世界各国のリアルタイムなデータ・インテリジェンスで皆様をお手伝い

メディア世界産業年鑑 2018-2027


Media Global Industry Almanac 2018-2027

メディア世界産業年鑑 2018-2027 概要 世界のメディア業界プロファイルは、業界規模(金額、および2027年までの予測)を含むトップラインの定性的および定量的サマリー情報を提供します。また、主要な財務... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
MarketLine
マーケットライン
2024年1月12日 US$2,995
シングルユーザライセンス
ライセンス・価格情報
注文方法はこちら
634 英語

日本語のページは自動翻訳を利用し作成しています。


 

サマリー

メディア世界産業年鑑 2018-2027

概要

世界のメディア業界プロファイルは、業界規模(金額、および2027年までの予測)を含むトップラインの定性的および定量的サマリー情報を提供します。また、主要な財務指標や業界内の競争圧力の分析など、主要企業の説明も掲載しています。

主要ハイライト

- メディア産業は、広告、放送&ケーブルテレビ、出版、映画&エンタテインメント市場に区分される。
- 広告分野には、ディスプレイ広告サービスを含む広告活動や広告サービスを提供する代理店から得られる収益が含まれる。
- 放送・ケーブルテレビ分野には、デジタルおよびアナログのテレビ番組を放送する地上波、ケーブルおよび衛星放送事業者すべてが含まれる。この市場は、放送事業者が広告、受信料、または公的資金(TVライセンス、一般税、寄付金のいずれか)を通じて得た収入として評価される。
- 出版市場には、書籍、新聞、雑誌が含まれる。書籍部門には、物理的な書籍と電子書籍の両方が含まれる。新聞セグメントには、発行部数、購読料(オンライン購読を含む)、広告収入など、新聞の販売から得られる収入が含まれる。雑誌分野の金額は、出版社がハードコピーおよびオンライン購読の販売から得た収入として計算される。
- 映画・エンタテインメント分野は、映画や音楽などのエンタテインメント・フォーマットの製作・配給会社を対象としている。映画興行収入は、年間総入場者数から興行会社が受け取る収入として計算される。音楽・映像分野は、あらゆるフォーマット(レコード、CD、VCD、DVD、Blue Rayディスク、有料ダウンロードを含む)の録音済み音楽シングル・アルバム、録音済み映画・テレビ番組の小売売上を対象としている。
- すべての市場データおよび予測は名目ベース(すなわちインフレ調整なし)で表され、本レポートの作成に使用されたすべての通貨換算は2022年の恒常年間平均為替レートを使用して計算されている。
- 世界のメディア産業の2022年の総収入は1兆4,607億ドルで、2017年から2022年の年間平均成長率(CAGR)は0.1%であった。
- 広告部門は2022年に業界最大の割合を占め、総収入は7,111億ドルで、業界全体の48.7%に相当する。
- 世界のメディア産業では、北米とアジア太平洋地域が最大の地域であり、それぞれ38.4%と35.1%のシェアを占め、2022年には欧州(22.6%)がこれに続く。

スコープ

- 世界のメディア産業の規模、成長、主要セグメント、主要プレイヤーを特定することで、入門レベルの調査にかかる時間を短縮する。
- ファイブフォース分析により、世界のメディア産業の競争激化とその魅力を把握
- 主要企業のプロフィールから、メディア業界の主要企業のグローバルな事業展開と財務実績の詳細を明らかにします。
- 世界のメディア産業の今後の成長見通しを5年予測で把握することで、プレゼンテーションやピッチに重みを加えます。

購入の理由

- 2022年の世界のメディア産業の規模は?
- 2027年の世界のメディア産業規模は?
- 世界のメディア産業の競争力に影響を与える要因は何か?
- 過去5年間の業界の業績は?
- 世界のメディア産業を構成する主なセグメントは?

ページTOPに戻る


目次

Table of Contents
1 EXECUTIVE SUMMARY
1.1. Market value
1.2. Market value forecast
1.3. Category segmentation
1.4. Geography segmentation
1.5. Competitive landscape
2 Introduction
2.1. What is this report about?
2.2. Who is the target reader?
2.3. How to use this report
2.4. Definitions
3 Global Media
3.1. Market Overview
3.2. Market Data
3.3. Market Segmentation
3.4. Market outlook
3.5. Five forces analysis
4 Macroeconomic Indicators
4.1. Country data
5 Media in Asia-Pacific
5.1. Market Overview
5.2. Market Data
5.3. Market Segmentation
5.4. Market outlook
5.5. Five forces analysis
6 Media in Europe
6.1. Market Overview
6.2. Market Data
6.3. Market Segmentation
6.4. Market outlook
6.5. Five forces analysis
7 Macroeconomic Indicators
7.1. Country data
8 Media in France
8.1. Market Overview
8.2. Market Data
8.3. Market Segmentation
8.4. Market outlook
8.5. Five forces analysis
9 Macroeconomic Indicators
9.1. Country data
10 Media in Germany
10.1. Market Overview
10.2. Market Data
10.3. Market Segmentation
10.4. Market outlook
10.5. Five forces analysis
11 Macroeconomic Indicators
11.1. Country data
12 Media in Australia
12.1. Market Overview
12.2. Market Data
12.3. Market Segmentation
12.4. Market outlook
12.5. Five forces analysis
13 Macroeconomic Indicators
13.1. Country data
14 Media in Brazil
14.1. Market Overview
14.2. Market Data
14.3. Market Segmentation
14.4. Market outlook
14.5. Five forces analysis
15 Macroeconomic Indicators
15.1. Country data
16 Media in Canada
16.1. Market Overview
16.2. Market Data
16.3. Market Segmentation
16.4. Market outlook
16.5. Five forces analysis
17 Macroeconomic Indicators
17.1. Country data
18 Media in China
18.1. Market Overview
18.2. Market Data
18.3. Market Segmentation
18.4. Market outlook
18.5. Five forces analysis
19 Macroeconomic Indicators
19.1. Country data
20 Media in India
20.1. Market Overview
20.2. Market Data
20.3. Market Segmentation
20.4. Market outlook
20.5. Five forces analysis
21 Macroeconomic Indicators
21.1. Country data
22 Media in Indonesia
22.1. Market Overview
22.2. Market Data
22.3. Market Segmentation
22.4. Market outlook
22.5. Five forces analysis
23 Macroeconomic Indicators
23.1. Country data
24 Media in Italy
24.1. Market Overview
24.2. Market Data
24.3. Market Segmentation
24.4. Market outlook
24.5. Five forces analysis
25 Macroeconomic Indicators
25.1. Country data
26 Media in Japan
26.1. Market Overview
26.2. Market Data
26.3. Market Segmentation
26.4. Market outlook
26.5. Five forces analysis
27 Macroeconomic Indicators
27.1. Country data
28 Media in Mexico
28.1. Market Overview
28.2. Market Data
28.3. Market Segmentation
28.4. Market outlook
28.5. Five forces analysis
29 Macroeconomic Indicators
29.1. Country data
30 Media in The Netherlands
30.1. Market Overview
30.2. Market Data
30.3. Market Segmentation
30.4. Market outlook
30.5. Five forces analysis
31 Macroeconomic Indicators
31.1. Country data
32 Media in North America
32.1. Market Overview
32.2. Market Data
32.3. Market Segmentation
32.4. Market outlook
32.5. Five forces analysis
33 Media in Russia
33.1. Market Overview
33.2. Market Data
33.3. Market Segmentation
33.4. Market outlook
33.5. Five forces analysis
34 Macroeconomic Indicators
34.1. Country data
35 Media in Scandinavia
35.1. Market Overview
35.2. Market Data
35.3. Market Segmentation
35.4. Market outlook
35.5. Five forces analysis
36 Media in Singapore
36.1. Market Overview
36.2. Market Data
36.3. Market Segmentation
36.4. Market outlook
36.5. Five forces analysis
37 Macroeconomic Indicators
37.1. Country data
38 Media in South Africa
38.1. Market Overview
38.2. Market Data
38.3. Market Segmentation
38.4. Market outlook
38.5. Five forces analysis
39 Macroeconomic Indicators
39.1. Country data
40 Media in South Korea
40.1. Market Overview
40.2. Market Data
40.3. Market Segmentation
40.4. Market outlook
40.5. Five forces analysis
41 Macroeconomic Indicators
41.1. Country data
42 Media in Spain
42.1. Market Overview
42.2. Market Data
42.3. Market Segmentation
42.4. Market outlook
42.5. Five forces analysis
43 Macroeconomic Indicators
43.1. Country data
44 Media in Turkey
44.1. Market Overview
44.2. Market Data
44.3. Market Segmentation
44.4. Market outlook
44.5. Five forces analysis
45 Macroeconomic Indicators
45.1. Country data
46 Media in The United Kingdom
46.1. Market Overview
46.2. Market Data
46.3. Market Segmentation
46.4. Market outlook
46.5. Five forces analysis
47 Macroeconomic Indicators
47.1. Country data
48 Media in The United States
48.1. Market Overview
48.2. Market Data
48.3. Market Segmentation
48.4. Market outlook
48.5. Five forces analysis
49 Macroeconomic Indicators
49.1. Country data
50 Company Profiles
51 Appendix
51.1. Methodology
51.2. About MarketLine

 

ページTOPに戻る


 

Summary

Media Global Industry Almanac 2018-2027

Summary

Global Media industry profile provides top-line qualitative and quantitative summary information including: industry size (value , and forecast to 2027). The profile also contains descriptions of the leading players including key financial metrics and analysis of competitive pressures within the industry.

Key Highlights

- The media industry is segmented into advertising, broadcasting & cable TV, publishing, and movies & entertainment markets.
- The advertising segment includes revenues gained by any advertising activities or agencies providing advertising services, including display advertising services.
- The broadcasting & cable TV segment includes all terrestrial, cable and satellite broadcasters of digital and analog television programming. The market is valued as the revenues generated by broadcasters through advertising, subscriptions, or public funds (either through TV licenses, general taxation, or donations).
- The publishing market includes books, newspapers, and magazines. The books segment includes both physical and e-books. The newspaper segment includes revenues generated from the selling of newspapers including those gained through circulation, subscription (including online subscription), and advertising revenue. The magazine segment value is calculated as the revenues generated by publishers from the sales of hard copies and online subscriptions.
- The movie & entertainment segment covers producers and distributors of entertainment formats, such as movies and music. The movie box office segment is valued as the revenues received by box offices from total annual admissions. The music & video segment covers retail sales of pre-recorded music singles and albums and pre-recorded films and television programs in any format (including vinyl, CDs, VCDs, DVDs, Blue Ray disks, and paid downloads).
- All market data and forecasts are represented in nominal terms (i.e., without adjustment for inflation) and all currency conversions used in the creation of this report have been calculated using constant 2022 annual average exchange rates.
- The global media industry had total revenues of $1,460.7 billion in 2022, representing a compound annual growth rate (CAGR) of 0.1% between 2017 and 2022.
- The advertising segment accounted for the industry's largest proportion in 2022, with total revenues of $711.1 billion, equivalent to 48.7% of the industry's overall value.
- In the global media industry, North America and Asia-Pacific are the largest regions, accounting for a share of 38.4% and 35.1%, respectively, followed by Europe (22.6%) in 2022.

Scope

- Save time carrying out entry-level research by identifying the size, growth, major segments, and leading players in the global media industry
- Use the Five Forces analysis to determine the competitive intensity and therefore attractiveness of the global media industry
- Leading company profiles reveal details of key media industry players’ global operations and financial performance
- Add weight to presentations and pitches by understanding the future growth prospects of the global media industry with five year forecasts

Reasons to Buy

- What was the size of the global media industry by value in 2022?
- What will be the size of the global media industry in 2027?
- What factors are affecting the strength of competition in the global media industry?
- How has the industry performed over the last five years?
- What are the main segments that make up the global media industry?



ページTOPに戻る


Table of Contents

Table of Contents
1 EXECUTIVE SUMMARY
1.1. Market value
1.2. Market value forecast
1.3. Category segmentation
1.4. Geography segmentation
1.5. Competitive landscape
2 Introduction
2.1. What is this report about?
2.2. Who is the target reader?
2.3. How to use this report
2.4. Definitions
3 Global Media
3.1. Market Overview
3.2. Market Data
3.3. Market Segmentation
3.4. Market outlook
3.5. Five forces analysis
4 Macroeconomic Indicators
4.1. Country data
5 Media in Asia-Pacific
5.1. Market Overview
5.2. Market Data
5.3. Market Segmentation
5.4. Market outlook
5.5. Five forces analysis
6 Media in Europe
6.1. Market Overview
6.2. Market Data
6.3. Market Segmentation
6.4. Market outlook
6.5. Five forces analysis
7 Macroeconomic Indicators
7.1. Country data
8 Media in France
8.1. Market Overview
8.2. Market Data
8.3. Market Segmentation
8.4. Market outlook
8.5. Five forces analysis
9 Macroeconomic Indicators
9.1. Country data
10 Media in Germany
10.1. Market Overview
10.2. Market Data
10.3. Market Segmentation
10.4. Market outlook
10.5. Five forces analysis
11 Macroeconomic Indicators
11.1. Country data
12 Media in Australia
12.1. Market Overview
12.2. Market Data
12.3. Market Segmentation
12.4. Market outlook
12.5. Five forces analysis
13 Macroeconomic Indicators
13.1. Country data
14 Media in Brazil
14.1. Market Overview
14.2. Market Data
14.3. Market Segmentation
14.4. Market outlook
14.5. Five forces analysis
15 Macroeconomic Indicators
15.1. Country data
16 Media in Canada
16.1. Market Overview
16.2. Market Data
16.3. Market Segmentation
16.4. Market outlook
16.5. Five forces analysis
17 Macroeconomic Indicators
17.1. Country data
18 Media in China
18.1. Market Overview
18.2. Market Data
18.3. Market Segmentation
18.4. Market outlook
18.5. Five forces analysis
19 Macroeconomic Indicators
19.1. Country data
20 Media in India
20.1. Market Overview
20.2. Market Data
20.3. Market Segmentation
20.4. Market outlook
20.5. Five forces analysis
21 Macroeconomic Indicators
21.1. Country data
22 Media in Indonesia
22.1. Market Overview
22.2. Market Data
22.3. Market Segmentation
22.4. Market outlook
22.5. Five forces analysis
23 Macroeconomic Indicators
23.1. Country data
24 Media in Italy
24.1. Market Overview
24.2. Market Data
24.3. Market Segmentation
24.4. Market outlook
24.5. Five forces analysis
25 Macroeconomic Indicators
25.1. Country data
26 Media in Japan
26.1. Market Overview
26.2. Market Data
26.3. Market Segmentation
26.4. Market outlook
26.5. Five forces analysis
27 Macroeconomic Indicators
27.1. Country data
28 Media in Mexico
28.1. Market Overview
28.2. Market Data
28.3. Market Segmentation
28.4. Market outlook
28.5. Five forces analysis
29 Macroeconomic Indicators
29.1. Country data
30 Media in The Netherlands
30.1. Market Overview
30.2. Market Data
30.3. Market Segmentation
30.4. Market outlook
30.5. Five forces analysis
31 Macroeconomic Indicators
31.1. Country data
32 Media in North America
32.1. Market Overview
32.2. Market Data
32.3. Market Segmentation
32.4. Market outlook
32.5. Five forces analysis
33 Media in Russia
33.1. Market Overview
33.2. Market Data
33.3. Market Segmentation
33.4. Market outlook
33.5. Five forces analysis
34 Macroeconomic Indicators
34.1. Country data
35 Media in Scandinavia
35.1. Market Overview
35.2. Market Data
35.3. Market Segmentation
35.4. Market outlook
35.5. Five forces analysis
36 Media in Singapore
36.1. Market Overview
36.2. Market Data
36.3. Market Segmentation
36.4. Market outlook
36.5. Five forces analysis
37 Macroeconomic Indicators
37.1. Country data
38 Media in South Africa
38.1. Market Overview
38.2. Market Data
38.3. Market Segmentation
38.4. Market outlook
38.5. Five forces analysis
39 Macroeconomic Indicators
39.1. Country data
40 Media in South Korea
40.1. Market Overview
40.2. Market Data
40.3. Market Segmentation
40.4. Market outlook
40.5. Five forces analysis
41 Macroeconomic Indicators
41.1. Country data
42 Media in Spain
42.1. Market Overview
42.2. Market Data
42.3. Market Segmentation
42.4. Market outlook
42.5. Five forces analysis
43 Macroeconomic Indicators
43.1. Country data
44 Media in Turkey
44.1. Market Overview
44.2. Market Data
44.3. Market Segmentation
44.4. Market outlook
44.5. Five forces analysis
45 Macroeconomic Indicators
45.1. Country data
46 Media in The United Kingdom
46.1. Market Overview
46.2. Market Data
46.3. Market Segmentation
46.4. Market outlook
46.5. Five forces analysis
47 Macroeconomic Indicators
47.1. Country data
48 Media in The United States
48.1. Market Overview
48.2. Market Data
48.3. Market Segmentation
48.4. Market outlook
48.5. Five forces analysis
49 Macroeconomic Indicators
49.1. Country data
50 Company Profiles
51 Appendix
51.1. Methodology
51.2. About MarketLine

 

ページTOPに戻る

ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。

webからのご注文・お問合せはこちらのフォームから承ります

本レポートと同分野の最新刊レポート

  • 本レポートと同分野の最新刊レポートはありません。

本レポートと同じKEY WORD()の最新刊レポート

  • 本レポートと同じKEY WORDの最新刊レポートはありません。

よくあるご質問


MarketLine社はどのような調査会社ですか?


マーケットライン(MarketLine)は、世界の産業および企業を国別や業種別に詳細に調査し、調査レポートを積極的に出版しています。また世界の企業を幅広く対象に様々な角度から調査した企業レポートも出版... もっと見る


調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?


在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
但し、一部の調査レポートでは、発注を受けた段階で内容更新をして納品をする場合もあります。
発注をする前のお問合せをお願いします。


注文の手続きはどのようになっていますか?


1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
2)見積書やサンプルの提示をいたします。
3)お客様指定、もしくは弊社の発注書をメール添付にて発送してください。
4)データリソース社からレポート発行元の調査会社へ納品手配します。
5) 調査会社からお客様へ納品されます。最近は、pdfにてのメール納品が大半です。


お支払方法の方法はどのようになっていますか?


納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
お客様よりデータリソース社へ(通常は円払い)の御振り込みをお願いします。
請求書は、納品日の日付で発行しますので、翌月最終営業日までの当社指定口座への振込みをお願いします。振込み手数料は御社負担にてお願いします。
お客様の御支払い条件が60日以上の場合は御相談ください。
尚、初めてのお取引先や個人の場合、前払いをお願いすることもあります。ご了承のほど、お願いします。


データリソース社はどのような会社ですか?


当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
世界各国の「市場・技術・法規制などの」実情を調査・収集される時には、データリソース社にご相談ください。
お客様の御要望にあったデータや情報を抽出する為のレポート紹介や調査のアドバイスも致します。



詳細検索

このレポートへのお問合せ

03-3582-2531

電話お問合せもお気軽に

 

2024/11/21 10:26

156.13 円

165.08 円

200.38 円

ページTOPに戻る