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自動車用ポンプ市場:タイプ別(燃料ポンプ、ウォーターポンプ、燃料噴射ポンプ、ステアリングポンプ、ヘッドライトウォッシャーポンプ)、技術別、排気量別、車両タイプ別、販売チャネル別、EV(BEV、HEV、PHEV、FCEV)、オフハイウェイ車、地域別 - 2026年までの世界予測


Automotive Pumps Market by Type (Fuel Pump, Water Pump, Fuel Injection Pump, Steering Pump & Headlight Washer Pump), Technology, Displacement, Vehicle Type, Sales Channel, EV (BEV, HEV, PHEV, FCEV), Off-Highway Vehicles & Region - Global Forecast to 2026

自動車用ポンプの世界市場は、2021年の142億米ドルから2026年には175億米ドルへと、4.2%のCAGRで成長すると予測されています。世界の主要自動車メーカーは、消費者の需要増に対応するため、低燃費車の導入に注力... もっと見る

 

 

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MarketsandMarkets
マーケッツアンドマーケッツ
2021年10月13日 US$4,950
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サマリー

自動車用ポンプの世界市場は、2021年の142億米ドルから2026年には175億米ドルへと、4.2%のCAGRで成長すると予測されています。世界の主要自動車メーカーは、消費者の需要増に対応するため、低燃費車の導入に注力しています。さらに、公害の増加を抑制するために、いくつかの国では乗用車や商用車に厳しい排出基準を設けています。これらの要因が市場の成長を後押しすると予想されます。しかし、自動車用ポンプ市場の成長を阻害する要因として、バッテリー駆動の自動車の増加が挙げられます。世界中でパンデミックCOVID-19が発生し、世界中の経済・金融構造が混乱しました。自動車産業は、自動車の部品や組み立ての生産停止により落ち込み、米国、中国、英国、ドイツ、フランス、イタリア、日本など多くの国の経済が崩壊しました。しかし、2021年上半期には、世界中の自動車メーカーが販売台数の増加に伴い生産レベルを引き上げています。

"自動車用ポンプ市場の予測期間中、HEVは最大の電気自動車セグメントである。"
HEVは、内燃機関とバッテリーで構成されています。したがって、HEVのアーキテクチャは、流体の流れを調整するためのポンプの設置に最も適しています。冷却、潤滑、燃料噴射などの用途では、効率的な動作のためにポンプが必要です。このように、HEVセグメントの自動車需要の高まりは、自動車用ポンプの需要を膨らませ、世界市場の成長に貢献すると期待されています。さらに、ハイブリッド車市場は、厳しい排出ガス規制や、低排出ガス車やゼロエミッション車の需要の高まりにより、需要が増加しています。さらに、様々な国の政府がハイブリッド車に対して購入補助金や税金の払い戻しを行っています。例えば、2021年6月、インド政府は、FAME(Faster Adoption and Manufacturing of Hybrid and Electric Vehicle)スキームの第2フェーズを2024年3月31日まで2年間延長することを決定したと発表しました。ハイブリッド車や電気自動車の販売促進を目的として2019年に開始されたこのスキームは、2022年までに終了する予定でした。このように世界中の政府が電気自動車を促進するためのスキームを立ち上げることを計画しており、電気自動車の市場は上昇し、新しい電気自動車の販売に比例して、自動車用ポンプの市場も上昇すると考えられます。
"乗用車部門が自動車用ポンプ市場を支配すると予想される。"
消費者の可処分所得の増加が乗用車の需要を押し上げ、それが自動車用ポンプ市場の成長を後押ししています。乗用車セグメントは、自動車用ポンプ市場で最大のシェアを占めると予想されています。乗用車向けの自動車用ポンプ市場は、特にアジア太平洋地域の新興国で大きな成長が見込まれています。さらに、消費者による電気自動車の需要が増加していることや、有害な排気ガスを抑制するために各国政府が行った輸送政策のいくつかの改正が、乗用車セグメントの成長を促進すると予想されます。
"アジア太平洋地域は、予測期間中に最も高い成長率を記録すると予想されます。"
アジア太平洋市場は、日本、中国、インド、韓国、タイなどの国で構成される広大な地域です。中国は、世界最大の自動車生産国です。中国は世界最大の自動車生産国であり、自動車産業は近年著しい成長を遂げています。さらに、部品製造の新興企業やTier1企業がこの地域に足場を固め、市場の成長を促しています。さらに、日本、中国、韓国の既存の自動車メーカーが、この地域のOEMからのポンプ需要の増加に対応することが期待されています。

本調査では、この市場で活動する様々な主要企業のCEO、マーケティングディレクター、技術革新担当ディレクター、およびエグゼクティブに詳細なインタビューを行いました。
- 企業タイプ別ではTier I - 47%、Tier II - 33%、およびOEM - 20
- 呼称別Cレベル:43%、Dレベル:39%、その他:18
- 地域別欧州36%、アジア太平洋地域32%、北米24%、RoW8%。
市場には、アイシン株式会社(日本)、デンソー(日本)、ロバート・ボッシュGmbH(ドイツ)、ヴァレオ(フランス)、コンチネンタルAG(ドイツ)などの主要メーカーが参加しています。本調査では、これらの主要メーカーの会社概要、最近の開発状況、主要な市場戦略など、詳細な競合分析を行っています。

調査範囲
本調査では、セグメントを超えて市場をカバーしています。タイプ、車両タイプ、EV、販売チャネル、技術、排気量、オフハイウェイ車両、アプリケーション、販売チャネル、地域などの異なるセグメントにおいて、この市場の市場規模と将来の成長性を推定することを目的としています。また、この調査では、市場の主要企業の詳細な競合分析も行っており、企業プロフィール、製品や事業内容に関する重要な見解、最近の開発状況、主要な市場戦略などを紹介しています。
このレポートを購入する主なメリット
本レポートは、この市場のリーダー/新規参入者が、市場全体およびサブセグメントの収益数値の最も近い近似値に関する情報を得るのに役立ちます。本レポートは、ステークホルダーが競合状況を理解し、より多くの洞察を得て、自社のビジネスをより良く位置づけ、適切なGo-to-Market戦略を計画するのに役立ちます。また、本レポートは、ステークホルダーが市場の脈動を理解するのに役立ち、主要な市場のドライバー、拘束力、課題、機会に関する情報を提供します。

 

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Summary

The global automotive pump market is estimated to grow from USD 14.2 billion in 2021 to USD 17.5 billion by 2026, at a CAGR of 4.2%. Major vehicle manufacturers across the globe are focusing on introducing fuel-efficient vehicles to cater to the increased demand from consumers. Moreover, to curb rising pollution, several countries have implemented stringent emission norms for passenger cars and commercial vehicles. These factors are anticipated to push the growth of the market. However, the growth of battery operated vehicles is considered a major restraint for the growth of the automotive pump market. Though the outbreak of pandemic COVID-19 all over the world disturbed the economic and financial structures of the whole world. Auto industry noticed a fall due to production halt of vehicles parts and assembly which has collapsed the economies of US, China, UK, Germany, France, Italy, Japan, and many others countries. However, In H1 2021, automakers around the world have increased level of production due to rise in sales.

“HEV is the largest electric vehicle segment of the automotive pump market during the forecast period.”
HEVs comprise an internal combustion engine as well as a battery. Thus, the architecture of an HEV is most suitable for installing pumps for regulating the flow of the fluid. Applications such as cooling, lubrication, and fuel injection require pumps for their efficient operation. Thus, the rising demand for HEV segment vehicles is expected to inflate the demand for automotive pumps and contribute to the growth of the global market. Moreover, the demand for hybrid vehicle market is rising due to stringent emission regulation standards and the growing demand for low or zero-emission vehicles. Furthermore, governments of various countries provide purchase grants and tax rebates for hybrid vehicles. For instance, in June-2021, The Indian government announced decision to extend the second phase of the Faster Adoption and Manufacturing of Hybrid and Electric vehicle (FAME) scheme by two years to March 31, 2024. The scheme, started in 2019 for promoting sales of hybrid and electric vehicles, was supposed to end by 2022. This the government across the globe is planning to launch schemes for promoting electric vehicles, the market for electric vehicles would rise and proportionally with the sales of new electric vehicles, the market for automotive pumps would rise.
“Passenger car segment is expected to dominate the automotive pump market.”
The increase in disposable income of consumers has pushed the demand for passenger cars, which, in turn, has driven the growth of the automotive pump market. The passenger car segment is anticipated to hold the largest share in the automotive pump market. The market for automotive pump in passenger cars is expected to grow at a significant rate, particularly in the emerging economies of Asia Pacific. Furthermore, the increasing demand for electric cars by consumers and several amendments in transport policies made by various governments to curb harmful emissions are expected to drive the growth of the passenger car segment.
“Asia Pacific is expected to record the highest growth rate during the forecast period.”
The Asia Pacific market is a vast geographical region comprising countries such as Japan, China, India, South Korea, and Thailand. China is the largest producer of automobiles in the world. The country’s automotive sector has witnessed significant growth in recent years. Moreover, component manufacturing startups and Tier I companies have strengthened their foothold in the region, thereby inflating the growth of the market. In addition, established automakers in Japan, China, and South Korea are expected to cater to the increased demand for pumps from OEMs in the region.

In-depth interviews were conducted with CEOs, marketing directors, innovation and technology directors, and executives from various key organizations operating in the market.
• By Company Type: Tier I – 47%, Tier II – 33%, and OEMs – 20%
• By Designation: C Level – 43%, D Level – 39%, and Others – 18%
• By Region: Europe – 36%, Asia Pacific – 32%, North America – 24%, and RoW – 8%
The market comprises major manufacturers such as Aisin Corporation (Japan), Denso (Japan), Robert Bosch GmbH (Germany), Valeo (France), Continental AG (Germany) among others. The study includes an in-depth competitive analysis of these key players in the market with their company profiles, recent developments, and key market strategies.

Research Coverage:
The study covers the market across segments. It aims at estimating the market size and future growth potential of this market across different segments such as type, vehicle type, EV, Sales channel, technology, displacement, off-highway vehicles, application, sales channel and region. The study also includes an in-depth competitive analysis of the key players in the market, along with their company profiles, key observations related to product and business offerings, recent developments, and key market strategies.
Key Benefits of Buying the Report:
The report will help the market leaders/new entrants in this market with information on the closest approximations of the revenue numbers for the overall market and the subsegments. This report will help stakeholders understand the competitive landscape and gain more insights to better position their businesses and plan suitable go-to-market strategies. The report also helps stakeholders understand the pulse of the market and provides them with information on key market drivers, restraints, challenges, and opportunities.



 

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