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Virtual Reality: The Evolving Ecosystem


仮想現実:進化するエコシステム

仮想現実は、新しい利用ケースや没入体験のレベルに関する消費者とビデオ産業の想像力をとらえつつある。しかし仮想現実の成功のためには、機器、サービス、コンテンツのエコシステム全体が採算のとれる明確な... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
Parks Associates
パークスアソシエイツ社
2019年3月26日 US$3,500
電子ファイル
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67 英語

 

Summary

仮想現実は、新しい利用ケースや没入体験のレベルに関する消費者とビデオ産業の想像力をとらえつつある。しかし仮想現実の成功のためには、機器、サービス、コンテンツのエコシステム全体が採算のとれる明確な経済性を示さなければならない。米国調査会社パークスアソシエイツ社(Parks Associates)の調査レポート「仮想現実:進化するエコシステム」は、仮想現実のコンテンツ作成、配信、収益化などのエコシステムを査定し、主要企業や新規参入企業について概説している。ビジネスチャンスの可能性が高い分野やエンターテインメント分野での成長についても記載している。

Virtual reality is capturing the imaginations of consumers and the video industry regarding new use cases and levels of immersion. However, for VR to succeed, a full ecosystem of devices, services, and content must exist as well as a viable economy that allows profitability. This report examines the evolving ecosystem for VR, including content creation, distribution, and monetization and the major players and new entrants that are making it all happen. The report assesses areas of opportunity and the growth of this new area of entertainment.



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Table of Contents

1.0          Report Summary

1.1          Purpose of Report

1.2          Key Burning Questions Addressed by this Research

1.3          Research Approach/Sources

2.0          Today’s VR Ecosystem

2.1          Types of Headsets

2.1.1      Smartphone-Based Systems

2.1.2      Standalone Systems

2.1.3      Game Console-Based Systems

2.1.4      PC-Based Systems

2.2          Content Distribution Platforms

3.0          VR Content and Use Cases

3.1          Gaming

3.1.1      Types of Games

3.1.2      Distribution of Games

3.1.3      Challenges

3.2          Non-Gaming Entertainment

3.2.1      Challenges

3.2.2      Video

3.2.3      Sports

3.2.4      Sources of Content

3.3          Business Applications

4.0          VR Delivery Channels

4.1          At-Home VR

4.2          Retail VR

5.0          Considerations for VR’s Success

6.0          Forecast: Global VR Headset Ownership, 2018-2023

6.1          Forecast Methodology

6.2          Forecast

7.0          Implications and Recommendations

8.0          Appendix

8.1          Glossary

8.2          Index

8.3          Image Sources

 

Figures

Familiarity with Virtual Reality (2017-2018)
Virtual Reality Headset Trial Experience (2017-2018)
Virtual Reality Headset Adoption (2016-2018)
Type of Virtual Reality System Owned (Q1/18)
Major Smartphone-Based VR Headset
Net Promoter Score of Virtual Reality Headset by Device Types
MOCOM VR Viewer
NOLO VR CV1 Kit
Adoption of Standalone Virtual Reality Headset Brands Among VR Owners (Q1/2018)
Major Standalone VR Headsets
Sony PlayStation VR
Major Standalone VR Headsets
Adoption of PC-Based Virtual Reality Headset Brands Among VR Owners (Q1/2018)
Quality of Virtual Reality Apps and Content (Q1/18)
VR App/Content Quality by Change in VR Headset Usage (Q1/18)
Ready Player One’s Vision of VR
Expected Virtual Reality Use Cases (Q1/18)
Virtual Reality Product Familiarity by Gaming Console Ownership (Q1/18)
Major VR-Specific App Stores
Kat Walk Mini Omnidirectional Treadmill
3dRudder
Cybershoes
Most Enjoyed Leisure Activities (Q3/18)
VR Video Business Models
Sources of Non-Gaming VR Content
Expected Use Cases Among Intenders (2017-2018)
Ovation VR
VR Zone Shinjuku
The VOID Star Wars: Secrets of the Empire
Global VR Headset Ownership by Region (2018-2023)
Global VR Headset Ownership by Headset Type (2018-2023)
 

 

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米国調査会社パークスアソシエイツ社(Parks Associates)は、テキサス州ダラスに1986年に創設されました。様々な産業分野の調査レポートを出版、ワークショップを主催し、毎年コンファレンスを... もっと見る


調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?


在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
但し、一部の調査レポートでは、発注を受けた段階で内容更新をして納品をする場合もあります。
発注をする前のお問合せをお願いします。


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3)お客様指定、もしくは弊社の発注書をメール添付にて発送してください。
4)データリソース社からレポート発行元の調査会社へ納品手配します。
5) 調査会社からお客様へ納品されます。最近は、pdfにてのメール納品が大半です。


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