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車内モニタリングシステム(ICMS):技術、市場、機会、競争、2025-2035年

車内モニタリングシステム(ICMS):技術、市場、機会、競争、2025-2035年


In-cabin Monitoring System (ICMS): Technology, Market, Opportunities, Competition, 2025-2035

主要ハイライト この80ページ超の調査レポートは、ADAS(レベル1、レベル2、レベル2+)、自律走行車(レベル3、レベル4)、ロボットタクシー向けのアクティブドライバーモニタリング、乗員モニタリン... もっと見る

 

 

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サマリー

主要ハイライト

この80ページ超の調査レポートは、ADAS(レベル1、レベル2、レベル2+)、自律走行車(レベル3、レベル4)、ロボットタクシー向けのアクティブドライバーモニタリング、乗員モニタリング、子供検出モニタリングの車内3Dセンシング市場を調査している。

  • ADAS搭載乗用車販売台数、2024年以降
  • DMSおよびOMS向け車室内モニタリングシステム(ICMS)の総アドレス可能市場
  • 車内センシングシステム搭載車とADASおよび自律走行車による将来需要
  • 車室内センシング技術 - 赤外線、3Dセンシング、広角カメラ、レーダーの出荷台数とTAM値
  • 中国、米国、欧州におけるDMSとOMSの車内3Dセンシング市場の現状  
  • VCSELと受光素子(APD、SiPM、SPAD)の販売需要
  • 業界パートナーシップ - DMSおよびOMSサプライヤーとOEMおよびTier 1s
  • 主要ティア1サプライヤー間の競争状況
  • ステークホルダーにとっての推進要因、課題、機会

網羅的なカバー範囲

本レポートのカバー範囲

乗用車販売動向-2023-2024年(過去)、2025-2035年

ADASと自律走行車の販売動向、自動化レベル別内訳

  • ADAS /レベル2以下
  • レベル2以上-条件付自動運転、ハイウェイオートパイロット・パークパイロット、ロボットタクシー

各自動化レベルにおけるICMS(DMSとOMS)の市場浸透率

中国、米国、西欧、日本、韓国、カナダ、東欧、アジア太平洋、中東・アフリカ、南米におけるDMSの市場浸透率ICMS技術搭載車の市場台数/台数

車内モニタリングシステム(ICMS)の用途別市場

  • 車内DMSアプリケーション
  • 車内OMSアプリケーション
  • 車内ジェスチャー認識システム用途

DMSとOMS市場における赤外線(NIR)カメラベースのセンシングの市場浸透度

DMSとOMSにおけるレーダー(mmW/4D)ベースのセンシングの普及率

DMSとOMSにおける3Dセンシング(VCSELとToF)ベースのシステムの市場浸透率

DMSとOMSにおけるLiDARベースのセンシングの市場普及率

3Dセンシング、赤外線カメラセンシング、レーダーセンシング技術のASP算出結果

DMSとOMSアプリケーションにおける3Dセンシング、赤外線カメラセンシング、レーダーセンシング技術の金額別市場規模

潜在的影響

EU、米国、中国、その他におけるドライバー・モニタリング・システムの義務化規制
DMSおよびOMSセンシングシステム・プロバイダーとTier-1とOEMSのパートナーシップマッピング
2025~2035年の販売台数への影響
主要プレーヤーによる量産量
製品価格への影響

車内モニタリングシステム(ICMS)に使用されるコンポーネント - 普及率、市場数量(2025-2035年)、システムプロバイダーとのパートナーシップマッピング、トレンド、主要プレイヤー

  • ToF技術におけるVCSEL 
  • 赤外線LED 
  • アバランシェ・フォトダイオード(APD) 
  • SiPM(シリコン光電子増倍管)

市場概要

世界の自動車産業は、景気回復、技術進歩、消費者嗜好の進化を背景に、2023年以降、乗用車の需要が大幅に回復している。本レポートでは、2025年の車室内モニタリングシステムについて、乗用車の過去と将来の販売動向、先進運転支援システム(ADAS)の急速な普及、ドライバーの安全性向上と事故防止におけるドライバーモニタリングシステム(DMS)や乗員モニタリングシステム(OMS)などの車室内モニタリングシステムの重要性の高まりについて調査している。

乗用車需要の増加

パンデミック(世界的大流行)後の自動車業界は力強い回復を見せ、主要市場で乗用車の販売台数が急増している。欧州では、2023年の乗用車新車販売台数は1,500万台に達し、前年比18.7%の伸びを記録した。この急成長の主因は、電気自動車(EV)の普及と政府の優遇措置である。米国もこれに続き、前年比9%増の約310万台の販売台数を記録した。世界最大の自動車市場である中国は、都市化と可処分所得の上昇を追い風に、2023年の乗用車販売台数が2,600万台を超えた。日本とインドも、小型車と中型車の需要増に支えられ、それぞれ400万台と410万台の販売台数を記録し、成長を遂げた。

この上昇傾向は2024年も続き、乗用車の世界販売台数は5~7%の伸びを示すと推定される。電気自動車やハイブリッド車へのシフトと自動車技術の進歩が相まって、業界の状況は大きく変わりつつある。

乗用車におけるADASの普及率が倍増

先進運転支援システム(ADAS)は、安全性と運転の利便性を向上させ、現代の自動車の要となっている。乗用車におけるADASの普及率は過去2年間で大きく伸びている。2023年には、米国で販売される新車の約50%がアダプティブ・クルーズ・コントロール、レーン・キープ・アシスト、自動緊急ブレーキなどのADAS機能を搭載している。欧州と中国では、厳しい安全規制と先進機能に対する消費者の需要に後押しされ、それぞれ55%と60%と、さらに高い採用率が報告されている。

ADAS搭載車の販売台数は2023年以降、毎年20~25%増加しており、これは事故削減と交通安全性向上におけるADASシステムの重要性の高まりを反映している。

事故防止に関する規制政策が車内監視システムの成長を牽引

世界の規制政策は、自動車に車内監視システムの搭載を義務付ける上で極めて重要な役割を果たしている。欧州連合(EU)の一般安全規則(GSR)は2022年から施行され、すべての新車にドライバーの眠気と注意力を警告するシステムの搭載を義務付けている。同様に、米国高速道路交通安全局(NHTSA)は、脇見運転や疲労運転といったヒューマンエラーによる事故を防止するため、ドライバー監視システムを自動車に搭載する規制を提案している。

このような政策により、自動車メーカーはDMSやOMSを車両に組み込むことを推進し、コンプライアンスを確保し、安全基準を強化している。ヒューマンエラーによる事故防止に重点を置くことで、車内モニタリングシステムは最新の自動車にとって重要な要素となっている。

DMSとOMSを統合した乗用車の普及が進む

ドライバー・モニタリング・システム(DMS)と乗員モニタリング・システム(OMS)の採用は、ADAS搭載車と非搭載車の両方で着実に増加している。2023年には、米国では新車の乗用車の約30%がDMSを搭載し、欧州では35%の普及率が報告された。中国と日本の普及率もそれぞれ40%と25%と、大きな伸びを示している。

全乗員の存在と行動を監視するOMSは、特にADAS機能を備えた車両で普及が進んでいる。DMSとOMSの統合は、規制要件と包括的な車内安全ソリューションの必要性に後押しされ、標準的な慣行となりつつある。

車内モニタリングシステム市場の成長を促進するその他の要因

  • 交通安全に対する消費者意識の高まりが高度監視システムの需要を押し上げている。
  • AI、コンピューター・ビジョン、センサー技術における技術革新がDMSとOMSの能力を高めている。
  • 自律走行車のトレンドの高まりが、乗客の安全を確保するための堅牢な車内監視システムの必要性を誘発

車内モニタリングシステム市場は、技術の進歩、規制の義務化、安全性に対する消費者の要求の高まりによって急速に進化している。競争が激化するなか、サプライヤーはより先進的でコスト効率の高いソリューションを提供するために技術革新を進めており、より安全でコネクテッドなドライビング体験を保証している。

人工知能(AI)と機械学習の進歩により、より高度な監視機能が可能になり、これらのシステムの将来的な範囲は広大である。2030年までには、規制の義務化とより安全な自動車を求める消費者の要望により、世界の新車の70~80%がDMSとOMSを搭載すると推定されている。

技術比較

DMSとOMSは、車内の活動を監視するために様々な技術を組み合わせている 

ドライバー・モニタリング・システム(DMS)と乗員モニタリング・システム(OMS)は様々な技術に依存しており、それぞれが強みと限界を持っている。今回取り上げる主な4つのセンシング技術は、3Dセンシング、広角・高解像度カメラ、赤外線センサー、レーダーである。

各技術にはそれぞれ長所と短所があり、最適な性能を達成するために、多くの車内モニタリングシステムはセンサーフュージョンと呼ばれるプロセスを通じて複数の技術を統合している。

例えば、Aptivはカメラとレーダーを組み合わせて包括的なモニタリングを実現し、1つのシステムでドライバーと乗員の両方のモニタリングを可能にしています。同様に、マグナはハイブリッド・アプローチを採用し、特に要求の厳しい環境において精度と信頼性を向上させている。これらのシステムは、2つ以上の技術の利点を融合させることで、堅牢な性能、精度の向上、効率の向上を実現しています。しかし、このように複雑さが増すと、システム全体のコストが高くなることがよくあります。

競争

車内モニタリングシステム市場は競争が激しく、Seeing Machines、Continental、Bosch、Veoneerなどの大手企業が市場シェアを争っている。Tier-1サプライヤーは、ビルトイン・モニタリング・システムを提供するために積極的に競争しており、自動車メーカーに安全性とコンプライアンスを強化する統合ソリューションを提供している。

各サプライヤーは、技術、パートナーシップ、市場投入までの時間といった強みを活かして、より大きなシェアを獲得しようとしている。高度な安全機能への需要が高まるにつれ、サプライヤーはレベル2からレベル4まで、さまざまなレベルの車両自律性に対応するソリューションを提供するために革新を続けている。

主要インサイト

  •  ボッシュとアプティブは、大手OEMとの強力なパートナーシップと先進的なセンサー・フュージョン技術により、市場シェアとデザイン勝利でリードしている。
  • Seeing MachinesとSmart Eyeは、AIを搭載したカメラシステムに秀でており、高級車やハイエンド車に好まれる選択肢となっている。
  • コンチネンタルとヴァレオは、レーダーベースのOMSとカメラとレーダーの融合システムで、特に欧州と米国で人気を集めている。
  • マグナとハーマンは費用対効果の高いソリューションに重点を置いており、中級車メーカーに人気がある。
  • AEVAはLiDARベースのOMSで突出しており、レベル3-4の自律走行車をターゲットにしているが、技術が複雑なため市場投入までの時間がかかる。
  • LGとGentexは新興プレーヤーであり、LGはカメラレーダーシステムに、Gentexは主流車両向けのカメラベースDMSに特化している。

主な質問への回答

  • アクティブ・ドライバー・モニターと乗員モニター・システムを搭載しているOEMブランド、車種(トリム別)は?また、その販売台数は?
  • 主要なDMSおよびOMSテクノロジー・サプライヤーは?
  • システム・プロバイダがOEMやTier 1から獲得した最近の設計案件は?また、その受注による推定売上高は?
  • 主要な車内モニタリングシステム(ICMS)アクティブDMSおよびOMSサプライヤーの出荷台数は?
  • 車室内3DセンシングアクティブDMSおよびOMS技術の世界全体、ADASおよび自律走行車別の内訳、地域別の内訳の総アドレス可能市場(TAM)は?
  • 車載用3DセンシングDMSとOMSセンサー(NIRカメラとmmWレーダー)のASPは?予想される価格下落は?
  • 中国、米国、西欧におけるドライバーモニタリング(DMS)と乗員モニタリングシステム(OMS)の車室内3Dセンシング技術の状況は?
  • 市場における主要なDMSおよびOMSサプライヤーの差別化要因は何か?
  • DMSおよびOMS市場における主要ティア1間の競争状況は?
  • 車載用3DセンシングDMSおよびOMS市場の今後の主な推進要因、課題、機会は何か?
  • 車室内3DセンシングDMS/OMS市場におけるVCSEL、APD、SiPMsサプライヤーの総需要と対応可能市場は?


 

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Summary

Key Highlights

This 80+ pages study examines the in-cabin 3D sensing market applications of active driver monitoring, occupant monitoring, child-detection monitoring for ADAS (level 1, level 2, level 2+), autonomous vehicles (level 3, level 4), and robotaxis 

  • ADAS equipped passenger vehicle sales, 2024 and beyond 
  • Total addressable market for in-cabin monitoring system (ICMS) for DMS and OMS 
  • In-cabin sensing system equipped vehicles and future demand by ADAS and autonomous vehicles 
  • In-cabin sensing technologies – Infrared, 3D Sensing, Wide-angle camera, radar shipment and TAM value 
  • Status of in-cabin 3D sensing market for DMS and OMS across China, United States, and Europe  
  • Sales Demand for VCSEL and Photodetectors (APD, SiPM, SPADs) 
  • Industry Partnerships – DMS and OMS suppliers with OEMs and Tier 1s
  • Status of competition between leading Tier 1 suppliers 
  • Drivers, Challenges, and Opportunities for stakeholders

Exhaustive Coverage

This report covers-

Passenger Vehicle Sales Trends- 2023-2024 (Historical), 2025-2035

ADAS and Autonomous Vehicle Sales Trends, breakdown by Levels of Automation

  • ADAS /Level 2 and below 
  • Level 2 and Above- Conditional Automation, Highway AutoPilot and Park Pilot, Robotaxis
Market Penetration of ICMS (DMS & OMS) in each level of autonomy -

Market Penetration of DMS across China, US, Western Europe, Japan, S.Korea, Canada, Eastern Europe, Asia Pacific, Middle East & Africa, and South America

Market Volume/ Number of Vehicles equipped with ICMS technology

In-cabin Monitoring Systems (ICMS) by Applications

  • In-cabin DMS Applications
  • In-cabin OMS Applications
  • In-cabin Gesture Recognition Systems Applications 
Market Penetration of Infrared (NIR) camera-based sensing in DMS and OMS Market

Penetration of Radar (mmW/4D) based sensing in DMS and OMS

Market Penetration of 3D Sensing (VCSEL and ToF) based system in DMS and OMS

Market Penetration of LiDAR based sensing in DMS and OMS

Calculated ASPs of 3D Sensing, Infrared Camera Sensing, and Radar Sensing Technology

Market Size by Value of 3D Sensing, Infrared Camera Sensing, and Radar Sensing Technology for DMS and OMS Applications

Potential impact of -

Regulations Mandating Driver Monitoring System in EU, US, China and others.
Partnership mapping of DMS and OMS sensing system providers and Tier-1s with OEMS
Impact on sales volume, 2025-2035
Mass production volume by leading players
Impact on the product pricing

Components used in In-cabin Monitoring System (ICMS)- Penetration, market volume (2025-2035), partnership mapping with system providers, trends and leading players

  • VCSEL in ToF technology 
  • IR LED 
  • Avalanche Photodiodes (APDs) 
  • SiPM (Silicon Photomultiplier)

Market Overview

The global automotive industry has witnessed a significant resurgence in demand for passenger vehicles since 2023, driven by economic recovery, technological advancements, and evolving consumer preferences. This new report Edition 2025 of In-Cabin Monitoring Systems explores the historical and future sales trends of passenger vehicles, the rapid penetration of Advanced Driver Assistance Systems (ADAS), and the increasing importance of in-cabin monitoring systems, such as Driver Monitoring Systems (DMS) and Occupant Monitoring Systems (OMS), in enhancing driver safety and preventing accidents.

Rising Demand for Passenger Vehicles

The post-pandemic era has seen a robust recovery in the automotive sector, with passenger vehicle sales surging across key markets. In Europe, the sales of new passenger cars climbed to 15 million units in 2023, recording year-on-year growth of 18.7%. This whooping growth was majorly driven by the adoption of electric vehicles (EVs) and government incentives. The U.S. followed the suite, reflecting a 9% year-on-year growth accounting for sales volumes of approximately 3.1 million units. China, the world's largest automotive market, recorded sales of over 26 million passenger vehicles in 2023, fueled by urbanization and rising disposable incomes. Japan and India also experienced growth, with sales volumes of 4 million and 4.1 million units, respectively, supported by increasing demand for compact and mid-sized vehicles.

This upward trend continued in 2024, with estimates indicating a 5-7% growth in global passenger vehicle sales. The shift toward electric and hybrid vehicles, coupled with advancements in automotive technology, is reshaping the industry landscape.

Doubling Penetration Rate of ADAS in Passenger Vehicles

Advanced Driver Assistance Systems (ADAS) have become a cornerstone of modern vehicles, enhancing safety and driving convenience. The penetration rate of ADAS in passenger vehicles has grown significantly over the past two years. In 2023, approximately 50% of new vehicles sold in the U.S. were equipped with ADAS features, such as adaptive cruise control, lane-keeping assist, and automatic emergency braking. Europe and China reported even higher adoption rates, at 55% and 60%, respectively, driven by stringent safety regulations and consumer demand for advanced features.

The sales of vehicles equipped with ADAS have grown by 20-25% annually since 2023, reflecting the increasing importance of these systems in reducing accidents and improving road safety.

Regulatory Policies on Accident Prevention is Driving the Growth of In-Cabin Monitoring Systems 

Regulatory policies worldwide are playing a pivotal role in mandating the inclusion of in-cabin monitoring systems in vehicles. The European Union's General Safety Regulation (GSR), effective from 2022, requires all new vehicles to be equipped with driver drowsiness and attention warning systems. Similarly, the U.S. National Highway Traffic Safety Administration (NHTSA) has proposed regulations to include driver monitoring systems in vehicles to prevent accidents caused by human error, such as distracted or fatigued driving.

These policies are driving automakers to integrate DMS and OMS into their vehicles, ensuring compliance and enhancing safety standards. The focus on preventing accidents caused by human error has made in-cabin monitoring systems a critical component of modern vehicles.

Rising Adoption of DMS and OMS Integrated Passenger Vehicles

The adoption of Driver Monitoring Systems (DMS) and Occupant Monitoring Systems (OMS) has seen a steady rise in both ADAS-equipped and non-ADAS vehicles. In 2023, approximately 30% of new passenger vehicles in the U.S. were equipped with DMS, while Europe reported a penetration rate of 35%. China and Japan also witnessed significant adoption, with rates of 40% and 25%, respectively.

OMS, which monitors the presence and behavior of all occupants, is gaining traction, particularly in vehicles with ADAS features. The integration of DMS and OMS is becoming a standard practice, driven by regulatory requirements and the need for comprehensive in-cabin safety solutions.

Other Factors Driving the Growth of the In-Cabin Monitoring System Market

  • Increasing Consumer Awareness about road safety is boosting demand for advanced monitoring systems.
  • Technology Innovations in AI, computer vision, and sensor technology are enhancing the capabilities of DMS and OMS
  • Rising Autonomous Vehicles trend has induced the need for robust in-cabin monitoring systems to ensure passenger safety 
The in-cabin monitoring system market is rapidly evolving, driven by technological advancements, regulatory mandates, and increasing consumer demand for safety. As competition intensifies, suppliers are innovating to offer more advanced and cost-effective solutions, ensuring a safer and more connected driving experience.

The future scope of these systems is vast, with advancements in artificial intelligence (AI) and machine learning enabling more sophisticated monitoring capabilities. By 2030, it is estimated that 70-80% of new vehicles globally will be equipped with DMS and OMS, driven by regulatory mandates and consumer demand for safer vehicles.

Technology Comparison

DMS and OMS Rely on a Combination of Technologies to Monitor In-Cabin Activities 

Driver Monitoring Systems (DMS) and Occupant Monitoring Systems (OMS) rely on a variety of technologies, each with its strengths and limitations. The major four sensing technologies that are discussed in this edition of research study are- 3D Sensing, Wide Angle & High-Resolution Cameras, Infrared Sensors, and Radar

Each technology comes with its own set of strengths and limitations, and to achieve optimal performance, many in-cabin monitoring systems integrate multiple technologies through a process known as sensor fusion.

For example, Aptiv combines cameras and radar to deliver comprehensive monitoring, enabling both driver and occupant monitoring within a single system. Similarly, Magna employs a hybrid approach to improve accuracy and reliability, especially in demanding environments. By merging the advantages of two or more technologies, these systems achieve robust performance, enhanced accuracy, and greater efficiency. However, this increased complexity often leads to higher overall system costs.

Competition

The in-cabin monitoring system market is highly competitive, with leading players such as Seeing Machines, Continental, Bosch, and Veoneer vying for market share. Tier-1 suppliers are aggressively competing to provide built-in monitoring systems, offering automakers integrated solutions that enhance safety and compliance.

Each player is leveraging its strengths in technology, partnerships, and time-to-market to capture a larger share. As the demand for advanced safety features grows, suppliers are innovating to offer solutions that cater to varying levels of vehicle autonomy, from Level 2 to Level 4.

Key Insights

  • Bosch and Aptiv lead in market share and design wins, thanks to their strong partnerships with major OEMs and advanced sensor fusion technologies.
  • Seeing Machines and Smart Eye excel in AI-powered camera systems, making them preferred choices for luxury and high-end vehicles.
  • Continental and Valeo are gaining traction with radar-based OMS and camera-radar fusion systems, particularly in Europe and the U.S.
  • Magna and Harman focus on cost-effective solutions, making them popular among mid-range vehicle manufacturers.
  • AEVA stands out with its LiDAR-based OMS, targeting Level 3-4 autonomous vehicles, though its time-to-market is longer due to the complexity of the technology.
  • LG and Gentex are emerging players, with LG focusing on camera-radar systems and Gentex specializing in camera-based DMS for mainstream vehicles.

Key Questions Answered

  • Which OEM brands, car models (trim wise) are equipped with active driver monitoring and occupant monitoring system? And what are their sales volume?
  • Who are the leading DMS and OMS technology suppliers? 
  • What are the recent design wins of system providers with OEMs and Tier 1s? And what are the estimated revenues of their orders?
  • What are the shipments of these leading in-cabin monitoring system (ICMS) active DMS and OMS suppliers?
  • What is the total addressable market (TAM) of in-cabin 3D sensing active DMS and OMS technologies, globally, breakdown by ADAS and autonomous vehicles, and breakdown by geographies?
  • What are the ASPs of in-cabin 3D sensing DMS and OMS sensors – NIR camera and mmW radar? What will be the expected price erosion?
  • What is the status of driver monitoring (DMS) and occupant monitoring system (OMS) in-cabin 3D sensing technologies in China, United States, and Western Europe? 
  • What are the differentiating factors of the leading DMS and OMS suppliers in the market?
  • How is the status of competition between the leading Tier 1s in DMS and OMS market?
  • What are the key driving factors, challenges, and opportunities in the future for in-cabin 3D sensing DMS and OMS market?
  • What is the total demand and addressable market for VCSEL, APDs, SiPMs suppliers in the in-cabin 3D sensing DMS and OMS market?

 



 

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