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アジア太平洋地域の組み込み型決済ビジネスと投資機会 - 2022年第1四半期最新版


Asia Pacific Embedded Payment Business and Investment Opportunities – Q1 2022 Update

レポート内容 PayNXT360の2021年第4四半期組み込み金融調査によると、同地域の組み込み決済産業は年率41.8%の成長を遂げ、2022年には542億9870万米ドルに達すると予測されています。 組み込み型決済業界は... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
PayNXT360
ペイネクスト360
2022年2月15日 US$7,900
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400 英語

 

サマリー

レポート内容

PayNXT360の2021年第4四半期組み込み金融調査によると、同地域の組み込み決済産業は年率41.8%の成長を遂げ、2022年には542億9870万米ドルに達すると予測されています。

組み込み型決済業界は、2022年から2029年の間にCAGR23.8%を記録し、予測期間中に安定した成長を遂げると予想されます。同地域の組み込み型決済の売上は、2022年の542億9870万米ドルから増加し、2029年には1709億8160万米ドルに達する。

アジア太平洋地域は、世界のインターネットユーザーの半数を擁し、その年齢の中央値はわずか30歳です。このようなデジタル意識の高い顧客にとって、商品やサービスに対する支払い方法は、デジタル体験全体にとって非常に重要です。その結果、アジアは組み込み型決済のイノベーションの実験場となっています。

海外勢が日本での足場固めのために新ソリューションを投入

Covid-19の大流行により、日本ではEコマース分野の拡大が急がれており、より多くの日本人がオンライン購入をするようになったため、電子決済がますます普及しつつあります。日本ではシームレスな決済オプションへの需要が高まっており、より優れた顧客体験を提供するために、市場参加者の間で競争が激化しています。さらに、市場参加者は、日本におけるより多くの顧客を獲得し、魅力的な機会を活用するために、新製品を投入しています。例えば、以下のようなものがあります。

- 2021年5月、オランダに本拠を置く決済プラットフォームプロバイダーAdyenは、日本での調達能力を拡大するために新しいソリューションを発表しました。この新たなローンチは、オーストラリア、ニュージーランド、香港、マレーシア、シンガポールにおけるAdyenの現地調達能力のローンチに続くものです。
- 今回の発表は、アジア太平洋地域におけるアディエンの現地調達能力を拡大するものです。この新しいサービスの開始は、日本のバイヤーにより良いサービスを提供したいという国内外のマーチャントからの要望の高まりに後押しされたものです。

シンガポールでは市場関係者が新たなライセンスを取得し、足場を固めています

世界で最も革新的な企業の多くがシンガポールでの足場固めに前向きなのは、シンガポールの長年にわたる新分野支援の歴史が物語っています。シンガポールは、フィンテックの新興企業にとって世界的なホットスポットになっています。

しかし、シンガポールの顧客は依然として現金で決済することを好む。シンガポールでは、現金を非接触型決済技術に完全に置き換える計画はありませんが、シンガポール金融管理局は、都市国家の人々のお金の使い方を変えるいくつかのイニシアチブを後援しています。

このようなシンガポール政府の支援のもと、市場関係者は必要なライセンスを取得し、シンガポールでの足場を固めています。例えば

- 2021年5月、グローバルプラットフォームを提供するAdyen Singapore Pte Ltdが、シンガポール通貨監督庁(MAS)の認可を取得しました。この認可により、同社は決済サービス法2019(PSA)に基づく加盟店獲得サービスや国内送金サービスを実施できるようになりました。
- 2022年1月、オーストラリアを拠点とするフィンテックプラットフォームのAirwallexは、シンガポールでのプレゼンスを拡大した。同社は、シンガポール通貨監督庁からMPI(Major Payment Institution)ライセンスの付与を取得した。

シンガポール政府はフィンテック事業への支援を拡大しており、今後数四半期は決済プラットフォームにおける新製品の発売や技術開発が相次ぐと予想されます。

市場関係者は、クロスボーダー決済機能の開発に向けて提携している

決済業界の競争が激化する中、市場関係者が手を結び、それぞれの専門知識を結集して、国境を越えた決済機能を共同開発する動きが出てきています。たとえば、以下のようなことです。

- 2021年11月、シンガポールの越境決済プロバイダーでフィンテック企業のThunesは、イギリスの金融ソフトウェアプロバイダーのFinastra Limitedと戦略的パートナーシップを締結しました。
- この提携により、両社はFinastraの顧客が115以上の市場で新たな決済レールにアクセスできるようにする。お客様は、115以上の市場で新しい決済レールにアクセスできるようになり、これまで利用できなかった国への送金や決済方法の利用が可能になります。この新製品の発売により、より充実したクロスボーダー決済体験が提供されることが期待されます。

本レポートは、組み込み型決済業界の市場機会に関する詳細なデータ中心の分析とともに、主要トレンドと推進要因に関する地域別の洞察を地域と国レベルで提供しています。本レポートに含まれる地域と国は以下の通りです。

1.アジア太平洋地域
2.オーストラリア
3.バングラデシュ
4.中国
5.インド
6.インドネシア
7.日本
8.マレーシア
9.韓国
10.フィリピン
11.シンガポール
12.台湾
13.タイ
14.ベトナム

対象範囲

本レポートは、アジア太平洋地域の組み込み型決済産業に関する詳細なデータ分析とともに、各地域および各国の50以上のKPI(220以上のチャートと150以上のテーブル)を網羅しています。以下は、主要な市場セグメントの概要です。

組み込み型決済の市場規模推移と予測

- 消費者セグメント別の組み込み型決済、2020年~2029年
-- B2B
-- B2C

- エンドユーザー分野別組み込み型決済(2020年~2029年
-- 小売・消費財分野での組み込み型決済
-- デジタル製品・サービスにおける組み込み型決済
-- 公共料金の支払いにおける組み込み型決済
-- 旅行・ホスピタリティ分野での組み込み型決済
-- レジャー・エンターテイメント分野での組み込み型決済
-- ヘルス&ウェルネス分野での組み込み型決済
-- オフィス用品・機器での組み込み型支払い
-- その他における組み込み型支払

すべての地域別・国別レポートでは、以下の図表をカバーしています。

図1:PayNXT360のメソドロジーの枠組み
図2:組み込み型決済-売上高(百万米ドル)、2020-2029年
図3:コンシューマーセグメント別市場シェア分析(%)、2020-2029年
図4:B2B決済-組み込み型決済業界の収益(百万米ドル)、2020-2029年
図5:B2C決済-組み込み型決済業界の収益(百万米ドル)、2020-2029年
図6:エンドユーズセグメント別市場シェア分析(%)、2021年
図7:小売・消費財向け融資-組み込み型決済産業の収益(百万米ドル)、2020-2029年
図8:デジタル製品・サービス-組み込み型決済産業の収益(百万米ドル)、2020-2029年
図9:公共料金支払 - 組込み型決済業界の収益(百万米ドル)、2020-2029年
図10:旅行・ホスピタリティ-組み込み型決済産業の収益(百万米ドル)、2020-2029年
図11:レジャー&エンターテイメント - 組込み型決済産業の収益(百万米ドル)、2020-2029年
図12:ヘルス&ウェルネス-組み込み型決済産業の収益(百万米ドル)、2020-2029年
図13:オフィス用品・機器-組み込み型決済産業の収益(百万米ドル)、2020-2029年
図14:その他-組み込み型決済産業の売上高(百万米ドル)、2020-2029年

表1:組み込み型決済-売上高(百万米ドル)、2020-2029年
表2:B2B決済-組み込み型決済業界の収益(百万米ドル)、2020-2029年
表3:B2C決済-組み込み型決済業界の収益(百万米ドル)、2020-2029年
表4:小売・消費財向け融資-組み込み型決済産業の収益(百万米ドル)、2020-2029年
表5:デジタル製品・サービス - 組込み型決済業界の収益(百万米ドル)、2020-2029年
表6:公共料金支払 - 組込み型決済業界の収益(百万米ドル)、2020-2029年
表7:旅行・ホスピタリティ-組み込み型決済産業の収益(百万米ドル)、2020-2029年
表8:レジャー&エンターテイメント-組み込み型決済産業の収益(百万米ドル)、2020-2029年
表9:ヘルス&ウェルネス-組み込み型決済産業の収益(百万米ドル)、2020-2029年
表10:オフィス用品・機器-組み込み型決済産業の収益(百万米ドル)、2020-2029年
表11:その他-組み込み型決済産業の売上高(百万米ドル)、2020-2029年

購入の理由

- エンベデッドファイナンスの市場ダイナミクスを深く理解する。予測(2019-2028年)と共に市場機会や主要トレンドを理解する。

- 最終用途分野別の機会に関する洞察 - 最終用途分野別の市場ダイナミクスを把握し、様々な最終用途分野にわたる新たな機会を評価します。

- 市場別戦略の策定。成長セグメントを特定し、組み込み金融戦略を策定するために特定の機会をターゲットとし、業界における市場固有の主要トレンド、ドライバー、リスクを評価します。

- セクターの洞察を得る。本レポートでは、独自の調査結果をもとに、組み込み型融資、組み込み型保険、組み込み型金融、組み込み型富裕層の各セクターにおけるビジネスチャンスを明らかにしています。

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目次

This report provides detailed 14 sections, covering regional insights along with data centric analysis at regional and country level (220+ charts and 150+ tables in all):

1. Asia Pacific Embedded Payment Business and Investment Opportunities
2. Australia Embedded Payment Business and Investment Opportunities
3. Bangladesh Embedded Payment Business and Investment Opportunities
4. China Embedded Payment Business and Investment Opportunities
5. India Embedded Payment Business and Investment Opportunities
6. Indonesia Embedded Payment Business and Investment Opportunities
7. Japan Embedded Payment Business and Investment Opportunities
8. Malaysia Embedded Payment Business and Investment Opportunities
9. South Korea Embedded Payment Business and Investment Opportunities
10. Philippines Embedded Payment Business and Investment Opportunities
11. Singapore Embedded Payment Business and Investment Opportunities
12. Taiwan Embedded Payment Business and Investment Opportunities
13. Thailand Embedded Payment Business and Investment Opportunities
14. Vietnam Embedded Payment Business and Investment Opportunities

All the regional and country sections above follow the following table of contents covering 14 charts and 11 tables for each country / region:

1 About this Report
1.1 Summary
1.2 Methodology
1.3 Embedded Payment Definitions
1.4 Disclaimer

2 Embedded Payment Industry Market Size and Forecast, 2020-2029

3 Embedded Payment Industry Market Size and Forecast by Consumer Segment
3.1 Market Share Analysis by Consumer Segment
3.2 B2B Payment – Embedded Payment Industry Revenue Trend Analysis, 2020-2029
3.3 B2C Payment – Embedded Payment Industry Revenue Trend Analysis, 2020-2029

4 Embedded Payment Industry Market Size and Forecast by End Use Segment
4.1 Market Share Analysis by End Use Segment
4.2 Retail & Consumer Goods Lending – Embedded Payment Industry Revenue Trend Analysis, 2020-2029
4.3 Digital Products & Services – Embedded Payment Industry Revenue Trend Analysis, 2020-2029
4.4 Utility Bill Payment – Embedded Payment Industry Revenue Trend Analysis, 2020-2029
4.5 Travel & Hospitality – Embedded Payment Industry Revenue Trend Analysis, 2020-2029
4.6 Leisure & Entertainment – Embedded Payment Industry Revenue Trend Analysis, 2020-2029
4.7 Health & Wellness – Embedded Payment Industry Revenue Trend Analysis, 2020-2029
4.8 Office Supplies & Equipment – Embedded Payment Industry Revenue Trend Analysis, 2020-2029
4.9 Other – Embedded Payment Industry Revenue Trend Analysis, 2020-2029

5 Further Reading
5.1 About PayNXT360
5.2 Related Research

 

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Summary

Report Description

According to PayNXT360’s Q4 2021 Embedded Finance Survey, Embedded Payment industry in the region is expected to grow by 41.8% on annual basis to reach US$54,298.7 million in 2022.

The embedded payment industry is expected to grow steadily over the forecast period, recording a CAGR of 23.8% during 2022-2029. The embedded payment revenues in the region will increase from US$54,298.7 million in 2022 to reach US$170,981.6 million by 2029.

The Asia Pacific is home to half of the world's internet users, with a median age of only 30 years old. The manner in which these digitally aware customers pay for products and services is critical to their whole digital experience. As a result, Asia has become a testing ground for embedded payment innovation.

Foreign players are launching new solutions to expand their foothold in Japan

The Covid-19 pandemic has hastened the expansion of the e-commerce sector in Japan, and as more Japanese people embrace online buying, electronic payments are becoming increasingly popular. With the growing demand for seamless payment options in Japan, the competition is growing intense among market players to provide an enhanced customer experience. Moreover, market players are launching new products to acquire more clients in Japan and tap the attractive opportunity. For instance,

• In May 2021, Dutch-based payment platform provider Adyen launched a new solution to expand its procurement capabilities in Japan. This new launch followed the launch of Adyen's local acquisition capabilities in Australia, New Zealand, Hong Kong, Malaysia, and Singapore.
• This announcement expands Adyen's local acquisition capabilities in Asia-Pacific. This new launch is fueled by growing demand from international and domestic merchants to serve Japanese buyers better.

Market players are obtaining new licenses in Singapore to expand their foothold in the country

Singapore's lengthy history of support for new sectors explains why many of the world's most innovative enterprises are looking forward to expanding their foothold in Singapore. The country has become a global hotspot for fintech startups.

However, the customers in Singapore still prefer making payments through cash. While Singapore has no plans to replace cash usage with contactless payment technologies soon completely, the Monetary Authority of Singapore has sponsored several initiatives altering the way people in the city-state use money.

With this growing support from the Singapore government, market players are obtaining the required licenses to expand their foothold in the country. For instance,

• In May 2021, a global platform provider, Adyen Singapore Pte Ltd, received approval from the Monetary Authority of Singapore (MAS). Under this approval, the company can implement merchant acquisition and domestic money transfer services under the Payment Services Act 2019 (PSA).
• In January 2022, Australia-based fintech platform Airwallex expanded its presence in Singapore. The company obtained its grant of a Major Payment Institution (MPI) license from the Monetary Authority of Singapore.

With the Singapore government's expanding support for fintech businesses, the country is anticipated to see an influx of new product launches and technological development in payment platforms in the next few quarters.

Market players are partnering to develop cross border payment capabilities

With the ever-growing competition in the payment industry, market players are joining hands to combine their expertise and jointly develop cross-border payment capabilities. For instance,

• In November 2021, Singapore-based cross-border payment provider and fintech firm Thunes entered into a strategic partnership with United Kingdom-based financial software provider Finastra Limited.
• Under this partnership, the companies will allow Finastra clients to access new payment rails across 115+ markets. The customer will access new payment rails in 115+ markets, allowing them to send money to countries or utilize payment methods they previously couldn't use. The new product launch is expected to deliver an enhanced cross-border payment experience.

This report provides regional insights into key trends and drivers along with a detailed data centric analysis of market opportunities in embedded payment industry at regional and country level. Region and countries included in this report are:

1. Asia Pacific
2. Australia
3. Bangladesh
4. China
5. India
6. Indonesia
7. Japan
8. Malaysia
9. South Korea
10. Philippines
11. Singapore
12. Taiwan
13. Thailand
14. Vietnam

Scope

This report provides regional insights, along with an in-depth data centric analysis of the Embedded Payment industry in the Asia Pacific, covering 50+ KPIs for each region and country (220+ charts and 150+ tables in all). Below is a summary of key market segments:

Embedded Payment Market Size and Forecast

• Embedded Payment by Consumer Segments, 2020 – 2029
-- B2B
-- B2C

• Embedded Payment by End-Use Sector, 2020 – 2029
-- Embedded Payment in Retail & Consumer Goods
-- Embedded Payment in Digital Products & Services
-- Embedded Payment in Utility Bill Payment
-- Embedded Payment in Travel & Hospitality
-- Embedded Payment in Leisure & Entertainment
-- Embedded Payment in Health & Wellness
-- Embedded Payment in Office Supplies & Equipment
-- Embedded Payment in Other

All the regional and country reports cover the following charts and tables:

Figure 1: PayNXT360’s Methodology Framework
Figure 2: Embedded Payment – Revenue (US$ Million), 2020-2029
Figure 3: Market Share Analysis by Consumer Segment (%), 2020-2029
Figure 4: B2B Payment – Embedded Payment Industry Revenue (US$ Million), 2020-2029
Figure 5: B2C Payment – Embedded Payment Industry Revenue (US$ Million), 2020-2029
Figure 6: Market Share Analysis by End Use Segment (%), 2021
Figure 7: Retail & Consumer Goods Lending – Embedded Payment Industry Revenue (US$ Million), 2020-2029
Figure 8: Digital Products & Services – Embedded Payment Industry Revenue (US$ Million), 2020-2029
Figure 9: Utility Bill Payment – Embedded Payment Industry Revenue (US$ Million), 2020-2029
Figure 10: Travel & Hospitality – Embedded Payment Industry Revenue (US$ Million), 2020-2029
Figure 11: Leisure & Entertainment – Embedded Payment Industry Revenue (US$ Million), 2020-2029
Figure 12: Health & Wellness – Embedded Payment Industry Revenue (US$ Million), 2020-2029
Figure 13: Office Supplies & Equipment – Embedded Payment Industry Revenue (US$ Million), 2020-2029
Figure 14: Other – Embedded Payment Industry Revenue (US$ Million), 2020-2029

Table 1: Embedded Payment – Revenue (US$ Million), 2020-2029
Table 2: B2B Payment – Embedded Payment Industry Revenue (US$ Million), 2020-2029
Table 3: B2C Payment – Embedded Payment Industry Revenue (US$ Million), 2020-2029
Table 4: Retail & Consumer Goods Lending – Embedded Payment Industry Revenue (US$ Million), 2020-2029
Table 5: Digital Products & Services – Embedded Payment Industry Revenue (US$ Million), 2020-2029
Table 6: Utility Bill Payment – Embedded Payment Industry Revenue (US$ Million), 2020-2029
Table 7: Travel & Hospitality – Embedded Payment Industry Revenue (US$ Million), 2020-2029
Table 8: Leisure & Entertainment – Embedded Payment Industry Revenue (US$ Million), 2020-2029
Table 9: Health & Wellness – Embedded Payment Industry Revenue (US$ Million), 2020-2029
Table 10: Office Supplies & Equipment – Embedded Payment Industry Revenue (US$ Million), 2020-2029
Table 11: Other – Embedded Payment Industry Revenue (US$ Million), 2020-2029

Reasons to buy

• In-depth Understanding of Embedded Finance Market Dynamics: Understand market opportunities and key trends along with forecast (2019-2028).

• Insights into Opportunity by end-use sectors – Get market dynamics by end-use sectors to assess emerging opportunity across various end-use sectors.

• Develop Market Specific Strategies: Identify growth segments and target specific opportunities to formulate embedded finance strategy; assess market specific key trends, drivers, and risks in the industry.

• Get Sector Insights: Drawing from proprietary survey results, this report identifies opportunities across embedded lending, embedded insurance, embedded finance, and embedded wealth sectors.



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Table of Contents

This report provides detailed 14 sections, covering regional insights along with data centric analysis at regional and country level (220+ charts and 150+ tables in all):

1. Asia Pacific Embedded Payment Business and Investment Opportunities
2. Australia Embedded Payment Business and Investment Opportunities
3. Bangladesh Embedded Payment Business and Investment Opportunities
4. China Embedded Payment Business and Investment Opportunities
5. India Embedded Payment Business and Investment Opportunities
6. Indonesia Embedded Payment Business and Investment Opportunities
7. Japan Embedded Payment Business and Investment Opportunities
8. Malaysia Embedded Payment Business and Investment Opportunities
9. South Korea Embedded Payment Business and Investment Opportunities
10. Philippines Embedded Payment Business and Investment Opportunities
11. Singapore Embedded Payment Business and Investment Opportunities
12. Taiwan Embedded Payment Business and Investment Opportunities
13. Thailand Embedded Payment Business and Investment Opportunities
14. Vietnam Embedded Payment Business and Investment Opportunities

All the regional and country sections above follow the following table of contents covering 14 charts and 11 tables for each country / region:

1 About this Report
1.1 Summary
1.2 Methodology
1.3 Embedded Payment Definitions
1.4 Disclaimer

2 Embedded Payment Industry Market Size and Forecast, 2020-2029

3 Embedded Payment Industry Market Size and Forecast by Consumer Segment
3.1 Market Share Analysis by Consumer Segment
3.2 B2B Payment – Embedded Payment Industry Revenue Trend Analysis, 2020-2029
3.3 B2C Payment – Embedded Payment Industry Revenue Trend Analysis, 2020-2029

4 Embedded Payment Industry Market Size and Forecast by End Use Segment
4.1 Market Share Analysis by End Use Segment
4.2 Retail & Consumer Goods Lending – Embedded Payment Industry Revenue Trend Analysis, 2020-2029
4.3 Digital Products & Services – Embedded Payment Industry Revenue Trend Analysis, 2020-2029
4.4 Utility Bill Payment – Embedded Payment Industry Revenue Trend Analysis, 2020-2029
4.5 Travel & Hospitality – Embedded Payment Industry Revenue Trend Analysis, 2020-2029
4.6 Leisure & Entertainment – Embedded Payment Industry Revenue Trend Analysis, 2020-2029
4.7 Health & Wellness – Embedded Payment Industry Revenue Trend Analysis, 2020-2029
4.8 Office Supplies & Equipment – Embedded Payment Industry Revenue Trend Analysis, 2020-2029
4.9 Other – Embedded Payment Industry Revenue Trend Analysis, 2020-2029

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5.1 About PayNXT360
5.2 Related Research

 

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PayNXT360は世界の決済技術やクレジットカードなど、決済関連市場を調査し、世界や主要国/地域別の最新情報や市場データを提供しています。 もっと見る


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