.5.ドイツ
13.5.1.価格分析
13.5.2.市場シェア分析、2024年
13.5.2.1.製品タイプ別
13.5.2.2.用途別
13.6.イギリス
13.6.1.価格分析
13.6.2.市場シェア分析、2024年
13.6.2.1.製品タイプ別
13.6.2.2.用途別
13.7.フランス
13.7.1.価格分析
13.7.2.市場シェア分析、2024年
13.7.2.1.製品タイプ別
13.7.2.2.用途別
13.8.スペイン
13.8.1.価格分析
13.8.2.市場シェア分析、2024年
13.8.2.1.製品タイプ別
13.8.2.2.用途別
13.9.イタリア
13.9.1.価格分析
13.9.2.市場シェア分析、2024年
13.9.2.1.製品タイプ別
13.9.2.2.用途別
13.10.中国
13.10.1.価格分析
13.10.2.市場シェア分析、2024年
13.10.2.1.製品タイプ別
13.10.2.2.用途別
13.11.日本
13.11.1.価格分析
13.11.2.市場シェア分析、2024年
13.11.2.1.製品タイプ別
13.11.2.2.用途別
13.12.韓国
13.12.1.価格分析
13.12.2.市場シェア分析、2024年
13.12.2.1.製品タイプ別
13.12.2.2.用途別
13.13.シンガポール
13.13.1.価格分析
13.13.2.市場シェア分析、2024年
13.13.2.1.製品タイプ別
13.13.2.2.用途別
13.14.タイ
13.14.1.価格分析
13.14.2.市場シェア分析、2024年
13.14.2.1.製品タイプ別
13.14.2.2.用途別
13.15.インドネシア
13.15.1.価格分析
13.15.2.市場シェア分析、2024年
13.15.2.1.製品タイプ別
13.15.2.2.用途別
13.16.オーストラリア
13.16.1.価格分析
13.16.2.市場シェア分析、2024年
13.16.2.1.製品タイプ別
13.16.2.2.用途別
13.17.ニュージーランド
13.17.1.価格分析
13.17.2.市場シェア分析、2024年
13.17.2.1.製品タイプ別
13.17.2.2.用途別
13.18.GCC諸国
13.18.1.価格分析
13.18.2.市場シェア分析、2024年
13.18.2.1.製品タイプ別
13.18.2.2.用途別
13.19.南アフリカ
13.19.1.価格分析
13.19.2.市場シェア分析、2024年
13.19.2.1.製品タイプ別
13.19.2.2.用途別
13.20.イスラエル
13.20.1.価格分析
13.20.2.市場シェア分析、2024年
13.20.2.1.製品タイプ別
13.20.2.2.用途別
14.市場構造分析
14.1.競争ダッシュボード
14.2.競合ベンチマーキング
14.3.トッププレーヤーの市場シェア分析
14.3.1.地域別
14.3.2.製品タイプ別
14.3.3.用途別
15.競争分析
15.1.競争の深層
15.1.1.TEコネクティビティ・リミテッド
15.1.1.1.概要
15.1.1.2.製品ポートフォリオ
15.1.1.3.市場セグメント別収益性
15.1.1.4.販売拠点
15.1.1.5.戦略の概要
15.1.1.5.1.マーケティング戦略
15.1.1.5.2.製品戦略
15.1.1.5.3.チャネル戦略
15.1.2.アンフェノール・コーポレーション
15.1.2.1.概要
15.1.2.2.製品ポートフォリオ
15.1.2.3.市場セグメント別収益性
15.1.2.4.販売拠点
15.1.2.5.戦略の概要
15.1.2.5.1.マーケティング戦略
15.1.2.5.2.製品戦略
15.1.2.5.3.チャネル戦略
15.1.3.モレックス
15.1.3.1.概要
15.1.3.2.製品ポートフォリオ
15.1.3.3.市場セグメント別収益性
15.1.3.4.販売拠点
15.1.3.5.戦略の概要
15.1.3.5.1.マーケティング戦略
15.1.3.5.2.製品戦略
15.1.3.5.3.チャネル戦略
15.1.4.ヒロセ電機
15.1.4.1.概要
15.1.4.2.製品ポートフォリオ
15.1.4.3.市場セグメント別収益性
15.1.4.4.販売拠点
15.1.4.5.戦略の概要
15.1.4.5.1.マーケティング戦略
15.1.4.5.2.製品戦略
15.1.4.5.3.チャネル戦略
15.1.5.デルファイ・オートモーティブLLP
15.1.5.1.概要
15.1.5.2.製品ポートフォリオ
15.1.5.3.市場セグメント別収益性
15.1.5.4.販売拠点
15.1.5.5.戦略の概要
15.1.5.5.1.マーケティング戦略
15.1.5.5.2.製品戦略
15.1.5.5.3.チャネル戦略
15.1.6.コッホ・インダストリーズ
15.1.6.1.概要
15.1.6.2.製品ポートフォリオ
15.1.6.3.市場セグメント別収益性
15.1.6.4.販売拠点
15.1.6.5.戦略の概要
15.1.6.5.1.マーケティング戦略
15.1.6.5.2.製品戦略
15.1.6.5.3.チャネル戦略
15.1.7.日本の航空エレクトロニクス産業
15.1.7.1.概要
15.1.7.2.製品ポートフォリオ
15.1.7.3.市場セグメント別収益性
15.1.7.4.販売拠点
15.1.7.5.戦略の概要
15.1.7.5.1.マーケティング戦略
15.1.7.5.2.製品戦略
15.1.7.5.3.チャネル戦略
15.1.8.AVXコーポレーション
15.1.8.1.概要
15.1.8.2.製品ポートフォリオ
15.1.8.3.市場セグメント別収益性
15.1.8.4.販売拠点
15.1.8.5.戦略の概要
15.1.8.5.1.マーケティング戦略
15.1.8.5.2.製品戦略
15.1.8.5.3.チャネル戦略
15.1.9.シスコ
15.1.9.1.概要
15.1.9.2.製品ポートフォリオ
15.1.9.3.市場セグメント別収益性
15.1.9.4.販売拠点
15.1.9.5.戦略の概要
15.1.9.5.1.マーケティング戦略
15.1.9.5.2.製品戦略
15.1.9.5.3.チャネル戦略
15.1.10.パナソニック株式会社
15.1.10.1.概要
15.1.10.2.製品ポートフォリオ
15.1.10.3.市場セグメント別収益性
15.1.10.4.販売拠点
15.1.10.5.戦略の概要
15.1.10.5.1.マーケティング戦略
15.1.10.5.2.製品戦略
15.1.10.5.3.チャネル戦略
16.前提条件と略語
17.調査方法

 

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Summary

Persistence Market Research recently released a comprehensive report on the global Interconnects and Passive Components Market. This report provides an extensive analysis of key market dynamics, including drivers, trends, opportunities, and challenges, offering valuable insights into the market structure.

Key Insights:

• Interconnects and Passive Components Market Size (2024E): USD 211.7 Bn
• Projected Market Value (2032F): USD 343.0 Bn
• Global Market Growth Rate (CAGR 2024 to 2032): 5.5%

Interconnects and Passive Components Market - Report Scope:

The Interconnects and Passive Components Market includes a wide range of products used in electronic circuits and systems. It covers various interconnects like connectors, cables, and sockets, as well as passive components such as resistors, capacitors, and inductors, essential for electronics applications. The market serves sectors including consumer electronics, automotive, telecommunications, healthcare, and industrial, with distribution through OEMs, distributors, and online platforms. Growth is driven by the rising demand for advanced electronic devices, IoT proliferation, and the need for miniaturization and enhanced performance in components.

Market Growth Drivers:

Several factors drive the global Interconnects and Passive Components Market. The increasing demand for consumer electronics like smartphones, tablets, and wearables boosts the need for these components. Technological advancements in miniaturization and performance enhancement also fuel market growth. Additionally, the trend towards industrial automation and the adoption of IoT devices drive demand for reliable and high-performance components. Investments in telecommunications infrastructure and 5G network deployment further contribute to market expansion.

Market Restraints:

Despite the promising growth, the market faces challenges such as the high cost of advanced components and potential reliability and durability issues. The presence of many local and unorganized players offering cheaper alternatives can limit the market share for established brands. Additionally, stringent product safety regulations and the need for continuous innovation to meet evolving consumer needs impact the market. Effective supply chain management, competitive pricing, and ongoing R&D investment are crucial to addressing these challenges and maintaining a competitive edge.

Market Opportunities:

Significant opportunities arise from the trend towards automation and increased IoT adoption across various industries. The development of high-quality and reliable interconnects and passive components meets the growing demand for advanced electronic devices. The expansion of e-commerce platforms opens new channels for market growth, enabling companies to reach a broader audience. Urbanization and the rise of tech-savvy consumers drive demand for electronic components. Strategic partnerships, investments in new technologies, and innovative component designs are key to capitalizing on these opportunities and maintaining market leadership.

Key Questions Answered in the Report:

• What are the primary factors driving the growth of the Interconnects and Passive Components Market globally?
• Which types and applications of interconnects and passive components are leading the adoption in various settings?
• How are technological advancements influencing the competitive landscape of the Interconnects and Passive Components Market?
• Who are the key players in the Interconnects and Passive Components Market, and what strategies are they employing to stay competitive?
• What are the emerging trends and future prospects in the global Interconnects and Passive Components Market?

Competitive Intelligence and Business Strategy:

Leading players in the global market, such as TE Connectivity, Amphenol Corporation, and AVX Corporation, focus on innovation, product differentiation, and strategic collaborations to gain a competitive edge. These companies invest in R&D to develop advanced component designs and materials, including high-frequency connectors and miniaturized passive components. Collaborations with electronic device manufacturers, telecommunications companies, and industrial automation firms facilitate market access and promote new product adoption. Emphasis on consumer education, high-quality products, and comprehensive marketing strategies fosters market growth and enhances brand loyalty in the evolving market landscape.

Key Companies Profiled:

• TE Connectivity Limited
• Amphenol Corporation
• Molex Incorporated
• Hirose Electric Co., Ltd.
• Delphi Automotive LLP
• Koch Industries
• Japan Aviation Electronics Industry
• AVX Corporation
• Cisco
• Panasonic Corporation

Interconnects and Passive Components Market Industry Segmentation

By Product Type:

• Interconnects
• Passive components

By Application:

• Consumer Electronics
• Data Processing
• Telecommunication
• Military & Aerospace
• Automotive
• Industrial
• Healthcare

By Region:

• North America
• Latin America
• Europe
• Asia Pacific
• Middle East and Africa



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Table of Contents

1. Executive Summary
1.1. Global Market Outlook
1.2. Demand-side Trends
1.3. Supply-side Trends
1.4. Technology Roadmap Analysis
1.5. Analysis and Recommendations
2. Market Overview
2.1. Market Coverage / Taxonomy
2.2. Market Definition / Scope / Limitations
3. Market Background
3.1. Market Dynamics
3.1.1. Drivers
3.1.2. Restraints
3.1.3. Opportunity
3.1.4. Trends
3.2. Scenario Forecast
3.2.1. Demand in Optimistic Scenario
3.2.2. Demand in Likely Scenario
3.2.3. Demand in Conservative Scenario
3.3. Opportunity Map Analysis
3.4. Product Life Cycle Analysis
3.5. Supply Chain Analysis
3.5.1. Supply Side Participants and their Roles
3.5.1.1. Producers
3.5.1.2. Mid-Level Participants (Traders/ Agents/ Brokers)
3.5.1.3. Wholesalers and Distributors
3.5.2. Value Added and Value Created at Node in the Supply Chain
3.5.3. List of Raw Material Suppliers
3.5.4. List of Existing and Potential Buyer’s
3.6. Investment Feasibility Matrix
3.7. Value Chain Analysis
3.7.1. Profit Margin Analysis
3.7.2. Wholesalers and Distributors
3.7.3. Retailers
3.8. PESTLE and Porter’s Analysis
3.9. Regulatory Landscape
3.9.1. By Key Regions
3.9.2. By Key Countries
3.10. Regional Parent Market Outlook
3.11. Production and Consumption Statistics
3.12. Import and Export Statistics
4. Global Interconnects and Passive Components Market Analysis 2019-2023 and Forecast, 2024-2032
4.1. Historical Market Size Value (US$ Bn) & Volume (Units) Analysis, 2019-2023
4.2. Current and Future Market Size Value (US$ Bn) & Volume (Units) Projections, 2024-2032
4.2.1. Y-o-Y Growth Trend Analysis
4.2.2. Absolute $ Opportunity Analysis
5. Global Interconnects and Passive Components Market Analysis 2019-2023 and Forecast 2024-2032, By Product Type
5.1. Introduction / Key Findings
5.2. Historical Market Size Value (US$ Bn) & Volume (Units) Analysis By Product Type, 2019-2023
5.3. Current and Future Market Size Value (US$ Bn) & Volume (Units) Analysis and Forecast By Product Type, 2024-2032
5.3.1. Passive Components
5.3.1.1. Resistors
5.3.1.2. Inductors
5.3.1.3. Capacitors
5.3.1.4. Transformers
5.3.1.5. Diodes
5.3.2. Interconnects
5.3.2.1. Printed Circuit Boards
5.3.2.2. Connectors
5.3.2.3. Switches
5.3.2.4. Relays
5.3.2.5. Others - Sockets, Terminals, Splices and Adapters
5.4. Y-o-Y Growth Trend Analysis By Product Type, 2019-2023
5.5. Absolute $ Opportunity Analysis By Product Type, 2024-2032
6. Global Interconnects and Passive Components Market Analysis 2019-2023 and Forecast 2024-2032, By Application
6.1. Introduction / Key Findings
6.2. Historical Market Size Value (US$ Bn) & Volume (Units) Analysis By Application, 2019-2023
6.3. Current and Future Market Size Value (US$ Bn) & Volume (Units) Analysis and Forecast By Application, 2024-2032
6.3.1. Consumer Electronics
6.3.2. Data Processing
6.3.3. Telecommunication
6.3.4. Military & Aerospace
6.3.5. Automotive
6.3.6. Industrial
6.3.7. Healthcare
6.4. Y-o-Y Growth Trend Analysis By Application, 2019-2023
6.5. Absolute $ Opportunity Analysis By Application, 2024-2032
7. Global Interconnects and Passive Components Market Analysis 2019-2023 and Forecast 2024-2032, By Region
7.1. Introduction
7.2. Historical Market Size Value (US$ Bn) & Volume (Units) Analysis By Region, 2019-2023
7.3. Current Market Size Value (US$ Bn) & Volume (Units) Analysis and Forecast By Region, 2024-2032
7.3.1. North America
7.3.2. Latin America
7.3.3. Europe
7.3.4. Asia Pacific
7.3.5. Middle East & Africa
7.4. Market Attractiveness Analysis By Region
8. North America Interconnects and Passive Components Market Analysis 2019-2023 and Forecast 2024-2032, By Country
8.1. Historical Market Size Value (US$ Bn) & Volume (Units) Trend Analysis By Market Taxonomy, 2019-2023
8.2. Market Size Value (US$ Bn) & Volume (Units) Forecast By Market Taxonomy, 2024-2032
8.2.1. By Country
8.2.1.1. United States
8.2.1.2. Canada
8.2.2. By Product Type
8.2.3. By Application
8.3. Market Attractiveness Analysis
8.3.1. By Country
8.3.2. By Product Type
8.3.3. By Application
8.4. Key Takeaways
9. Latin America Interconnects and Passive Components Market Analysis 2019-2023 and Forecast 2024-2032, By Country
9.1. Historical Market Size Value (US$ Bn) & Volume (Units) Trend Analysis By Market Taxonomy, 2019-2023
9.2. Market Size Value (US$ Bn) & Volume (Units) Forecast By Market Taxonomy, 2024-2032
9.2.1. By Country
9.2.1.1. Brazil
9.2.1.2. Mexico
9.2.1.3. Rest of Latin America
9.2.2. By Product Type
9.2.3. By Application
9.3. Market Attractiveness Analysis
9.3.1. By Country
9.3.2. By Product Type
9.3.3. By Application
9.4. Key Takeaways
10. Europe Interconnects and Passive Components Market Analysis 2019-2023 and Forecast 2024-2032, By Country
10.1. Historical Market Size Value (US$ Bn) & Volume (Units) Trend Analysis By Market Taxonomy, 2019-2023
10.2. Market Size Value (US$ Bn) & Volume (Units) Forecast By Market Taxonomy, 2024-2032
10.2.1. By Country
10.2.1.1. Germany
10.2.1.2. United Kingdom
10.2.1.3. France
10.2.1.4. Spain
10.2.1.5. Italy
10.2.1.6. Rest of Europe
10.2.2. By Product Type
10.2.3. By Application
10.3. Market Attractiveness Analysis
10.3.1. By Country
10.3.2. By Product Type
10.3.3. By Application
10.4. Key Takeaways
11. Asia Pacific Interconnects and Passive Components Market Analysis 2019-2023 and Forecast 2024-2032, By Country
11.1. Historical Market Size Value (US$ Bn) & Volume (Units) Trend Analysis By Market Taxonomy, 2019-2023
11.2. Market Size Value (US$ Bn) & Volume (Units) Forecast By Market Taxonomy, 2024-2032
11.2.1. By Country
11.2.1.1. China
11.2.1.2. Japan
11.2.1.3. South Korea
11.2.1.4. Singapore
11.2.1.5. Thailand
11.2.1.6. Indonesia
11.2.1.7. Australia
11.2.1.8. New Zealand
11.2.1.9. Rest of Asia Pacific
11.2.2. By Product Type
11.2.3. By Application
11.3. Market Attractiveness Analysis
11.3.1. By Country
11.3.2. By Product Type
11.3.3. By Application
11.4. Key Takeaways
12. Middle East & Africa Interconnects and Passive Components Market Analysis 2019-2023 and Forecast 2024-2032, By Country
12.1. Historical Market Size Value (US$ Bn) & Volume (Units) Trend Analysis By Market Taxonomy, 2019-2023
12.2. Market Size Value (US$ Bn) & Volume (Units) Forecast By Market Taxonomy, 2024-2032
12.2.1. By Country
12.2.1.1. GCC Countries
12.2.1.2. South Africa
12.2.1.3. Israel
12.2.1.4. Rest of Middle East & Africa
12.2.2. By Product Type
12.2.3. By Application
12.3. Market Attractiveness Analysis
12.3.1. By Country
12.3.2. By Product Type
12.3.3. By Application
12.4. Key Takeaways
13. Key Countries Interconnects and Passive Components Market Analysis
13.1. United States
13.1.1. Pricing Analysis
13.1.2. Market Share Analysis, 2024
13.1.2.1. By Product Type
13.1.2.2. By Application
13.2. Canada
13.2.1. Pricing Analysis
13.2.2. Market Share Analysis, 2024
13.2.2.1. By Product Type
13.2.2.2. By Application
13.3. Brazil
13.3.1. Pricing Analysis
13.3.2. Market Share Analysis, 2024
13.3.2.1. By Product Type
13.3.2.2. By Application
13.4. Mexico
13.4.1. Pricing Analysis
13.4.2. Market Share Analysis, 2024
13.4.2.1. By Product Type
13.4.2.2. By Application
13.5. Germany
13.5.1. Pricing Analysis
13.5.2. Market Share Analysis, 2024
13.5.2.1. By Product Type
13.5.2.2. By Application
13.6. United Kingdom
13.6.1. Pricing Analysis
13.6.2. Market Share Analysis, 2024
13.6.2.1. By Product Type
13.6.2.2. By Application
13.7. France
13.7.1. Pricing Analysis
13.7.2. Market Share Analysis, 2024
13.7.2.1. By Product Type
13.7.2.2. By Application
13.8. Spain
13.8.1. Pricing Analysis
13.8.2. Market Share Analysis, 2024
13.8.2.1. By Product Type
13.8.2.2. By Application
13.9. Italy
13.9.1. Pricing Analysis
13.9.2. Market Share Analysis, 2024
13.9.2.1. By Product Type
13.9.2.2. By Application
13.10. China
13.10.1. Pricing Analysis
13.10.2. Market Share Analysis, 2024
13.10.2.1. By Product Type
13.10.2.2. By Application
13.11. Japan
13.11.1. Pricing Analysis
13.11.2. Market Share Analysis, 2024
13.11.2.1. By Product Type
13.11.2.2. By Application
13.12. South Korea
13.12.1. Pricing Analysis
13.12.2. Market Share Analysis, 2024
13.12.2.1. By Product Type
13.12.2.2. By Application
13.13. Singapore
13.13.1. Pricing Analysis
13.13.2. Market Share Analysis, 2024
13.13.2.1. By Product Type
13.13.2.2. By Application
13.14. Thailand
13.14.1. Pricing Analysis
13.14.2. Market Share Analysis, 2024
13.14.2.1. By Product Type
13.14.2.2. By Application
13.15. Indonesia
13.15.1. Pricing Analysis
13.15.2. Market Share Analysis, 2024
13.15.2.1. By Product Type
13.15.2.2. By Application
13.16. Australia
13.16.1. Pricing Analysis
13.16.2. Market Share Analysis, 2024
13.16.2.1. By Product Type
13.16.2.2. By Application
13.17. New Zealand
13.17.1. Pricing Analysis
13.17.2. Market Share Analysis, 2024
13.17.2.1. By Product Type
13.17.2.2. By Application
13.18. GCC Countries
13.18.1. Pricing Analysis
13.18.2. Market Share Analysis, 2024
13.18.2.1. By Product Type
13.18.2.2. By Application
13.19. South Africa
13.19.1. Pricing Analysis
13.19.2. Market Share Analysis, 2024
13.19.2.1. By Product Type
13.19.2.2. By Application
13.20. Israel
13.20.1. Pricing Analysis
13.20.2. Market Share Analysis, 2024
13.20.2.1. By Product Type
13.20.2.2. By Application
14. Market Structure Analysis
14.1. Competition Dashboard
14.2. Competition Benchmarking
14.3. Market Share Analysis of Top Players
14.3.1. By Regional
14.3.2. By Product Type
14.3.3. By Application
15. Competition Analysis
15.1. Competition Deep Dive
15.1.1. TE Connectivity Limited
15.1.1.1. Overview
15.1.1.2. Product Portfolio
15.1.1.3. Profitability by Market Segments
15.1.1.4. Sales Footprint
15.1.1.5. Strategy Overview
15.1.1.5.1. Marketing Strategy
15.1.1.5.2. Product Strategy
15.1.1.5.3. Channel Strategy
15.1.2. Amphenol Corporation
15.1.2.1. Overview
15.1.2.2. Product Portfolio
15.1.2.3. Profitability by Market Segments
15.1.2.4. Sales Footprint
15.1.2.5. Strategy Overview
15.1.2.5.1. Marketing Strategy
15.1.2.5.2. Product Strategy
15.1.2.5.3. Channel Strategy
15.1.3. Molex Incorporated
15.1.3.1. Overview
15.1.3.2. Product Portfolio
15.1.3.3. Profitability by Market Segments
15.1.3.4. Sales Footprint
15.1.3.5. Strategy Overview
15.1.3.5.1. Marketing Strategy
15.1.3.5.2. Product Strategy
15.1.3.5.3. Channel Strategy
15.1.4. Hirose Electric Co., Ltd.
15.1.4.1. Overview
15.1.4.2. Product Portfolio
15.1.4.3. Profitability by Market Segments
15.1.4.4. Sales Footprint
15.1.4.5. Strategy Overview
15.1.4.5.1. Marketing Strategy
15.1.4.5.2. Product Strategy
15.1.4.5.3. Channel Strategy
15.1.5. Delphi Automotive LLP
15.1.5.1. Overview
15.1.5.2. Product Portfolio
15.1.5.3. Profitability by Market Segments
15.1.5.4. Sales Footprint
15.1.5.5. Strategy Overview
15.1.5.5.1. Marketing Strategy
15.1.5.5.2. Product Strategy
15.1.5.5.3. Channel Strategy
15.1.6. Koch Industries
15.1.6.1. Overview
15.1.6.2. Product Portfolio
15.1.6.3. Profitability by Market Segments
15.1.6.4. Sales Footprint
15.1.6.5. Strategy Overview
15.1.6.5.1. Marketing Strategy
15.1.6.5.2. Product Strategy
15.1.6.5.3. Channel Strategy
15.1.7. Japan Aviation Electronics Industry
15.1.7.1. Overview
15.1.7.2. Product Portfolio
15.1.7.3. Profitability by Market Segments
15.1.7.4. Sales Footprint
15.1.7.5. Strategy Overview
15.1.7.5.1. Marketing Strategy
15.1.7.5.2. Product Strategy
15.1.7.5.3. Channel Strategy
15.1.8. AVX Corporation
15.1.8.1. Overview
15.1.8.2. Product Portfolio
15.1.8.3. Profitability by Market Segments
15.1.8.4. Sales Footprint
15.1.8.5. Strategy Overview
15.1.8.5.1. Marketing Strategy
15.1.8.5.2. Product Strategy
15.1.8.5.3. Channel Strategy
15.1.9. Cisco
15.1.9.1. Overview
15.1.9.2. Product Portfolio
15.1.9.3. Profitability by Market Segments
15.1.9.4. Sales Footprint
15.1.9.5. Strategy Overview
15.1.9.5.1. Marketing Strategy
15.1.9.5.2. Product Strategy
15.1.9.5.3. Channel Strategy
15.1.10. Panasonic Corporation
15.1.10.1. Overview
15.1.10.2. Product Portfolio
15.1.10.3. Profitability by Market Segments
15.1.10.4. Sales Footprint
15.1.10.5. Strategy Overview
15.1.10.5.1. Marketing Strategy
15.1.10.5.2. Product Strategy
15.1.10.5.3. Channel Strategy
16. Assumptions & Acronyms Used
17. Research Methodology

 

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2024/11/15 10:26

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