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インドネシアデータセンター市場規模・シェア分析-成長動向と予測(2023年~2028年)


Indonesia Data Center Market Size & Share Analysis - Growth Trends & Forecasts (2023 - 2028)

インドネシアのデータセンター市場規模は、2023年の20億6,000万米ドルから2028年には39億8,000万米ドルに成長し、予測期間中(2023年~2028年)の年平均成長率は14.09%と予測される。 この地域の成長の重要な... もっと見る

 

 

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Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2023年11月3日 US$4,750
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サマリー

インドネシアのデータセンター市場規模は、2023年の20億6,000万米ドルから2028年には39億8,000万米ドルに成長し、予測期間中(2023年~2028年)の年平均成長率は14.09%と予測される。

この地域の成長の重要な源泉の1つは、インターネット経済の拡大である。

主要ハイライト
SpaceDCの上層部によると、東南アジア地域のインターネット経済規模は1,000億米ドルを超え、2025年には3,000億米ドルに拡大すると予測されている。その結果、データサービスとインフラに対する需要は、予測期間を通じて急速に拡大すると予想される。
インドネシアは、他の東南アジア諸国に比べて競争力指数で下位にランクされている。しかし、データセンター事業者にとっての潜在的な商業的プラス面は大きい。インドネシアでは、新興企業の急成長や人口の増加とともにデジタル経済が拡大しており、超大規模データセンターの増加につながる。
COVID-19の大流行は、セクターを超えた経済全体にさらなるストレスをもたらし、データセンターが促進するオンラインワークプレイスの貢献と可能性を浮き彫りにした。デジタル経済の成長により、同市場におけるデータセンター・ブームは、いくつかのグローバル・ベンダーをインドネシアに進出させ、調査対象市場における新たなビジネスチャンスに参入させた。例えば、2021年11月、SmartfrenはUAEのテクノロジー企業G42と提携し、インドネシアに1,000MWのデータセンターを建設すると発表した。この投資は、インドネシアのデジタル産業の発展を強化し、インドネシア政府によって実施されている国家データ主権を維持することが期待されている。また、複数の国際ベンダーがデジタル経済に注力するよう舵を切る。
コンテンツ管理サービスのフートスイート(HootSuite)とソーシャルメディア・マーケティング・エージェンシーのウィ・アー・ソーシャル(We Are Social)による「デジタル2021」と題する報告書によると、インドネシアのインターネット・ユーザー数は2020年から2021年にかけて2700万人(16%増)増加する。インドネシアのインターネット普及率は、2021年1月には73.7%に達している。
インドネシアの現在の電子商取引市場は、中国のオンライン・マーケットプレイスに似ており、起業家精神にあふれた売り手が主にソーシャルメディアの推薦に基づいて商品を提供している。また、同国はアジア有数のモバイル・ファースト国家であり、モバイルとフェイスブックの利用率が最も高い国のひとつで、データセンターの成長を積極的に促進している。

インドネシアのデータセンター市場動向

ティア3が最大のティアタイプ

2022年のインドネシアデータセンター市場において、ティア3セグメントの市場シェアは50%を超えた。さらに年平均成長率15%を記録し、2029年にはIT負荷容量が652.6MWに達すると予測されている。一方、ティア4セグメントは2029年までに25.9%と最も高い成長が見込まれている。データセンター施設に標準規格を導入することで、施設の効率を高めながらダウンタウンを最小限に抑えることができる。そのため、バックアップ用の冗長設備が追加されたデータセンターが顧客に好まれている。
ティア1と2の施設は、増大する企業の中断のないサービスを満たすことができないため、需要を失いつつある。世界的なコングロマリットの増加により、24時間365日の事業継続サービスが求められるようになり、ティア3と4のデータセンターへの選好が徐々に変化している。
2022年現在、インドネシアには約25のティア3データセンター施設があり、ティア4データセンターが8つ続いている。PT DCI Indonesia TbkのJK1施設は、2013年に国内で初めてティア4認証を取得したデータセンターである。それ以来、NTTとDigital Edge (Singapore) Pte Ltdが国内でティア4データセンターを建設することになった。顧客からの需要の高まりにより、今後数年間は国内でのティア3および4データセンターの建設が推進されると予想される。

インドネシアデータセンター産業概要

インドネシアのデータセンター市場はかなり統合されており、上位5社で67.92%を占めている。この市場の主要プレーヤーは、BDx Data Center Pte.Ltd.、Princeton Digital Group、PT DCI Indonesia Tbk、PT Sigma Tata Sadaya、Space DC Pte Ltd. (アルファベット順)である。(である(アルファベット順)。

その他のメリット

エクセル形式の市場推定(ME)シート
3ヶ月間のアナリスト・サポート

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目次

1 EXECUTIVE SUMMARY & KEY FINDINGS

2 REPORT OFFERS

3 INTRODUCTION
3.1 Study Assumptions & Market Definition
3.2 Scope of the Study
3.3 Research Methodology

4 MARKET OUTLOOK
4.1 IT Load Capacity
4.2 Raised Floor Space
4.3 Colocation Revenue
4.4 Installed Racks
4.5 Rack Space Utilization
4.6 Submarine Cable

5 KEY INDUSTRY TRENDS
5.1 Smartphone Users
5.2 Data Traffic Per Smartphone
5.3 Mobile Data Speed
5.4 Broadband Data Speed
5.5 Fiber Connectivity Network
5.6 Regulatory Framework
5.7 Value Chain & Distribution Channel Analysis

6 MARKET SEGMENTATION
6.1 Hotspot
6.1.1 Greater Jakarta
6.1.2 Rest of Indonesia
6.2 Data Center Size
6.2.1 Large
6.2.2 Massive
6.2.3 Medium
6.2.4 Mega
6.2.5 Small
6.3 Tier Type
6.3.1 Tier 1 and 2
6.3.2 Tier 3
6.3.3 Tier 4
6.4 Absorption
6.4.1 Non-Utilized
6.4.2 Utilized
6.4.2.1 By Colocation Type
6.4.2.1.1 Hyperscale
6.4.2.1.2 Retail
6.4.2.1.3 Wholesale
6.4.2.2 By End User
6.4.2.2.1 BFSI
6.4.2.2.2 Cloud
6.4.2.2.3 E-Commerce
6.4.2.2.4 Government
6.4.2.2.5 Manufacturing
6.4.2.2.6 Media & Entertainment
6.4.2.2.7 Telecom
6.4.2.2.8 Other End User

7 COMPETITIVE LANDSCAPE
7.1 Market Share Analysis
7.2 Company Landscape
7.3 Company Profiles
7.3.1 BDx Data Center Pte. Ltd.
7.3.2 Digital Edge (Singapore) Holdings Pte Ltd.
7.3.3 EdgeConneX Inc.
7.3.4 NTT Ltd.
7.3.5 Nusantara Data Center
7.3.6 Princeton Digital Group
7.3.7 PT CBN Nusantara
7.3.8 PT DCI Indonesia Tbk
7.3.9 PT Sigma Tata Sadaya
7.3.10 PT. Faasri Utama Sakti
7.3.11 PT. Supra Primatama Nusantara
7.3.12 Space DC Pte Ltd.
7.4 LIST OF COMPANIES STUDIED

8 KEY STRATEGIC QUESTIONS FOR DATA CENTER CEOS

9 APPENDIX
9.1 Global Overview
9.1.1 Overview
9.1.2 Porter's Five Forces Framework
9.1.3 Global Value Chain Analysis
9.1.4 Global Market Size and DROs
9.2 Sources & References
9.3 List of Tables & Figures
9.4 Primary Insights
9.5 Data Pack
9.6 Glossary of Terms

 

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Summary

The Indonesia Data Center Market size is expected to grow from USD 2.06 billion in 2023 to USD 3.98 billion by 2028, at a CAGR of 14.09% during the forecast period (2023-2028).

One of the critical sources of growth in the region is its increasing internet economy.

Key Highlights
The Southeast Asian region's internet economy accounts for over USD 100 billion, according to SpaceDC's upper management, and it is predicted to expand to USD 300 billion by 2025. As a result, the demand for data services and infrastructure is expected to grow rapidly throughout the forecast period.
Indonesia ranks lower in the competitive index than other Southeast Asian countries. However, the potential commercial upside for data center players is significant. Indonesia is witnessing a growing digital economy, coupled with the rapid growth of start-up companies and an ever-growing population, leading to a boost in hyper-scale data centers.
The COVID-19 pandemic posed additional stress on the overall economy across sectors and highlighted the contribution and potential of the online workplace being facilitated by data centers. Due to the digital economy's growth, the data center boom in the market led several global vendors to expand in Indonesia and tap into the emerging opportunities in the studied market. For instance, in November 2021, Smartfren announced a partnership with the UAE technology firm G42 to build a 1,000 MW data center in Indonesia. The investment is expected to strengthen the development of the digital industry in Indonesia and maintain national data sovereignty, being carried out by the government of Indonesia. It also steers multiple international vendors to focus on the digital economy.
According to the report titled "Digital 2021" by content management service, HootSuite, and social media marketing agency, We Are Social, the number of internet users in Indonesia increased by 27 million (+16%) between 2020 and 2021. Internet penetration in Indonesia stood at 73.7% in January 2021.
Indonesia's current e-commerce market is similar to China's online marketplace, with a large pool of entrepreneurial sellers providing goods based mainly on social media recommendations. The country is also Asia's foremost mobile-first nation, with one of the highest mobile-Facebook usage rates, aggressively promoting the growth of data centers.

Indonesia Data Center Market Trends

Tier 3 is the largest Tier Type

The tier 3 segment had a market share of over 50% in the Indonesian data center market in 2022. It is further projected to register a CAGR of 15% to reach an IT load capacity of 652.6 MW by 2029. On the other hand, the tier 4 segment is expected to witness the highest growth of 25.9% by 2029. Implementation of standards in the data center facilities ensures minimal downtown while increasing the efficiency of facilities. Therefore, data centers with additional redundant equipment in place for backup are preferred by customers.
Tier 1 & 2 facilities are losing their demand as they are incompetent in fulfilling the growing uninterrupted services of businesses. The growing number of global conglomerates has given rise to business continuity services 24*7, which has gradually shifted the preference toward tier 3 and 4 data centers.
As of 2022, there were nearly 25 tier 3 data center facilities in the country, followed by eight tier 4 data centers. PT DCI Indonesia Tbk's JK1 facility was the first data center in the country to receive the Tier 4 certification in 2013. Since then, NTT and Digital Edge (Singapore) Pte Ltd have had to build tier 4 data centers in the country. The growing demand from customers is expected to drive the construction of tier 3 and 4 data centers in the country in the coming years.

Indonesia Data Center Industry Overview

The Indonesia Data Center Market is fairly consolidated, with the top five companies occupying 67.92%. The major players in this market are BDx Data Center Pte. Ltd., Princeton Digital Group, PT DCI Indonesia Tbk, PT Sigma Tata Sadaya and Space DC Pte Ltd. (sorted alphabetically).

Additional Benefits:

The market estimate (ME) sheet in Excel format
3 months of analyst support



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Table of Contents

1 EXECUTIVE SUMMARY & KEY FINDINGS

2 REPORT OFFERS

3 INTRODUCTION
3.1 Study Assumptions & Market Definition
3.2 Scope of the Study
3.3 Research Methodology

4 MARKET OUTLOOK
4.1 IT Load Capacity
4.2 Raised Floor Space
4.3 Colocation Revenue
4.4 Installed Racks
4.5 Rack Space Utilization
4.6 Submarine Cable

5 KEY INDUSTRY TRENDS
5.1 Smartphone Users
5.2 Data Traffic Per Smartphone
5.3 Mobile Data Speed
5.4 Broadband Data Speed
5.5 Fiber Connectivity Network
5.6 Regulatory Framework
5.7 Value Chain & Distribution Channel Analysis

6 MARKET SEGMENTATION
6.1 Hotspot
6.1.1 Greater Jakarta
6.1.2 Rest of Indonesia
6.2 Data Center Size
6.2.1 Large
6.2.2 Massive
6.2.3 Medium
6.2.4 Mega
6.2.5 Small
6.3 Tier Type
6.3.1 Tier 1 and 2
6.3.2 Tier 3
6.3.3 Tier 4
6.4 Absorption
6.4.1 Non-Utilized
6.4.2 Utilized
6.4.2.1 By Colocation Type
6.4.2.1.1 Hyperscale
6.4.2.1.2 Retail
6.4.2.1.3 Wholesale
6.4.2.2 By End User
6.4.2.2.1 BFSI
6.4.2.2.2 Cloud
6.4.2.2.3 E-Commerce
6.4.2.2.4 Government
6.4.2.2.5 Manufacturing
6.4.2.2.6 Media & Entertainment
6.4.2.2.7 Telecom
6.4.2.2.8 Other End User

7 COMPETITIVE LANDSCAPE
7.1 Market Share Analysis
7.2 Company Landscape
7.3 Company Profiles
7.3.1 BDx Data Center Pte. Ltd.
7.3.2 Digital Edge (Singapore) Holdings Pte Ltd.
7.3.3 EdgeConneX Inc.
7.3.4 NTT Ltd.
7.3.5 Nusantara Data Center
7.3.6 Princeton Digital Group
7.3.7 PT CBN Nusantara
7.3.8 PT DCI Indonesia Tbk
7.3.9 PT Sigma Tata Sadaya
7.3.10 PT. Faasri Utama Sakti
7.3.11 PT. Supra Primatama Nusantara
7.3.12 Space DC Pte Ltd.
7.4 LIST OF COMPANIES STUDIED

8 KEY STRATEGIC QUESTIONS FOR DATA CENTER CEOS

9 APPENDIX
9.1 Global Overview
9.1.1 Overview
9.1.2 Porter's Five Forces Framework
9.1.3 Global Value Chain Analysis
9.1.4 Global Market Size and DROs
9.2 Sources & References
9.3 List of Tables & Figures
9.4 Primary Insights
9.5 Data Pack
9.6 Glossary of Terms

 

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