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石油・ガスデータ収益化市場レポート:2030年までの動向、予測、競合分析


Oil and Gas Data Monetization Market Report: Trends, Forecast and Competitive Analysis to 2030

石油・ガスデータ収益化の動向と予測 世界の石油・ガスデータ収益化市場の将来は、直接的な石油・ガスデータ収益化市場と間接的な石油・ガスデータ収益化市場にビジネスチャンスがあり、有望視されている。世界... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 言語
Lucintel
ルシンテル
2024年7月1日 US$4,850
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サマリー

石油・ガスデータ収益化の動向と予測
世界の石油・ガスデータ収益化市場の将来は、直接的な石油・ガスデータ収益化市場と間接的な石油・ガスデータ収益化市場にビジネスチャンスがあり、有望視されている。世界の石油・ガスデータ収益化市場は、2024年から2030年までの年平均成長率(CAGR)が17.8%で、2030年までに推定1,293億ドルに達すると予測される。この市場の主な促進要因は、新たな洞察の収集・整理・強化を目的としたビッグデータ技術の利用拡大、競争力と事業運営の改善を目的としたデータ収益化ソリューションに対する需要の高まり、さらにはシステムの可用性向上と迅速なデジタル化である。

150ページを超える本レポートは、ビジネス上の意思決定に役立つよう作成されています。以下に、いくつかの洞察に基づくサンプル図を示す。

セグメント別石油・ガスデータの収益化
本調査では、世界の石油・ガスデータの収益化について、コンポーネント別、手法別、E&Pライフサイクル別、用途別、地域別の予測を掲載しています。
コンポーネント別石油・ガスデータマネタイゼーション市場【2018年から2030年までの出荷額分析
- 石油・ガスデータAs-A-Service収益化
- 石油・ガスデータ収益化専門サービス
- 石油・ガスデータ収益化ソフトウェア/プラットフォーム
方法別石油・ガスデータマネタイゼーション市場【2018年から2030年までの出荷額分析
- 直接的な石油・ガスデータの収益化
- 間接的な石油・ガスデータの収益化
E&Pライフサイクル別石油・ガスデータマネタイゼーション市場【2018~2030年出荷額分析
- 石油・ガス探査データ収益化
- 石油・ガス開発データ収益化
- 石油・ガス生産データ収益化
石油・ガスデータマネタイゼーション市場:用途別【2018年~2030年の出荷額分析
- 上流
- 中流
- 下流
石油・ガスデータ収益化市場:地域別 [2018年から2030年までの出荷額分析]:
- 北米
- ヨーロッパ
- アジア太平洋
- その他の地域
石油・ガスデータ収益化企業一覧
同市場の企業は、提供する製品の品質で競争している。この市場の主要企業は、製造施設の拡大、研究開発投資、インフラ整備、バリューチェーン全体にわたる統合機会の活用に注力している。こうした戦略により、石油・ガスデータ収益化企業は需要の増加に対応し、競争力を確保し、革新的な製品と技術を開発し、生産コストを削減し、顧客基盤を拡大している。本レポートで紹介する石油・ガスデータ収益化企業には、以下の企業が含まれます。
- ハリバートン
- シュルンベルジェ
- インフォマティカ
- SAP
- オラクル
- アクセンチュア
- IBM
- EMC
- マイクロソフト
- タタ・コンサルタンシー・サービス
石油・ガスデータ収益化市場の洞察
Lucintelは、石油・ガスデータ収益化ソフトウェア/プラットフォームは、SaaSやIoTの導入が急速に進み、プロバイダーが新しいビジネスモデルを取り入れる柔軟性を求めているため、予測期間中も最大セグメントであり続けると予測している。
この市場の中で、間接的な石油・ガスデータの収益化は、国営石油・ガス会社による支出の増加と、国営石油・ガス会社による生産高の世界的な最大シェアにより、より高い成長が見込まれる。
北米は、石油生産の増加、必要なインフラの利用可能性、同地域内での間接的なデータ収益化の利用により、予測期間中最大の地域であり続ける。
世界の石油・ガスデータ収益化市場の特徴
市場規模の推定:石油・ガスデータ収益化市場規模を金額(Bドル)で推計。
動向と予測分析:各種セグメント・地域別の市場動向(2018年~2023年)と予測(2024年~2030年)。
セグメンテーション分析:石油・ガスデータの収益化市場規模をコンポーネント別、手法別、E&Pライフサイクル別、用途別、地域別に金額(Bドル)で推計。
地域別分析:石油・ガスデータ収益化市場の北米、欧州、アジア太平洋、その他の地域別内訳。
成長機会:石油・ガスデータ収益化市場のコンポーネント、手法、E&Pライフサイクル、アプリケーション、地域別の成長機会分析。
戦略分析:これには、石油・ガスデータ収益化市場のM&A、新製品開発、競争環境などが含まれます。
ポーターのファイブフォースモデルに基づく業界の競争激化の分析。

よくある質問
Q1.石油・ガスデータの収益化市場規模はどのくらいですか?
回答世界の石油・ガスデータ収益化市場は、2030年までに推定1,293億ドルに達すると予想されています。
Q2.石油・ガスデータ収益化市場の成長予測は?
回答世界の石油・ガスデータ収益化市場は、2024年から2030年にかけてCAGR 17.8%で成長すると予測されています。
Q3.石油・ガスデータ収益化市場の成長に影響を与える主なドライバーは何ですか?
回答この市場の主な促進要因は、新たな洞察の収集、整理、強化を目的としたビッグデータ技術の利用拡大、競争力と事業運営を向上させるためのデータ収益化ソリューションに対する需要の高まり、ならびにシステムの可用性の向上と迅速なデジタル化です。
Q4.石油・ガスデータ収益化市場の主要セグメントは?
回答世界の石油・ガスデータ収益化市場の将来は、直接的な石油・ガスデータ収益化市場と間接的な石油・ガスデータ収益化市場にビジネスチャンスがあり、有望視されています。
Q5.石油・ガスデータ収益化市場の主要企業は?
回答主要な石油・ガスデータ収益化企業は以下の通りです:
- ハリバートン
- シュルンベルジェ
- インフォマティカ
- SAP
- オラクル
- アクセンチュア
- IBM
- EMC
- マイクロソフト
- タタ・コンサルタンシー・サービス
Q6.石油・ガスのデータマネタイゼーション市場において、今後最も大きくなるセグメントは?
回答Lucintelは、石油・ガスデータ収益化ソフトウェア/プラットフォームが予測期間中最大のセグメントであり続けると予測しています。これは、SaaSとIoTの導入が急速に発展し続け、プロバイダーが新しいビジネスモデルを取り入れる柔軟性を求めているからです。
Q7.石油・ガスデータ収益化市場において、今後5年間で最大になると予想される地域は?
回答石油生産量の増加、必要なインフラの利用可能性、同地域内での間接的なデータマネタイゼーションの活用により、予測期間中、北米が最大の地域であり続けるでしょう。
Q.8 本レポートのカスタマイズは可能ですか?
回答はい、Lucintel は追加費用なしで 10% のカスタマイズを提供します。
本レポートは以下の11の主要な質問に回答しています:
Q.1.石油・ガスデータの収益化市場において、コンポーネント別(石油・ガスデータのサービスとしての収益化、専門的な石油・ガスデータの収益化サービス、石油・ガスデータの収益化ソフトウェア/プラットフォーム)、手法別(直接的な石油・ガスデータの収益化、間接的な石油・ガスデータの収益化)、最も有望で高成長の機会にはどのようなものがあるか、E&Pライフサイクル(石油・ガス探鉱データマネタイゼーション、石油・ガス開発データマネタイゼーション、石油・ガス生産データマネタイゼーション)、用途(上流、中流、下流)、地域(北米、欧州、アジア太平洋、その他の地域)。
Q.2.今後成長が加速するセグメントとその理由は?
Q.3.今後成長が加速すると思われる地域とその理由は?
Q.4.市場ダイナミクスに影響を与える主な要因は何か?市場における主な課題とビジネスリスクは?
Q.5.この市場におけるビジネスリスクと競争上の脅威は?
Q.6.この市場における新たなトレンドとその理由は?
Q.7.市場における顧客の需要の変化にはどのようなものがありますか?
Q.8.市場の新しい動きにはどのようなものがありますか?これらの開発をリードしている企業はどこですか?
Q.9.市場の主要プレーヤーは?主要プレーヤーは事業成長のためにどのような戦略的取り組みを進めていますか?
Q.10.この市場における競合製品にはどのようなものがあり、材料や製品の代替によって市場シェアを失う脅威はどの程度ありますか?
Q.11.過去5年間にどのようなM&Aが行われ、業界にどのような影響を与えましたか?



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目次

目次

1.要旨

2.世界の石油・ガスデータ収益化市場:市場ダイナミクス
2.1:序論、背景、分類
2.2:サプライチェーン
2.3:業界の推進要因と課題

3.2018年から2030年までの市場動向と予測分析
3.1.マクロ経済動向(2018年~2023年)と予測(2024年~2030年)
3.2.世界の石油・ガスデータマネタイゼーション市場動向(2018年~2023年)と予測(2024年~2030年)
3.3:石油・ガスデータ収益化の世界市場:コンポーネント別
3.3.1:サービス型石油・ガスデータの収益化
3.3.2:専門的な石油・ガスデータの収益化サービス
3.3.3:石油・ガスデータ収益化ソフトウェア/プラットフォーム
3.4:石油・ガスデータ収益化の世界市場:方法別
3.4.1:直接的な石油・ガスデータの収益化
3.4.2:間接的な石油・ガスデータの収益化
3.5: 石油・ガスデータ収益化の世界市場:E&Pライフサイクル別
3.5.1:石油・ガス探査データの収益化
3.5.2:石油・ガス開発データの収益化
3.5.3:石油・ガス生産データの収益化
3.6:石油・ガスデータ収益化の世界市場:用途別
3.6.1:上流
3.6.2: 中流
3.6.3: ダウンストリーム

4.2018年から2030年までの地域別市場動向と予測分析
4.1:石油・ガスデータ収益化の世界地域別市場
4.2:北米の石油・ガスデータ収益化市場
4.2.1:北米の石油・ガスデータ収益化市場:コンポーネント別石油・ガスデータ収益化サービス、石油・ガスデータ収益化専門サービス、石油・ガスデータ収益化ソフトウェア/プラットフォーム
4.2.2:北米の石油・ガスデータの収益化市場:方法別:直接的な石油・ガスデータの収益化、間接的な石油・ガスデータの収益化
4.3:ヨーロッパの石油・ガスデータ収益化市場
4.3.1:欧州の石油・ガスデータ収益化市場:コンポーネント別サービス型石油・ガスデータの収益化、専門的石油・ガスデータの収益化サービス、石油・ガスデータの収益化ソフトウェア/プラットフォーム
4.3.2:欧州の石油・ガスデータ収益化市場:方法別:直接的な石油・ガスデータの収益化、間接的な石油・ガスデータの収益化
4.4:APACの石油・ガスデータ収益化市場
4.4.1:APACの石油・ガスデータ収益化市場:コンポーネント別石油・ガスデータ収益化サービス、石油・ガスデータ収益化専門サービス、石油・ガスデータ収益化ソフトウェア/プラットフォーム
4.4.2:APACの石油・ガスデータの収益化市場:方法別:直接的な石油・ガスデータの収益化、間接的な石油・ガスデータの収益化
4.5: ROWの石油・ガスデータ収益化市場
4.5.1:ROWの石油・ガスデータ収益化市場:コンポーネント別石油・ガスデータ収益化サービス、石油・ガスデータ収益化専門サービス、石油・ガスデータ収益化ソフトウェア/プラットフォーム
4.5.2:ROWの石油・ガスデータ収益化市場:方法別:直接的な石油・ガスデータの収益化、間接的な石油・ガスデータの収益化

5.競合分析
5.1:製品ポートフォリオ分析
5.2:オペレーションの統合
5.3:ポーターのファイブフォース分析

6.成長機会と戦略分析
6.1:成長機会分析
6.1.1:世界の石油・ガスデータ収益化市場におけるコンポーネント別の成長機会
6.1.2:世界の石油・ガスデータ収益化市場の成長機会:方法別
6.1.3: 石油・ガスデータ収益化の世界市場の成長機会:E&Pライフサイクル別
6.1.4:石油・ガスデータ収益化の世界市場:用途別成長機会
6.1.5:石油・ガスデータ収益化の世界市場における成長機会(地域別
6.2:石油・ガスデータ収益化の世界市場における新たな動向
6.3: 戦略的分析
6.3.1:新製品開発
6.3.2:石油・ガスデータ収益化の世界市場における生産能力拡大
6.3.3:石油・ガスデータ収益化の世界市場における合併、買収、合弁事業
6.3.4:認証とライセンス

7.主要企業のプロフィール
7.1:ハリバートン
7.2: シュルンベルジェ
7.3: インフォマティカ
7.4: SAP
7.5: オラクル
7.6: アクセンチュア
7.7: IBM
7.8: EMC
7.9: マイクロソフト
7.10: タタ・コンサルタンシー・サービシズ

 

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Summary

Oil and Gas Data Monetization Trends and Forecast
The future of the global oil and gas data monetization market looks promising with opportunities in the direct oil and gas data monetization and indirect oil and gas data monetization markets. The global oil and gas data monetization market is expected to reach an estimated $129.3 billion by 2030 with a CAGR of 17.8% from 2024 to 2030. The major drivers for this market are growth in the use of big data technology for the purposes of gathering, organizing, and enhancing new insights, rising demand for data monetization solutions to improve their competitiveness and business operations, as well as, rising system availability and fast digitalization.

A more than 150-page report is developed to help in your business decisions. Sample figures with some insights are shown below.

Oil and Gas Data Monetization by Segment
The study includes a forecast for the global oil and gas data monetization by component, method, E&P lifecycle, application, and region.
Oil and Gas Data Monetization Market by Component [Shipment Analysis by Value from 2018 to 2030]:
• Oil & Gas Data-As-A-Service Monetization
• Professional Oil & Gas Data Monetization Services
• Oil & Gas Data Monetization Software/Platform
Oil and Gas Data Monetization Market by Method [Shipment Analysis by Value from 2018 to 2030]:
• Direct Oil and Gas Data Monetization
• Indirect Oil and Gas Data Monetization
Oil and Gas Data Monetization Market by E&P Lifecycle [Shipment Analysis by Value from 2018 to 2030]:
• Oil & Gas Exploration Data Monetization
• Oil & Gas Development Data Monetization
• Oil & Gas Production Data Monetization
Oil and Gas Data Monetization Market by Application [Shipment Analysis by Value from 2018 to 2030]:
• Upstream
• Midstream
• Downstream
Oil and Gas Data Monetization Market by Region [Shipment Analysis by Value from 2018 to 2030]:
• North America
• Europe
• Asia Pacific
• The Rest of the World
List of Oil and Gas Data Monetization Companies
Companies in the market compete on the basis of product quality offered. Major players in this market focus on expanding their manufacturing facilities, R&D investments, infrastructural development, and leverage integration opportunities across the value chain. With these strategies oil and gas data monetization companies cater increasing demand, ensure competitive effectiveness, develop innovative products & technologies, reduce production costs, and expand their customer base. Some of the oil and gas data monetization companies profiled in this report include-
• Halliburton
• Schlumberger
• Informatica
• SAP
• Oracle
• Accenture
• IBM
• EMC
• Microsoft
• Tata Consultancy Services
Oil and Gas Data Monetization Market Insights
Lucintel forecasts that oil & gas data monetization software/platform will remain the largest segment over the forecast period because SaaS and IoT installations continue to quickly develop, providers demand flexibility to embrace new business models.
Within this market, indirect oil and gas data monetization is expected to witness higher growth due to growing spending by national oil and gas companies and maximum share of output by national oil and gas companies globally.
North America will remain the largest region over the forecast period due to increasing oil production, availability of required infrastructure, and utilization of indirect data monetization within the region.
Features of the Global Oil and Gas Data Monetization Market
Market Size Estimates: Oil and gas data monetization market size estimation in terms of value ($B).
Trend and Forecast Analysis: Market trends (2018 to 2023) and forecast (2024 to 2030) by various segments and regions.
Segmentation Analysis: Oil and gas data monetization market size by component, method, E&P lifecycle, application, and region in terms of value ($B).
Regional Analysis: Oil and gas data monetization market breakdown by North America, Europe, Asia Pacific, and Rest of the World.
Growth Opportunities: Analysis of growth opportunities in different component, method, E&P lifecycle, application, and regions for the oil and gas data monetization market.
Strategic Analysis: This includes M&A, new product development, and competitive landscape of the oil and gas data monetization market.
Analysis of competitive intensity of the industry based on Porter’s Five Forces model.

FAQ
Q1. What is the oil and gas data monetization market size?
Answer: The global oil and gas data monetization market is expected to reach an estimated $129.3 billion by 2030.
Q2. What is the growth forecast for oil and gas data monetization market?
Answer: The global oil and gas data monetization market is expected to grow with a CAGR of 17.8% from 2024 to 2030.
Q3. What are the major drivers influencing the growth of the oil and gas data monetization market?
Answer: The major drivers for this market are growth in the use of big data technology for the purposes of gathering, organizing, and enhancing new insights, rising demand for data monetization solutions to improve their competitiveness and business operations, as well as, rising system availability and fast digitalization.
Q4. What are the major segments for oil and gas data monetization market?
Answer: The future of the global oil and gas data monetization market looks promising with opportunities in the direct oil and gas data monetization and indirect oil and gas data monetization markets.
Q5. Who are the key oil and gas data monetization market companies?
Answer: Some of the key oil and gas data monetization companies are as follows:
• Halliburton
• Schlumberger
• Informatica
• SAP
• Oracle
• Accenture
• IBM
• EMC
• Microsoft
• Tata Consultancy Services
Q6. Which oil and gas data monetization market segment will be the largest in future?
Answer: Lucintel forecasts that oil & gas data monetization software/platform will remain the largest segment over the forecast period because SaaS and IoT installations continue to quickly develop, providers demand flexibility to embrace new business models.
Q7. In oil and gas data monetization market, which region is expected to be the largest in next 5 years?
Answer: North America will remain the largest region over the forecast period due to increasing oil production, availability of required infrastructure, and utilization of indirect data monetization within the region.
Q.8 Do we receive customization in this report?
Answer: Yes, Lucintel provides 10% customization without any additional cost.
This report answers following 11 key questions:
Q.1. What are some of the most promising, high-growth opportunities for the oil and gas data monetization market by component (oil & gas data-as-a-service monetization, professional oil & gas data monetization services, and oil & gas data monetization software/platform), method (direct oil and gas data monetization and indirect oil and gas data monetization), E&P lifecycle (oil & gas exploration data monetization, oil & gas development data monetization, and oil & gas production data monetization), application (upstream, midstream, and downstream), and region (North America, Europe, Asia Pacific, and the Rest of the World)?
Q.2. Which segments will grow at a faster pace and why?
Q.3. Which region will grow at a faster pace and why?
Q.4. What are the key factors affecting market dynamics? What are the key challenges and business risks in this market?
Q.5. What are the business risks and competitive threats in this market?
Q.6. What are the emerging trends in this market and the reasons behind them?
Q.7. What are some of the changing demands of customers in the market?
Q.8. What are the new developments in the market? Which companies are leading these developments?
Q.9. Who are the major players in this market? What strategic initiatives are key players pursuing for business growth?
Q.10. What are some of the competing products in this market and how big of a threat do they pose for loss of market share by material or product substitution?
Q.11. What M&A activity has occurred in the last 5 years and what has its impact been on the industry?



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Table of Contents

Table of Contents

1. Executive Summary

2. Global Oil and Gas Data Monetization Market : Market Dynamics
2.1: Introduction, Background, and Classifications
2.2: Supply Chain
2.3: Industry Drivers and Challenges

3. Market Trends and Forecast Analysis from 2018 to 2030
3.1. Macroeconomic Trends (2018-2023) and Forecast (2024-2030)
3.2. Global Oil and Gas Data Monetization Market Trends (2018-2023) and Forecast (2024-2030)
3.3: Global Oil and Gas Data Monetization Market by Component
3.3.1: Oil & Gas Data-as-a-service Monetization
3.3.2: Professional Oil & Gas Data Monetization Services
3.3.3: Oil & Gas Data Monetization Software/Platform
3.4: Global Oil and Gas Data Monetization Market by Method
3.4.1: Direct Oil and Gas Data Monetization
3.4.2: Indirect Oil and Gas Data Monetization
3.5: Global Oil and Gas Data Monetization Market by E&P Lifecycle
3.5.1: Oil & Gas Exploration Data Monetization
3.5.2: Oil & Gas Development Data Monetization
3.5.3: Oil & Gas Production Data Monetization
3.6: Global Oil and Gas Data Monetization Market by Application
3.6.1: Upstream
3.6.2: Midstream
3.6.3: Downstream

4. Market Trends and Forecast Analysis by Region from 2018 to 2030
4.1: Global Oil and Gas Data Monetization Market by Region
4.2: North American Oil and Gas Data Monetization Market
4.2.1: North American Oil and Gas Data Monetization Market by Component: Oil & Gas Data-as-a-service Monetization, Professional Oil & Gas Data Monetization Services, and Oil & Gas Data Monetization Software/Platform
4.2.2: North American Oil and Gas Data Monetization Market by Method: Direct Oil and Gas Data Monetization and Indirect Oil and Gas Data Monetization
4.3: European Oil and Gas Data Monetization Market
4.3.1: European Oil and Gas Data Monetization Market by Component: Oil & Gas Data-as-a-service Monetization, Professional Oil & Gas Data Monetization Services, and Oil & Gas Data Monetization Software/Platform
4.3.2: European Oil and Gas Data Monetization Market by Method: Direct Oil and Gas Data Monetization and Indirect Oil and Gas Data Monetization
4.4: APAC Oil and Gas Data Monetization Market
4.4.1: APAC Oil and Gas Data Monetization Market by Component: Oil & Gas Data-as-a-service Monetization, Professional Oil & Gas Data Monetization Services, and Oil & Gas Data Monetization Software/Platform
4.4.2: APAC Oil and Gas Data Monetization Market by Method: Direct Oil and Gas Data Monetization and Indirect Oil and Gas Data Monetization
4.5: ROW Oil and Gas Data Monetization Market
4.5.1: ROW Oil and Gas Data Monetization Market by Component: Oil & Gas Data-as-a-service Monetization, Professional Oil & Gas Data Monetization Services, and Oil & Gas Data Monetization Software/Platform
4.5.2: ROW Oil and Gas Data Monetization Market by Method: Direct Oil and Gas Data Monetization and Indirect Oil and Gas Data Monetization

5. Competitor Analysis
5.1: Product Portfolio Analysis
5.2: Operational Integration
5.3: Porter’s Five Forces Analysis

6. Growth Opportunities and Strategic Analysis
6.1: Growth Opportunity Analysis
6.1.1: Growth Opportunities for the Global Oil and Gas Data Monetization Market by Component
6.1.2: Growth Opportunities for the Global Oil and Gas Data Monetization Market by Method
6.1.3: Growth Opportunities for the Global Oil and Gas Data Monetization Market by E&P Lifecycle
6.1.4: Growth Opportunities for the Global Oil and Gas Data Monetization Market by Application
6.1.5: Growth Opportunities for the Global Oil and Gas Data Monetization Market by Region
6.2: Emerging Trends in the Global Oil and Gas Data Monetization Market
6.3: Strategic Analysis
6.3.1: New Product Development
6.3.2: Capacity Expansion of the Global Oil and Gas Data Monetization Market
6.3.3: Mergers, Acquisitions, and Joint Ventures in the Global Oil and Gas Data Monetization Market
6.3.4: Certification and Licensing

7. Company Profiles of Leading Players
7.1: Halliburton
7.2: Schlumberger
7.3: Informatica
7.4: SAP
7.5: Oracle
7.6: Accenture
7.7: IBM
7.8: EMC
7.9: Microsoft
7.10: Tata Consultancy Services

 

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