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エンターテインメントロボット市場:動向、機会、競合分析【2023-2028年


Entertainment Robot Market: Trends, Opportunities and Competitive Analysis [2023-2028]

エンターテインメントロボット市場の動向と予測 エンターテインメントロボット市場の将来は、メディア、教育、小売分野でのビジネスチャンスが期待できそうだ。世界のエンターテインメントロボット市場は、20... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
Lucintel
ルシンテル
2023年8月10日 US$4,850
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サマリー

エンターテインメントロボット市場の動向と予測

エンターテインメントロボット市場の将来は、メディア、教育、小売分野でのビジネスチャンスが期待できそうだ。世界のエンターテインメントロボット市場は、2023年から2028年までの年平均成長率が22.3%で、2028年までに推定91億ドルに達すると予想される。この市場の主な促進要因は、アニマトロニクスの需要の高まり、人間との交流を促進するためのライブイベントでのロボット採用の増加、治療や健康上の懸念から高齢者によるロボットペットへの要求の高まりである。


本レポートは150ページを超え、ビジネス上の意思決定に役立つよう作成されています。サンプル図表を以下に示す。



エンターテインメントロボット市場:セグメント別
本調査では、エンターテインメントロボットの世界市場について、製品別、最終用途産業別、地域別の予測を以下の通り掲載しています:
エンターテインメントロボット市場:製品別[2017~2028年出荷金額分析]
ロボット玩具
教育用ロボット
ロボットコンパニオンペット
エンターテインメントロボット市場:エンドユース産業別[2017年から2028年までの出荷額分析]:ロボット玩具
メディア
教育
小売
その他
エンターテインメントロボット市場:地域別[2017年から2028年までの出荷金額分析]
北米
欧州
アジア太平洋
その他の地域
エンターテインメントロボット企業一覧
同市場の企業は、提供する製品の品質に基づいて競争している。この市場の主要企業は、製造施設の拡大、研究開発投資、インフラ整備、バリューチェーン全体にわたる統合機会の活用に注力している。これらの戦略により、エンタテインメントロボット企業は需要の増加に対応し、競争力を確保し、革新的な製品と技術を開発し、生産コストを削減し、顧客基盤を拡大している。本レポートで紹介するエンタテインメントロボット企業には、以下の企業が含まれる:
ハズブロ
マテル
レゴ
WowWee
スフェロ
ブルーフロッグ・ロボティクス
アルデバラン
エンターテインメントロボット市場の洞察
Lucintelは、ロボット玩具は、人間の知覚を模倣し、ダンス、移動、人々とのコミュニケーションなどのタスクを実行するためにかなり適用されるため、予測期間にわたって最大のセグメントであり続けると予測している。
小売業は、エンターテイメントロボットの重要な使用により、魅力的でリアルな顧客体験をもたらし、最終的に、来店客数、顧客エンゲージメント、ブランドロイヤリティの増加をもたらすため、最大セグメントであり続けると予想される。
APACは、産業と製造拠点の継続的な拡大、高齢者の在宅介護を可能にする介護ロボットの使用の増加、主要な玩具メーカーの同地域での存在により、最大地域であり続けると予想される。
エンターテインメントロボット市場の特徴
市場規模の推定:エンターテインメントロボット市場規模の推定(金額ベース)
動向と予測分析:各種セグメント・地域別の市場動向(2017年~2022年)と予測(2023年~2028年
セグメンテーション分析:製品別、最終用途産業別、地域別など様々なセグメント別のエンターテインメントロボット市場規模
地域別分析:エンターテインメントロボット市場の北米、欧州、アジア太平洋、その他の地域別内訳
成長機会:エンタテインメントロボット市場の製品別、最終用途産業別、地域別の成長機会に関する分析。
戦略分析:エンタテインメントロボット市場のM&A、新製品開発、競争環境など。
ポーターのファイブフォースモデルに基づく業界の競争力分析。
よくある質問
Q1.エンタテインメントロボットの市場規模は?
回答世界のエンターテインメントロボット市場は、2028年までに推定91億ドルに達すると予想されています。
Q2.エンタテインメントロボット市場の成長予測は?
Answer:世界のエンターテインメントロボット市場は、2023年から2028年にかけて年平均成長率22.3%で成長すると予測されています。
Q3.エンターテインメントロボット市場の成長に影響を与える主なドライバーは何ですか?
回答この市場の主な促進要因は、アニマトロニクスの需要の高まり、人間との交流を促進するためのライブイベントでのロボット採用の増加、治療や健康上の懸念から高齢者によるロボットペットへの要求の高まりです。
Q4.エンターテインメントロボット市場の主要セグメントは?
回答エンタテインメントロボット市場の将来は、メディア、教育、小売の各分野でのビジネスチャンスが有望視されています。
Q5.エンタテインメントロボットの主要企業は?
答:エンタテインメントロボットの主要企業はどこですか?主なエンターテインメントロボット企業は以下の通りです:
ハズブロ
マテル
レゴ
WowWee
スフェロ
ブルーフロッグ・ロボティクス
アルデバラン
Q6.今後、どのエンターテインメントロボット分野が最大になるのか?
回答:Lucintelの予測では、ロボット玩具は人間の知覚を模倣し、ダンスや移動、人とのコミュニケーションなどのタスクを実行するためにかなり応用されているため、予測期間中最大のセグメントであり続けると予測しています。
Q7.エンターテインメントロボット市場において、今後5年間で最大の市場規模になると予想される地域は?
回答APACは、産業と製造拠点の継続的な拡大、高齢者の在宅介護を可能にする介護ロボットの使用の増加、主要玩具メーカーの同地域での存在により、最大の地域であり続けるだろう。
Q8.本レポートのカスタマイズは可能ですか?
回答はい、Lucintel は追加費用なしで 10% のカスタマイズを提供します。


本レポートは以下の11の主要な質問にお答えします。
Q.1.エンタテインメントロボット市場において、製品別(ロボット玩具、教育用ロボット、ロボットコンパニオンペット)、最終用途産業別(メディア、教育、小売、その他)、地域別(北米、欧州、アジア太平洋地域、その他の地域)に、最も有望で高成長の機会は何か?
Q.2.今後成長が加速するセグメントとその理由は?
Q.3.今後成長が加速すると思われる地域とその理由は?
Q.4.市場ダイナミクスに影響を与える主な要因は何か?市場における主な課題とビジネスリスクは?
Q.5.この市場におけるビジネスリスクと競争上の脅威は?
Q.6.この市場における新たなトレンドとその理由は?
Q.7.市場における顧客の需要の変化にはどのようなものがありますか?
Q.8.市場の新しい動きにはどのようなものがありますか?これらの開発をリードしている企業はどこですか?
Q.9.市場の主要プレーヤーは?主要プレーヤーは事業成長のためにどのような戦略的取り組みを進めていますか?
Q.10.この市場における競合製品にはどのようなものがあり、材料や製品の代替によって市場シェアを失う脅威はどの程度ありますか?
Q.11.過去5年間にどのようなM&Aが行われ、業界にどのような影響を与えましたか?

エンタテインメントロボット市場に関するご質問、エンタテインメントロボット企業、エンタテインメントロボット市場規模、エンタテインメントロボット市場シェア、エンタテインメントロボット分析に関するご質問は、Lucintelのアナリスト(Eメール:helpdesk@lucintel.com)までご連絡ください。


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目次

Table of Contents

1. Executive Summary

2. Global Entertainment Robot Market: Market Dynamics
2.1: Introduction, Background, and Classifications
2.2: Supply Chain
2.3: Industry Drivers and Challenges

3. Market Trends and Forecast Analysis from 2017 to 2028
3.1: Macroeconomic Trends (2017-2022) and Forecast (2023-2028)
3.2: Global Entertainment Robot Market Trends (2017-2022) and Forecast (2023-2028)
3.3: Global Entertainment Robot Market by Product
3.3.1: Robot Toys
3.3.2: Educational Robots
3.3.3: Robotic Companion Pets
3.4: Global Entertainment Robot Market by End Use Industry
3.4.1: Media
3.4.2: Education
3.4.3: Retail
3.4.4: Others

4. Market Trends and Forecast Analysis by Region from 2017 to 2028
4.1: Global Entertainment Robot Market by Region
4.2: North American Entertainment Robot Market
4.2.1: North American Entertainment Robot Market by Product: Robot Toys, Educational Robots, and Robotic Companion Pets
4.2.2: North American Entertainment Robot Market by End Use Industry: Media, Education, Retail, and Others
4.3: European Entertainment Robot Market
4.3.1: European Entertainment Robot Market by Product: Robot Toys, Educational Robots, and Robotic Companion Pets
4.3.2: European Entertainment Robot Market by End Use Industry: Media, Education, Retail, and Others
4.4: APAC Entertainment Robot Market
4.4.1: APAC Entertainment Robot Market by Product: Robot Toys, Educational Robots, and Robotic Companion Pets
4.4.2: APAC Entertainment Robot Market by End Use Industry: Media, Education, Retail, and Others
4.5: ROW Entertainment Robot Market
4.5.1: ROW Entertainment Robot Market by Product: Robot Toys, Educational Robots, and Robotic Companion Pets
4.5.2: ROW Entertainment Robot Market by End Use Industry: Media, Education, Retail, and Others

5. Competitor Analysis
5.1: Product Portfolio Analysis
5.2: Operational Integration
5.3: Porter’s Five Forces Analysis

6. Growth Opportunities and Strategic Analysis
6.1: Growth Opportunity Analysis
6.1.1: Growth Opportunities for the Global Entertainment Robot Market by Product
6.1.2: Growth Opportunities for the Global Entertainment Robot Market by End Use Industry
6.1.3: Growth Opportunities for the Global Entertainment Robot Market by Region
6.2: Emerging Trends in the Global Entertainment Robot Market
6.3: Strategic Analysis
6.3.1: New Product Development
6.3.2: Capacity Expansion of the Global Entertainment Robot Market
6.3.3: Mergers, Acquisitions, and Joint Ventures in the Global Entertainment Robot Market
6.3.4: Certification and Licensing

7. Company Profiles of Leading Players
7.1: Hasbro
7.2: Mattel
7.3: Lego
7.4: WowWee
7.5: Sphero
7.6: Bluefrog Robotics
7.7: Aldebaran

 

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Summary

Entertainment Robot Market Trends and Forecast

The future of the entertainment robot market looks promising with opportunities in the media, education, and retail sectors. The global entertainment robot market is expected to reach an estimated $9.1 billion by 2028 with a CAGR of 22.3% from 2023 to 2028. The major drivers for this market are rising demand of animatronics, increasing adoption for these robots at live events to facilitate human interaction, and growing requirement of robot pets by seniors for therapeutic and health concerns.


A more than 150-page report is developed to help in your business decisions. Sample figures with some insights are shown below.



Entertainment Robot Market by Segment
The study includes a forecast for the global entertainment robot market by product, end use industry, and region, as follows:
Entertainment Robot Market by Product [Shipment Analysis by Value from 2017 to 2028]:
Robot Toys
Educational Robots
Robotic Companion Pets
Entertainment Robot Market by End Use Industry [Shipment Analysis by Value from 2017 to 2028]:
Media
Education
Retail
Others
Entertainment Robot Market by Region [Shipment Analysis by Value from 2017 to 2028]:
North America
Europe
Asia Pacific
The Rest of the World
List of Entertainment Robot Companies
Companies in the market compete on the basis of product quality offered. Major players in this market focus on expanding their manufacturing facilities, R&D investments, infrastructural development, and leverage integration opportunities across the value chain. With these strategies entertainment robot companies cater to increasing demand, ensure competitive effectiveness, develop innovative products & technologies, reduce production costs, and expand their customer base. Some of the entertainment robot companies profiled in this report include:
Hasbro
Mattel
Lego
WowWee
Sphero
Bluefrog Robotics
Aldebaran
Entertainment Robot Market Insights
Lucintel forecast that robot toy will remain the largest segment over the forecast period due to its considerable application to imitate human perception and carry out tasks such as dancing, moving, and communicating with people.
Retail is expected to remain the largest segment due to its significant use of entertainment robot leads to attractive and realistic client experiences, ultimately resulting in increased foot traffic, client engagement, and brand loyalty.
APAC will remain the largest region due to the continuous expansion of industries and manufacturing hubs, increasing use of care robots to enable elderly people home care, and presence of key toy manufacturers in the region.
Features of the Entertainment Robot Market
Market Size Estimates: Entertainment robot market size estimation in terms of value ($B)
Trend And Forecast Analysis: Market trends (2017-2022) and forecast (2023-2028) by various segments and regions.
Segmentation Analysis: Entertainment robot market size by various segments, such as by product, end use industry, and region
Regional Analysis: Entertainment robot market breakdown by North America, Europe, Asia Pacific, and the Rest of the World.
Growth Opportunities: Analysis on growth opportunities in different by product, end use industry, and regions for the entertainment robot market.
Strategic Analysis: This includes M&A, new product development, and competitive landscape for the entertainment robot market.
Analysis of competitive intensity of the industry based on Porter’s Five Forces model.
FAQ
Q1. What is the entertainment robot market size?
Answer: The global entertainment robot market is expected to reach an estimated $9.1 billion by 2028.
Q2. What is the growth forecast for entertainment robot market?
Answer: The global entertainment robot market is expected to grow with a CAGR of 22.3% from 2023 to 2028.
Q3. What are the major drivers influencing the growth of the entertainment robot market?
Answer: The major drivers for this market are rising demand of animatronics, increasing adoption for these robots at live events to facilitate human interaction, and growing requirement of robot pets by seniors for therapeutic and health concerns.
Q4. What are the major segments for entertainment robot market?
Answer: The future of the entertainment robot market looks promising with opportunities in the media, education, and retail sectors.
Q5. Who are the key entertainment robot companies?
Answer: Some of the key entertainment robot companies are as follows:
Hasbro
Mattel
Lego
WowWee
Sphero
Bluefrog Robotics
Aldebaran
Q6. Which entertainment robot segment will be the largest in future?
Answer:Lucintel forecasts that robot toy will remain the largest segment over the forecast period due to its considerable application to imitate human perception and carry out tasks such as dancing, moving, and communicating with people.
Q7. In entertainment robot market, which region is expected to be the largest in next 5 years?
Answer: APAC will remain the largest region due to the continuous expansion of industries and manufacturing hubs, increasing use of care robots to enable elderly people home care, and presence of key toy manufacturers in the region.
Q8. Do we receive customization in this report?
Answer: Yes, Lucintel provides 10% Customization Without any Additional Cost.


This report answers following 11 key questions
Q.1. What are some of the most promising, high-growth opportunities for the entertainment robot market by product (robot toys, educational robots, and robotic companion pets), end use industry (media, education, retail, and others), and region (North America, Europe, Asia Pacific, and the Rest of the World)?
Q.2. Which segments will grow at a faster pace and why?
Q.3. Which region will grow at a faster pace and why?
Q.4. What are the key factors affecting market dynamics? What are the key challenges and business risks in this market?
Q.5. What are the business risks and competitive threats in this market?
Q.6. What are the emerging trends in this market and the reasons behind them?
Q.7. What are some of the changing demands of customers in the market?
Q.8. What are the new developments in the market? Which companies are leading these developments?
Q.9. Who are the major players in this market? What strategic initiatives are key players pursuing for business growth?
Q.10. What are some of the competing products in this market and how big of a threat do they pose for loss of market share by material or product substitution?
Q.11. What M&A activity has occurred in the last 5 years and what has its impact been on the industry?

For any questions related to entertainment robot market or related to entertainment robot companies, entertainment robot market size, entertainment robot market share, entertainment robot analysis, write Lucintel analyst at email: helpdesk@lucintel.com we will be glad to get back to you soon.



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Table of Contents

Table of Contents

1. Executive Summary

2. Global Entertainment Robot Market: Market Dynamics
2.1: Introduction, Background, and Classifications
2.2: Supply Chain
2.3: Industry Drivers and Challenges

3. Market Trends and Forecast Analysis from 2017 to 2028
3.1: Macroeconomic Trends (2017-2022) and Forecast (2023-2028)
3.2: Global Entertainment Robot Market Trends (2017-2022) and Forecast (2023-2028)
3.3: Global Entertainment Robot Market by Product
3.3.1: Robot Toys
3.3.2: Educational Robots
3.3.3: Robotic Companion Pets
3.4: Global Entertainment Robot Market by End Use Industry
3.4.1: Media
3.4.2: Education
3.4.3: Retail
3.4.4: Others

4. Market Trends and Forecast Analysis by Region from 2017 to 2028
4.1: Global Entertainment Robot Market by Region
4.2: North American Entertainment Robot Market
4.2.1: North American Entertainment Robot Market by Product: Robot Toys, Educational Robots, and Robotic Companion Pets
4.2.2: North American Entertainment Robot Market by End Use Industry: Media, Education, Retail, and Others
4.3: European Entertainment Robot Market
4.3.1: European Entertainment Robot Market by Product: Robot Toys, Educational Robots, and Robotic Companion Pets
4.3.2: European Entertainment Robot Market by End Use Industry: Media, Education, Retail, and Others
4.4: APAC Entertainment Robot Market
4.4.1: APAC Entertainment Robot Market by Product: Robot Toys, Educational Robots, and Robotic Companion Pets
4.4.2: APAC Entertainment Robot Market by End Use Industry: Media, Education, Retail, and Others
4.5: ROW Entertainment Robot Market
4.5.1: ROW Entertainment Robot Market by Product: Robot Toys, Educational Robots, and Robotic Companion Pets
4.5.2: ROW Entertainment Robot Market by End Use Industry: Media, Education, Retail, and Others

5. Competitor Analysis
5.1: Product Portfolio Analysis
5.2: Operational Integration
5.3: Porter’s Five Forces Analysis

6. Growth Opportunities and Strategic Analysis
6.1: Growth Opportunity Analysis
6.1.1: Growth Opportunities for the Global Entertainment Robot Market by Product
6.1.2: Growth Opportunities for the Global Entertainment Robot Market by End Use Industry
6.1.3: Growth Opportunities for the Global Entertainment Robot Market by Region
6.2: Emerging Trends in the Global Entertainment Robot Market
6.3: Strategic Analysis
6.3.1: New Product Development
6.3.2: Capacity Expansion of the Global Entertainment Robot Market
6.3.3: Mergers, Acquisitions, and Joint Ventures in the Global Entertainment Robot Market
6.3.4: Certification and Licensing

7. Company Profiles of Leading Players
7.1: Hasbro
7.2: Mattel
7.3: Lego
7.4: WowWee
7.5: Sphero
7.6: Bluefrog Robotics
7.7: Aldebaran

 

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Lucintelは世界の多様な市場について調査を行っています。特に化学品、材料、自動車関連の調査レポートを数多く出版しています。  もっと見る


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2024/10/04 10:27

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