世界各国のリアルタイムなデータ・インテリジェンスで皆様をお手伝い

ウェブカメラ市場:動向、機会、競合分析【2023-2028年


Webcam Market: Trends, Opportunities and Competitive Analysis [2023-2028]

ウェブカメラ市場の動向と予測 世界のウェブカメラ市場の将来性は、セキュリティ・監視、エンターテインメント、ビデオ会議、ライブイベント、ビジュアルマーケティング産業におけるビジネスチャンスで有望視さ... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 言語
Lucintel
ルシンテル
2023年7月1日 US$4,850
シングルユーザライセンス
ライセンス・価格情報
注文方法はこちら
英語

日本語のページは自動翻訳を利用し作成しています。
実際のレポートは英文のみでご納品いたします。

本レポートは受注生産のため、2~3営業日程度ご納品のお時間をいただく場合がございます。


 

サマリー

ウェブカメラ市場の動向と予測
世界のウェブカメラ市場の将来性は、セキュリティ・監視、エンターテインメント、ビデオ会議、ライブイベント、ビジュアルマーケティング産業におけるビジネスチャンスで有望視されている。ウェブカメラの世界市場は、2023年から2028年までの年平均成長率が10%で、2028年までに推定131億ドルに達すると予想される。この市場の主な促進要因は、リアルタイムのモニタリングにこれらのデバイスが広く使用されていること、セキュリティや監視のためにウェブカメラを搭載したUAVのニーズが高まっていること、医療分野でのビデオ会議や遠隔患者モニタリングにこれらのカメラの採用が拡大していることである。

150ページ以上に及ぶ本レポートは、ビジネス上の意思決定に役立つよう作成されています。サンプル図を以下に示します。

セグメント別ウェブカメラ市場
本調査では、ウェブカメラの世界市場について、技術別、製品別、流通チャネル別、エンドユース産業別、地域別の動向と予測を以下のようにまとめました:
ウェブカメラの技術別市場【2017年から2028年までの出荷額分析
- アナログ
- デジタル

ウェブカメラ市場:製品別[2017年から2028年までの出荷額分析]:アナログデジタル
- USB
- ワイヤレス

ウェブカメラ市場:流通チャネル別[2017~2028年の出荷額分析]:USBワイヤレス
- 実店舗
- 電子商取引

ウェブカメラ市場:エンドユース産業別 [2017年から2028年の出荷額分析]:
- セキュリティと監視
- エンターテインメント
- ビデオ会議
- ライブイベント
- ビジュアルマーケティング
- その他

Webカメラの地域別市場【2017年から2028年までの出荷額分析
- 北米
- 欧州
- アジア太平洋
- その他の地域

ウェブカメラメーカー一覧
同市場の企業は、提供する製品の品質に基づいて競争している。この市場の主要企業は、製造施設の拡大、R&D投資、インフラ整備、バリューチェーン全体の統合機会の活用に注力している。これらの戦略により、ウェブカメラ企業は需要の増加に対応し、競争力を確保し、革新的な製品と技術を開発し、生産コストを削減し、顧客基盤を拡大している。本レポートで紹介されているウェブカメラ企業には以下のようなものがある。
- キヤノン
- 10ムーン
- シスコシステムズ
- フィリップス
- レノボ
- マイクロソフト

ウェブカメラ市場の洞察
- Lucintelは、Mac、Linux、Windowsを含むすべてのプラットフォームでこれらのカメラの使用が増加しているため、予測期間中はUSBがより大きな製品セグメントであり続けると予測している。
- ライブイベントは、すべてのプラットフォームでライブイベントを送信するのに役立ち、セキュリティ目的で広く使用されているため、最大の最終用途産業セグメントであり続けると予想される。
- 北米は、公共の場だけでなく私的な場でも安全で保護された対策への需要が高まっていること、また、顧客や同僚、画面上のコンテンツとの視覚的な対話の傾向が高まっていることから、引き続き最大の地域である。

ウェブカメラ市場の特徴
- 市場規模の推定:ウェブカメラの市場規模を金額で推定。
- 動向と予測分析:各種セグメント別、地域別の市場動向(2017-2022)と予測(2023-2028)。
- セグメンテーション分析:技術別、製品別、流通チャネル別、最終用途産業別、地域別など様々なセグメント別のウェブカメラ市場規模
- 地域別分析:ウェブカメラ市場の北米、欧州、アジア太平洋、その他の地域別内訳
- 成長機会:ウェブカメラ市場の技術、製品、流通チャネル、最終用途産業、地域別の成長機会に関する分析。
- 戦略分析:ウェブカメラ市場のM&A、新製品開発、競争環境など。
- ポーターのファイブフォースモデルに基づく業界の競争力分析。

よくある質問
Q1.ウェブカメラの市場規模はどのくらいですか?
回答世界のウェブカメラ市場は、2028年までに推定131億ドルに達すると予想されています。
Q2.ウェブカメラ市場の成長予測は?
回答ウェブカメラの世界市場は、2023年から2028年にかけて年平均成長率10%で成長すると予測されています。
Q3.ウェブカメラ市場の成長に影響を与える主なドライバーは何ですか?
回答この市場の主な促進要因は、リアルタイムのモニタリングにこれらのデバイスが広く使用されていること、セキュリティや監視のためにウェブカメラを搭載したUAVのニーズが高まっていること、医療分野におけるビデオ会議や遠隔患者モニタリングのためにこれらのカメラの採用が拡大していることです。
Q4.ウェブカメラ市場の主要セグメントは?
回答セキュリティ・監視、エンターテイメント、ビデオ会議、ライブイベント、ビジュアルマーケティングの各業界にチャンスがあり、ウェブカメラ市場の将来は有望です。
Q5.ウェブカメラの主要企業は?
回答ウェブカメラの主要企業は以下の通りです:
- キヤノン
- 10Moon
- シスコシステムズ
- フィリップス
- レノボ
- マイクロソフト
Q6.将来、どのウェブカメラセグメントが最大になると思いますか?
回答:Lucintelは、Mac、Linux、Windowsを含むすべてのプラットフォームでこれらのカメラの使用が増加しているため、予測期間中USBがより大きな製品セグメントであり続けると予測しています。
Q7.ウェブカメラ市場において、今後5年間で最も大きくなると予想される地域は?
回答公共の場だけでなく、プライベートな場でも安全で保護された対策への需要が高まっていること、また、顧客や同僚、画面上のコンテンツとの視覚的な対話の傾向が高まっていることから、北米が引き続き最大の地域となるでしょう。
Q8.このレポートのカスタマイズは可能ですか?
答えはい、Lucintel は追加費用なしで 10% のカスタマイズを提供します。

本レポートは以下の11の主要な質問にお答えします。
Q.1.世界のウェブカメラ市場において、技術別(アナログ、デジタル)、製品別(USB、ワイヤレス)、流通チャネル別(実店舗、eコマース)、最終用途産業別(セキュリティ・監視、エンターテイメント、ビデオ会議、ライブイベント、ビジュアルマーケティング、その他)、地域別(北米、欧州、アジア太平洋地域、その他の地域)に、最も有望で高成長が期待できる市場にはどのようなものがありますか?
Q.2.今後成長が加速するセグメントとその理由は?
Q.3.今後成長が加速すると思われる地域とその理由は?
Q.4.市場ダイナミクスに影響を与える主な要因は何か?市場における主な課題とビジネスリスクは?
Q.5.この市場におけるビジネスリスクと競争上の脅威は?
Q.6.この市場における新たなトレンドとその理由は?
Q.7.市場における顧客の需要の変化にはどのようなものがありますか?
Q.8.市場の新しい動きにはどのようなものがありますか?これらの開発をリードしている企業はどこですか?
Q.9.市場の主要プレーヤーは?主要プレーヤーは事業成長のためにどのような戦略的取り組みを進めていますか?
Q.10.この市場における競合製品にはどのようなものがあり、材料や製品の代替によって市場シェアを失う脅威はどの程度ありますか?
Q.11.過去5年間にどのようなM&Aが行われ、業界にどのような影響を与えましたか?






ページTOPに戻る


目次

Table of Contents

1. Executive Summary

2. Global Webcam Market: Market Dynamics
2.1: Introduction, Background, and Classifications
2.2: Supply Chain
2.3: Industry Drivers and Challenges

3. Market Trends and Forecast Analysis from 2017 to 2028
3.1: Macroeconomic Trends (2017-2022) and Forecast (2023-2028)
3.2: Global Webcam Market Trends (2017-2022) and Forecast (2023-2028)
3.3: Global Webcam Market by Technology
3.3.1: Analog
3.3.2: Digital
3.4: Global Webcam Market by Product
3.4.1: USB
3.4.2: Wireless
3.5: Global Webcam Market by Distribution Channel
3.5.1: Brick & Mortar
3.5.2: E-Commerce
3.6: Global Webcam Market by End Use Industry
3.6.1: Security and Surveillance
3.6.2: Entertainment
3.6.3: Video Conference
3.6.4: Live Events
3.6.5: Visual Marketing
3.6.6: Others

4. Market Trends and Forecast Analysis by Region from 2017 to 2028
4.1: Global Webcam Market by Region
4.2: North American Webcam Market
4.2.1: North American Webcam Market by Product: USB and Wireless
4.2.2: North American Webcam Market by End Use Industry: Security and Surveillance, Entertainment, Video Conference, Live Events, Visual Marketing, and Others
4.3: European Webcam Market
4.3.1: European Webcam Market by Product: USB and Wireless
4.3.2: European Webcam Market by End Use Industry: Security and Surveillance, Entertainment, Video Conference, Live Events, Visual Marketing, and Others
4.4: APAC Webcam Market
4.4.1: APAC Webcam Market by Product: USB and Wireless
4.4.2: APAC Webcam Market by End Use Industry: Security and Surveillance, Entertainment, Video Conference, Live Events, Visual Marketing, and Others
4.5: ROW Webcam Market
4.5.1: ROW Webcam Market by Product: USB and Wireless
4.5.2: ROW Webcam Market by End Use Industry: Security and Surveillance, Entertainment, Video Conference, Live Events, Visual Marketing, and Others

5. Competitor Analysis
5.1: Product Portfolio Analysis
5.2: Operational Integration
5.3: Porter’s Five Forces Analysis

6. Growth Opportunities and Strategic Analysis
6.1: Growth Opportunity Analysis
6.1.1: Growth Opportunities for the Global Webcam Market by Technology
6.1.2: Growth Opportunities for the Global Webcam Market by Product
6.1.3: Growth Opportunities for the Global Webcam Market by Distribution Channel
6.1.4: Growth Opportunities for the Global Webcam Market by End Use Industry
6.1.5: Growth Opportunities for the Global Webcam Market by Region
6.2: Emerging Trends in the Global Webcam Market
6.3: Strategic Analysis
6.3.1: New Product Development
6.3.2: Capacity Expansion of the Global Webcam Market
6.3.3: Mergers, Acquisitions, and Joint Ventures in the Global Webcam Market
6.3.4: Certification and Licensing

7. Company Profiles of Leading Players
7.1: Canon
7.2: 10Moon
7.3: Cisco Systems
7.4: Koninklijke Philips
7.5: Lenovo
7.6: Microsoft

.

 

ページTOPに戻る


 

Summary

Webcam Market Trends and Forecast
The future of the global webcam market looks promising with opportunities in the security and surveillance, entertainment, video conference, live event, and visual marketing industries. The global webcam market is expected to reach an estimated $13.1 billion by 2028 with a CAGR of 10% from 2023 to 2028. The major drivers for this market are widespread use of these devices for real-time monitoring, escalating need for webcam-equipped UAVs for security and surveillance, and expanding adoption of these cameras for video conferencing and remote patient monitoring in the health sector.

A more than 150-page report is developed to help in your business decisions. A sample figure with some insights is shown below.

Webcam Market by Segment
The study includes trends and forecast for the global webcam market by technology, product, distribution channel, end use industry, and region, as follows:
Webcam Market by Technology [Shipment Analysis by Value from 2017 to 2028]:
• Analog
• Digital

Webcam Market by Product [Shipment Analysis by Value from 2017 to 2028]:
• USB
• Wireless

Webcam Market by Distribution Channel [Shipment Analysis by Value from 2017 to 2028]:
• Brick & Mortar
• E-Commerce

Webcam Market by End Use Industry [Shipment Analysis by Value from 2017 to 2028]:
• Security and Surveillance
• Entertainment
• Video Conference
• Live Events
• Visual Marketing
• Others

Webcam Market by Region [Shipment Analysis by Value from 2017 to 2028]:
• North America
• Europe
• Asia Pacific
• The Rest of the World

List of Webcam Companies
Companies in the market compete on the basis of product quality offered. Major players in this market focus on expanding their manufacturing facilities, R&D investments, infrastructural development, and leverage integration opportunities across the value chain. With these strategies webcam companies cater increasing demand, ensure competitive effectiveness, develop innovative products & technologies, reduce production costs, and expand their customer base. Some of the webcam companies profiled in this report include.
• Canon
• 10Moon
• Cisco Systems
• Koninklijke Philips
• Lenovo
• Microsoft

Webcam Market Insights
• Lucintel forecasts that USB will remain the larger product segment over the forecast period due to the rising use of these cameras across all platforms, including Mac, Linux, and Windows.
• Live event is expected to remain the largest end use industry segment because it helps in transmitting live events across all platforms and it is widely used for security purposes.
• North America will remain the largest region due to the increasing demand for secure and protective measures in both public as well as private settings and growing trend of visual interaction with clients, colleagues, and content on-screen-- all at once from any location in the region.

Features of the Webcam Market
• Market Size Estimates: Webcam market size estimation in terms of value.
• Trend And Forecast Analysis: Market trends (2017-2022) and forecast (2023-2028) by various segments and regions.
• Segmentation Analysis: Webcam market size by various segments, such as by technology, product, distribution channel, end use industry, and region
• Regional Analysis: Webcam market breakdown by North America, Europe, Asia Pacific, and the Rest of the World.
• Growth Opportunities: Analysis on growth opportunities in different technologies, products, distribution channels, end use industries, and regions for the webcam market.
• Strategic Analysis: This includes M&A, new product development, and competitive landscape for the webcam market.
• Analysis of competitive intensity of the industry based on Porter’s Five Forces model.

FAQ
Q1. What is the webcam market size?
Answer: The global webcam market is expected to reach an estimated $13.1 billion by 2028.
Q2. What is the growth forecast for webcam market?
Answer: The global webcam market is expected to grow with a CAGR of 10% from 2023 to 2028.
Q3. What are the major drivers influencing the growth of the webcam market?
Answer: The major drivers for this market are the widespread use of these devices for real-time monitoring, escalating need for webcam-equipped UAVs for security and surveillance, and expanding adoption of these cameras for video conferencing and remote patient monitoring in the health sector.
Q4. What are the major segments for webcam market?
Answer: The future of the webcam market looks promising with opportunities in the security and surveillance, entertainment, video conference, live event, and visual marketing industries.
Q5. Who are the key webcam companies?
Answer: Some of the key webcam companies are as follows:
• Canon
• 10Moon
• Cisco Systems
• Koninklijke Philips
• Lenovo
• Microsoft
Q6. Which webcam segment will be the largest in future?
Answer:Lucintel forecasts that USB will remain the larger product segment over the forecast period due to the rising use of these cameras across all platforms, including Mac, Linux, and Windows.
Q7. In webcam market, which region is expected to be the largest in next 5 years?
Answer: North America will remain the largest region due to the increasing demand for secure and protective measures in both public as well as private settings and growing trend of visual interaction with clients, colleagues, and content on-screen-- all at once from any location in the region.
Q8. Do we receive customization in this report?
Answer: Yes, Lucintel provides 10% Customization Without any Additional Cost.

This report answers following 11 key questions
Q.1. What are some of the most promising, high-growth opportunities for the global webcam market by technology (analog and digital), product (USB and wireless), distribution channel (brick & mortar and e-commerce), end use industry (security and surveillance, entertainment, video conference, live events, visual marketing, and others), and region (North America, Europe, Asia Pacific, and the Rest of the World)?
Q.2. Which segments will grow at a faster pace and why?
Q.3. Which region will grow at a faster pace and why?
Q.4. What are the key factors affecting market dynamics? What are the key challenges and business risks in this market?
Q.5. What are the business risks and competitive threats in this market?
Q.6. What are the emerging trends in this market and the reasons behind them?
Q.7. What are some of the changing demands of customers in the market?
Q.8. What are the new developments in the market? Which companies are leading these developments?
Q.9. Who are the major players in this market? What strategic initiatives are key players pursuing for business growth?
Q.10. What are some of the competing products in this market and how big of a threat do they pose for loss of market share by material or product substitution?
Q.11. What M&A activity has occurred in the past five years and what has its impact been on the industry?






ページTOPに戻る


Table of Contents

Table of Contents

1. Executive Summary

2. Global Webcam Market: Market Dynamics
2.1: Introduction, Background, and Classifications
2.2: Supply Chain
2.3: Industry Drivers and Challenges

3. Market Trends and Forecast Analysis from 2017 to 2028
3.1: Macroeconomic Trends (2017-2022) and Forecast (2023-2028)
3.2: Global Webcam Market Trends (2017-2022) and Forecast (2023-2028)
3.3: Global Webcam Market by Technology
3.3.1: Analog
3.3.2: Digital
3.4: Global Webcam Market by Product
3.4.1: USB
3.4.2: Wireless
3.5: Global Webcam Market by Distribution Channel
3.5.1: Brick & Mortar
3.5.2: E-Commerce
3.6: Global Webcam Market by End Use Industry
3.6.1: Security and Surveillance
3.6.2: Entertainment
3.6.3: Video Conference
3.6.4: Live Events
3.6.5: Visual Marketing
3.6.6: Others

4. Market Trends and Forecast Analysis by Region from 2017 to 2028
4.1: Global Webcam Market by Region
4.2: North American Webcam Market
4.2.1: North American Webcam Market by Product: USB and Wireless
4.2.2: North American Webcam Market by End Use Industry: Security and Surveillance, Entertainment, Video Conference, Live Events, Visual Marketing, and Others
4.3: European Webcam Market
4.3.1: European Webcam Market by Product: USB and Wireless
4.3.2: European Webcam Market by End Use Industry: Security and Surveillance, Entertainment, Video Conference, Live Events, Visual Marketing, and Others
4.4: APAC Webcam Market
4.4.1: APAC Webcam Market by Product: USB and Wireless
4.4.2: APAC Webcam Market by End Use Industry: Security and Surveillance, Entertainment, Video Conference, Live Events, Visual Marketing, and Others
4.5: ROW Webcam Market
4.5.1: ROW Webcam Market by Product: USB and Wireless
4.5.2: ROW Webcam Market by End Use Industry: Security and Surveillance, Entertainment, Video Conference, Live Events, Visual Marketing, and Others

5. Competitor Analysis
5.1: Product Portfolio Analysis
5.2: Operational Integration
5.3: Porter’s Five Forces Analysis

6. Growth Opportunities and Strategic Analysis
6.1: Growth Opportunity Analysis
6.1.1: Growth Opportunities for the Global Webcam Market by Technology
6.1.2: Growth Opportunities for the Global Webcam Market by Product
6.1.3: Growth Opportunities for the Global Webcam Market by Distribution Channel
6.1.4: Growth Opportunities for the Global Webcam Market by End Use Industry
6.1.5: Growth Opportunities for the Global Webcam Market by Region
6.2: Emerging Trends in the Global Webcam Market
6.3: Strategic Analysis
6.3.1: New Product Development
6.3.2: Capacity Expansion of the Global Webcam Market
6.3.3: Mergers, Acquisitions, and Joint Ventures in the Global Webcam Market
6.3.4: Certification and Licensing

7. Company Profiles of Leading Players
7.1: Canon
7.2: 10Moon
7.3: Cisco Systems
7.4: Koninklijke Philips
7.5: Lenovo
7.6: Microsoft

.

 

ページTOPに戻る

ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。

webからのご注文・お問合せはこちらのフォームから承ります


よくあるご質問


Lucintel社はどのような調査会社ですか?


Lucintelは世界の多様な市場について調査を行っています。特に化学品、材料、自動車関連の調査レポートを数多く出版しています。  もっと見る


調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?


在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
但し、一部の調査レポートでは、発注を受けた段階で内容更新をして納品をする場合もあります。
発注をする前のお問合せをお願いします。


注文の手続きはどのようになっていますか?


1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
2)見積書やサンプルの提示をいたします。
3)お客様指定、もしくは弊社の発注書をメール添付にて発送してください。
4)データリソース社からレポート発行元の調査会社へ納品手配します。
5) 調査会社からお客様へ納品されます。最近は、pdfにてのメール納品が大半です。


お支払方法の方法はどのようになっていますか?


納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
お客様よりデータリソース社へ(通常は円払い)の御振り込みをお願いします。
請求書は、納品日の日付で発行しますので、翌月最終営業日までの当社指定口座への振込みをお願いします。振込み手数料は御社負担にてお願いします。
お客様の御支払い条件が60日以上の場合は御相談ください。
尚、初めてのお取引先や個人の場合、前払いをお願いすることもあります。ご了承のほど、お願いします。


データリソース社はどのような会社ですか?


当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
世界各国の「市場・技術・法規制などの」実情を調査・収集される時には、データリソース社にご相談ください。
お客様の御要望にあったデータや情報を抽出する為のレポート紹介や調査のアドバイスも致します。



詳細検索

このレポートへのお問合せ

03-3582-2531

電話お問合せもお気軽に

 

2024/11/22 10:26

155.52 円

163.34 円

198.56 円

ページTOPに戻る