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人間栄養市場レポート:2030年までの動向、予測、競合分析


Human Nutrition Market Report: Trends, Forecast and Competitive Analysis to 2030

人間栄養の動向と予測 世界の人間栄養市場の将来は、小児人口、老年人口、妊産婦人口、アスリート人口市場にビジネスチャンスがあり、有望視されている。世界の人間栄養市場は、2024年から2030年までの年平均成... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 言語
Lucintel
ルシンテル
2024年8月1日 US$4,850
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サマリー

人間栄養の動向と予測
世界の人間栄養市場の将来は、小児人口、老年人口、妊産婦人口、アスリート人口市場にビジネスチャンスがあり、有望視されている。世界の人間栄養市場は、2024年から2030年までの年平均成長率が6.3%で、2030年までに推定4,369億ドルに達すると予想される。この市場の主な促進要因は、ウェルネスと健康への人気の高まり、栄養補助食品への関心の高まり、慢性疾患の有病率の上昇、栄養補助食品とベビー用ミルク使用の増加である。
本レポートは150ページ以上あり、ビジネス上の意思決定にお役立ていただけます。いくつかの洞察に基づくサンプル図を以下に示す。
セグメント別人間栄養
この調査には、世界の人間用栄養剤の製品タイプ別、流通チャネル別、用途別、最終用途別、地域別の予測が含まれています。
ヒト用栄養剤の製品タイプ別市場【2018年から2030年までの出荷額分析
- ビタミン
- プロバイオティクス
- タンパク質とアミノ酸
- 炭水化物
- 脂肪および脂肪酸
- ミネラル
- その他
流通チャネル別ヒューマンニュートリション市場【2018年から2030年までの金額別出荷分析
- 店頭販売(OTC)
- 処方箋
ヒューマンニュートリションの用途別市場【2018年から2030年までの出荷額分析
- 栄養補助食品
- 機能性栄養素
- 医療用栄養剤
- 乳児栄養
- 食品・飲料
- その他
最終用途別ヒューマンニュートリション市場【2018年から2030年までの出荷額分析
- 小児人口
- 老人人口
- 妊産婦人口
- アスリート人口
- その他
ヒューマンニュートリションの地域別市場【2018年から2030年までの出荷額分析
- 北米
- 欧州
- アジア太平洋
- その他の地域
ヒューマンニュートリション企業リスト
同市場の企業は、提供する製品の品質に基づいて競争している。この市場の主要企業は、製造施設の拡大、研究開発投資、インフラ整備、バリューチェーン全体にわたる統合機会の活用に注力している。こうした戦略により、人間栄養企業は需要の増加に対応し、競争力を確保し、革新的な製品と技術を開発し、生産コストを削減し、顧客基盤を拡大している。本レポートに掲載されているヒト栄養学関連企業には、以下が含まれる。
- ハンセン
- ユサナ・ヘルスサイエンス
- ファーマバイト
- ネスレ
- ケリーグループ
- グランビア
- コルビオン
- ADM
- バイエルヘルスケア
- アムウェイ
人間栄養市場の洞察
Lucintelは、健康とウェルネスに対する消費者の関心の高まり、ビタミン欠乏症の発生率の上昇、ビタミン強化食品に対する莫大な需要により、予測期間中ビタミンが最大セグメントであり続けると予測している。
この市場の中では、老年人口が最大のセグメントであり続けるだろう。このカテゴリーの人口は高齢化しているため、免疫システムや消化機能を維持・強化する必要性が高まり、慢性疾患がより一般的になっているからである。
北米は、ヒト栄養製品の研究開発への投資が堅調であること、栄養補助食品および機能性食品事業が確立していること、同地域で栄養補助食品に対するニーズが高まっていることから、予測期間中も最大地域であり続けると思われる。
世界の人間栄養市場の特徴
市場規模の推定:ヒト用栄養製品の市場規模を金額(Bドル)で予測
動向と予測分析:各種セグメント・地域別の市場動向(2018年~2023年)と予測(2024年~2030年)。
セグメンテーション分析:ヒト栄養剤の市場規模を製品タイプ、流通チャネル、用途、最終用途、地域別に金額($B)で推計。
地域別分析:ヒト栄養剤市場の北米、欧州、アジア太平洋、その他の地域別内訳
成長機会:ヒト栄養市場における製品タイプ、流通チャネル、用途、最終用途、地域別の成長機会の分析。
戦略分析:これには、M&A、新製品開発、ヒト栄養市場の競争環境などが含まれます。
ポーターのファイブフォースモデルに基づく業界の競争激化の分析。
よくある質問
Q1.人間栄養の市場規模はどのくらいですか?
回答世界の人間栄養市場は、2030年までに推定4,369億ドルに達すると予想されています。
Q2.ヒト栄養市場の成長予測は?
回答世界のヒト栄養市場は、2024年から2030年にかけて年平均成長率6.3%で成長すると予想されています。
Q3.ヒト栄養市場の成長に影響を与える主なドライバーは何ですか?
回答この市場の主な促進要因は、ウェルネスと健康への人気の高まり、栄養補助食品への関心の高まり、慢性疾患の有病率の上昇、栄養補助食品とベビー用ミルク使用の増加です。
Q4.人間栄養市場の主なセグメントは何ですか?
回答世界の人間栄養市場の将来は、小児人口、老人人口、妊産婦人口、アスリート人口市場にビジネスチャンスがあり、有望視されています。
Q5.人間栄養市場の主要企業は?
回答人間栄養の主要企業は以下の通りです:
- ハンセン
- ユサナ・ヘルスサイエンス
- ファーマバイト
- ネスレ
- ケリーグループ
- グランビア
- コルビオン
- ADM
- バイエルヘルスケア
- アムウェイ
Q6.今後、最も市場規模が大きくなると思われる人間栄養分野は?
回答Lucintelは、消費者の健康とウェルネスへの関心の高まり、ビタミン欠乏症の発生率の上昇、ビタミン強化食品への莫大な需要のため、予測期間中ビタミンが最大のセグメントであり続けると予測しています。
Q7.人間栄養市場では、今後5年間でどの地域が最大になると予想されますか?
回答ヒト栄養製品の研究開発への旺盛な投資、栄養補助食品・機能性食品事業の確立、同地域における栄養補助食品へのニーズの高まりにより、予測期間中、北米が最大地域であり続けるでしょう。
Q.8 本レポートのカスタマイズは可能ですか?
回答はい、Lucintel は追加費用なしで 10% のカスタマイズを提供します。
本レポートは以下の11の主要な質問に回答しています:
Q.1.製品タイプ別(ビタミン、プロバイオティクス、タンパク質・アミノ酸、炭水化物、脂肪・脂肪酸、ミネラル、その他)、流通チャネル別(一般用医薬品(OTC)、処方箋)、用途別(栄養補助食品、機能性栄養食品、その他)の人間栄養市場で最も有望な高成長機会にはどのようなものがあるか、用途(栄養補助食品、機能性栄養素、医療栄養、乳児栄養、食品・飲料、その他)、最終用途(小児人口、老人人口、妊産婦人口、アスリート人口、その他)、地域(北米、欧州、アジア太平洋地域、その他の地域)は?
Q.2.今後成長が加速するセグメントとその理由は?
Q.3.今後成長が加速すると思われる地域とその理由は?
Q.4.市場ダイナミクスに影響を与える主な要因は何か?市場における主な課題とビジネスリスクは?
Q.5.この市場におけるビジネスリスクと競争上の脅威は?
Q.6.この市場における新たなトレンドとその理由は?
Q.7.市場における顧客の需要の変化にはどのようなものがありますか?
Q.8.市場の新しい動きにはどのようなものがありますか?これらの開発をリードしている企業はどこですか?
Q.9.市場の主要プレーヤーは?主要プレーヤーは事業成長のためにどのような戦略的取り組みを進めていますか?
Q.10.この市場における競合製品にはどのようなものがあり、材料や製品の代替によって市場シェアを失う脅威はどの程度ありますか?
Q.11.過去5年間にどのようなM&Aが行われ、業界にどのような影響を与えましたか?

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目次

目次

1.要旨
2.世界の人間栄養市場:市場ダイナミクス
2.1:序論、背景、分類
2.2:サプライチェーン
2.3:業界の推進要因と課題
3.2018年から2030年までの市場動向と予測分析
3.1.マクロ経済動向(2018年~2023年)と予測(2024年~2030年)
3.2.世界の人間栄養市場の動向(2018年~2023年)と予測(2024年~2030年)
3.3:ヒューマンニュートリションの世界市場:製品タイプ別
3.3.1:ビタミン
3.3.2:プロバイオティクス
3.3.3:タンパク質とアミノ酸
3.3.4:炭水化物
3.3.5: 脂肪と脂肪酸
3.3.6:ミネラル
3.3.7: その他
3.4:人間栄養の世界市場:流通チャネル別
3.4.1:店頭販売(OTC)
3.4.2:処方箋
3.5: 人間用栄養剤の世界市場:用途別
3.5.1:栄養補助食品
3.5.2:機能性栄養素
3.5.3:医療栄養
3.5.4: 乳幼児栄養
3.5.5: 食品・飲料
3.5.6: その他
3.6:人間栄養の世界市場:最終用途別
3.6.1:小児人口
3.6.2:老年人口
3.6.3: 母体人口
3.6.4:アスリート人口
3.6.5:その他
4.2018年から2030年までの地域別市場動向と予測分析
4.1:ヒューマンニュートリションの世界地域別市場
4.2:北米の人間栄養市場
4.2.1:北米の人間栄養市場:製品タイプ別ビタミン、プロバイオティクス、タンパク質・アミノ酸、炭水化物、脂肪・脂肪酸、ミネラル、その他
4.2.2:北米の人間用栄養剤市場:最終用途別小児人口、老人人口、妊産婦人口、アスリート人口、その他
4.3:欧州の人間栄養市場
4.3.1:欧州の人間栄養市場:製品タイプ別ビタミン、プロバイオティクス、タンパク質・アミノ酸、炭水化物、脂肪・脂肪酸、ミネラル、その他
4.3.2:欧州の人間用栄養剤市場:最終用途別:小児人口、老人人口、妊産婦人口、アスリート人口、その他
4.4:APACの人間栄養市場
4.4.1:APACの人間栄養市場:製品タイプ別ビタミン、プロバイオティクス、タンパク質・アミノ酸、炭水化物、脂肪・脂肪酸、ミネラル、その他
4.4.2:APACの人間栄養市場:最終用途別:小児人口、老人人口、妊産婦人口、アスリート人口、その他
4.5: ROWの人間栄養市場
4.5.1:ROWの人間栄養市場:製品タイプ別ビタミン、プロバイオティクス、タンパク質・アミノ酸、炭水化物、脂肪・脂肪酸、ミネラル、その他
4.5.2:ROWの人間栄養市場:最終用途別:小児人口、老人人口、妊産婦人口、アスリート人口、その他
5.競合分析
5.1:製品ポートフォリオ分析
5.2:オペレーションの統合
5.3:ポーターのファイブフォース分析
6.成長機会と戦略分析
6.1:成長機会分析
6.1.1:世界の人間栄養市場の製品タイプ別成長機会
6.1.2:世界の人間栄養市場の成長機会:流通チャネル別
6.1.3:世界の人間栄養市場の成長機会:用途別
6.1.4:人間栄養の世界市場の成長機会:最終用途別
6.1.5:人間栄養の世界市場の地域別成長機会
6.2:世界の人間栄養市場の新たな動向
6.3: 戦略的分析
6.3.1:新製品開発
6.3.2:世界の人間栄養市場の生産能力拡大
6.3.3:ヒューマンニュートリションの世界市場における合併、買収、合弁事業
6.3.4:認証とライセンス
7.主要企業のプロフィール
7.1:ハンセン
7.2:ユサナ・ヘルスサイエンス
7.3: ファーマバイト
7.4: ネスレ
7.5:ケリーグループ
7.6: グランビア
7.7: コルビオン
7.8: ADM
7.9: バイエルヘルスケア
7.10: アムウェイ

 

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Summary

Human Nutrition Trends and Forecast
The future of the global human nutrition market looks promising with opportunities in the pediatric population, geriatric population, maternal population, and athletes population markets. The global human nutrition market is expected to reach an estimated $436.9 billion by 2030 with a CAGR of 6.3% from 2024 to 2030. The major drivers for this market are growing popularity of wellness and health, rising interest in dietary supplements, as well as, rising prevalence of chronic illnesses and increasing use of nutritional supplements and baby formulae.
A more than 150-page report is developed to help in your business decisions. Sample figures with some insights are shown below.
Human Nutrition by Segment
The study includes a forecast for the global human nutrition by product type, distribution channel, application, end use, and region.
Human Nutrition Market by Product Type [Shipment Analysis by Value from 2018 to 2030]:
• Vitamins
• Probiotics
• Proteins & Amino Acids
• Carbohydrates
• Fats & Fatty Acids
• Minerals
• Others
Human Nutrition Market by Distribution Channel [Shipment Analysis by Value from 2018 to 2030]:
• Over-the-Counter (OTC)
• Prescribed
Human Nutrition Market by Application [Shipment Analysis by Value from 2018 to 2030]:
• Dietary Supplements
• Functional Nutrients
• Medical Nutrition
• Infant Nutrition
• Food & Beverages
• Others
Human Nutrition Market by End Use [Shipment Analysis by Value from 2018 to 2030]:
• Pediatric Population
• Geriatric Population
• Maternal Population
• Athletes Population
• Others
Human Nutrition Market by Region [Shipment Analysis by Value from 2018 to 2030]:
• North America
• Europe
• Asia Pacific
• The Rest of the World
List of Human Nutrition Companies
Companies in the market compete on the basis of product quality offered. Major players in this market focus on expanding their manufacturing facilities, R&D investments, infrastructural development, and leverage integration opportunities across the value chain. With these strategies human nutrition companies cater increasing demand, ensure competitive effectiveness, develop innovative products & technologies, reduce production costs, and expand their customer base. Some of the human nutrition companies profiled in this report include-
• Hansen
• USANA Health Science
• Pharmavite
• Nestle
• Kerry Group
• Glanbia
• Corbion
• ADM
• Bayer Health Care
• Amway
Human Nutrition Market Insights
Lucintel forecasts that vitamins will remain the largest segment over the forecast period due to growing consumer focus on health and wellness, the incidence of vitamin deficiencies rising, and the enormous demand for foods fortified with vitamins.
Within this market, geriatric population will remain the largest segment because the population in this category is getting older, which means there is a greater need to maintain and enhance their immune systems and digestion, and chronic illnesses are more common.
North America will remain the largest region over the forecast period due to robust investments in the R&D of human nutrition products, a well-established nutraceutical and functional food business, and increasing need for nutritional supplements in the region.
Features of the Global Human Nutrition Market
Market Size Estimates: Human nutrition market size estimation in terms of value ($B).
Trend and Forecast Analysis: Market trends (2018 to 2023) and forecast (2024 to 2030) by various segments and regions.
Segmentation Analysis: Human nutrition market size by product type, distribution channel, application, end use, and region in terms of value ($B).
Regional Analysis: Human nutrition market breakdown by North America, Europe, Asia Pacific, and Rest of the World.
Growth Opportunities: Analysis of growth opportunities in different product type, distribution channel, application, end use, and regions for the human nutrition market.
Strategic Analysis: This includes M&A, new product development, and competitive landscape of the human nutrition market.
Analysis of competitive intensity of the industry based on Porter’s Five Forces model.
FAQ
Q1. What is the human nutrition market size?
Answer: The global human nutrition market is expected to reach an estimated $436.9 billion by 2030.
Q2. What is the growth forecast for human nutrition market?
Answer: The global human nutrition market is expected to grow with a CAGR of 6.3% from 2024 to 2030.
Q3. What are the major drivers influencing the growth of the human nutrition market?
Answer: The major drivers for this market are growing popularity of wellness and health, rising interest in dietary supplements, as well as, rising prevalence of chronic illnesses and increasing use of nutritional supplements and baby formulae.
Q4. What are the major segments for human nutrition market?
Answer: The future of the global human nutrition market looks promising with opportunities in the pediatric population, geriatric population, maternal population, and athletes population markets.
Q5. Who are the key human nutrition market companies?
Answer: Some of the key human nutrition companies are as follows:
• Hansen
• USANA Health Science
• Pharmavite
• Nestle
• Kerry Group
• Glanbia
• Corbion
• ADM
• Bayer Health Care
• Amway
Q6. Which human nutrition market segment will be the largest in future?
Answer: Lucintel forecasts that vitamins will remain the largest segment over the forecast period due to growing consumer focus on health and wellness, the incidence of vitamin deficiencies rising, and the enormous demand for foods fortified with vitamins.
Q7. In human nutrition market, which region is expected to be the largest in next 5 years?
Answer: North America will remain the largest region over the forecast period due to robust investments in the R&D of human nutrition products, a well-established nutraceutical and functional food business, and increasing need for nutritional supplements in the region.
Q.8 Do we receive customization in this report?
Answer: Yes, Lucintel provides 10% customization without any additional cost.
This report answers following 11 key questions:
Q.1. What are some of the most promising, high-growth opportunities for the human nutrition market by product type (vitamins, probiotics, proteins & amino acids, carbohydrates, fats & fatty acids, minerals, and others), distribution channel (over-the-counter (OTC) and prescribed), application (dietary supplements, functional nutrients, medical nutrition, infant nutrition, food & beverages, and others), end use (pediatric population, geriatric population, maternal population, athletes population, and others), and region (North America, Europe, Asia Pacific, and the Rest of the World)?
Q.2. Which segments will grow at a faster pace and why?
Q.3. Which region will grow at a faster pace and why?
Q.4. What are the key factors affecting market dynamics? What are the key challenges and business risks in this market?
Q.5. What are the business risks and competitive threats in this market?
Q.6. What are the emerging trends in this market and the reasons behind them?
Q.7. What are some of the changing demands of customers in the market?
Q.8. What are the new developments in the market? Which companies are leading these developments?
Q.9. Who are the major players in this market? What strategic initiatives are key players pursuing for business growth?
Q.10. What are some of the competing products in this market and how big of a threat do they pose for loss of market share by material or product substitution?
Q.11. What M&A activity has occurred in the last 5 years and what has its impact been on the industry?

For any questions related to Human Nutrition Market, Human Nutrition Market Size, Human Nutrition Market Growth, Human Nutrition Market Analysis, Human Nutrition Market Report, Human Nutrition Market Share, Human Nutrition Market Trends, Human Nutrition Market Forecast, Human Nutrition Companies, write Lucintel analyst at email: helpdesk@lucintel.com. We will be glad to get back to you soon.



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Table of Contents

Table of Contents

1. Executive Summary
2. Global Human Nutrition Market : Market Dynamics
2.1: Introduction, Background, and Classifications
2.2: Supply Chain
2.3: Industry Drivers and Challenges
3. Market Trends and Forecast Analysis from 2018 to 2030
3.1. Macroeconomic Trends (2018-2023) and Forecast (2024-2030)
3.2. Global Human Nutrition Market Trends (2018-2023) and Forecast (2024-2030)
3.3: Global Human Nutrition Market by Product Type
3.3.1: Vitamins
3.3.2: Probiotics
3.3.3: Proteins & Amino Acids
3.3.4: Carbohydrates
3.3.5: Fats & Fatty Acids
3.3.6: Minerals
3.3.7: Others
3.4: Global Human Nutrition Market by Distribution Channel
3.4.1: Over-the-Counter (OTC)
3.4.2: Prescribed
3.5: Global Human Nutrition Market by Application
3.5.1: Dietary Supplements
3.5.2: Functional Nutrients
3.5.3: Medical Nutrition
3.5.4: Infant Nutrition
3.5.5: Food & Beverages
3.5.6: Others
3.6: Global Human Nutrition Market by End Use
3.6.1: Pediatric Population
3.6.2: Geriatric Population
3.6.3: Maternal Population
3.6.4: Athletes Population
3.6.5: Others
4. Market Trends and Forecast Analysis by Region from 2018 to 2030
4.1: Global Human Nutrition Market by Region
4.2: North American Human Nutrition Market
4.2.1: North American Human Nutrition Market by Product Type: Vitamins, Probiotics, Proteins & Amino Acids, Carbohydrates, Fats & Fatty Acids, Minerals, and Others
4.2.2: North American Human Nutrition Market by End Use: Pediatric Population, Geriatric Population, Maternal Population, Athletes Population, and Others
4.3: European Human Nutrition Market
4.3.1: European Human Nutrition Market by Product Type: Vitamins, Probiotics, Proteins & Amino Acids, Carbohydrates, Fats & Fatty Acids, Minerals, and Others
4.3.2: European Human Nutrition Market by End Use: Pediatric Population, Geriatric Population, Maternal Population, Athletes Population, and Others
4.4: APAC Human Nutrition Market
4.4.1: APAC Human Nutrition Market by Product Type: Vitamins, Probiotics, Proteins & Amino Acids, Carbohydrates, Fats & Fatty Acids, Minerals, and Others
4.4.2: APAC Human Nutrition Market by End Use: Pediatric Population, Geriatric Population, Maternal Population, Athletes Population, and Others
4.5: ROW Human Nutrition Market
4.5.1: ROW Human Nutrition Market by Product Type: Vitamins, Probiotics, Proteins & Amino Acids, Carbohydrates, Fats & Fatty Acids, Minerals, and Others
4.5.2: ROW Human Nutrition Market by End Use: Pediatric Population, Geriatric Population, Maternal Population, Athletes Population, and Others
5. Competitor Analysis
5.1: Product Portfolio Analysis
5.2: Operational Integration
5.3: Porter’s Five Forces Analysis
6. Growth Opportunities and Strategic Analysis
6.1: Growth Opportunity Analysis
6.1.1: Growth Opportunities for the Global Human Nutrition Market by Product Type
6.1.2: Growth Opportunities for the Global Human Nutrition Market by Distribution Channel
6.1.3: Growth Opportunities for the Global Human Nutrition Market by Application
6.1.4: Growth Opportunities for the Global Human Nutrition Market by End Use
6.1.5: Growth Opportunities for the Global Human Nutrition Market by Region
6.2: Emerging Trends in the Global Human Nutrition Market
6.3: Strategic Analysis
6.3.1: New Product Development
6.3.2: Capacity Expansion of the Global Human Nutrition Market
6.3.3: Mergers, Acquisitions, and Joint Ventures in the Global Human Nutrition Market
6.3.4: Certification and Licensing
7. Company Profiles of Leading Players
7.1: Hansen
7.2: USANA Health Science
7.3: Pharmavite
7.4: Nestle
7.5: Kerry Group
7.6: Glanbia
7.7: Corbion
7.8: ADM
7.9: Bayer Health Care
7.10: Amway

 

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