世界各国のリアルタイムなデータ・インテリジェンスで皆様をお手伝い

中国スポーツ用品小売市場の概要、競合分析、2026年までの予測


China Sports Equipment Retail Market Summary, Competitive Analysis and Forecast to 2026

中国スポーツ用品小売市場の概要、競合分析、2026年までの予測 概要 中国のスポーツ用品小売業の産業プロファイルは、市場規模(2016-21年の値、2026年の予測)を含むトップラインの定性的および定量的な要... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
MarketLine
マーケットライン
2023年2月7日 US$350
シングルユーザーライセンス
ライセンス・価格情報
注文方法はこちら
43 英語

 

サマリー

中国スポーツ用品小売市場の概要、競合分析、2026年までの予測

概要

中国のスポーツ用品小売業の産業プロファイルは、市場規模(2016-21年の値、2026年の予測)を含むトップラインの定性的および定量的な要約情報を提供します。また、主要な財務指標や市場内の競争圧力に関する分析など、主要企業の説明も掲載しています。

主要なハイライト

- スポーツ用品小売には、ボールスポーツ用品、アドベンチャースポーツ用品、釣り用品、ゴルフ用品、ラケットスポーツ用品、ウィンタースポーツ用品、専門フットウェア、その他すべてのスポーツ専用用品の消費者向け購入が含まれます。ジム用品は含まれるが、スマートウォッチと栄養補助食品は含まれない。
- 中国のスポーツ用品小売市場の2021年の総売上は280億3720万ドルで、2017年から2021年の年間平均成長率(CAGR)は5%であった。
- 2021年の中国スポーツ用品小売市場では、その他の専門店による売上が最も大きな割合を占めています。このチャネルによる売上は、市場全体の68%に相当する190億5600万ドルでした。
- 2021年、小売店でのスポーツ用品の売上は減少しました。2020年、消費者の大半はスポーツ用品と衣料品に投資を行った。

スコープ

- 中国のスポーツ用品小売市場の規模、成長、主要セグメント、主要プレイヤーを特定することで、入門レベルの調査にかかる時間を短縮
- ファイブフォース分析により、中国のスポーツ用品小売市場の競争激化とその魅力を判断することができます。
- 主要企業のプロフィールから、スポーツ用品小売市場の主要企業のグローバル事業と財務実績を明らかにします。
- 中国のスポーツ用品小売市場の将来的な成長見通しを5年予測で把握し、プレゼンテーションやピッチに重みを持たせます。

購入の理由

- 2021年、中国のスポーツ用品小売市場の規模はいくらか?
- 2026年の中国のスポーツ用品小売市場の規模は?
- 中国のスポーツ用品小売市場の競争の強さに影響を与える要因は何か?
- 過去5年間における市場の推移は?
- 中国のスポーツ用品小売市場を構成する主なセグメントは何か?

ページTOPに戻る


目次

Table of Contents
1 Executive Summary
1.1. Market value
1.2. Market value forecast
1.3. Geography segmentation
1.4. Market rivalry
1.5. Competitive landscape
2 Market Overview
2.1. Market definition
2.2. Market analysis
3 Market Data
3.1. Market value
4 Market Segmentation
4.1. Geography segmentation
4.2. Market distribution
5 Market Outlook
5.1. Market value forecast
6 Five Forces Analysis
6.1. Summary
6.2. Buyer power
6.3. Supplier power
6.4. New entrants
6.5. Threat of substitutes
6.6. Degree of rivalry
7 Competitive Landscape
7.1. Who are the leading players?
7.2. What strategies do leading players follow?
7.3. How has the COVID-19 affected leading players?
8 Company Profiles
8.1. ANTA Sports Products Limited
8.2. Li Ning Co Ltd
8.3. NIKE Inc
8.4. JD.com Inc
9 Macroeconomic Indicators
9.1. Country data
10 Appendix
10.1. Methodology
10.2. Industry associations
10.3. Related MarketLine research
10.4. About MarketLine

ページTOPに戻る



図表リスト

List of Tables
Table 1: China sports equipment retail market value: $ million, 2016–21
Table 2: China sports equipment retail market geography segmentation: $ million, 2021
Table 3: China sports equipment retail market distribution: % share, by value, 2021
Table 4: China sports equipment retail market value forecast: $ million, 2021–26
Table 5: ANTA Sports Products Limited: key facts
Table 6: ANTA Sports Products Limited: Annual Financial Ratios
Table 7: ANTA Sports Products Limited: Key Employees
Table 8: Li Ning Co Ltd: key facts
Table 9: Li Ning Co Ltd: Annual Financial Ratios
Table 10: Li Ning Co Ltd: Key Employees
Table 11: NIKE Inc: key facts
Table 12: NIKE Inc: Annual Financial Ratios
Table 13: NIKE Inc: Key Employees
Table 14: NIKE Inc: Key Employees Continued
Table 15: JD.com Inc: key facts
Table 16: JD.com Inc: Annual Financial Ratios
Table 17: JD.com Inc: Key Employees
Table 18: China size of population (million), 2017–21
Table 19: China gdp (constant 2005 prices, $ billion), 2017–21
Table 20: China gdp (current prices, $ billion), 2017–21
Table 21: China inflation, 2017–21
Table 22: China consumer price index (absolute), 2017–21
Table 23: China exchange rate, 2017–21

 

ページTOPに戻る


 

Summary

China Sports Equipment Retail Market Summary, Competitive Analysis and Forecast to 2026

Summary

Sports Equipment Retail in China industry profile provides top-line qualitative and quantitative summary information including: market size (value 2016-21, and forecast to 2026). The profile also contains descriptions of the leading players including key financial metrics and analysis of competitive pressures within the market.

Key Highlights

- Sports equipment retail includes consumer purchases of ball sports equipment, adventure sports equipment, fishing equipment, golf equipment, racket sports equipment, winter sports equipment, specialist footwear and all other sports-dedicated equipment. Gym equipment is included, however Smart Watches and Nutrition supplements are not.
- The Chinese sports equipment retail market had total revenues of $28,037.2 million in 2021, representing a compound annual growth rate (CAGR) of 5% between 2017 and 2021.
- Other specialist retail accounted for the largest proportion of sales in the Chinese sports equipment retail market in 2021. Sales through this channel generated $19,056 million, equivalent to 68% of the market's overall value.
- In 2021, sales of sporting equipment at retail decreased. In 2020, the majority of consumers made investments in sporting goods and clothes.

Scope

- Save time carrying out entry-level research by identifying the size, growth, major segments, and leading players in the sports equipment retail market in China
- Use the Five Forces analysis to determine the competitive intensity and therefore attractiveness of the sports equipment retail market in China
- Leading company profiles reveal details of key sports equipment retail market players’ global operations and financial performance
- Add weight to presentations and pitches by understanding the future growth prospects of the China sports equipment retail market with five year forecasts

Reasons to Buy

- What was the size of the China sports equipment retail market by value in 2021?
- What will be the size of the China sports equipment retail market in 2026?
- What factors are affecting the strength of competition in the China sports equipment retail market?
- How has the market performed over the last five years?
- What are the main segments that make up China's sports equipment retail market?



ページTOPに戻る


Table of Contents

Table of Contents
1 Executive Summary
1.1. Market value
1.2. Market value forecast
1.3. Geography segmentation
1.4. Market rivalry
1.5. Competitive landscape
2 Market Overview
2.1. Market definition
2.2. Market analysis
3 Market Data
3.1. Market value
4 Market Segmentation
4.1. Geography segmentation
4.2. Market distribution
5 Market Outlook
5.1. Market value forecast
6 Five Forces Analysis
6.1. Summary
6.2. Buyer power
6.3. Supplier power
6.4. New entrants
6.5. Threat of substitutes
6.6. Degree of rivalry
7 Competitive Landscape
7.1. Who are the leading players?
7.2. What strategies do leading players follow?
7.3. How has the COVID-19 affected leading players?
8 Company Profiles
8.1. ANTA Sports Products Limited
8.2. Li Ning Co Ltd
8.3. NIKE Inc
8.4. JD.com Inc
9 Macroeconomic Indicators
9.1. Country data
10 Appendix
10.1. Methodology
10.2. Industry associations
10.3. Related MarketLine research
10.4. About MarketLine

ページTOPに戻る



List of Tables/Graphs

List of Tables
Table 1: China sports equipment retail market value: $ million, 2016–21
Table 2: China sports equipment retail market geography segmentation: $ million, 2021
Table 3: China sports equipment retail market distribution: % share, by value, 2021
Table 4: China sports equipment retail market value forecast: $ million, 2021–26
Table 5: ANTA Sports Products Limited: key facts
Table 6: ANTA Sports Products Limited: Annual Financial Ratios
Table 7: ANTA Sports Products Limited: Key Employees
Table 8: Li Ning Co Ltd: key facts
Table 9: Li Ning Co Ltd: Annual Financial Ratios
Table 10: Li Ning Co Ltd: Key Employees
Table 11: NIKE Inc: key facts
Table 12: NIKE Inc: Annual Financial Ratios
Table 13: NIKE Inc: Key Employees
Table 14: NIKE Inc: Key Employees Continued
Table 15: JD.com Inc: key facts
Table 16: JD.com Inc: Annual Financial Ratios
Table 17: JD.com Inc: Key Employees
Table 18: China size of population (million), 2017–21
Table 19: China gdp (constant 2005 prices, $ billion), 2017–21
Table 20: China gdp (current prices, $ billion), 2017–21
Table 21: China inflation, 2017–21
Table 22: China consumer price index (absolute), 2017–21
Table 23: China exchange rate, 2017–21

 

ページTOPに戻る

ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。

webからのご注文・お問合せはこちらのフォームから承ります

本レポートと同分野の最新刊レポート

  • 本レポートと同分野の最新刊レポートはありません。

よくあるご質問


MarketLine社はどのような調査会社ですか?


マーケットライン(MarketLine)は、世界の産業および企業を国別や業種別に詳細に調査し、調査レポートを積極的に出版しています。また世界の企業を幅広く対象に様々な角度から調査した企業レポートも出版... もっと見る


調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?


在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
但し、一部の調査レポートでは、発注を受けた段階で内容更新をして納品をする場合もあります。
発注をする前のお問合せをお願いします。


注文の手続きはどのようになっていますか?


1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
2)見積書やサンプルの提示をいたします。
3)お客様指定、もしくは弊社の発注書をメール添付にて発送してください。
4)データリソース社からレポート発行元の調査会社へ納品手配します。
5) 調査会社からお客様へ納品されます。最近は、pdfにてのメール納品が大半です。


お支払方法の方法はどのようになっていますか?


納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
お客様よりデータリソース社へ(通常は円払い)の御振り込みをお願いします。
請求書は、納品日の日付で発行しますので、翌月最終営業日までの当社指定口座への振込みをお願いします。振込み手数料は御社負担にてお願いします。
お客様の御支払い条件が60日以上の場合は御相談ください。
尚、初めてのお取引先や個人の場合、前払いをお願いすることもあります。ご了承のほど、お願いします。


データリソース社はどのような会社ですか?


当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
世界各国の「市場・技術・法規制などの」実情を調査・収集される時には、データリソース社にご相談ください。
お客様の御要望にあったデータや情報を抽出する為のレポート紹介や調査のアドバイスも致します。



詳細検索

このレポートへのお問合せ

03-3582-2531

電話お問合せもお気軽に

 

2024/11/18 10:26

155.35 円

164.28 円

199.02 円

ページTOPに戻る