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オーストラリアBuy Now Pay Later ビジネス・投資機会データブック 2024年第1四半期最新版


Australia Buy Now Pay Later Business and Investment Opportunities Databook 1Q 2024 Update

PayNXT360によると、同国のBNPL決済は年率14.8%成長し、2024年には168億4,410万米ドルに達すると予想されている。 同国におけるBNPL業界の中長期的な成長ストーリーは依然として力強い。BNPL決済の導入は予測... もっと見る

 

 

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PayNXT360
ペイネクスト360
2024年2月5日 US$1,900
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88 英語

 

サマリー

PayNXT360によると、同国のBNPL決済は年率14.8%成長し、2024年には168億4,410万米ドルに達すると予想されている。

同国におけるBNPL業界の中長期的な成長ストーリーは依然として力強い。BNPL決済の導入は予測期間中に着実に成長し、2024年から2029年の年平均成長率(CAGR)は9.6%を記録すると予想される。同国におけるBNPLの商品総額は、2023年の146億6,880万米ドルから増加し、2029年には266億1,050万米ドルに達する。インフレは、BNPLプロバイダーが提供するフレキシブルな支払いスキームへと、より多くの買い物客を駆り立て続けている。この傾向は、オーストラリア市場の若い世代の買い物客の間でより高くなっている。2024年、PayNXT360は、革新的な商品で市場に参入するプレーヤーが増えると予想している。

これにより、今後12ヵ月間の同分野の競争環境は激しさを増すだろう。競争のために、既存のプロバイダーは戦略的提携を通じて新しい機能やサービスを発表している。また、各社は中期的にベンチャーキャピタルやプライベートエクイティによる資金調達を行うことが予想される。全体として、PayNXT360は、今後3~4年間、オーストラリアのBuy Now Pay Later業界はプラス成長するとの見通しを維持している。

オーストラリアの若い世代の買い物客の間で、後払い方式の導入が増加している。

高インフレと高金利により、オーストラリア全土の多くの人々の可処分所得が目減りする中、ここ数四半期、後払い方式の利用が急増している。特に若い世代の買い物客の間でこの傾向が強まっており、食料品やその他の必需品にこの支払い方法を利用している。

オーストラリア準備銀行の報告書によると、オーストラリアでは18歳から39歳までの買い物客の40%が、後払い方式を利用していることが明らかになった。また、18歳以上のオーストラリア人の3分の1が、2023年11月までの過去12ヶ月間にこの支払い方法を利用したことがあることも明らかになった。BNPL方式をぜいたく品の購入に利用している人は少数だが、大半は必需品の購入や重要な財務管理ツールとして利用している。

PayNXT360は、中期的にオーストラリア市場でBuy Now Pay Laterソリューションの採用がさらに増加すると予想している。これは今後3~4年の業界の成長を支えるだろう。

BNPL企業は戦略的提携を結び、レジで買い物客にターゲットを絞ったオファーを提供している。

Eコマースの買い物客にレジでより適切なオファーを提供する一方、より高い商品総量を狙うため、BNPL企業はオーストラリア市場で戦略的提携を結んでいる。
- オーストラリアの大手BNPL企業の一つで、Block社の子会社であるAfterpay社は、Eコマース・テクノロジー企業であるRokt社との戦略的提携を発表した。この提携の一環として、Afterpayは広告事業の拡大を目指すと同時に、Eコマースの買い物客にレジで適切なオファーを提供する。
- Rokt社は、機械学習と人工知能を活用し、Eコマースの買い物客にパーソナライズされた取引を提供している。その結果、Roktが提供する技術的能力を活用することで、Afterpayはユーザーの全体的なショッピング体験を向上させることを目指している。

Afterpayはもう一つの戦略的提携として、Nift Networkと手を組み、ポイントプログラムを開始することでサービスを強化した。この提携では、Niftの人工知能技術を利用して、Afterpayの顧客とNift Networkに掲載されている12,000のブランドから厳選されたギフトの品揃えをマッチングする。PayNXT360は今後、Afterpayがこのような提携をさらに進め、買い物客の体験を向上させ、ビジネスの成長に貢献することを期待している。

革新的なBNPL新興企業は、高成長のオーストラリア市場を開拓するために市場に参入している。

BNPLソリューションに対する需要が旺盛で、市場が今後3~4年の間に安定的に成長すると見込まれるオーストラリアでは、新興企業が革新的な製品を携えて市場に参入している。
- 分散型金融(DeFi)を活用したBNPLサービスのAtPayは、オーストラリアでのソフトローンチに向けて準備を進めている。AtPayは、オンラインと実店舗の両方で、従来の通貨と暗号通貨の両方での支払いをサポートしている。ユーザーは返済のたびにAtPayトークンを獲得し、このトークンは同社の提携加盟店で利用できる。
- カード発行を促進するため、AtPayはブラジルのサンパウロを拠点とするコア・バンキング・プラットフォーム、Pismoを採用した。最近Visaに買収されたPismoは、APIを通じてデビットカード、クレジットカード、トークン化カード、プリペイドカードなどのサービスを提供している。AtPayは、2024年第1四半期にオーストラリアで正式にサービスを開始する予定であり、中期的には湾岸協力会議(GCC)や北米などの国際市場に進出する野心を持っている。

PayNXT360は、短中期的な観点から、より多くの革新的なBNPLプロバイダーがオーストラリア市場に参入することを期待している。これにより、競争環境が改善されると同時に、今後3~4年間の業界の成長が見込まれる。

オーストラリアのBNPL決済業界は、電子商取引の普及率上昇に支えられ、過去4四半期に力強い成長を記録している。

本レポートでは、Buy Now Pay Later(BNPL)業界についてデータ中心の詳細な分析を行い、さまざまな小売カテゴリーにおける市場機会とリスクを取り上げています。国レベルで75以上のKPIを掲載し、BNPL市場のダイナミクス、市場規模および予測、市場シェア統計を包括的に把握することができます。

ビジネスモデルのタイプ、販売チャネル(オフラインとオンライン)、流通モデル別に市場機会を分類しています。さらに、消費者行動と小売支出動向のスナップショットも提供しています。金額ベースと数量ベースの両方のKPIは、最終市場のダイナミクスを深く理解するのに役立ちます。

PayNXT360の調査手法は、業界のベストプラクティスに基づいています。その偏りのない分析は、独自の分析プラットフォームを活用し、新たなビジネスや投資市場機会の詳細なビューを提供します。


- Buy Now Pay Laterの市場ダイナミクスを包括的に理解することができます:市場機会、主要動向、予測(2020-2029年)を特定します。商品総額、取引量、取引単価などの重要なKPIを通じて市場動向を把握し、常に時代の先端を行くことができます。

- 最終用途分野別の洞察:BNPL市場の最新動向や今後の展開を素早くキャッチアップするために、複数の最終用途部門にわたる新たな機会を評価し、最終用途部門別の市場ダイナミクスを把握します。

- 市場別戦略:定量的予測と革新的洞察の独自の融合により、特定の機会に焦点を当てた成長セグメントを特定し、BNPLセクターにおける市場特有のリスクと重要なトレンドを分析します。

- 消費者の意識と行動に関する知識を得る:本レポートでは、独自の調査データを用いて、年齢別、性別、所得水準別の消費額など、Buy Now Pay Laterの重要なKPIを特定・解釈しています。

- オーストラリアにおけるBNPL市場の支出および主なビジネスチャンスに関するマーケットインテリジェンスと将来を見据えた分析を通じて、積極的かつ有利なビジネス戦略を策定する。

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目次

1 本レポートについて
1.1 概要
1.2 方法論
1.3 BNPLの定義
1.4 免責事項

2 オーストラリアのBuy Now Pay Later産業の魅力
2.1 オーストラリアのBuy Now Pay Later - 商品総額トレンド分析、2020-2029年
2.2 オーストラリアの後払い商品 - 1 取引当たりの平均金額のトレンド分析、2020 年~2029 年
2.3 オーストラリアのBuy Now Pay Later-トランザクション量トレンド分析、2020-2029年
2.4 オーストラリアのBuy Now Pay Later市場:主要企業別シェア分析

3 オーストラリアのBuy Now Pay Later運営KPI
3.1 Buy Now Pay Laterの売上高、2020-2029年
3.2 Buy Now Pay Laterの収益セグメント別シェア、2020-2029年
3.2.1 加盟店手数料別のBuy Now Pay Later収益(2020-2029年
3.2.2 バイ・ナウ ペイ・レート(Buy Now Pay Later)の未払い手数料別収益(2020-2029年
3.2.3 Buy Now Pay Laterのペイナウ・その他収入別収益(2020-2029年
3.3 「バイ・ナウ ペイ・レート」のアクティブ消費者ベース、2020-2029年
3.4 Buy Now Pay Laterの不良債権、2020年~2024年~2029年

4 Buy Now Pay Laterのビジネスモデル別支出分析、2020年~2029年
4.1 Buy Now Pay Laterの二者間ビジネスモデル、2020-2029年
4.2 Buy Now Pay Laterの3者間ビジネスモデル、2020-2029年

5 Buy Now Pay Laterの目的別支出分析、2020-2029年
5.1 Buy Now Pay Laterの利便性、2020-2029年
5.2 Buy Now Pay Later クレジット、2020-2029年

6 機能属性別後払い購入支出分析、2020-2029年
6.1 オープンループシステムによる後払い購入、2020-2029年
6.2 クローズド・ループ・システムによる後払い購入、2020-2029年

7 流通モデル別後払い購入支出分析、2020~2029年
7.1 スタンドアローンによる後払い購入、2020~2029年
7.2 銀行・決済サービス事業者による後払い購入、2020-2029年
7.3 マーケットプレイスによる後払い購入、2020-2029年

8 オーストラリアのBuy Now Pay Laterの販売チャネル別支出分析
8.1 販売チャネル別Buy Now Pay Later市場シェア、2020-2029年
8.2 Buy Now Pay Laterオンラインチャネルの市場規模・予測、2020-2029年
8.3 Buy Now Pay Later POSチャネルの市場規模・予測、2020-2029年

9 オーストラリアのBuy Now Pay Laterのエンドユーザー分野別スナップショット(2020~2029年
9.1 Buy Now Pay Laterのエンドユーザー分野別市場シェア(2023年
9.2 Buy Now Pay Laterのエンドユーズセグメント別売上高増加率(2023年

10 オーストラリア 小売ショッピングにおける後払い購入:2020-2029年の市場規模および予測
10.1 オーストラリアのBuy Now Pay Later小売ショッピング:商品総額動向分析、2020年~2029年
10.2 オーストラリア バイ・ナウ ペイ・レート(後払い)小売:トランザクション当たり平均金額の動向分析、2020-2029年
10.3 オーストラリアのBuy Now Pay Later Retail Shopping:取引量トレンド分析、2020-2029年

11 オーストラリアのBuy Now Pay Later市場規模・予測:小売製品カテゴリー別
11.1 2023年小売商品カテゴリー別Buy Now Pay Laterシェア
11.2 オーストラリアのBuy Now Pay Later(後払い)小売:アパレル、フットウェア、アクセサリー:商品総額動向分析、2020-2029年
11.3 オーストラリア「バイ・ナウ・ペイ・レート」(後払い)小売:家電製品-商品総額動向分析、2020-2029年
11.5 オーストラリアBuy Now Pay Later Retail Shopping:玩具、キッズ、ベビー用品-商品総額トレンド分析、2020-2029年
11.6 オーストラリアBuy Now Pay Later Retail Shopping:宝飾品:商品総額トレンド分析、2020-2029年
11.7 オーストラリアBuy Now Pay Later Retail Shopping:スポーツ用品の商品総額動向分析、2020-2029年
11.8 オーストラリアBuy Now Pay Later Retail Shopping(後払い小売):娯楽・ゲーム-商品総額動向分析、2020-2029年
11.9 オーストラリアBuy Now Pay Later Retail Shopping(後払い):その他商品荒利率動向分析、2020-2029年

12 オーストラリアのホームセンターにおけるBuy Now Pay Later:2020-2029年の市場規模および予測
12.1 オーストラリア 住宅設備における後払い商品:商品総額動向分析、2020-2029年
12.2 オーストラリアの後払い式ホームセンター:トランザクション当たり平均金額のトレンド分析、2020年~2029年
12.3 オーストラリアのBuy Now Pay Laterホームセンター:取引量トレンド分析、2020-2029年

13 オーストラリア 旅行における後払い購入:旅行における後払い購入:市場規模および予測、2020-2029年
13.1 オーストラリアの後払い旅行:商品総額動向分析、2020-2029年
13.2 オーストラリアの後払い旅行:トランザクション当たり平均金額の動向分析、2020-2029年
13.3 オーストラリアのBuy Now Pay Later Travel:トランザクション量トレンド分析、2020-2029年

14 オーストラリア メディアとエンターテインメントにおけるBuy Now Pay Later:2020-2029年の市場規模および予測
14.1 オーストラリアのBuy Now Pay Laterメディアとエンターテインメント:商品総額動向分析、2020-2029年
14.2 オーストラリアのBuy Now Pay Later(後払い)メディアとエンタテインメント:トランザクションあたり平均金額のトレンド分析、2020-2029年
14.3 オーストラリアのBuy Now Pay Laterメディアとエンタテインメント:取引量トレンド分析、2020-2029年

15 オーストラリア サービスの後払い:市場規模および予測、2020-2029年
15.1 オーストラリアのBuy Now Pay Laterサービス:商品総額動向分析、2020-2029年
15.2 オーストラリアのBuy Now Pay Laterサービス:トランザクション当たり平均金額のトレンド分析、2020-2029年
15.3 オーストラリアのBuy Now Pay Laterサービス:トランザクション量トレンド分析、2020-2029年

16 オーストラリア 自動車の後払いサービス:2020-2029年の市場規模および予測
16.1 オーストラリア 自動車の後払いサービス:商品総額動向分析、2020-2029年
16.2 オーストラリア 自動車の後払い購入:トランザクションあたり平均金額の動向分析、2020年~2029年
16.3 オーストラリアのBuy Now Pay Later Automotive:取引量トレンド分析、2020-2029年

17 オーストラリア 医療とウェルネスのBuy Now Pay Later:市場規模および予測、2020-2029年
17.1 オーストラリアのBuy Now Pay Laterヘルスケア&ウェルネス:商品総額動向分析、2020-2029年
17.2 オーストラリアのBuy Now Pay Later ヘルスケアとウェルネス:トランザクション当たり平均金額のトレンド分析、2020-2029年
17.3 オーストラリアのBuy Now Pay Later ヘルスケアとウェルネスの取引量動向分析、2020-2029年

18 オーストラリアのバイナウペイレイター:その他市場規模および予測、2020-2029年
18.1 オーストラリアのBuy Now Pay Later(後払い):商品総額動向分析、2020-2029年
18.2 オーストラリア その他の後払い商品:トランザクションあたり平均金額の動向分析、2020年~2029年
18.3 オーストラリアのバイナウペイレイターその他:取引量トレンド分析、2020-2029年

19 オーストラリアのBuy Now Pay Laterの消費者態度・行動別分析、2020-2029年
19.1 2023年におけるBuy Now Pay Laterの年齢層別支出シェア
19.1.1 オーストラリアの年齢層別後払い購入-Z世代(15-27歳)-商品総額動向分析、2020-2029年
19.1.2 オーストラリアBuy Now Pay Later年齢階級別-ミレニアル世代(28-44歳)商品総額動向分析、2020-2029年
19.1.3 オーストラリア後払い購入:年齢階級別-X世代(45~60歳)商品総額動向分析、2020~2029年
19.1.4 オーストラリアのBuy Now Pay Laterの年齢層別-ベビーブーマー(60歳以上)-商品総額動向分析、2020-2029年
19.2 バイ・ナウ・ペイ・レターの年齢層別デフォルト率別支出シェア(2023年
19.3 2023年における「後払い」購入者の所得別シェア
19.3.1 オーストラリアの所得階層別後払い購入額 - Tier 1 - 商品総額の動向分析、2020-2029年
19.3.2 オーストラリアの所得水準別Buy Now Pay Later - Tier 2 - 商品総額のトレンド分析、2020-2029年
19.3.3 オーストラリアの所得水準別Buy Now Pay Later - Tier 3 - 商品総額のトレンド分析、2020-2029年
19.4 Buy Now Pay Laterの男女別商品総額シェア(2023年
19.5 Buy Now Pay Laterの採用理由(2023年
19.6 オーストラリアのBuy Now Pay Later市場-平均月間支出額セグメント別支出額、2023年

20 参考資料
20.1 PayNXT360について
20.2 関連調査

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図表リスト

表1:オーストラリアBuy Now Pay Later-商品総額動向分析(百万米ドル)、2020-2029年
表2: オーストラリアのBuy Now Pay Later - 1トランザクション当たり平均金額のトレンド分析(米ドル)、2020-2029年
表3: オーストラリアのBuy Now Pay Later - 取引量トレンド分析(千件)、2020-2029年
表4:オーストラリアBuy Now Pay Laterの売上高(百万米ドル)、2020年~2029年
表5:オーストラリアBuy Now Pay Later-加盟店手数料(百万米ドル)、2020-2029年
表6:オーストラリアBuy Now Pay Later - 支払い遅延手数料収入(百万米ドル)、2020-2029年
表7:オーストラリアBuy Now Pay Later Pay Now-その他の収入(百万米ドル)、2020-2029年
表8:オーストラリアBuy Now Pay Laterのアクティブ消費者ベース(千人)、2020年~2029年
表9:オーストラリアのBuy Now Pay Later - 不良債権(百万米ドル)、2022-2024-2029年
表10:オーストラリアのBuy Now Pay Later - 二者間ビジネスモデル(百万米ドル)、2020年-2029年
表11:オーストラリアのBuy Now Pay Later - 3者間ビジネスモデル(百万米ドル)、2020-2029年
表12:オーストラリアのBuy Now Pay Later - 利便性(百万米ドル)、2020-2029年
表13:オーストラリアのBuy Now Pay Later - クレジット(百万米ドル)、2020-2029年
表14:オーストラリアのBuy Now Pay Later - オープンループシステム(百万米ドル)、2020-2029年
表15:オーストラリアのBuy Now Pay Later - クローズドループシステム(百万米ドル)、2020-2029年
表16:オーストラリアの後払い購入 - スタンドアロン(百万米ドル)、2020年~2029年
表17:オーストラリアのBuy Now Pay Later - 銀行・決済サービスプロバイダー(百万米ドル)、2020年~2029年
表18: オーストラリアの後払い購入-マーケットプレイス(百万米ドル)、2020-2029年
表19:オーストラリアのBuy Now Pay Later-オンラインチャネル別商品総額(百万米ドル)、2020-2029年
表20:オーストラリアBuy Now Pay Later - POSチャネル別商品総額(百万米ドル)、2020-2029年
表21:オーストラリアのBuy Now Pay Later小売-商品総額動向分析(百万米ドル)、2020-2029年
表22:オーストラリアのBuy Now Pay Later Retail Shopping - 1トランザクション当たり平均金額のトレンド分析(米ドル)、2020-2029年
表23: オーストラリアのBuy Now Pay Later小売ショッピング-取引量トレンド分析(千件)、2020-2029年
表24: オーストラリアのBuy Now Pay Later Retail Shopping - アパレル、フットウェア、アクセサリー - 商品総額動向分析 (百万米ドル), 2020-2029
表25:オーストラリアBuy Now Pay Later小売ショッピング-家電製品-商品総額動向分析(百万米ドル)、2020-2029年
表 26:オーストラリアのBuy Now Pay Later小売:玩具、キッズ、ベビー用品:商品総額動向分析(百万米ドル)、2020-2029年
表 27:オーストラリアのBuy Now Pay Later小売:宝飾品-商品総額動向分析(百万米ドル)、2020-2029年
表 28:オーストラリアのBuy Now Pay Later小売:スポーツ用品の商品総額動向分析(百万米ドル)、2020-2029年
表29:オーストラリアのBuy Now Pay Later小売オーストラリアの後払い小売 - エンターテインメントとゲーム - 商品総額動向分析(百万米ドル)、2020-2029年
表30:オーストラリアのBuy Now Pay Later Retail Shopping - エンターテインメントとゲーム - 商品総額動向分析(百万米ドルオーストラリアBuy Now Pay Later小売-その他-商品総額動向分析(百万米ドル)、2020-2029年
表31:オーストラリアのBuy Now Pay Later小売 - その他 - 商品総額動向分析(百万米ドルオーストラリアのBuy Now Pay Laterホームセンター-商品総額動向分析(百万米ドル)、2020-2029年
表 32:オーストラリアのBuy Now Pay Laterホームセンター - 1トランザクション当たり平均金額のトレンド分析(米ドル)、2020-2029年
表 33:オーストラリアのBuy Now Pay Later小売ショッピング家庭用品-取引量トレンド分析(千件)、2020-2029年
表34:オーストラリアのBuy Now Pay Later トラベル-商品総額動向分析(百万米ドル)、2020-2029年
表35: オーストラリアのBuy Now Pay Later Travelの平均取扱高動向分析オーストラリアのBuy Now Pay Later Travel -トランザクションあたりの平均金額のトレンド分析(米ドル)、2020-2029年
表36:オーストラリアのBuy Now Pay Later Travel(後払い旅行)の取引額推移分析(百万米ドルオーストラリアのBuy Now Pay Later Travel - 取引量トレンド分析(千件)、2020-2029年
表37:オーストラリアBuy Now Pay Laterメディアとエンターテイメント-商品総額動向分析(百万米ドル)、2020-2029年
表38:オーストラリアオーストラリアのBuy Now Pay Laterメディアとエンターテイメント-トランザクションあたりの平均金額のトレンド分析(米ドル)、2020-2029年
表39:オーストラリアのBuy Now Pay LaterメディアとエンターテインメントオーストラリアのBuy Now Pay Laterメディアとエンターテインメント - 取引量トレンド分析(千件)、2020年~2029年
表40:オーストラリアのBuy Now Pay Laterサービス-商品総額動向分析(百万米ドル)、2020-2029年
表41: オーストラリアのBuy Now Pay Laterサービス-平均商品価値動向分析(百万米ドルオーストラリアのBuy Now Pay Laterサービス-トランザクション単価トレンド分析(米ドル)、2020-2029年
表42:オーストラリアのBuy Now Pay LaterサービスオーストラリアのBuy Now Pay Laterサービス-取引量トレンド分析(千件)、2020-2029年
表43:オーストラリアBuy Now Pay Later Automotive-商品総額動向分析(百万米ドル)、2020-2029年
表44: オーストラリアのBuy Now Pay Later Automotive - 商品総額動向分析(百万米ドルオーストラリアのBuy Now Pay Later Automotive-トランザクションあたりの平均金額の動向分析(米ドル)、2020-2029年
表45:オーストラリアのBuy Now Pay Later Automotive - 取引量トレンド分析(千件)、2020-2029年
表46:オーストラリアBuy Now Pay Laterヘルスケア&ウェルネス-商品総額動向分析(百万米ドル)、2020-2029年
表47:オーストラリアのバイナウ・ペイレイター・ヘルスケア・ウェルネス - 1取引平均単価動向分析(米ドル)、2020-2029年
表 48:オーストラリアのBuy Now Pay Later ヘルスケアとウェルネスの取引量動向分析(千件)、2020-2029年
表49: オーストラリアのバイ・ナウ・ペイ・レターオーストラリアBuy Now Pay Laterのその他-商品総額動向分析(百万米ドル)、2020-2029年
表50: オーストラリアのBuy Now Pay Laterその他 - 1取引当たりの平均金額の動向分析(米ドル)、2020-2029年
表51: オーストラリアのバイナウペイレイターオーストラリアのバイナウペイレイターその他 - 取引量トレンド分析(千件)、2020-2029年
表 52:オーストラリアBuy Now Pay Laterの年齢層別-Z世代(15-27歳)-商品総額動向分析(百万米ドル)、2020-2029年
表53:オーストラリアの年齢層別Buy Now Pay Laterオーストラリアの後払い商品購入:年齢階級別-ミレニアル世代(28~44歳)商品総額動向分析(百万米ドル)、2020~2029年
表 54:オーストラリアの後払い商品購入:年齢階級別-X世代(45~60歳)商品総額動向分析(百万米ドル)、2020~2029年
表55:オーストラリアの後払い商品購入:ベビーブーマー(60歳以上)の年齢階級別商品総額動向分析(百万米ドル)、2020年~2029年
表 56:オーストラリアのBuy Now Pay Later(後払い):所得レベル別-Tier 1-商品総額動向分析(百万米ドル)、2020-2029年
表57:オーストラリアの所得レベル別Buy Now Pay LaterオーストラリアのBuy Now Pay Later(後払い):所得レベル別-ティア2-総商品額動向分析(百万米ドル)、2020-2029年
表 58:オーストラリアのBuy Now Pay Later(後払い):所得レベル別-Tier 3-商品総額トレンド分析(百万米ドル)、2020-2029年

 

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Summary

According to PayNXT360, BNPL payments in the country are expected to grow by 14.8% on an annual basis to reach US$16,844.1 million in 2024.

The medium to long-term growth story of the BNPL industry in the country remains strong. BNPL payment adoption is expected to grow steadily over the forecast period, recording a CAGR of 9.6% during 2024-2029. The BNPL gross merchandise value in the country will increase from US$14,668.8 million in 2023 to reach US$26,601.5 million by 2029.The buy now pay later industry is projected to grow at a steady pace over the medium term in Australia. Inflation continues to drive more shoppers towards flexible payment schemes offered by BNPL providers. The trend is much higher among young generation shoppers in the Australian market. In 2024, PayNXT360 expects more players to enter the market with their innovative products.

This will drive the competitive landscape in the sector over the next 12 months. To competition, existing providers are launching new features and services through strategic partnerships. Firms are also expected to raise venture capital and private equity funding over the medium term. Overall, PayNXT360 maintains a positive growth outlook for the buy now pay later industry in Australia over the next three to four years.

The adoption of buy now pay later schemes is rising among young generation Australian shoppers

With high inflation and interest rates eating into the disposable income of many across the country, the use of buy now pay later schemes has been on the surge over the last few quarters. The trend is especially growing among young generation shoppers, who are using the payment method for groceries and other essentials.

The report from the Reserve Bank of Australia revealed that 40% of shoppers, aged 18 to 39, are using the buy now pay later schemes in Australia. The report also revealed that a third of Australians, aged 18 and above, have used the payment method in the last 12 months, leading up to November 2023. While a few are using the BNPL method for luxury purchases, the majority are using it for essentials and as a vital financial management tool.

PayNXT360 expects the adoption of buy now pay later solutions to increase further in the Australian market over the medium term. This will support the growth of the industry over the next three to four years.

BNPL firms are forging strategic alliances to provide targeted offers to shoppers at checkout

To provide e-commerce shoppers with more relevant offers at checkout, while targeting higher gross merchandise volume, BNPL firms are entering into strategic partnerships in the Australian market.
• Afterpay, one of the leading Australian BNPL firms and a subsidiary of Block, announced a strategic partnership with Rokt, an e-commerce technology firm. As part of the collaboration, Afterpay aims to expand its ads business, while offering relevant offers to e-commerce shoppers at the checkout.
• Rokt, notably, makes use of machine learning and artificial intelligence to make transactions more personalized for e-commerce shoppers. Consequently, by leveraging the technical capabilities offered by Rokt, Afterpay aims to enhance the overall shopping experience for its users.

Afterpay, in another strategic partnership, joined forces with the Nift Network to enhance its service by launching a rewards program. In this collaboration, Nift's artificial intelligence technology is used to match Afterpay customers with a carefully chosen assortment of gifts from the 12,000 brands featured on the Nift Network. Going forward, PayNXT360 expects Afterpay to forge more such partnerships, enhancing shoppers' experience and aiding business growth.

Innovative BNPL startups are entering the market to tap into high-growth Australian market

With robust demand for BNPL solutions and the market poised for steady growth over the next three to four years, new startups are entering the market with their innovative products in Australia.
• AtPay, a BNPL service utilizing decentralized finance (DeFi), is gearing up for a soft launch in Australia. AtPay supports payments in both traditional currency and cryptocurrency, both online and in physical stores. Users earn AtPay tokens with each repayment, which can be redeemed with the firm’s partner merchants.
• To facilitate card issuance, AtPay has chosen Pismo, a core banking platform based in Sao Paulo, Brazil. Pismo, recently acquired by Visa, offers services such as debit, credit, tokenized, and prepaid cards through an API. AtPay plans to launch officially in Australia in Q1 2024, with ambitions to expand into international markets like the Gulf Cooperation Council (GCC) and North America over the medium term.

From the short to medium-term perspective, PayNXT360 expects more innovative BNPL providers to enter the Australian market. This will aid the competitive landscape while also supporting the growth of the industry over the next three to four years.

The BNPL payment industry in Australia has recorded strong growth over the last four quarters, supported by increased e-commerce penetration.

This report provides a detailed data-centric analysis of the Buy Now Pay Later (BNPL) industry, covering market opportunities and risks across a range of retail categories. With over 75 KPIs at the country level, this report provides a comprehensive understanding of BNPL market dynamics, market size and forecast, and market share statistics.

It breaks down market opportunities by type of business model, sales channels (offline and online), and distribution models. In addition, it provides a snapshot of consumer behaviour and retail spending dynamics. KPIs in both value and volume terms help in getting an in-depth understanding of end market dynamics.

PayNXT360’s research methodology is based on industry best practices. Its unbiased analysis leverages a proprietary analytics platform to offer a detailed view of emerging business and investment market opportunities.


• Get a comprehensive understanding of market dynamics for Buy Now Pay Later: Identify market opportunities, major trends, and forecasting (2020-2029). Understand market trends through crucial KPIs like Gross Merchandise Value, Volume, and Average Value per Transaction, to stay ahead of the curve.

• Insights by end-use sectors: Evaluate new opportunities across multiple end-use sectors, and obtain market dynamics by end-use sectors in order to swiftly catch up with the latest and upcoming developments in BNPL markets.

• Market-specific strategies: Identify growth segments focused on specific opportunities, and analysing market-specific risks and important trends in the BNPL sector with our exclusive blend of quantitative forecasting and innovative insights.

• Gain knowledge of consumer attitudes and actions: This report identifies and interprets important Buy Now Pay Later KPIs, such as spend by age, gender, and income level, using data from a proprietary survey.

• Develop proactive and lucrative business strategies through market intelligence and forward-looking analysis of BNPL market spend and major opportunities in Australia .



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Table of Contents

1 About this Report
1.1 Summary
1.2 Methodology
1.3 BNPL Definitions
1.4 Disclaimer

2 Australia Buy Now Pay Later Industry Attractiveness
2.1 Australia Buy Now Pay Later – Gross Merchandise Value Trend Analysis, 2020-2029
2.2 Australia Buy Now Pay Later – Average Value Per Transaction Trend Analysis, 2020-2029
2.3 Australia Buy Now Pay Later—Transaction Volume Trend Analysis, 2020-2029
2.4 Australia Buy Now Pay Later Market Share Analysis by Key Players

3 Australia Buy Now Pay Later Operational KPIs
3.1 Buy Now Pay Later Revenues, 2020-2029
3.2 Buy Now Pay Later Share by Revenue Segments, 2020-2029
3.2.1 Buy Now Pay Later Revenue by Merchant Commission, 2020-2029
3.2.2 Buy Now Pay Later Revenue by Missed Payment Fee Revenue, 2020-2029
3.2.3 Buy Now Pay Later Revenue by Pay Now & Other Income, 2020-2029
3.3 Buy Now Pay Later Active Consumer Base, 2020-2029
3.4 Buy Now Pay Later Bad Debt, 2020 – 2024 – 2029

4 Buy Now Pay Later Spend Analysis by Business Model, 2020-2029
4.1 Buy Now Pay Later Two-Party Business Model, 2020-2029
4.2 Buy Now Pay Later Three-Party Business Model, 2020-2029

5 Buy Now Pay Later Spend Analysis by Purpose, 2020-2029
5.1 Buy Now Pay Later Convenience, 2020-2029
5.2 Buy Now Pay Later Credit, 2020-2029

6 Buy Now Pay Later Spend Analysis by Functional Attribute, 2020-2029
6.1 Buy Now Pay Later by Open Loop System, 2020-2029
6.2 Buy Now Pay Later by Closed Loop System, 2020-2029

7 Buy Now Pay Later Spend Analysis by Distribution Model, 2020-2029
7.1 Buy Now Pay Later by Standalone, 2020-2029
7.2 Buy Now Pay Later by Banks & Payment Service Providers, 2020-2029
7.3 Buy Now Pay Later by Marketplaces, 2020-2029

8 Australia Buy Now Pay Later Spend Analysis by Sales Channel
8.1 Buy Now Pay Later Market Share by Sales Channel, 2020-2029
8.2 Buy Now Pay Later Online Channel Market Size and Forecast, 2020-2029
8.3 Buy Now Pay Later POS Channel Market Size and Forecast, 2020-2029

9 Australia Buy Now Pay Later Snapshot by End-Use Sector, 2020-2029
9.1 Buy Now Pay Later Market Share by End-Use Sector, 2023
9.2 Buy Now Pay Later Sales Uplift by End-Use Segment, 2023

10 Australia Buy Now Pay Later in Retail Shopping: Market Size and Forecast, 2020-2029
10.1 Australia Buy Now Pay Later Retail Shopping – Gross Merchandise Value Trend Analysis, 2020-2029
10.2 Australia Buy Now Pay Later Retail Shopping – Average Value Per Transaction Trend Analysis, 2020-2029
10.3 Australia Buy Now Pay Later Retail Shopping – Transaction Volume Trend Analysis, 2020-2029

11 Australia Buy Now Pay Later Market Size and Forecast by Retail Product Categories
11.1 Buy Now Pay Later Share by Retail Product Category, 2023
11.2 Australia Buy Now Pay Later Retail Shopping - Apparel, Footwear & Accessories – Gross Merchandise Value Trend Analysis, 2020-2029
11.3 Australia Buy Now Pay Later Retail Shopping - Consumer Electronics – Gross Merchandise Value Trend Analysis, 2020-2029
11.5 Australia Buy Now Pay Later Retail Shopping - Toys, Kids, and Babies – Gross Merchandise Value Trend Analysis, 2020-2029
11.6 Australia Buy Now Pay Later Retail Shopping - Jewellery – Gross Merchandise Value Trend Analysis, 2020-2029
11.7 Australia Buy Now Pay Later Retail Shopping - Sporting Goods – Gross Merchandise Value Trend Analysis, 2020-2029
11.8 Australia Buy Now Pay Later Retail Shopping - Entertainment & Gaming – Gross Merchandise Value Trend Analysis, 2020-2029
11.9 Australia Buy Now Pay Later Retail Shopping - Others – Gross Merchandise Value Trend Analysis, 2020-2029

12 Australia Buy Now Pay Later in Home Improvement: Market Size and Forecast, 2020-2029
12.1 Australia Buy Now Pay Later Home Improvement – Gross Merchandise Value Trend Analysis, 2020-2029
12.2 Australia Buy Now Pay Later Home Improvement – Average Value Per Transaction Trend Analysis, 2020-2029
12.3 Australia Buy Now Pay Later Home Improvement – Transaction Volume Trend Analysis, 2020-2029

13 Australia Buy Now Pay Later in Travel: Market Size and Forecast, 2020-2029
13.1 Australia Buy Now Pay Later Travel – Gross Merchandise Value Trend Analysis, 2020-2029
13.2 Australia Buy Now Pay Later Travel – Average Value Per Transaction Trend Analysis, 2020-2029
13.3 Australia Buy Now Pay Later Travel – Transaction Volume Trend Analysis, 2020-2029

14 Australia Buy Now Pay Later in Media and Entertainment: Market Size and Forecast, 2020-2029
14.1 Australia Buy Now Pay Later Media and Entertainment – Gross Merchandise Value Trend Analysis, 2020-2029
14.2 Australia Buy Now Pay Later Media and Entertainment – Average Value Per Transaction Trend Analysis, 2020-2029
14.3 Australia Buy Now Pay Later Media and Entertainment – Transaction Volume Trend Analysis, 2020-2029

15 Australia Buy Now Pay Later in Service: Market Size and Forecast, 2020-2029
15.1 Australia Buy Now Pay Later Service – Gross Merchandise Value Trend Analysis, 2020-2029
15.2 Australia Buy Now Pay Later Service – Average Value Per Transaction Trend Analysis, 2020-2029
15.3 Australia Buy Now Pay Later Service – Transaction Volume Trend Analysis, 2020-2029

16 Australia Buy Now Pay Later in Automotive: Market Size and Forecast, 2020-2029
16.1 Australia Buy Now Pay Later Automotive – Gross Merchandise Value Trend Analysis, 2020-2029
16.2 Australia Buy Now Pay Later Automotive – Average Value Per Transaction Trend Analysis, 2020-2029
16.3 Australia Buy Now Pay Later Automotive – Transaction Volume Trend Analysis, 2020-2029

17 Australia Buy Now Pay Later in Healthcare and Wellness: Market Size and Forecast, 2020-2029
17.1 Australia Buy Now Pay Later Healthcare and Wellness – Gross Merchandise Value Trend Analysis, 2020-2029
17.2 Australia Buy Now Pay Later Healthcare and Wellness – Average Value Per Transaction Trend Analysis, 2020-2029
17.3 Australia Buy Now Pay Later Healthcare and Wellness – Transaction Volume Trend Analysis, 2020-2029

18 Australia Buy Now Pay Later in Others: Market Size and Forecast, 2020-2029
18.1 Australia Buy Now Pay Later Others – Gross Merchandise Value Trend Analysis, 2020-2029
18.2 Australia Buy Now Pay Later Others – Average Value Per Transaction Trend Analysis, 2020-2029
18.3 Australia Buy Now Pay Later Others – Transaction Volume Trend Analysis, 2020-2029

19 Australia Buy Now Pay Later Analysis by Consumer Attitude and Behaviour, 2020-2029
19.1 Buy Now Pay Later Spend Share by Age Group, 2023
19.1.1 Australia Buy Now Pay Later by Age Group – Gen Z (15-27) – Gross Merchandise Value Trend Analysis, 2020-2029
19.1.2 Australia Buy Now Pay Later by Age Group – Millennials (28–44) – Gross Merchandise Value Trend Analysis, 2020-2029
19.1.3 Australia Buy Now Pay Later by Age Group – Gen X (45 – 60) – Gross Merchandise Value Trend Analysis, 2020-2029
19.1.4 Australia Buy Now Pay Later by Age Group – Baby Boomers (60+) – Gross Merchandise Value Trend Analysis, 2020-2029
19.2 Buy Now Pay Later Spend Share by Default Rate by Age Group, 2023
19.3 Buy Now Pay Later Share by Income, 2023
19.3.1 Australia Buy Now Pay Later by Income Level – Tier 1 – Gross Merchandise Value Trend Analysis, 2020-2029
19.3.2 Australia Buy Now Pay Later by Income Level – Tier 2 – Gross Merchandise Value Trend Analysis, 2020-2029
19.3.3 Australia Buy Now Pay Later by Income Level – Tier 3 – Gross Merchandise Value Trend Analysis, 2020-2029
19.4 Buy Now Pay Later Gross Merchandise Value Share by Gender, 2023
19.5 Buy Now Pay Later Adoption Rationale, 2023
19.6 Australia Buy Now Pay Later Market – Spend by Average Monthly Expense Segments, 2023

20 Further Reading
20.1 About PayNXT360
20.2 Related Research

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List of Tables/Graphs

Table 1: Australia Buy Now Pay Later – Gross Merchandise Value Trend Analysis (US$ Million), 2020-2029
Table 2: Australia Buy Now Pay Later – Average Value Per Transaction Trend Analysis (US$), 2020-2029
Table 3: Australia Buy Now Pay Later – Transaction Volume Trend Analysis (Thousand), 2020-2029
Table 4: Australia Buy Now Pay Later – Revenues (US$ Million), 2020-2029
Table 5: Australia Buy Now Pay Later – Merchant Commission (US$ Million), 2020-2029
Table 6: Australia Buy Now Pay Later – Missed Payment Fee Revenue (US$ Million), 2020-2029
Table 7: Australia Buy Now Pay Later Pay Now – Other Income (US$ Million), 2020-2029
Table 8: Australia Buy Now Pay Later – Active Consumer Base (Thousand), 2020-2029
Table 9: Australia Buy Now Pay Later – Bad Debt (US$ Million), 2022-2024-2029
Table 10: Australia Buy Now Pay Later – Two-Party Business Model (US$ Million), 2020-2029
Table 11: Australia Buy Now Pay Later – Three-Party Business Model (US$ Million), 2020-2029
Table 12: Australia Buy Now Pay Later – Convenience (US$ Million), 2020-2029
Table 13: Australia Buy Now Pay Later – Credit (US$ Million), 2020-2029
Table 14: Australia Buy Now Pay Later – Open Loop System (US$ Million), 2020-2029
Table 15: Australia Buy Now Pay Later – Closed Loop System (US$ Million), 2020-2029
Table 16: Australia Buy Now Pay Later – Standalone (US$ Million), 2020-2029
Table 17: Australia Buy Now Pay Later – Banks & Payment Service Providers (US$ Million), 2020-2029
Table 18: Australia Buy Now Pay Later – Marketplaces (US$ Million), 2020-2029
Table 19: Australia Buy Now Pay Later – Gross Merchandise Value by Online Channel (US$ Million), 2020-2029
Table 20: Australia Buy Now Pay Later – Gross Merchandise Value by POS Channel (US$ Million), 2020-2029
Table 21: Australia Buy Now Pay Later Retail Shopping – Gross Merchandise Value Trend Analysis (US$ Million), 2020-2029
Table 22: Australia Buy Now Pay Later Retail Shopping – Average Value Per Transaction Trend Analysis (US$), 2020-2029
Table 23: Australia Buy Now Pay Later Retail Shopping – Transaction Volume Trend Analysis (Thousand), 2020-2029
Table 24: Australia Buy Now Pay Later Retail Shopping - Apparel, Footwear & Accessories – Gross Merchandise Value Trend Analysis (US$ Million), 2020-2029
Table 25: Australia Buy Now Pay Later Retail Shopping - Consumer Electronics – Gross Merchandise Value Trend Analysis (US$ Million), 2020-2029
Table 26: Australia Buy Now Pay Later Retail Shopping - Toys, Kids, and Babies – Gross Merchandise Value Trend Analysis (US$ Million), 2020-2029
Table 27: Australia Buy Now Pay Later Retail Shopping - Jewellery – Gross Merchandise Value Trend Analysis (US$ Million), 2020-2029
Table 28: Australia Buy Now Pay Later Retail Shopping - Sporting Goods – Gross Merchandise Value Trend Analysis (US$ Million), 2020-2029
Table 29: Australia Buy Now Pay Later Retail Shopping - Entertainment & Gaming – Gross Merchandise Value Trend Analysis (US$ Million), 2020-2029
Table 30: Australia Buy Now Pay Later Retail Shopping - Others – Gross Merchandise Value Trend Analysis (US$ Million), 2020-2029
Table 31: Australia Buy Now Pay Later Home Improvement – Gross Merchandise Value Trend Analysis (US$ Million), 2020-2029
Table 32: Australia Buy Now Pay Later Home Improvement – Average Value Per Transaction Trend Analysis (US$), 2020-2029
Table 33: Australia Buy Now Pay Later Retail Shopping Home Improvement – Transaction Volume Trend Analysis (Thousand), 2020-2029
Table 34: Australia Buy Now Pay Later Travel – Gross Merchandise Value Trend Analysis (US$ Million), 2020-2029
Table 35: Australia Buy Now Pay Later Travel – Average Value Per Transaction Trend Analysis (US$), 2020-2029
Table 36: Australia Buy Now Pay Later Travel – Transaction Volume Trend Analysis (Thousand), 2020-2029
Table 37: Australia Buy Now Pay Later Media and Entertainment – Gross Merchandise Value Trend Analysis (US$ Million), 2020-2029
Table 38: Australia Buy Now Pay Later Media and Entertainment – Average Value Per Transaction Trend Analysis (US$), 2020-2029
Table 39: Australia Buy Now Pay Later Media and Entertainment – Transaction Volume Trend Analysis (Thousand), 2020-2029
Table 40: Australia Buy Now Pay Later Service – Gross Merchandise Value Trend Analysis (US$ Million), 2020-2029
Table 41: Australia Buy Now Pay Later Service– Average Value Per Transaction Trend Analysis (US$), 2020-2029
Table 42: Australia Buy Now Pay Later Service – Transaction Volume Trend Analysis (Thousand), 2020-2029
Table 43: Australia Buy Now Pay Later Automotive – Gross Merchandise Value Trend Analysis (US$ Million), 2020-2029
Table 44: Australia Buy Now Pay Later Automotive – Average Value Per Transaction Trend Analysis (US$), 2020-2029
Table 45: Australia Buy Now Pay Later Automotive – Transaction Volume Trend Analysis (Thousand), 2020-2029
Table 46: Australia Buy Now Pay Later Healthcare and Wellness – Gross Merchandise Value Trend Analysis (US$ Million), 2020-2029
Table 47: Australia Buy Now Pay Later Healthcare and Wellness – Average Value Per Transaction Trend Analysis (US$), 2020-2029
Table 48: Australia Buy Now Pay Later Healthcare and Wellness – Transaction Volume Trend Analysis (Thousand), 2020-2029
Table 49: Australia Buy Now Pay Later Others – Gross Merchandise Value Trend Analysis (US$ Million), 2020-2029
Table 50: Australia Buy Now Pay Later Others – Average Value Per Transaction Trend Analysis (US$), 2020-2029
Table 51: Australia Buy Now Pay Later Others – Transaction Volume Trend Analysis (Thousand), 2020-2029
Table 52: Australia Buy Now Pay Later by Age Group – Gen Z (15-27) – Gross Merchandise Value Trend Analysis (US$ Million), 2020-2029
Table 53: Australia Buy Now Pay Later by Age Group – Millennials (28–44) – Gross Merchandise Value Trend Analysis (US$ Million), 2020-2029
Table 54: Australia Buy Now Pay Later by Age Group – Gen X (45 – 60) – Gross Merchandise Value Trend Analysis (US$ Million), 2020-2029
Table 55: Australia Buy Now Pay Later by Age Group – Baby Boomers (60+) – Gross Merchandise Value Trend Analysis (US$ Million), 2020-2029
Table 56: Australia Buy Now Pay Later by Income Level – Tier 1 – Gross Merchandise Value Trend Analysis (US$ Million), 2020-2029
Table 57: Australia Buy Now Pay Later by Income Level – Tier 2 – Gross Merchandise Value Trend Analysis (US$ Million), 2020-2029
Table 58: Australia Buy Now Pay Later by Income Level – Tier 3 – Gross Merchandise Value Trend Analysis (US$ Million), 2020-2029

 

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