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チップアンテナ市場:製品タイプ、エンドユーザー、地域別(北米、欧州、アジア太平洋地域、中南米、中東・アフリカ):世界の産業分析、規模、シェア、成長、動向、2024-2032年予測


Chip Antenna Market by Product Type, End-Users, and Geography (North America, Europe, Asia Pacific, Latin America, and the Middle East and Africa): Global Industry Analysis, Size, Share, Growth, Trends, and Forecast, 2024-2032

Persistence Market Research社はこのほど、世界のチップアンテナ市場に関する詳細な調査レポートを発表しました。当レポートでは、市場構造の包括的な概観を提供しながら、促進要因、動向、機会、課題など、重要... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
Persistence Market Research
パーシスタンスマーケットリサーチ
2024年8月8日 US$4,900
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250 英語

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サマリー

Persistence Market Research社はこのほど、世界のチップアンテナ市場に関する詳細な調査レポートを発表しました。当レポートでは、市場構造の包括的な概観を提供しながら、促進要因、動向、機会、課題など、重要な市場ダイナミクスを詳細に分析しています。

主な洞察

- チップアンテナ市場規模(2024E):36億米ドル
- 予測市場価値(2032F):3.6 Billion USD77億米ドル
- 世界市場成長率(CAGR 2024-2032): 10.0%

チップアンテナ市場 - レポートスコープ:

チップアンテナは、表面実装アンテナとも呼ばれ、無線通信、IoT機器、家電など様々な用途で使用される小型で高性能なアンテナである。同市場は、Wi-Fi、Bluetooth、セルラーネットワークなど、さまざまな周波数や技術向けに設計されたチップアンテナの開発・製造を対象としている。市場の成長は、モバイル機器、スマートホーム技術、ウェアラブルエレクトロニクスにおけるコンパクトで効率的なアンテナソリューションに対する需要の高まりが原動力となっている。

市場成長の促進要因

世界のチップアンテナ市場にはいくつかの重要な要因がある。スマートデバイスやIoTアプリケーションの普及により、高性能で小型化されたアンテナが必要とされ、市場拡大に寄与している。無線通信技術の利用が増加し、接続ソリューションを強化する必要性がさらに需要を押し上げている。アンテナ設計と材料科学の技術進歩は、より効率的で汎用性の高いチップアンテナの開発を促進している。さらに、民生用電子機器や自動車用アプリケーションの存在感が高まっていることも、市場の成長を支えている。

市場の阻害要因

有望な市場であるにもかかわらず、チップアンテナ市場は技術的制約や開発コストの高さといった課題に直面している。小型化・高性能化が進むアンテナへの需要は、メーカーに絶え間ない技術革新を迫っている。また、チップアンテナを小型機器に組み込む複雑さから、設計やエンジニアリング上の課題もあります。さらに、原材料価格の変動やサプライチェーンの混乱は、生産コストや市場の安定性に影響を与える可能性があります。

市場機会:

チップアンテナ市場は、技術の進歩、アプリケーションの拡大、消費者需要の高まりによって、大きな成長機会がもたらされる。5G技術の登場と高速データ接続へのニーズの高まりは、新たな成長の道を切り開く。IoTとスマートホームのエコシステムの拡大は、様々なデバイスにチップアンテナを統合する機会を提供する。技術プロバイダーとメーカーのコラボレーション、アンテナ設計と材料の進歩が、技術革新と市場拡大を促進すると予想される。

本レポートで扱う主な質問

- チップアンテナ市場の世界的成長を促進する主な要因は何か?
- チップアンテナの採用をリードしているアプリケーションと産業は?
- アンテナ技術の進歩はチップアンテナ市場の競争環境をどのように形成しているのか?
- チップアンテナ市場の主要プレーヤーは誰で、どのような戦略で市場ポジションを維持しているのか?
- 世界のチップアンテナ市場における新たなトレンドと将来性は?

競争情報とビジネス戦略:

村田製作所、TDK株式会社、リンクステクノロジーズなど、世界のチップアンテナ市場における主要企業は、競争優位性を獲得するため、イノベーション、戦略的パートナーシップ、技術的進歩に注力しています。これらの企業は、次世代チップアンテナを開発し、製品ポートフォリオを拡大するため、研究開発に多額の投資を行っています。技術開発者やメーカーとのコラボレーションは、市場へのアクセスを強化し、新しいアプリケーションへのチップアンテナの統合をサポートします。さらに、技術トレンドを先取りし、進化する顧客ニーズに対応することで、市場での地位を強化しています。

主な企業

- ヤゲオコーポレーション
- ヴィシェイ・インターテクノロジー
- ヨハンソン・テクノロジー
- パルスエレクトロニクス
- タオグラス
- 三菱マテリアル株式会社
- パルトロン日本
- インパックテクノロジーLtd.
- アンテノバM2M
- フラクタス
- リンクステクノロジーズ

チップアンテナ市場のセグメンテーション:

製品タイプ別:

- LTCCチップアンテナ
- 誘電体チップアンテナ

アプリケーションタイプ別:

- WLAN/Wi-Fi
- ブルートゥース/BLE
- デュアルバンド/マルチバンド
- GPS/GNSS

エンドユーザー産業別

- 自動車
- ヘルスケア
- 産業・小売
- スマートグリッド/スマートホーム
- コンシューマー・エレクトロニクス

地域別

- 北米
- ラテンアメリカ
- ヨーロッパ
- アジア太平洋
- 中東・アフリカ

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目次

1.要旨
1.1.世界市場の展望
1.2.需要サイドの動向
1.3.供給サイドの動向
1.4.技術ロードマップ分析
1.5.分析と提言
2.市場概要
2.1.市場カバレッジ/分類
2.2.市場の定義/範囲/限界
3.市場の背景
3.1.市場ダイナミクス
3.1.1.促進要因
3.1.2.阻害要因
3.1.3.機会
3.1.4.トレンド
3.2.シナリオ予測
3.2.1.楽観シナリオにおける需要
3.2.2.可能性の高いシナリオにおける需要
3.2.3.保守的シナリオにおける需要
3.3.機会マップ分析
3.4.製品ライフサイクル分析
3.5.サプライチェーン分析
3.5.1.サプライサイドの参加者とその役割
3.5.1.1.生産者
3.5.1.2.中間レベルの参加者(トレーダー/エージェント/ブローカー)
3.5.1.3.卸売業者および流通業者
3.5.2.サプライチェーンのノードにおける付加価値と創出価値
3.5.3.原材料サプライヤー一覧
3.5.4.既存および潜在的バイヤーのリスト
3.6.投資可能性マトリックス
3.7.バリューチェーン分析
3.7.1.利益率分析
3.7.2.卸売業者と流通業者
3.7.3.小売業者
3.8.PESTLE分析とポーター分析
3.9.規制情勢
3.9.1.主要地域別
3.9.2.主要国別
3.10.地域別親市場展望
3.11.生産と消費の統計
3.12.輸出入統計
4.チップアンテナの世界市場分析2019-2023年および予測、2024-2032年
4.1.過去の市場規模金額(億米ドル)&数量(ユニット)分析、2019-2023年
4.2.現在と将来の市場規模金額(億米ドル)&数量(ユニット)予測、2024-2032年
4.2.1.前年比成長トレンド分析
4.2.2.絶対額機会分析
5.チップアンテナの世界市場分析2019-2023年および予測2024-2032年:製品タイプ別
5.1.はじめに/主な調査結果
5.2.製品タイプ別市場規模推移(億米ドル)&数量(ユニット)分析、2019-2023年
5.3.製品タイプ別の現在および将来の市場規模金額(億米ドル)&数量(ユニット)分析と予測、2024-2032年
5.3.1.LTCCチップアンテナ
5.3.2.誘電体チップアンテナ
5.4.製品タイプ別前年比成長トレンド分析(2019年~2023年
5.5.製品タイプ別絶対価格機会分析、2024年~2032年
6.チップアンテナの世界市場分析2019-2023年および予測2024-2032年:用途タイプ別
6.1.はじめに/主な調査結果
6.2.過去の市場規模金額(億米ドル)&数量(ユニット)分析:アプリケーションタイプ別、2019-2023年
6.3.アプリケーションタイプ別の現在および将来の市場規模金額(億米ドル)&数量(ユニット)分析と予測、2024-2032年
6.3.1.WLAN/WiFi
6.3.2.Bluetooth/BLE
6.3.3.デュアルバンド/マルチバンド
6.3.4.GPS/GNSS
6.4.アプリケーションタイプ別前年比成長トレンド分析、2019年~2023年
6.5.アプリケーションタイプ別絶対額機会分析、2024年~2032年
7.チップアンテナの世界市場分析2019-2023年および予測2024-2032年:エンドユーザー産業別
7.1.はじめに/主な調査結果
7.2.エンドユーザー産業別の過去市場規模金額(億米ドル)&数量(ユニット)分析、2019-2023年
7.3.エンドユーザー産業別の現在および将来の市場規模金額(億米ドル)&数量(ユニット)分析と予測、2024-2032年
7.3.1.自動車
7.3.2.ヘルスケア
7.3.3.産業・小売
7.3.4.スマートグリッド/スマートホーム
7.3.5.コンシューマー・エレクトロニクス
7.3.6.その他
7.4.エンドユーザー産業別前年比成長動向分析(2019年~2023年
7.5.エンドユーザー産業別絶対価格機会分析、2024年~2032年
8.チップアンテナの世界市場分析2019-2023年および予測2024-2032年、地域別
8.1.はじめに
8.2.過去の地域別市場規模金額(億米ドル)&数量(ユニット)分析、2019-2023年
8.3.地域別の現在の市場規模金額(億米ドル)&数量(台)分析と予測、2024年~2032年
8.3.1.北米
8.3.2.ラテンアメリカ
8.3.3.ヨーロッパ
8.3.4.アジア太平洋
8.3.5.中東・アフリカ
8.4.地域別市場魅力度分析
9.北米のチップアンテナ市場分析2019-2023年および予測2024-2032年(国別
9.1.市場分類別過去市場規模金額(億米ドル)&数量(ユニット)推移分析、2019-2023年
9.2.市場分類別市場規模金額(億米ドル)&数量(ユニット)予測、2024-2032年
9.2.1.国別
9.2.1.1.米国
9.2.1.2.カナダ
9.2.2.製品タイプ別
9.2.3.アプリケーションタイプ別
9.2.4.エンドユーザー産業別
9.3.市場魅力度分析
9.3.1.国別
9.3.2.製品タイプ別
9.3.3.用途別
9.3.4.エンドユーザー産業別
9.4.主要項目
10.中南米のチップアンテナ市場分析2019-2023年および予測2024-2032年(国別
10.1.市場分類別過去市場規模金額(億米ドル)&数量(ユニット)推移分析、2019-2023年
10.2.市場分類別市場規模金額(億米ドル)&数量(ユニット)予測、2024-2032年
10.2.1.国別
10.2.1.1.ブラジル
10.2.1.2.メキシコ
10.2.1.3.その他のラテンアメリカ
10.2.2.製品タイプ別
10.2.3.アプリケーションタイプ別
10.2.4.エンドユーザー産業別
10.3.市場魅力度分析
10.3.1.国別
10.3.2.製品タイプ別
10.3.3.用途別
10.3.4.エンドユーザー産業別
10.4.主要項目
11.欧州チップアンテナ市場分析2019-2023年および予測2024-2032年(国別
11.1.市場分類別過去市場規模金額(億米ドル)&数量(ユニット)推移分析、2019-2023年
11.2.市場分類別市場規模金額(億米ドル)&数量(ユニット)予測、2024-2032年
11.2.1.国別
11.2.1.1.ドイツ
11.2.1.2.イギリス
11.2.1.3.フランス
11.2.1.4.スペイン
11.2.1.5.イタリア
11.2.1.6.その他のヨーロッパ
11.2.2.製品タイプ別
11.2.3.アプリケーションタイプ別
11.2.4.エンドユーザー産業別
11.3.市場魅力度分析
11.3.1.国別
11.3.2.製品タイプ別
11.3.3.用途別
11.3.4.エンドユーザー産業別
11.4.主要項目
12.アジア太平洋地域のチップアンテナ市場分析2019-2023年および予測2024-2032年(国別
12.1.市場分類別過去市場規模金額(億米ドル)&数量(ユニット)推移分析、2019-2023年
12.2.市場分類別市場規模金額(億米ドル)&数量(ユニット)予測、2024-2032年
12.2.1.国別
12.2.1.1.中国
12.2.1.2.日本
12.2.1.3.韓国
12.2.1.4.シンガポール
12.2.1.5.タイ
12.2.1.6.インドネシア
12.2.1.7.オーストラリア
12.2.1.8.ニュージーランド
12.2.1.9.その他のアジア太平洋地域
12.2.2.製品タイプ別
12.2.3.アプリケーションタイプ別
12.2.4.エンドユーザー産業別
12.3.市場魅力度分析
12.3.1.国別
12.3.2.製品タイプ別
12.3.3.用途別
12.3.4.エンドユーザー産業別
12.4.主要項目
13.中東・アフリカのチップアンテナ市場分析2019-2023年および予測2024-2032年:国別
13.1.市場分類別過去市場規模金額(億米ドル)&数量(ユニット)推移分析、2019~2023年
13.2.市場分類別市場規模金額(億米ドル)&数量(ユニット)予測、2024-2032年
13.2.1.国別
13.2.1.1.GCC諸国
13.2.1.2.南アフリカ
13.2.1.3.イスラエル
13.2.1.4.その他の中東・アフリカ
13.2.2.製品タイプ別
13.2.3.アプリケーションタイプ別
13.2.4.エンドユーザー産業別
13.3.市場魅力度分析
13.3.1.国別
13.3.2.製品タイプ別
13.3.3.用途別
13.3.4.エンドユーザー産業別
13.4.主要項目
14.主要国のチップアンテナ市場分析
14.1.米国
14.1.1.価格分析
14.1.2.市場シェア分析、2024年
14.1.2.1.製品タイプ別
14.1.2.2.アプリケーションタイプ別
14.1.2.3.エンドユーザー産業別
14.2.カナダ
14.2.1.価格分析
14.2.2.市場シェア分析、2024年
14.2.2.1.製品タイプ別
14.2.2.2.アプリケーションタイプ別
14.2.2.3.エンドユーザー産業別
14.3.ブラジル
14.3.1.価格分析
14.3.2.市場シェア分析、2024年
14.3.2.1.製品タイプ別
14.3.2.2.アプリケーションタイプ別
14.3.2.3.エンドユーザー産業別
14.4.メキシコ
14.4.1.価格分析
14.4.2.市場シェア分析、2024年
14.4.2.1.製品タイプ別
14.4.2.2.アプリケーションタイプ別
14.4.2.3.エンドユーザー産業別
14.5.ドイツ
14.5.1.価格分析
14.5.2.市場シェア分析、2024年
14.5.2.1.製品タイプ別
14.5.2.2.アプリケーションタイプ別
14.5.2.3.エンドユーザー産業別
14.6.イギリス
14.6.1.価格分析
14.6.2.市場シェア分析、2024年
14.6.2.1.製品タイプ別
14.6.2.2.アプリケーションタイプ別
14.6.2.3.エンドユーザー産業別
14.7.フランス
14.7.1.価格分析
14.7.2.市場シェア分析、2024年
14.7.2.1.製品タイプ別
14.7.2.2.アプリケーションタイプ別
14.7.2.3.エンドユーザー産業別
14.8.スペイン
14.8.1.価格分析
14.8.2.市場シェア分析、2024年
14.8.2.1.製品タイプ別
14.8.2.2.アプリケーションタイプ別
14.8.2.3.エンドユーザー産業別
14.9.イタリア
14.9.1.価格分析
14.9.2.市場シェア分析、2024年
14.9.2.1.製品タイプ別
14.9.2.2.アプリケーションタイプ別
14.9.2.3.エンドユーザー産業別
14.10.中国
14.10.1.価格分析
14.10.2.市場シェア分析、2024年
14.10.2.1.製品タイプ別
14.10.2.2.アプリケーションタイプ別
14.10.2.3.エンドユーザー産業別
14.11.日本
14.11.1.価格分析
14.11.2.市場シェア分析、2024年
14.11.2.1.製品タイプ別
14.11.2.2.アプリケーションタイプ別
14.11.2.3.エンドユーザー産業別
14.12.韓国
14.12.1.価格分析
14.12.2.市場シェア分析、2024年
14.12.2.1.製品タイプ別
14.12.2.2.アプリケーションタイプ別
14.12.2.3.エンドユーザー産業別
14.13.シンガポール
14.13.1.価格分析
14.13.2.市場シェア分析、2024年
14.13.2.1.製品タイプ別
14.13.2.2.アプリケーションタイプ別
14.13.2.3.エンドユーザー産業別
14.14.タイ
14.14.1.価格分析
14.14.2.市場シェア分析、2024年
14.14.2.1.製品タイプ別
14.14.2.2.アプリケーションタイプ別
14.14.2.3.エンドユーザー産業別
14.15.インドネシア
14.15.1.価格分析
14.15.2.市場シェア分析、2024年
14.15.2.1.製品タイプ別
14.15.2.2.アプリケーションタイプ別
14.15.2.3.エンドユーザー産業別
14.16.オーストラリア
14.16.1.価格分析
14.16.2.市場シェア分析、2024年
14.16.2.1.製品タイプ別
14.16.2.2.アプリケーションタイプ別
14.16.2.3.エンドユーザー産業別
14.17.ニュージーランド
14.17.1.価格分析
14.17.2.市場シェア分析、2024年
14.17.2.1.製品タイプ別
14.17.2.2.アプリケーションタイプ別
14.17.2.3.エンドユーザー産業別
14.18.GCC諸国
14.18.1.価格分析
14.18.2.市場シェア分析、2024年
14.18.2.1.製品タイプ別
14.18.2.2.アプリケーションタイプ別
14.18.2.3.エンドユーザー産業別
14.19.南アフリカ
14.19.1.価格分析
14.19.2.市場シェア分析、2024年
14.19.2.1.製品タイプ別
14.19.2.2.アプリケーションタイプ別
14.19.2.3.エンドユーザー産業別
14.20.イスラエル
14.20.1.価格分析
14.20.2.市場シェア分析、2024年
14.20.2.1.製品タイプ別
14.20.2.2.アプリケーションタイプ別
14.20.2.3.エンドユーザー産業別
15.市場構造分析
15.1.競争ダッシュボード
15.2.競合ベンチマーキング
15.3.トッププレーヤーの市場シェア分析
15.3.1.地域別
15.3.2.製品タイプ別
15.3.3.アプリケーションタイプ別
15.3.4.エンドユーザー産業別
16.競争分析
16.1.競争の深層
16.1.1.ヤゲオ株式会社
16.1.1.1.概要
16.1.1.2.製品ポートフォリオ
16.1.1.3.市場セグメント別収益性
16.1.1.4.販売拠点
16.1.1.5.戦略の概要
16.1.1.5.1.マーケティング戦略
16.1.1.5.2.製品戦略
16.1.1.5.3.チャネル戦略
16.1.2.ビシェイ・インターテクノロジー
16.1.2.1.概要
16.1.2.2.製品ポートフォリオ
16.1.2.3.市場セグメント別収益性
16.1.2.4.販売拠点
16.1.2.5.戦略の概要
16.1.2.5.1.マーケティング戦略
16.1.2.5.2.製品戦略
16.1.2.5.3.チャネル戦略
16.1.3.ヨハンソン・テクノロジー社
16.1.3.1.概要
16.1.3.2.製品ポートフォリオ
16.1.3.3.市場セグメント別収益性
16.1.3.4.販売拠点
16.1.3.5.戦略の概要
16.1.3.5.1.マーケティング戦略
16.1.3.5.2.製品戦略
16.1.3.5.3.チャネル戦略
16.1.4.パルスエレクトロニクス
16.1.4.1.概要
16.1.4.2.製品ポートフォリオ
16.1.4.3.市場セグメント別収益性
16.1.4.4.販売拠点
16.1.4.5.戦略の概要
16.1.4.5.1.マーケティング戦略
16.1.4.5.2.製品戦略
16.1.4.5.3.チャネル戦略
16.1.5.タオグラス
16.1.5.1.概要
16.1.5.2.製品ポートフォリオ
16.1.5.3.市場セグメント別収益性
16.1.5.4.販売拠点
16.1.5.5.戦略の概要
16.1.5.5.1.マーケティング戦略
16.1.5.5.2.製品戦略
16.1.5.5.3.チャネル戦略
16.1.6.三菱マテリアル株式会社
16.1.6.1.概要
16.1.6.2.製品ポートフォリオ
16.1.6.3.市場セグメント別収益性
16.1.6.4.販売拠点
16.1.6.5.戦略の概要
16.1.6.5.1.マーケティング戦略
16.1.6.5.2.製品戦略
16.1.6.5.3.チャネル戦略
16.1.7.Partron Co.Ltd.
16.1.7.1.概要
16.1.7.2.製品ポートフォリオ
16.1.7.3.市場セグメント別収益性
16.1.7.4.販売拠点
16.1.7.5.戦略の概要
16.1.7.5.1.マーケティング戦略
16.1.7.5.2.製品戦略
16.1.7.5.3.チャネル戦略
16.1.8.INPAQ Technology Co.Ltd.
16.1.8.1.概要
16.1.8.2.製品ポートフォリオ
16.1.8.3.市場セグメント別収益性
16.1.8.4.販売拠点
16.1.8.5.戦略の概要
16.1.8.5.1.マーケティング戦略
16.1.8.5.2.製品戦略
16.1.8.5.3.チャネル戦略
16.1.9.アンテノバM2M
16.1.9.1.概要
16.1.9.2.製品ポートフォリオ
16.1.9.3.市場セグメント別収益性
16.1.9.4.販売拠点
16.1.9.5.戦略の概要
16.1.9.5.1.マーケティング戦略
16.1.9.5.2.製品戦略
16.1.9.5.3.チャネル戦略
16.1.10.フラクタス社
16.1.10.1.概要
16.1.10.2.製品ポートフォリオ
16.1.10.3.市場セグメント別収益性
16.1.10.4.販売拠点
16.1.10.5.戦略の概要
16.1.10.5.1.マーケティング戦略
16.1.10.5.2.製品戦略
16.1.10.5.3.チャネル戦略
16.1.11.リンクステクノロジーズ
16.1.11.1.概要
16.1.11.2.製品ポートフォリオ
16.1.11.3.市場セグメント別収益性
16.1.11.4.販売拠点
16.1.11.5.戦略の概要
16.1.11.5.1.マーケティング戦略
16.1.11.5.2.製品戦略
16.1.11.5.3.チャネル戦略
17.前提条件と略語
18.調査方法

 

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Summary

Persistence Market Research has recently released a detailed report on the global Chip Antenna Market. This report provides an in-depth analysis of crucial market dynamics, including drivers, trends, opportunities, and challenges, offering a comprehensive overview of the market structure.

Key Insights:

• Chip Antenna Market Size (2024E): USD 3.6 Bn
• Projected Market Value (2032F): USD 7.7 Bn
• Global Market Growth Rate (CAGR 2024-2032): 10.0%

Chip Antenna Market - Report Scope:

Chip antennas, also referred to as surface-mount antennas, are compact, high-performance antennas used across a variety of applications, including wireless communication, IoT devices, and consumer electronics. This market covers the development and production of chip antennas designed for different frequencies and technologies, such as Wi-Fi, Bluetooth, and cellular networks. The market's growth is driven by the increasing demand for compact and efficient antenna solutions in mobile devices, smart home technologies, and wearable electronics.

Market Growth Drivers:

Several key factors are fueling the global chip antenna market. The widespread adoption of smart devices and IoT applications requires high-performance, miniaturized antennas, contributing to market expansion. The rising use of wireless communication technologies and the need for enhanced connectivity solutions further boost demand. Technological advancements in antenna design and material science are facilitating the development of more efficient and versatile chip antennas. Additionally, the growing presence of consumer electronics and automotive applications supports market growth.

Market Restraints:

Despite its promising prospects, the chip antenna market faces challenges such as technological constraints and high development costs. The demand for increasingly compact and high-performance antennas pressures manufacturers to innovate continually. The complexity of integrating chip antennas into small devices presents design and engineering challenges. Additionally, fluctuations in raw material prices and supply chain disruptions can affect production costs and market stability.

Market Opportunities:

The chip antenna market offers substantial growth opportunities driven by technological advancements, expanding applications, and rising consumer demand. The emergence of 5G technology and the increasing need for high-speed data connectivity create new growth avenues. The expansion of IoT and smart home ecosystems presents opportunities for integrating chip antennas into a range of devices. Collaborations between technology providers and manufacturers, along with advancements in antenna design and materials, are expected to drive innovation and market expansion.

Key Questions Answered in the Report:

• What are the primary factors driving global growth in the chip antenna market?
• Which applications and industries are leading the adoption of chip antennas?
• How are advancements in antenna technology shaping the competitive landscape of the chip antenna market?
• Who are the key players in the chip antenna market, and what strategies are they using to maintain their market position?
• What are the emerging trends and future prospects in the global chip antenna market?

Competitive Intelligence and Business Strategy:

Leading players in the global chip antenna market, such as Murata Manufacturing Co., Ltd., TDK Corporation, and Linx Technologies, focus on innovation, strategic partnerships, and technological advancements to gain a competitive edge. These companies invest heavily in R&D to develop next-generation chip antennas and expand their product portfolios. Collaborations with technology developers and manufacturers enhance market access and support the integration of chip antennas into new applications. Additionally, staying ahead of technological trends and addressing evolving customer needs help strengthen their market position.

Key Companies Profiled:

• Yageo Corporation
• Vishay Intertechnology, Inc.
• Johanson Technology Inc.
• Pulse Electronics
• Taoglas
• Mitsubishi Materials Corporation
• Partron Co. Ltd.
• INPAQ Technology Co. Ltd.
• Antenova M2M
• Fractus S.A.
• Linx Technologies

Chip Antenna Market Segmentation:

By Product Type:

• LTCC Chip Antenna
• Dielectric Chip Antenna

By Application Type:

• WLAN/Wi-Fi
• Bluetooth/BLE
• Dual Band/ Multi-Band
• GPS/GNSS

By End-user Industry:

• Automotive
• Healthcare
• Industrial and Retail
• Smart Grid/Smart Home
• Consumer Electronics

By Region:

• North America
• Latin America
• Europe
• Asia Pacific
• Middle East and Africa



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Table of Contents

1. Executive Summary
1.1. Global Market Outlook
1.2. Demand-side Trends
1.3. Supply-side Trends
1.4. Technology Roadmap Analysis
1.5. Analysis and Recommendations
2. Market Overview
2.1. Market Coverage / Taxonomy
2.2. Market Definition / Scope / Limitations
3. Market Background
3.1. Market Dynamics
3.1.1. Drivers
3.1.2. Restraints
3.1.3. Opportunity
3.1.4. Trends
3.2. Scenario Forecast
3.2.1. Demand in Optimistic Scenario
3.2.2. Demand in Likely Scenario
3.2.3. Demand in Conservative Scenario
3.3. Opportunity Map Analysis
3.4. Product Life Cycle Analysis
3.5. Supply Chain Analysis
3.5.1. Supply Side Participants and their Roles
3.5.1.1. Producers
3.5.1.2. Mid-Level Participants (Traders/ Agents/ Brokers)
3.5.1.3. Wholesalers and Distributors
3.5.2. Value Added and Value Created at Node in the Supply Chain
3.5.3. List of Raw Material Suppliers
3.5.4. List of Existing and Potential Buyer’s
3.6. Investment Feasibility Matrix
3.7. Value Chain Analysis
3.7.1. Profit Margin Analysis
3.7.2. Wholesalers and Distributors
3.7.3. Retailers
3.8. PESTLE and Porter’s Analysis
3.9. Regulatory Landscape
3.9.1. By Key Regions
3.9.2. By Key Countries
3.10. Regional Parent Market Outlook
3.11. Production and Consumption Statistics
3.12. Import and Export Statistics
4. Global Chip Antenna Market Analysis 2019-2023 and Forecast, 2024-2032
4.1. Historical Market Size Value (US$ Bn) & Volume (Units) Analysis, 2019-2023
4.2. Current and Future Market Size Value (US$ Bn) & Volume (Units) Projections, 2024-2032
4.2.1. Y-o-Y Growth Trend Analysis
4.2.2. Absolute $ Opportunity Analysis
5. Global Chip Antenna Market Analysis 2019-2023 and Forecast 2024-2032, By Product Type
5.1. Introduction / Key Findings
5.2. Historical Market Size Value (US$ Bn) & Volume (Units) Analysis By Product Type, 2019-2023
5.3. Current and Future Market Size Value (US$ Bn) & Volume (Units) Analysis and Forecast By Product Type, 2024-2032
5.3.1. LTCC Chip Antenna
5.3.2. Dielectric Chip Antenna
5.4. Y-o-Y Growth Trend Analysis By Product Type, 2019-2023
5.5. Absolute $ Opportunity Analysis By Product Type, 2024-2032
6. Global Chip Antenna Market Analysis 2019-2023 and Forecast 2024-2032, By Application Type
6.1. Introduction / Key Findings
6.2. Historical Market Size Value (US$ Bn) & Volume (Units) Analysis By Application Type, 2019-2023
6.3. Current and Future Market Size Value (US$ Bn) & Volume (Units) Analysis and Forecast By Application Type, 2024-2032
6.3.1. WLAN/WiFi
6.3.2. Bluetooth/BLE
6.3.3. Dual Band/Multi-Band
6.3.4. GPS/GNSS
6.4. Y-o-Y Growth Trend Analysis By Application Type, 2019-2023
6.5. Absolute $ Opportunity Analysis By Application Type, 2024-2032
7. Global Chip Antenna Market Analysis 2019-2023 and Forecast 2024-2032, By End-User Industry
7.1. Introduction / Key Findings
7.2. Historical Market Size Value (US$ Bn) & Volume (Units) Analysis By End-User Industry, 2019-2023
7.3. Current and Future Market Size Value (US$ Bn) & Volume (Units) Analysis and Forecast By End-User Industry, 2024-2032
7.3.1. Automotive
7.3.2. Healthcare
7.3.3. Industrial & Retail
7.3.4. Smart Grid/Smart Home
7.3.5. Consumer Electronics
7.3.6. Others
7.4. Y-o-Y Growth Trend Analysis By End-User Industry, 2019-2023
7.5. Absolute $ Opportunity Analysis By End-User Industry, 2024-2032
8. Global Chip Antenna Market Analysis 2019-2023 and Forecast 2024-2032, By Region
8.1. Introduction
8.2. Historical Market Size Value (US$ Bn) & Volume (Units) Analysis By Region, 2019-2023
8.3. Current Market Size Value (US$ Bn) & Volume (Units) Analysis and Forecast By Region, 2024-2032
8.3.1. North America
8.3.2. Latin America
8.3.3. Europe
8.3.4. Asia Pacific
8.3.5. Middle East & Africa
8.4. Market Attractiveness Analysis By Region
9. North America Chip Antenna Market Analysis 2019-2023 and Forecast 2024-2032, By Country
9.1. Historical Market Size Value (US$ Bn) & Volume (Units) Trend Analysis By Market Taxonomy, 2019-2023
9.2. Market Size Value (US$ Bn) & Volume (Units) Forecast By Market Taxonomy, 2024-2032
9.2.1. By Country
9.2.1.1. USA
9.2.1.2. Canada
9.2.2. By Product Type
9.2.3. By Application Type
9.2.4. By End-User Industry
9.3. Market Attractiveness Analysis
9.3.1. By Country
9.3.2. By Product Type
9.3.3. By Application Type
9.3.4. By End-User Industry
9.4. Key Takeaways
10. Latin America Chip Antenna Market Analysis 2019-2023 and Forecast 2024-2032, By Country
10.1. Historical Market Size Value (US$ Bn) & Volume (Units) Trend Analysis By Market Taxonomy, 2019-2023
10.2. Market Size Value (US$ Bn) & Volume (Units) Forecast By Market Taxonomy, 2024-2032
10.2.1. By Country
10.2.1.1. Brazil
10.2.1.2. Mexico
10.2.1.3. Rest of Latin America
10.2.2. By Product Type
10.2.3. By Application Type
10.2.4. By End-User Industry
10.3. Market Attractiveness Analysis
10.3.1. By Country
10.3.2. By Product Type
10.3.3. By Application Type
10.3.4. By End-User Industry
10.4. Key Takeaways
11. Europe Chip Antenna Market Analysis 2019-2023 and Forecast 2024-2032, By Country
11.1. Historical Market Size Value (US$ Bn) & Volume (Units) Trend Analysis By Market Taxonomy, 2019-2023
11.2. Market Size Value (US$ Bn) & Volume (Units) Forecast By Market Taxonomy, 2024-2032
11.2.1. By Country
11.2.1.1. Germany
11.2.1.2. United Kingdom
11.2.1.3. France
11.2.1.4. Spain
11.2.1.5. Italy
11.2.1.6. Rest of Europe
11.2.2. By Product Type
11.2.3. By Application Type
11.2.4. By End-User Industry
11.3. Market Attractiveness Analysis
11.3.1. By Country
11.3.2. By Product Type
11.3.3. By Application Type
11.3.4. By End-User Industry
11.4. Key Takeaways
12. Asia Pacific Chip Antenna Market Analysis 2019-2023 and Forecast 2024-2032, By Country
12.1. Historical Market Size Value (US$ Bn) & Volume (Units) Trend Analysis By Market Taxonomy, 2019-2023
12.2. Market Size Value (US$ Bn) & Volume (Units) Forecast By Market Taxonomy, 2024-2032
12.2.1. By Country
12.2.1.1. China
12.2.1.2. Japan
12.2.1.3. South Korea
12.2.1.4. Singapore
12.2.1.5. Thailand
12.2.1.6. Indonesia
12.2.1.7. Australia
12.2.1.8. New Zealand
12.2.1.9. Rest of Asia Pacific
12.2.2. By Product Type
12.2.3. By Application Type
12.2.4. By End-User Industry
12.3. Market Attractiveness Analysis
12.3.1. By Country
12.3.2. By Product Type
12.3.3. By Application Type
12.3.4. By End-User Industry
12.4. Key Takeaways
13. Middle East & Africa Chip Antenna Market Analysis 2019-2023 and Forecast 2024-2032, By Country
13.1. Historical Market Size Value (US$ Bn) & Volume (Units) Trend Analysis By Market Taxonomy, 2019-2023
13.2. Market Size Value (US$ Bn) & Volume (Units) Forecast By Market Taxonomy, 2024-2032
13.2.1. By Country
13.2.1.1. GCC Countries
13.2.1.2. South Africa
13.2.1.3. Israel
13.2.1.4. Rest of Middle East & Africa
13.2.2. By Product Type
13.2.3. By Application Type
13.2.4. By End-User Industry
13.3. Market Attractiveness Analysis
13.3.1. By Country
13.3.2. By Product Type
13.3.3. By Application Type
13.3.4. By End-User Industry
13.4. Key Takeaways
14. Key Countries Chip Antenna Market Analysis
14.1. USA
14.1.1. Pricing Analysis
14.1.2. Market Share Analysis, 2024
14.1.2.1. By Product Type
14.1.2.2. By Application Type
14.1.2.3. By End-User Industry
14.2. Canada
14.2.1. Pricing Analysis
14.2.2. Market Share Analysis, 2024
14.2.2.1. By Product Type
14.2.2.2. By Application Type
14.2.2.3. By End-User Industry
14.3. Brazil
14.3.1. Pricing Analysis
14.3.2. Market Share Analysis, 2024
14.3.2.1. By Product Type
14.3.2.2. By Application Type
14.3.2.3. By End-User Industry
14.4. Mexico
14.4.1. Pricing Analysis
14.4.2. Market Share Analysis, 2024
14.4.2.1. By Product Type
14.4.2.2. By Application Type
14.4.2.3. By End-User Industry
14.5. Germany
14.5.1. Pricing Analysis
14.5.2. Market Share Analysis, 2024
14.5.2.1. By Product Type
14.5.2.2. By Application Type
14.5.2.3. By End-User Industry
14.6. United Kingdom
14.6.1. Pricing Analysis
14.6.2. Market Share Analysis, 2024
14.6.2.1. By Product Type
14.6.2.2. By Application Type
14.6.2.3. By End-User Industry
14.7. France
14.7.1. Pricing Analysis
14.7.2. Market Share Analysis, 2024
14.7.2.1. By Product Type
14.7.2.2. By Application Type
14.7.2.3. By End-User Industry
14.8. Spain
14.8.1. Pricing Analysis
14.8.2. Market Share Analysis, 2024
14.8.2.1. By Product Type
14.8.2.2. By Application Type
14.8.2.3. By End-User Industry
14.9. Italy
14.9.1. Pricing Analysis
14.9.2. Market Share Analysis, 2024
14.9.2.1. By Product Type
14.9.2.2. By Application Type
14.9.2.3. By End-User Industry
14.10. China
14.10.1. Pricing Analysis
14.10.2. Market Share Analysis, 2024
14.10.2.1. By Product Type
14.10.2.2. By Application Type
14.10.2.3. By End-User Industry
14.11. Japan
14.11.1. Pricing Analysis
14.11.2. Market Share Analysis, 2024
14.11.2.1. By Product Type
14.11.2.2. By Application Type
14.11.2.3. By End-User Industry
14.12. South Korea
14.12.1. Pricing Analysis
14.12.2. Market Share Analysis, 2024
14.12.2.1. By Product Type
14.12.2.2. By Application Type
14.12.2.3. By End-User Industry
14.13. Singapore
14.13.1. Pricing Analysis
14.13.2. Market Share Analysis, 2024
14.13.2.1. By Product Type
14.13.2.2. By Application Type
14.13.2.3. By End-User Industry
14.14. Thailand
14.14.1. Pricing Analysis
14.14.2. Market Share Analysis, 2024
14.14.2.1. By Product Type
14.14.2.2. By Application Type
14.14.2.3. By End-User Industry
14.15. Indonesia
14.15.1. Pricing Analysis
14.15.2. Market Share Analysis, 2024
14.15.2.1. By Product Type
14.15.2.2. By Application Type
14.15.2.3. By End-User Industry
14.16. Australia
14.16.1. Pricing Analysis
14.16.2. Market Share Analysis, 2024
14.16.2.1. By Product Type
14.16.2.2. By Application Type
14.16.2.3. By End-User Industry
14.17. New Zealand
14.17.1. Pricing Analysis
14.17.2. Market Share Analysis, 2024
14.17.2.1. By Product Type
14.17.2.2. By Application Type
14.17.2.3. By End-User Industry
14.18. GCC Countries
14.18.1. Pricing Analysis
14.18.2. Market Share Analysis, 2024
14.18.2.1. By Product Type
14.18.2.2. By Application Type
14.18.2.3. By End-User Industry
14.19. South Africa
14.19.1. Pricing Analysis
14.19.2. Market Share Analysis, 2024
14.19.2.1. By Product Type
14.19.2.2. By Application Type
14.19.2.3. By End-User Industry
14.20. Israel
14.20.1. Pricing Analysis
14.20.2. Market Share Analysis, 2024
14.20.2.1. By Product Type
14.20.2.2. By Application Type
14.20.2.3. By End-User Industry
15. Market Structure Analysis
15.1. Competition Dashboard
15.2. Competition Benchmarking
15.3. Market Share Analysis of Top Players
15.3.1. By Regional
15.3.2. By Product Type
15.3.3. By Application Type
15.3.4. By End-User Industry
16. Competition Analysis
16.1. Competition Deep Dive
16.1.1. Yageo Corporation
16.1.1.1. Overview
16.1.1.2. Product Portfolio
16.1.1.3. Profitability by Market Segments
16.1.1.4. Sales Footprint
16.1.1.5. Strategy Overview
16.1.1.5.1. Marketing Strategy
16.1.1.5.2. Product Strategy
16.1.1.5.3. Channel Strategy
16.1.2. Vishay Intertechnology, Inc.
16.1.2.1. Overview
16.1.2.2. Product Portfolio
16.1.2.3. Profitability by Market Segments
16.1.2.4. Sales Footprint
16.1.2.5. Strategy Overview
16.1.2.5.1. Marketing Strategy
16.1.2.5.2. Product Strategy
16.1.2.5.3. Channel Strategy
16.1.3. Johanson Technology Inc.
16.1.3.1. Overview
16.1.3.2. Product Portfolio
16.1.3.3. Profitability by Market Segments
16.1.3.4. Sales Footprint
16.1.3.5. Strategy Overview
16.1.3.5.1. Marketing Strategy
16.1.3.5.2. Product Strategy
16.1.3.5.3. Channel Strategy
16.1.4. Pulse Electronics
16.1.4.1. Overview
16.1.4.2. Product Portfolio
16.1.4.3. Profitability by Market Segments
16.1.4.4. Sales Footprint
16.1.4.5. Strategy Overview
16.1.4.5.1. Marketing Strategy
16.1.4.5.2. Product Strategy
16.1.4.5.3. Channel Strategy
16.1.5. Taoglas
16.1.5.1. Overview
16.1.5.2. Product Portfolio
16.1.5.3. Profitability by Market Segments
16.1.5.4. Sales Footprint
16.1.5.5. Strategy Overview
16.1.5.5.1. Marketing Strategy
16.1.5.5.2. Product Strategy
16.1.5.5.3. Channel Strategy
16.1.6. Mitsubishi Materials Corporation
16.1.6.1. Overview
16.1.6.2. Product Portfolio
16.1.6.3. Profitability by Market Segments
16.1.6.4. Sales Footprint
16.1.6.5. Strategy Overview
16.1.6.5.1. Marketing Strategy
16.1.6.5.2. Product Strategy
16.1.6.5.3. Channel Strategy
16.1.7. Partron Co. Ltd.
16.1.7.1. Overview
16.1.7.2. Product Portfolio
16.1.7.3. Profitability by Market Segments
16.1.7.4. Sales Footprint
16.1.7.5. Strategy Overview
16.1.7.5.1. Marketing Strategy
16.1.7.5.2. Product Strategy
16.1.7.5.3. Channel Strategy
16.1.8. INPAQ Technology Co. Ltd.
16.1.8.1. Overview
16.1.8.2. Product Portfolio
16.1.8.3. Profitability by Market Segments
16.1.8.4. Sales Footprint
16.1.8.5. Strategy Overview
16.1.8.5.1. Marketing Strategy
16.1.8.5.2. Product Strategy
16.1.8.5.3. Channel Strategy
16.1.9. Antenova M2M
16.1.9.1. Overview
16.1.9.2. Product Portfolio
16.1.9.3. Profitability by Market Segments
16.1.9.4. Sales Footprint
16.1.9.5. Strategy Overview
16.1.9.5.1. Marketing Strategy
16.1.9.5.2. Product Strategy
16.1.9.5.3. Channel Strategy
16.1.10. Fractus S.A.
16.1.10.1. Overview
16.1.10.2. Product Portfolio
16.1.10.3. Profitability by Market Segments
16.1.10.4. Sales Footprint
16.1.10.5. Strategy Overview
16.1.10.5.1. Marketing Strategy
16.1.10.5.2. Product Strategy
16.1.10.5.3. Channel Strategy
16.1.11. Linx Technologies
16.1.11.1. Overview
16.1.11.2. Product Portfolio
16.1.11.3. Profitability by Market Segments
16.1.11.4. Sales Footprint
16.1.11.5. Strategy Overview
16.1.11.5.1. Marketing Strategy
16.1.11.5.2. Product Strategy
16.1.11.5.3. Channel Strategy
17. Assumptions & Acronyms Used
18. Research Methodology

 

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2024/09/13 10:26

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