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インドの自動車用合成エンジンオイル市場:製品タイプ、用途、最終用途別:産業分析、規模、シェア、成長、動向、予測、2024-2033年


India Synthetic Automotive Engine Oil Market by Product Type, Application, and End-Use: Industry Analysis, Size, Share, Growth, Trends, and Forecast, 2024-2033

Persistence Market Research社はこのほど、インドの自動車用合成エンジンオイル市場に関する包括的な調査レポートを発表し、市場構造に関する詳細な洞察とともに、促進要因、動向、機会、課題などの主要な市場ダ... もっと見る

 

 

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Persistence Market Research
パーシスタンスマーケットリサーチ
2024年7月24日 US$2,500
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サマリー

Persistence Market Research社はこのほど、インドの自動車用合成エンジンオイル市場に関する包括的な調査レポートを発表し、市場構造に関する詳細な洞察とともに、促進要因、動向、機会、課題などの主要な市場ダイナミクスについて詳細な評価を提供しました。

主な洞察

- インドの自動車用合成エンジンオイル市場規模(2024E):7億7,080万米ドル
- 市場予測値(2033F):1035.9百万米ドル1億3590万米ドル
- インド市場成長率(CAGR 2024~2033) 4.3%

レポートの範囲自動車用合成エンジンオイル市場

自動車用合成エンジンオイルは、従来の鉱物油に比べて優れた性能を発揮するように設計されている。耐摩耗性の向上、燃費の改善、極端な温度条件下での性能向上などを実現する。インドの自動車用合成エンジンオイル市場は、乗用車、商用車、二輪車など幅広い車種に対応している。市場の成長には、従来型オイルに対する合成オイルの優位性、自動車販売台数の増加、高性能潤滑油を支持する厳しい排ガス規制などにより、合成オイルの採用が増加していることが寄与している。

市場成長の促進要因

インドの自動車用合成エンジンオイル市場は、優れたエンジン保護性能、オイル交換間隔の延長、燃費の改善など、合成オイルの利点に対する意識の高まりなど、いくつかの重要な要因によって牽引されている。高性能車への需要の高まりと自動車生産の増加は、さらに市場拡大に寄与している。さらに、インド政府が課す厳しい排ガス規制により、エンジン効率を高め、排ガスを削減するために高品質の潤滑油を使用する必要があるため、合成エンジンオイルの採用が促進されている。

市場の阻害要因

前向きな成長見通しにもかかわらず、インドの自動車用合成エンジンオイル市場は、従来の選択肢に比べて合成オイルのコストが高いという課題に直面している。この価格格差は、特に二輪車やエントリー・レベルの自動車セグメントにおいて、コスト意識の高い消費者の足を引っ張る可能性がある。さらに、市場は原油価格の変動の影響を受け、合成潤滑油の価格設定に影響を与える。これらの課題に対処するには、合成油の長期的な利点と性能の優位性について消費者を教育し、メーカーによる戦略的な価格設定とマーケティング活動を行う必要がある。

市場機会:

インドにおける自動車用合成潤滑油市場は、自動車保有台数の増加、可処分所得の増加、都市化により、大きな成長機会をもたらしている。一般に高性能潤滑油を必要とするプレミアム車や高級車の人気が高まっていることが、市場のすそ野をさらに広げている。さらに、ターボチャージャーや直噴システムなど、最新のエンジン要件に合わせた先進的な合成油処方の開発により、市場プレーヤーに新たな道が開けている。研究開発への投資と自動車メーカーとの戦略的提携は、新たなチャンスをつかみ、市場の主導権を維持するために極めて重要である。

本レポートで扱う主な質問

- インドの自動車用合成エンジンオイル市場の成長を促す主な要因は何か?
- インドの各地域で化学合成エンジンオイルの採用をリードしているのはどの自動車セグメントと用途か?
- 技術の進歩は自動車用合成エンジンオイル市場の競争環境にどのような影響を与えているか?
- インドの自動車用合成エンジンオイル市場における主要プレーヤーは誰か、また競争力を維持するためにどのような戦略をとっているか?
- インドの自動車用合成エンジンオイル市場の新たなトレンドと将来性は?

競合情報とビジネス戦略

Indian Oil Corporation、Bharat Petroleum Corporation Limited、Hindustan Petroleum Corporation Limitedなど、インドの自動車用合成エンジンオイル市場の主要企業は、競争力を高めるために技術革新、製品の差別化、戦略的提携に注力している。これらの企業は研究開発に投資し、最新のエンジンの進化するニーズを満たし、性能を向上させる高度な合成油配合を生み出している。自動車メーカーやサービスセンターとの提携は、市場アクセスを改善し、新技術の採用を促進するのに役立つ。さらに、消費者教育や、化学合成油の利点を強調する的を絞ったマーケティング・キャンペーンは、市場の成長を促進し、ダイナミックな自動車セクターにおける消費者の採用を増やす上で重要な役割を果たしている。

主な企業

- インド石油公社
- HPCL
- BPCL
- カストロール
- サビタ石油
- シェルPLC
- バルボリン
- アムソイル
- ガルフオイル・インターナショナル
- モチュール
- エクソンモービル
- BP PLC
- フィリップス66社

インド合成自動車エンジンオイル市場調査のセグメント化

自動車タイプ別
- 乗用車
- LCV
- HCV
- 二輪車
- レース車両
- マリン

製品タイプ別
- 全合成エンジンオイル
- シンセティックブレンドエンジンオイル
- 高燃費合成エンジンオイル
- レーシング合成エンジンオイル

ベースオイルタイプ別
- グループIIIベースオイル
- グループIVベースオイル
- グループVベースオイル

地域別
- 北インド
- 南インド
- 東インド
- 西インド

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目次

1.要旨
1.1.インド市場の展望
1.2.需要サイドの動向
1.3.供給サイドの動向
1.4.技術ロードマップ
1.5.分析と提言
2.市場概要
2.1.市場カバレッジ/分類
2.2.市場の定義/範囲/限界
3.主な市場動向
3.1.市場に影響を与える主なトレンド
3.2.製品イノベーション/開発動向
4.主な成功要因
4.1.製品採用/使用分析
4.2.製品のUSP/特徴
4.3.戦略的プロモーション戦略
5.インド市場の需要分析2019-2023年と予測、2024-2033年
5.1.過去の市場数量(トン)分析、2019-2023年
5.2.現在と将来の市場量(トン)予測、2024年~2033年
5.3.前年比成長トレンド分析
6.インド市場-価格分析
6.1.地域別価格分析
6.2.インド平均価格分析ベンチマーク
7.インド市場の需要(金額または規模:Th米ドル)分析 2019-2023年および予測、2024-2033年
7.1.過去の市場価値(US$ Th)分析、2019-2023年
7.2.現在と将来の市場価値(US$ Th)予測、2024-2033年
7.2.1.前年比成長トレンド分析
7.2.2.絶対額の機会分析
8.市場背景
8.1.マクロ経済要因
8.1.1.インドのGDP成長見通し
8.1.2.インド化学産業の概要
8.1.3.製造業の付加価値
8.1.4.産業付加価値
8.1.5.親会社の市場展望
8.1.6.その他のマクロ経済要因
8.2.予測要因-関連性と影響
8.2.1.トップ企業の過去の成長
8.2.2.GDP成長率予測
8.2.3.製造業予測
8.2.4.インドの都市化成長予測
8.2.5.ビジネス環境
8.2.6.Covid-19の影響評価
8.2.7.最終用途産業の成長見通し
8.3.バリューチェーン
8.3.1.基油サプライヤー
8.3.2.製品メーカー
8.3.3.想定されるエンドユーザー
8.4.COVID-19危機-影響評価
8.4.1.現在の統計
8.4.2.短期・中長期の見通し
8.4.3.予想されるリバウンド
8.5.市場ダイナミクス
8.5.1.促進要因
8.5.2.阻害要因
8.5.3.機会分析
9.インド市場分析2019-2023年および予測2024-2033年:製品タイプ別
9.1.はじめに/主な調査結果
9.2.製品タイプ別の過去市場規模(US$ Th)と数量分析、2019-2023年
9.3.製品タイプ別の現在および将来の市場規模(US$ Th)と数量分析・予測、2024年~2033年
9.3.1.完全合成エンジンオイル
9.3.2.合成ブレンドエンジンオイル
9.3.3.高燃費合成エンジンオイル
9.3.4.レーシング合成エンジンオイル
9.3.5.その他
9.4.製品タイプ別市場魅力度分析
10.インド市場分析2019-2023年および予測2024-2033年:ベースオイルタイプ別
10.1.はじめに / 主要な調査結果
10.2.ベースオイルタイプ別の過去市場規模(US$ Th)と数量分析、2019-2023年
10.3.ベースオイルタイプ別の現在および将来の市場規模(US$ Th)と数量分析・予測、2024年~2033年
10.3.1.グループIIIベースオイル
10.3.1.1.イソ脱脂ベースオイル
10.3.1.2.触媒脱脂基油
10.3.2.グループIV基油
10.3.3.グループVベースオイル
10.3.3.1.エステル基油
10.3.3.2.ポリアルキレングリコール(PAG)基油
10.3.3.3.バイオベース合成油
10.4.基油タイプ別市場魅力度分析
11.インド市場分析2019-2023年および予測2024-2033年:自動車タイプ別
11.1.はじめに / 主要な調査結果
11.2.自動車タイプ別の過去市場規模(US$ Th)と数量分析、2019-2023年
11.3.自動車タイプ別の現在および将来の市場規模(US$ Th)と数量分析・予測、2024-2033年
11.3.1.乗用車
11.3.1.1.ガソリン
11.3.1.2.ディーゼル
11.3.1.3.CNG
11.3.1.4.ハイブリッド
11.3.2.LCV
11.3.2.1.ガソリン
11.3.2.2.ディーゼル
11.3.2.3.CNG
11.3.2.4.ハイブリッド
11.3.3.HCV
11.3.3.1.ガソリン
11.3.3.2.ディーゼル
11.3.3.3.CNG
11.3.3.4.ハイブリッド
11.3.4.2輪車
11.3.5.レーシングカー
11.3.6.マリン
11.4.車両タイプ別市場魅力度分析
12.インド市場分析2019-2023年および予測2024-2033年:地域別
12.1.はじめに
12.2.過去の市場規模(US$ Th)と地域別数量分析(2019-2023年
12.3.地域別の現在の市場規模(Thドル)と数量分析・予測、2024~2033年
12.3.1.北インド
12.3.2.南インド
12.3.3.東インド
12.3.4.西インド
12.4.地域別市場魅力度分析
13.北インド市場分析2019-2023年および予測2024-2033年
13.1.はじめに
13.2.価格分析
13.3.過去の市場規模(US$ Th)と市場分類別数量動向分析(2019-2023年
13.4.市場分類別市場規模(US$ Th)と数量予測(2024-2033年
13.4.1.製品タイプ別
13.4.2.ベースオイルタイプ別
13.4.3.車種別
13.5.市場魅力度分析
13.5.1.製品タイプ別
13.5.2.基油タイプ別
13.5.3.車種別
13.6.市場動向
13.7.主要市場参加者 - インテンシティマッピング
13.8.促進要因と阻害要因-影響分析
14.南インド市場の分析 2019-2023年および予測 2024-2033年
14.1.はじめに
14.2.価格分析
14.3.過去の市場規模(US$ Th)と市場分類別数量動向分析(2019-2023年
14.4.市場分類別市場規模(US$ Th)と数量予測(2024-2033年
14.4.1.製品タイプ別
14.4.2.ベースオイルタイプ別
14.4.3.車種別
14.5.市場魅力度分析
14.5.1.製品タイプ別
14.5.2.基油タイプ別
14.5.3.車種別
14.6.市場動向
14.7.主要市場参加者 - インテンシティマッピング
14.8.促進要因と阻害要因-影響分析
15.東インド市場の分析 2019-2023年および予測 2024-2033年
15.1.はじめに
15.2.価格分析
15.3.過去の市場規模(US$ Th)と市場分類別数量動向分析(2019-2023年
15.4.市場分類別市場規模(US$ Th)と数量予測(2024-2033年
15.4.1.製品タイプ別
15.4.2.ベースオイルタイプ別
15.4.3.車種別
15.5.市場魅力度分析
15.5.1.製品タイプ別
15.5.2.基油タイプ別
15.5.3.車種別
15.6.市場動向
15.7.主要市場参加者 - インテンシティマッピング
15.8.促進要因と阻害要因-影響分析
16.西インド市場の分析 2019-2023年および予測 2024-2033年
16.1.はじめに
16.2.価格分析
16.3.過去の市場規模(US$ Th)と市場分類別数量動向分析(2019-2023年
16.4.市場分類別市場規模(US$ Th)と数量予測(2024-2033年
16.4.1.製品タイプ別
16.4.2.ベースオイルタイプ別
16.4.3.車種別
16.5.市場魅力度分析
16.5.1.製品タイプ別
16.5.2.基油タイプ別
16.5.3.車種別
16.6.市場動向
16.7.主要市場参加者 - インテンシティマッピング
16.8.促進要因と阻害要因-影響分析
17.州別市場分析 2024-2033
17.1.マハラシュトラ州市場分析
17.1.1.製品タイプ別
17.1.2.ベースオイルタイプ別
17.1.3.車種別
17.2.タミルナドゥ州市場分析
17.2.1.製品タイプ別
17.2.2.基油タイプ別
17.2.3.車種別
17.3.グジャラート州市場分析
17.3.1.製品タイプ別
17.3.2.ベースオイルタイプ別
17.3.3.車種別
17.4.テランガナ州市場分析
17.4.1.製品タイプ別
17.4.2.基油タイプ別
17.4.3.車種別
17.5.アンドラ州市場分析
17.5.1.製品タイプ別
17.5.2.基油タイプ別
17.5.3.車種別
17.6.西ベンガル州の市場分析
17.6.1.製品タイプ別
17.6.2.基油タイプ別
17.6.3.車種別
17.7.カルナータカ州の市場分析
17.7.1.製品タイプ別
17.7.2.基油タイプ別
17.7.3.車種別
17.8.ウッタルプラデシュ州の市場分析
17.8.1.製品タイプ別
17.8.2.基油タイプ別
17.8.3.車種別
18.市場構造分析
18.1.企業階層別市場分析
18.2.上位企業の市場シェア分析
18.3.市場プレゼンス分析
18.3.1.プレイヤーの地域別フットプリント
18.3.2.プレイヤーの製品フットプリント
19.競争分析
19.1.競争ダッシュボード
19.2.競合ベンチマーキング
19.3.競合ディープダイブ
19.3.1.アムソイル
19.3.1.1.概要
19.3.1.2.製品ポートフォリオ
19.3.1.3.市場セグメント別収益性(製品/チャネル/地域)
19.3.1.4.セールスフットプリント
19.3.1.5.戦略の概要
19.3.2.サヴィタ石油
19.3.2.1.概要
19.3.2.2.製品ポートフォリオ
19.3.2.3.市場セグメント別収益性(製品/チャネル/地域)
19.3.2.4.セールスフットプリント
19.3.2.5.戦略の概要
19.3.3.BP plc
19.3.3.1.概要
19.3.3.2.製品ポートフォリオ
19.3.3.3.市場セグメント別収益性(製品/チャネル/地域)
19.3.3.4.セールスフットプリント
19.3.3.5.戦略の概要
19.3.4.カストロール
19.3.4.1.概要
19.3.4.2.製品ポートフォリオ
19.3.4.3.市場セグメント別収益性(製品/チャネル/地域)
19.3.4.4.セールスフットプリント
19.3.4.5.戦略の概要
19.3.5.シェブロンコーポレーション
19.3.5.1.概要
19.3.5.2.製品ポートフォリオ
19.3.5.3.市場セグメント別収益性(製品/チャネル/地域)
19.3.5.4.販売拠点
19.3.5.5.戦略の概要
19.3.6.コノコフィリップス社
19.3.6.1.概要
19.3.6.2.製品ポートフォリオ
19.3.6.3.市場セグメント別収益性(製品/チャネル/地域)
19.3.6.4.販売拠点
19.3.6.5.戦略の概要
19.3.7.エクソン モービル コーポレーション
19.3.7.1.概要
19.3.7.2.製品ポートフォリオ
19.3.7.3.市場セグメント別収益性(製品/チャネル/地域)
19.3.7.4.セールスフットプリント
19.3.7.5.戦略の概要
19.3.8.フックス ペトロルブ SE
19.3.8.1.概要
19.3.8.2.製品ポートフォリオ
19.3.8.3.市場セグメント別収益性(製品/チャネル/地域)
19.3.8.4.販売拠点
19.3.8.5.戦略の概要
19.3.9.ガルフオイル・インターナショナル
19.3.9.1.概要
19.3.9.2.製品ポートフォリオ
19.3.9.3.市場セグメント別収益性(製品/チャネル/地域)
19.3.9.4.セールスフットプリント
19.3.9.5.戦略の概要
19.3.10.出光興産株式会社
19.3.10.1.概要
19.3.10.2.製品ポートフォリオ
19.3.10.3.市場セグメント別収益性(製品/チャネル/地域)
19.3.10.4.販売拠点
19.3.10.5.戦略の概要
19.3.11.ケンドールモーターオイル
19.3.11.1.概要
19.3.11.2.製品ポートフォリオ
19.3.11.3.市場セグメント別収益性(製品/チャネル/地域)
19.3.11.4.セールスフットプリント
19.3.11.5.戦略の概要
19.3.12.ルーカス・オイル・プロダクツ
19.3.12.1.概要
19.3.12.2.製品ポートフォリオ
19.3.12.3.市場セグメント別収益性(製品/チャネル/地域)
19.3.12.4.販売拠点
19.3.12.5.戦略の概要
19.3.13.マグ1潤滑油
19.3.13.1.概要
19.3.13.2.製品ポートフォリオ
19.3.13.3.市場セグメント別収益性(製品/チャネル/地域)
19.3.13.4.販売拠点
19.3.13.5.戦略の概要
19.3.14.モチュールS.A.
19.3.14.1.概要
19.3.14.2.製品ポートフォリオ
19.3.14.3.市場セグメント別収益性(製品/チャネル/地域)
19.3.14.4.販売拠点
19.3.14.5.戦略の概要
19.3.15.ニューロン・プロダクツ・オーストラリア
19.3.15.1.概要
19.3.15.2.製品ポートフォリオ
19.3.15.3.市場セグメント別収益性(製品/チャネル/地域)
19.3.15.4.販売拠点
19.3.15.5.戦略の概要
19.3.16.ペンズオイル・クエーカー・ステート社
19.3.16.1.概要
19.3.16.2.製品ポートフォリオ
19.3.16.3.市場セグメント別収益性(製品/チャネル/地域)
19.3.16.4.販売拠点
19.3.16.5.戦略の概要
19.3.17.ペトロカナダ・ルブリカンツ社
19.3.17.1.概要
19.3.17.2.製品ポートフォリオ
19.3.17.3.市場セグメント別収益性(製品/チャネル/地域)
19.3.17.4.販売拠点
19.3.17.5.戦略の概要
19.3.18.フィリップス66社
19.3.18.1.概要
19.3.18.2.製品ポートフォリオ
19.3.18.3.市場セグメント別収益性(製品/チャネル/地域)
19.3.18.4.販売拠点
19.3.18.5.戦略の概要
19.3.19.プロロング・スーパー・ルブリカンツ
19.3.19.1.概要
19.3.19.2.製品ポートフォリオ
19.3.19.3.市場セグメント別収益性(製品/チャネル/地域)
19.3.19.4.販売拠点
19.3.19.5.戦略の概要
19.3.20.クエーカー・ステート・コーポレーション
19.3.20.1.概要
19.3.20.2.製品ポートフォリオ
19.3.20.3.市場セグメント別収益性(製品/チャネル/地域)
19.3.20.4.販売拠点
19.3.20.5.戦略の概要
19.3.21.ラベノールGmbH
19.3.21.1.概要
19.3.21.2.製品ポートフォリオ
19.3.21.3.市場セグメント別収益性(製品/チャネル/地域)
19.3.21.4.販売拠点
19.3.21.5.戦略の概要
19.3.22.レッドライン合成油株式会社
19.3.22.1.概要
19.3.22.2.製品ポートフォリオ
19.3.22.3.市場セグメント別収益性(製品/チャネル/地域)
19.3.22.4.販売拠点
19.3.22.5.戦略の概要
19.3.23.レプソル
19.3.23.1.概要
19.3.23.2.製品ポートフォリオ
19.3.23.3.市場セグメント別収益性(製品/チャネル/地域)
19.3.23.4.セールスフットプリント
19.3.23.5.戦略の概要
19.3.24.ロイヤルパープルLLC
19.3.24.1.概要
19.3.24.2.製品ポートフォリオ
19.3.24.3.市場セグメント別収益性(製品/チャネル/地域)
19.3.24.4.セールスフットプリント
19.3.24.5.戦略の概要
19.3.25.シェーファーマニュファクチャリング
19.3.25.1.概要
19.3.25.2.製品ポートフォリオ
19.3.25.3.市場セグメント別収益性(製品/チャネル/地域)
19.3.25.4.販売拠点
19.3.25.5.戦略の概要
19.3.26.シェル・インターナショナルB.V.
19.3.26.1.概要
19.3.26.2.製品ポートフォリオ
19.3.26.3.市場セグメント別収益性(製品/チャネル/地域)
19.3.26.4.販売拠点
19.3.26.5.戦略の概要
19.3.27.STP製品
19.3.27.1.概要
19.3.27.2.製品ポートフォリオ
19.3.27.3.市場セグメント別収益性(製品/チャネル/地域)
19.3.27.4.セールスフットプリント
19.3.27.5.戦略の概要
19.3.28.スノコLP
19.3.28.1.概要
19.3.28.2.製品ポートフォリオ
19.3.28.3.市場セグメント別収益性(製品/チャネル/地域)
19.3.28.4.販売拠点
19.3.28.5.戦略の概要
19.3.29.トータルエナジーSE
19.3.29.1.概要
19.3.29.2.製品ポートフォリオ
19.3.29.3.市場セグメント別収益性(製品/チャネル/地域)
19.3.29.4.販売拠点
19.3.29.5.戦略の概要
19.3.30.バルボリン
19.3.30.1.概要
19.3.30.2.製品ポートフォリオ
19.3.30.3.市場セグメント別収益性(製品/チャネル/地域)
19.3.30.4.セールスフットプリント
19.3.30.5.戦略の概要
19.3.31.ウルフ・ルブリカンツ
19.3.31.1.概要
19.3.31.2.製品ポートフォリオ
19.3.31.3.市場セグメント別収益性(製品/チャネル/地域)
19.3.31.4.セールスフットプリント
19.3.31.5.戦略の概要
19.3.32.ZICルブリカンツ
19.3.32.1.概要
19.3.32.2.製品ポートフォリオ
19.3.32.3.市場セグメント別収益性(製品/チャネル/地域)
19.3.32.4.販売拠点
19.3.32.5.戦略の概要
19.3.33.ACDelco
19.3.33.1.概要
19.3.33.2.製品ポートフォリオ
19.3.33.3.市場セグメント別収益性(製品/チャネル/地域)
19.3.33.4.販売拠点
19.3.33.5.戦略の概要
19.3.34.チャンピオン・ブランズ
19.3.34.1.概要
19.3.34.2.製品ポートフォリオ
19.3.34.3.市場セグメント別収益性(製品/チャネル/地域)
19.3.34.4.セールスフットプリント
19.3.34.5.戦略の概要
19.3.35.クロダ・インターナショナル
19.3.35.1.概要
19.3.35.2.製品ポートフォリオ
19.3.35.3.市場セグメント別収益性(製品/チャネル/地域)
19.3.35.4.販売拠点
19.3.35.5.戦略の概要
19.3.36.ENEOS株式会社
19.3.36.1.概要
19.3.36.2.製品ポートフォリオ
19.3.36.3.市場セグメント別収益性(製品/チャネル/地域)
19.3.36.4.販売拠点
19.3.36.5.戦略の概要
20.一次調査分析
21.前提条件と略語
22.調査方法

 

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Summary

Persistence Market Research has recently unveiled a comprehensive report on the India synthetic automotive engine oil market, offering an in-depth evaluation of key market dynamics, including drivers, trends, opportunities, and challenges, along with detailed insights into the market structure.

Key Insights:

• India Synthetic Automotive Engine Oil Market Size (2024E): USD 707.8 Million
• Projected Market Value (2033F): USD 1035.9 Million
• India Market Growth Rate (CAGR 2024 to 2033): 4.3%

Report Scope: Synthetic Automotive Engine Oil Market

Synthetic automotive engine oils are designed to deliver superior performance compared to conventional mineral oils. They offer enhanced protection against wear, improved fuel efficiency, and better performance under extreme temperature conditions. The India synthetic automotive engine oil market serves a broad spectrum of vehicles, including passenger cars, commercial vehicles, and motorcycles. The growth of the market is fueled by the increasing adoption of synthetic oils, driven by their advantages over conventional oils, rising automotive sales, and stringent emission regulations that favor high-performance lubricants.

Market Growth Drivers:

The India synthetic automotive engine oil market is driven by several key factors, including heightened awareness of the advantages of synthetic oils, such as superior engine protection, extended oil change intervals, and improved fuel economy. The rising demand for high-performance vehicles and the growth in automotive production further contribute to market expansion. Additionally, stringent emission regulations imposed by the Indian government necessitate the use of high-quality lubricants to enhance engine efficiency and reduce emissions, thereby promoting the adoption of synthetic engine oils.

Market Restraints:

Despite the positive growth outlook, the synthetic automotive engine oil market in India faces challenges related to the higher cost of synthetic oils compared to conventional options. This price disparity can deter cost-conscious consumers, particularly in the two-wheeler and entry-level car segments. Furthermore, the market is affected by fluctuating crude oil prices, which influence the pricing of synthetic lubricants. Addressing these challenges involves educating consumers about the long-term benefits and performance advantages of synthetic oils, coupled with strategic pricing and marketing efforts by manufacturers.

Market Opportunities:

The synthetic automotive engine oil market in India offers substantial growth opportunities driven by increasing vehicle ownership, rising disposable incomes, and urbanization. The growing popularity of premium and luxury vehicles, which generally require high-performance lubricants, further broadens the market scope. Additionally, the development of advanced synthetic oil formulations tailored to modern engine requirements, including those with turbochargers and direct injection systems, opens new avenues for market players. Investment in research and development and strategic collaborations with automotive manufacturers are crucial for seizing emerging opportunities and sustaining market leadership.

Key Questions Answered in the Report:

• What are the main factors driving the growth of the synthetic automotive engine oil market in India?
• Which vehicle segments and applications are leading the adoption of synthetic engine oils across different regions in India?
• How are technological advancements influencing the competitive landscape of the synthetic automotive engine oil market?
• Who are the key players in the synthetic automotive engine oil market in India, and what strategies are they using to remain competitive?
• What are the emerging trends and future prospects for the India synthetic automotive engine oil market?

Competitive Intelligence and Business Strategy:

Major players in the India synthetic automotive engine oil market, such as Indian Oil Corporation, Bharat Petroleum Corporation Limited, and Hindustan Petroleum Corporation Limited, focus on innovation, product differentiation, and strategic alliances to gain a competitive edge. These companies invest in research and development to create advanced synthetic oil formulations that meet the evolving needs of modern engines and enhance performance. Partnerships with automotive manufacturers and service centers help improve market access and promote the adoption of new technologies. Additionally, consumer education and targeted marketing campaigns that highlight the benefits of synthetic oils play a crucial role in driving market growth and increasing consumer adoption in the dynamic automotive sector.

Key Companies Profiled:

• Indian Oil Corporation Limited
• HPCL
• BPCL
• Castrol Ltd.
• Savita Oil
• Shell PLC
• Valvoline Inc.
• Amsoil Inc.
• Gulf Oil International
• Motul
• ExxonMobil Corporation
• BP PLC
• Phillips 66 Company

Segmentation of India Synthetic Automotive Engine Oil Market Research

By Vehicle Type:
• Passenger Cars
• LCVs
• HCVs
• Two Wheelers
• Racing Vehicles
• Marine

By Product Type:
• Full Synthetic Engine Oil
• Synthetic Blend Engine Oil
• High Mileage Synthetic Engine Oil
• Racing Synthetic Engine Oil

By Base Oil Type:
• Group III Base Oil
• Group IV Base Oil
• Group V Base Oil

By Region:
• North India
• South India
• East India
• West India



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Table of Contents

1. Executive Summary
1.1. India Market Outlook
1.2. Demand Side Trends
1.3. Supply Side Trends
1.4. Technology Roadmap
1.5. Analysis and Recommendations
2. Market Overview
2.1. Market Coverage / Taxonomy
2.2. Market Definition / Scope / Limitations
3. Key Market Trends
3.1. Key Trends Impacting the Market
3.2. Product Innovation / Development Trends
4. Key Success Factors
4.1. Product Adoption / Usage Analysis
4.2. Product USPs / Features
4.3. Strategic Promotional Strategies
5. India Market Demand Analysis 2019-2023 and Forecast, 2024-2033
5.1. Historical Market Volume (Tons) Analysis, 2019-2023
5.2. Current and Future Market Volume (Tons) Projections, 2024-2033
5.3. Y-o-Y Growth Trend Analysis
6. India Market - Pricing Analysis
6.1. Regional Pricing Analysis
6.2. India Average Pricing Analysis Benchmark
7. India Market Demand (in Value or Size in US$ Th) Analysis 2019-2023 and Forecast, 2024-2033
7.1. Historical Market Value (US$ Th) Analysis, 2019-2023
7.2. Current and Future Market Value (US$ Th) Projections, 2024-2033
7.2.1. Y-o-Y Growth Trend Analysis
7.2.2. Absolute $ Opportunity Analysis
8. Market Background
8.1. Macro-Economic Factors
8.1.1. India GDP Growth Outlook
8.1.2. India Chemical industry Overview
8.1.3. Manufacturing Value-Added
8.1.4. Industry Value Added
8.1.5. Parent Market Outlook
8.1.6. Other Macro-Economic Factors
8.2. Forecast Factors - Relevance & Impact
8.2.1. Top Companies Historical Growth
8.2.2. GDP Growth forecast
8.2.3. Manufacturing Industry forecast
8.2.4. India Urbanization Growth Outlook
8.2.5. Business Climate
8.2.6. Covid-19 Impact Assessment
8.2.7. End-use Industry Growth Outlook
8.3. Value Chain
8.3.1. Base Oil Suppliers
8.3.2. Product Manufacturers
8.3.3. Probable End Users
8.4. COVID-19 Crisis – Impact Assessment
8.4.1. Current Statistics
8.4.2. Short-Mid-Long Term Outlook
8.4.3. Likely Rebound
8.5. Market Dynamics
8.5.1. Drivers
8.5.2. Restraints
8.5.3. Opportunity Analysis
9. India Market Analysis 2019-2023 and Forecast 2024-2033, by Product Type
9.1. Introduction / Key Findings
9.2. Historical Market Size (US$ Th) and Volume Analysis By Product Type, 2019-2023
9.3. Current and Future Market Size (US$ Th) and Volume Analysis and Forecast By Product Type, 2024-2033
9.3.1. Full Synthetic Engine Oil
9.3.2. Synthetic Blend Engine Oil
9.3.3. High-Mileage Synthetic Engine Oil
9.3.4. Racing Synthetic Engine Oil
9.3.5. Others
9.4. Market Attractiveness Analysis By Product Type
10. India Market Analysis 2019-2023 and Forecast 2024-2033, by Base Oil Type
10.1. Introduction / Key Findings
10.2. Historical Market Size (US$ Th) and Volume Analysis By Base Oil Type, 2019-2023
10.3. Current and Future Market Size (US$ Th) and Volume Analysis and Forecast By Base Oil Type, 2024-2033
10.3.1. Group III Base Oil
10.3.1.1. Isodewaxed base oils
10.3.1.2. Catalytic dewaxed base oils
10.3.2. Group IV Base Oil
10.3.3. Group V Base Oil
10.3.3.1. Ester base oils
10.3.3.2. Polyalkylene glycol (PAG) base oils
10.3.3.3. Biobased synthetic oils
10.4. Market Attractiveness Analysis By Base Oil Type
11. India Market Analysis 2019-2023 and Forecast 2024-2033, by Vehicle Type
11.1. Introduction / Key Findings
11.2. Historical Market Size (US$ Th) and Volume Analysis By Vehicle Type, 2019-2023
11.3. Current and Future Market Size (US$ Th) and Volume Analysis and Forecast By Vehicle Type, 2024-2033
11.3.1. Passenger Car
11.3.1.1. Gasoline
11.3.1.2. Diesel
11.3.1.3. CNG
11.3.1.4. Hybrid
11.3.2. LCV
11.3.2.1. Gasoline
11.3.2.2. Diesel
11.3.2.3. CNG
11.3.2.4. Hybrid
11.3.3. HCV
11.3.3.1. Gasoline
11.3.3.2. Diesel
11.3.3.3. CNG
11.3.3.4. Hybrid
11.3.4. 2-Wheelers
11.3.5. Racing Vehicles
11.3.6. Marine
11.4. Market Attractiveness Analysis By Vehicle Type
12. India Market Analysis 2019-2023 and Forecast 2024-2033, by Region
12.1. Introduction
12.2. Historical Market Size (US$ Th) and Volume Analysis By Region, 2019-2023
12.3. Current Market Size (US$ Th) and Volume Analysis and Forecast By Region, 2024-2033
12.3.1. North India
12.3.2. South India
12.3.3. East India
12.3.4. West India
12.4. Market Attractiveness Analysis By Region
13. North India Market Analysis 2019-2023 and Forecast 2024-2033
13.1. Introduction
13.2. Pricing Analysis
13.3. Historical Market Size (US$ Th) and Volume Trend Analysis By Market Taxonomy, 2019-2023
13.4. Market Size (US$ Th) and Volume Forecast By Market Taxonomy, 2024-2033
13.4.1. By Product Type
13.4.2. By Base Oil Type
13.4.3. By Vehicle Type
13.5. Market Attractiveness Analysis
13.5.1. By Product Type
13.5.2. By Base Oil Type
13.5.3. By Vehicle Type
13.6. Market Trends
13.7. Key Market Participants - Intensity Mapping
13.8. Drivers and Restraints - Impact Analysis
14. South India Market Analysis 2019-2023 and Forecast 2024-2033
14.1. Introduction
14.2. Pricing Analysis
14.3. Historical Market Size (US$ Th) and Volume Trend Analysis By Market Taxonomy, 2019-2023
14.4. Market Size (US$ Th) and Volume Forecast By Market Taxonomy, 2024-2033
14.4.1. By Product Type
14.4.2. By Base Oil Type
14.4.3. By Vehicle Type
14.5. Market Attractiveness Analysis
14.5.1. By Product Type
14.5.2. By Base Oil Type
14.5.3. By Vehicle Type
14.6. Market Trends
14.7. Key Market Participants - Intensity Mapping
14.8. Drivers and Restraints - Impact Analysis
15. East India Market Analysis 2019-2023 and Forecast 2024-2033
15.1. Introduction
15.2. Pricing Analysis
15.3. Historical Market Size (US$ Th) and Volume Trend Analysis By Market Taxonomy, 2019-2023
15.4. Market Size (US$ Th) and Volume Forecast By Market Taxonomy, 2024-2033
15.4.1. By Product Type
15.4.2. By Base Oil Type
15.4.3. By Vehicle Type
15.5. Market Attractiveness Analysis
15.5.1. By Product Type
15.5.2. By Base Oil Type
15.5.3. By Vehicle Type
15.6. Market Trends
15.7. Key Market Participants - Intensity Mapping
15.8. Drivers and Restraints - Impact Analysis
16. West India Market Analysis 2019-2023 and Forecast 2024-2033
16.1. Introduction
16.2. Pricing Analysis
16.3. Historical Market Size (US$ Th) and Volume Trend Analysis By Market Taxonomy, 2019-2023
16.4. Market Size (US$ Th) and Volume Forecast By Market Taxonomy, 2024-2033
16.4.1. By Product Type
16.4.2. By Base Oil Type
16.4.3. By Vehicle Type
16.5. Market Attractiveness Analysis
16.5.1. By Product Type
16.5.2. By Base Oil Type
16.5.3. By Vehicle Type
16.6. Market Trends
16.7. Key Market Participants - Intensity Mapping
16.8. Drivers and Restraints - Impact Analysis
17. State-wise Market Analysis 2024-2033
17.1. Maharashtra Market Analysis
17.1.1. By Product Type
17.1.2. By Base Oil Type
17.1.3. By Vehicle Type
17.2. Tamil Nadu Market Analysis
17.2.1. By Product Type
17.2.2. By Base Oil Type
17.2.3. By Vehicle Type
17.3. Gujarat Market Analysis
17.3.1. By Product Type
17.3.2. By Base Oil Type
17.3.3. By Vehicle Type
17.4. Telangana Market Analysis
17.4.1. By Product Type
17.4.2. By Base Oil Type
17.4.3. By Vehicle Type
17.5. Andhra Market Analysis
17.5.1. By Product Type
17.5.2. By Base Oil Type
17.5.3. By Vehicle Type
17.6. West Bengal Market Analysis
17.6.1. By Product Type
17.6.2. By Base Oil Type
17.6.3. By Vehicle Type
17.7. Karnataka Market Analysis
17.7.1. By Product Type
17.7.2. By Base Oil Type
17.7.3. By Vehicle Type
17.8. Uttar Pradesh Market Analysis
17.8.1. By Product Type
17.8.2. By Base Oil Type
17.8.3. By Vehicle Type
18. Market Structure Analysis
18.1. Market Analysis by Tier of Companies
18.2. Market Share Analysis of Top Players
18.3. Market Presence Analysis
18.3.1. By Regional footprint of Players
18.3.2. Product foot print of Players
19. Competition Analysis
19.1. Competition Dashboard
19.2. Competition Benchmarking
19.3. Competition Deep Dive
19.3.1. Amsoil Inc.
19.3.1.1. Overview
19.3.1.2. Product Portfolio
19.3.1.3. Profitability by Market Segments (Product/Channel/Region)
19.3.1.4. Sales Footprint
19.3.1.5. Strategy Overview
19.3.2. Savita Oil
19.3.2.1. Overview
19.3.2.2. Product Portfolio
19.3.2.3. Profitability by Market Segments (Product/Channel/Region)
19.3.2.4. Sales Footprint
19.3.2.5. Strategy Overview
19.3.3. BP plc
19.3.3.1. Overview
19.3.3.2. Product Portfolio
19.3.3.3. Profitability by Market Segments (Product/Channel/Region)
19.3.3.4. Sales Footprint
19.3.3.5. Strategy Overview
19.3.4. Castrol Limited
19.3.4.1. Overview
19.3.4.2. Product Portfolio
19.3.4.3. Profitability by Market Segments (Product/Channel/Region)
19.3.4.4. Sales Footprint
19.3.4.5. Strategy Overview
19.3.5. Chevron Corporation
19.3.5.1. Overview
19.3.5.2. Product Portfolio
19.3.5.3. Profitability by Market Segments (Product/Channel/Region)
19.3.5.4. Sales Footprint
19.3.5.5. Strategy Overview
19.3.6. ConocoPhillips Company
19.3.6.1. Overview
19.3.6.2. Product Portfolio
19.3.6.3. Profitability by Market Segments (Product/Channel/Region)
19.3.6.4. Sales Footprint
19.3.6.5. Strategy Overview
19.3.7. Exxon Mobil Corporation
19.3.7.1. Overview
19.3.7.2. Product Portfolio
19.3.7.3. Profitability by Market Segments (Product/Channel/Region)
19.3.7.4. Sales Footprint
19.3.7.5. Strategy Overview
19.3.8. Fuchs Petrolub SE
19.3.8.1. Overview
19.3.8.2. Product Portfolio
19.3.8.3. Profitability by Market Segments (Product/Channel/Region)
19.3.8.4. Sales Footprint
19.3.8.5. Strategy Overview
19.3.9. Gulf Oil International
19.3.9.1. Overview
19.3.9.2. Product Portfolio
19.3.9.3. Profitability by Market Segments (Product/Channel/Region)
19.3.9.4. Sales Footprint
19.3.9.5. Strategy Overview
19.3.10. Idemitsu Kosan Co., Ltd.
19.3.10.1. Overview
19.3.10.2. Product Portfolio
19.3.10.3. Profitability by Market Segments (Product/Channel/Region)
19.3.10.4. Sales Footprint
19.3.10.5. Strategy Overview
19.3.11. Kendall Motor Oil
19.3.11.1. Overview
19.3.11.2. Product Portfolio
19.3.11.3. Profitability by Market Segments (Product/Channel/Region)
19.3.11.4. Sales Footprint
19.3.11.5. Strategy Overview
19.3.12. Lucas Oil Products, Inc.
19.3.12.1. Overview
19.3.12.2. Product Portfolio
19.3.12.3. Profitability by Market Segments (Product/Channel/Region)
19.3.12.4. Sales Footprint
19.3.12.5. Strategy Overview
19.3.13. Mag 1 Lubricants
19.3.13.1. Overview
19.3.13.2. Product Portfolio
19.3.13.3. Profitability by Market Segments (Product/Channel/Region)
19.3.13.4. Sales Footprint
19.3.13.5. Strategy Overview
19.3.14. Motul S.A.
19.3.14.1. Overview
19.3.14.2. Product Portfolio
19.3.14.3. Profitability by Market Segments (Product/Channel/Region)
19.3.14.4. Sales Footprint
19.3.14.5. Strategy Overview
19.3.15. Nulon Products Australia Pty Ltd
19.3.15.1. Overview
19.3.15.2. Product Portfolio
19.3.15.3. Profitability by Market Segments (Product/Channel/Region)
19.3.15.4. Sales Footprint
19.3.15.5. Strategy Overview
19.3.16. Pennzoil-Quaker State Company
19.3.16.1. Overview
19.3.16.2. Product Portfolio
19.3.16.3. Profitability by Market Segments (Product/Channel/Region)
19.3.16.4. Sales Footprint
19.3.16.5. Strategy Overview
19.3.17. Petro-Canada Lubricants Inc.
19.3.17.1. Overview
19.3.17.2. Product Portfolio
19.3.17.3. Profitability by Market Segments (Product/Channel/Region)
19.3.17.4. Sales Footprint
19.3.17.5. Strategy Overview
19.3.18. Phillips 66 Company
19.3.18.1. Overview
19.3.18.2. Product Portfolio
19.3.18.3. Profitability by Market Segments (Product/Channel/Region)
19.3.18.4. Sales Footprint
19.3.18.5. Strategy Overview
19.3.19. Prolong Super Lubricants
19.3.19.1. Overview
19.3.19.2. Product Portfolio
19.3.19.3. Profitability by Market Segments (Product/Channel/Region)
19.3.19.4. Sales Footprint
19.3.19.5. Strategy Overview
19.3.20. Quaker State Corporation
19.3.20.1. Overview
19.3.20.2. Product Portfolio
19.3.20.3. Profitability by Market Segments (Product/Channel/Region)
19.3.20.4. Sales Footprint
19.3.20.5. Strategy Overview
19.3.21. Ravenol GmbH
19.3.21.1. Overview
19.3.21.2. Product Portfolio
19.3.21.3. Profitability by Market Segments (Product/Channel/Region)
19.3.21.4. Sales Footprint
19.3.21.5. Strategy Overview
19.3.22. Red Line Synthetic Oil Corporation
19.3.22.1. Overview
19.3.22.2. Product Portfolio
19.3.22.3. Profitability by Market Segments (Product/Channel/Region)
19.3.22.4. Sales Footprint
19.3.22.5. Strategy Overview
19.3.23. Repsol S.A.
19.3.23.1. Overview
19.3.23.2. Product Portfolio
19.3.23.3. Profitability by Market Segments (Product/Channel/Region)
19.3.23.4. Sales Footprint
19.3.23.5. Strategy Overview
19.3.24. Royal Purple LLC
19.3.24.1. Overview
19.3.24.2. Product Portfolio
19.3.24.3. Profitability by Market Segments (Product/Channel/Region)
19.3.24.4. Sales Footprint
19.3.24.5. Strategy Overview
19.3.25. Schaeffer Manufacturing Co.
19.3.25.1. Overview
19.3.25.2. Product Portfolio
19.3.25.3. Profitability by Market Segments (Product/Channel/Region)
19.3.25.4. Sales Footprint
19.3.25.5. Strategy Overview
19.3.26. Shell International B.V.
19.3.26.1. Overview
19.3.26.2. Product Portfolio
19.3.26.3. Profitability by Market Segments (Product/Channel/Region)
19.3.26.4. Sales Footprint
19.3.26.5. Strategy Overview
19.3.27. STP Products
19.3.27.1. Overview
19.3.27.2. Product Portfolio
19.3.27.3. Profitability by Market Segments (Product/Channel/Region)
19.3.27.4. Sales Footprint
19.3.27.5. Strategy Overview
19.3.28. Sunoco LP
19.3.28.1. Overview
19.3.28.2. Product Portfolio
19.3.28.3. Profitability by Market Segments (Product/Channel/Region)
19.3.28.4. Sales Footprint
19.3.28.5. Strategy Overview
19.3.29. TotalEnergies SE
19.3.29.1. Overview
19.3.29.2. Product Portfolio
19.3.29.3. Profitability by Market Segments (Product/Channel/Region)
19.3.29.4. Sales Footprint
19.3.29.5. Strategy Overview
19.3.30. Valvoline Inc.
19.3.30.1. Overview
19.3.30.2. Product Portfolio
19.3.30.3. Profitability by Market Segments (Product/Channel/Region)
19.3.30.4. Sales Footprint
19.3.30.5. Strategy Overview
19.3.31. WOLF Lubricants
19.3.31.1. Overview
19.3.31.2. Product Portfolio
19.3.31.3. Profitability by Market Segments (Product/Channel/Region)
19.3.31.4. Sales Footprint
19.3.31.5. Strategy Overview
19.3.32. ZIC Lubricants
19.3.32.1. Overview
19.3.32.2. Product Portfolio
19.3.32.3. Profitability by Market Segments (Product/Channel/Region)
19.3.32.4. Sales Footprint
19.3.32.5. Strategy Overview
19.3.33. ACDelco
19.3.33.1. Overview
19.3.33.2. Product Portfolio
19.3.33.3. Profitability by Market Segments (Product/Channel/Region)
19.3.33.4. Sales Footprint
19.3.33.5. Strategy Overview
19.3.34. Champion Brands, LLC
19.3.34.1. Overview
19.3.34.2. Product Portfolio
19.3.34.3. Profitability by Market Segments (Product/Channel/Region)
19.3.34.4. Sales Footprint
19.3.34.5. Strategy Overview
19.3.35. Croda International Plc
19.3.35.1. Overview
19.3.35.2. Product Portfolio
19.3.35.3. Profitability by Market Segments (Product/Channel/Region)
19.3.35.4. Sales Footprint
19.3.35.5. Strategy Overview
19.3.36. ENEOS Corporation
19.3.36.1. Overview
19.3.36.2. Product Portfolio
19.3.36.3. Profitability by Market Segments (Product/Channel/Region)
19.3.36.4. Sales Footprint
19.3.36.5. Strategy Overview
20. Primary Survey Analysis
21. Assumptions and Acronyms Used
22. Research Methodology

 

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