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コミュニケーションプラットフォームアズアサービス(CPaaS)市場:製品タイプ、エンドユーザー、地域(北米、欧州、アジア太平洋地域、中南米、中東アフリカ)別世界の産業分析、規模、シェア、成長、動向、予測、2024-2031年


Communication Platform-as-a-Service (CPaaS) Market by Product Type, End-Users, and Geography (North America, Europe, Asia Pacific, Latin America, and the Middle East and Africa): Global Industry Analysis, Size, Share, Growth, Trends, and Forecast, 2024-2031

Persistence Market Research社はこのほど、コミュニケーションプラットフォーム・アズ・ア・サービス(CPaaS)の世界市場に関する包括的なレポートを発表しました。当レポートでは、促進要因、トレンド、機会、... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
Persistence Market Research
パーシスタンスマーケットリサーチ
2024年6月26日 US$4,900
シングルユーザライセンス
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236 英語

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サマリー

Persistence Market Research社はこのほど、コミュニケーションプラットフォーム・アズ・ア・サービス(CPaaS)の世界市場に関する包括的なレポートを発表しました。当レポートでは、促進要因、トレンド、機会、課題など、重要な市場ダイナミクスを徹底的に評価し、市場構造に関する詳細な洞察を提供しています。

主な洞察

- CPaaS市場規模(2024E):95億米ドル
- 予測市場価値(2031F):392億米ドル392億米ドル
- 世界市場成長率(CAGR 2024年~2031年): 22.4%

CPaaS市場 - レポートスコープ

CPaaSプラットフォームは、バックエンドのインフラやインターフェースを構築することなく、音声、ビデオ、メッセージングなどのリアルタイムコミュニケーション機能をアプリケーションに統合する機能を企業に提供します。CPaaS市場は、ヘルスケア、小売、金融、物流などさまざまな業界に対応しており、顧客エンゲージメントの強化、業務の合理化、サービス提供の改善などのソリューションを提供している。

市場成長の促進要因

世界のCPaaS市場は、柔軟なコミュニケーションソリューションに対する需要の高まり、クラウドベースのサービス採用の増加、モバイルデバイスの普及など、いくつかの主要な要因によって推進されている。リモートワークへのシフトや、COVID-19パンデミック時のシームレスなコミュニケーションプラットフォームの必要性は、市場の成長をさらに加速させた。AI主導のチャットボット、予測分析、APIベースの統合などの技術的進歩は、CPaaSソリューションの機能を強化し、広範な採用を促進する。

市場の阻害要因

有望な成長見通しにもかかわらず、CPaaS市場は、データセキュリティとプライバシーに関する懸念、規制遵守、およびCPaaSソリューションと既存のITインフラストラクチャとの統合の複雑さに関連する課題に直面している。データ漏洩やサイバー脅威は重大なリスクであり、強固なセキュリティ対策とグローバルなデータ保護規制への準拠が求められる。さらに、CPaaSソリューションの導入と維持に伴う高コストは、特に中小企業(SME)にとっては市場浸透の妨げとなる。

市場機会:

CPaaS市場は、5G技術の拡大、モノのインターネット(IoT)の台頭、パーソナライズされた顧客体験の重視の高まりによって大きな成長機会がもたらされる。CPaaSとIoTデバイスの統合により、リアルタイムのデータ通信が可能になり、さまざまな分野の業務効率が向上する。さらに、オムニチャネル・コミュニケーション戦略の人気の高まりと、高度な顧客エンゲージメント・ツールのニーズは、市場プレーヤーに新たな道をもたらす。戦略的パートナーシップ、研究開発への投資、費用対効果の高いソリューションの開発は、こうした機会を活用し、市場でのリーダーシップを維持するために不可欠である。

本レポートで扱う主な質問

- 世界のCPaaS市場の成長を促進する主な要因は何か?
- さまざまな分野でCPaaSの採用を促進している産業とアプリケーションは何か?
- 技術進歩はCPaaS市場の競争環境をどのように変えているか?
- CPaaS市場に貢献している主要プレイヤーは誰で、市場の関連性を維持するためにどのような戦略を採用しているのか?
- 世界のCPaaS市場における新たなトレンドと将来性は?

コンペティティブインテリジェンスとビジネス戦略

Twilio Inc.、Vonage Holdings Corp.、Sinch ABなど、世界のCPaaS市場における主要企業は、競争優位性を獲得するために、イノベーション、製品の差別化、戦略的パートナーシップに注力しています。これらの企業は研究開発に投資し、AI主導のチャットボット、ビデオAPI、マルチチャネルのメッセージングプラットフォームなど、多様なビジネスニーズに対応する高度なコミュニケーションソリューションを開発している。企業、通信事業者、テクノロジープロバイダーとのコラボレーションは、市場へのアクセスを容易にし、テクノロジーの採用を促進する。さらに、顧客サポート、データ保護規制への準拠、継続的なイノベーションを重視することで、市場の成長を促進し、急速に進化するCPaaSの状況において顧客満足度を高めている。

主な企業

- Avaya
- Twilio
- ミテルネットワーク
- イノビップ
- ボンテージ
- テレサイン・コーポレーション
- モブテキスト
- テリン
- プリボ
- シンチ
- カレイラ

コミュニケーションプラットフォーム・アズ・ア・サービス(CPaaS)市場調査セグメンテーション

ソリューション別
- コミュニケーションプラットフォーム・アズ・ア・サービス(CPaaS)ソフトウェア
- サービス

企業規模別
- 小規模オフィス(従業員1~9名)
- 小規模企業(従業員10~99人)
- 中規模企業(従業員100~499名)
- 大企業(従業員500~999人)
- 超大企業(従業員1,000人以上)

エンドユーザー別
- IT&テレコム
- BFSI
- 製造業
- ヘルスケア
- 小売・CPG

地域別
- 北米
- 欧州
- 東アジア
- 南アジア・オセアニア
- 中南米
- 中東・アフリカ

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目次

1.要旨
1.1.通信プラットフォーム・アズ・ア・サービス(CPaaS)の世界市場スナップショット、2024年~2031年
1.2.市場機会評価、2024年~2031年、US$ Mn
1.3.主な市場動向
1.4.今後の市場予測
1.5.プレミアム市場の洞察
1.6.業界動向と主要市場イベント
1.7.PMR分析と提言
2.市場概要
2.1.市場の範囲と定義
2.2.市場ダイナミクス
2.2.1.促進要因
2.2.2.阻害要因
2.2.3.機会
2.2.4.課題
2.2.5.主要トレンド
2.3.ソリューション・ライフサイクル分析
2.4.コミュニケーション・プラットフォーム・アズ・ア・サービス(CPaaS)市場バリューチェーン
2.4.1.企業規模サプライヤーのリスト
2.4.2.メーカー一覧
2.4.3.販売業者リスト
2.4.4.用途一覧
2.4.5.収益性分析
2.5.ポーターファイブフォース分析
2.6.地政学的緊張市場への影響
2.7.マクロ経済要因
2.7.1.世界各セクターの見通し
2.7.2.世界のGDP成長率見通し
2.7.3.世界の親会社市場の概要
2.8.予測要因-関連性と影響
2.9.規制・技術情勢
3.世界のCPaaS(Communication Platform-as-a-Service)市場展望:過去(2019年~2023年)と予測(2024年~2031年)
3.1.主なハイライト
3.1.1.市場規模(台数)予測
3.1.2.市場規模と前年比成長率
3.1.3.絶対額ビジネスチャンス
3.2.市場規模(10億米ドル)の分析と予測
3.2.1.過去の市場規模分析、2019年〜2023年
3.2.2.現在の市場規模予測、2024年~2031年
3.3.通信プラットフォーム・アズ・ア・サービス(CPaaS)の世界市場展望ソリューション
3.3.1.イントロダクション/主な調査結果
3.3.2.ソリューション別の過去市場規模(億米ドル)および数量(ユニット)分析、2019年~2023年
3.3.3.ソリューション別の現在の市場規模(億米ドル)および数量(ユニット)予測、2024年~2031年
3.3.3.1.CPaaS(コミュニケーション・プラットフォーム・アズ・ア・サービス)ソフトウェア
3.3.3.2.サービス
3.3.3.2.1.プロフェッショナル・サービス
3.3.3.2.1.1.統合および実装
3.3.3.2.1.2.コンサルティング
3.3.3.2.1.3.サポート&メンテナンス
3.3.3.2.2.マネージド・サービス
3.4.市場の魅力度分析ソリューション
3.5.コミュニケーションプラットフォーム・アズ・ア・サービス(CPaaS)の世界市場展望:企業規模
3.5.1.はじめに/主な調査結果
3.5.2.企業規模別の過去市場規模(億米ドル)および数量(ユニット)分析、2019年~2023年
3.5.3.企業規模別の現在の市場規模(億米ドル)および数量(ユニット)予測、2024年~2031年
3.5.3.1.小規模オフィス(従業員1〜9人)
3.5.3.2.小規模企業(従業員10~99人)
3.5.3.3.中規模企業(従業員100~499人)
3.5.3.4.大企業(従業員500~999人)
3.5.3.5.超大企業(従業員1,000人以上)
3.6.市場魅力度分析:企業規模
3.7.通信プラットフォーム・アズ・ア・サービス(CPaaS)の世界市場展望:エンドユーザー産業
3.7.1.はじめに/主な調査結果
3.7.2.過去の市場規模(億米ドル)および数量(ユニット)分析:最終用途産業別、2019年~2023年
3.7.3.最終用途産業別の現在の市場規模(億米ドル)および数量(ユニット)予測、2024年~2031年
3.7.3.1.IT&テレコム
3.7.3.2.BFSI
3.7.3.3.製造業
3.7.3.4.ヘルスケア
3.7.3.5.小売・CPG
3.7.3.6.その他
3.8.市場の魅力度分析最終用途産業
4.通信プラットフォーム・アズ・ア・サービス(CPaaS)の世界市場展望:地域
4.1.主なハイライト
4.2.地域別の過去市場規模(億米ドル)および数量(ユニット)分析、2019年~2023年
4.3.地域別の現在の市場規模(億米ドル)および数量(ユニット)予測、2024~2031年
4.3.1.北米
4.3.2.欧州
4.3.3.東アジア
4.3.4.南アジア・オセアニア
4.3.5.ラテンアメリカ
4.3.6.中東・アフリカ(MEA)
4.4.市場の魅力度分析地域
5.北米のCPaaS(Communication Platform-as-a-Service)市場展望:過去(2019年~2023年)と予測(2024年~2031年)
5.1.主なハイライト
5.2.価格分析
5.3.市場別過去市場規模(億米ドル)および数量(台)分析、2019年~2023年
5.3.1.国別
5.3.2.ソリューション別
5.3.3.企業規模別
5.3.4.最終用途産業別
5.4.国別市場規模(億米ドル)および数量(台数)予測、2024~2031年
5.4.1.米国
5.4.2.カナダ
5.5.ソリューション別市場規模(億米ドル)および数量(ユニット)予測、2024~2031年
5.5.1.CPaaS(コミュニケーション・プラットフォーム・アズ・ア・サービス)ソフトウェア
5.5.2.サービス
5.5.2.1.プロフェッショナル・サービス
5.5.2.1.1.統合と実装
5.5.2.1.2.コンサルティング
5.5.2.1.3.サポート&メンテナンス
5.5.2.2.マネージド・サービス
5.6.企業規模別市場規模(億米ドル)および数量(台数)予測、2024~2031年
5.6.1.小規模オフィス(従業員1~9人)
5.6.2.小規模企業(従業員10~99人)
5.6.3.中規模企業(従業員100~499人)
5.6.4.大企業(従業員500~999人)
5.6.5.超大企業(従業員1,000人以上)
5.7.最終用途産業別市場規模(億米ドル)および数量(台)の現状予測、2024~2031年
5.7.1.IT&テレコム
5.7.2.BFSI
5.7.3.製造業
5.7.4.ヘルスケア
5.7.5.小売・CPG
5.7.6.その他
5.8.市場魅力度分析
6.欧州のCPaaS(Communication Platform-as-a-Service)市場展望:過去(2019年~2023年)と予測(2024年~2031年)
6.1.主なハイライト
6.2.価格分析
6.3.市場別過去市場規模(億米ドル)および数量(台)分析、2019年~2023年
6.3.1.国別
6.3.2.ソリューション別
6.3.3.企業規模別
6.3.4.最終用途産業別
6.4.国別市場規模(億米ドル)および数量(台数)予測、2024~2031年
6.4.1.ドイツ
6.4.2.フランス
6.4.3.イギリス
6.4.4.イタリア
6.4.5.スペイン
6.4.6.ロシア
6.4.7.トルコ
6.4.8.その他のヨーロッパ
6.5.ソリューション別市場規模(億米ドル)および数量(台)予測、2024~2031年
6.5.1.CPaaS(コミュニケーション・プラットフォーム・アズ・ア・サービス)ソフトウェア
6.5.2.サービス
6.5.2.1.プロフェッショナル・サービス
6.5.2.1.1.統合と実装
6.5.2.1.2.コンサルティング
6.5.2.1.3.サポート&メンテナンス
6.5.2.2.マネージド・サービス
6.6.企業規模別市場規模(億米ドル)および数量(台数)予測、2024~2031年
6.6.1.小規模オフィス(従業員1~9人)
6.6.2.小規模企業(従業員10~99人)
6.6.3.中規模企業(従業員100~499人)
6.6.4.大企業(従業員500~999人)
6.6.5.超大企業(従業員1,000人以上)
6.7.最終用途産業別市場規模(億米ドル)および数量(台)の現状予測、2024~2031年
6.7.1.IT&テレコム
6.7.2.BFSI
6.7.3.製造業
6.7.4.ヘルスケア
6.7.5.小売・CPG
6.7.6.その他
6.8.市場魅力度分析
7.東アジアのCPaaS(Communication Platform-as-a-Service)市場展望:過去(2019年~2023年)と予測(2024年~2031年)
7.1.主なハイライト
7.2.価格分析
7.3.市場別過去市場規模(億米ドル)および数量(台)分析、2019年~2023年
7.3.1.国別
7.3.2.ソリューション別
7.3.3.企業規模別
7.3.4.最終用途産業別
7.4.国別市場規模(億米ドル)および数量(台数)予測、2024~2031年
7.4.1.中国
7.4.2.日本
7.4.3.韓国
7.5.ソリューション別市場規模(億米ドル)および数量(台)予測、2024~2031年
7.5.1.CPaaS(コミュニケーション・プラットフォーム・アズ・ア・サービス)ソフトウェア
7.5.2.サービス
7.5.2.1.プロフェッショナル・サービス
7.5.2.1.1.統合と実装
7.5.2.1.2.コンサルティング
7.5.2.1.3.サポート&メンテナンス
7.5.2.2.マネージド・サービス
7.6.企業規模別市場規模(億米ドル)および数量(台数)予測、2024~2031年
7.6.1.小規模オフィス(従業員1~9人)
7.6.2.小規模企業(従業員10~99人)
7.6.3.中規模企業(従業員100~499人)
7.6.4.大企業(従業員500~999人)
7.6.5.超大企業(従業員1,000人以上)
7.7.最終用途産業別市場規模(億米ドル)および数量(台)の現状予測、2024~2031年
7.7.1.IT&テレコム
7.7.2.BFSI
7.7.3.製造業
7.7.4.ヘルスケア
7.7.5.小売・CPG
7.7.6.その他
7.8.市場魅力度分析
8.南アジア・オセアニアのCPaaS(Communication Platform-as-a-Service)市場展望:過去(2019年~2023年)と予測(2024年~2031年)
8.1.主なハイライト
8.2.価格分析
8.3.市場別過去市場規模(億米ドル)および数量(台)分析、2019年~2023年
8.3.1.国別
8.3.2.ソリューション別
8.3.3.企業規模別
8.3.4.最終用途産業別
8.4.国別市場規模(億米ドル)および数量(台数)予測、2024~2031年
8.4.1.インド
8.4.2.東南アジア
8.4.3.ニュージーランド
8.4.4.その他の南アジア・オセアニア
8.5.ソリューション別市場規模(億米ドル)および数量(台)の現状予測、2024~2031年
8.5.1.CPaaS(コミュニケーション・プラットフォーム・アズ・ア・サービス)ソフトウェア
8.5.2.サービス
8.5.2.1.プロフェッショナル・サービス
8.5.2.1.1.統合と実装
8.5.2.1.2.コンサルティング
8.5.2.1.3.サポート&メンテナンス
8.5.2.2.マネージド・サービス
8.6.企業規模別市場規模(億米ドル)および数量(台数)予測、2024~2031年
8.6.1.小規模オフィス(従業員1~9人)
8.6.2.小規模企業(従業員10~99人)
8.6.3.中規模企業(従業員100~499人)
8.6.4.大企業(従業員500~999人)
8.6.5.超大企業(従業員1,000人以上)
8.7.最終用途産業別市場規模(億米ドル)および数量(ユニット)予測、2024年~2031年
8.7.1.IT&テレコム
8.7.2.BFSI
8.7.3.製造業
8.7.4.ヘルスケア
8.7.5.小売・CPG
8.7.6.その他
8.8.市場魅力度分析
9.ラテンアメリカのCPaaS(Communication Platform-as-a-Service)市場展望:過去(2019年~2023年)と予測(2024年~2031年)
9.1.主なハイライト
9.2.価格分析
9.3.市場別過去市場規模(億米ドル)および数量(台)分析、2019年~2023年
9.3.1.国別
9.3.2.ソリューション別
9.3.3.企業規模別
9.3.4.最終用途産業別
9.4.国別市場規模(億米ドル)および数量(台数)予測、2024~2031年
9.4.1.ブラジル
9.4.2.メキシコ
9.4.3.その他のラテンアメリカ
9.5.ソリューション別市場規模(億米ドル)および数量(台)予測、2024~2031年
9.5.1.CPaaS(コミュニケーション・プラットフォーム・アズ・ア・サービス)ソフトウェア
9.5.2.サービス
9.5.2.1.プロフェッショナル・サービス
9.5.2.1.1.統合と実装
9.5.2.1.2.コンサルティング
9.5.2.1.3.サポート&メンテナンス
9.5.2.2.マネージド・サービス
9.6.企業規模別市場規模(億米ドル)および数量(台数)予測、2024~2031年
9.6.1.小規模オフィス(従業員1~9人)
9.6.2.小規模企業(従業員10~99人)
9.6.3.中規模企業(従業員100~499人)
9.6.4.大企業(従業員500~999人)
9.6.5.超大企業(従業員1,000人以上)
9.7.最終用途産業別市場規模(億米ドル)および数量(ユニット)予測、2024年~2031年
9.7.1.IT&テレコム
9.7.2.BFSI
9.7.3.製造業
9.7.4.ヘルスケア
9.7.5.小売・CPG
9.7.6.その他
9.8.市場魅力度分析
10.中東・アフリカのCPaaS(Communication Platform-as-a-Service)市場展望:過去(2019年~2023年)と予測(2024年~2031年)
10.1.主要ハイライト
10.2.価格分析
10.3.市場別過去市場規模(億米ドル)および数量(台)分析、2019年~2023年
10.3.1.国別
10.3.2.ソリューション別
10.3.3.企業規模別
10.3.4.最終用途産業別
10.4.国別市場規模(億米ドル)および数量(台数)予測、2024~2031年
10.4.1.GCC
10.4.2.エジプト
10.4.3.南アフリカ
10.4.4.北アフリカ
10.4.5.その他の中東・アフリカ
10.5.ソリューション別市場規模(億米ドル)および数量(台)予測、2024~2031年
10.5.1.CPaaS(コミュニケーション・プラットフォーム・アズ・ア・サービス)ソフトウェア
10.5.2.サービス
10.5.2.1.プロフェッショナル・サービス
10.5.2.1.1.統合と実装
10.5.2.1.2.コンサルティング
10.5.2.1.3.サポート&メンテナンス
10.5.2.2.マネージド・サービス
10.6.企業規模別市場規模(億米ドル)および数量(台数)予測、2024~2031年
10.6.1.小規模オフィス(従業員1~9人)
10.6.2.小規模企業(従業員10~99人)
10.6.3.中規模企業(従業員100~499人)
10.6.4.大企業(従業員500~999人)
10.6.5.超大企業(従業員1,000人以上)
10.7.最終用途産業別市場規模(億米ドル)および数量(ユニット)予測、2024年~2031年
10.7.1.IT&テレコム
10.7.2.BFSI
10.7.3.製造業
10.7.4.ヘルスケア
10.7.5.小売・CPG
10.7.6.その他
10.8.市場魅力度分析
11.競争環境
11.1.市場シェア分析、2024年
11.2.市場構造
11.2.1.市場別競争激化度マッピング
11.2.2.競争アナログIC
11.2.3.見かけの製品容量
11.3.企業プロフィール(詳細-概要、財務、戦略、最近の動向)
11.3.1.アバヤ
11.3.1.1.概要
11.3.1.2.セグメントと製品
11.3.1.3.主要財務データ
11.3.1.4.市場動向
11.3.1.5.市場戦略
11.3.2.トワイリオ
11.3.2.1.概要
11.3.2.2.セグメントと製品
11.3.2.3.主要財務データ
11.3.2.4.市場動向
11.3.2.5.市場戦略
11.3.3.ミテルネットワークコーポレーション
11.3.3.1.概要
11.3.3.2.セグメントと製品
11.3.3.3.主要財務データ
11.3.3.4.市場動向
11.3.3.5.市場戦略
11.3.4.イノビップ
11.3.4.1.概要
11.3.4.2.セグメントと製品
11.3.4.3.主要財務データ
11.3.4.4.市場動向
11.3.4.5.市場戦略
11.3.5.ボンテージ
11.3.5.1.概要
11.3.5.2.セグメントと製品
11.3.5.3.主要財務データ
11.3.5.4.市場動向
11.3.5.5.市場戦略
11.3.6.テレサイン株式会社
11.3.6.1.概要
11.3.6.2.セグメントと製品
11.3.6.3.主要財務データ
11.3.6.4.市場動向
11.3.6.5.市場戦略
11.3.7.モブテキスト
11.3.7.1.概要
11.3.7.2.セグメントと製品
11.3.7.3.主要財務
11.3.7.4.市場動向
11.3.7.5.市場戦略
11.3.8.テリン
11.3.8.1.概要
11.3.8.2.セグメントと製品
11.3.8.3.主要財務
11.3.8.4.市場動向
11.3.8.5.市場戦略
11.3.9.プリーボ
11.3.9.1.概要
11.3.9.2.セグメントと製品
11.3.9.3.主要財務データ
11.3.9.4.市場動向
11.3.9.5.市場戦略
11.3.10.シンチ
11.3.10.1.概要
11.3.10.2.セグメントと製品
11.3.10.3.主要財務データ
11.3.10.4.市場動向
11.3.10.5.市場戦略
11.3.11.カレイラ
11.3.11.1.概要
11.3.11.2.セグメントと製品
11.3.11.3.主要財務データ
11.3.11.4.市場動向
11.3.11.5.市場戦略
12.付録
12.1.調査方法
12.2.調査の前提
12.3.頭字語および略語

 

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Summary

Persistence Market Research has recently released a comprehensive report on the worldwide market for Communication Platform-as-a-Service (CPaaS). The report offers a thorough assessment of crucial market dynamics, including drivers, trends, opportunities, and challenges, providing detailed insights into the market structure.

Key Insights:

• CPaaS Market Size (2024E): USD 9.5 Billion
• Projected Market Value (2031F): USD 39.2 Billion
• Global Market Growth Rate (CAGR 2024 to 2031): 22.4%

CPaaS Market - Report Scope:

CPaaS platforms provide businesses with the ability to integrate real-time communication features such as voice, video, and messaging into their applications without needing to build backend infrastructure and interfaces. The CPaaS market caters to various industries including healthcare, retail, finance, and logistics, offering solutions that enhance customer engagement, streamline operations, and improve service delivery.

Market Growth Drivers:

The global CPaaS market is propelled by several key factors, including the rising demand for flexible communication solutions, the increasing adoption of cloud-based services, and the proliferation of mobile devices. The shift towards remote work and the need for seamless communication platforms during the COVID-19 pandemic further accelerated market growth. Technological advancements such as AI-driven chatbots, predictive analytics, and API-based integrations enhance the functionality of CPaaS solutions, fostering widespread adoption.

Market Restraints:

Despite promising growth prospects, the CPaaS market faces challenges related to data security and privacy concerns, regulatory compliance, and the complexity of integrating CPaaS solutions with existing IT infrastructure. Data breaches and cyber threats pose significant risks, requiring robust security measures and compliance with global data protection regulations. Additionally, the high costs associated with implementing and maintaining CPaaS solutions can hinder market penetration, particularly for small and medium-sized enterprises (SMEs).

Market Opportunities:

The CPaaS market presents significant growth opportunities driven by the expansion of 5G technology, the rise of the Internet of Things (IoT), and the increasing emphasis on personalized customer experiences. The integration of CPaaS with IoT devices enables real-time data communication, enhancing operational efficiency across various sectors. Moreover, the growing popularity of omnichannel communication strategies and the need for advanced customer engagement tools create new avenues for market players. Strategic partnerships, investment in R&D, and the development of cost-effective solutions are essential to capitalize on these opportunities and sustain market leadership.

Key Questions Answered in the Report:

• What are the primary factors driving the growth of the CPaaS market globally?
• Which industries and applications are driving CPaaS adoption across different sectors?
• How are technological advancements reshaping the competitive landscape of the CPaaS market?
• Who are the key players contributing to the CPaaS market, and what strategies are they employing to maintain market relevance?
• What are the emerging trends and future prospects in the global CPaaS market?

Competitive Intelligence and Business Strategy:

Leading players in the global CPaaS market, including Twilio Inc., Vonage Holdings Corp., and Sinch AB, focus on innovation, product differentiation, and strategic partnerships to gain a competitive edge. These companies invest in R&D to develop advanced communication solutions, including AI-driven chatbots, video APIs, and multi-channel messaging platforms, catering to diverse business needs. Collaborations with enterprises, telecom operators, and technology providers facilitate market access and promote technology adoption. Moreover, emphasis on customer support, compliance with data protection regulations, and continuous innovation fosters market growth and enhances customer satisfaction in the rapidly evolving CPaaS landscape.

Key Companies Profiled:

• Avaya
• Twilio
• Mitel Network Corportaion
• Inobip
• Vonage
• TeleSign Corporation
• MOBTexting
• Telin
• Plivo
• Sinch
• Kaleyra

Communication Platform-as-a-Service (CPaaS) Market Research Segmentation

By Solution:
• Communication Platform-as-a-Service (CPaaS) Software
• Services

By Enterprise Size:
• Small Offices (1-9 employees)
• Small Enterprises (10-99 employees)
• Medium-sized Enterprise (100-499 employees)
• Large Enterprises (500-999 employees)
• Very Large Enterprises (1,000+ employees)

By End User:
• IT & Telecom
• BFSI
• Manufacturing
• Healthcare
• Retail & CPG

By Region:
• North America
• Europe
• East Asia
• South Asia & Oceania
• Latin America
• Middle East & Africa



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Table of Contents

1. Executive Summary
1.1. Global Communication Platform-as-a-Service (CPaaS) Market Snapshot, 2024-2031
1.2. Market Opportunity Assessment, 2024-2031, US$ Mn
1.3. Key Market Trends
1.4. Future Market Projections
1.5. Premium Market Insights
1.6. Industry Developments and Key Market Events
1.7. PMR Analysis and Recommendations
2. Market Overview
2.1. Market Scope and Definition
2.2. Market Dynamics
2.2.1. Drivers
2.2.2. Restraints
2.2.3. Opportunity
2.2.4. Challenges
2.2.5. Key Trends
2.3. Solution Lifecycle Analysis
2.4. Communication Platform-as-a-Service (CPaaS) Market: Value Chain
2.4.1. List of Raw Enterprise Size Supplier
2.4.2. List of Manufacturers
2.4.3. List of Distributors
2.4.4. List of Applications
2.4.5. Profitability Analysis
2.5. Porter Five Force's Analysis
2.6. Geopolitical Tensions: Market Impact
2.7. Macro-Economic Factors
2.7.1. Global Sectorial Outlook
2.7.2. Global GDP Growth Outlook
2.7.3. Global Parent Market Overview
2.8. Forecast Factors - Relevance and Impact
2.9. Regulatory and Technology Landscape
3. Global Communication Platform-as-a-Service (CPaaS) Market Outlook: Historical (2019-2023) and Forecast (2024-2031)
3.1. Key Highlights
3.1.1. Market Volume (Units) Projections
3.1.2. Market Size and Y-o-Y Growth
3.1.3. Absolute $ Opportunity
3.2. Market Size (US$ Bn) Analysis and Forecast
3.2.1. Historical Market Size Analysis, 2019-2023
3.2.2. Current Market Size Forecast, 2024-2031
3.3. Global Communication Platform-as-a-Service (CPaaS) Market Outlook: Solution
3.3.1. Introduction / Key Findings
3.3.2. Historical Market Size (US$ Bn) and Volume (Units) Analysis By Solution, 2019-2023
3.3.3. Current Market Size (US$ Bn) and Volume (Units) Forecast By Solution, 2024-2031
3.3.3.1. Communication Platform-as-a-Service (CPaaS) Software
3.3.3.2. Services
3.3.3.2.1. Professional Services
3.3.3.2.1.1. Integration & Implementation
3.3.3.2.1.2. Consulting
3.3.3.2.1.3. Support & Maintenance
3.3.3.2.2. Managed Services
3.4. Market Attractiveness Analysis: Solution
3.5. Global Communication Platform-as-a-Service (CPaaS) Market Outlook: Enterprise Size
3.5.1. Introduction / Key Findings
3.5.2. Historical Market Size (US$ Bn) and Volume (Units) Analysis By Enterprise Size, 2019-2023
3.5.3. Current Market Size (US$ Bn) and Volume (Units) Forecast By Enterprise Size, 2024-2031
3.5.3.1. Small Offices (1-9 employees)
3.5.3.2. Small Enterprises (10-99 employees)
3.5.3.3. Medium-sized Enterprise (100-499 employees)
3.5.3.4. Large Enterprises (500-999 employees)
3.5.3.5. Very Large Enterprises (1,000+ employees)
3.6. Market Attractiveness Analysis: Enterprise Size
3.7. Global Communication Platform-as-a-Service (CPaaS) Market Outlook: End-use Industry
3.7.1. Introduction / Key Findings
3.7.2. Historical Market Size (US$ Bn) and Volume (Units) Analysis By End-use Industry, 2019-2023
3.7.3. Current Market Size (US$ Bn) and Volume (Units) Forecast By End-use Industry, 2024-2031
3.7.3.1. IT & Telecom
3.7.3.2. BFSI
3.7.3.3. Manufacturing
3.7.3.4. Healthcare
3.7.3.5. Retail & CPG
3.7.3.6. Others
3.8. Market Attractiveness Analysis: End-use Industry
4. Global Communication Platform-as-a-Service (CPaaS) Market Outlook: Region
4.1. Key Highlights
4.2. Historical Market Size (US$ Bn) and Volume (Units) Analysis By Region, 2019-2023
4.3. Current Market Size (US$ Bn) and Volume (Units) Forecast By Region, 2024-2031
4.3.1. North America
4.3.2. Europe
4.3.3. East Asia
4.3.4. South Asia and Oceania
4.3.5. Latin America
4.3.6. Middle East & Africa (MEA)
4.4. Market Attractiveness Analysis: Region
5. North America Communication Platform-as-a-Service (CPaaS) Market Outlook: Historical (2019-2023) and Forecast (2024-2031)
5.1. Key Highlights
5.2. Pricing Analysis
5.3. Historical Market Size (US$ Bn) and Volume (Units) Analysis By Market, 2019-2023
5.3.1. By Country
5.3.2. By Solution
5.3.3. By Enterprise Size
5.3.4. By End-use Industry
5.4. Current Market Size (US$ Bn) and Volume (Units) Forecast By Country, 2024-2031
5.4.1. U.S.
5.4.2. Canada
5.5. Current Market Size (US$ Bn) and Volume (Units) Forecast By Solution, 2024-2031
5.5.1. Communication Platform-as-a-Service (CPaaS) Software
5.5.2. Services
5.5.2.1. Professional Services
5.5.2.1.1. Integration & Implementation
5.5.2.1.2. Consulting
5.5.2.1.3. Support & Maintenance
5.5.2.2. Managed Services
5.6. Current Market Size (US$ Bn) and Volume (Units) Forecast By Enterprise Size, 2024-2031
5.6.1. Small Offices (1-9 employees)
5.6.2. Small Enterprises (10-99 employees)
5.6.3. Medium-sized Enterprise (100-499 employees)
5.6.4. Large Enterprises (500-999 employees)
5.6.5. Very Large Enterprises (1,000+ employees)
5.7. Current Market Size (US$ Bn) and Volume (Units) Forecast By End-use Industry, 2024-2031
5.7.1. IT & Telecom
5.7.2. BFSI
5.7.3. Manufacturing
5.7.4. Healthcare
5.7.5. Retail & CPG
5.7.6. Others
5.8. Market Attractiveness Analysis
6. Europe Communication Platform-as-a-Service (CPaaS) Market Outlook: Historical (2019-2023) and Forecast (2024-2031)
6.1. Key Highlights
6.2. Pricing Analysis
6.3. Historical Market Size (US$ Bn) and Volume (Units) Analysis By Market, 2019-2023
6.3.1. By Country
6.3.2. By Solution
6.3.3. By Enterprise Size
6.3.4. By End-use Industry
6.4. Current Market Size (US$ Bn) and Volume (Units) Forecast By Country, 2024-2031
6.4.1. Germany
6.4.2. France
6.4.3. U.K.
6.4.4. Italy
6.4.5. Spain
6.4.6. Russia
6.4.7. Turkey
6.4.8. Rest of Europe
6.5. Current Market Size (US$ Bn) and Volume (Units) Forecast By Solution, 2024-2031
6.5.1. Communication Platform-as-a-Service (CPaaS) Software
6.5.2. Services
6.5.2.1. Professional Services
6.5.2.1.1. Integration & Implementation
6.5.2.1.2. Consulting
6.5.2.1.3. Support & Maintenance
6.5.2.2. Managed Services
6.6. Current Market Size (US$ Bn) and Volume (Units) Forecast By Enterprise Size, 2024-2031
6.6.1. Small Offices (1-9 employees)
6.6.2. Small Enterprises (10-99 employees)
6.6.3. Medium-sized Enterprise (100-499 employees)
6.6.4. Large Enterprises (500-999 employees)
6.6.5. Very Large Enterprises (1,000+ employees)
6.7. Current Market Size (US$ Bn) and Volume (Units) Forecast By End-use Industry, 2024-2031
6.7.1. IT & Telecom
6.7.2. BFSI
6.7.3. Manufacturing
6.7.4. Healthcare
6.7.5. Retail & CPG
6.7.6. Others
6.8. Market Attractiveness Analysis
7. East Asia Communication Platform-as-a-Service (CPaaS) Market Outlook: Historical (2019-2023) and Forecast (2024-2031)
7.1. Key Highlights
7.2. Pricing Analysis
7.3. Historical Market Size (US$ Bn) and Volume (Units) Analysis By Market, 2019-2023
7.3.1. By Country
7.3.2. By Solution
7.3.3. By Enterprise Size
7.3.4. By End-use Industry
7.4. Current Market Size (US$ Bn) and Volume (Units) Forecast By Country, 2024-2031
7.4.1. China
7.4.2. Japan
7.4.3. South Korea
7.5. Current Market Size (US$ Bn) and Volume (Units) Forecast By Solution, 2024-2031
7.5.1. Communication Platform-as-a-Service (CPaaS) Software
7.5.2. Services
7.5.2.1. Professional Services
7.5.2.1.1. Integration & Implementation
7.5.2.1.2. Consulting
7.5.2.1.3. Support & Maintenance
7.5.2.2. Managed Services
7.6. Current Market Size (US$ Bn) and Volume (Units) Forecast By Enterprise Size, 2024-2031
7.6.1. Small Offices (1-9 employees)
7.6.2. Small Enterprises (10-99 employees)
7.6.3. Medium-sized Enterprise (100-499 employees)
7.6.4. Large Enterprises (500-999 employees)
7.6.5. Very Large Enterprises (1,000+ employees)
7.7. Current Market Size (US$ Bn) and Volume (Units) Forecast By End-use Industry, 2024-2031
7.7.1. IT & Telecom
7.7.2. BFSI
7.7.3. Manufacturing
7.7.4. Healthcare
7.7.5. Retail & CPG
7.7.6. Others
7.8. Market Attractiveness Analysis
8. South Asia & Oceania Communication Platform-as-a-Service (CPaaS) Market Outlook: Historical (2019-2023) and Forecast (2024-2031)
8.1. Key Highlights
8.2. Pricing Analysis
8.3. Historical Market Size (US$ Bn) and Volume (Units) Analysis By Market, 2019-2023
8.3.1. By Country
8.3.2. By Solution
8.3.3. By Enterprise Size
8.3.4. By End-use Industry
8.4. Current Market Size (US$ Bn) and Volume (Units) Forecast By Country, 2024-2031
8.4.1. India
8.4.2. Southeast Asia
8.4.3. ANZ
8.4.4. Rest of South Asia & Oceania
8.5. Current Market Size (US$ Bn) and Volume (Units) Forecast By Solution, 2024-2031
8.5.1. Communication Platform-as-a-Service (CPaaS) Software
8.5.2. Services
8.5.2.1. Professional Services
8.5.2.1.1. Integration & Implementation
8.5.2.1.2. Consulting
8.5.2.1.3. Support & Maintenance
8.5.2.2. Managed Services
8.6. Current Market Size (US$ Bn) and Volume (Units) Forecast By Enterprise Size, 2024-2031
8.6.1. Small Offices (1-9 employees)
8.6.2. Small Enterprises (10-99 employees)
8.6.3. Medium-sized Enterprise (100-499 employees)
8.6.4. Large Enterprises (500-999 employees)
8.6.5. Very Large Enterprises (1,000+ employees)
8.7. Current Market Size (US$ Bn) and Volume (Units) Forecast By End-use Industry, 2024-2031
8.7.1. IT & Telecom
8.7.2. BFSI
8.7.3. Manufacturing
8.7.4. Healthcare
8.7.5. Retail & CPG
8.7.6. Others
8.8. Market Attractiveness Analysis
9. Latin America Communication Platform-as-a-Service (CPaaS) Market Outlook: Historical (2019-2023) and Forecast (2024-2031)
9.1. Key Highlights
9.2. Pricing Analysis
9.3. Historical Market Size (US$ Bn) and Volume (Units) Analysis By Market, 2019-2023
9.3.1. By Country
9.3.2. By Solution
9.3.3. By Enterprise Size
9.3.4. By End-use Industry
9.4. Current Market Size (US$ Bn) and Volume (Units) Forecast By Country, 2024-2031
9.4.1. Brazil
9.4.2. Mexico
9.4.3. Rest of Latin America
9.5. Current Market Size (US$ Bn) and Volume (Units) Forecast By Solution, 2024-2031
9.5.1. Communication Platform-as-a-Service (CPaaS) Software
9.5.2. Services
9.5.2.1. Professional Services
9.5.2.1.1. Integration & Implementation
9.5.2.1.2. Consulting
9.5.2.1.3. Support & Maintenance
9.5.2.2. Managed Services
9.6. Current Market Size (US$ Bn) and Volume (Units) Forecast By Enterprise Size, 2024-2031
9.6.1. Small Offices (1-9 employees)
9.6.2. Small Enterprises (10-99 employees)
9.6.3. Medium-sized Enterprise (100-499 employees)
9.6.4. Large Enterprises (500-999 employees)
9.6.5. Very Large Enterprises (1,000+ employees)
9.7. Current Market Size (US$ Bn) and Volume (Units) Forecast By End-use Industry, 2024-2031
9.7.1. IT & Telecom
9.7.2. BFSI
9.7.3. Manufacturing
9.7.4. Healthcare
9.7.5. Retail & CPG
9.7.6. Others
9.8. Market Attractiveness Analysis
10. Middle East & Africa Communication Platform-as-a-Service (CPaaS) Market Outlook: Historical (2019-2023) and Forecast (2024-2031)
10.1. Key Highlights
10.2. Pricing Analysis
10.3. Historical Market Size (US$ Bn) and Volume (Units) Analysis By Market, 2019-2023
10.3.1. By Country
10.3.2. By Solution
10.3.3. By Enterprise Size
10.3.4. By End-use Industry
10.4. Current Market Size (US$ Bn) and Volume (Units) Forecast By Country, 2024-2031
10.4.1. GCC
10.4.2. Egypt
10.4.3. South Africa
10.4.4. Northern Africa
10.4.5. Rest of Middle East & Africa
10.5. Current Market Size (US$ Bn) and Volume (Units) Forecast By Solution, 2024-2031
10.5.1. Communication Platform-as-a-Service (CPaaS) Software
10.5.2. Services
10.5.2.1. Professional Services
10.5.2.1.1. Integration & Implementation
10.5.2.1.2. Consulting
10.5.2.1.3. Support & Maintenance
10.5.2.2. Managed Services
10.6. Current Market Size (US$ Bn) and Volume (Units) Forecast By Enterprise Size, 2024-2031
10.6.1. Small Offices (1-9 employees)
10.6.2. Small Enterprises (10-99 employees)
10.6.3. Medium-sized Enterprise (100-499 employees)
10.6.4. Large Enterprises (500-999 employees)
10.6.5. Very Large Enterprises (1,000+ employees)
10.7. Current Market Size (US$ Bn) and Volume (Units) Forecast By End-use Industry, 2024-2031
10.7.1. IT & Telecom
10.7.2. BFSI
10.7.3. Manufacturing
10.7.4. Healthcare
10.7.5. Retail & CPG
10.7.6. Others
10.8. Market Attractiveness Analysis
11. Competition Landscape
11.1. Market Share Analysis, 2024
11.2. Market Structure
11.2.1. Competition Intensity Mapping By Market
11.2.2. Competition Analog IC
11.2.3. Apparent Product Capacity
11.3. Company Profiles (Details - Overview, Financials, Strategy, Recent Developments)
11.3.1. Avaya
11.3.1.1. Overview
11.3.1.2. Segments and Product
11.3.1.3. Key Financials
11.3.1.4. Market Developments
11.3.1.5. Market Strategy
11.3.2. Twilio
11.3.2.1. Overview
11.3.2.2. Segments and Product
11.3.2.3. Key Financials
11.3.2.4. Market Developments
11.3.2.5. Market Strategy
11.3.3. Mitel Network Corportaion
11.3.3.1. Overview
11.3.3.2. Segments and Product
11.3.3.3. Key Financials
11.3.3.4. Market Developments
11.3.3.5. Market Strategy
11.3.4. Inobip
11.3.4.1. Overview
11.3.4.2. Segments and Product
11.3.4.3. Key Financials
11.3.4.4. Market Developments
11.3.4.5. Market Strategy
11.3.5. Vonage
11.3.5.1. Overview
11.3.5.2. Segments and Product
11.3.5.3. Key Financials
11.3.5.4. Market Developments
11.3.5.5. Market Strategy
11.3.6. TeleSign Corporation
11.3.6.1. Overview
11.3.6.2. Segments and Product
11.3.6.3. Key Financials
11.3.6.4. Market Developments
11.3.6.5. Market Strategy
11.3.7. MOBTexting
11.3.7.1. Overview
11.3.7.2. Segments and Product
11.3.7.3. Key Financials
11.3.7.4. Market Developments
11.3.7.5. Market Strategy
11.3.8. Telin
11.3.8.1. Overview
11.3.8.2. Segments and Product
11.3.8.3. Key Financials
11.3.8.4. Market Developments
11.3.8.5. Market Strategy
11.3.9. Plivo
11.3.9.1. Overview
11.3.9.2. Segments and Product
11.3.9.3. Key Financials
11.3.9.4. Market Developments
11.3.9.5. Market Strategy
11.3.10. Sinch
11.3.10.1. Overview
11.3.10.2. Segments and Product
11.3.10.3. Key Financials
11.3.10.4. Market Developments
11.3.10.5. Market Strategy
11.3.11. Kaleyra
11.3.11.1. Overview
11.3.11.2. Segments and Product
11.3.11.3. Key Financials
11.3.11.4. Market Developments
11.3.11.5. Market Strategy
12. Appendix
12.1. Research Methodology
12.2. Research Assumptions
12.3. Acronyms and Abbreviations

 

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2024/09/20 10:26

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