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日本農産物市場の概要、競合分析、2027年までの予測


Japan Agricultural Products Market Summary, Competitive Analysis and Forecast to 2027

日本農産物市場の概要、競合分析、2027年までの予測 概要 日本の産業プロファイルでは、市場シェア、市場規模(金額と数量2017-22、2027年までの予測)など、トップラインの定性的および定量的な要約情報を... もっと見る

 

 

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2023年2月28日 US$350
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サマリー

日本農産物市場の概要、競合分析、2027年までの予測

概要

日本の産業プロファイルでは、市場シェア、市場規模(金額と数量2017-22、2027年までの予測)など、トップラインの定性的および定量的な要約情報を提供します。また、主要な財務指標や市場内の競争圧力に関する分析など、主要企業の説明も掲載しています。

主要なハイライト

- 農産物産業は、穀物(小麦、米、大麦など)、ナッツ類(アーモンド、ヘーゼルナッツ、ピスタチオなど)、油脂類(綿実、落花生、オリーブなど)、スパイス・刺激物(コーヒー、ホップ、ドライチリなど)の生産から構成されています。砂糖(サトウキビ、テンサイなど)、豆類(豆、エンドウ、レンズ豆など)、根菜類(ジャガイモ、サツマイモ、キャッサバなど)、野菜(キャベツ、トマト、タマネギなど)、果物(バナナ、柑橘類、ベリー類など)。
- 日本の農産物市場は、2017年から2022年にかけて年平均成長率(CAGR)1%を示し、2022年には総収入が537億ドルになると予測されます。
- 市場の生産量は、2017年から2022年にかけてCAGR 0%で同レベルを維持し、2022年には合計3,220万トンに達すると予測されます。
- 日本の農業従事者数は半減し、260万人まで減少しています。

スコープ

- 日本の農産物市場の規模、成長、主要セグメント、主要プレイヤーを特定することで、入門レベルの調査時間を短縮
- ファイブフォース分析により、日本の農産物市場の競争力、魅力度を把握することができます。
- 主要企業のプロフィールから、農業製品市場の主要企業の世界的な事業展開と財務実績の詳細を明らかにします。
- 日本の農産物市場の将来的な成長見通しを、金額と数量の両面で5年間予測することで、プレゼンテーションやピッチに重みを持たせることができます。

購入の理由

- 2022年の日本の農産物市場規模(金額ベース)は?
- 2027年の日本の農産物市場の規模は?
- 日本の農産物市場における競争の強さに影響を与える要因は何か?
- 過去5年間、市場はどのように推移してきたか?
- 日本の農産物市場における上位の競合他社は?

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目次

Table of Contents
1 Executive Summary
1.1. Market value
1.2. Market value forecast
1.3. Market volume
1.4. Market volume forecast
1.5. Category segmentation
1.6. Geography segmentation
1.7. Market rivalry
1.8. Competitive landscape
2 Market Overview
2.1. Market definition
2.2. Market analysis
3 Market Data
3.1. Market value
3.2. Market volume
4 Market Segmentation
4.1. Category segmentation
4.2. Geography segmentation
5 Market Outlook
5.1. Market value forecast
5.2. Market volume forecast
6 Five Forces Analysis
6.1. Summary
6.2. Buyer power
6.3. Supplier power
6.4. New entrants
6.5. Threat of substitutes
6.6. Degree of rivalry
7 Competitive Landscape
7.1. Who are the leading players?
7.2. What have been the most significant mergers/acquisitions over the past few years?
7.3. What strategies do leading players follow?
8 Company Profiles
8.1. Zen-Noh Fresh Produce Marketing Corporation
8.2. Kaneko Seeds Co Ltd
8.3. Nisshin Seifun Group Inc
8.4. Showa Sangyo Co Ltd
9 Macroeconomic Indicators
9.1. Country data
10 Appendix
10.1. Methodology
10.2. Industry associations
10.3. Related MarketLine research
10.4. About MarketLine

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図表リスト

List of Tables
Table 1: Japan agricultural products market value: $ billion, 2017-22(e)
Table 2: Japan agricultural products market volume: million tonnes, 2017–22(e)
Table 3: Japan agricultural products market category segmentation: % share, by value, 2017–2022(e)
Table 4: Japan agricultural products market category segmentation: $ billion, 2017-2022
Table 5: Japan agricultural products market geography segmentation: $ billion, 2022(e)
Table 6: Japan agricultural products market value forecast: $ billion, 2022-27
Table 7: Japan agricultural products market volume forecast: million tonnes, 2022–27
Table 8: Zen-Noh Fresh Produce Marketing Corporation: key facts
Table 9: Zen-Noh Fresh Produce Marketing Corporation: Key Employees
Table 10: Kaneko Seeds Co Ltd: key facts
Table 11: Kaneko Seeds Co Ltd: Annual Financial Ratios
Table 12: Kaneko Seeds Co Ltd: Key Employees
Table 13: Nisshin Seifun Group Inc: key facts
Table 14: Nisshin Seifun Group Inc: Annual Financial Ratios
Table 15: Nisshin Seifun Group Inc: Key Employees
Table 16: Nisshin Seifun Group Inc: Key Employees Continued
Table 17: Nisshin Seifun Group Inc: Key Employees Continued
Table 18: Showa Sangyo Co Ltd: key facts
Table 19: Showa Sangyo Co Ltd: Annual Financial Ratios
Table 20: Showa Sangyo Co Ltd: Key Employees
Table 21: Showa Sangyo Co Ltd: Key Employees Continued
Table 22: Japan size of population (million), 2018–22
Table 23: Japan gdp (constant 2005 prices, $ billion), 2018–22
Table 24: Japan gdp (current prices, $ billion), 2018–22
Table 25: Japan inflation, 2018–22
Table 26: Japan consumer price index (absolute), 2018–22
Table 27: Japan exchange rate, 2017–21

 

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Summary

Japan Agricultural Products Market Summary, Competitive Analysis and Forecast to 2027

Summary

Agricultural Products in Japan industry profile provides top-line qualitative and quantitative summary information including: market share, market size (value and volume 2017-22, and forecast to 2027). The profile also contains descriptions of the leading players including key financial metrics and analysis of competitive pressures within the market.

Key Highlights

- The agricultural products industry consists of the production of Cereals (such as wheat, rice, barley etc.), Nuts (almonds, hazelnuts, pistachios etc.), Oil crops (cottonseed, groundnuts, olives etc.), Spices & Stimulants (coffee, hops, dry chilies etc.), Sugar (sugar cane, sugar beet etc.), Pulses (beans, peas, lentils etc.), Roots & Tubers (Potatoes, sweet potatoes, cassava etc.), Vegetables (cabbages, tomatoes, onions etc.), and Fruit (bananas, citrus fruits, berries etc.)
- The Japanese agricultural products market is expected to generate total revenues of $53.7 billion in 2022, representing a compound annual growth rate (CAGR) of 1% between 2017 and 2022.
- Market production volume is forecast to remain a the same level, with a CAGR of 0% between 2017 and 2022, to reach a total of 32.2 million tonnes in 2022.
- The number of people engaged in farming in Japan has fallen by half, to as low as 2.6 million.

Scope

- Save time carrying out entry-level research by identifying the size, growth, major segments, and leading players in the agricultural products market in Japan
- Use the Five Forces analysis to determine the competitive intensity and therefore attractiveness of the agricultural products market in Japan
- Leading company profiles reveal details of key agricultural products market players’ global operations and financial performance
- Add weight to presentations and pitches by understanding the future growth prospects of the Japan agricultural products market with five year forecasts by both value and volume

Reasons to Buy

- What was the size of the Japan agricultural products market by value in 2022?
- What will be the size of the Japan agricultural products market in 2027?
- What factors are affecting the strength of competition in the Japan agricultural products market?
- How has the market performed over the last five years?
- Who are the top competitors in Japan's agricultural products market?



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Table of Contents

Table of Contents
1 Executive Summary
1.1. Market value
1.2. Market value forecast
1.3. Market volume
1.4. Market volume forecast
1.5. Category segmentation
1.6. Geography segmentation
1.7. Market rivalry
1.8. Competitive landscape
2 Market Overview
2.1. Market definition
2.2. Market analysis
3 Market Data
3.1. Market value
3.2. Market volume
4 Market Segmentation
4.1. Category segmentation
4.2. Geography segmentation
5 Market Outlook
5.1. Market value forecast
5.2. Market volume forecast
6 Five Forces Analysis
6.1. Summary
6.2. Buyer power
6.3. Supplier power
6.4. New entrants
6.5. Threat of substitutes
6.6. Degree of rivalry
7 Competitive Landscape
7.1. Who are the leading players?
7.2. What have been the most significant mergers/acquisitions over the past few years?
7.3. What strategies do leading players follow?
8 Company Profiles
8.1. Zen-Noh Fresh Produce Marketing Corporation
8.2. Kaneko Seeds Co Ltd
8.3. Nisshin Seifun Group Inc
8.4. Showa Sangyo Co Ltd
9 Macroeconomic Indicators
9.1. Country data
10 Appendix
10.1. Methodology
10.2. Industry associations
10.3. Related MarketLine research
10.4. About MarketLine

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List of Tables/Graphs

List of Tables
Table 1: Japan agricultural products market value: $ billion, 2017-22(e)
Table 2: Japan agricultural products market volume: million tonnes, 2017–22(e)
Table 3: Japan agricultural products market category segmentation: % share, by value, 2017–2022(e)
Table 4: Japan agricultural products market category segmentation: $ billion, 2017-2022
Table 5: Japan agricultural products market geography segmentation: $ billion, 2022(e)
Table 6: Japan agricultural products market value forecast: $ billion, 2022-27
Table 7: Japan agricultural products market volume forecast: million tonnes, 2022–27
Table 8: Zen-Noh Fresh Produce Marketing Corporation: key facts
Table 9: Zen-Noh Fresh Produce Marketing Corporation: Key Employees
Table 10: Kaneko Seeds Co Ltd: key facts
Table 11: Kaneko Seeds Co Ltd: Annual Financial Ratios
Table 12: Kaneko Seeds Co Ltd: Key Employees
Table 13: Nisshin Seifun Group Inc: key facts
Table 14: Nisshin Seifun Group Inc: Annual Financial Ratios
Table 15: Nisshin Seifun Group Inc: Key Employees
Table 16: Nisshin Seifun Group Inc: Key Employees Continued
Table 17: Nisshin Seifun Group Inc: Key Employees Continued
Table 18: Showa Sangyo Co Ltd: key facts
Table 19: Showa Sangyo Co Ltd: Annual Financial Ratios
Table 20: Showa Sangyo Co Ltd: Key Employees
Table 21: Showa Sangyo Co Ltd: Key Employees Continued
Table 22: Japan size of population (million), 2018–22
Table 23: Japan gdp (constant 2005 prices, $ billion), 2018–22
Table 24: Japan gdp (current prices, $ billion), 2018–22
Table 25: Japan inflation, 2018–22
Table 26: Japan consumer price index (absolute), 2018–22
Table 27: Japan exchange rate, 2017–21

 

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